PDA

Bekijk Volledige Versie : De heilige 'Spelen'



knuppeltje
22-03-08, 12:08
Wie vindt dat we naar China moeten?

Ik zelf denk van niet. Gewoon omdat die zogenaamde mogelijkheid voor deelnemers om daar met Chinezen over de mensenrechten te praten niets meer dan een lachertje is.
Die deelnemers zitten als ze niet sporten in hun compounds opgesloten- weg van de niet bij de spelen betrokken Chinezen. Dat is vast om zogenaamd hun veiligheid te garanderen, en al zouden ze niet- hoeveel van hen spreken er Chinees.

Als we gaan dan geven de machthebbers daar hun zin en maken zij goede sier.
Maar mogen sporters ook gevraagd worden hoe zij het vinden dat voor dat rondje lopen, of dat met een balletje spelen door hen bijvoorbeeld- het gerchtvaardigd is dat daarvoor letterlijk duizenden gezinnen uit hun huizen zijn gejaagd en aan hun lot over gelaten, om die af te kunnen breken- zodat er al dat mooie spul kan worden gebouwd, waar zij dan als gedresseerde apen hun kunstjes kunnen doen.
Maar het is tenslotte nog altijd niets meer dan spel- hoe mooi ook.

Hoever mag je van sporters vragen hoe betrokken zij zijn bij de mensenrechten in het land waar zij naar toe gaan?
Is het meedoen dan alles waard?

Wat ook de edele gedachten over het maken van het verschil zijn- de spelen in Duitsland van 1936, logenstraffen elke hoop daarop.

Mijn mening is: niet gaan

Giuseppe
22-03-08, 12:44
En als de Spelen in Amerika gehouden zou worden, zou je dan ook zeggen dat 'we' niet moeten gaan omdat de Amerikaanse regering op grote schaal internationale wetten ovetreedt? De illegale oorlog in Irak, de onvoorwaardelijke steun aan Israël, 't steunen van dictators in de Arabische wereld, 't illegaal houden en martelen van gevangenen in Guantanamo Bay, geheime CIA-vluchten, etc.?

mark61
22-03-08, 12:55
Wie vindt dat we naar China moeten?

Ik zelf denk van niet. Gewoon omdat die zogenaamde mogelijkheid voor deelnemers om daar met Chinezen over de mensenrechten te praten niets meer dan een lachertje is.
Die deelnemers zitten als ze niet sporten in hun compounds opgesloten- weg van de niet bij de spelen betrokken Chinezen. Dat is vast om zogenaamd hun veiligheid te garanderen, en al zouden ze niet- hoeveel van hen spreken er Chinees.

Als we gaan dan geven de machthebbers daar hun zin en maken zij goede sier.
Maar mogen sporters ook gevraagd worden hoe zij het vinden dat voor dat rondje lopen, of dat met een balletje spelen door hen bijvoorbeeld- het gerchtvaardigd is dat daarvoor letterlijk duizenden gezinnen uit hun huizen zijn gejaagd en aan hun lot over gelaten, om die af te kunnen breken- zodat er al dat mooie spul kan worden gebouwd, waar zij dan als gedresseerde apen hun kunstjes kunnen doen.
Maar het is tenslotte nog altijd niets meer dan spel- hoe mooi ook.

Hoever mag je van sporters vragen hoe betrokken zij zijn bij de mensenrechten in het land waar zij naar toe gaan?
Is het meedoen dan alles waard?

Wat ook de edele gedachten over het maken van het verschil zijn- de spelen in Duitsland van 1936, logenstraffen elke hoop daarop.

Mijn mening is: niet gaan

Ik heb de Olympische Spelen alsmede de Gedachte nooit begrepen. Het draait toch alleen om opgewonden nationalisme, en competitie, dus hoe verbroedert dat dan? 95% van de landen in de wereld zijn niet kosjer, dus waarom is het nu opeens een probleem? Die landen kom je trouwens ook tegen als ze de OS niet organiseren, nl. als deelnemer.

Berlijn 1936 had nog wel wat, want toen won Jesse Owen :ego:

mulan
22-03-08, 13:45
Allemaal leuk en aardig maar wie gaat bepalen waar de grens getrokken wordt? Ik zou niet weten wanneer je dan wel moet gaan en wanneer niet.

mark61
22-03-08, 14:06
Allemaal leuk en aardig maar wie gaat bepalen waar de grens getrokken wordt? Ik zou niet weten wanneer je dan wel moet gaan en wanneer niet.

