PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook ZNN in de centrum van Atlanta (VS) ontkomt niet aan verwoestende TORNADO...



Wizdom
15-03-08, 18:30
Tornado rips downtown Atlanta, dozens hurt


ATLANTA (Reuters) - Workers picked through debris in downtown Atlanta on Saturday after the worst tornado to hit the city in decades battered landmark buildings, overturned cars and injured dozens of people.

"It was a very significant, very serious storm. There's lots of damage. It's the first tornado of this type in the city for over 30 years," said Buzz Weiss, spokesman for the Georgia Emergency Management Agency.

Some 30 people were taken to hospitals and one was in serious condition after the storm, which packed winds of 130 mph (216 kph), police and Atlanta Mayor Shirley Franklin said.

A fresh tornado warning was in effect on Saturday for counties north and northwest of Atlanta, the National Weather Service said.

Friday night's storm powered through as tens of thousands of basketball fans packed stadiums to watch big games.

Police evacuated the multistory Omni Hotel, which shares a building with the CNN Center, after high winds shattered windows and spilled debris onto the street.

Winds also broke windows and caused damage at the CNN Center, the television network's headquarters, CNN said.

The storm damaged the most prominent section of downtown Atlanta, which houses attractions such as CNN, the Georgia Dome, the Georgia World Congress Center, the Georgia Aquarium and the new World of Coca-Cola.

Those buildings are clustered around Centennial Olympic Park, which was built for the 1996 Summer Olympics.

"We are doing everything in our power to respond to what we now know was a tornado that came through," Franklin said.

Officials temporarily halted the game between Mississippi State and the University of Alabama at the Georgia Dome after high winds damaged the roof and caused a large monitor hanging above the court to sway ominously.

Thousands of people were attending a National Basketball Association game between the Los Angeles Clippers and the Atlanta Hawks at the Philips Arena, adjacent to the CNN Center complex. But the game was not suspended.

LIKE A FREIGHT TRAIN

The storm, confirmed as a tornado by the National Weather Service, started north of the city and swept through downtown at about 9:45 p.m. (0145 GMT on Saturday). It downed at least 37 trees and overturned cars, witnesses and Franklin said.

Emergency services were searching a building in a suburb of metropolitan Atlanta that partially collapsed "in a pancake fashion," Atlanta Fire Chief Kelvin Cochran said.

Some 19,000 homes lost power from the storm, Georgia Power officials said, though electricity was later restored to many residences.

Witnesses said they heard a sound like a freight train when the storm hit and saw a funnel-shaped cloud. One woman told a local television station she saw a whirling circle of debris higher than her hotel room on the 12th floor.

Tornadoes are common in parts of the U.S. South, often leaving a trail of death and devastation. But they usually hit rural areas.

The downtown district in Jacksonville, Florida, was struck by a tornado on August 12, 2004, according to the National Weather Service. There were no deaths reported.

Two people died when a tornado roared through downtown Fort Worth, Texas, in March, 2000. The deadliest tornado in a U.S. city in recent decades hit Waco, Texas, in May 1953, killing 114.

Wizdom
15-03-08, 20:53
Doden en tientallen gewonden door noodweer Georgia ATLANTA

Noodweer dat gepaard ging met enkele tornado's heeft zaterdag in de Amerikaanse staat Georgia het leven gekost aan zeker twee personen, aldus lokale media. Tientallen mensen raakten gewond en tienduizenden zaten tijdelijk zonder stroom. De doden vielen aan de grens met de staat Alabama.


Het hoofdkantoorvan CNN kreeg de volle laag
Foto: Reuters


De binnenstad van Atlanta werd vol getroffen door een tornado. De wervelwind liet een spoor van vernielingen na. Bomen vielen om, telefoon- en elektriciteitsmasten gingen tegen de vlakte en bij tal gebouwen, waaronder dat van nieuwszender CNN, vlogen de ramen eruit.

