PDA

Bekijk Volledige Versie : Hans Janssen liegt hier het bewijs



Den-Kosta
20-03-08, 12:39
Hans Janssen beweert dat de koran Joden met apen en varkens vergelijkt. Wat hij niet vertelt is dat de vers of verzen slaan op een Joodse verhaal.

Het verhaal van de Joodse vissers die op de Sabbat gingen vissen en dat mocht niet van god en daardoor werden ze tijdelijk in apen en varkens veranderd..
Dit verhaal kent ieder Islam geleerden of imam..
En ook als je Rabbijn vraagt zal hij dit verhaal je vertellen omdat het ook in de Tora staat..

Hans Janssen is geen Islam theoloog maar een arabist die 0,0 kennis heeft van de koran en alles letterlijk neemt zonder naar de tijd of gebeurtenissen te kijken. En doelbewust dingen verdraait..

Den-Kosta
20-03-08, 12:40
Hans Janssen vergeet ook dit





Bij een andere gelegenheid had Mohamed het over muslims die het onwettige wettig maken, en hield hij hen voor dat zij (deze muslims dus) door God in apen en varkens veranderd zullen worden:




De Profeet zei: "Onder mijn volgelingen zullen er sommigen zijn die onwettige seksuele betrekkingen, het dragen van zijde, het drinken van alcohol en het gebruik van muziekinstrumenten als wettig zullen beschouwen. En sommigen zullen zich aan een heuvelrug ophouden, en 's avonds zal een herder bij hen komen en hen iets vragen, maar ze zullen tegen hem zeggen: 'kom morgen terug'. God zal hen gedurende de nacht vernietigen en zal de berg op hen laten vallen. En de rest van hen zal hij veranderen in apen en varkens en ze zullen zo blijven tot op Oordeelsdag". (Bukhari - een andere variant ervan komt voor in de collectie van Muslim)

Den-Kosta
20-03-08, 12:40
Hier heb je meer ontkrachtte leugens, zie ook bijdragen hajar
http://forum2002.maghrebonline.nl/viewtopic.php?f=28&t=14425&st=0&sk=t&sd=a

Slinger
20-03-08, 12:41
Hans Janssen beweert dat de koran Joden met apen en varkens vergelijkt. Wat hij niet vertelt is dat de vers of verzen slaan op een Joodse verhaal.

Het verhaal van de Joodse vissers die op de Sabbat gingen vissen en dat mocht niet van god en daardoor werden ze tijdelijk in apen en varkens veranderd..
Dit verhaal kent ieder Islam geleerden of imam..
En ook als je Rabbijn vraagt zal hij dit verhaal je vertellen omdat het ook in de Tora staat..

Hans Janssen is geen Islam theoloog maar een arabist die 0,0 kennis heeft van de koran en alles letterlijk neemt zonder naar de tijd of gebeurtenissen te kijken. En doelbewust dingen verdraait..


Dit verhaal staat niet in de Thora. Het is een verzinsel in de koran.

Tomas
20-03-08, 12:45
Misschien zou de integrale tekst uit de Koran hier geplaatst kunnen worden. Dan is het direct duidelijk.

Charlus
20-03-08, 12:50
Hans Janssen liegt hier het bewijs
Hans Jansen liegt? Daarvoor is hij veel te slim.

Mark
20-03-08, 13:08
Misschien zou de integrale tekst uit de Koran hier geplaatst kunnen worden. Dan is het direct duidelijk.

pfff waarom verspil je nog je tijd wat er over apen joden en varkens staat in de tora koran bijbel of weet ik veel hoe die onzin heet

Tinky
20-03-08, 13:11
Hans Jansen liegt? Daarvoor is hij veel te slim.

Alleen domme mensen denken dat slimme mensen altijd de waarheid vertellen. Denk je soms dat al die dictators in de wereld dom zijn. Die zijn ook slim en liegen aan de lopende band.