Altijd of nooit. Zit niet veel tussenin.

We kunnen zo'n gek met een Tibetaanse vlag ipv. de NLse voorop laten lopen. Lijkt me wel wat.

Julien
22-03-08, 14:57
Het argument "er zijn toch zoveel andere landen die de mensenrechten schenden schenden" vind ik zo'n dooddoener..

Het gaat nu in dit specifieke geval om China. Een (toekomstige) wereldmacht die de meeste executies ter wereld uitvoerd, een van de ergste martelpraktijken kent (zie Amnesty), gelovigen vervolgt (zie OpenDoors), een heel volk en land brutaal al decennialang bezet en een foute rol speelt in Afrika, waaronder Darfur.

Er zijn weinig landen waar zoveel mee mis is, en dus is het terecht dat er vragen worden gesteld bij de Olympische Spelen in dit land.

Wat ik wel vind, is dat sporters niets met politiek te maken hebben. Laat hen gewoon gaan, maar hou de politici thuis. En geef zo min mogelijk ruimte aan de Chinese propaganda.

mark61
22-03-08, 15:22
Het argument "er zijn toch zoveel andere landen die de mensenrechten schenden schenden" vind ik zo'n dooddoener..

Het gaat nu in dit specifieke geval om China. Een (toekomstige) wereldmacht die de meeste executies ter wereld uitvoerd, een van de ergste martelpraktijken kent (zie Amnesty), gelovigen vervolgt (zie OpenDoors), een heel volk en land brutaal al decennialang bezet en een foute rol speelt in Afrika, waaronder Darfur.

Er zijn weinig landen waar zoveel mee mis is,

Welnee, met de meeste landen is zoveel mis. Maar het argument is dus dat China zo groot is?

Is kwantiteit trouwens doorslaggevend, of kwaliteit? :)

Iran: women continue to be stoned to death for
consensual sexual activity outside marriage – a
crime in Iran which carries the death penalty. Amnesty
International received reports that two women were
stoned to death in May, despite a moratorium being
declared by the Head of the Judiciary in 2002. Stoning
itself is calculated to cause maximum distress: the size of
the stones are selected so as to cause a slow and painful,
rather than instant, death.

http://www.amnesty.nl/documenten/themas/doodstraf/essay_death_penalty.pdf

knuppeltje
22-03-08, 16:48
Ok, in veel landen is er veel mis. Soms zelfs heel veel.
De vraag is of jij er je kunstjes wilt gaan vertonen, of jij je eigen uitleent aan dat regieme- die daarmee tracht de zaak veel mooier voor te doen dan het in werkelijkheid is, terwijl het daar godsgruwelijk mis is.
Was het een gewone wedstrijd waar dat regime niets mee van doen had- dan was het volgens mij iets taal anders, maar dan nog met zulke landen.
In ieder geval zou ik dat nooit willen als er daarvoor ter plaatse mensen hun huis uit zouden worden gejaagd- zonder dat er verder voor hun gezorgd word, daar ga ik dus niet mijn hobby uitleven.

mark61
22-03-08, 16:51
Ok, in veel landen is er veel mis. Soms zelfs heel veel.
De vraag is of jij er je kunstjes wilt gaan vertonen, of jij je eigen uitleent aan dat regieme- die daarmee tracht de zaak veel mooier voor te doen dan het in werkelijkheid is, terwijl het daar godsgruwelijk mis is.
Was het een gewone wedstrijd waar dat regime niets mee van doen had- dan was het volgens mij iets taal anders, maar dan nog met zulke landen.
In ieder geval zou ik dat nooit willen als er daarvoor ter plaatse mensen hun huis uit zouden worden gejaagd- zonder dat er verder voor hun gezorgd word, daar ga ik dus niet mijn hobby uitleven.

'Topsporters' hebben daar schijt aan en stellen hun sport boven alles. Anders kan je ook geen topsporter worden natuurlijk.

De discussie is in 1978 al gevoerd, en vast nog wel tig keer.

knuppeltje
22-03-08, 17:10
'[QUOTE]Topsporters' hebben daar schijt aan en stellen hun sport boven alles. Anders kan je ook geen topsporter worden natuurlijk.

Dat is helaas heel duidelijk.


De discussie is in 1978 al gevoerd, en vast nog wel tig keer.

