PDA

Bekijk Volledige Versie : Kazemi moet terug



David
28-03-08, 20:23
De 19-jarige Iraanse homo, Seyed Mehdi Kazemi, die asiel zoekt in Nederland, moet van Staatssecretaris van Justitie, Nebahat Albayrak (PvdA) terug naar Groot-Brittannië. Voorafgaand aan dat besluit is op "hoog ambtelijk niveau" contact geweest om uit te leggen waarom Nederland geen homo's uitzet naar Iran.

Dat laat Albayrak weten als antwoord op vragen van D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham. Hij trekt zich het lat aan van de jonge Iraniër. Mehdi Kazemi zocht in eerste instantie asiel in Groot-Brittannië maar toen uitzetting dreigde, kwam hij naar Nederland vanwege de bescherming die hier zou gelden voor homo's uit Iran. Oud staatssecretaris Rita Verdonk beloofde destijds dat Nederland Iraanse homo’s niet zou terugsturen omdat ze in eigen land gevaar lopen.

Europese landen hebben echter afgesproken dat asielzoekers in dit soort gevallen ook kunnen worden teruggezonden naar het eerste land waar zij asiel hebben gezocht, in dit geval Groot-Brittannië.

De Britse minister van Binnenlandse Zaken heeft tegen Albayrak gezegd de zaak opnieuw te zullen bekijken.

Boris van der Ham is ontevreden en vraagt een spoeddebat aan.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=4603

Joesoef
28-03-08, 20:30
Albayrak heeft het wel makkelijk, ze legt de verantwoording gewoon bij de Britten.

David
28-03-08, 20:34
Eng wijf is het.

Kom je weer eens eten?

Joesoef
28-03-08, 20:49
Eng wijf is het.

Kom je weer eens eten?

Politica, leraressen en bewakingsmedewerksters :huiver:

Komende week bel ik je zeker :hihi: Nee echt.

Ourzazate
28-03-08, 20:52
Apart hoor, zoveel moslims (meestal uit Iran) die politiek asiel aanvragen, uiteindelijk terug moeten naar land van herkomst en in dezelfde periode tot de ontdekking komen dat ze liever een worstje willen dan een poesje.

David
28-03-08, 20:57
Politica, leraressen en bewakingsmedewerksters :huiver:

Komende week bel ik je zeker :hihi: Nee echt.

Ik hoop het. Ik mis je.

Al Sawt
28-03-08, 23:35
Ik hoop het. Ik mis je.Afspraak is afspraak. Gelijke monniken gelijke kappen.

Overigens is tot op heden nauwelijks bewijs geleverd dat Iraanse homo`s wegens hun geaardheid worden opgeknoopt.

Al Sawt
28-03-08, 23:36
De 19-jarige Iraanse homo, Seyed Mehdi Kazemi, die asiel zoekt in Nederland, moet van Staatssecretaris van Justitie, Nebahat Albayrak (PvdA) terug naar Groot-Brittannië. Voorafgaand aan dat besluit is op "hoog ambtelijk niveau" contact geweest om uit te leggen waarom Nederland geen homo's uitzet naar Iran.

Dat laat Albayrak weten als antwoord op vragen van D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham. Hij trekt zich het lat aan van de jonge Iraniër. Mehdi Kazemi zocht in eerste instantie asiel in Groot-Brittannië maar toen uitzetting dreigde, kwam hij naar Nederland vanwege de bescherming die hier zou gelden voor homo's uit Iran. Oud staatssecretaris Rita Verdonk beloofde destijds dat Nederland Iraanse homo’s niet zou terugsturen omdat ze in eigen land gevaar lopen.

Europese landen hebben echter afgesproken dat asielzoekers in dit soort gevallen ook kunnen worden teruggezonden naar het eerste land waar zij asiel hebben gezocht, in dit geval Groot-Brittannië.

De Britse minister van Binnenlandse Zaken heeft tegen Albayrak gezegd de zaak opnieuw te zullen bekijken.

Boris van der Ham is ontevreden en vraagt een spoeddebat aan.

Bron: http://www.gk.nl/index.php?id=9&a=bericht&bericht=4603 Afspraak is afspraak. Gelijke monniken gelijke kappen.

Overigens is tot op heden nauwelijks bewijs geleverd dat Iraanse homo`s op basis van hun geaardheid worden opgeknoopt.

knuppeltje
28-03-08, 23:40
Afspraak is afspraak. Gelijke monniken gelijke kappen.

Overigens is tot op heden nauwelijks bewijs geleverd dat Iraanse homo`s wegens hun geaardheid worden opgeknoopt.

Dat is ook moeilijk aan te tonen, maar dan nog vind ik het net zo goed verkeerd om iemand terug te sturen naar een land- welk land dan ook, waar het wel kan gebeuren als ze er hun wet op toe passen.

Al Sawt
29-03-08, 00:39
Dat is ook moeilijk aan te tonen, maar dan nog vind ik het net zo goed verkeerd om iemand terug te sturen naar een land- welk land dan ook, waar het wel kan gebeuren als ze er hun wet op toe passen. Ik heb daar ook moeite mee.

Maar het stoort mij dat men zich schuldig maakt aan selectieve verontwaardiging. Er zijn tig gezinnen uitgezet die gevaar liepen, maar hun politieke situatie sloeg domweg niet PR technisch aan.

knuppeltje
29-03-08, 08:56
[QUOTE]Ik heb daar ook moeite mee.

Het siert je.


Maar het stoort mij dat men zich schuldig maakt aan selectieve verontwaardiging. Er zijn tig gezinnen uitgezet die gevaar liepen, maar hun politieke situatie sloeg domweg niet PR technisch aan.

Das ook allemaal heel ingewikkeld. Dat ermee gesjoemeld wordt is zeker.
Maar wat er achteraf met die mensen gebeur blijft meestal om allelerlei redenen helaas buiten beeld.
Maar beelden van ophangingen hebben nogal een impact- zeker als het om vrouwen en minderjarigen gaat.
Daarbij komt dan ook nog zoiets van procesvoering vooraf. Voordat die twee jongens in Masjaraf werden opgehangen waren ze al twee jaar eerder gearresteerd, dus tijd genoeg zou je denken om een complete aanklacht in te dienen. En toch werd er pas halverwegen het proceser een nieuwe bijgevoegd- namelijk die al dan niet gebeurde verkrachting door die twee van een leefttijdsgenoot.
Dan is er ook nog zoiet als de voltrekking.
Normaliter is er een minimum valhoogte om tot een snelle dood te komen. In genoemd geval werden die twee jongens op de laadbak van een open bestelauto gezet- en werd die er langzaam onder uit gereden, wat er dan gebeurt kun je raden.
Deze beelden komen dus wel naar buiten- en zijn te gruwelijk voor woorden.

Afgezien van het feit dat ik vind dat je alleen maar misdadigers voor berechting terug mag sturen- vind ik dat je dat nooit kunt met anderen die daardoor gevaar lopen.
De vriend van digene waar we het nu over hebben- ging terug naar Iran en werd opgehangen, waarom?

Witte78
29-03-08, 10:16
Afgezien van het feit dat ik vind dat je alleen maar misdadigers voor berechting terug mag sturen- vind ik dat je dat nooit kunt met anderen die daardoor gevaar lopen.
De vriend van digene waar we het nu over hebben- ging terug naar Iran en werd opgehangen, waarom?

Dan moet je die persoon eerst berechten in nederland. Hoe kan je anders weten wie een misdadiger is? Volgens Iran is een homo een misdadiger.

knuppeltje
29-03-08, 11:18
Dan moet je die persoon eerst berechten in nederland. Hoe kan je anders weten wie een misdadiger is?

Weet je het zeker?

Volgens Iran is een homo een misdadiger.

Ik vrees van wel ja.

Al Sawt
30-03-08, 04:24
Dan moet je die persoon eerst berechten in nederland. Hoe kan je anders weten wie een misdadiger is? Volgens Iran is een homo een misdadiger.

Graag staven met een bron of voorbeelden!

rja2
30-03-08, 04:40
Graag staven met een bron of voorbeelden!
Je steekt je kop in het zand.

Dat homo's de pineut zijn, volgens de sharia, kun je zelf ook op zoeken !

Al Sawt
30-03-08, 04:41
Het siert je.
Ik ben heel erg pragmatisch ingesteld.



Das ook allemaal heel ingewikkeld. Dat ermee gesjoemeld wordt is zeker.
Maar wat er achteraf met die mensen gebeur blijft meestal om allelerlei redenen helaas buiten beeld.

Maar beelden van ophangingen hebben nogal een impact- zeker als het om vrouwen en minderjarigen gaat.
Daarbij komt dan ook nog zoiets van procesvoering vooraf. Voordat die twee jongens in Masjaraf werden opgehangen waren ze al twee jaar eerder gearresteerd, dus tijd genoeg zou je denken om een complete aanklacht in te dienen. En toch werd er pas halverwegen het proceser een nieuwe bijgevoegd- namelijk die al dan niet gebeurde verkrachting door die twee van een leefttijdsgenoot.
Beste Knuppeltje,

Ik geloof er geen snars van dat die twee wegens hun geaardheid zijn opgehangen.

Ten eerste kwam de berichtgeving uit een niet onverdacht hoek. Namelijk van organisaties van Iraanse bannelingen. Die hebben er baat bij om de Iraanse regime in kwaad daglicht te stellen. Ze hadden in verleden vaak verkeerde en misleidende info over Iran de wereld in geholpen.

Ten tweede hebben diplomaten van de Nederlandse ambassade in een onderzoek vastgesteld dat homo`s geen noemenswaardige gevaar lopen in Iran.

Ten derde kent Iran een levendige homoscene. Stond op homosek. de doodstraf in Iran, dan was er elke dag een terechtstelling van homo`s.

Iran is geen perfecte rechtstaat. Maar paar jaar geleden werdt een seriemoordenaar terechtgesteld wegens moord op prostituees. Ondanks dat hij een held was in de ogen van velen. Dit geeft aan dat Iran een evenwichtig land is.


Dan is er ook nog zoiet als de voltrekking.
Normaliter is er een minimum valhoogte om tot een snelle dood te komen. In genoemd geval werden die twee jongens op de laadbak van een open bestelauto gezet- en werd die er langzaam onder uit gereden, wat er dan gebeurt kun je raden.
Deze beelden komen dus wel naar buiten- en zijn te gruwelijk voor woorden.
Mee eens. Het is gruwelijk. Niet alleen die jongens, maar ook drugsdealers en andere doodveroordelen worden op dergelijke manier terechtgesteld.


Afgezien van het feit dat ik vind dat je alleen maar misdadigers voor berechting terug mag sturen- vind ik dat je dat nooit kunt met anderen die daardoor gevaar lopen.
De vriend van digene waar we het nu over hebben- ging terug naar Iran en werd opgehangen, waarom? Niet wegens zijn geaardheid, daar ben ik van overtuigd.

knuppeltje
30-03-08, 09:47
[QUOTE]Ik geloof er geen snars van dat die twee wegens hun geaardheid zijn opgehangen.

Ten eerste kwam de berichtgeving uit een niet onverdacht hoek. Namelijk van organisaties van Iraanse bannelingen. Die hebben er baat bij om de Iraanse regime in kwaad daglicht te stellen. Ze hadden in verleden vaak verkeerde en misleidende info over Iran de wereld in geholpen.