Koala64
20-03-08, 13:15
Hans Janssen vergeet ook dit





Bij een andere gelegenheid had Mohamed het over muslims die het onwettige wettig maken, en hield hij hen voor dat zij (deze muslims dus) door God in apen en varkens veranderd zullen worden:




De Profeet zei: "Onder mijn volgelingen zullen er sommigen zijn die onwettige seksuele betrekkingen, het dragen van zijde, het drinken van alcohol en het gebruik van muziekinstrumenten als wettig zullen beschouwen. En sommigen zullen zich aan een heuvelrug ophouden, en 's avonds zal een herder bij hen komen en hen iets vragen, maar ze zullen tegen hem zeggen: 'kom morgen terug'. God zal hen gedurende de nacht vernietigen en zal de berg op hen laten vallen. En de rest van hen zal hij veranderen in apen en varkens en ze zullen zo blijven tot op Oordeelsdag". (Bukhari - een andere variant ervan komt voor in de collectie van Muslim)

Kijk dat klopt dan wel. Want in de 60-er jaren vond men de Beatles en de Stones maar langharige snotapen. :blowen:

Charlus
20-03-08, 13:19
Hans Jansen liegt? Daarvoor is hij veel te slim.
Alleen domme mensen denken dat slimme mensen altijd de waarheid vertellen. Denk je soms dat al die dictators in de wereld dom zijn. Die zijn ook slim en liegen aan de lopende band.
Ik snap het niet.

knuppeltje
20-03-08, 13:22
Kijk dat klopt dan wel. Want in de 60-er jaren vond men de Beatles en de Stones maar langharige snotapen. :blowen:

En hun aanhangers slechts langharig en werkschuw tuig. :wijs:

Koala64
20-03-08, 13:25
En hun aanhangers slechts langharig en werkschuw tuig. :wijs:

Was slecht gesteld met de tucht those days.

Charlus
20-03-08, 13:30
Een moslim die een muziekinstrument bespeelt, wacht de hel. Zoveel is duidelijk.

knuppeltje
20-03-08, 13:33
Was slecht gesteld met de tucht those days.

Ik weet het, en toch is de natie niet op achteruit gegaan, wel het gehoor bij veel discolovers. :hihi:

Koala64
20-03-08, 13:38
Ik weet het, en toch is de natie niet op achteruit gegaan, wel het gehoor bij veel discolovers. :hihi:

Damn them all to hell met hun rare pasjes. :wijs:

knuppeltje
20-03-08, 13:42
Een moslim die een muziekinstrument bespeelt, wacht de hel. Zoveel is duidelijk.

Wel eens van de 'oud' gehoord?
Dat snaarinstrument is ouder dan onze piano en neemt in de Arabisch sprekende wereld ook een misschien nog wel grotere plaats in dan bij ons die piano.

Ook de luit- al-ud, kent zijn oorsprong uit die wereld en is al veel ouder dan wij hem kennen.

knuppeltje
20-03-08, 13:45
Damn them all to hell met hun rare pasjes. :wijs:

Het ergste was wel dat je niet wist hoe je die krengen kon kraken, breken wel, maar dat was niet de bedoeling. :jammer:

Koala64
20-03-08, 13:51
Het ergste was wel dat je niet wist hoe je die krengen kon kraken, breken wel, maar dat was niet de bedoeling. :jammer:

Geeft 'Disco Inferno' ook ineens een heel andere invalshoek. :zegniets:

Charlus
20-03-08, 14:01
Back on topic, dames en heren! De vuige leugens van Hans Jansen.
Overigens heel hypocriet (de allereerste keer dat ik het H-woord op maroc.nl gebruik) om te genieten van muziek, terwijl je weet dat de beoefenaars gemarteld gaan worden omdat ze instrumenten bespelen.

knuppeltje
20-03-08, 14:07
Back on topic, dames en heren! De vuige leugens van Hans Jansen.
Overigens heel hypocriet (de allereerste keer dat ik het H-woord op maroc.nl gebruik) om te genieten van muziek, terwijl je weet dat de beoefenaars gemarteld gaan worden omdat ze instrumenten bespelen.

Inderdaad heel hypocriet van je, want jij weet ook wel dat Allah eens alles zal verrekenen, ook vuige leugens. :wijs:

Tomas
20-03-08, 14:10
Back on topic, dames en heren! De vuige leugens van Hans Jansen.
Overigens heel hypocriet (de allereerste keer dat ik het H-woord op maroc.nl gebruik) om te genieten van muziek, terwijl je weet dat de beoefenaars gemarteld gaan worden omdat ze instrumenten bespelen.

Waarom hypocriet? Als ik dit zou geloven, zou ik eindelijk ook van Jantje Smith enco kunnen genieten.

