PDA

Bekijk Volledige Versie : Het politieke gedachtegoed van de heer Wilders



Ansari
31-03-08, 20:41
Het politieke gedachtegoed van de heer Wilders
door Astrid Essed

Inleiding
Duitsland, 1933

´´Daarom zijn er dringend veranderingen nodig!
Duitsland moet weer een sterk en vitaal land worden!
Een land met een duurzaam sterkere economie!
Een land dat Joods banditisme keihard aanpakt en bestraft!
Een land met een bestuur dat problemen van de burgers oplost!
Kortom: op naar een beter en sterker Duitsland!´´

Na afloop van de redevoering werd er door de aanwezige, vrijwel in trance geraakte menigte, met luider stemme ´´Heil Hitler´´ gescandeerd.

Een redevoering, weggelopen uit de geschiedenis, die mede gezien tegen het licht van de latere, gruwelijke gebeurtenissen in nazi-Duitsland en de bezette gebieden, met als grondeloos dieptepunt ´´Auschwitz´´, een huiveringwekkende lading krijgt.

Wie er echter, gezien het racistische, haatzaaiende en populistische karakter, vanuit gaat, dat deze redevoering door Adolf Hitler of een van zijn nazi-coryfeen gehouden is, heeft het toch bij het verkeerde eind.

Ik refereer hier aan de enigszins aangepaste openingsfrase uit het verkiezingspamflet van de heer Wilders dd augustus 2006, waarbij vanzelfsprekend ´´Duitsland´´ door ´´Nederland´´ dient te worden vervangen en ´´Joods banditisme´´ (een ´´geliefde´´ naziterm) door ´´islamitisch terrorisme´´.

Voor diegenen, die denken, dat ik hiermee het gedachtegoed van de heer Wilders op een lijn wil stellen met het nazi-gedachtegoed, vergissen zich. Een en ander is gelukkig (nog) niet het geval.

Wel zijn er, zowel in het gehanteerde populisme, het zondebokmodel, de aanzet tot haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen, het appel op een ´´sterke´´ natie en de nauwelijks onderbouwde roep om een ´´sterke economie´´, wel degelijk overeenkomsten in gedachtegoed en opvattingen te bespeuren.

Deze overeenkomsten zijn nog sterker aanwezig in zijn in het PVV-verkiezingspamflet voorgestelde maatregelen richting politiestaat.

Lees verder: http://www.uitpers.be/artikel_view.php?id=1636

barfly
31-03-08, 21:10
Dat moet je wel in het licht zien van een sterk verarmt land. Dankzij het "dictaat" Verdrag van Versailles.

Julien
31-03-08, 21:34
zucht.. al die vergelijkingen met nazisme (of het nou Wilders is die dat met de islam doet, of anderen die dat met Wilders doen) zijn zo nietszeggend.

elke historicus zal beamen dat je zo nooit met de geschiedenis kan omgaan. elke tijdsperiode stond voor zich. De (situatie van de) joden uit de jaren '30 en '40 zijn onmogelijk te vergelijken met de moslims in de jaren '90 en '00

Wizdom
31-03-08, 21:44
zucht.. al die vergelijkingen met nazisme (of het nou Wilders is die dat met de islam doet, of anderen die dat met Wilders doen) zijn zo nietszeggend.

elke historicus zal beamen dat je zo nooit met de geschiedenis kan omgaan. elke tijdsperiode stond voor zich. De (situatie van de) joden uit de jaren '30 en '40 zijn onmogelijk te vergelijken met de moslims in de jaren '90 en '00

Ik zie een hoop parallelen... Angst voor een bevolkingsgroep met potentie.... Haat tegen een godsdienst... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....

Er zijn meer parallen dan jij ons wilt doen geloven.... Ik vraag me af of dat naiviteit is of dat je het kwalijke willens en wetens verloochent...

pureMaroc
31-03-08, 22:38
Onze Julien is een allochtoon met een autochtone gedachtegoed!

Eni
31-03-08, 22:43
Nu nog steeds met die Wilders bezig? Tering man, get a life en stop met janken. De film is uit, de film is waardeloos, Wilders speelt totaal geen rol van betekenis. The end.


Zo, nog wat in Israel gebeurd?

Julien
31-03-08, 22:58
Ik zie een hoop parallelen... Angst voor een bevolkingsgroep met potentie.... Haat tegen een godsdienst... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....

