PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorzitter De Winter van ''Een Ander joods geluid'': Wilders discrimineert moslims



Qaiys
17-03-08, 13:24
De Winter: Wilders discrimineert

Ellen de Visser

gepubliceerd op 17 maart 2008 07:00, bijgewerkt op 17 maart 2008 13:36

Amsterdam - Producent en programmamaker Harry de Winter, voorzitter van de adviesraad van de stichting Een Ander Joods Geluid, heeft vandaag op de voorpagina van de Volkskrant een opmerkelijke advertentie laten plaatsen. Hierin stelt De Winter de kritiek van Geert Wilders op moslims op één lijn met antisemitisme.

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00105/Harry_de_Winter_105941p.jpg
Harry de Winter (ANP)

Wat wilt u ermee duidelijk maken?

‘Wij Joodse mensen weten als geen ander waartoe dit soort discriminatie kan leiden. Wilders betoogt dat dé moslim moet worden aangepakt en dat de Koran een fascistisch boek is. Zo is ooit de vervolging van de Joden begonnen, door het veralgemeniseren van zaken. Daarom is het tijd voor een harder geluid vanuit Joodse kring. Als je ook maar iets roept over Joden of over Israël, word je als antisemiet beschouwd en afgeserveerd. Het is goed dat dit rechtvaardigheidsgevoel zo sterk is, maar er is voor mij geen verschil tussen het keppeltje en de hoofddoek.'

(hieronder de advertentie)

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00105/harryadv_105945a.jpg

Welke gevolgen heeft die veralgemenisering, volgens u?

‘Als ik met moslims praat, merk ik dat velen nauwelijks nog met het geloof bezig zijn, maar zich vanwege Wilders gedwongen voelen stelling te nemen. Of ze lopen bang rond of ze verharden en radicaliseren. Vorige week werd het me te veel. Moslims worden over een kam geschoren en dat is gevaarlijk. De moslimgemeenschap zou zich overigens ook openlijker moeten uitspreken tegen het terrorisme.’

Wat hoopt u te bereiken?
‘Ik hoop dat we bijval krijgen uit de gehele Joodse kring. Dat zou althans zo moeten zijn. Want wij kunnen ons hier toch als geen ander in herkennen.’


http://www.volkskrant.nl/binnenland/article513792.ece

Tomas
17-03-08, 13:59
Hij hep gelijk. Wat wilders zegt over moslims, krijg je echt niet zomaar plein publiek over joden.

Nu mag je van mij alles zeggen, maar dit is zeker waar.

Mark
17-03-08, 14:07
Hij hep gelijk. Wat wilders zegt over moslims, krijg je echt niet zomaar plein publiek over joden.

Nu mag je van mij alles zeggen, maar dit is zeker waar.


oh? is winter en zijn actie niet gewoon deel van een complot ofzo?

Umarvlie
17-03-08, 14:08
maar er is voor mij geen verschil tussen het keppeltje en de hoofddoek.'

(hieronder de advertentie)



Eh? Is dat een typisch Joodse handelgeest of eerder VOC mentaliteit?

Tomas
17-03-08, 14:34
oh? is winter en zijn actie niet gewoon deel van een complot ofzo?

Jawel, maar ik ook. Dus.

Mark
17-03-08, 14:43
Jawel, maar ik ook. Dus.

ik ook! ik zie je bij de bilderberg meeting

Tomas
17-03-08, 15:07
ik ook! ik zie je bij de bilderberg meeting

Zie je daar, dan. Ik draag zoals gewoonlijk een zalm roze masker.

Orandajin
17-03-08, 16:08
Harry Winter? Dat is toch zo'n zelfhaatpredikant? Zo'n "Weg met ons!"-predikant. EAJG kan beter heten Een Anti-Joods Geluid. Toen ik zaterdag 24 juli 2006, ten tijde van de Libanoncrisis, in Amsterdam met mijn auto over de Dam reed, zag ik hem daar staan tussen de schreeuwlelijken die hun steun aan Iran, Achmenidinejad, Hezbollah, Hamas en zo betuigden. Die vent kunnen wij als Nederlander hier in Nederland niet serieus nemen.