PDA

Bekijk Volledige Versie : Mensheid wordt steeds religieuzer - Percentage atheïsten daalt



Marsipulami
30-03-08, 22:22
RELIGIES MUNDIAAL BEKEKEN

Volgens de meest recente godsdienststatistieken wordt de mensheid steeds religieuzer. Het aantal aanhangers van de grote godsdiensten stijgt verhoudingsgewijs sneller dan de wereldbevolking, terwijl de aangroei van het aantal niet-religieuze mensen en atheïsten stagneert. Het jaarlijkse groeipercentage van niet-religieuzen (0,8%) en atheïsten (0,2%) ligt namelijk ver onder dat van de wereldbevolking (1,2%). Van de grote godsdiensten groeit de islam met 2,1% het snelst. Het christendom stijgt met 1,3% nauwelijks sneller dan de wereldbevolking. Het aantal boeddhisten neemt jaarlijks met 1% toe.

Religies in de wereld
Bron: David B. Barret en Tod M. Johnson
http://www.kuleuven.be/icrid/images/varia/wereldgodsdienstenBaret.GIF

Uit bovenstaand diagram blijkt dat 33 % van de 6,28 miljard wereldburgers tot het christendom behoort. Dat is ongeveer één derde, wat overeenkomt met 2,1 miljard mensen. Eén vijfde of 21 % van de wereldbevolking noemt zich moslim. Dat stemt overeen met 1,3 miljard mensen. De hindoes zijn met 849 miljoen en maken daarmee 14% uit van de wereldbevolking. 371 miljoen mensen volgend de leer van de Boeddha (5 % van de wereldbevolking). Ongeveer 939 miljoen mensen noemen zich niet-religieus of atheïst. Zij vertegenwoordigen 15%. Het overige deel (12%) is lid van een kleinere religie of een religieuze beweging. Daaronder bevindt zich zowel het jodendom als het sikhisme en het jainisme.

Witte78
30-03-08, 22:31
Zou het hiermee te maken hebben?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/11/World_population_%28UN%29.svg/300px-World_population_%28UN%29.svg.png

VERZETSTER.
30-03-08, 22:46
nou geloof niks van die uitkomst..alsof ze iedereen hebben onder vraagd,het is slechts een schattibg van wat ze hopen...je kan niet aan iemands naam zien of ie moslim is of aan joodse naam dat ie joods is,,je hebt zat joden die tot islam zijn bekeeerd machALLAH...EN christenen di bekeerd zijn tot atheist en ga zo maar door,dus vind dit zeker geen betrouwbaar bron.

VERZETSTER.
30-03-08, 22:48
en vind het ook zeeeeeeeeeer frapant dat het joden dom er niet tussen staat.terwijl het een van de drie grootste wereld godsdiensten is.

Marsipulami
30-03-08, 23:00
en vind het ook zeeeeeeeeeer frapant dat het joden dom er niet tussen staat.terwijl het een van de drie grootste wereld godsdiensten is.

Het aantal joden wordt geschat op 14 000 000 op een wereldbevolking van 6 000 000 000 mensen. Dat is dus ongeveer 0,23 % van de wereldbevolking.

H.P.Pas
31-03-08, 00:09
Mensheid wordt steeds religieuzer - Percentage atheïsten daalt -

Ach.. in zijn beste tijd telde de kerk 12 leden. Het zijn de cijfers niet, die het uitmaken. :bril:

Mark
31-03-08, 05:52
Dit komt omdat gelovigen zich als ongedierte voortplanten.

trouwens, ik schat in dat 50% van deze gelovigen dit puur uit sociale druk zeggen, zou ik ook doen als ik in Iran geboren was. Maar intelligente mensen weten wel beter diep van binnen :)

naam
31-03-08, 07:22
nou geloof niks van die uitkomst..alsof ze iedereen hebben onder vraagd,het is slechts een schattibg van wat ze hopen...je kan niet aan iemands naam zien of ie moslim is of aan joodse naam dat ie joods is,,je hebt zat joden die tot islam zijn bekeeerd machALLAH...EN christenen di bekeerd zijn tot atheist en ga zo maar door,dus vind dit zeker geen betrouwbaar bron.


Je wordt niet bekeerd tot atheist, dat besluit je zelf een keer en denkt al die poppenkast met al die goden kan me gestolen worden.

Tomas
31-03-08, 07:25
Dat atheisme werd me al veel te populair. Jan en alleman denkt zich atheist te mogen noemen. En dat is dus niet zo.

Fibonaci
31-03-08, 08:01
Je wordt niet bekeerd tot atheist, dat besluit je zelf een keer en denkt al die poppenkast met al die goden kan me gestolen worden.Of je gooit ze er allemaal uit, en houdt er 1 over die je helemaal te gek vindt,

zoals ik heb met YHW, onze Immanuel, Gd met ons.


Een God die zich als mens naar Zijn schepping (de mens) heeft neergebogen, om die mens een hart onder de riem te steken, door met ons mee te leven, te lijden en zelfs solidair onschuldig met ons mee te sterven.


Een God die zich via de profetieën aan ons openbaart (http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_6db6d46dt&revisio).

naam
31-03-08, 08:20
Of je gooit ze er allemaal uit, en houdt er 1 over die je helemaal te gek vindt,

zoals ik heb met YHW, onze Immanuel, Gd met ons.


Een God die zich als mens naar Zijn schepping (de mens) heeft neergebogen, om die mens een hart onder de riem te steken, door met ons mee te leven, te lijden en zelfs solidair onschuldig met ons mee te sterven.


Een God die zich via de profetieën aan ons openbaart (http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_6db6d46dt&revisio).

Hmm, er staan een heleboel gebeurtenissen niet in vermeld. Beetje lukraak schieten zo in de geschiedenis en minder belangrijke gebeurtenissen worden ineens belangrijk gemaakt.