Er zijn meer parallen dan jij ons wilt doen geloven.... Ik vraag me af of dat naiviteit is of dat je het kwalijke willens en wetens verloochent...

Onzin..
Precies hetzelfde wat de islam nu over zich heen krijgt, heeft het christendom over zich heen gekregen. Alleen dan enkele decennia eerder.
Daarnaast heeft veel kritiek wel degelijk een achterliggende oorzaak. Er is gewoon een probleem met rechten van vrouwen, homo's, ongelovigen binnen sommige islamitische kringen.
Precies hetzelfde waar jij Wilders van beschuldigt, kun je die bepaalde islamitische kringen ook van beschuldigen:
Haat tegen een godsdienst (jodendom/christendom)... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....

Julien
31-03-08, 23:03
Onze Julien is een allochtoon met een autochtone gedachtegoed!

Nee hoor.. k heb niks met NL (alleen dat ik hier studeer en na mn studie in Frankrijk ga wonen) maar k word gewoon moe van dat slachtoffer spelen door sommigen. Dat is nergens voor nodig. Ten eerste is de islamitische cultuur een rijke cultuur die niets onderdoet aan de westerse cultuur, ten tweede zijn er wel degelijk elementen in bepaalde 'islamitische' culturen die aandacht verdienen - en dat gebeurt niet als men niet zelfkritisch kan zijn..

Overigens is die constante vergelijking met het nazisme een typische nederlands autochtoon iets..

jang0201
01-04-08, 04:53
Ik zie een hoop parallelen... Angst voor een bevolkingsgroep met potentie.... Haat tegen een godsdienst... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....


typisch, ik krijg dat gevoel nou joust bij de islam!

super ick
01-04-08, 07:53
Onzin..
Precies hetzelfde wat de islam nu over zich heen krijgt, heeft het christendom over zich heen gekregen. Alleen dan enkele decennia eerder.
Daarnaast heeft veel kritiek wel degelijk een achterliggende oorzaak. Er is gewoon een probleem met rechten van vrouwen, homo's, ongelovigen binnen sommige islamitische kringen.
Precies hetzelfde waar jij Wilders van beschuldigt, kun je die bepaalde islamitische kringen ook van beschuldigen:
Haat tegen een godsdienst (jodendom/christendom)... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....

Er is inderdaad een probleem zoals jij omschrijft.
Had de film van Wilders hier op ingegaan toegespitst op Nederland dan was er nog enige relevantie geweest.
Wilders heeft een compilatie gemaakt. Hoofdzakelijk van fundies uit het M.O. om daarmee te 'waarschuwen' voor de islam maar dat beeld klopt niet met de werkelijkheid in Nederland.
Dat is een verderfelijke strategie voor een VOLKSVERTEGENWOORDIGER.

Ron Haleber
01-04-08, 08:59
Onzin..
Precies hetzelfde wat de islam nu over zich heen krijgt, heeft het christendom over zich heen gekregen. Alleen dan enkele decennia eerder.
Daarnaast heeft veel kritiek wel degelijk een achterliggende oorzaak. Er is gewoon een probleem met rechten van vrouwen, homo's, ongelovigen binnen sommige islamitische kringen.
Precies hetzelfde waar jij Wilders van beschuldigt, kun je die bepaalde islamitische kringen ook van beschuldigen:
Haat tegen een godsdienst (jodendom/christendom)... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....

Volstrekt juiste analyse van Julien...

Zolang de moslims dit probleem niet durven inzien en eraan gaan werken om de situatie te verbeteren, zullen de vaak onplezierige klachten van Wilders, Jami en het overgrote deel van de NL-bevolking blijven...:handbang:

tr_imparator
01-04-08, 11:59
Volstrekt juiste analyse van Julien...

Zolang de moslims dit probleem niet durven inzien en eraan gaan werken om de situatie te verbeteren, zullen de vaak onplezierige klachten van Wilders, Jami en het overgrote deel van de NL-bevolking blijven...:handbang:


Vertel is hoe?

