PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Jami ziet af van Mohammed-tekenfilm'



Joesoef
31-03-08, 19:25
'Jami ziet af van Mohammed-tekenfilm'
AMSTERDAM - Ehsan Jami gaat zijn tekenfilm over het leven van de islamitische profeet Mohammed toch niet uitbrengen. Hij zegt dat in het tv-programma Netwerk dat vanavond te zien is.

Minister Hirsch Ballin van Justitie deed eerder een beroep op de voorzitter van het comité voor ex-moslims om de film niet uit ze zenden. De tekenfilm gaat over de profeet Mohammed. Jami wilde laten zien hoe "seksueel pervers" de profeet is.

Volgens de NOS wil Jami geen wig drijven tussen groepen in de samenleving. Netwerk is om 20.25 uur te zien op Nederland 2.

De anti-islamfilm stond voor uitzending gepland op 20 april, de geboortedatum van Adolf Hitler.

Qaiys
31-03-08, 19:32
Hij noemt zijn beslissing een zwarte dag voor de democratie en vrijheid van meningsuiting.

Als hij een leger achter zich had staan zou hij de film wel uitbrengen. Maar hij gaat wel een film uitbrengen, geen tekenfilm maar een film waarin het leven van Mohammed een rol speelt.

Ik vond hem een zoals gewoonlijk verward.

Ourzazate
31-03-08, 22:26
Dat armetierig sukkeltje kan niet eens normaal Nederlands praten. Continu haalt hij lidwoorden en aanwijzende voornaamwoorden door elkaar, waar hij 'de' moet zeggen zegtie 'het' en vice versa en waar hij 'die' moet gebruiken gebruikt hij 'dat' en vice versa.

Hij zou zijn tijd beter kunnen besteden aan een cursus Nederlands.

pureMaroc
31-03-08, 22:34
Ach ja, het is natuurlijk wel leuk om even in de media te staan. Verder heeft hij kennis noch macht om ook maar iets uit te kunnen brengen.
Kijk maar naar Wilders. Door gebrek aan geld heeft die ook flarden bestaande filmpjes aan elkaar geplakt.
Zulke lui moet je gewoon negeren.

Bofko
31-03-08, 23:03
De tekenfilm gaat over de profeet Mohammed. Jami wilde laten zien hoe "seksueel pervers" de profeet is. [/b]

Ongelooflijk dom minkukeltje. Huidige maatstaven op die tijd loslaten is de totale domheid. Die jongen moet echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen.

Rayhana b. Khunafa
01-04-08, 00:44
Het zou niet eens meer origineel zijn, in 2001 heeft iemand er al een 24-pagina lange comic van gemaakt:
http://www.faithfreedom.org/comics/comics.htm

Al vind ik het vreemd dat hier juist weer geen ophef over is geweest, wat dat betreft wordt er vandaag de dag wel erg selectief met verontwaardiging omgegaan.
(Over de afbeelding van Mohammed bij Southpark's aflevering "superbestfriends" heeft ook niemand wat laten horen, ook al kreeg Mohammed daar zelfs nog een optater van het vrijheidsbeeld.)


En wat me nog het meeste verbaast is dat de ophef vooral haar oorsprong lijkt te hebben vanuit landen en regimes waar protesteren bij de wet verboden is.
Het is gewoon niks anders dan een ordinair staaltje opportunistische politiek, waarbij de burgerbevolking weer achter het karretje van de alleenheersers wordt gespannen.
En dat allemaal om een tekening.....

The_Grand_Wazoo
01-04-08, 08:03
Het zou niet eens meer origineel zijn, in 2001 heeft iemand er al een 24-pagina lange comic van gemaakt:
http://www.faithfreedom.org/comics/comics.htm

Al vind ik het vreemd dat hier juist weer geen ophef over is geweest, wat dat betreft wordt er vandaag de dag wel erg selectief met verontwaardiging omgegaan.
(Over de afbeelding van Mohammed bij Southpark's aflevering "superbestfriends" heeft ook niemand wat laten horen, ook al kreeg Mohammed daar zelfs nog een optater van het vrijheidsbeeld.)