Meteorologen spraken van een uitzonderlijke situatie voor de binnenstad. De 'twister' kwam voor velen ook als een complete verrassing, maar volgens de politie vielen er in de stad alleen enkele tientallen gewonden. De schade is evenwel groot.

De laatste keer dat het centrum van een Amerikaanse stad werd getroffen door een tornado was in augustus 2004, in Jacksonville (Florida).

Bofko
15-03-08, 21:03
Klein voorproefje van wat de mensen (beter: Amerikanen) )in het hiernamaals te wachten staat, zeker ?

Ik ben heel wat in Amerika geweest. Ik heb altijd prachtig weer gehad.
Wat valt daar over te suggereren, Wizdom ? Of doet jouw God niet aan beloninkjes in het hier en nu ?

Wizdom
15-03-08, 23:25
Klein voorproefje van wat de mensen (beter: Amerikanen) )in het hiernamaals te wachten staat, zeker ?

Ik ben heel wat in Amerika geweest. Ik heb altijd prachtig weer gehad.
Wat valt daar over te suggereren, Wizdom ? Of doet jouw God niet aan beloninkjes in het hier en nu ?


Ik geloof dat elk boontje zijn loontje zal krijgen en of dat nu hier of straks is... Is een bijzaak... Maar het loontje krijgt men in ieder geval gepresenteerd... Maak je maar geen illusies...

Je dacht toch niet dat er niet voor niets een verschrikkelijke 1e en 2e wereldoorlog is geweest... De westerlingen hadden relatief kort er voor middels de kolonisatie flink huisgehouden onder de rest van de wereldbevolking...

En ja zie daar... Het loontje van boontje kon niet wachten tot het hiernamaals... Deze werd hier op aarde nog uitbetaald... Dan wil ik het nog niet over die flinke BONUS in het hiernamaals hebben.... Want dit was een scheintje...

Koala64
16-03-08, 03:35
Als nou alleen niet-moslim landen door natuurgeweld getroffen werden, had ik misschien het begin van logica achter het plaatsen van deze berichten kunnen begrijpen.

Maar goed, voorpret is halve pret begrijp ik en ik ben de beroerste ook weer niet: www.buienradar.nl

Good Kahuna
16-03-08, 06:05
Gisteren was de herhaling van Louis Theroux bij de familie Phelps (The most hated family in America (http://www.pinkbullets.nl/2007/05/reportages/louis_theroux_the_most_hated_family_in_america)). Die lui denken dat God de Amerikanen ervan langs geeft, vooral omdat ze homo's okay vinden. Om hun religieuze boodschap met de wereld te delen staan ze met provocerende borden langs de weg en verstoren de begrafenissen van militairen die in Irak zijn omgekomen. De haat druipt er werkelijk vanaf bij die mensen. Ze verkneukelen zich bij elke ramp en elk ongeluk waar ze van horen omdat ze er de toorn van God in zien, en geloven serieus dat ze de enigen zijn die naar de hemel gaan.

knuppeltje
16-03-08, 08:36
En ja zie daar... Het loontje van boontje kon niet wachten tot het hiernamaals... Deze werd hier op aarde nog uitbetaald... Dan wil ik het nog niet over die flinke BONUS in het hiernamaals hebben.... Want dit was een scheintje...

God straft onmiddellijk en ter plekke. :ego:

Bofko
16-03-08, 09:13
Ik geloof dat elk boontje zijn loontje zal krijgen en of dat nu hier of straks is... Is een bijzaak... Maar het loontje krijgt men in ieder geval gepresenteerd... Maak je maar geen illusies...

Je dacht toch niet dat er niet voor niets een verschrikkelijke 1e en 2e wereldoorlog is geweest... De westerlingen hadden relatief kort er voor middels de kolonisatie flink huisgehouden onder de rest van de wereldbevolking...

En ja zie daar... Het loontje van boontje kon niet wachten tot het hiernamaals... Deze werd hier op aarde nog uitbetaald... Dan wil ik het nog niet over die flinke BONUS in het hiernamaals hebben.... Want dit was een scheintje...

Wat een gigantische onzin jongen. Jij spant God voor je eigen karretje. Dat jij dat niet ziet..