Mark
02-04-08, 04:46
[SIZE="3"]
´´Daarom zijn er dringend veranderingen nodig!
Duitsland moet weer [B]een sterk en vitaal land worden!
Een land met een duurzaam sterkere economie!
Een land dat Joods banditisme keihard aanpakt en bestraft!
Een land met een bestuur dat problemen van de burgers oplost!
Kortom: op naar een beter en sterker Duitsland!´´



Hitler at ook wel eens een gebakken ei, ben je nu ook een nazi als je dat doet?

Fibonaci
02-04-08, 06:35
Ik zie een hoop parallelen... Angst voor een bevolkingsgroep met potentie.... Haat tegen een godsdienst... Stigmatisering... Opruiing... Propaganda... Een fascistische dictator... Een verwarde electoraat... Nationalisme... Oproep tot onderdrukking... Oproep tot onverdraagzaamheid... Oproep tot superioriteit en infeurioriteit....

Er zijn meer parallen dan jij ons wilt doen geloven.... Ik vraag me af of dat naiviteit is of dat je het kwalijke willens en wetens verloochent...Had je het hier over de (extreme***) Islam?

Angst tegen bevolkingsgroepen, de niet-moslims,
Oprechte afkeer en zelfs haat tegen alles wat niet moslim is.
Overal Islamitische dictatoren aan de macht, zonder uitzondering,
Oproep tot onverdraagzaamheid naar andersdenkenden.
Oproep tot superioriteit der Islam.


Wat wilders zegt gaat alleen over de Islam,

wat de Islam zegt gaat alleen over de ongelovigen.



***voor mij is extreme islam een pleonasme.

binloser
02-04-08, 07:39
De situatie nu lijkt alleen oppervlakkig op die van de 1e helft 20ste eeuw.
De vraag is hoeveel vreemdelingen kan een land binnen een bepaald tijdsbestek aan. Het is de laatste 25 jaar te snel gegaan dat hadden de politici moeten inzien. Ook islamieten in Nederland moeten dat inzien en consideratie en begrip hebben voor het feit dat steeds meer Nederlanders op Wilders stemmen. Veel Islamitische landen zelf laten zelf helemaal geen vreemde cultuuruitingen toe. Juist moslims zouden daarom moeten begrijpen welke tegenkrachten ze in Nederland oproepen. Dus haal je bruid niet meer uit een islamitisch land. Beperk het aantal kinderen dat je krijgt. Emigreer zo mogelijk en loop niet zo in de kijker d.w.z. exposeer je niet zo als islamiet, dus weg hoofddoekje e.d.. Juist de moslims zelf zouden daartegen moeten zijn. Doordat zelfkritiek doorgaans achterwege blijft groeit het wantrouwen van de gemiddelde Nederlander en dus de PVV.

Ron Haleber
02-04-08, 08:46
Vertel is hoe?


Ik heb dat samen met prof. dr. Van Koningsveld aan de hand van de praktische adviezen van de islamgeleerde Mohamed Arkoun (Sorbonne) uitgebreid uitgelegd

in mijn boek "islam & Humanisme" uit 1992 - uitgever: VU Asd.

In het frans te vinden op mijn website.

Jammer genoeg geeft de VU de originele NL-tekst niet vrij.

Ik maakte een vernieuwde arabische editie ervan - uitgegeven bij Al Ahali in Damascus in 2000.

pureMaroc
02-04-08, 09:45
De situatie nu lijkt alleen oppervlakkig op die van de 1e helft 20ste eeuw.
De vraag is hoeveel vreemdelingen kan een land binnen een bepaald tijdsbestek aan. Het is de laatste 25 jaar te snel gegaan dat hadden de politici moeten inzien. Ook islamieten in Nederland moeten dat inzien en consideratie en begrip hebben voor het feit dat steeds meer Nederlanders op Wilders stemmen. Veel Islamitische landen zelf laten zelf helemaal geen vreemde cultuuruitingen toe. Juist moslims zouden daarom moeten begrijpen welke tegenkrachten ze in Nederland oproepen. Dus haal je bruid niet meer uit een islamitisch land. Beperk het aantal kinderen dat je krijgt. Emigreer zo mogelijk en loop niet zo in de kijker d.w.z. exposeer je niet zo als islamiet, dus weg hoofddoekje e.d.. Juist de moslims zelf zouden daartegen moeten zijn. Doordat zelfkritiek doorgaans achterwege blijft groeit het wantrouwen van de gemiddelde Nederlander en dus de PVV.