Das 30 jaar geleden, de wereld is intussen toch wel iets veranderd zeker?
Ik denk dat als die sporters steeds weer gevraagd worden hoe ze het vinden dat voor het vertonen van hun kunstjes duizenden gezinnen dakloos zijn gemaakt- inplaats alleen maar over mensenrechten te praten, dat ze zich dan toch minstens heel ongemakkellijk gaan vinden.

mark61
22-03-08, 17:18
Das 30 jaar geleden, de wereld is intussen toch wel iets veranderd zeker?

Ja, het engagement is duidelijk afgenomen.


Ik denk dat als die sporters steeds weer gevraagd worden hoe ze het vinden dat voor het vertonen van hun kunstjes duizenden gezinnen dakloos zijn gemaakt- inplaats alleen maar over mensenrechten te praten, dat ze zich dan toch minstens heel ongemakkellijk gaan vinden.

Ach, dat gebeurt altijd wel. De miljarden die besteed worden aan de faciliteiten gaan tenslotte ook ten koste van volkshuisvesting. In Athene was er ook al wat loos geloof ik.

knuppeltje
22-03-08, 17:53
[QUOTE]Ja, het engagement is duidelijk afgenomen.

Missschien wel. Questi van tijdsgeest?


Ach, dat gebeurt altijd wel. De miljarden die besteed worden aan de faciliteiten gaan tenslotte ook ten koste van volkshuisvesting. In Athene was er ook al wat loos geloof ik.

Inderdaad, daarin heb je volkomen gelijk.
Maar ik vind dat die deelnemers gewoon voortaan publiekelijk met levensgrote foto's van die depotaties en sloop van al die woningen geconfronteerd moeten worden, en hun daarbij moet worden gevraagd hoe zij het vinden dat al die duizenden gezinnen aan hun lot zijn overgelaten, allemaal opdat zij juist daar hun kunstjes kunnen doen.

Geen gezeur om onduidelijke mensenrechten, maar duidelijk laten zien wat zoiets direct voor heel veel mensen te betekenen heeft.

mark61
22-03-08, 18:00
[quote=mark61;3571088]

Missschien wel. Questi van tijdsgeest?

Yeps, we zijn gewoon te rijk to care.


Inderdaad, daarin heb je volkomen gelijk.
Maar ik vind dat die deelnemers gewoon voortaan publiekelijk met levensgrote foto's van die depotaties en sloop van al die woningen geconfronteerd moeten worden, en hun daarbij moet worden gevraagd hoe zij het vinden dat al die duizenden gezinnen aan hun lot zijn overgelaten, allemaal opdat zij juist daar hun kunstjes kunnen doen.

Geen gezeur om onduidelijke mensenrechten, maar duidelijk laten zien wat zoiets direct voor heel veel mensen te betekenen heeft.

Ik zag ir. Foppe, eh, Foppe de Haan, verklaren dat hij eea onder de aandacht der lieve jeugd brengt.

knuppeltje
22-03-08, 18:12
[quote=knuppeltje;3571121]

Yeps, we zijn gewoon te rijk to care.



Ik zag ir. Foppe, eh, Foppe de Haan, verklaren dat hij eea onder de aandacht der lieve jeugd brengt.

Je bedoeld mijn dubbelganger. :wink:
Ik schijn zoveel op hem te lijken dat ik al honderden keren ben aangesproken met..hi Foppe.
Daar niet om- maar ik mag deze voor mij uiterst simpathieke mens- die ook nog voor mij een heel grote trainer is, bijzonder graag.

Maar lieve jeugd?

De leraar heeft de eeuwige jeugd
Immers altijd om zich heen
Zo gaat in de grijsaard het kind niet verloren
Maar wel door merg en been. (John O'Mill)

tribia
22-03-08, 18:31
En als de Spelen in Amerika gehouden zou worden, zou je dan ook zeggen dat 'we' niet moeten gaan omdat de Amerikaanse regering op grote schaal internationale wetten ovetreedt? De illegale oorlog in Irak, de onvoorwaardelijke steun aan Israël, 't steunen van dictators in de Arabische wereld, 't illegaal houden en martelen van gevangenen in Guantanamo Bay, geheime CIA-vluchten, etc.?

daar hebben ze geen antwoord op

Slinger
23-03-08, 06:53
Wie vindt dat we naar China moeten?

Ik zelf denk van niet. Gewoon omdat die zogenaamde mogelijkheid voor deelnemers om daar met Chinezen over de mensenrechten te praten niets meer dan een lachertje is.
Die deelnemers zitten als ze niet sporten in hun compounds opgesloten- weg van de niet bij de spelen betrokken Chinezen. Dat is vast om zogenaamd hun veiligheid te garanderen, en al zouden ze niet- hoeveel van hen spreken er Chinees.

