PDA

Bekijk Volledige Versie : Fitna is online



Joesoef
27-03-08, 19:05
:slapen:

http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795

Joesoef
27-03-08, 19:16
Boring.

foxcave
27-03-08, 19:24
Boring.

very very boring.

Oke, iedereen die hier overdreven aandacht aan heeft besteed stort 10 euro op giro 555 met de tekst "vrij te besteden".

1973Tanger
27-03-08, 19:25
Verbazingwekkend, precies wat ik een paar maanden geleden al had voorspelt. Koranteksten en vliegtuigen die de twintorens binnenvliegen, voor de rest meteen maar afgezet. Had hem dus eigenlijk al gezien.

IbnRushd
27-03-08, 19:37
Het eerste vers 08:60 staat 'terroriseren' ipv 'afschrikken'. Als er al zulke domme fouten in staan en dan nog een trieste en achterlijke link met wtc maken, dan houdt het op met kijken. Er wordt ook ongelooflijk veel uit de context gerukt, maar dat is kennelijk de laatste tijd een trend geworden.

VerbalSmaeel
27-03-08, 19:44
Zou dit wel van Wilders zijn? Beetje flauwig filmpje zoals er al zoveel op het internet staan met als titel "The truth about Islam" en ander soort kinderachtigheden.

IbnRushd
27-03-08, 19:56
Nu nog een fitna-filmpje over de gruweldaden van zionisten, met daarbij linken naar de Thora. Oh nee, dat mag niet, want dat is antisemitisme.

foxcave
27-03-08, 19:58
Nu nog een fitna-filmpje over de gruweldaden van zionisten, met daarbij linken naar de Thora. Oh nee, dat mag niet, want dat is antisemitisme.


Dat mag wel hoor, maar neem jij de moeite?

Hier op rapidshare te downloaden;

http://rapidshare.com/files/102834043/3EBF702C_LiveLeak-dot-com-197203-1fc4.flv.html

delirious
27-03-08, 20:09
Hij heeft Mootje B vervangen door Rappert Salaha:verward:dine.

Koala64
27-03-08, 20:10
Hij blijft bufferen, probeer het andere keer wel. :slapen:

IbnRushd
27-03-08, 20:10
Dat mag wel hoor, maar neem jij de moeite?

Hier op rapidshare te downloaden;

http://rapidshare.com/files/102834043/3EBF702C_LiveLeak-dot-com-197203-1fc4.flv.html

Ik heb het over de wijze hoe de film 'fitna' maanden lang door de media is aangekondigd, en waar de godsdienst (het jodendom) centraal staat, waaronder verzen met zionistische gruweldaden worden geïllustreerd, om zo het jodendom als een gevaarlijke religie te bestempelen, die tevens oproept om het jodendom te vernietigen danwel de belijders.

1973Tanger
27-03-08, 20:16
Nu nog een fitna-filmpje over de gruweldaden van zionisten, met daarbij linken naar de Thora. Oh nee, dat mag niet, want dat is antisemitisme.


Die hebben hun portie blijkbaar al gehad, want het is nu hier toch een joods-christelijke traditie. De vent is zo voorspelbaar, die zal geen enkele pokerspel met goede kaarten, noch met bluf winnen.

reallife
27-03-08, 20:22
Geen behoefte om te kijken, kan me niet voorstellen dat er in dat hoofd van Wilders iets bedacht kan worden wat de moeite waard is om kennis van te nemen.

Tomas
27-03-08, 20:26
Weinig origineel. Vlak na 11 sep werd je hier doodgegooid met dergelijke filmpjes. Duah's ofzoiets heten ze geloof ik. Zelfde beelden, maar dan met westerse politici ipv de koran als "oorzaak van alle ellende". Volgens mij heeft ie die goed bestudeerd. Mis alleen een beetje die jammer muziek. Maar dat kan komen omdat mn geluid uit staat...

mulan
27-03-08, 20:29
Hij heeft Mootje B vervangen door Rappert Salaha:verward:dine.

HAHAHAHAHAHA ..ja wat was dat dan?!!! Nu zullen sommige mensen het niet eens zien...maar dat was dus gewoon Salahedin..Heeft hij dit allemaal op een luie zondagmiddag in elkaar zitten knippen en plakken ofzo...Zo simpel.

Vond het niet eens schokkend..eerder lachwekkend.

Kent die vent dan echt geen schaamte...met zo'n grote heisa iets aankondigen en dan zo'n 'film' durven uit te brengen..

Hij had op zijn minst meer aandacht kunnen schenken aan de opmaak van het geheel want zelfs op dat gebied was het niet om aan te zien.

Wortel
27-03-08, 20:46
Wilders is nu definitief een karikatuur van zichzelf.:slapen:

nl-x
27-03-08, 21:05
Heeeeeheh! Is Eeeeeeindelijk die film uit?
Kan ik 'm eindelijk eens negeren en niet zien?!
Nou, werd tijd.

Gaaaap.

Richard the Lionhart
27-03-08, 21:22
HAHAHAHAHAHA ..ja wat was dat dan?!!! Nu zullen sommige mensen het niet eens zien...maar dat was dus gewoon Salahedin..Heeft hij dit allemaal op een luie zondagmiddag in elkaar zitten knippen en plakken ofzo...Zo simpel.

Vond het niet eens schokkend..eerder lachwekkend.

Kent die vent dan echt geen schaamte...met zo'n grote heisa iets aankondigen en dan zo'n 'film' durven uit te brengen..

Hij had op zijn minst meer aandacht kunnen schenken aan de opmaak van het geheel want zelfs op dat gebied was het niet om aan te zien.

Indrukwekkende film. En erg netjes. Wilders heeft zelf weinig moeite gedaan om de film met veel bombarie aan te kondigen hoor. Het is eerder de MP, de media en een steel afghaanse baardmannen die nogal heisa maakten over iets wat ze nog niet hadden gezien.

ronald
27-03-08, 21:35
Boring.

Bij mij had ie na 14 seconden zelf al geen zin....

mulan
27-03-08, 21:35
Indrukwekkende film. En erg netjes. Wilders heeft zelf weinig moeite gedaan om de film met veel bombarie aan te kondigen hoor. Het is eerder de MP, de media en een steel afghaanse baardmannen die nogal heisa maakten over iets wat ze nog niet hadden gezien.

Indrukwekkend? Waar heb jij naar zitten kijken.. die film was gewoon belachelijk slecht. Zelfs het googlen ging hem niet goed af want hoe krijg je het voor elkaar een foto van een rapper te plaatsen bij de naam Mohammed B.

Richard the Lionhart
27-03-08, 21:48
Indrukwekkend? Waar heb jij naar zitten kijken.. die film was gewoon belachelijk slecht. Zelfs het googlen ging hem niet goed af want hoe krijg je het voor elkaar een foto van een rapper te plaatsen bij de naam Mohammed B.

Beste mulan,

iets is niet slecht of goed, je vindthet slecht of goed.
iets is niet indrukwekkend of niet indrukwekkend, je vindt het indrukwekkend of niet indrukwekkend.

Ik vind de film indrukwekkend.

Het verwarren van een mening / overtuiging met een feit is iets wat je overigens veel terug ziet bij relifanaten maar dit terzijde.

mulan
27-03-08, 21:54
Beste mulan,

iets is niet slecht of goed, je vindthet slecht of goed.
iets is niet indrukwekkend of niet indrukwekkend, je vindt het indrukwekkend of niet indrukwekkend.

Ik vind de film indrukwekkend.

Het verwarren van een mening / overtuiging met een feit is iets wat je overigens veel terug ziet bij relifanaten maar dit terzijde.

En ik vind hem belachelijk slecht. En nu?

