PDA

Bekijk Volledige Versie : Politieke rel: Wilders en regering beschuldigen elkaar van liegen



Qaiys
01-04-08, 22:43
Wilders ontkent dat hij bladzijdes uit de koran wilde scheuren. Regering komt met bewijzen dat hij dat wel degelijk heeft voorgesteld.


di 01 apr 2008, 21:03

Volgens Balkenende was zorg om Fitna terecht

Kabinet hield rekening met verbranden Koran

DEN HAAG - Het kabinet hield er rekening mee dat in de film Fitna van PVV-leider Geert Wilders de Koran verbrand of verscheurd zou worden. Wilders sloot dat in een interview met De Telegraaf niet uit. Gevoegd bij de signalen uit moslimlanden was dit voor het kabinet aanleiding om „buitengewoon alert” te zijn over de gevolgen van Fitna.

Premier Jan Peter Balkenende heeft dat dinsdag gezegd in de Tweede Kamer. Volgens de premier is er geen sprake van dat het kabinet overtrokken gereageerd heeft op de filmplannen van Wilders.

Balkenende verdedigde zich met zijn woorden op verwijten van VVD en D66 dat hij het woord 'crisissituatie' niet had moeten gebruiken. Volgens VVD-leider Mark Rutte had de premier „het hoofd koel moeten houden”.

Wilders eiste eerder in het debat dat Balkenende excuses aanbiedt voor zijn optreden voor het uitbrengen van de film. Zo niet, dan zegt hij het vertrouwen in hem op.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/3690010/_Premier__Zorg_om_Fitna_terecht__.html?p=9,1

Qaiys
01-04-08, 22:47
Wilders betwist de bewijzen. Volgens hem is 1 van de bewijzen gedateerd op 31 november 2007, 31 november bestaat niet!

Het tweede argument van Wilders is dat ten tijde van de gesprekken hij helemaal nog niet wist hoe de inhoud eruit zou zien.

Groen links stelt voor om een proces verbaal onder ede op te stellen. Wilders wordt boos en zegt bekijk het maar allemaal !

Slinger
01-04-08, 22:56
Jongens, laten we eerlijk zijn. Wilders past niet bij een Nederland zoals we dat graag willen zien.

Qaiys
01-04-08, 23:20
Volgens Ferry Mingelen stuurde De premier en Hirsh Ballin al in de middag met allerlei insinuaties om Wilders in de val te lokken zodat hij zou eisen dat die stukken/bewijzen openbaar gemaakt zouden worden.

super ick
01-04-08, 23:58
Jongens, laten we eerlijk zijn. Wilders past niet bij een Nederland zoals we dat graag willen zien.

Feit is dat hij er zit. Laat hem maar eens uit zijn hol komen. Hij is vandaag volkomen 'glad' gegaan. Door alle andere partijen de oren gewassen.

Ik voorspel Rita een gouden toekomst.

Wizdom
01-04-08, 23:58
Het is niet zo moeilijk om te bepalen wie de leugenaar nu werkelijk is....

Wizdom
02-04-08, 00:00
Feit is dat hij er zit. Laat hem maar eens uit zijn hol komen. Hij is vandaag volkomen 'glad' gegaan. Door alle andere partijen de oren gewassen.

Ik voorspel Rita een gouden toekomst.

Die is al nat gegaan door haar suggestie om haar partijprogramma op basis van opinie pijlingen vast te stellen....

Wizdom
02-04-08, 00:02
Feit is dat hij er zit. Laat hem maar eens uit zijn hol komen. Hij is vandaag volkomen 'glad' gegaan. Door alle andere partijen de oren gewassen.

Niet volgens de "objectieve" peilingen van Maurice "de Hond"...

Ron Haleber
02-04-08, 10:12
Hier gaat echt ieis mis met onze democratie - ook al betr. het WILDERS...

Onbegrijpelijk dat het Ned. parlement niemand van de opstellers van de gespreksverslagen - van de regring met Wilders - onder ede wil horen om Wilders event. in het gelijk te stellen...

De suggestie daartoe kwam nota bene van GL!