Als we gaan dan geven de machthebbers daar hun zin en maken zij goede sier.
Maar mogen sporters ook gevraagd worden hoe zij het vinden dat voor dat rondje lopen, of dat met een balletje spelen door hen bijvoorbeeld- het gerchtvaardigd is dat daarvoor letterlijk duizenden gezinnen uit hun huizen zijn gejaagd en aan hun lot over gelaten, om die af te kunnen breken- zodat er al dat mooie spul kan worden gebouwd, waar zij dan als gedresseerde apen hun kunstjes kunnen doen.
Maar het is tenslotte nog altijd niets meer dan spel- hoe mooi ook.

Hoever mag je van sporters vragen hoe betrokken zij zijn bij de mensenrechten in het land waar zij naar toe gaan?
Is het meedoen dan alles waard?

Wat ook de edele gedachten over het maken van het verschil zijn- de spelen in Duitsland van 1936, logenstraffen elke hoop daarop.

Mijn mening is: niet gaan

Dat vind ik ook maar we moeten de belissing niet bij de individuele sporters neerleggen.

China is een totalitaire staat, waar de mensenrechten met voeten worden getreden. Het voert al 50 jaar een onmenselijke bezettingspolitiek in Tibet en is een regelrechte bedreiging voor buurland Taiwan. Bovendien voert het een immorele buitenlandse politiek in Afrika.

Het IOC had beter moeten weten dan de spelen aan China toe te wijzen. Er is een voorbeeld uit het verleden voorhanden, namelijk Berlijn 1936. En toch zijn ze er in gestonken.

De nationale sportbonden en het IOC, moeten onder druk worden gezet om de spelen te boycotten, cq af te gelasten.

Slinger
23-03-08, 06:59
En als de Spelen in Amerika gehouden zou worden, zou je dan ook zeggen dat 'we' niet moeten gaan omdat de Amerikaanse regering op grote schaal internationale wetten ovetreedt? De illegale oorlog in Irak, de onvoorwaardelijke steun aan Israël, 't steunen van dictators in de Arabische wereld, 't illegaal houden en martelen van gevangenen in Guantanamo Bay, geheime CIA-vluchten, etc.?

Wil jij spelen in Amerika boycotten omdat ze een moorddadige dictator hebben verwijderd en om steun aan Israël? Wat is een onzin! Ik zou eerder spelen boycotten wanneer het organiserende land steun gaf aan de terroristische organisatie Hamas.

Slinger
23-03-08, 07:04
Allemaal leuk en aardig maar wie gaat bepalen waar de grens getrokken wordt? Ik zou niet weten wanneer je dan wel moet gaan en wanneer niet.

Niet zo moeilijk. Landen met een totalitaire structuur, dus waar een heel staatsapparaat bestaat om de gedachten van de mensen te controleren, moet je boycotten. Evenals landen die buurlanden onder het juk brengen.

Joesoef
23-03-08, 07:24
Niet zo moeilijk. Landen met een totalitaire structuur, dus waar een heel staatsapparaat bestaat om de gedachten van de mensen te controleren, moet je boycotten. Evenals landen die buurlanden onder het juk brengen.


:argwaan:

knuppeltje
23-03-08, 08:24
[QUOTE]Dat vind ik ook maar we moeten de belissing niet bij de individuele sporters neerleggen.


Blablabla..
Waarom zouden die sporters niet gevraagd mogen worden wat zij er van vinden dat voor dat kunstje van hun- duizenden gezinnen worden gedeporteerd en het verder maar zelf moeten uitzoeken.


China is een totalitaire staat, waar de mensenrechten met voeten worden getreden. Het voert al 50 jaar een onmenselijke bezettingspolitiek in Tibet en is een regelrechte bedreiging voor buurland Taiwan. Bovendien voert het een immorele buitenlandse politiek in Afrika.

Zou dus op zich al een heel goede reden zijn om die spelen te boycotten.


Het IOC had beter moeten weten dan de spelen aan China toe te wijzen. Er is een voorbeeld uit het verleden voorhanden, namelijk Berlijn 1936. En toch zijn ze er in gestonken.


Heel goed gezien van je.


De nationale sportbonden en het IOC, moeten onder druk worden gezet om de spelen te boycotten, cq af te gelasten.