Jongen, je hebt helemaal gelijk. Waarom zouden we naar onze maatstaven leven( zoals de Nederlander hiervoor het recht hebben) en ons geloof beleiden( zoals de Nederlanders) waarom zouden wij ons niet kleden zoals wij willen( Net als de Nederlanders dat mogen) en waarom zouden wij niet trouwen met wie wij willen( zoals de Nederlanders)? O ja natuurlijk: wij zijn OOK Nederlanders, dus hokje is niet voor ons bestemd. Gelukkig, ik zou bijna denken dat je over ons had.

tr_imparator
02-04-08, 10:41
Vertel is hoe?


Ik heb dat samen met prof. dr. Van Koningsveld aan de hand van de praktische adviezen van de islamgeleerde Mohamed Arkoun (Sorbonne) uitgebreid uitgelegd

in mijn boek "islam & Humanisme" uit 1992 - uitgever: VU Asd.

In het frans te vinden op mijn website.

Jammer genoeg geeft de VU de originele NL-tekst niet vrij.

Ik maakte een vernieuwde arabische editie ervan - uitgegeven bij Al Ahali in Damascus in 2000.


Ik ga niet dat boek lezen. Leg maar uit. Een discussie op zo een niveau is onmogelijk.

Er zijn gewoon problemen in sommige moslimkringen: vrouwenrechten worden er genoemd, homorechten en problemen met ongelovigen. Afgezien wat nou precies het probleem is, ben ik wel benieuwd wat ik eraan moet doen en welke inzichten ik moet hebben bij deze problemen.

Geef het nou eens conreet weer, i.p.v. steeds maar door te lullen. Je bent niet op tv.

binloser
02-04-08, 11:23
Jongen, je hebt helemaal gelijk. Waarom zouden we naar onze maatstaven leven( zoals de Nederlander hiervoor het recht hebben) en ons geloof beleiden( zoals de Nederlanders) waarom zouden wij ons niet kleden zoals wij willen( Net als de Nederlanders dat mogen) en waarom zouden wij niet trouwen met wie wij willen( zoals de Nederlanders)? O ja natuurlijk: wij zijn OOK Nederlanders, dus hokje is niet voor ons bestemd. Gelukkig, ik zou bijna denken dat je over ons had.

Waarom? Om te voorkomen dat we uiteindelijk belanden in toestanden zoals in voormalig Joegoslavië. Jij verwacht dat de autochtonen die gedurende honderden jaren in bloed, zweet en tranen deze samenleving, cultuur, economie en grondwet hebben opgebouwd dat zomaar laten eroderen door een geheel andere cultuur die hier is binnengekomen. Strikt genomen heb je gelijk maar het werkt niet in de praktijk.

tr_imparator
02-04-08, 11:31
De situatie nu lijkt alleen oppervlakkig op die van de 1e helft 20ste eeuw.
De vraag is hoeveel vreemdelingen kan een land binnen een bepaald tijdsbestek aan. Het is de laatste 25 jaar te snel gegaan dat hadden de politici moeten inzien. Ook islamieten in Nederland moeten dat inzien en consideratie en begrip hebben voor het feit dat steeds meer Nederlanders op Wilders stemmen. Veel Islamitische landen zelf laten zelf helemaal geen vreemde cultuuruitingen toe. Juist moslims zouden daarom moeten begrijpen welke tegenkrachten ze in Nederland oproepen. Dus haal je bruid niet meer uit een islamitisch land. Beperk het aantal kinderen dat je krijgt. Emigreer zo mogelijk en loop niet zo in de kijker d.w.z. exposeer je niet zo als islamiet, dus weg hoofddoekje e.d.. Juist de moslims zelf zouden daartegen moeten zijn. Doordat zelfkritiek doorgaans achterwege blijft groeit het wantrouwen van de gemiddelde Nederlander en dus de PVV.


Voel je je nu beter, nadat je dit hebt kunnen zeggen?