Hier klopt iets niet. Wilders stelt niet zomaar keer op keer dat heel de regering liegt!

mulan
02-04-08, 10:14
Iemand loopt daar dus glashard te liegen. Overigens was van te voren over de film weinig bekend behalve een ding namelijk dat het einde controversieel zou zijn. Dus dat wetende past het in het straatje van wat het kabinet zegt. Maar goed...iemand (of meerderen) staat daar dus glashard te liegen. Het zo hoog laten opspelen wetend dat je liegt is beetje dom.

pureMaroc
02-04-08, 11:14
Zou dat ambtenaartje erbij hebben gezeten om te notuleren? Dan zou ik zeggen: laat hem het eea onder ede verklaren. Maar dit wil Wilders niet want hij kent schijnbaar de uitkomst.

Trouwens dit hele gedoet heeft Wilders aangewakkerd omdat hij de beoodgde reacties op zijn film niet heeft gekregen. Nu staat ie hiermee toch maar mooi weer in de belangstelling.
Maar goed, hij heeft zich belachelijk gemaakt in dat debat. Zelfs zijn achterban is hem nu moe. Want laten eerlijk zijn: wat heeft hij bereikt voor zijn achterban? Geen enkel resultaat, geen enkele oplossing aangedragen alleen maar gemekker.

pureMaroc
02-04-08, 11:15
Hier gaat echt ieis mis met onze democratie - ook al betr. het WILDERS...

Onbegrijpelijk dat het Ned. parlement niemand van de opstellers van de gespreksverslagen - van de regring met Wilders - onder ede wil horen om Wilders event. in het gelijk te stellen...)

Willen ze wel maar Wilders ziet hier niets in.

(De suggestie daartoe kwam nota bene van GL!)

GL doet wel vaker zulke suggesties.

(Hier klopt iets niet. Wilders stelt niet zomaar keer op keer dat heel de regering liegt!)

Een kat in het nauw gedreven.........

Umarvlie
02-04-08, 11:36
Als 2 partijen overleg hebben gevoerd en daar verslag van is gemaakt moet dat verslag door beide partijen zijn goedgekeurd. Als er verschil van mening blijft over de weergave van een bepaald punt in dat verslag kunnen eventueel beide standpunten worden verwerkt in dit verslag.

Als de regering geen goedkeuring van dit verslag kan overleggen is het natuurlijk twijfelachtig en blijft het eenzijdig, kan de regering dat wel dan liegt Wilders.

Aït Ayt
02-04-08, 12:32
Het is niet zo moeilijk om te bepalen wie de leugenaar nu werkelijk is....


balkende en hirsh ballin moet je niet op hun blauwe ogen geloven..
dat ze in staat zijn te rommelen met documenten is dan ook niet uitgesloten.

Joesoef
02-04-08, 18:28
Geert is gewoon een borderlinertje, niet dat zo iets erg is, wel lastig zo nu en dan.

knuppeltje
02-04-08, 19:30
Hier gaat echt ieis mis met onze democratie - ook al betr. het WILDERS...

Onbegrijpelijk dat het Ned. parlement niemand van de opstellers van de gespreksverslagen - van de regring met Wilders - onder ede wil horen om Wilders event. in het gelijk te stellen...

De suggestie daartoe kwam nota bene van GL!

Hier klopt iets niet. Wilders stelt niet zomaar keer op keer dat heel de regering liegt!

Is totaal niet gebruikelijk, in de kamer is de minister die zijn ministerie vertegenwoordigt- en geen ambtenaar.
Het is de minister die aansprakelijk is voor zijn ambtenaren- en niet andersom.

super ick
02-04-08, 23:43
Geert is gewoon een borderlinertje, niet dat zo iets erg is, wel lastig zo nu en dan.

Maakt het beroep van parlementarier te schande.

Wat vind zijn aanhanger Charlus er eigenlijk van?

Dinah_Tanger
03-04-08, 08:46
Een voorspelbaar debat. Waar Wilders zich wederom bediende van gespeelde boosheid en harde bewoordingen op de momenten dat zijn spelletje en leugens werden doorzien of doorgeprikt. Vooral het moment waarop een uitgelezen kans door hem laatdunkend werd afgewimpeld (zijn gezicht sprak mijns inziens boekdelen) om de feiten boven tafel te krijgen over de gespreksverslagen was voor mij tekenend. Het verontwaardigt terugtrekken in de slachtofferrol zal zijn aanhang hebben aangesproken, maar kwam op mij nogal lachwekkend over. Zeker omdat de Regering, gezien de zeer grote steun in de Kamer voor haar aanpak, nu niet een reden had de gespreksverslagen te vervalsen.

