PDA

Bekijk Volledige Versie : Zeeuwse stand op Emigratiebeurs



MO_NL
10-03-08, 23:40
In het zuidwesten van Nederland zijn ze ook op zoek naar mensen, maar dan mensen die er komen wonen. Want Zeeuws-Vlaanderen loopt langzaam leeg. Met een flinke stand op Emigratiebeurs proberen de Zeeuws-Vlamingen mensen te verleiden om, als het ware 'te emigreren' binnen Nederland. Door de voordelen van het gebied breed uit te meten: de rust, ruimte, veiligheid en werkgelegenheid.

MO_NL
11-03-08, 00:56
Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland doet een klemmend beroep op het Openbaar Ministerie om Geert Wilders snel te gaan vervolgen wegens haatzaaien. Véél moslimorganisaties vinden dat het OM te lang wachtmet een beslissing om hem te vervolgen. Tegen Wilders zijn al tientallen aangiftes gedaan wegens haatzaaien. Deze week voegde het Samenwerkingsverband van Marokkanen daar een nieuwe aangifte aan toe. Justitie heeft de zaak nog in onderzoek.

Joesoef
11-03-08, 17:43
Wonen daar ook rijke weduwen?

1973Tanger
11-03-08, 17:49
Het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland doet een klemmend beroep op het Openbaar Ministerie om Geert Wilders snel te gaan vervolgen wegens haatzaaien. Véél moslimorganisaties vinden dat het OM te lang wachtmet een beslissing om hem te vervolgen. Tegen Wilders zijn al tientallen aangiftes gedaan wegens haatzaaien. Deze week voegde het Samenwerkingsverband van Marokkanen daar een nieuwe aangifte aan toe. Justitie heeft de zaak nog in onderzoek.

Ja dit zat er natuurlijk aan te komen. Het geduld raakt ook bij moslims op een gegeven moment op.

super ick
11-03-08, 18:09
Ja dit zat er natuurlijk aan te komen. Het geduld raakt ook bij moslims op een gegeven moment op.

En nu?

1973Tanger
11-03-08, 18:16
En nu?

Dat ze er werk van maken om deze figuur juridisch te vervolgen.

super ick
12-03-08, 13:38
Dat ze er werk van maken om deze figuur juridisch te vervolgen.

Dat haatzaaien vind meer weerslag onder moslims dan onder niet moslims.
Bovendien maak je hem er niet monddood mee. Alles wat hij zegt moet je dan toetsen aan haatzaaien. En wat is de toets dan? Hoe het overkomt bij de mensen over wie het gaat? Gaan moslims dan de norm stellen en op baisi van wat?

Discriminatie is wel vastgelegd in ons wetsbestel.

1973Tanger
12-03-08, 15:42
Dat haatzaaien vind meer weerslag onder moslims dan onder niet moslims.
Bovendien maak je hem er niet monddood mee. Alles wat hij zegt moet je dan toetsen aan haatzaaien. En wat is de toets dan? Hoe het overkomt bij de mensen over wie het gaat? Gaan moslims dan de norm stellen en op baisi van wat?

Discriminatie is wel vastgelegd in ons wetsbestel.


Niet zo flauw doen Super. De basis waaraan zijn 'haatzaaien' getoetst wordt zijn zijn eigen publieke uitspraken, voor iedereen en zichzelf niet te ontkennen. Zijn openbare discriminatie is daar een van, dat strafrechtelijk onderzocht kan worden (gezien ze in de Kamer geuit zijn).

knuppeltje
12-03-08, 16:05
Ja dit zat er natuurlijk aan te komen. Het geduld raakt ook bij moslims op een gegeven moment op.

Laat dat stelletje laffe zeikerts dat effe mooi zelf doen. :duim:
Zit het soms bij moslims in de genen om anderen alsmaar hun werk te laten doen of zo? :roken:

super ick
12-03-08, 16:15
Niet zo flauw doen Super. De basis waaraan zijn 'haatzaaien' getoetst wordt zijn zijn eigen publieke uitspraken, voor iedereen en zichzelf niet te ontkennen. Zijn openbare discriminatie is daar een van, dat strafrechtelijk onderzocht kan worden (gezien ze in de Kamer geuit zijn).