En wat me nog het meeste verbaast is dat de ophef vooral haar oorsprong lijkt te hebben vanuit landen en regimes waar protesteren bij de wet verboden is.
Het is gewoon niks anders dan een ordinair staaltje opportunistische politiek, waarbij de burgerbevolking weer achter het karretje van de alleenheersers wordt gespannen.
En dat allemaal om een tekening.....

Ho ho, niet zo genuanceerd ... je hebt geen respect.

tr_imparator
01-04-08, 11:51
Ongelooflijk dom minkukeltje. Huidige maatstaven op die tijd loslaten is de totale domheid. Die jongen moet echt tegen zichzelf in bescherming worden genomen.

In Nederland hebben we het recht om onze meningen te uiten, dombo. We leven niet in een een fascistische moslimland. Dus..

Dinah_Tanger
01-04-08, 12:00
Ho ho, niet zo genuanceerd ... je hebt geen respect.

Jami brengt aangekondigde film niet uit. Zijn beschermheer Afshin Ellian heeft snel lering getrokken uit de affaire Wilders en begrepen dat vrijheid van meningsuiting niet de vrijheid tot beledigen vormt. Dat is een winstpunt.
Maar houdt deze puber toch maar in de gaten. Het gaat hem niet om de vraag die voorligt, maar om hemzelf. Hij mag zichzelf graag zien in het middelpunt van een grote rel. Als het maar veel publiciteit oplevert. Het is van het niveau: kijk eens moeder hoe hoog ik kan springen.

Bofko
01-04-08, 12:00
In Nederland hebben we het recht om onze meningen te uiten, dombo. We leven niet in een een fascistische moslimland. Dus..

Niet zo dom praten Impy:wink: . Jami geeft zijn domme mening in de media en die verspreiden dat.Ik geef mijn mening over Jami op maroc. So what is your problem ?

Dinah_Tanger
01-04-08, 12:07
Het zou niet eens meer origineel zijn, in 2001 heeft iemand er al een 24-pagina lange comic van gemaakt:
http://www.faithfreedom.org/comics/comics.htm

Al vind ik het vreemd dat hier juist weer geen ophef over is geweest, wat dat betreft wordt er vandaag de dag wel erg selectief met verontwaardiging omgegaan.
(Over de afbeelding van Mohammed bij Southpark's aflevering "superbestfriends" heeft ook niemand wat laten horen, ook al kreeg Mohammed daar zelfs nog een optater van het vrijheidsbeeld.)


En wat me nog het meeste verbaast is dat de ophef vooral haar oorsprong lijkt te hebben vanuit landen en regimes waar protesteren bij de wet verboden is.
Het is gewoon niks anders dan een ordinair staaltje opportunistische politiek, waarbij de burgerbevolking weer achter het karretje van de alleenheersers wordt gespannen.
En dat allemaal om een tekening.....

Hoe naief kun je zijn, ga jij maar lekker met je kleurtjes een mooi tekening maken meid, en maak je vooral niet druk om een tekening van Jami de Kleuter!

tr_imparator
01-04-08, 12:09
Niet zo dom praten Impy:wink: . Jami geeft zijn domme mening in de media en die verspreiden dat.Ik geef mijn mening over Jami op maroc. So what is your problem ?


Je moet echt begrijpend leren lezen en de kwestie is niet mijn persoon of Jami. Maar uit je volgende reactie zal blijken dat je dat nou net niet kan begrijpen. :terrorist

Koala64
01-04-08, 12:12
Huidige maatstaven op die tijd loslaten is de totale domheid.

Andersom ook. Maar dat is mijn mening.

tr_imparator
01-04-08, 12:19
Andersom ook. Maar dat is mijn mening.

Die tijd loslaten op huidige maatstaven?

Bofko
01-04-08, 12:25
Je moet echt begrijpend leren lezen en de kwestie is niet mijn persoon of Jami. Maar uit je volgende reactie zal blijken dat je dat nou net niet kan begrijpen. :terrorist

Oh en wat is mijn volgende reaktie dan ?
Doe eens niet zo wazig, jongen.

Bofko
01-04-08, 12:27
Die tijd loslaten op huidige maatstaven?

Hij bedoelt middeleeuwse maatstaven op de huidige tijd loslaten.