Ron Haleber
03-04-08, 09:50
Is totaal niet gebruikelijk, in de kamer is de minister die zijn ministerie vertegenwoordigt- en geen ambtenaar.
Het is de minister die aansprakelijk is voor zijn ambtenaren- en niet andersom.

Als je dat letterlijk neemt voor elke overheidsleugen zat Balkenende er allang niet meer!:gek:

Ron Haleber
03-04-08, 09:58
balkende en hirsh ballin moet je niet op hun blauwe ogen geloven..
dat ze in staat zijn te rommelen met documenten is dan ook niet uitgesloten.

Hirsch Ballin heeft op eigen gezag de notulen van de kamer al eens gewijzigd!:eek:

Verder waren nu de stukken niet ondertekend en was de datum fout...

Verder wist de regering over de film zogenaamd maandenlang van niks... Tot de vreemde stukken er kwamen... Toen bleek plotseling van wél... Raar gedraai!

Met een derde van NL geef ik Geert hier gelijk!:ego:

Qaiys
03-04-08, 10:01
Hirsch Ballin heeft op eigen gezag de notulen van de kamer al eens gewijzigd!:eek:

Verder waren nu de stukken niet ondertekend en was de datum fout...

Verder wist de regering over de film zogenaamd maandenlang van niks... Tot de vreemde stukken er kwamen... Toen bleek plotseling van wél... Raar gedraai!

Met een derde van NL geef ik Geert hier gelijk!:ego:

Fout, het was Hirsh Ballin niet, het was Donner.

Wat mij het meeste bevreemdt is dat de regering geen onderzoek wil doen om voor eens en voor altijd met Wilders inzake die stukken af te rekenen.

Ron Haleber
03-04-08, 10:09
Fout, het was Hirsh Ballin niet, het was Donner.

Wat mij het meeste bevreemdt is dat de regering geen onderzoek wil doen om voor eens en voor altijd met Wilders inzake die stukken af te rekenen.

Ik deel jouw bevreemding...!:eek:

Volgens mij ging het niet om Donner maar om H.B.

Umarvlie
03-04-08, 10:12
Volgens mij ging het niet om Donner maar om H.B.

Nope het was wel degelijk Donner.

Ron Haleber
03-04-08, 10:26
Nope het was wel degelijk Donner.

Jullie zullen gelijk hebben... Maar als ministers dus rommelen, ja dan...


Ikzelf was ook voorzitter van clubs...

Maar ik lette goed op de weergave van de notulen - heb ze altijd ter vergadering achteraf laten goedkeuren!

Umarvlie
03-04-08, 10:35
Jullie zullen gelijk hebben... Maar als ministers dus rommelen, ja dan...

Ministers zijn meestal politici .. liegen zit ze in het bloed. Niet te vertrouwen!



Ikzelf was ook voorzitter van clubs...

Maar ik lette goed op de weergave van de notulen - heb ze altijd ter vergadering achteraf laten goedkeuren!

Had ik al eerder opgemerkt, snap dus niet wat hier het issue is, ofwel er zijn ondertekende notulen en Wilders liegt, of die zijn er niet en dan heeft het kabinet geen poot om op te staan.

Dinah_Tanger
03-04-08, 11:02
Het zogenaamd 'draconische middel' van Femke Halsema werd door De Geachte Afgevaardigde Geert Wilders met een schreeuwerig gebaar afgewezen. Als hij ook maar de geringste portie lef had gehad om de werkelijke waarheid boven tafel te krijgen, dan had hij gretig ingestemd. Met zijn brallerige afwijzing viel hij keihard door de mand: hij liegt dat het gedrukt staat en verdient zijn post als volksvertegenwoordiger daarmee geen seconde langer.

Umarvlie
03-04-08, 11:07
... verdient zijn post als volksvertegenwoordiger daarmee geen seconde langer.

Dat is aan het deel van het volk dat hij meent te vertegenwoordigen... democratie... hoewel ik persoonlijk denk dat juist dat deel stemrecht zou moeten worden afgenomen ben ik daarin mogelijk niet objectief.

Dinah_Tanger
03-04-08, 11:34
Dat is aan het deel van het volk dat hij meent te vertegenwoordigen... democratie... hoewel ik persoonlijk denk dat juist dat deel stemrecht zou moeten worden afgenomen ben ik daarin mogelijk niet objectief.

De vraag is WAT het politiek betekent. Dat wordt namelijk niet bepaald in de polls, maar bij de verkiezingen en zover zijn we waarschijnlijk nog lang niet. Zolang het kabinet zit, zal zij zich er niets van aantrekken wat het volk denkt, maar gewoon doorgaan op de ingeslagen koers.