Het is echt niet flauw bedoelt Tanger,

Het is toch zo? Ik lees hier iedere keer reacties van moslims over haat zaaien. Natuurlijk uiten ze hun zorgen dat anderen hen/de islam gaan haten.
Tot nu toe zie ik alleen als resultaat dat ze zelf gaan haten. Tot aan georkesteerde haatzaaierij vanuit diverse moslimlanden.
Dat is contraproductief en rolbevestigend.
Net zoiets als: Als je zegt dat ik gewelddadig ben dan sla ik je in elkaar o.i.d.
Zoals ik je al eerder heb gemeld is mijn omgang met moslims door Wilders geen steek veranderd.
Mensen kennen elkaar onvoldoende en dat ligt aan hen zelf. Integratie moet van beiden kanten komen en betekend niet dat we hetzelfde moeten eten, geloven of denken. Af en toe een praatje is voor de meesten al teveel gevraagd. Maar ze weten wel allemaal feilloos te vertellen wat er mis is en waar het mis is gegaan.
Volgens mij is het vaak een kwestie van tokkie tegen tokkie.

1973Tanger
12-03-08, 16:40
Het is echt niet flauw bedoelt Tanger,

Het is toch zo? Ik lees hier iedere keer reacties van moslims over haat zaaien. Natuurlijk uiten ze hun zorgen dat anderen hen/de islam gaan haten.
Tot nu toe zie ik alleen als resultaat dat ze zelf gaan haten. Tot aan georkesteerde haatzaaierij vanuit diverse moslimlanden.
Dat is contraproductief en rolbevestigend.
Net zoiets als: Als je zegt dat ik gewelddadig ben dan sla ik je in elkaar o.i.d.
Zoals ik je al eerder heb gemeld is mijn omgang met moslims door Wilders geen steek veranderd.
Mensen kennen elkaar onvoldoende en dat ligt aan hen zelf. Integratie moet van beiden kanten komen en betekend niet dat we hetzelfde moeten eten, geloven of denken. Af en toe een praatje is voor de meesten al teveel gevraagd. Maar ze weten wel allemaal feilloos te vertellen wat er mis is en waar het mis is gegaan.
Volgens mij is het vaak een kwestie van tokkie tegen tokkie.

Of het nou 'haatzaaien' of 'haatspreken' betreft is de inhoud van de boodschap wel duidelijk. Dat iemand met een publieke functie willens en wetens een godsdienstige overtuiging bij mensen kwaadwillend wil ondermijnen en onderuit wil halen en gelijktijdig discriminatie pleegt door voor te stellen geen enkele moslimziel Nederland toe te laten. Voor wat hem betreft is het allemaal menens. Dat is natuurlijk voor de samenhang van onze gemeenschap geen gewenste ontwikkeling. Dat er misschien moslims danwel moslimlanden zijn die daardoor Nederland haten is een resultaat van deze krankzinnige ontwikkeling. Maar er is denk ik onder de moslimbevolking geen sprake van collectieve haat, maar meer van verontwaardiging over de status-quo.

mark61
12-03-08, 17:56
Laat dat stelletje laffe zeikerts dat effe mooi zelf doen. :duim:
Zit het soms bij moslims in de genen om anderen alsmaar hun werk te laten doen of zo? :roken:

Eh, een burger kan niet iemand zelf vervolgen. Anders dan met een riek ofzo :boer:

Er liggen aanklachten; het OM is al een half jaar aan het bedenken wat ze daar mee aan moeten. Er wordt een zorgvuldige studie van gemaakt :ego:

Waarschijnlijk is er juridisch niets aan te doen maar pluizen ze alle wetten en wetjes na om iets te bedenken.

knuppeltje
12-03-08, 18:11
Waarschijnlijk is er juridisch niets aan te doen maar pluizen ze alle wetten en wetjes na om iets te bedenken.

Veel pluis maar wijnig wol om garen van te spinnen zeker.
Maar al dat gezeik alsmaar door digene die vinden dat anderen iets moeten doen is toch echt vermakelijk, moeten ze maar blijven doen denk. :roken:

mark61
12-03-08, 18:31
Veel pluis maar wijnig wol om garen van te spinnen zeker.
Maar al dat gezeik alsmaar door digene die vinden dat anderen iets moeten doen is toch echt vermakelijk, moeten ze maar blijven doen denk. :roken:

Kan jij een Zeeuws Meisje voor me zoeken? :vreemd:

Je moet toch es leren on topic te blijven :student:

1973Tanger
12-03-08, 18:34
Kan jij een Zeeuws Meisje voor me zoeken? :vreemd:

Je moet toch es leren on topic te blijven :student:

Ik heb er een voor je die geen cent teveel kost, maar wel met achteruitkijkspiegeltjes langs het hoofd.

mark61
12-03-08, 23:46
Ik heb er een voor je die geen cent teveel kost, maar wel met achteruitkijkspiegeltjes langs het hoofd.

Nee dank je, bloedlink die dingen.