Orakel
21-03-08, 11:28
"Wanneer er een grote terroristische aanval op een Nederlands doel wordt gepleegd, door terroristen die zich op de islam beroepen, zou dat kunnen leiden tot spontane acties van de bevolking waarbij bijvoorbeeld moskeeën in brand worden gestoken. Dat zal de moslims in Nederland er eerder toe brengen zich van de terroristen af te keren dan hen te steunen. De overheidsreacties op zulke spontane pogingen tot tegenterreur dienen daar dan ook mee rekening te houden."

http://www.gebladerte.nl/11269f80.htm

Charlus
21-03-08, 15:06
<...>http://www.gebladerte.nl/11269f80.htm
"De arabist Hans Jansen verkoopt zijn ultra-conservatieve anti-islam praatjes graag als wetenschappelijke feiten."
Vanwaar de toevoeging "ultra-conservatieve"? Ik heb wel een idee. De Islam is een attribuut van sneue, achterlopende allochtonen, aldus auteur Krebbers. Vieze vuile gluiperds als Jansen hebben iets tegen allochtonen, waarschijnlijk omdat die niet Westers genoeg handelen en ogen, en daarom geven ze af op de Islam. Wij progressieven zijn vóór zielige allochtonen dus tégen mensen die niet 100% voor de Islam zijn. Laatstgenoemden zijn ultra-conservatief en overduidelijk xenofoob en racistisch, je reinste neo-nazi's.
Er doet zich nu de mi. eigenaardige situatie voor waarbij zich als progressief beschouwende mensen zich als vurige verdedigers opwerpen van een ultra-conservatieve religie en criticasters van de Islam (en van zijn effect op sommige volgelingen) op voorhand trachten te diskwalificeren door ze ultra-conservatief te noemen.
Uit het artikel: "islambasher Afshin Ellian", "islamhater Theo van Gogh". Lynchen die hap! Gelukkig heeft iemand ihgv. Van Gogh reeds de daad bij het woord gevoegd. Krebbers zal tevreden zijn geweest.

<...>De Profeet zei: "Onder mijn volgelingen zullen er sommigen zijn die onwettige seksuele betrekkingen, het dragen van zijde, het drinken van alcohol en het gebruik van muziekinstrumenten als wettig zullen beschouwen.<...>
Een leider die stelt dat zijn volgelingen geen muziekinstrumenten mogen gebruiken, deugt in het geheel niet en moet aangepakt worden. Gedwongen psychiatrische opname lijkt me wel het minste. Ben ik nu een ultra-conservatieve racist?
NB. (ik lees het nu pas goed)
Wat heeft dat verbod op het dragen van zijde nu weer te betekenen? Rupsenfobie? Achterhaalde bende.

ricknick3
22-03-08, 14:07
Dit verhaal staat niet in de Thora. Het is een verzinsel in de koran.

Er staat een verwijzing erna in de Talmoed en is een bekende Joodse verhaal..


"Jullie hebben toch weet van hen die bij jullie op de sabbat in overtreding kwamen. Wij zeiden immers tegen hen: 'Weest (als) weggejaagde apen'. Zo maakten Wij het tot een afschrikkingwekkend voorbeeld voor hun eigen tijd en later en tot een aansporing voor de godvrezenden." (Koran 2:65-66) [18]

ricknick3
22-03-08, 14:08
Misschien zou de integrale tekst uit de Koran hier geplaatst kunnen worden. Dan is het direct duidelijk.




"Jullie hebben toch weet van hen die bij jullie op de sabbat in overtreding kwamen. Wij zeiden immers tegen hen: 'Weest (als) weggejaagde apen'. Zo maakten Wij het tot een afschrikkingwekkend voorbeeld voor hun eigen tijd en later en tot een aansporing voor de godvrezenden." (Koran 2:65-66)

ricknick3
22-03-08, 14:14
In de bijbel vergelijkt Jezus heiden met zwijnen en honden.

En de Joodse schriftgelerden met slangen en duivelskinderen...

Daar hoor ik niemand over:




"Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren."

(Mt.7:6 )









Jezus vergelijkt in Marcus 7 niet-Joden weer met HONDEN


En verder Marcus 7:
24 Hij ging weg en vertrok naar de omgeving van Tyrus. Daar nam hij zijn intrek in een huis, en hoewel hij niet wilde dat iemand dat te weten zou komen, lukte het hem niet onopgemerkt te blijven. 25 Integendeel, er kwam al meteen een vrouw die over hem gehoord had naar hem toe, en zij viel voor zijn voeten neer. Ze had een dochter die door een onreine geest bezeten was. 26 Deze vrouw was van Syro-Fenicische afkomst en geen Jodin; ze smeekte hem om bij haar dochter de demon uit te drijven. 27 Hij zei tegen haar: ‘Eerst moeten de kinderen genoeg te eten krijgen; het is niet goed om de kinderen hun brood af te pakken en het aan de honden te voeren.’ 28 De vrouw antwoordde: ‘Heer, de honden onder de tafel eten toch de kruimels op die de kinderen laten vallen.’ 29 Hij zei tegen haar: ‘Dat hebt u goed gezegd. Ga naar huis, de demon heeft uw dochter al verlaten.’ 30 En toen ze thuiskwam, lag haar kind op bed en bleek de demon verdwenen te zijn.



