PDA

Bekijk Volledige Versie : Verbod op godslastering kan weg



Mark
13-03-08, 18:35
Verbod op godslastering kan weg
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: donderdag 13 maart 2008 @ 15:06
Het verbod op godslastering kan uit het Wetboek van Strafrecht worden geschrapt, alleen de vraag is wanneer. Dat is de conclusie van een overleg in de Tweede Kamer donderdag.

Tijdens het debat kwam nog een ontsnappingsroute naar voren: Verbreding van het verbod naar andere levensbeschouwingen, ook voor niet-godsdienstigen.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) zal onderzoeken of het veelbesproken wetsartikel 147 breder kan worden gebruikt. "Maar we moeten geen bepalingen overboord kieperen voordat we daar een beeld van hebben", zei de bewindsman.

Een Kamermeerderheid van PvdA, SP, VVD, GroenLinks en D66 wil artikel 147 schrappen. De coalitiefractie PvdA spreekt echter nog geen steun uit voor een SP-voorstel om het kabinet te verzoeken de bepaling per direct te schrappen. PvdA-Kamerlid Ton Heerts vindt dat de ministers zelf moeten uitmaken op welk moment het verbod op godslastering verdwijnt.

Mark
13-03-08, 18:35
Hoe sneller hoe beter! Achterhaalde onzin en discriminatie tegenover niet-gelovigen!

Tomas
13-03-08, 19:20
Hoe sneller hoe beter! Achterhaalde onzin en discriminatie tegenover niet-gelovigen!

Onze briljante regering heeft nu het idee geopperd om de wet juist te verbreden en ook niet godsdienstige levensbeschouwingen te beschermen.

Ik kan niet wachten! Ik heb zoveel leuke ideen om in te geloven, die zo vreselijk kwetsend zijn. EN ik wordt dan nog beschermd door de wet ook! Ik schaam me al bij voorbaat.

Mark
13-03-08, 19:44
kijk aan dus als atheist word ik nu beschermd via de gewone discriminatie wetten en ook nog via een wet tegen godslastering die ook geldt voor mensen die niet in god geloven :p

wat een luxe toch en dat met dank aan de ratten van cda en cu

ronald
14-03-08, 04:41
kijk aan dus als atheist word ik nu beschermd via de gewone discriminatie wetten en ook nog via een wet tegen godslastering die ook geldt voor mensen die niet in god geloven :p

wat een luxe toch en dat met dank aan de ratten van cda en cu


Betekent dus de erkenning dat atheisme ook maar een geloof is.

lihoed
14-03-08, 05:05
Irakezen en Palestijnen worden elke dag uitgemoord door Christenen/Joden/atheisten/Zionisten/Westen en niemand die er traantje om laat.

Wat blijft er nog over, het beledigen van mijn liefdevolle geloof Islam.

Don't think so......

Charlus
14-03-08, 08:52
<...>mijn liefdevolle geloof Islam<...>
Wat is jouw mening over een liefdevolle en barmhartige god die er desalniettemin behagen in schept mensen voor eeuwig te martelen?

Koala64
14-03-08, 10:04
kijk aan dus als atheist word ik nu beschermd via de gewone discriminatie wetten en ook nog via een wet tegen godslastering die ook geldt voor mensen die niet in god geloven :p

wat een luxe toch en dat met dank aan de ratten van cda en cu

En de PvdA hobbelt er weer achter aan.
Tandelozen.

knuppeltje
14-03-08, 10:32
Wordt het gelegenheid geven tot godslastering dan ook strafbaar als Ballin in alles zijn zin krijgt?
Oeps- mogen ze hier wel uitkijken. :ego:

Tomas
14-03-08, 12:28
Betekent dus de erkenning dat atheisme ook maar een geloof is.

Dat zou je denk ik van deze briljante regering nog kunnen verwachten ook.

En de PvdA wil natuurlijk de coalitiegenoten niet tegen het hoofdstoten...

072alkmaar
14-03-08, 12:45
Irakezen en Palestijnen worden elke dag uitgemoord door Christenen/Joden/atheisten/Zionisten/Westen en niemand die er traantje om laat.

Wat blijft er nog over, het beledigen van mijn liefdevolle geloof Islam.

Don't think so......

ey vriend je vergeet Moslims er ook tussen dat rijtje. laten we realistisch blijven.
en ik laat er een traan over, dus das in iedergeval iemand, en hey ik ben Atheïst!! :eek:

maar ff ontopic...dit is goed want dat Artikel 147 beperkt Juist vrijheid van "religie" (geloof is hier niet het juiste woord)..
Ik ben blij dat ik in een gezond land leef waar Atheïsten en Co niet worden onderdrukt..(zoals ergens aan de overkant van de Atlantic:wink:)

Orandajin
14-03-08, 12:56
Hier gaat het allemaal om:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering#Strafrecht_en_godslastering


Schrappen die zooi!

Minder regels, tòch, Balk..?