PDA

Bekijk Volledige Versie : Minder angst voor rellen na Fitna



Nido
28-03-08, 13:00
Minder angst voor rellen na Fitna
Uitgegeven: 28 maart 2008 13:11
Laatst gewijzigd: 28 maart 2008 13:16

HILVERSUM - Nu Fitna online is, zijn mensen minder bang voor rellen in Nederland dan vóór de publicatie van de film.

Volgens onderzoek van het televisieprogramma EenVandaag verwacht 20 procent van de Nederlanders rellen, terwijl eerder meer dan de helft van de bevolking hierop rekende.

Zo'n 10.000 mensen namen deel aan het opiniepanel van EenVandaag. 44 Procent van de deelnemers is het eens met de stelling van Wilders, dat 'de islam uit is op de vernietiging van de westerse beschaving'.

Een grote meerderheid (82 procent) van de ondervraagden vindt dat er "veel ophef is gemaakt om niks".

(c) ANP

==

DUH!

Charlus
28-03-08, 13:04
<...>Een grote meerderheid (82 procent) van de ondervraagden vindt dat er "veel ophef is gemaakt om niks".<...>
Mij viel op dat veel mensen een ietwat teleurgestelde indruk maakten. Net naar het circus geweest en potdorie niemand te pletter gevallen. Liever had men gezien dat Wilders de kachel aanmaakte met een stapel korans of een cartoon van de profeet van een Hitlersnorretje voorzag, zo lijkt het wel.

naam
28-03-08, 13:22
Mij viel op dat veel mensen een ietwat teleurgestelde indruk maakten. Net naar het circus geweest en potdorie niemand te pletter gevallen. Liever had men gezien dat Wilders de kachel aanmaakte met een stapel korans of een cartoon van de profeet van een Hitlersnorretje voorzag, zo lijkt het wel.


Ik denk dat vooral de media dat graag hadden gezien. Dan was er weer werk en wat te melden geweest. Ze zijn gisteren ook flink op zoek gegaan of nog wel iets te vinden was. Een kleine oproer was wel het minste wat ze verwachtte.
Alle zendtijd was al gepland, en toen, ja helemaal niets, een anticlimax en een filmpje waar er op internet 10tallen van zijn.

Nido
28-03-08, 13:31
Mij viel op dat veel mensen een ietwat teleurgestelde indruk maakten. Net naar het circus geweest en potdorie niemand te pletter gevallen. Liever had men gezien dat Wilders de kachel aanmaakte met een stapel korans of een cartoon van de profeet van een Hitlersnorretje voorzag, zo lijkt het wel.

Idd..

Ik had ook meer verwacht, al weken ophef en nu blijkt dat het om een amateuristische bull, plakwerk filmpie gaat.. Eerste wat in mij opkwam was: huh, is dit het?

:confused:

knuppeltje
28-03-08, 14:01
Denkt er nu echt iemand dat Wilders nog gekker zou zijn dan waarvoor velen hem al verslijten?
Die hoopt echt ook ooit nog eens in de toekomst van de alsmaar beknellende beveiliging af te komen.
Zullen de betalers ervoor ook wel willen denk.

Max Stirner
28-03-08, 14:46
Een grote meerderheid (82 procent) van de ondervraagden vindt dat er "veel ophef is gemaakt om niks".

(c) ANP

==

DUH!


Die kunnen Harry Potter & Co in hun zak steken.