'Westerling', 'Amerikaan', 'wereldoorlog' , 'kolonisatie' zijn door mensen uitgevonden begrippen, Wizdom. Deze woorden zijn ook niet terug te vinden in de Koran. Jij denkt echt dat God in menselijke begrippen denkt, niet ? Jij maakt van jouw God niet meer dan een Superman. Jij suggereert hier dat de westerling -zelfs degenen die nu net geboren zijn- bij het laatste oordeel gaat branden omdat hij westerling is. Jij legt een verband tussen wereldoorlog en kolonisatie en jij denkt DAT GOD DAT DUS OOK DOET.
JIJ SPEELT VOOR GOD in je eigen gecreeerde wereldje..Wat een arrogantie is dat.

Bofko
16-03-08, 09:18
Gisteren was de herhaling van Louis Theroux bij de familie Phelps (The most hated family in America (http://www.pinkbullets.nl/2007/05/reportages/louis_theroux_the_most_hated_family_in_america)). Die lui denken dat God de Amerikanen ervan langs geeft, vooral omdat ze homo's okay vinden. Om hun religieuze boodschap met de wereld te delen staan ze met provocerende borden langs de weg en verstoren de begrafenissen van militairen die in Irak zijn omgekomen. De haat druipt er werkelijk vanaf bij die mensen. Ze verkneukelen zich bij elke ramp en elk ongeluk waar ze van horen omdat ze er de toorn van God in zien, en geloven serieus dat ze de enigen zijn die naar de hemel gaan.

Ik heb het gezien ja. Dit is wel echt het dieptepunt wat je aan geloofswaanzin kunt tegenkomen.
Als iemand eerder dood gaat dan op zijn 75e (of zo) is hij gestraft door God en zal hij wel iets fout gedaan hebben.En dat wordt er door deze krankzinnigen met hun 'Gods hates fags' bordjes bij begrafenissen nog eens ingepeperd.

Witte78
16-03-08, 10:09
Wat een gigantische onzin jongen. Jij spant God voor je eigen karretje. Dat jij dat niet ziet..

'Westerling', 'Amerikaan', 'wereldoorlog' , 'kolonisatie' zijn door mensen uitgevonden begrippen, Wizdom. Deze woorden zijn ook niet terug te vinden in de Koran. Jij denkt echt dat God in menselijke begrippen denkt, niet ? Jij maakt van jouw God niet meer dan een Superman. Jij suggereert hier dat de westerling -zelfs degenen die nu net geboren zijn- bij het laatste oordeel gaat branden omdat hij westerling is. Jij legt een verband tussen wereldoorlog en kolonisatie en jij denkt DAT GOD DAT DUS OOK DOET.
JIJ SPEELT VOOR GOD in je eigen gecreeerde wereldje..Wat een arrogantie is dat.

JIJ DENKT, LAAT IK OOK MAAR CAPSLOCK GEBRUIKEN, DAN PRAAT IK OP DEZELFDE GOLFLENGTE? :p.

Ik vind het wel een matige straf hoor, voor al die moslims die afgelacht en onderdrukt worden. Het is niet echt een duidelijk signaal van "dat mag niet".

The_Grand_Wazoo
16-03-08, 10:15
Ik geloof dat elk boontje zijn loontje zal krijgen en of dat nu hier of straks is... Is een bijzaak... Maar het loontje krijgt men in ieder geval gepresenteerd... Maak je maar geen illusies...

Je dacht toch niet dat er niet voor niets een verschrikkelijke 1e en 2e wereldoorlog is geweest... De westerlingen hadden relatief kort er voor middels de kolonisatie flink huisgehouden onder de rest van de wereldbevolking...

En ja zie daar... Het loontje van boontje kon niet wachten tot het hiernamaals... Deze werd hier op aarde nog uitbetaald... Dan wil ik het nog niet over die flinke BONUS in het hiernamaals hebben.... Want dit was een scheintje...