Schitterrend- mogen dan misschien de sporters ook gevraagd worden om daar hun steentje aan bij te dragen?

knuppeltje
23-03-08, 08:27
[QUOTE]Wil jij spelen in Amerika boycotten omdat ze een moorddadige dictator hebben verwijderd

Dat niet, maar wel om de meest onbeschofte manier waarop.


en om steun aan Israël? Wat is een onzin!

Van het laatste ben ik minder overtuigd.


Ik zou eerder spelen boycotten wanneer het organiserende land steun gaf aan de terroristische organisatie Hamas.

En wanneer denkt meneer dat dat ooit zou kunnen gaan gebeuren?

knuppeltje
23-03-08, 08:28
Niet zo moeilijk. Landen met een totalitaire structuur, dus waar een heel staatsapparaat bestaat om de gedachten van de mensen te controleren, moet je boycotten. Evenals landen die buurlanden onder het juk brengen.

Dit zeg je allemaal met droge ogen?

Slinger
23-03-08, 09:31
[quote=Slinger;3572222]

Blablabla..
Waarom zouden die sporters niet gevraagd mogen worden wat zij er van vinden dat voor dat kunstje van hun- duizenden gezinnen worden gedeporteerd en het verder maar zelf moeten uitzoeken.



Zou dus op zich al een heel goede reden zijn om die spelen te boycotten.



Heel goed gezien van je.



Schitterrend- mogen dan misschien de sporters ook gevraagd worden om daar hun steentje aan bij te dragen?

Ik vind het niet fair om de beslissing bij de individuele sporter neer te leggen. Die is namelijk met sport bezig. Je kunt niet verwachten dat hij alles kan overzien om een juiste afweging te maken. De beslissing om te boycotten hoort daarom bij de organiserende instanties en de deelenemende landen te liggen. Net zoals dat bijvoorbeeld gebeurd is in 1980 (Moskou).

Slinger
23-03-08, 09:32
Dit zeg je allemaal met droge ogen?

Nou, mijn ogen worden wel een beetje vochtig als ik denk aan het leed dat de Tibetanen al 50 jaar lang ondervinden.

Slinger
23-03-08, 09:36
[quote=Slinger;3572223]

Dat niet, maar wel om de meest onbeschofte manier waarop.

Van het laatste ben ik minder overtuigd.

En wanneer denkt meneer dat dat ooit zou kunnen gaan gebeuren?

Het zou toch kunnen dat een organiserend land een terroristische organisatie ondersteunt? Daar moet dan heel goed naar gekeken worden.

mark61
23-03-08, 11:01
:argwaan:


:hihi:

mark61
23-03-08, 11:02
[quote=knuppeltje;3572235]

Het zou toch kunnen dat een organiserend land een terroristische organisatie ondersteunt? Daar moet dan heel goed naar gekeken worden.


Je hebt het nu over de VS?

Slinger
23-03-08, 12:05
[quote=Slinger;3572248]


Je hebt het nu over de VS?

Ja, natuurlijk, overal ter wereld, van Bali tot New York worden mensen vermoord door moordaanslagen en die worden allemaal georganiseerd en gefinancierd door de VS. Die terroristen in Washington moeten we echt aanpakken. Bovendien zijn het nog Joden ook, die er achter zitten...

knuppeltje
23-03-08, 13:04
[quote=knuppeltje;3572234]

[QUOTE] Die is namelijk met sport bezig. Je kunt niet verwachten dat hij alles kan overzien om een juiste afweging te maken.

En heeft dus ook geen hersens, en kan zelf niets erbij bedenken.
Wel een fraai beeld van die gasten.



De beslissing om te boycotten hoort daarom bij de organiserende instanties en de deelenemende landen te liggen. Net zoals dat bijvoorbeeld gebeurd is in 1980 (Moskou).

En daar kunnen zij dus niet een handje bij helpen.
Wat een inzicht maar weer.

knuppeltje
23-03-08, 13:06
Nou, mijn ogen worden wel een beetje vochtig als ik denk aan het leed dat de Tibetanen al 50 jaar lang ondervinden.

Je weet het dus wel, nu nog even de juiste consequenties eraan verbinden- en je bent op de goede weg.

knuppeltje
23-03-08, 13:08
[quote=knuppeltje;3572235]

Het zou toch kunnen dat een organiserend land een terroristische organisatie ondersteunt? Daar moet dan heel goed naar gekeken worden.

Ja lieverd- maar nu gaat het over het terrorisme wat ze zelf plegen.