En die laatste opmerking van je is inderdaad 'terzijde' want dat wilde je gewoon ff erbij zetten om nog verder uit je nek te zwetsen.

IbnRushd
27-03-08, 21:58
Beste mulan,

iets is niet slecht of goed, je vindthet slecht of goed.
iets is niet indrukwekkend of niet indrukwekkend, je vindt het indrukwekkend of niet indrukwekkend.

Ik vind de film indrukwekkend.

Het verwarren van een mening / overtuiging met een feit is iets wat je overigens veel terug ziet bij relifanaten maar dit terzijde.

Ik vind het ook een bijzondere slechte film, omdat er a) een verkeerde foto is geplaatst en b) Koranver(s)zen verkeerd vertaald is/zijn:

a) Rapper in plaats van Mohammed B
De foto die Geert Wilders toont in zijn film Fitna bij het gesproken woord van Mohammed B. is niet van de moordenaar van Theo van Gogh. Het gaat om een foto van de Nederlandse rapper Salah Edin. De beeltenis van de zanger is onder meer te zien op de site YouTube. Het is dezelfde foto als in Fitna. (ad.nl)

b) 'Terroriseren wordt gebruikt voor vrees aanjagen'
Koran-vertaler Fred Leemhuis heeft donderdagavond nog maar een klein deel van de film Fitna van Geert Wilders gezien, maar hem is al wel opgevallen dat de PVV-leider terroriseren gebruikt, waar hijzelf zich van de woorden 'vrees aanjagen' heeft bediend. Het betreft soerat 8, vers 60. In de vertaling van Leemhuis, die in 1989 verscheen, luidt de eerste zin van dat vers: ,,En maakt tegen hen zo goed als jullie kunnen de bewapening en de inzetbare paarden gereed om Gods vijand en jullie vijand daarmee vrees aan te jagen en afgezien van hen anderen die jullie niet kennen, maar die God kent.'' (ad.nl)

Waarom vind jij die film goed. Kun je dat onderbouwen?

Richard the Lionhart
27-03-08, 22:01
En ik vind hem belachelijk slecht. En nu?

Ah je hebt toch je bericht nog even aangepast. Ik was al wat verwonderd over wat er eerst stond. Volgens mij staat elke zin uit de vorige post namelijk als een huis.

En nu? vraag je aan ome Richard. Wel nu niks. Jij vindt hem slecht en dat is je goed recht. Vrijheid van mening noemen we dat.:fpetaf:

mulan
27-03-08, 22:03
Ah je hebt toch je bericht nog even aangepast. Ik was al wat verwonderd over wat er eerst stond. Volgens mij staat elke zin uit de vorige post namelijk als een huis.

En nu? vraag je aan ome Richard. Wel nu niks. Jij vindt hem slecht en dat is je goed recht. Vrijheid van mening noemen we dat.:fpetaf:

Mijn vorige was : "Al had ik de grootste ambitie ever dan nog had ik geen zin om die zinloze opmerkingen van je te ontkrachten"..Vind ik nog steeds.

Oh heerlijk een lesje vrijheid van meningsuiting..Ik als relifanaat?? kan dat wel gebruiken.. Maar wat was er nu zo geniaal aan die film?

Richard the Lionhart
27-03-08, 22:07
Ik vind het ook een bijzondere slechte film, omdat er a) een verkeerde foto is geplaatst en b) Koranver(s)zen verkeerd vertaald is/zijn:

a) Rapper in plaats van Mohammed B
De foto die Geert Wilders toont in zijn film Fitna bij het gesproken woord van Mohammed B. is niet van de moordenaar van Theo van Gogh. Het gaat om een foto van de Nederlandse rapper Salah Edin. De beeltenis van de zanger is onder meer te zien op de site YouTube. Het is dezelfde foto als in Fitna. (ad.nl)

b) 'Terroriseren wordt gebruikt voor vrees aanjagen'
Koran-vertaler Fred Leemhuis heeft donderdagavond nog maar een klein deel van de film Fitna van Geert Wilders gezien, maar hem is al wel opgevallen dat de PVV-leider terroriseren gebruikt, waar hijzelf zich van de woorden 'vrees aanjagen' heeft bediend. Het betreft soerat 8, vers 60. In de vertaling van Leemhuis, die in 1989 verscheen, luidt de eerste zin van dat vers: ,,En maakt tegen hen zo goed als jullie kunnen de bewapening en de inzetbare paarden gereed om Gods vijand en jullie vijand daarmee vrees aan te jagen en afgezien van hen anderen die jullie niet kennen, maar die God kent.'' (ad.nl)

Waarom vind jij die film goed. Kun je dat onderbouwen?

Hoi IbnRushd,

alles goed?
Wat betreft dat eerste punt ben ik het (dit keer eens) met je eens. Voor je tweede punt verwijs ik graag naar een eerder topic (Eerste leugen ...) waarin iemand al de moeite heeft genomen om de betekenis van het woord terrorisme uit het woordenboek hier neer te plempen.
Ik beoordeel een film niet op een enkel foutje maar meer op het geheel. Dat hoofd van die reppert lijkt wel veel op die enge mohamed b trouwens.

Wizdom
27-03-08, 22:15
Hoi IbnRushd,

alles goed?
Wat betreft dat eerste punt ben ik het (dit keer eens) met je eens. Voor je tweede punt verwijs ik graag naar een eerder topic (Eerste leugen ...) waarin iemand al de moeite heeft genomen om de betekenis van het woord terrorisme uit het woordenboek hier neer te plempen.
Ik beoordeel een film niet op een enkel foutje maar meer op het geheel. Dat hoofd van die reppert lijkt wel veel op die enge mohamed b trouwens.

Een goedkope propaganda movie met extreme gebeurtenissen van de geschiedenis... Hij had ook een montage van de Israelische inval van Palestina erin kunnen knippen en dat toegespeeld aan de Islam ideologie...

Of de inval van Bush en het platbombarderen van Fallujah... Een stad met 300.000 inwoners of Guantanamo Bay en dat toespelen aan de Islamitische ideologie.... Had ie misschien iets geloofwaardiger overgekomen...

IbnRushd
27-03-08, 22:18
Hoi IbnRushd,

alles goed?

Nee, super slecht zelfs.



Voor je tweede punt verwijs ik graag naar een eerder topic (Eerste leugen ...) waarin iemand al de moeite heeft genomen om de betekenis van het woord terrorisme uit het woordenboek hier neer te plempen.

Wat?



Ik beoordeel een film niet op een enkel foutje maar meer op het geheel. Dat hoofd van die reppert lijkt wel veel op die enge mohamed b trouwens.

Het zijn fouten. Doet er weinig toe of die rapper op MB lijkt. 't Zijn cruciale fouten, zeker als er nog volop bewust verzen worden gewijzigd.

Maar vertel, wat is er zo ongelooflijk indrukwekkend aan dat fitna-filmpje?

Richard the Lionhart
27-03-08, 22:18
Beste mulan,

gelieve niet zo vaak je posts te wijzigen want dat reageerd zo lastig.



En die laatste opmerking van je is inderdaad 'terzijde' want dat wilde je gewoon ff erbij zetten om nog verder uit je nek te zwetsen.

Neen. Gezien het topic hier gaat over een film waarin extreme relifanaten centraal staan is deze zin 100% on topic.


Maar wat was er nu zo geniaal aan die film?

Wat ik er indrukwekkend aan vind is dat het een aardige indruk geeft hoe ziek en gevaarlijk extremistiche relifanaten zijn.

Richard the Lionhart
27-03-08, 22:29
Nee, super slecht zelfs.

Dat vind ik vervelend.



Wat?