Je wilt je handen niet vuilen maken aan dit soort tuig. Want moslims zijn allemaal tuig. Poep. In je diepste zijn maak je ze liever af, wens je dat ze gedeporteerd worden naar een plek als Auschwitz. Wat er daar eigenlijk met hun zal gebeuren, kan je niet schelen. Moslims zijn namelijk geen mensen, ze zijn niet net als jou, want jij bent perfect. En in een perfecte land horen geen untermensen... Maar ergens in je, is er een iemand die zegt: dit is niet goed, dit is fout. Vervolgens besef je eigenlijk dat wij moslims, net zo mens zijn als jullie Nederlanders. Dat besef doet pijn. Zo pijn dat het onverdraagzaam wordt. Je bent ongelukkig en ontevreden: je hebt een minimumloon. Eigenlijk zou dat veel hoger kunnen zijn, ja, eigenlijk wel als er nou niet zoveel allochtonen waren die een uitkering hadden. Je hebt last van je buik en je moet zo lang wachten bij de dokter, er is een wachtlijst van 3 maanden. Als er geen allochtonen waren, was je nu in een week aan de beurt. Je bent alleen en eenzaam. Je kinderen, je dochter, waarvan je maar 1 hebt, die komt eigenlijk nooit. Die is druk bezig met zijn eigen leven en heeft een allochtoon als vriend. Je weet het, het is net zo iemand als de vorige keer die je dochter zoveel pijn heeft gedaan en eigenlijk alleen maar uit is op de seks en verder je dochter als hoer ziet. Je weet het, het zijn de allochtonen. De moslims, waardoor je zo ongelukkig bent en in deze staat verkeert. Maar je kan er niks tegen doen, je voelt je machteloos. Die kankerleiers ook. Af en toe scheld je ze uit, kanker buitenlanders, ga uit ons land, roep je dan. Je ziet Wilders op tv, hij heeft lef denk je. De lef dat jij niet hebt om te roepen dat buitenlanders moeten oprotten, je weet het: je gaat op hem stemmen!

Umarvlie
02-04-08, 11:43
Dus haal je bruid niet meer uit een islamitisch land. Beperk het aantal kinderen dat je krijgt. Emigreer zo mogelijk en loop niet zo in de kijker d.w.z. exposeer je niet zo als islamiet, dus weg hoofddoekje e.d..


Kijk .. dat noem ik nog eens vrijheid! :kotsen:

Ron Haleber
02-04-08, 11:54
[quote=Ron Haleber;3585011]


Ik ga niet dat boek lezen. Leg maar uit. Een discussie op zo een niveau is onmogelijk.

Geef het nou eens conreet weer, i.p.v. steeds maar door te lullen. Je bent niet op tv.

Het spijt me... Ik ga mijn eigen boeken niet op maroc-nl samenvatten als ze al online op mijn eigen site staan!

De groetjes luiwammes, zeg :kotsen:

Neem maar iemand in dienst die het voor je doet!:tik:

tr_imparator
02-04-08, 12:01
[quote=tr_imparator;3585069]

Het spijt me... Ik ga mijn eigen boeken niet op maroc-nl samenvatten als ze al online op mijn eigen site staan!

De groetjes luiwammes, zeg :kotsen:

Neem maar iemand in dienst die het voor je doet!:tik:

Je site is net zo een warboel als je hoofd. Mafkees. :zwaai:

VerbalSmaeel
02-04-08, 12:05
[quote=Ron Haleber;3585183]

Je site is net zo een warboel als je hoofd. Mafkees. :zwaai:
Hahaha. Tjeez, de charlatans zijn in elk geval niet dun gezaaid.

Ansari
04-04-08, 22:59
zucht.. al die vergelijkingen met nazisme (of het nou Wilders is die dat met de islam doet, of anderen die dat met Wilders doen) zijn zo nietszeggend.

elke historicus zal beamen dat je zo nooit met de geschiedenis kan omgaan. elke tijdsperiode stond voor zich. De (situatie van de) joden uit de jaren '30 en '40 zijn onmogelijk te vergelijken met de moslims in de jaren '90 en '00

Over welke historici heb jij het? Diegenen die het Joods lijden exploiteren en misbruiken bedoel je? Jouw fabel dat het Joods lijden 'uniek' is, is intellectueel gezien inhoudloos en moreel verwerpelijk [zie ook The Holocaust Industry, p. 51 voor verdere argumenten]. En jouw stupide argument dat het een ander periode was is te onzinnig voor woorden. Op die manier zou je nergens een vergelijking kunnen trekken. Het gaat hier om daden en gedachtes. De nazi praktijken van toen, zijn heel goed te vergelijken met de gedachtegoed en praktijken van islamofoben en zionisten van nu. Dat hebben voldoende professoren beaamt. Jouw ontkenning hiervan laat jouw onwetendheid over dit onderwerp zien.