Slinger
23-03-08, 17:02
Je weet het dus wel, nu nog even de juiste consequenties eraan verbinden- en je bent op de goede weg.

Hoe zo? Ik heb de Tibetanen altijd gesteund.

knuppeltje
23-03-08, 23:59
Hoe zo? Ik heb de Tibetanen altijd gesteund.

Wordt je nu nog opeens nog leesblind ook- of krijg je last met begrijpend lezen, of slinger je er weer een hoop onzin tegen aan om de zaak te verstieren?

mark61
24-03-08, 00:09
Hoe zo? Ik heb de Tibetanen altijd gesteund.

Je boycot pc's made in China? Gooit de ramen in bij je locale chinees?

Slinger
24-03-08, 01:23
Wordt je nu nog opeens nog leesblind ook- of krijg je last met begrijpend lezen, of slinger je er weer een hoop onzin tegen aan om de zaak te verstieren?

Het gaat toch over China en Tibet, hoop ik? Of heb je het stiekem toch over iets anders?

Slinger
24-03-08, 01:27
Je boycot pc's made in China? Gooit de ramen in bij je locale chinees?

Ik doe wat ik kan, al is dat als individueel persoon niet veel. Ik heb altijd een consistente visie gehad o China en Tibet. Bij mij aan de deur hangen (hingen) Tibetaanse vlaggen. Ik steun hun collectes ook altijd. Waar China ter sprake komt vraag ik altijd aandacht voor de mensenrechten en Tibet. Al jaren.

knuppeltje
24-03-08, 09:11
Het gaat toch over China en Tibet, hoop ik? Of heb je het stiekem toch over iets anders?


Daarover had het in eerste instantie ook kunnen gaan- en had het ook zeker over gemogen van mij, maar dat deed het dus niet- en met redenen.
Maar omdat jij zo'n aardige jongen bent zal ik het nog eens proberen uit te leggen.

Hoe visualiseer je al die schendingen van mensenrechten die China nationaal en internationaal het best voor een stelletje verdwaasde sportfreaks- die blijkbaar op een hele andere planeet wonen.
Je kunt natuurlijk daarvoor al het leed op een hoop gooien en zeggen- voila, daar ligt het, en dat is allemaal veel te veel om goed te praten- dus we blijven thuis.
Dat gaat dus helemaal niet werken.
Je kunt ook proberen om het wat concreter te maken voor die gasjes- in de hoop dat ze het dan zullen snappen wat je bedoelt, en van Tibet horen we helaas dadelijk niets meer.

Voor de aanvang van de bouw van al dat moois in Peking zijn er duizenden gezinnen zomaar de straat op geschopt. Die kregen op de vroege morgen voordat ze naar hun werk gingen te horen dat ze 's avonds geen huisje meer zouden hebben- en moesten dus heel rap zorgen dat ze nog wat van hun spulletjes konden redden, en verder maar zien waar ze verder konden blijven.
Daar heb ik het dus de hele tijd over.

Aangezien daar reportages over zijn gemaakt vind ik het heel terecht dat aan alle deelnemers- met die beelden in de hand, zo breed mogelijk publiekelijk mag worden gevraagd wat zij daarvan vinden.
Of zij dat allemaal normaal vinden om hun kunstje- en meer is het gewoon niet, juist daar daar op die grond te moeten gaan vertonen.
Hoe zouden zij reageren als het andersom zou zijn, als het hun huis zou zijn- wat zomaar tegen de vlakte zou gaan zonder ook maar enige compensatie, en zij zelf maar moesten zorgen waar ze onderdak zouden vinden.
Ik vind dat heel terechte vragen aan die gasten.

Slinger
24-03-08, 09:20
Daarover had het in eerste instantie ook kunnen gaan- en had het ook zeker over gemogen van mij, maar dat deed het dus niet- en met redenen.
Maar omdat jij zo'n aardige jongen bent zal ik het nog eens proberen uit te leggen.

Hoe visualiseer je al die schendingen van mensenrechten die China nationaal en internationaal het best voor een stelletje verdwaasde sportfreaks- die blijkbaar op een hele andere planeet wonen.
Je kunt natuurlijk daarvoor al het leed op een hoop gooien en zeggen- voila, daar ligt het, en dat is allemaal veel te veel om goed te praten- dus we blijven thuis.
Dat gaat dus helemaal niet werken.
Je kunt ook proberen om het wat concreter te maken voor die gasjes- in de hoop dat ze het dan zullen snappen wat je bedoelt, en van Tibet horen we helaas dadelijk niets meer.