Hieruit maak ik op dat je me niet helemaal begreep. Jij had het over het verkeerd vertalen van een vers. namelijk 'schrik aan jagen' ipv 'terroriseren'

Ik verwees naar een eerder topic waarin een letterlijke betekenis van het woord terroriseren staat vermeld. Richard is de slechtste niet en geeft je de link: linkie (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=242561)

even naar onder scrollen en daar staat het.
Dan kom ik dus op 1 fout.


Maar vertel, wat is er zo ongelooflijk indrukwekkend aan dat fitna-filmpje?

Zie mijn laatste reactie op mulan.

Groetjes

Pytaghoras
27-03-08, 22:30
Ik heb niets nieuws kunnen zien in de film. Wilders heeft wat van hier en van daar bekende beelden en plaatjes gekopieerd en die verwerkt in zijn film. Wat ik niet begrijp is de tijd die dit allemaal in beslag heeft genoemen. Als die mij had gevraagd had ik het binnen een paar uur voor hem gemonteerd.

Als moslims slim zijn, moeten ze van die mogelijkheid gebruik maken om de wandaden en de gruwelen die men in de naam van democratie uitvoerden. Amerika om als voorbeeld te noemen die een heel land heeft ontwricht en dat allemaal in de naam van democratie.

Richard the Lionhart
27-03-08, 22:38
Ik heb niets nieuws kunnen zien in de film. Wilders heeft wat van hier en van daar bekende beelden en plaatjes gekopieerd en die verwerkt in zijn film. Wat ik niet begrijp is de tijd die dit allemaal in beslag heeft genoemen. Als die mij had gevraagd had ik het binnen een paar uur voor hem gemonteerd.

Als moslims slim zijn, moeten ze van die mogelijkheid gebruik maken om de wandaden en de gruwelen die men in de naam van democratie uitvoerden. Amerika om als voorbeeld te noemen die een heel land heeft ontwricht en dat allemaal in de naam van democratie.

Hoi Pytaghoras,
defilm was al tijden klaar. Het was meer het zoeken naar een geschikte manier om de film te tonen wat mi de meeste tijd in beslag heeft genomen.

Je idee om de wanpraktijken van oa Amerika middels een film aan de kaak te stellen vind ik super. Ik zou het ook zeker gaan kijken. Volgens mij zijn er al wel veel anti westerse films in arabische landen trouwens.

Wizdom
27-03-08, 22:46
Ik heb niets nieuws kunnen zien in de film. Wilders heeft wat van hier en van daar bekende beelden en plaatjes gekopieerd en die verwerkt in zijn film. Wat ik niet begrijp is de tijd die dit allemaal in beslag heeft genoemen. Als die mij had gevraagd had ik het binnen een paar uur voor hem gemonteerd.

Als moslims slim zijn, moeten ze van die mogelijkheid gebruik maken om de wandaden en de gruwelen die men in de naam van democratie uitvoerden. Amerika om als voorbeeld te noemen die een heel land heeft ontwricht en dat allemaal in de naam van democratie.

100.000en doden in naam van de DEMOCRATIE... Leugen en bedrog in naam van de DEMOCRATIE... Foei wat een verderfelijke ideologie...

IbnRushd
27-03-08, 22:53
Dat vind ik vervelend.

Boeiend.



Hieruit maak ik op dat je me niet helemaal begreep. Jij had het over het verkeerd vertalen van een vers. namelijk 'schrik aan jagen' ipv 'terroriseren'

Ik verwees naar een eerder topic waarin een letterlijke betekenis van het woord terroriseren staat vermeld. Richard is de slechtste niet en geeft je de link: linkie (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=242561)

even naar onder scrollen en daar staat het.
Dan kom ik dus op 1 fout.

Terroriseren is niet het synoniem van afschrikken (http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093424&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL). Dat is een glashard feit. Vrees aanjagen heeft een stuk minder negatieve connotatie dan terroriseren. Voorts is het werkwoord 'terroriseren' niet de juiste vertaling omdat 'terroriseren' meer een specifieke richting wijst dan 'vrees aanjagen'.

Wilders heeft doelbewust voor dat ene woord gekozen louter om zijn valse statement extra kracht te geven.



Zie mijn laatste reactie op mulan.

Groetjes

Ik snap echt de link van extremistische relifanaten en het fitna-filmpje van Wilders niet. Wilders scheert alle moslims over een kam en eist dat wij bladen uit de Koran moeten scheuren. En dat vind je blijkbaar allemaal best en ook passen bij je extremistische opvattingen over de islam?

rja2
27-03-08, 23:07
Wie hem nog niet had gezien.

Hier staat hij op Google video in het Engels.

Video: Fitna the Movie: Geert Wilders' film about the Quran (English)

Wizdom
27-03-08, 23:11
Wie hem nog niet had gezien.

Hier staat hij op Google video in het Engels.

Video: Fitna the Movie: Geert Wilders' film about the Quran (English) (http://video.google.com/videoplay?docid=3369102968312745410&hl=en)

Van mij mag de redactie dit stukje vuilnis wel uit de site verwijderen... Het is een aan elkaar geplakte stukje leugenachtige propaganda... Verwerkt met een hatelijk sausje...

Tomas
27-03-08, 23:18
Van mij mag de redactie dit stukje vuilnis wel uit de site verwijderen... Het is een aan elkaar geplakte stukje leugenachtige propaganda... Verwerkt met een hatelijk sausje...

Ik dacht dat jij altijd zo'n liefhebber van dergelijke dua'hs was.

Wizdom
27-03-08, 23:23
Ik dacht dat jij altijd zo'n liefhebber van dergelijke dua'hs was.

Wel in de juiste context... Niet van een corrumperende mond van een Satan...

Wist je dan niet dat Satan aanbidders heilige teksten verdraaien om er magie mee te bedrijven... Opdat ze Satan welgevallig zijn...

Richard the Lionhart
27-03-08, 23:26
Terroriseren is niet het synoniem van afschrikken (http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093424&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL). Dat is een glashard feit. Vrees aanjagen heeft een stuk minder negatieve connotatie dan terroriseren. Voorts is het werkwoord 'terroriseren' niet de juiste vertaling omdat 'terroriseren' meer een specifieke richting wijst dan 'vrees aanjagen'.

Wilders heeft doelbewust voor dat ene woord gekozen louter om zijn valse statement extra kracht te geven.


Wilders gebruikt wel degelijk de juiste vertaling. Hij geeft namelijk een impressie van wat de opvatting van sommige moslims is van 'vrees aanjagen'. Deze moslims zien duidelijk wel het verband tussen vrees aanjagen en terreur gezien ze uit naam van hun god de meest afschuwlijke daden verrichten. Deze idoten proberen stelselmatig angst te zaaien en gebruiken daarvoor terreur. Dat is hun interpretatie van hoe ze volgens de koraan moeten handelen. Daar kun je toch niet omheen?



Ik snap echt de link van extremistische relifanaten en het fitna-filmpje van Wilders niet. Wilders scheert alle moslims over een kam en eist dat wij bladen uit de Koran moeten scheuren. En dat vind je blijkbaar allemaal best en ook passen bij je extremistische opvattingen over de islam?

Ik zie niet terug in de film dat de heer Wilders alle moslims over een kam scheert. Hij eist ook niet dat ze bladen uit de koran scheuren, naar zijn mening zouden ze dat moeten doen. Wat is er extremistisch aan mijn opvattingen over de islam? Ik geloof niet dat ik het heb gehad over de hele islam. Feit dat ik met jou een discussie aanga op een normale manier laat volgens mij het tegendeel zien. Wat ik jammer vind is dat er vrij weinig afkeer te zien is van moslims wanneer het gaat om extremisme binnen de islam. Ook jammer is dat telkens wanneer er enige vorm van kritiek op de islam of de koraan wordt gegeven er heel verontwaardigd gereageerd wordt. Je wordt dan al snel voor extremistich of racistisch bestempeld.
Zeg zelf waren de reacties voordat de film er was (flaggen fikken, nederland dood etc) niet ietwat overdreven?