Je bent ook zo inconsequent als wat ... de inwoners van islamitische landen worden voortdurend gestraft voor hun zonden. Allah, die een rot hekel heeft aan islamieten, heeft er voor gezorgd dat ze door tirannen worden bestuurd en door westerse landen worden uitgebuit.
Allah is namelijk dol op de westerse landen. Daarom gaat het in het westen zo goed en is het in de islamitische huilen met de pet op.

David
16-03-08, 10:28
En hier is jufrouw Wiz met het weerbericht...

mark61
16-03-08, 11:13
Nido, zeg er wat van!

mark61
16-03-08, 11:13
En hier is jufrouw Wiz met het weerbericht...

Waffer weer zou het in Tibet zijn? :denk:

H.P.Pas
16-03-08, 11:38
Nido, zeg er wat van!

Kssjt.. weirdo!

mark61
16-03-08, 12:04
Kssjt.. weirdo!

:ego:

janlom
16-03-08, 12:12
Je bent ook zo inconsequent als wat ... de inwoners van islamitische landen worden voortdurend gestraft voor hun zonden. Allah, die een rot hekel heeft aan islamieten, heeft er voor gezorgd dat ze door tirannen worden bestuurd en door westerse landen worden uitgebuit.
Allah is namelijk dol op de westerse landen. Daarom gaat het in het westen zo goed en is het in de islamitische huilen met de pet op.

Meer nog dan dat Allah dol is op de westerse landen, moet deze alziende het goed voor hebben met een land als Israël! Gezien het relatieve gemak waarmee deze staat zijn vijandige buurlanden, in de nabije historie van zich af wist te schudden; vraag ik me af:aan wiens kant staat het opperwezen eigenlijk?

H.P.Pas
16-03-08, 12:19
aan wiens kant staat het opperwezen eigenlijk?


Der Herrgott ist immer mit den größten Bataillionen. Friedrich II

Karin.N
16-03-08, 13:08
Meer nog dan dat Allah dol is op de westerse landen, moet deze alziende het goed voor hebben met een land als Israël! Gezien het relatieve gemak waarmee deze staat zijn vijandige buurlanden, in de nabije historie van zich af wist te schudden; vraag ik me af:aan wiens kant staat het opperwezen eigenlijk?

Het opperwezen is vertrokken en heeft elders een nieuwe wereld geschapen. In de nieuwe wereld komt de mens niet meer voor. Wie wil er in hemelsnaam opperwezen zijn van de mens!

knuppeltje
16-03-08, 13:23
Het opperwezen is vertrokken en heeft elders een nieuwe wereld geschapen. In de nieuwe wereld komt de mens niet meer voor. Wie wil er in hemelsnaam opperwezen zijn van de mens!


Ikke! :roken:

mark61
16-03-08, 14:12
Der Herrgott ist immer mit den größten Bataillionen. Friedrich II

Jeder für sich und Gott gegen Allen!

RW Fassbinder dacht ik :vreemd:

mark61
16-03-08, 14:13
Ikke! :roken:

Smeerlap :jammer:

mark61
16-03-08, 14:13
Het opperwezen is vertrokken en heeft elders een nieuwe wereld geschapen. In de nieuwe wereld komt de mens niet meer voor. Wie wil er in hemelsnaam opperwezen zijn van de mens!


Had Ie toch echt zelf bedacht. Moet een gevolg van diepgaande verveling zijn geweest.

knuppeltje
16-03-08, 14:30
Smeerlap :jammer:

:haha:

mark61
16-03-08, 14:41
:haha:


Jongeman :student:

knuppeltje
16-03-08, 15:07
Jongeman :student:

:roken: :)

Bofko
17-03-08, 08:23
JIJ DENKT, LAAT IK OOK MAAR CAPSLOCK GEBRUIKEN, DAN PRAAT IK OP DEZELFDE GOLFLENGTE? :p.



Inderdaad.En als je dat visualiseert heeft het wel wat. Met gedragen luide stem en opgestoken vinger BEWARE! tegen elkaar roepen, als discussie onmogelijk is. :D