Voor de aanvang van de bouw van al dat moois in Peking zijn er duizenden gezinnen zomaar de straat op geschopt. Die kregen op de vroege morgen voordat ze naar hun werk gingen te horen dat ze 's avonds geen huisje meer zouden hebben- en moesten dus heel rap zorgen dat ze nog wat van hun spulletjes konden redden, en verder maar zien waar ze verder konden blijven.
Daar heb ik het dus de hele tijd over.

Aangezien daar reportages over zijn gemaakt vind ik het heel terecht dat aan alle deelnemers- met die beelden in de hand, zo breed mogelijk publiekelijk mag worden gevraagd wat zij daarvan vinden.
Of zij dat allemaal normaal vinden om hun kunstje- en meer is het gewoon niet, juist daar daar op die grond te moeten gaan vertonen.
Hoe zouden zij reageren als het andersom zou zijn, als het hun huis zou zijn- wat zomaar tegen de vlakte zou gaan zonder ook maar enige compensatie, en zij zelf maar moesten zorgen waar ze onderdak zouden vinden.
Ik vind dat heel terechte vragen aan die gasten.

Ben je nu voor of tegen een boycot? Ik ben voor een internationale boycot van de spelen. Ik denk dat daar ten opzichte van de Chinese regering de krachtigste werking van uit gaat. De gewone Chinezen en Tibetanen zullen daarmee uiteindelijk het meest gebaat zijn. Tevens geef je het signaal dat je de spelen niet laat misbruiken voor een propagandashow.

knuppeltje
24-03-08, 09:32
Ben je nu voor of tegen een boycot? Ik ben voor een internationale boycot van de spelen. Ik denk dat daar ten opzichte van de Chinese regering de krachtigste werking van uit gaat. De gewone Chinezen en Tibetanen zullen daarmee uiteindelijk het meest gebaat zijn. Tevens geef je het signaal dat je de spelen niet laat misbruiken voor een propagandashow.

Ben daar zo wie zo voor, alleen verwacht ik van alle regeringen of sportbonden geen ene moer, hoe hard we daar ook om zullen roepen, daar zitten ze allemaal op het pluche vastgelijmd.
Daarom zal er veel meer een beroep op het persoonlijk geweten van de deelnemers gedaan moeten worden, ook zij werken aan deze poppenkast mee.
Totaal onbegrijpenlijk dat je dat allemaal niet wilt zien. Dat je totaal blind bent voor het feit dat ze zich nu totaal gewetenloos laten misbruiken.
Mwa- gewoon koppie in het zand- en je ziet het niet meer.

Slinger
24-03-08, 09:43
Ben daar zo wie zo voor, alleen verwacht ik van alle regeringen of sportbonden geen ene moer, hoe hard we daar ook om zullen roepen, daar zitten ze allemaal op het pluche vastgelijmd.
Daarom zal er veel meer een beroep op het persoonlijk geweten van de deelnemers gedaan moeten worden, ook zij werken aan deze poppenkast mee.
Totaal onbegrijpenlijk dat je dat allemaal niet wilt zien. Dat je totaal blind bent voor het feit dat ze zich nu totaal gewetenloos laten misbruiken.
Mwa- gewoon koppie in het zand- en je ziet het niet meer.

De IOC moet op de dwalingen zijns weegs terugkomen en de spelen terugnemen. De politiek zou een boycot moeten organiseren. In Europees verband zal er natuurlijk niets mogelijk zijn. (Hoewel, Sarkozy?). Misschien kan Nederland samen met Amerika, Engeland en de Scandinavische landen optrekken. Dan vorm je een goed blok en de Chinezen zullen de impact zeker voelen.

knuppeltje
24-03-08, 10:46
De IOC moet op de dwalingen zijns weegs terugkomen en de spelen terugnemen. De politiek zou een boycot moeten organiseren. In Europees verband zal er natuurlijk niets mogelijk zijn. (Hoewel, Sarkozy?). Misschien kan Nederland samen met Amerika, Engeland en de Scandinavische landen optrekken. Dan vorm je een goed blok en de Chinezen zullen de impact zeker voelen.

Helemaal mee eens, maar zie jij het gebeuren?
Dromen zijn bedrog Slinger, en jij bent oud genoeg om dat te weten.
Maar zelfs al zou de rest van de wereld wel gaan- dan hebben die van ons tenminste getood dat het geen gelobotemeerde robots zijn- maar gewone mensen, die in staat zijn om de bijl aan de wortel van een verrotte boom te leggen.