The_Grand_Wazoo
01-04-08, 12:27
Die tijd loslaten op huidige maatstaven?

Verduidelijking: dat heeft nogal wat gevolgen voor de plaats Koran, als moraliteit historisch is bepaald.

tr_imparator
01-04-08, 12:39
Hij bedoelt middeleeuwse maatstaven op de huidige tijd loslaten.

Want, dat gebeurt?

tr_imparator
01-04-08, 12:47
Oh en wat is mijn volgende reaktie dan ?


Hoe moet ik nou weten wat jou volgende reactie gaat worden? Grapje zeker.

Bofko
01-04-08, 12:49
Want, dat gebeurt?

Da's Koala's mening. Ik vind van niet.Het kan ook niet, want toen was de wereld nog plat, waren er geen auto's, internet, olieraffenaderijen, computers en miljoenen andere dingen.

Bofko
01-04-08, 12:52
Hoe moet ik nou weten wat jou volgende reactie gaat worden?

Dat suggereer je hiermee:


Maar uit je volgende reactie zal blijken dat je dat nou net niet kan begrijpen. :terrorist

tr_imparator
01-04-08, 12:54
Da's Koala's mening. Ik vind van niet.Het kan ook niet, want toen was de wereld nog plat, waren er geen auto's, internet, olieraffenaderijen, computers en miljoenen andere dingen.

Er waren inderdaad geen auto's, internet, olieraffenaderijen, computers en miljoenen anderen dingen. Maar naar mijn weten, is de wereld altijd rond geweest?

tr_imparator
01-04-08, 13:05
Dat suggereer je hiermee:


Oke, ik geef toe: ik verveel me. :fpuh:

(Een retard imiteren is moeilijk)

Bofko
01-04-08, 13:06
Er waren inderdaad geen auto's, internet, olieraffenaderijen, computers en miljoenen anderen dingen. Maar naar mijn weten, is de wereld altijd rond geweest?

Da's wijsheid achteraf. Vroeger dachten ze dat ie plat was (op een enkele uitzondering na) . Christelijke theologische discussies gingen over hoeveel engelen er op een speldenknop konden en er liepen nog paarden met mensenhoofden rond.

tr_imparator
01-04-08, 13:14
Da's wijsheid achteraf. Vroeger dachten ze dat ie plat was (op een enkele uitzondering na) . Christelijke theologische discussies gingen over hoeveel engelen er op een speldenknop konden en er liepen nog paarden met mensenhoofden rond.



Oke, :schudzichzelfwakker:

Moet weer aan het werk... :moe:

Bofko
01-04-08, 13:17
Oke, :schudzichzelfwakker:

Moet weer aan het werk... :moe:

Een flinke schop onder je reet ....Help dat ?

Aït Ayt
01-04-08, 15:36
'Jami ziet af van Mohammed-tekenfilm'
AMSTERDAM - Ehsan Jami gaat zijn tekenfilm over het leven van de islamitische profeet Mohammed toch niet uitbrengen. Hij zegt dat in het tv-programma Netwerk dat vanavond te zien is.

Minister Hirsch Ballin van Justitie deed eerder een beroep op de voorzitter van het comité voor ex-moslims om de film niet uit ze zenden. De tekenfilm gaat over de profeet Mohammed. Jami wilde laten zien hoe "seksueel pervers" de profeet is.

Volgens de NOS wil Jami geen wig drijven tussen groepen in de samenleving. Netwerk is om 20.25 uur te zien op Nederland 2.

De anti-islamfilm stond voor uitzending gepland op 20 april, de geboortedatum van Adolf Hitler.

wie was jami ook alweer?

Rayhana b. Khunafa
01-04-08, 22:23
Dinah_Tanger schreef:

Hoe naief kun je zijn, ga jij maar lekker met je kleurtjes een mooi tekening maken meid, en maak je vooral niet druk om een tekening van Jami de Kleuter!
Heb je ook nog een inhoudelijke reactie in petto of beperkt jouw vermogen tot discussiëren zich tot kinderachtige one-liners en persoonlijke aanvallen?