Tomas
27-03-08, 23:30
Wel in de juiste context... Niet van een corrumperende mond van een Satan...

Wist je dan niet dat Satan aanbidders heilige teksten verdraaien om er magie mee te bedrijven... Opdat ze Satan welgevallig zijn...


Goh, dat wist ik niet! Ga weg!

Maar je houdt er dus wel van. Dat bedoelde ik. Het is dus voor jou duidelijk een koekje van eigen deeg. Vandaar je drukke en zenuwachtige geprik.

Wizdom
27-03-08, 23:31
Wilders gebruikt wel degelijk de juiste vertaling. Hij geeft namelijk een impressie van wat de opvatting van sommige moslims is van 'vrees aanjagen'. Deze moslims zien duidelijk wel het verband tussen vrees aanjagen en terreur gezien ze uit naam van hun god de meest afschuwlijke daden verrichten. Deze idoten proberen stelselmatig angst te zaaien en gebruiken daarvoor terreur. Dat is hun interpretatie van hoe ze volgens de koraan moeten handelen. Daar kun je toch niet omheen?



Ik zie niet terug in de film dat de heer Wilders alle moslims over een kam scheert. Hij eist ook niet dat ze bladen uit de koran scheuren, naar zijn mening zouden ze dat moeten doen. Wat is er extremistisch aan mijn opvattingen over de islam? Ik geloof niet dat ik het heb gehad over de hele islam. Feit dat ik met jou een discussie aanga op een normale manier laat volgens mij het tegendeel zien. Wat ik jammer vind is dat er vrij weinig afkeer te zien is van moslims wanneer het gaat om extremisme binnen de islam. Ook jammer is dat telkens wanneer er enige vorm van kritiek op de islam of de koraan wordt gegeven er heel verontwaardigd gereageerd wordt. Je wordt dan al snel voor extremistich of racistisch bestempeld.
Zeg zelf waren de reacties voordat de film er was (flaggen fikken, nederland dood etc) niet ietwat overdreven?

Dat zie je dan toch echt verkeerd.... Sommige Moslims menen dat zij georganiseerde terreur van westerse landen mogen vergelden met ad hoc terreur....

Je kunt het vergelijken met professionele terreur versus amateur terreur...

Professionals zijn nu eenmaal beter in het grootschalig en gecamoufleerd terreur bedrijven dan amateurs...

Wizdom
27-03-08, 23:32
Goh, dat wist ik niet! Ga weg!

Maar je houdt er dus wel van. Dat bedoelde ik. Het is dus voor jou duidelijk een koekje van eigen deeg. Vandaar je drukke en zenuwachtige geprik.


Ik kan je niet volgen... Als je het niet interessant vindt of niet boeit moet je hier niet zijn?

Richard the Lionhart
27-03-08, 23:42
Dat zie je dan toch echt verkeerd.... Sommige Moslims menen dat zij georganiseerde terreur van westerse landen mogen vergelden met ad hoc terreur....

Je kunt het vergelijken met professionele terreur versus amateur terreur...

Professionals zijn nu eenmaal beter in het grootschalig en gecamoufleerd terreur bedrijven dan amateurs...

Ik zie nog steeds niet wat het vermoorden van Joden, homo's, vrouwen of andersdenkenden met het vergelden van terreur te maken heeft.

Wizdom
27-03-08, 23:44
Wilders gebruikt wel degelijk de juiste vertaling. Hij geeft namelijk een impressie van wat de opvatting van sommige moslims is van 'vrees aanjagen'. Deze moslims zien duidelijk wel het verband tussen vrees aanjagen en terreur gezien ze uit naam van hun god de meest afschuwlijke daden verrichten. Deze idoten proberen stelselmatig angst te zaaien en gebruiken daarvoor terreur. Dat is hun interpretatie van hoe ze volgens de koraan moeten handelen. Daar kun je toch niet omheen?



Ik zie niet terug in de film dat de heer Wilders alle moslims over een kam scheert. Hij eist ook niet dat ze bladen uit de koran scheuren, naar zijn mening zouden ze dat moeten doen. Wat is er extremistisch aan mijn opvattingen over de islam? Ik geloof niet dat ik het heb gehad over de hele islam. Feit dat ik met jou een discussie aanga op een normale manier laat volgens mij het tegendeel zien. Wat ik jammer vind is dat er vrij weinig afkeer te zien is van moslims wanneer het gaat om extremisme binnen de islam. Ook jammer is dat telkens wanneer er enige vorm van kritiek op de islam of de koraan wordt gegeven er heel verontwaardigd gereageerd wordt. Je wordt dan al snel voor extremistich of racistisch bestempeld.
Zeg zelf waren de reacties voordat de film er was (flaggen fikken, nederland dood etc) niet ietwat overdreven?

Dat zie je dan toch echt verkeerd.... Sommige Moslims menen dat zij georganiseerde terreur van westerse landen mogen vergelden met ad hoc terreur....

Je kunt het vergelijken met professionele terreur versus amateur terreur...

Professionals zijn nu eenmaal beter in het grootschalig en gecamoufleerd terreur bedrijven dan amateurs...

knuppeltje
27-03-08, 23:45
Professionals zijn nu eenmaal beter in het grootschalig en gecamoufleerd terreur bedrijven dan amateurs...

Die truuk met die vliegtuigen was toch aardig professioneel, was niet veel amaturistisch bij denk.

Wizdom
27-03-08, 23:49
Ik zie nog steeds niet wat het vermoorden van Joden, homo's, vrouwen of andersdenkenden met het vergelden van terreur te maken heeft.

Tja dat krijg je als je eenzijdige propaganda leest en ziet... Dan mis je de overige 99 % van het nieuws... Laat je wat beter inlichten anders hou je jezelf maar voor de gek...

Richard the Lionhart
27-03-08, 23:56
Tja dat krijg je als je eenzijdige propaganda leest en ziet... Dan mis je de overige 99 % van het nieuws... Laat je wat beter inlichten anders hou je jezelf maar voor de gek...

Neen wizdom, we hebben het hier over de film ok? Hierin zijn oa akties te zien van moslims tegen Joden, homo's vrouwen en andersdenkenden. Nu moet je daar niet zomaar aan voorbijgaan. Op die manier kun je elke kritiek op de islam wel afdoen als eenzijdige propaganda.

Wederom de vraag: Wat heeft het vermoorden, of het oproepen tot vermoorden van bovengenoemde groepen te maken met het bestijden van terreur?

IbnRushd
27-03-08, 23:58
Wilders gebruikt wel degelijk de juiste vertaling. Hij geeft namelijk een impressie van wat de opvatting van sommige moslims is van 'vrees aanjagen'. Deze moslims zien duidelijk wel het verband tussen vrees aanjagen en terreur gezien ze uit naam van hun god de meest afschuwlijke daden verrichten. Deze idoten proberen stelselmatig angst te zaaien en gebruiken daarvoor terreur. Dat is hun interpretatie van hoe ze volgens de koraan moeten handelen. Daar kun je toch niet omheen?

Als je stelt dat Wilders bewust voor die vertaling heeft gekozen, slechts om de opvatting van terroristen a la extremisten te benadrukken dan had hij voor een betere aanpak kunnen kiezen. Wat hij namelijk nu doet is de Koran gelijk stellen met een facistisch boek dat slechts oproept tot geweld. Hij linkt constant alle door 'moslims' gepleegde daden met de islam. Dat is niet lasterlijk, maar ook erg laag. Met deze film probeert hij zijn controversiele uitspraken te verbeelden. Je kunt me niet wijs maken met je leugen dat Wilders alleen terroristen a la extremisten aan de tand wil voelen. Wilders eist overigens een geheel verbod voor moskeeen e.d. discriminerende en racistische interdicten. Dat geeft weer eens aan hoe nazi-ziekelijk hij als persoon is.



Ik zie niet terug in de film dat de heer Wilders alle moslims over een kam scheert. Hij eist ook niet dat ze bladen uit de koran scheuren, naar zijn mening zouden ze dat moeten doen.

Niet opeens raar praten. In die film eist/verlangt ie dat moslims bladen uit de koran losrukken. We hebben het niet over feiten of meningen.



Wat is er extremistisch aan mijn opvattingen over de islam? Ik geloof niet dat ik het heb gehad over de hele islam.

Nee, maar uit jouw posten kan ik zien dat je Wilders door dik en dun steunt?



Wat ik jammer vind is dat er vrij weinig afkeer te zien is van moslims wanneer het gaat om extremisme binnen de islam. Ook jammer is dat telkens wanneer er enige vorm van kritiek op de islam of de koraan wordt gegeven er heel verontwaardigd gereageerd wordt. Je wordt dan al snel voor extremistich of racistisch bestempeld.

Wie noemt jou een racist?

Je mag best kritiek geven, op voorwaarde dat je met voldoende kennis komt. Op deze site wordt er teveel dom geluld over de islam door niet-moslims. Iedereen die een boekje of een artikel heeft gelezen voelt zich opeens een deskundige op het gebied van islam. Dat kan niet he.

mark61
28-03-08, 00:01
Doe iets leuks instead. Zag vlak voor ik wegging papa van dode NL militair in Afghanistan; die had videoboodschap gestuurd naar de ouders van de kinderen die in dezelfde aanslag omkwamen als zijn zoon; zijn vrouw en hij wilden hun verdriet delen met de Afghaanse ouders. Die waren ontroerd. Nu heeft die man het idee opgevat daar een school neer te zetten. Heeft 100.000 euro nodig. Giro 809 tnv Actie Tim was het geloof ik. Check ff. Pauw en Witteman dinsdag.

Vermoei je niet met Wildersen.

Richard the Lionhart
28-03-08, 00:29
Niet opeens raar praten. In die film eist/verlangt ie dat moslims bladen uit de koran losrukken. We hebben het niet over feiten of meningen.


ik heb het speciaal nog even nagekeken. Er staat : moslims zouden dit zelf moeten ...

Ik zie dat niet als een eis. Wel als een verlangen.


Nee, maar uit jouw posten kan ik zien dat je Wilders door dik en dun steunt?

Neen, ik steun hem niet door dik en dun. Ik stem ook niet op hem. Zijn film is een kritische film over de islam. Ik ben van mening dat iedereen een kritische film mag maken. Ook over het christendom, Amerika etc etc etc. Simpelweg omdat ik vind dat ieder zijn mening mag verkondigen. Jij hebt het over 'het over een kam scheren'. Ik geloof (en hoop) niet dat alle moslims zich aangesproken voelen door de beelden uit deze film. Misschien vinden ze het niet leuk, kan ik inkomen. Aangesproken? nee. Het is kritiek op een bepaald deel van het geloof wat mi ziek, gevaarlijk en gevaarlijk is (hoorde ik dit nou maar eens vanuit de moslims zelf). Volgens mij zien de meeste mensen (moslim/niet-moslim) echt wel het verschil tussen de haatprekende extremisten uit de film en de doorsnee moslim in nederland.


Wie noemt jou een racist?

Je mag best kritiek geven, op voorwaarde dat je met voldoende kennis komt. Op deze site wordt er teveel dom geluld over de islam door niet-moslims. Iedereen die een boekje of een artikel heeft gelezen voelt zich opeens een deskundige op het gebied van islam. Dat kan niet he.

Niemand hier noemt mij tot dusver racist gelukkig, ik zei dat in het algemeen. Ik merk dat er in nederland veel gehandeld wordt om maar niet als racist bestempeld te worden als het gaat om moslims. Ik kan je daar een hoop voorbeelden van geven maar daar wordt het me nu iets te laat voor. Overigens lopen hier ook een aantal wel-moslims rond die ook aardig dom kunnen lullen zonder onderbouwing oid. Ik ben zeker geen deskundige op het gebied van de islam. Wel vind ik dat ik een mening mag hebben en verkondigen over bepaalde uitlatingen en acties vanuit de islam.
Nu, ik hou het voor gezien voor vandaag. Ik had een hoop werk willen verrichten, helaas niet van gekomen.

Wellicht tot snel

MaRiaH
28-03-08, 00:33
Als je stelt dat Wilders bewust voor die vertaling heeft gekozen, slechts om de opvatting van terroristen a la extremisten te benadrukken dan had hij voor een betere aanpak kunnen kiezen. Wat hij namelijk nu doet is de Koran gelijk stellen met een facistisch boek dat slechts oproept tot geweld. Hij linkt constant alle door 'moslims' gepleegde daden met de islam. Dat is niet lasterlijk, maar ook erg laag. Met deze film probeert hij zijn controversiele uitspraken te verbeelden. Je kunt me niet wijs maken met je leugen dat Wilders alleen terroristen a la extremisten aan de tand wil voelen. Wilders eist overigens een geheel verbod voor moskeeen e.d. discriminerende en racistische interdicten. Dat geeft weer eens aan hoe nazi-ziekelijk hij als persoon is.



eens.

ronald
28-03-08, 00:41
Doe iets leuks instead. Zag vlak voor ik wegging papa van dode NL militair in Afghanistan; die had videoboodschap gestuurd naar de ouders van de kinderen die in dezelfde aanslag omkwamen als zijn zoon; zijn vrouw en hij wilden hun verdriet delen met de Afghaanse ouders. Die waren ontroerd. Nu heeft die man het idee opgevat daar een school neer te zetten. Heeft 100.000 euro nodig. Giro 809 tnv Actie Tim was het geloof ik. Check ff. Pauw en Witteman dinsdag.

Vermoei je niet met Wildersen.

:duim:


http://cms.savethechildren.nl/nieuws/archief/timosmeehuijzen/
"U kunt ook helpen door een donatie te doen op giro 809, Save the Children te Den Haag, onder vermelding van ‘Timo’. Of doneer direct on line voor de actie Timo".

mooncrawler
28-03-08, 02:15
Naast aankondiging, heeft Fitna de functie van stuiptrekking - it's just a matter of time.

Het verschijnsel dat Geert Wilders nooit, nóóit zal kunnen bevatten wat de dieper liggende reden is van zijn eigen film, noemen we 'domheid': door niet na te denken bewerkt hij juist het tegendeel van wat hij bedoelt.

Dit overkomt doorgaans de dwaas, wiens eenvoudige geest te beperkt is voor enig religieus besef.

lihoed
28-03-08, 02:46
Ik heb die B-film nog niet gezien maar ik durf te wedden dat er heel wat geknipt is in de film.

Never underestimate the power of Saoudie$$$.

Joesoef
28-03-08, 06:09
Ik vind de film indrukwekkend.




Indrukwekkend stigmatiserend doorspekt met vooroordelen en onwetendheid. Wilders laat zien wat hij is, een populiserende narcist.

