PDA

Bekijk Volledige Versie : Enige "democratische oase" in Midden-Oosten boycot enige vrije zender in M-O



Wizdom
12-03-08, 11:38
Israël boycot nieuwszender al-Jazeera

woensdag 12 maart 2008 om 12:00

JERUZALEM (ANP) - Israël heeft woensdag laten weten dat de Arabische nieuwszender al-Jazeera te boycotten uit protest tegen de berichtgeving over de Gazastrook.

,,We hebben dit probleem besproken en ik heb besloten dat we deze zender boycotten, want zijn partijdige berichtgeving is schadelijk voor ons'', aldus plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken Majali Wahbe op de militaire radio. ,,Al-Jazeera meldt slechts de helft van het verhaal en helpt terroristen.''

Israëlische functionarissen zullen niet langer interviews geven aan de zender. Daarnaast zal Israël binnen enkele dagen een protestbrief sturen naar het management van al-Jazeera.

mark61
12-03-08, 11:41
Al-Jazeera was toch een willoos instrument in handen van de imperialisten? Dat las ik hier laatst toen ze iets hadden gemeld dat de prikker niet beviel. Zal koelereet wel geweest zijn.

The_Grand_Wazoo
12-03-08, 14:35
Israël boycot nieuwszender al-Jazeera

woensdag 12 maart 2008 om 12:00

JERUZALEM (ANP) - Israël heeft woensdag laten weten dat de Arabische nieuwszender al-Jazeera te boycotten uit protest tegen de berichtgeving over de Gazastrook.

,,We hebben dit probleem besproken en ik heb besloten dat we deze zender boycotten, want zijn partijdige berichtgeving is schadelijk voor ons'', aldus plaatsvervangend minister van Buitenlandse Zaken Majali Wahbe op de militaire radio. ,,Al-Jazeera meldt slechts de helft van het verhaal en helpt terroristen.''

Israëlische functionarissen zullen niet langer interviews geven aan de zender. Daarnaast zal Israël binnen enkele dagen een protestbrief sturen naar het management van al-Jazeera.

De boycot bestaat eruit dat deze regering heeft besloten geen interviews meer af te geven aan het televisie-station.

Dat maakt Israel niet meer of minder democratisch. De zender wordt ook niet gestoord of wat dan ook.

Kijk als je nou iets had gezegd in de trant van ca. 15% van de mensen op de facto Israelisch grondgebied wordt structureel stemrecht onthouden, ook al is hun gebied meer dan 40 jaar bezet, kijk dan was je kop met de inhoud in overeenstemming geweest.

ronald
12-03-08, 17:45
Bovendien. Als je de uitzendingen van de Palestijnse Omroep eens bekijkt, die niet eens een handbreedte in de weg worden gestaan, dan zou dit verwonderend klinken. Wilders is daar niks bij vergeleken.

Slinger
13-03-08, 05:53
Ik weet niet of ze onafhankelijk zijn maar objectief zijn ze zeker niet.

knuppeltje
13-03-08, 08:46
Ik weet niet of ze onafhankelijk zijn maar objectief zijn ze zeker niet.

Aldus de grote mediadeskundige. :cool:

Slinger
13-03-08, 08:50
Aldus de grote mediadeskundige. :cool:

Je hoeft geen deskundige te zijn om te zien dat Al Jazeera niet streeft naar objectiviteit. Het zijn partijgangers, ze belichten maar één kant van de zaak.

knuppeltje
13-03-08, 09:02
Je hoeft geen deskundige te zijn om te zien dat Al Jazeera niet streeft naar objectiviteit. Het zijn partijgangers, ze belichten maar één kant van de zaak.

Dat mag jij denken. Maar ik denk dat helemaal niet zo.
Ze zullen er best wel last van hebben, maar das volgens mij nog altijd heel wat minder dan Fox bijvoorbeeld.

Slinger
13-03-08, 09:06
Dat mag jij denken. Maar ik denk dat helemaal niet zo.
Ze zullen er best wel last van hebben, maar das volgens mij nog altijd heel wat minder dan Fox bijvoorbeeld.

Ik vind ze vaak wel grappig, grappiger dan Al Jazeera.

knuppeltje
13-03-08, 09:14
Ik vind ze vaak wel grappig, grappiger dan Al Jazeera.

Maar ze streven wel de objectiviteit na dus, net als CNN of zo?

Slinger
13-03-08, 10:04
Maar ze streven wel de objectiviteit na dus, net als CNN of zo?

Ik denk niet dat ze objectiviteit nastreven.

VerbalSmaeel
13-03-08, 10:25
Israël boycot nieuwszender al-Jazeera

,,Al-Jazeera meldt slechts de helft van het verhaal en helpt terroristen.''

Israëlische functionarissen zullen niet langer interviews geven aan de zender. Daarnaast zal Israël binnen enkele dagen een protestbrief sturen naar het management van al-Jazeera.
Hoe kan je nou zeggen dat ze partijdig zijn als je jezelf het recht op wederhoor afwijst? Dan lijkt me dat je al die tijd de eigen kant van de zaak hebt mogen toelichten, maar dat je niet tevreden bent dat ze de onderdrukte slachtoffers van de langzame genocide duidelijk hun zegje laten doen. Israel verstaat onder onpartijdig dat je de Hasbara van Zionistan contextloos doorgeeft. Helaas voor hen hebben ze geen zionistische medewerkers als Alex Burghoorn en Ankie Rechess in dienst die de leugens mogen napraten. Als er al een nieuwszender in de wereld objectief is, dan is Al Jazeera wel zeker de meest objectieve in de Palestijnse kwestie.

knuppeltje
13-03-08, 10:56
Ik denk niet dat ze objectiviteit nastreven.

Kwam het moeilijk eruit? :stout:

Slinger
13-03-08, 11:13
Kwam het moeilijk eruit? :stout:

Jij denkt zeker dat ik zo'n rechtse Republikein ben of zo? Dat beeld heb je van mij opgebouwd maar het klopt van geen kant. Ik probeer van alle zaken twee kanten te zien en heb een bloedhekel aan extremisten. Dat kun je van jou niet zeggen.

VerbalSmaeel
13-03-08, 11:19
Jij denkt zeker dat ik zo'n rechtse Republikein ben of zo? Dat beeld heb je van mij opgebouwd maar het klopt van geen kant. Ik probeer van alle zaken twee kanten te zien en heb een bloedhekel aan extremisten. Dat kun je van jou niet zeggen.
Als je aan de mensen op dit forum vraagt wat jij bent en te kiezen tussen extremist en objectief, dat 9 van de 10 jou een extremist zullen noemen. Zelfs de autochtonen heb ik zo het gevoel. Maar dat kan ook niet anders als je moslims stelselmatig als minderwaardige, boze terroristen neerzet om de zionistische terreur te rechtvaardigen. Dan loop je nou eenmaal een bepaald imago op waardoor iedereen jouw opmerkingen met een kilo zout neemt. Het verbaast me wel engszins dat je nu ontkent iets anders te zijn, zo onbeschaamd als je hier te werk gaat.

knuppeltje
13-03-08, 11:50
Jij denkt zeker dat ik zo'n rechtse Republikein ben of zo? Dat beeld heb je van mij opgebouwd maar het klopt van geen kant. Ik probeer van alle zaken twee kanten te zien en heb een bloedhekel aan extremisten. Dat kun je van jou niet zeggen.


Heb ik een tere snaar aangeraakt bij je? :stout: