PDA

Bekijk Volledige Versie : ’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’



IbnRushd
17-03-08, 23:39
’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’

KAMPALA - Afrikaanse regeringen moeten geen hulp aannemen van Westerse landen omdat die er alleen op uit zijn arme landen democratie op te dringen.
Dat heeft de Libische leider Muammar Khadaffi gisteren gezegd op een congres in Oeganda. ,,De Westerse landen hebben Afrika eerst gekolonialiseerd en nu komen ze aanzetten met hun hulp. Elke hulp waaraan voorwaarden voor democratisering zijn verbonden moet worden afgewezen,’’ aldus de Libiër. ,,Democratie werkt alleen bij hen, niet bij ons.’’

Khadaffi zei dat een democratisch stelsel ‘het nadeel heeft dat het een limiet stelt aan het aantal ambtstermijnen van presidenten.’ ,,Daarmee wordt voorkomen dat de Afrikaanse leiders hun revolutionaire ideeën tot uitvoering kunnen brengen.’’

Khadaffi is in Oeganda om de Afro-Arabische conferentie bij te wonen. Aan de conferentie, die de Libische leider zelf sponsort, nemen vijfduizend jongeren deel. Khadaffi hield hen voor dat de blanken Afrika weinig goeds hebben gebracht. ,,In Congo bijvoorbeeld is de bevolking arm omdat de blanken ooit de macht hadden in dat enorme land. En Zuid-Afrika is helemaal niet onafhankelijk. Het land zit vol blanken en de zwarten leven er in armoede.’’

Morgen opent Khadaffi een moskee op een heuvel in de Oegandese hoofdstad Kampala. De bouw van het gebedshuis, dat de naam ‘Khadaffi Nationale Moskee’ kreeg, begon al in de jaren ’70, toen dictator Idi Amin in Oeganda aan de macht was. Daarna lag het werk tot 2003 stil.

Volgens de Oegandese autoriteiten is de moskee de op één na grootste in Afrika, na de Hassan II moskee in het Marokkaanse Casablanca.

ad.nl

Julien
17-03-08, 23:52
’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’

KAMPALA - Afrikaanse regeringen moeten geen hulp aannemen van Westerse landen omdat die er alleen op uit zijn arme landen democratie op te dringen.
Dat heeft de Libische leider Muammar Khadaffi gisteren gezegd op een congres in Oeganda. ,,De Westerse landen hebben Afrika eerst gekolonialiseerd en nu komen ze aanzetten met hun hulp. Elke hulp waaraan voorwaarden voor democratisering zijn verbonden moet worden afgewezen,’’ aldus de Libiër. ,,Democratie werkt alleen bij hen, niet bij ons.’’

Khadaffi zei dat een democratisch stelsel ‘het nadeel heeft dat het een limiet stelt aan het aantal ambtstermijnen van presidenten.’ ,,Daarmee wordt voorkomen dat de Afrikaanse leiders hun revolutionaire ideeën tot uitvoering kunnen brengen.’’
Nou, landen als Zimbabwe en Somalië bewijzen toch echt dat dictatoriale landen zonder westerse politieke en -economische steun het toonbeeld zijn van "revolutionaire ideeën" :rolleyes: Wat een onzin dus..


Khadaffi hield hen voor dat de blanken Afrika weinig goeds hebben gebracht. ,,In Congo bijvoorbeeld is de bevolking arm omdat de blanken ooit de macht hadden in dat enorme land. En Zuid-Afrika is helemaal niet onafhankelijk. Het land zit vol blanken en de zwarten leven er in armoede.’’
Boehoe.. slachtofferpositie.. natuurlijk hebben de blanken verschrikkelijk huisgehouden in Afrika. Maar ooit moet het klagen een keer ophouden en naar de toekomst worden gekeken. Alsof Europa nu nog 200 jaar gaat klagen bij Duitsland over de 2 wereldoorlogen; of Joegoslavië bij Turkije over de Ottomanen etc.


Morgen opent Khadaffi een moskee op een heuvel in de Oegandese hoofdstad Kampala. De bouw van het gebedshuis, dat de naam ‘Khadaffi Nationale Moskee’ kreeg, begon al in de jaren ’70, toen dictator Idi Amin in Oeganda aan de macht was. Daarna lag het werk tot 2003 stil.
Die man heeft grootheidswaanzin. Lijkt wel een 17e eeuwse Europese blanke monarch.. :hihi:

mark61
18-03-08, 07:21
’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’

KAMPALA - Afrikaanse regeringen moeten geen hulp aannemen van Westerse landen omdat die er alleen op uit zijn arme landen democratie op te dringen.
Dat heeft de Libische leider Muammar Khadaffi gisteren gezegd op een congres in Oeganda.