Slinger
28-03-08, 06:42
Ik vind het ook een bijzondere slechte film, omdat er a) een verkeerde foto is geplaatst en b) Koranver(s)zen verkeerd vertaald is/zijn:

b) 'Terroriseren wordt gebruikt voor vrees aanjagen'
Koran-vertaler Fred Leemhuis heeft donderdagavond nog maar een klein deel van de film Fitna van Geert Wilders gezien, maar hem is al wel opgevallen dat de PVV-leider terroriseren gebruikt, waar hijzelf zich van de woorden 'vrees aanjagen' heeft bediend. (ad.nl)



Dat is het zelfde.

Giuseppe
28-03-08, 07:25
YouTube - Geert Wilders - Fitna The Movie


Eigenlijk 'n tegenfilm die altijd heeft bestaan. Hilarisch dit.

naam
28-03-08, 08:41
Dit overkomt doorgaans de dwaas, wiens eenvoudige geest te beperkt is voor enig religieus besef.

Hij is katholiek.

super ick
28-03-08, 09:58
Het eerste vers 08:60 staat 'terroriseren' ipv 'afschrikken'. Als er al zulke domme fouten in staan en dan nog een trieste en achterlijke link met wtc maken, dan houdt het op met kijken. Er wordt ook ongelooflijk veel uit de context gerukt, maar dat is kennelijk de laatste tijd een trend geworden.

De preken die je in Fitna ziet is toch ook een kwestie van uit de context rukken?
Waarom zie ik daar zo weinig verontwaardiging over? Dat zijn toch moslims die de islam enorme schade toebrengen? Veel meer dan een cartoon ooit kan doen?

super ick
28-03-08, 10:06
Ik vind het ook een bijzondere slechte film, omdat er a) een verkeerde foto is geplaatst en b) Koranver(s)zen verkeerd vertaald is/zijn:



Ach die paar woordjes.........

Wat vind je van de moslimvoorgangers en de inhoud van hun preken?
Ben je het daar wel mee eens?
Volgens mij maken zij de islam veel zwarter dan een cartoon ooit kan doen. Of zit ik er nu naast? Of begrijp ik het niet omdat ik ongelovig ben?

M@riska
28-03-08, 10:30
YouTube - Geert Wilders - Fitna The Movie (http://www.youtube.com/watch?v=UNWi2FHH8FU)


Eigenlijk 'n tegenfilm die altijd heeft bestaan. Hilarisch dit.


:haha: Vooral dat citaat uit de bijbel...


I love that guy.

maartenn100
28-03-08, 10:55
Probleem is dat er wordt gediscussieerd over een Islam, die ook bij de moslims multi-interpretabel is. Velen zijn gematigd, en van de velen is er een minderheid (die met velen zijn) die extremistisch zijn.
Maw, er is nood aan een boek als bijlage bij de koran, denk ik, een standaardwerk dat je erbij neemt, dat alle verzen duidt naar zijn juiste vredelievende interpretaties.

Iets waar moslimgeleerden consensus over kunnen hebben van wat 'Islam' is.
Een wereldlijk standaardwerk dat de juiste duiding van islam aangeeft, waardoor de vredelievendheid ervan ondiscutabel wordt.

Zodoende kan er eenduidige kennis verworven worden en zijn er standaardinterpretaties ter beschikking die geruststellend zijn voor iedereen. Zo kan niemand nog zeggen dat de koran het risico loopt door extremisten op sommige vlakken letterlijk te worden genomen, met alle nare gevolgen vandien voor moslims en niet-moslims.

delirious
28-03-08, 11:00
De preken die je in Fitna ziet is toch ook een kwestie van uit de context rukken?
Waarom zie ik daar zo weinig verontwaardiging over? Dat zijn toch moslims die de islam enorme schade toebrengen? Veel meer dan een cartoon ooit kan doen?


100 procent mee eens. (komt niet vaak voor bij jou)

Maar inderdaad deze baarden die hun eigen zieke interpetatie aan geven zie ik als schade toebrengen, en niet zo zuinig ook.

Op zich heeft gekke geert dit slim gespeeld.

Aan de ene kant laat hij een aantal baarden leeglopen die de meest krankzinnige dingen uitkramen . Rageboys all over the world vinden dit natuurlijk kei gaaf en zien geen enkele reden tot rellen.

En aan de andere kant boezemd hij een enorme angst in bij de xenefoben die hem de nodige stemmen zullen opleveren.

Fibonaci
28-03-08, 11:50
Echt een feel good movie!


Als spiegel der Islam.

Want hij heeft er geen metertje film zelf voor hoeven te belichten.

Alles trots en gratis te verkrijgen on the internet,.

super ick
28-03-08, 13:24
100 procent mee eens. (komt niet vaak voor bij jou)

Maar inderdaad deze baarden die hun eigen zieke interpetatie aan geven zie ik als schade toebrengen, en niet zo zuinig ook.

Op zich heeft gekke geert dit slim gespeeld.

Aan de ene kant laat hij een aantal baarden leeglopen die de meest krankzinnige dingen uitkramen . Rageboys all over the world vinden dit natuurlijk kei gaaf en zien geen enkele reden tot rellen.

En aan de andere kant boezemd hij een enorme angst in bij de xenefoben die hem de nodige stemmen zullen opleveren.

Dezelfde reacties van moslims op bv die cartoons zullen niet misstaan als reactie op de preken van die baarden. Helaas blijft het dan stil zodat de buitenstaander (en veel moslims?) in het duister tast(en).
Vaag.

Aït Ayt
28-03-08, 13:43
Dezelfde reacties van moslims op bv die cartoons zullen niet misstaan als reactie op de preken van die baarden. Helaas blijft het dan stil zodat de buitenstaander (en veel moslims?) in het duister tast(en).
Vaag.

zeur niet zo!
hoe vaak hoor je joden openlijk de misdaden veroordelen die hun soortgenoten plegen in palestina?
als er af en toe eens een jood zijn afkeuring uitspreekt wordt hij gelijk door andere joden uitgemaakt voor nestbevuiler, zelfhater, verrader en noem maar op.. daar hoor je niet-joden verder nooit over klagen maar gek genoeg wordt er van moslims verwacht dat ze altijd en overal de daden van andere moslims veroordelen..

1973Tanger
28-03-08, 16:11
Ach die paar woordjes.........

Wat vind je van de moslimvoorgangers en de inhoud van hun preken?
Ben je het daar wel mee eens?
Volgens mij maken zij de islam veel zwarter dan een cartoon ooit kan doen. Of zit ik er nu naast? Of begrijp ik het niet omdat ik ongelovig ben?

Nou laat ik je zeggen dat de meeste voorgangers in moskeeën geen enkel politiek geëngageerde boodschappen preken. Daar is een imam niet voor, hij is geen politicus of een partijleider van een politieke beweging. De meeste preken gaan over het gedenken en aandacht schenken aan Allah.

super ick
28-03-08, 16:48
Nou laat ik je zeggen dat de meeste voorgangers in moskeeën geen enkel politiek geëngageerde boodschappen preken. Daar is een imam niet voor, hij is geen politicus of een partijleider van een politieke beweging. De meeste preken gaan over het gedenken en aandacht schenken aan Allah.

Ik vroeg ook een mening over de preker/imams in Fitna.

Zullen we het er samen op houden dat je gekken overal tegen kan komen?

super ick
28-03-08, 16:50
zeur niet zo!
hoe vaak hoor je joden openlijk de misdaden veroordelen die hun soortgenoten plegen in palestina?
als er af en toe eens een jood zijn afkeuring uitspreekt wordt hij gelijk door andere joden uitgemaakt voor nestbevuiler, zelfhater, verrader en noem maar op.. daar hoor je niet-joden verder nooit over klagen maar gek genoeg wordt er van moslims verwacht dat ze altijd en overal de daden van andere moslims veroordelen..

Waar heb ik het over Joden? Gooi jij je Jodenfrustratie nu eens even niet in de discussie maar spreek je eens uit over wat ik aanhaalde?