We leven hier een beeldcultuur, en alles wat men te berde brengt is aan kritiek onderhevig, de satirische tekenkunst en specifieker spotprent is hier al eeuwen oud.
Zo gaat dat hier in het westen nu eenmaal, waarom zou er voor een specifieke religie een uitzondering moeten zijn?

Mark
02-04-08, 04:42
Continu haalt hij lidwoorden en aanwijzende voornaamwoorden door elkaar, waar hij 'de' moet zeggen zegtie 'het' en vice versa en waar hij 'die' moet gebruiken gebruikt hij 'dat' en vice versa.

het enige straf voor dat fouten is een nekschot!

pureMaroc
02-04-08, 09:32
het enige straf voor dat fouten is een nekschot!

Leuk

pureMaroc
02-04-08, 09:35
Dinah_Tanger schreef:

Heb je ook nog een inhoudelijke reactie in petto of beperkt jouw vermogen tot discussiëren zich tot kinderachtige one-liners en persoonlijke aanvallen?

We leven hier een beeldcultuur, en alles wat men te berde brengt is aan kritiek onderhevig, de satirische tekenkunst en specifieker spotprent is hier al eeuwen oud.
Zo gaat dat hier in het westen nu eenmaal, waarom zou er voor een specifieke religie een uitzondering moeten zijn?

Voor ons is onze religie ontzettend belangrijk, het is een levenswijze. Als je hiermee kortzichtig omgaat dan breng ons hele leven overhoop. Je wordt dan persoonlijk. Dit laten we niet zo maar gebeuren.
Dus laat ons geloof met rust en leef je even leven. Dit is een advies voor onze kleuter: get a live.

Rayhana b. Khunafa
02-04-08, 16:12
Oorspronkelijk geplaatst door pureMaroc
Voor ons is onze religie ontzettend belangrijk, het is een levenswijze. Als je hiermee kortzichtig omgaat dan breng ons hele leven overhoop. Je wordt dan persoonlijk. Dit laten we niet zo maar gebeuren.
Dus laat ons geloof met rust en leef je even leven. Dit is een advies voor onze kleuter: get a live.
Als dit jouw hele leven overhoop haalt, als dit hiermee persoonlijk wordt, hoe haalt dat dan jouw hele leven overhoop?
heb je jezelf dat al eens afgevraagd?
Waar komt die woede vandaan?
Is het zo moeilijk om afstand te nemen van jezelf en jouw denkbeelden en vanuit die positie vraagtekens te zetten bij datgeen waarvan je dacht dat het altijd zo was?
Het is in het begin misschien even slikken, maar het geeft zoveel rust als je eenmaal relativeert.

Het Islamitisch geloof dringt zich hier en nu op aan een maatschappij die in een heel ander stramien denkt, de Islam is hier de vreemde eend in de bijt.
Je kan niet van die maatschappij verwachten dat ze zich laat confronteren met een geloofsbeeld dat niet de hunne is, zonder dat men daar op reageert.
Hun reactie is niet anders dan de reactie op hun eigen geloofsbeelden na de verlichting.

We hebben het recht om kapitalisme, christendom of zionisme hard aan de kaak te stellen, aan zware kritiek onderevig te laten zijn en desnoods middels ridiculisatie en spot te relativeren.

En warom zou een ongelovige/andersgelovige zich moeten houden aan de geloofsregels van een geloof dat niet de hunne is, en ook niet van hun culturele geboortegrond is?
Een moslim hoeft zich hier toch ook niet te houden aan de christelijke geloofsregels?

Hoe kan de Islam daar nu anders in zijn?
Waarom zou het boven alles moeten staan, het kan zich op geen enkele wijze beroepen op meer legitimiteit dan alle andere levensbeschouwingen.




P.S. Houd het beleefd a.u.b., ik ben de leeftijd van kleuter al jaren geleden ontgroeid...jij ook?

Koala64
02-04-08, 16:20
Voor ons is onze religie ontzettend belangrijk, het is een levenswijze. Als je hiermee kortzichtig omgaat dan breng ons hele leven overhoop. Je wordt dan persoonlijk. Dit laten we niet zo maar gebeuren.
Dus laat ons geloof met rust en leef je even leven. Dit is een advies voor onze kleuter: get a live.

