PDA

Bekijk Volledige Versie : Al vier miljoen zonden opgebiecht via internet



Marsipulami
25-03-08, 12:31
Al vier miljoen zonden opgebiecht via internet


(Bron: HLN)

BRUSSEL (RKnieuws.net) - Biechten op het internet is populair. De site www.biechten.be heeft sinds de oprichting ervan - drie jaar geleden - al meer dan vier miljoen zonden ’kwijtgescholden’.

Op de site moet je gewoon je zonde intikken en vervolgens op ’gewone zonde’ of ’doodzonde’ klikken. Daarna krijg je penitentie. Niet dat die altijd even serieus is. Het stelen van een chocholade paashaas is bijvoorbeeld goed voor 29 weesgegroetjes en 11 Onzevaders. Je vrouw afronselen is blijkbaar een kleinere zonde: daarvoor krijg ke maar 27 weesgegroetjes en 10 onzevaders. (tb)

Bofko
25-03-08, 13:16
Ik krijg de volgende reaktie:

Gelieve 20 Wees gegroetjes en 7 Onze Vaders te bidden voor je zonde 'de paus te bedanken voor het bedanken van de bloemen'

Hmm. :cheefbek:

knuppeltje
25-03-08, 14:05
Ik krijg de volgende reaktie:

Gelieve 20 Wees gegroetjes en 7 Onze Vaders te bidden voor je zonde 'de paus te bedanken voor het bedanken van de bloemen'

Hmm. :cheefbek:

Ging er vroeger heel anders naar toen. Toen een vreemde kapelaan eens bij ons de zieke pastoor met Pasen in de biechtstoel moest vervangen- en niet meer wist welke penitentie er op overspel was afgesproken, rende die bij zo'n geval snel even naar de dienstmeid en vroeg: Marie wat geeft de pastoor altijd voor overspel?
Nou zei Marie- mij altijd een reep Kwatta.

1973Tanger
25-03-08, 14:51
Frappant is wel dat je bij moord maar 15 weesgegroetjes moet doen voor vergiffenis en bij vloeken 26.

knuppeltje
25-03-08, 15:30
Frappant is wel dat je bij moord maar 15 weesgegroetjes moet doen voor vergiffenis en bij vloeken 26.

Niet zeuren- de zwaarste straffen voor de zwaarste zonden, punt uit. :wijs: