PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Orthodoxe Islam in trek bij autochtone jeugd in Limburg.



VerbalSmaeel
29-03-08, 19:32
Orthodoxe islam in trek bij Limburgse jeugd

Een groeiende groep Limburgse autochtone jongeren bekeert zich tot de islam. Volgens verschillende moslimorganisaties zijn de afgelopen drie jaar zeker honderd jonge vrouwen en mannen in deze provincie moslim geworden.

Bekeerlingen zoeken hun heil meestal direct in zeer orthodoxe islamitische stromingen, zo bevestigt de Limburgse Islamitische Raad (LIR).
De orthodoxe jongerenmoslimorganisatie Alfeth in Roermond meldt dat alleen al in die stad recent ‘tientallen jongeren’ zich zijn gaan verdiepen in het islamitische geloof. Zij zijn ook daadwerkelijk moslim geworden. Soms gaat het om meiden die trouwen met islamitische mannen en zich daarna steeds strikter aan de Koran houden. Maar ook jonge, hoogopgeleide mannen kloppen volgens Alfeth bij populaire jongerenmoskeeën zoals de Jamatoel Mouslinin aan om moslim te worden. Die moskee wordt door autoriteiten en veiligheidsdiensten aangeduid als ‘Dawa-gebied’: jongeren zouden er actief overgehaald worden om islamitisch te worden. Maar Alfeth weerspreekt dat in Roermond moslims de straat op gaan om zieltjes te winnen. Wel is internet een medium om „snel en in het Nederlands verdieping in het ware woord van de Koran te vinden”, stelt een woordvoerder van de organisatie.
Voorzitter Bouchaib Saadane van de LIR is bekend met de ‘trend’ van islamisering onder autochtone jeugd. Hij wil niet van een grote beweging spreken, maar beaamt dat de groep bekeerlingen de afgelopen jaren sterk is toegenomen.
Lees meer in de krant van zaterdag.

Limburger.nl
29 maart 2008

Marsipulami
29-03-08, 23:15
Is normaal dat er jongeren zijn die zich bekeren tot de islam. Heel wat autochtone jongeren hebben moslimvrienden op school en daarbuiten. Daarnaast is er veel te zien en te horen over de islam in deze dagen. Ook negatieve publiciteit is kan interesse wekken. Bovendien heeft de geseculariseerde autochtoonse samenleving met haar onuitgesproken atheïsme weinig te bieden om de honger naar moreel en spiritueel houvast van jongeren te stillen. De islam is een levende godsdienst, die in het leven van moslimjongeren een belangrijke rol speelt. Zoiets werkt inspirerend en wervend kan ook voor autochtone jongeren de leegte vullen die wordt achtergelaten door het negativisme van een samenleving die bang is om het bestaan van God te erkennen.

Witte78
30-03-08, 00:13
Is normaal dat er jongeren zijn die zich bekeren tot de islam. Heel wat autochtone jongeren hebben moslimvrienden op school en daarbuiten. Daarnaast is er veel te zien en te horen over de islam in deze dagen. Ook negatieve publiciteit is kan interesse wekken. Bovendien heeft de geseculariseerde autochtoonse samenleving met haar onuitgesproken atheïsme weinig te bieden om de honger naar moreel en spiritueel houvast van jongeren te stillen. De islam is een levende godsdienst, die in het leven van moslimjongeren een belangrijke rol speelt. Zoiets werkt inspirerend en wervend kan ook voor autochtone jongeren de leegte vullen die wordt achtergelaten door het negativisme van een samenleving die bang is om het bestaan van God te erkennen.

Ik denk eerder dat het veelal vrouwen zijn die willen trouwen. Al staan er geen cijfers bij ik gok dat die groep het grootste is (van de 100)

Marsipulami
30-03-08, 00:24
Ik denk eerder dat het veelal vrouwen zijn die willen trouwen. Al staan er geen cijfers bij ik gok dat die groep het grootste is (van de 100)

Toch niet hoor. Ikzelf ken meerdere jongeren die moslim zijn geworden zonder dat dit iets met een potentieel huwelijk of zelfs maar een relatie te maken had. Vergis je niet in de geesteskracht van de islam.

IbnRushd
30-03-08, 00:27
Toch niet hoor. Ikzelf ken meerdere jongeren die moslim zijn geworden zonder dat dit iets met een potentieel huwelijk of zelfs maar een relatie te maken had. Vergis je niet in de geesteskracht van de islam.

Zeer zeker. De afgelopen weken bekeerden er drie autochtoonse mannen tot de islam.

VerbalSmaeel
30-03-08, 17:04
De islam is een levende godsdienst, die in het leven van moslimjongeren een belangrijke rol speelt. Zoiets werkt inspirerend en wervend kan ook voor autochtone jongeren de leegte vullen die wordt achtergelaten door het negativisme van een samenleving die bang is om het bestaan van God te erkennen.
Ben ik met je eens. Hoe meer de samenleving gaat vechten om God buiten de deur te houden, hoe meer de Islam mensen aanspreekt. Een oud-klasgenoot van mij, destijds een punker, waar ik toen weleens mot mee had, kwam ik laatst tegen. Hij was niet alleen praktiserend psycholoog, maar ook nog eens bekeerd tot de Islam. Het was echt een hartelijke ontmoeting. Daarom kan je nooit echt over iemand oordelen. God weet wat in onze harten zit.

knuppeltje
30-03-08, 17:37
Is normaal dat er jongeren zijn die zich bekeren tot de islam.

Nu wordt het echt hoog tijd dat we dat gebiedsdeel aan jullie geven, :wink:

knuppeltje
30-03-08, 17:38
Daarom kan je nooit echt over iemand oordelen. God weet wat in onze harten zit.

Maak ze dat hier maar eens goed duidelijk. :wink:

Mark
31-03-08, 07:37
Zeer zeker. De afgelopen weken bekeerden er drie autochtoonse mannen tot de islam.


verraders :ego:

Fibonaci
31-03-08, 11:58
Toch niet hoor. Ikzelf ken meerdere jongeren die moslim zijn geworden zonder dat dit iets met een potentieel huwelijk of zelfs maar een relatie te maken had. Vergis je niet in de geesteskracht van de islam.Vergeet ook niet de vernietigende geestkracht, want het zijn vaak juist de geletterde moslims die gevaarlijk worden, zie de 9/11 plegers of die dokter en zijn brandende Jeepervaring op het vliegveld van Manchester vorig jaar.

De letterlijke woorden van allah kunnen immers ook volledig diametraal anders uitpakken.

Charlus
31-03-08, 12:30
Zeer zeker. De afgelopen weken bekeerden er drie autochtoonse mannen tot de islam.
verraders :ego:
Afvalligen van het atheïsme :mad:
Drie in de afgelopen weken vind ik nog niet zo alarmerend, maar wij atheïsten houden de zaak in de peiling.

Mark
31-03-08, 13:58
Afvalligen van het atheïsme :mad:
Drie in de afgelopen weken vind ik nog niet zo alarmerend, maar wij atheïsten houden de zaak in de peiling.

Moge de big bang ze straffen! :gek:

Bofko
31-03-08, 14:20
Moge de big bang ze straffen! :gek:

Daar hebben we de Eindkrak voor. Nog afschrikwekkender dan de Vuur.:boer:

super ick
31-03-08, 14:26
Zeer zeker. De afgelopen weken bekeerden er drie autochtoonse mannen tot de islam.

15.000.000 inwoners in Nederland. 1.000.000 moslims.
Blijven er 14.000.000 over.

Als er in enkele weken al 3 autochtonen zich bekeren tot de Islam dan zijn we in het jaar 271238 helemaal islamitisch.
Zie je wel dat het gevaar van een islamitische staat reeel is? :):)