Giuseppe
28-03-08, 17:21
Ja hoor, ik moet verontwaardigd zijn omdat 1 of andere imam uit Gaza of Jenin 'dood aan alle Joden' roept. Die mensen zijn daar in oorlog en er wordt heus niet met waterpistolen geschoten. Alsof ze (Zionisten) in Israël vrede prediken.

Aït Ayt
28-03-08, 17:22
Waar heb ik het over Joden?

precies!
je hebt het niet over joden en zeurt alleen over moslims..
dat was nou m'n punt..
ga eerst maar eens aan joden vragen of ze de misdaden van andere joden openlijk willen afkeuren voordat je hier tegen moslims gaat staan zeiken..

daddy
28-03-08, 17:41
precies!
je hebt het niet over joden en zeurt alleen over moslims..
dat was nou m'n punt..
ga eerst maar eens aan joden vragen of ze de misdaden van andere joden openlijk willen afkeuren voordat je hier tegen moslims gaat staan zeiken..

superziek is gestoken door een tsitsi vlieg.

Julien
28-03-08, 17:57
Ja hoor, ik moet verontwaardigd zijn omdat 1 of andere imam uit Gaza of Jenin 'dood aan alle Joden' roept. Die mensen zijn daar in oorlog en er wordt heus niet met waterpistolen geschoten. Alsof ze (Zionisten) in Israël vrede prediken.

Zo is het ook belachelijk dat een aantal radicale moslims het hele Westen beschuldigt van 'kruistochten tegen de islam' omdat de president van de VS een olie-oorlog voert in Irak..

Bomaanslagen in Madrid, Londen, 9/11.. wat ook te zien is in die vage film..

Voor de rest vind ik dat hele gedoe over Fitna zó slaapverwekkend. Elke keer als dit weer op het nieuws is, zap ik maar naar het belgische, franse of italiaanse nieuws.. is een stuk minder provincaals dan het Nederlandse 'nieuws van de dag'..

Max Stirner
28-03-08, 18:05
Toch grappig dat de homo's opknopende regering van Iran 'beledigd' is over een film waarin beelden worden getoond van door hun opgehangen homo's.

Je zou verwachten dat ze juist trots waren.

Giuseppe
28-03-08, 18:15
Zo is het ook belachelijk dat een aantal radicale moslims het hele Westen beschuldigt van 'kruistochten tegen de islam' omdat de president van de VS een olie-oorlog voert in Irak..

Bomaanslagen in Madrid, Londen, 9/11.. wat ook te zien is in die vage film..

Voor de rest vind ik dat hele gedoe over Fitna zó slaapverwekkend. Elke keer als dit weer op het nieuws is, zap ik maar naar het belgische, franse of italiaanse nieuws.. is een stuk minder provincaals dan het Nederlandse 'nieuws van de dag'..


Ja, ik begrijp dan niet waarom de zender Al Manar hier is verboden. Ze lieten verschrikkelijke beelden zien van Gaza en Abu Ghraib met als afzender de Joden en 't Westen. Wat is 't verschil tussen dat en de film van Wilders?

Olive Yao
28-03-08, 18:32
Nu nog een fitna-filmpje over de gruweldaden van zionisten, met daarbij linken naar de Thora. Oh nee, dat mag niet, want dat is antisemitisme.

Zou ik juist wel goed vinden, om meten met twee maten te ontmaskeren en/of om te relativeren.

De religieus-etnische zuiveringen in en om Israël zijn bezongen door Mozes en andere profeten.

Joesoef
28-03-08, 18:56
Als ze nu is gewoon een filmpje maakten met als commentaar dat de mensheid in al die eeuwen nog niets heeft bijgeleerd, zijn we meteen van alles af. En we noemen het nieuws en we herhalen het elke dag bv op de hele uren.

1973Tanger
28-03-08, 20:10
Ik vroeg ook een mening over de preker/imams in Fitna.

Zullen we het er samen op houden dat je gekken overal tegen kan komen?

Ok, maar die bulshit in Wilders propagandafilmpje is geen weergave van de praktijk in werkelijkheid onder het gros van de moslimwereldbevolking, zoals de Kluklux klan dat ook niet onder het gros van de christenen in de praktijk is.

David
28-03-08, 21:33
Filmpje gaat nergens over.
Religie gaat nergens over.
God bestaat niet.

1973Tanger
28-03-08, 22:29
Filmpje gaat nergens over.
Religie gaat nergens over.
God bestaat niet.

Met uitzondering van je eerste regel, gaat de rest wel degelijk over zingeving.

Ansari
28-03-08, 23:54
God bestaat niet.

Iemand antwoordde hierop wel eens: ik geloof ook niet in het bestaan van een God waarin jij gelooft. Maar ik geloof wel in een God die jij niet kent.

Fibonaci
29-03-08, 00:01
very very boring.

Oke, iedereen die hier overdreven aandacht aan heeft besteed stort 10 euro op giro 555 met de tekst "vrij te besteden".Wir haben es nicht geschmurft.

Fibonaci
29-03-08, 00:03
Het eerste vers 08:60 staat 'terroriseren' ipv 'afschrikken'. Als er al zulke domme fouten in staan en dan nog een trieste en achterlijke link met wtc maken, dan houdt het op met kijken. Er wordt ook ongelooflijk veel uit de context gerukt, maar dat is kennelijk de laatste tijd een trend geworden.Sjonge, wat is deze jongen inneens genuanceerd.

Terroriseren of afschrikken (arhaba, alsof Gd er een bedoeling mee had om de koraan in het arhabisch te openbaren) het komt op hetzelfde neer, nl
dood en verderf.

knuppeltje
29-03-08, 00:08
Iemand antwoordde hierop wel eens: ik geloof ook niet in het bestaan van een God waarin jij gelooft. Maar ik geloof wel in een God die jij niet kent.

Met al die tig duizenden goden die er al bij elkaar zijn verzonnen door de eeuwen heen, kan toch niemand weten of ie wel de juiste er heeft uitgepikt.
Volgens mij kan iedereen het beste maar zo bescheiden mogelijk zijn met reklame voor de zijne- voor het zelfde geld heeft ie de totaal verkeerde uitgekozen, dat wordt lachen dan. :haha:

Fibonaci
29-03-08, 00:13
Met al die tig duizenden goden die er al bij elkaar zijn verzonnen door de eeuwen heen, kan toch niemand weten of ie wel de juiste er heeft uitgepikt.
Volgens mij kan iedereen het beste maar zo bescheiden mogelijk zijn met reklame voor de zijne- voor het zelfde geld heeft ie de totaal verkeerde uitgekozen, dat wordt lachen dan. :haha:Inderdaad, daar dien je heel bescheiden in te zijn, heus je mag daarin wel je ideaal Gd definieren.

Wat is de beste God, daar zou elke mens zich over moeten buigen.

Fibonaci
29-03-08, 00:15
Fitna was online!!

Richard the Lionhart
31-03-08, 19:31
Fitna was online!!

Fitna IS online!!

Joesoef
31-03-08, 19:53
En weer offline ivm onrechtmatig beeldgebruik door gekke geurt.

Richard the Lionhart
31-03-08, 19:58
wat is precies jouw definitie van offline?

FITNA (http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795)

Joesoef
31-03-08, 20:07
wat is precies jouw definitie van offline?