Ron Haleber
03-04-08, 11:45
Het zogenaamd 'draconische middel' van Femke Halsema werd door De Geachte Afgevaardigde Geert Wilders met een schreeuwerig gebaar afgewezen. Als hij ook maar de geringste portie lef had gehad om de werkelijke waarheid boven tafel te krijgen, dan had hij gretig ingestemd. Met zijn brallerige afwijzing viel hij keihard door de mand: hij liegt dat het gedrukt staat en verdient zijn post als volksvertegenwoordiger daarmee geen seconde langer.

Jouw algemeen aanvaarde interpretatie is m.i. onjuist.

Wilders wees Halsema niet af. Maar stelde: jullie doen maar wat je goeddunkt... Dat is iets anders!

knuppeltje
03-04-08, 17:20
Jouw algemeen aanvaarde interpretatie is m.i. onjuist.

Wilders wees Halsema niet af. Maar stelde: jullie doen maar wat je goeddunkt... Dat is iets anders!

Halsema vroeg of Wilders het wilde, daar had die dus duidelijk geen zin in.
Imand die zo openlijk in de kamer voor leugenaar wordt weggezet- zou die kans met twee handen moeten grijpen.
Als ie dan gelijk heeft kan het hele kabinet naar huis, immers dan stonden daar twee minesters en de mp keihard zelf te liegen.
Of jij het nu gelooft of niet- maat het gebouw van de tweede kamer zou te klein zijn, en na de nieuwe verkiezing- Wilders partij een heel stuk groter.

The_Grand_Wazoo
03-04-08, 17:25
Halsema vroeg of Wilders het wilde, daar had die dus duidelijk geen zin in.
Imand die zo openlijk in de kamer voor leugenaar wordt weggezet- zou die kans met twee handen moeten grijpen.
Als ie dan gelijk heeft kan het hele kabinet naar huis, immers dan stonden daar twee minesters en de mp keihard zelf te liegen.
Of jij het nu gelooft of niet- maat het gebouw van de tweede kamer zou te klein zijn, en na de nieuwe verkiezing- Wilders partij een heel stuk groter.

Yep

1973Tanger
03-04-08, 23:30
Leugenaar Wilders ontmaskerd:


www.d66.nl/9359000/1/j9vvhc6cwgbojx9/vhtrrnpavwkt/f=/vhtrrojtnzv7.pdf

Joesoef
03-04-08, 23:39
Als ik mij goed kan herinneren was het slot minder 'geheim' dan men nu laat voorkomen. Heb volgensmij gewoon uit de media vernomen dat er delen uit de koran zouden worden gescheurd.
Maar goed, mijn geheugen is niet meer wat het is geweest.

Joesoef
03-04-08, 23:41
Ministers zijn meestal politici .. liegen zit ze in het bloed. Niet te vertrouwen!



Had ik al eerder opgemerkt, snap dus niet wat hier het issue is, ofwel er zijn ondertekende notulen en Wilders liegt, of die zijn er niet en dan heeft het kabinet geen poot om op te staan.



Waarom zou men zoveel risico nemen om zo iets onbenulligs, vervalsde documenten zijn dan ook hersenkronkels van een psychoot.

MaRiaH
03-04-08, 23:51
Geert is gewoon een borderlinertje, niet dat zo iets erg is, wel lastig zo nu en dan.


:hihi:
inderdaad.

Gefrustreert en theatraal mannetje, met neigingen van de narcistische PS. En nog paranoide ook. Duidelijk cluster B typetje.
Niet meer dan een sukkeltje die we echt niet langer serieus moeten nemen.

1973Tanger
03-04-08, 23:52
Waarom zou men zoveel risico nemen om zo iets onbenulligs, vervalsde documenten zijn dan ook hersenkronkels van een psychoot.

Juiste conclusie en je geheugen heeft je niet in de steek gelaten. Het is inderdaad zo dat Wilders voortdurend voor iedereen hoorbaar in de Kamer opriep de Koran te willen verscheuren. Denk dat ze daarvan nog voldoende citaten bij de stenograaf hebben liggen tentijde van zijn termijn. De reden dat hij dat in de Kamer volmondig riep is voldoende om aan te nemen dat hij dat ook zou kunnen demonstreren in zijn filmpje. Het verwijt van het kabinet aan zijn adres is gegrond.