Het debat dat moslims de nieuwe Joden zijn moet openlijk gevoerd worden. Helaas staat de Nederlandse maatschappij ver achter op dat gebied door toedoen van mensen zoals jij die in die fabels geloven en als het ware gebrainwashed zijn. Gelukkig durven zelfs Joden (zoals Harry de Winter die genadeloos werd afgemaakt door de hypocriete westerlingen) elders dit debat wel te voeren:


http://www.ajn.com.au/news/news.asp?pgID=812

This was the conclusion drawn from a panel of experts debating "Are Muslims the new Jews?" in front of more than 250 people at the Limmud Oz festival of Jewish learning held in Melbourne last Sunday.

Hier heb je 1 Joodse historicus aan het woord [nota bene 2,5 jaar geleden] die het wel durft te beamen:


"Muslims are the new Jews," said Paul Silverstein, an anthropology professor at Reed College in Oregon who studies the intersection of race, immigration and Islam. "They're the object of a series of stereotypes, caricatures and fears which are not based in a reality and are independent of a person's experience with Muslims."

http://www.ajn.com.au/news/news.asp?pgID=812

En het is zoals Finkelstein, de credo zijn moeder -die de concentratiekamp van Maidanek overleefde- opsomde na het noemen van de rampen van Afro-Amerikanen, Vietnamezen en Palestijnen; wij zijn allen holocaust slachtoffers.

Julien
05-04-08, 02:12
Over welke historici heb jij het?
Elke zichzelf serieuse nemende historicus. De grootste fout die je als historicus kunt maken is anachronisme; Een situatie uit het verleden toepassen op de moderne tijd alsof de geschiedenis een natuurwetenschap is die bestaat uit wetten en gelijkmatigheden. Elke gebeurtenis in het verleden staat op zichzelf. De joden uit de jaren '30 en '40 en de jodenvervolging zijn onmogelijk te vergelijken met de toestand van de moslims in West Europa. Er zullen vast wel wat overeenkomsten zijn, maar de verschillen zijn er veel meer.


Diegenen die het Joods lijden exploiteren en misbruiken bedoel je?
Dat doen die mensen die de holocaust misbruiken. Dat deed de LPF door de islamisering te vergelijken met de opkomst van het nazisme. En moslims die zichzelf met de joden in de WO2 vergelijken doen dat ook.


Dat hebben voldoende professoren beaamt. Jouw ontkenning hiervan laat jouw onwetendheid over dit onderwerp zien.
Verdiep jij je maar in de historiografie en kijk dan maar wie er hier onwetend is..


Het debat dat moslims de nieuwe Joden zijn moet openlijk gevoerd worden. Helaas staat de Nederlandse maatschappij ver achter op dat gebied door toedoen van mensen zoals jij die in die fabels geloven en als het ware gebrainwashed zijn.
Gebrainwashed zijn mensen die zichzelf cout que cout als slachtoffers willen zien en niet naar zichzelf kijken. Hoe de islam nu aangepakt wordt in NL verschilt niet zoveel met hoe het christendom aangepakt werd in de jaren '60 en '70. Verschil is alleen dat nu Marokkaanse probleemjongeren erbij worden betrokken. Dat laatste vind ik ook vormen hebben van een hetze. Maar dat is een integratieprobleem, geen nazisme; waarom worden de Turken, Chinezen, Anti's en Suri's dan ook niet zo hard aangepakt?


Gelukkig durven zelfs Joden (zoals Harry de Winter die genadeloos werd afgemaakt door de hypocriete westerlingen) elders dit debat wel te voeren:
De hypocriete westerlingen? Uh, Harry de Winter is een kind van de westerse wereld. Hij krijgt de ruimte zijn mening te verkondigen in alle media en bezit over ernstige zelfkritiek.

binloser
05-04-08, 08:22
Het debat dat moslims de nieuwe Joden zijn moet openlijk gevoerd worden. Helaas staat de Nederlandse maatschappij ver achter op dat gebied door toedoen van mensen zoals jij die in die fabels geloven en als het ware gebrainwashed zijn./I].