Mattheus 23

Jezus vergelijkt de Joodse schriftgeleerde met slangen:



Aldus getuigt gij tegen uzelven, dat gij kinderen zijt dergenen, die de profeten gedood hebben.

32 Gij dan ook, vervult de mate uwer vaderen!
33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?





Keiharde aanval op de Joden in het Nieuwe Testament:






39 Zij antwoordden en zeiden tot Hem: Abraham is onze vader. Jezus zeide tot hen: Indien gij Abrahams kinderen waart, zo zoudt gij de werken van Abraham doen.

40 Maar nu zoekt gij Mij te doden, een Mens, Die u de waarheid gesproken heb, welke Ik van God gehoord heb. Dat deed Abraham niet.

41 Gij doet de werken uws vaders. Zij zeiden dan tot Hem: Wij zijn niet geboren uit hoererij; wij hebben een Vader, namelijk God.

42 Jezus dan zeide tot hen: Indien God uw Vader ware, zo zoudt gij Mij liefhebben; want Ik ben van God uitgegaan; en kom van Hem. Want Ik ben ook van Mijzelven niet gekomen, maar Hij heeft Mij gezonden.

43 Waarom kent gij Mijn spraak niet? Het is, omdat gij Mijn woord niet kunt horen.

44 Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.

45 Maar Mij, omdat Ik u de waarheid zeg, gelooft gij niet.



Johannes 8:44

Julien
22-03-08, 15:07
"Geeft het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen, opdat zij die niet vertrappen met hun poten en, zich omkerende, u verscheuren."
Huh? Ik lees hier nergens dat Jezus ongelovigen met zwijnen vergelijkt. Deze metafoor kun je op verschillende manier uitleggen. Ik lees het als een letterlijke zin; dus niets vergeleken met ongelovigen.


Jezus vergelijkt in Marcus 7 niet-Joden weer met HONDEN
Behalve dat dit in tegenspraak zou zijn met je volgende citaat (dan zou Jezus joden opeens slangen noemen), klopt dit niet. Jezus heeft het gewoon over letterlijke honden.


.32 Gij dan ook, vervult de mate uwer vaderen!
33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden?
So? Een slang vind ik een normale benaming voor sluwe, listige schriftgeleerden die Jezus uit de weg proberen te ruimen. Wat wil je hier dus mee zeggen?

Maar ook al zou je een beetje gelijk hebben; ik ken hedentendage geen christenen die ongelovigen zo noemen.

Orakel
23-03-08, 18:53
"
verdedigers van een ultra-conservatieve religie en criticasters van de Islam op voorhand trachten te diskwalificeren door ze ultra-conservatief te noemen.

:zegniets:

Aan iemand die met droge ogen in het voorwoord van het boek Eurabia stelt dat "de Arabisch-Islamitische wereld is niet vrijheidslievend en niet tolerant, zelfs niet in principe", zijn eigenlijk alle woorden verspilde moeite.
Net las vele anderen werpt ook dit sujet zich op als koene verdediger van de waarheid en het vrije woord.
Toen ik dit stuk van Gebladerte onder een artikel van hem op Opinio plaatste, wist hij echter niet hoe snel hij het weg moest (laten) halen. Tot zover dus het vrije woord en de waarheid.

Wat mij betreft valt hij, samen met zijn anti-religieuze strijdmakkers, onder de
categorie mensen die Hegel ooit eens treffen omschreef met de zinsnede: "De horden bewegen zich voorwaarts".
Bij ieder woord van deze 'onverschrokken wijsgeren' moet de waarheid weer een veer laten en wordt de 'objectieve' werkelijkheid gesmoord onder een deken van schijnwaarheden in het beste geval en leugens in het slechtste geval.
In handen van dit soort charlatans verwordt de rede tot een kille en onvruchtbare verstandelijkheid en is de vermeende vrijheid die zij menen te verdedigen slechts en verkapte vorm van mentale slavernij, een poging tot religieuze dekolonisatie welhaast.
"Als je gelooft, of nog precieser, als je in de Islam gelooft, ben je abject en pas je niet in het Judeo-Christelijk keurslijf dat ons als gegoten zit", lijken ze met al hun bombastische retoriek haast te willen zeggen.