Het is niet alleen die organisatie die zich er druk om maakt, maar dan nog.
Ik wil best geloven dat zij hun agenda hebben, maar of ze alles altijd verdraaien wil ik niet beweren, en die bijvoeging van die aanklacht tijdens het proces is ook door diverse andere bronnen bevestigd.
Verders staat het ieder vrij te geloven wat ie wilt.



Ten tweede hebben diplomaten van de Nederlandse ambassade in een onderzoek vastgesteld dat homo`s geen noemenswaardige gevaar lopen in Iran.

Tja Al- hoe zit dat ook weer met die onderzoeksrapporten naar de veiligheid van terugstuurlanden in het algemeen. Hoe vaak worden die niet ter discussie gesteld- ook op dit forum. Had je het zelf hiervoor niet even over die tig gezinnen die uitgezet waren- waarvan hun politieke positie niet aansloeg volgens jou?
In dat laatste had je gelijk- maar onder die beslissingen tot uitzetting lagen ook ambasaderapporten, daarom ook gingen die uitzettingen door.


Ten derde kent Iran een levendige homoscene. Stond op homosek. de doodstraf in Iran, dan was er elke dag een terechtstelling van homo`s.

Dat van die cene is me bekend, maar zover ik weet is Iran 1 van de 5 landen waar op openlijk homoseksueel gedrag- want daar gaat het om, nog steeds de doodstraf staat.
Zonder bijgevoegde aanklacht worden die nergens toegepast. De bijgevoegde aanklacht in Macharaf kwam dan ook halverwege het proces zomaar uit de blauwe lucht vallen.
Het is voor al die landen niet meer publicitair te verkopen naar de rest van de wereld om het alleen bij die ene aanklacht te laten.
Ook in Egypte worden homo's aktief vervolgd- zonder doodstraf trouwens, maar ook daar kennen ze een cene. Tevens kennen ze daar voor mij nog altijd de beste homosite ter wereld- en das niet voor de geile plaatjes, want die staan er niet of nauwelijks.
Maar wel om de manier waarop zij zich inzetten voor de homoimmancipatie in de Arabische wereld. Aan het hoofd van di
e site staat een hoofdredacteur van de grootste krant van Cairo.
Mwa- ook daar lopen de helden gewoon op straat.
Dat de Arabische wereld heel complex in elkaar zit besefte ik al heel lang geleden.

Vergelijk het met dat geval in Afganistan. Die journalist-schrijver die ter dood veroordeeld is wegens het ter discussie stellen van de positie van de vrouw met betreking tot gelijke huwelijksrechten. Om dezelfde publiciteit naar de rest van de wereld zal Karzai hem toch wel naar het buitenland laten gaan- is de algemene verwachting. Hij zal het niet kunnen maken om hem op te laten ophangen.



Iran is geen perfecte rechtstaat. Maar paar jaar geleden werdt een seriemoordenaar terechtgesteld wegens moord op prostituees. Ondanks dat hij een held was in de ogen van velen. Dit geeft aan dat Iran een evenwichtig land is.

Sorry Al- maar in mijn rechtstaat hoort de doodstraf niet thuis, en of het een evenwichtig land is waag ik te betwijfelen, ieder heeft daarover zo z'n eigen mening. Maar zo af en toe zie je wel eens BBC documanteires, en ook Amnesti schijnt daar zo hun mening over te hebben.


Mee eens. Het is gruwelijk. Niet alleen die jongens, maar ook drugsdealers en andere doodveroordelen worden op dergelijke manier terechtgesteld.
Niet wegens zijn geaardheid, daar ben ik van overtuigd.

Ik ben in ieder geval blij dat je het gruwellijk vind.
Nee mogekijk niet om hun geaardheid, maar om het beleven wat daarbij hoort- misschien wel.
Anyway AL- overtuigingen kunnen hele rare dingen teweeg grengen.
In ieder geval denk ik dat het een kut rechtspraak was- een kut oordeel en een kut uitvoering.
Als ik er betere woorden voor had- zou ik ze gebruiken.