Het zowel simpel als verleidelijk om die vergelijking te maken; er zijn meer verschillen dan overeenkomsten. Bovendien is elke gebeurtenis in de geschiedenis weer uniek dat onderkent iedere historicus. De Joden waren nooit agressief en opdringerig; wel bezetten ze in procentueel grote getale belangrijke posten in de advocatuur, het bankwezen en geneeskunde. De Islamieten nu doen dat niet, integendeel, zij roepen veeleer angst op omdat ze zo agressief, crimineel en opdringerig aanwezig zijn althans een procentueel te groot percentage van de totale groep want het grootste deel der moslims is goedwillend zegt men dan maar ze vergeten erbij te zeggen hoe groot dat deel precies is. Dat deel is nl te klein.

Ron Haleber
05-04-08, 09:22
[quote=tr_imparator;3585183]

Je site is net zo een warboel als je hoofd. Mafkees. :zwaai:

Lees voor dat vooroordeel eens mijn 'guestbook'... Dan zul je zien dat behalve fanatieke Bush-Amerikanen die mij vervloeken, allerlei verstandige mensen het met mij eens zijn en mijn site veel lof toezwaaien...

Daarbij gaven de vaklui en islamologische collega's mij voor mijn boeken over islam die ook op mijn site staan, zeer lovende recensies in de pers... Zowel in NL als in Syrië en in Libanon!

Natuurlijk is er bij pseudo-Turken als jij veel kinnesinne over iemand die het nationalisme verwerpt en die een rationeel moderne versie van islam in de lijn van Arkoun en Hanafi aan de orde stelt...:fpetaf:

super ick
05-04-08, 10:55
Ik zie een hoop parallelen... Angst voor een bevolkingsgroep met potentie....

Zo best 'doen' ze het niet. Dus die vlieger gaat al niet op.


Haat tegen een godsdienst

Joden zijn geen godsdienst. Daarnaast vergeet je zigeuners, geestelijk gehandicapten, homoseksuelen. Uiteindelijk was het de bedoeling dat alleen de Ariers over zou blijven. Ik zie meer paralellen met moslimfundamentalisme.


Propaganda...

Propaganda is helemaal niet van toepassing. Wilders is niet 'de overheid' die de media aanstuurt.


Een fascistische dictator...

Loop je vast vooruit op een verkiezingsoverwinning waarin Wilders meer dan 100 zetels wint en de regering omver werpt?


Een verwarde electoraat...

9 zetels van de 150. ongeveer 6% van de kiezers is 'verwart' Om dat meteen te bestempelen als een verwart electoraat gaat wel erg ver.



Er zijn meer parallen dan jij ons wilt doen geloven.... Ik vraag me af of dat naiviteit is of dat je het kwalijke willens en wetens verloochent...

Net zoals Wilders hamert op Islamisering om mensen angst in te boezemen doe jij net alsof er plannen klaar leggen voor een endlosung van moslims.
Je hanteert dezelfde taktiek.

Ik zie hier geen moslims die voldoen aan het beeld dat Fitna van moslims op moet roepen.
Die film is even stompzinnig als wanneer je een compilatie zou maken van de misdaden van 'het leger van de heer' van Charles Taylor met als oogpunt de christenen als bevolkingsgroep in een kwaad daglicht te plaatsen. Die herkennen zich ook niet in de misdaden die daar uit naam van hun religie begaan worden.

IbnRushd
05-04-08, 11:50
want het grootste deel der moslims is goedwillend zegt men dan maar ze vergeten erbij te zeggen hoe groot dat deel precies is. Dat deel is nl te klein.

Dus, bijna alle in nederland wonende moslims zijn crimineel, opdringerig of agressief? Oke, had ik niet anders verwacht van een potentiële Verdonk/Wilders-stemmer.

binloser
05-04-08, 14:22
Dus, bijna alle in nederland wonende moslims zijn crimineel, opdringerig of agressief? Oke, had ik niet anders verwacht van een potentiële Verdonk/Wilders-stemmer.

Even precies zijn; Ik hoor nooit de juiste percentages daar gaat het om. Zeker is wel dat dat percentage kleiner is dan wenselijk. Om tot overeenstemming te komen over interpretatie van feiten moet je wel eerst die feiten weten. Ik constateer nu dat IbnRushd een ruziezoekende toon aanslaat en niet uit is op een respectvolle dialoog. Kijk en dat is nu wat ik o.a. bedoel met agressief.

tr_imparator
05-04-08, 18:25
[quote=tr_imparator;3585201]

Lees voor dat vooroordeel eens mijn 'guestbook'... Dan zul je zien dat behalve fanatieke Bush-Amerikanen die mij vervloeken, allerlei verstandige mensen het met mij eens zijn en mijn site veel lof toezwaaien...