Dat ze daarmee de zo gekoesterde vrijheid op een hellend vlak zetten, lijken ze of niet te beseffen, of het interesseert ze geen biet.
Het is pas goed als Moslims openlijk afstand doen van hun geloof en publiekelijk verklaren de eigen heilige texten te abrogeren en/of slechts in metaforisch kader te bezien.

Het is te hopen dat Moslims niet buigen voor dit streven naar een vorm van miezerige gelijkvormigheid en bedriegelijke eenheid en hier met een heel simpel doch welgemeend "ga es lekker dood" op antwoorden.


[quote]Een leider die stelt dat zijn volgelingen geen muziekinstrumenten mogen gebruiken, deugt in het geheel niet en moet aangepakt worden. Gedwongen psychiatrische opname lijkt me wel het minste. Ben ik nu een ultra-conservatieve racist? [QUOTE]

Neuh, slechts iemand die enerzijds de mening is toegedaan dat historische texten niet al te letterlijk genomen moeten worden, maar anderen tegelijkertijd met diezelfde texten om de oren slaat alsof het betonnen waarheden zijn. Dat schijnt gemiddeld genomen op allerhande onderliggende drijfveren te duiden.

ronald
23-03-08, 22:28
Hans Janssen beweert dat de koran Joden met apen en varkens vergelijkt. Wat hij niet vertelt is dat de vers of verzen slaan op een Joodse verhaal.

Het verhaal van de Joodse vissers die op de Sabbat gingen vissen en dat mocht niet van god en daardoor werden ze tijdelijk in apen en varkens veranderd..
Dit verhaal kent ieder Islam geleerden of imam..
En ook als je Rabbijn vraagt zal hij dit verhaal je vertellen omdat het ook in de Tora staat..

Hans Janssen is geen Islam theoloog maar een arabist die 0,0 kennis heeft van de koran en alles letterlijk neemt zonder naar de tijd of gebeurtenissen te kijken. En doelbewust dingen verdraait..

Waar staat dat verhaal dan?

Charlus
23-03-08, 22:38
xxx

Charlus
23-03-08, 22:46
<...>
Het is pas goed als Moslims openlijk afstand doen van hun geloof en publiekelijk verklaren de eigen heilige texten te abrogeren en/of slechts in metaforisch kader te bezien.<...>

Een leider die stelt dat zijn volgelingen geen muziekinstrumenten mogen gebruiken, deugt in het geheel niet en moet aangepakt worden. Gedwongen psychiatrische opname lijkt me wel het minste. Ben ik nu een ultra-conservatieve racist?
Neuh, slechts iemand die enerzijds de mening is toegedaan dat historische texten niet al te letterlijk genomen moeten worden, maar anderen tegelijkertijd met diezelfde texten om de oren slaat alsof het betonnen waarheden zijn. Dat schijnt gemiddeld genomen op allerhande onderliggende drijfveren te duiden.
Dat schijnt gemiddeld genomen te duiden op allerhande... Briljant in zijn trefzekerheid, ik neem aan dat je hiermee wilt zeggen dat jouw onderbuikgevoelens je attent hebben gemaakt op de aanwezigheid van onderbuikgevoelens elders.
Inderdaad vind ik bepaalde teksten van een beperkte houdbaarheid (bv. de mier, slavernij). De moslims die zich erover uitlaten en Ronald verklaren die teksten evenwel tot betonnen eeuwige waarheid. Dat zegt meer over hen dan over mij.


Het probleem zit 'm erin dat voor het formuleren van het zinnetje in de koran, gezien inhoud en vorm, minimaal menselijke intelligentie nodig is. Wie voor waar aanneemt dat een mier deze zin heeft geuit, denkt dat mieren minstens zo intelligent zijn als mensen.
Er zijn twee mogelijkheiden.
1) Jij denkt dat mieren minstens zo intelligent zijn als mensen, in dat geval heb je waandenkbeelden en ben je geestelijk gestoord.
2) Jij denkt niet dat mieren minstens zo intelligent zijn als mensen, in dat geval ben je van mening dat de koran niet het onfeilbare woord van god vertegenwoordigt.
<...>Mieren zijn intelligente beesten en ja ze hebben gezegd wat er in de KORAN staat GESCHREVEN.... Het woord van ALLAH (SWT) is de WAARHEID...