Slinger
24-03-08, 10:59
Helemaal mee eens, maar zie jij het gebeuren?
Dromen zijn bedrog Slinger, en jij bent oud genoeg om dat te weten.
Maar zelfs al zou de rest van de wereld wel gaan- dan hebben die van ons tenminste getood dat het geen gelobotemeerde robots zijn- maar gewone mensen, die in staat zijn om de bijl aan de wortel van een verrotte boom te leggen.

Door Tibet kan er een dynamiek ontstaan waardoor een boycot steeds dichter bij komt. Het is eerder gebeurd.

knuppeltje
24-03-08, 11:01
Door Tibet kan er een dynamiek ontstaan waardoor een boycot steeds dichter bij komt. Het is eerder gebeurd.

Nee dat gaat dus niet gebeuren- is een ver van mijn bed show helaas, mark my words.

Don Vito
24-03-08, 13:16
De IOC moet op de dwalingen zijns weegs terugkomen en de spelen terugnemen. De politiek zou een boycot moeten organiseren. In Europees verband zal er natuurlijk niets mogelijk zijn. (Hoewel, Sarkozy?). Misschien kan Nederland samen met Amerika, Engeland en de Scandinavische landen optrekken. Dan vorm je een goed blok en de Chinezen zullen de impact zeker voelen.



We zijn opeens tegen bezetting als we er zelf niks mee te maken hebben.....Nu noem ik een Illegale oorlog in Irak en het verleden van het Westen zit vol met kolonisaties.....en qua martelingen: Guantanamo bay vergeten en al die europese landen vergeten die er wat mee te maken hebben?!

hypocrieten ook dat het zijn...

Julien
24-03-08, 15:41
We zijn opeens tegen bezetting als we er zelf niks mee te maken hebben.....Nu noem ik een Illegale oorlog in Irak en het verleden van het Westen zit vol met kolonisaties.....en qua martelingen: Guantanamo bay vergeten en al die europese landen vergeten die er wat mee te maken hebben?!

hypocrieten ook dat het zijn...

Het Westen is niet heilig, maar dit is een onterechte vergelijking. Alle neutrale mensenrechtenonderzoeken bekritiseren China hevig; de martelingen, executies en censuur zijn daar verschrikkelijk. Ook de VS wordt bekritiseerd om Guantanomo Bay, alleen kan daar eerlijk over geschreven worden..

Als je dit meest actuele bericht leest, begrijp je misschien beter wat ik bedoel:

Vijf jaar voor vragen om mensenrechten

'Wij willen mensenrechten, geen Olympische Spelen'. Door deze zin boven een open brief te zetten, is een Chinese mensenrechtenactivist veroordeeld tot vijf jaar gevangenisstraf. Yang Chunlin is aangeklaagd en veroordeeld wegens staatsondermijning; een beschuldiging die dissidenten in China bijna standaard krijgen.

Vorig jaar juli werd Chunlin aangehouden in Heilongjiang, een provincie in het Noordoosten van China. Hij had meer dan 10.000 handtekeningen verzameld, voornamelijk van boeren, om zijn petitie kracht bij te zetten. De Chinees wil dat de overheid meer aandacht besteed aan de mensenrechten in het Aziatische land, die massaal worden geschonden om de Olympische Spelen goed te laten verlopen. Vanwege de bouw van onder andere accommodaties, zouden al meer dan één miljoen mensen van huis en haard zijn verdreven.

Yang Chunlin wordt volgens zijn zus onmenselijk behandeld. Hij moest de uitwerpselen van gevangenen opruimen, werd dagenlang in dezelfde positie vastgebonden en hij werd met gespreide armen en benen aan een stalen bed geketend. Ook mag hij zijn advocaat niet spreken. Volgens een rechtbankfunctionaris mag er beroep worden aangetekend.

Slinger
24-03-08, 17:19
We zijn opeens tegen bezetting als we er zelf niks mee te maken hebben.....Nu noem ik een Illegale oorlog in Irak en het verleden van het Westen zit vol met kolonisaties.....en qua martelingen: Guantanamo bay vergeten en al die europese landen vergeten die er wat mee te maken hebben?!

hypocrieten ook dat het zijn...

Je kunt overal wel iets vinden maar China is op dit moment echt buitencategorie wat menrechtenschendingen betreft.