Vooroordeel? Het is een constatering.


Daarbij gaven de vaklui en islamologische collega's mij voor mijn boeken over islam die ook op mijn site staan, zeer lovende recensies in de pers... Zowel in NL als in Syrië en in Libanon!

Natuurlijk is er bij pseudo-Turken als jij veel kinnesinne over iemand die het nationalisme verwerpt en die een rationeel moderne versie van islam in de lijn van Arkoun en Hanafi aan de orde stelt...:fpetaf:

Het over jezelf hebben. Doe je dat dwangmatig of drangmatig?

IbnRushd
06-04-08, 14:11
Even precies zijn; Ik hoor nooit de juiste percentages daar gaat het om. Zeker is wel dat dat percentage kleiner is dan wenselijk. Om tot overeenstemming te komen over interpretatie van feiten moet je wel eerst die feiten weten. Ik constateer nu dat IbnRushd een ruziezoekende toon aanslaat en niet uit is op een respectvolle dialoog. Kijk en dat is nu wat ik o.a. bedoel met agressief.

En ik heb geconstateerd dat je onbescheiden bent (in vermelden van bronnen) wanneer het aankomt op moslims en agressiviteit.

Bart.NL
06-04-08, 21:16
Hitler at ook wel eens een gebakken ei, ben je nu ook een nazi als je dat doet?

Ja, en ook als je een ei legt!

Ron Haleber
07-04-08, 09:12
[quote=Ron Haleber;3588797]

Vooroordeel? Het is een constatering.

Het over jezelf hebben. Doe je dat dwangmatig of drangmatig?



Jij stelt mij vragen - schuift mij negativiteit in de schoenen...

Ik geef duidelijke bewijzen van het tegendeel... Maar jij gaat er totaal niet op in! Geen discussie dus...

Te zeer bevangen in eigen kinnesinne en vooroordeel, Jammer, adios! :boer:

super ick
07-04-08, 12:13
En ik heb geconstateerd dat je onbescheiden bent (in vermelden van bronnen) wanneer het aankomt op moslims en agressiviteit.

Hoeveel wil je er hebben?
Vraag is natuurlijk of de agressiviteit voorkomt uit het moslim zijn of uit de omstandigheden waarin veel moslims leven. Ik denk het laatste.

En kruipen alle moslims, bij kritiek in de slachtofferrol of is dat typerend gedrag voor Marokkanen? Alleen maar klagen en de eigen situatie altijd wijten aan externen, aan het westen, aan de overheid, aan de buurman? Aan discriminatie?

tr_imparator
08-04-08, 18:17
[quote=tr_imparator;3589222]

Jij stelt mij vragen - schuift mij negativiteit in de schoenen...

Ik geef duidelijke bewijzen van het tegendeel... Maar jij gaat er totaal niet op in! Geen discussie dus...

Te zeer bevangen in eigen kinnesinne en vooroordeel, Jammer, adios! :boer:


Cut the crap. Je bewijst geen ene m-a-l-l-e-m-o-e-r, noch ben je uit op discussie. Iemand die uit is op discussie, die brengt zijn standpunten met de bijbehorende argumentatie naar voren en neemt niet de functie van google over.


Je bent niets meer dan een -pedante ijdele zwetser.(© - Olive Yao)

Ansari
09-04-08, 18:21
Zelfs de zionist Naftaniel verklaart dat moslims veel te slap hebben gereageerd, als het ware bang zijn, en niet moesten stoppen met schreeuwen:


"They [the Muslim community] are afraid. They have been told by the Dutch government to keep quiet and be wise about this issue, and that's what they want to do," Naftaniel told Haaretz on Monday in CIDI's four-story headquarters near the American embassy.

"I was surprised by the silence of the local Muslim leaders," Naftaniel added. "If I were a Muslim, I would speak out and I would blame Wilders for this film. I wouldn't stop shouting about it. I don't understand their silence, I really don't. I think they are scared."

http://www.haaretz.com/hasen/spages/970768.html