Okay maar elke religie wenst een bepaalde invloed uit te oefenen op de maatschappij. Kijk ook maar naar een partij als het CDA en de andere christelijke partijen die zich beroepen op het geloof. In Den Haag zit in de gemeenteraad een islamitische partij. Als religie zuiver een persoonlijke aangelegenheid zou zijn ben ik het 100% met je eens. Maar aangezien religie voor zichzelf een plaats weggelegd ziet in de maatschappij, ontkomt ze niet aan kritiek. Dat is inherent aan de positie die ze zichzelf toeeigent.

pureMaroc
02-04-08, 22:40
Als dit jouw hele leven overhoop haalt, als dit hiermee persoonlijk wordt, hoe haalt dat dan jouw hele leven overhoop?
heb je jezelf dat al eens afgevraagd?
Waar komt die woede vandaan?
Is het zo moeilijk om afstand te nemen van jezelf en jouw denkbeelden en vanuit die positie vraagtekens te zetten bij datgeen waarvan je dacht dat het altijd zo was?
Het is in het begin misschien even slikken, maar het geeft zoveel rust als je eenmaal relativeert.

Het Islamitisch geloof dringt zich hier en nu op aan een maatschappij die in een heel ander stramien denkt, de Islam is hier de vreemde eend in de bijt.
Je kan niet van die maatschappij verwachten dat ze zich laat confronteren met een geloofsbeeld dat niet de hunne is, zonder dat men daar op reageert.
Hun reactie is niet anders dan de reactie op hun eigen geloofsbeelden na de verlichting.

We hebben het recht om kapitalisme, christendom of zionisme hard aan de kaak te stellen, aan zware kritiek onderevig te laten zijn en desnoods middels ridiculisatie en spot te relativeren.

En warom zou een ongelovige/andersgelovige zich moeten houden aan de geloofsregels van een geloof dat niet de hunne is, en ook niet van hun culturele geboortegrond is?
Een moslim hoeft zich hier toch ook niet te houden aan de christelijke geloofsregels?

Hoe kan de Islam daar nu anders in zijn?
Waarom zou het boven alles moeten staan, het kan zich op geen enkele wijze beroepen op meer legitimiteit dan alle andere levensbeschouwingen.




P.S. Houd het beleefd a.u.b., ik ben de leeftijd van kleuter al jaren geleden ontgroeid...jij ook?

Voor de goede orde, Ik noemde niet jou een kleuter maar had het over Jamie. Dit had je uit de vorige reacties kunnen begrijpen.
Wat de rest betreft: joh, ik ben helemaal niet boos en voel absoluut geen woede. Ik ben alleen maar teleurgesteld. Het lijkt erop dat mensen zich nodig moeten richten op andermans leven. Zij zijn juist degenen die zichzelf en hun levenswijze willen opdringen.
We leven inderdaad in Nederland maar dit hoeft niet te betekenen dat we de Nederlandse gewoontes moeten overnemen. Er is hier geen behoefte aan. Het enige wat ik wil is dat je je met jouw leven bezighoudt en de mijne met rust laat.
Waarom zou ik de Islam willen opdringen. Dit heeft de Islam niet nodig, de Islam heeft niemand nodig. Wij hebben juist dit prachtige geloof nodig.

pureMaroc
02-04-08, 22:44
Okay maar elke religie wenst een bepaalde invloed uit te oefenen op de maatschappij. Kijk ook maar naar een partij als het CDA en de andere christelijke partijen die zich beroepen op het geloof. In Den Haag zit in de gemeenteraad een islamitische partij. Als religie zuiver een persoonlijke aangelegenheid zou zijn ben ik het 100% met je eens. Maar aangezien religie voor zichzelf een plaats weggelegd ziet in de maatschappij, ontkomt ze niet aan kritiek. Dat is inherent aan de positie die ze zichzelf toeeigent.

Religie is voor sommigen het doel in hun leven en neemt een heel belangrijke plaats in. Het is prima als je vragen hebt over een bepaald geloof. Het houdt je scherp en maakt je bewust van de mogelijkheden.
Er zijn twee manieren om je twijfels over te brengen, vragen te stellen: de juiste manier en de juiste manier dus kies voor de juiste manier.