FITNA (http://www.liveleak.com/view?i=ee4_1206625795)

Dat de film ivm schending van auteurs en beeldrecht eigenlijk offline zou moeten zijn...

ronald
31-03-08, 20:21
Met al die tig duizenden goden die er al bij elkaar zijn verzonnen door de eeuwen heen, kan toch niemand weten of ie wel de juiste er heeft uitgepikt.
Volgens mij kan iedereen het beste maar zo bescheiden mogelijk zijn met reklame voor de zijne- voor het zelfde geld heeft ie de totaal verkeerde uitgekozen, dat wordt lachen dan. :haha:

1 Koningen 16 : Obadja zocht Achab op en vertelde hem dat Elia eraan kwam. Achab ging Elia tegemoet, 17 en zodra hij hem in het oog kreeg riep hij uit: ‘Bent u het, Elia? U, die Israël in het ongeluk hebt gestort?’ 18 Elia antwoordde: ‘Ik heb Israël niet in het ongeluk gestort, dat hebt u zelf gedaan, u en het koningshuis van uw vader, omdat u de geboden van de HEER naast u hebt neergelegd en de Baäls bent gaan vereren. 19 Welnu, laat heel Israël naar mij toe komen, bij de Karmel. Laat alle vierhonderdvijftig profeten van Baäl bij me komen, en ook alle vierhonderd profeten van Asjera, die door Izebel aan het hof zijn opgenomen.’
20 Achab stuurde boden naar alle stammen van Israël en liet ook alle profeten bij de Karmel bijeenkomen. 21 Daar sprak Elia het volk als volgt toe: ‘Hoe lang blijft u nog op twee gedachten hinken? Als de HEER God is, volg hem dan; is Baäl het, volg dan hem.’ De Israëlieten zeiden niets. 22 Toen zei Elia: ‘Ik ben de enige profeet van de HEER die nog over is. De profeten van Baäl zijn met vierhonderdvijftig man. 23 Breng ons twee stieren. Zij mogen als eersten een stier uitkiezen. Laten ze die in stukken snijden en op een brandstapel leggen, maar ze mogen het hout niet aansteken. Ik zal de andere stier gereedmaken en op een brandstapel leggen, maar ik zal het hout niet aansteken. 24 U moet de naam van uw god aanroepen, en ik zal de naam van de HEER aanroepen. De god die antwoordt met vuur, is de ware God.’ Heel het volk stemde met dit voorstel in.
25 ‘Begint u maar, u bent met velen,’ zei Elia tegen de profeten van Baäl. ‘Kies maar een dier en maak het gereed voor het offer. Roep dan de naam van uw god aan, maar steek het hout niet in brand.’ 26 De profeten namen een van de twee beschikbare stieren en maakten die voor het offer gereed. De hele morgen lang riepen ze Baäl aan: ‘Baäl, geef ons antwoord!’ Maar het bleef stil en niemand gaf antwoord, hoe ze ook dansten en sprongen rond het altaar dat daar was opgericht. 27 Toen het middaguur aanbrak, begon Elia hen te honen: ‘Roep zo hard u kunt! Hij is toch een god? Hij heeft zeker iets anders te doen. Ik denk dat hij zich even moest afzonderen. Is hij soms op reis gegaan? Misschien slaapt hij, en moet u hem wekken!’ 28 De profeten riepen uit alle macht en brachten zichzelf, zoals hun gewoonte was, met zwaarden en lansen verwondingen toe tot het bloed over hun lijf stroomde. 29 In vervoering bleven ze schreeuwen, maar ook toen het middaguur allang voorbij was en het uur voor het graanoffer aanbrak, was er nog steeds geen enkele reactie gekomen: het bleef stil, niemand gaf antwoord.
30 Elia zei tegen de Israëlieten dat ze naar hem toe moesten komen. Toen ze bij hem waren komen staan, bouwde hij het verwoeste altaar van de HEER weer op. 31 Hij nam twaalf stenen, evenveel als het aantal stammen van Israël, de nakomelingen van de zonen van Jakob, tot wie de HEER had gezegd: ‘Israël is je nieuwe naam.’ 32 Met die twaalf stenen maakte hij een altaar ter ere van de HEER, en daaromheen liet hij een geul graven met een lengte van tweehonderd el. 33 Hij stapelde het brandhout op, sneed de stier in stukken en legde die op de brandstapel. 34 Toen zei hij: ‘Vul vier kruiken met water en giet die over het offer en het brandhout uit.’ Toen dat gebeurd was, liet hij het nog een tweede en een derde keer doen. 35 Het water liep over het altaar heen en de geul eromheen kwam vol water te staan. 36 Toen het uur voor het graanoffer was aangebroken, trad de profeet Elia op het altaar toe en zei: ‘HEER, God van Abraham, Isaak en Israël, vandaag zal blijken dat u in Israël God bent, en dat ik u dien en dit alles in uw opdracht gedaan heb. 37 Geef mij antwoord, HEER, geef antwoord. Dan zal dit volk beseffen dat u, HEER, God bent en dat u het bent die hen tot inkeer brengt.’ 38 Het vuur van de HEER sloeg in en verteerde het brandoffer met brandhout, stenen, as en al; zelfs het water in de geul likte het op. 39 Alle Israëlieten zagen het, en allen vielen op hun knieën en riepen: ‘De HEER is God, de HEER is God!’
40 Toen zei Elia tegen hen: ‘Grijp de profeten van Baäl; laat niet één van hen ontkomen!’ De profeten werden gevangengenomen, en Elia liet hen afdalen naar het dal van de Kison, waar hij hen ter dood liet brengen.
41 Tegen Achab zei Elia: ‘Ga nu wat eten en drinken, ik hoor het geruis van de stortregen al.’ 42 Achab ging iets eten en drinken en Elia ging naar de top van de Karmel. Daar ging hij gehurkt op de grond zitten, met zijn gezicht tussen zijn knieën. 43 Zijn knecht droeg hij op: ‘Ga jij eens kijken, de kant van de zee uit.’ De knecht ging kijken, maar toen hij terugkwam zei hij: ‘Er is niets te zien.’ Zeven keer stuurde Elia hem terug, 44 en toen de knecht voor de zevende keer was gaan kijken zei hij: ‘Er komt een klein wolkje uit zee opzetten, niet groter dan een handpalm.’ Daarop zei Elia: ‘Ga snel naar Achab en zeg hem dat hij zijn wagen moet inspannen en vertrekken, anders zal de regen hem de weg afsnijden.’ 45 In minder dan geen tijd werd de hemel verduisterd door wolken, stak de wind op en barstte er een enorme regenbui los. Achab reed in de richting van Jizreël. 46 Elia werd door de hand van de HEER gegrepen. Hij schortte zijn lendendoek op en rende voor Achab uit, helemaal tot Jizreël.

Qaiys
31-03-08, 21:04
Sjonge, wat is deze jongen inneens genuanceerd.

Terroriseren of afschrikken (arhaba, alsof Gd er een bedoeling mee had om de koraan in het arhabisch te openbaren) het komt op hetzelfde neer, nl
dood en verderf.

Yep afschrikken slaat op je vijanden afschrikken als ze je land willen aanvallen. Het is je manschappen verzamelen bij de grens (dus niet hun grens overtreden!)en die de vijand tonen zodat hij niet overgaat tot een oorlog. Het is dus ter voorkoming van een oorlog. En als ze vrede willen moet je dat accepteren.

Als jij dit als terroriseren wilt beschrijven dan is dat jouw goed recht, maar als je eerlijk en rechtvaardig bent dan ben ik van mening dat je zult moeten beseffen dat dit echt iets anders is als teroriseren.

Koran 08:60. En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan.

08:61. En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah. Voorzeker Hij is Alhorend, Alwetend.

The_Grand_Wazoo
01-04-08, 09:07
Nu nog een fitna-filmpje over de gruweldaden van zionisten, met daarbij linken naar de Thora. Oh nee, dat mag niet, want dat is antisemitisme.

Die bestaan al lang.