:haha: Ja dan kan je als bloeddorstige dictator niet eens meer rustig je gang gaan. Bah, democratie.

Ben je het eens met deze crap? Stiekem wel zeker hč Ibn? Waarom plaats je het anders?


,,Daarmee wordt voorkomen dat de Afrikaanse leiders hun revolutionaire ideeën tot uitvoering kunnen brengen.’’

Zoals hijzelf, 150 nietsvermoedende Fransen de lucht uitschieten zeker? Of Mugabe's revo plannen, daar hebben ze in Zimbabwe nog eeuwen plezier van.

knuppeltje
18-03-08, 09:13
’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’


Khadaffi zei dat een democratisch stelsel ‘het nadeel heeft dat het een limiet stelt aan het aantal ambtstermijnen van presidenten.’ ,,Daarmee wordt voorkomen dat de Afrikaanse leiders hun revolutionaire ideeën tot uitvoering kunnen brengen.’’


O die goddelijke revulutionaire ideeën toch.

Die van Moboeto, Amin, Mugabe etc etc etc... zeker?
Dat jij blijkbaar in die onzin gelooft laat zien hoe ziekelijk je denkraam is. :kotsen:

H.P.Pas
18-03-08, 09:47
’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’

KAMPALA - Afrikaanse regeringen moeten geen hulp aannemen van Westerse landen omdat die er alleen op uit zijn arme landen democratie op te dringen.


Onzin. Westerse landen dringen wrede dictaturen op. Dat weet een kind.

Morosian
18-03-08, 10:05
[B]’Afrikaanse landen moeten Westerse hulp afwijzen’[/B

Veel Afrikaanse leiders zullen het met hem eens zijn. Het Afrikaanse volk echter, dat is een heel ander verhaal.

Max Stirner
18-03-08, 10:14
Khadaffi probeert zelf de grote weldoener uit te hangen in veel landen in zwart-Afrika; poenerige luxe (en lege) hotels, megalomane moskeeën, hele regeringswijken voor de plaatselijke dictators en hun kuddedieren etcetc.

Witte78
18-03-08, 10:15
Onzin. Westerse landen dringen wrede dictaturen op. Dat weet een kind.

Dus eigenlijk zijn we gewoon goed bezig :wijs:

Max Stirner
18-03-08, 10:16
Ben je het eens met deze crap? Stiekem wel zeker hč Ibn? Waarom plaats je het anders?



'ik heb alleen de titel gelezen' zou nog de minst domme verklaring zijn.

mark61
18-03-08, 11:20
'ik heb alleen de titel gelezen' zou nog de minst domme verklaring zijn.

I guess so :vreemd:

Net zoals die zeperd van Schaap die dacht dat de NL regering weigerde namen te noemen ivm Saddam's chemicals etc.., schielijk afgevoerd :hihi:

Tomas
18-03-08, 11:25
Ik ben het wel met de titel eens. De rede die Khadaffi geeft, natuurlijk niet. Maar in mijn perseptie maakt praktische hulp op de lange termijn vaak meer kappot dan het op korte termijn oplevert. handelsbelemmeringen opheffen zou denk ik beter werken.

mark61
18-03-08, 11:29
Ik ben het wel met de titel eens. De rede die Khadaffi geeft, natuurlijk niet. Maar in mijn perseptie maakt praktische hulp op de lange termijn vaak meer kappot dan het op korte termijn oplevert. handelsbelemmeringen opheffen zou denk ik beter werken.

Oh dat sowieso. Maar ik geloof niet dat de discussie daarover zou moeten gaan hier. According to de topicopener.

Tomas
18-03-08, 11:43
Oh dat sowieso. Maar ik geloof niet dat de discussie daarover zou moeten gaan hier. According to de topicopener.

Wat Ibn denkt of vindt zal voro ons altijd een mysterie blijven. Je kan er over speculeren, maar weten zullen we het nooit. Kortom, Ibn maakt van iedereen een agnost.

mark61
18-03-08, 12:18
Wat Ibn denkt of vindt zal voro ons altijd een mysterie blijven. Je kan er over speculeren, maar weten zullen we het nooit. Kortom, Ibn maakt van iedereen een agnost.

Hij heeft inderdaad wel wat goddelijks.