Repentance
04-04-08, 21:51
Kan ik dit debat nog online bekijken? Iemand een stream voor mij?

Ty.

Joesoef
04-04-08, 21:55
Kan ik dit debat nog online bekijken? Iemand een stream voor mij?

Ty.

Waarom doet jouw vlag het wel en die van mij niet. Rita! Wat een gezeur trouwens met dat profiel aanpassen :moe:

Live uitzendingen hebben ze niet bij uitzending gemist, je kan kijken bij actualiteiten van die dag.

Qaiys
04-04-08, 22:02
Kan ik dit debat nog online bekijken? Iemand een stream voor mij?

Ty.


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel I


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel 2


http://www.youtube.com/watch?v=4qxt-wtUOM


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel 4


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel 5


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel 6


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel 7


YouTube - Debat met Geert Wilders in tweede kamer over Fitna - Deel 8

Repentance
04-04-08, 22:03
Waarom doet jouw vlag het wel en die van mij niet. Rita! Wat een gezeur trouwens met dat profiel aanpassen :moe:

Live uitzendingen hebben ze niet bij uitzending gemist, je kan kijken bij actualiteiten van die dag.

Haha, complot? In ieder geval bedankt; dan ga ik dat es doen.

Repentance
04-04-08, 22:04
Shokran Qaiys!

Qaiys
04-04-08, 22:18
Helaas zijn er geen verdere delen meer van bovenstaande serie maar om een idee te krijgen check deze samenvatting:


YouTube - Samenvatting Fitna-debat


YouTube - Wilders vs. Balkenende - Debat 1 april 2008 - NOS-Politiek

Qaiys
04-04-08, 22:21
Shokran Qaiys!

La shokran 3ala wajib Repentance!

fransjan
04-04-08, 23:53
Als ik mij goed kan herinneren was het slot minder 'geheim' dan men nu laat voorkomen. Heb volgensmij gewoon uit de media vernomen dat er delen uit de koran zouden worden gescheurd.
Maar goed, mijn geheugen is niet meer wat het is geweest.
Waarschijnlijk doe je hetzelfde als dit kabinet.

Jij neemt een uitspraak van Wilders in de media en neemt vervolgens maar aan dat dat dan automatisch iets met de inhoud van de film te maken heeft.

Joesoef
04-04-08, 23:57
Waarschijnlijk doe je hetzelfde als dit kabinet.

Jij neemt een uitspraak van Wilders in de media en neemt vervolgens maar aan dat dat dan automatisch iets met de inhoud van de film te maken heeft.


Wat denk je, dat ik leip ben oid? Waren uitspraken van wilders zelf. Kan ik het helpen dat jouw held van zijn sokkel is geduveld.

fransjan
05-04-08, 00:05
Wat denk je, dat ik leip ben oid? Waren uitspraken van wilders zelf. Kan ik het helpen dat jouw held van zijn sokkel is geduveld.
Het debat ging over de inhoud van de film, niet over uitspraken die buiten de context van de film om zijn gedaan.

Ik vind overigens dat dhr. Wilders het uitstekend heeft gedaan. Hij heeft maximale publiciteit weten te genereren, zelfs op sites zoals maroc.nl.

Joesoef
05-04-08, 00:10
Het debat ging over de inhoud van de film, niet over uitspraken die buiten de context van de film om zijn gedaan.

Ik vind overigens dat dhr. Wilders het uitstekend heeft gedaan. Hij heeft maximale publiciteit weten te genereren, zelfs op sites zoals maroc.nl.

Toen Wilders met zijn filmplannen kwam heeft hij wat losse uitspraken gedaan over wat er in zijn film zou kunnen voorkomen daarbij haalde hij aanscheuren en openhaard aan.

En ach ja, weet je, negative aandacht is ook aandacht.

fransjan
05-04-08, 00:15
Toen Wilders met zijn filmplannen kwam heeft hij wat losse uitspraken gedaan over wat er in zijn film zou kunnen voorkomen daarbij haalde hij aanscheuren en openhaard aan.

En ach ja, weet je, negative aandacht is ook aandacht.
Wilders heeft zijn best gedaan om de speculaties over de film zoveel mogelijk aan te wakkeren. Het Kabinet is daar gewoon ingetrapt.

Voor mij als Wilders stemmer is het positieve aandacht en het is gewoon ouderwets genieten. :zwaai:

Joesoef
05-04-08, 00:21
Wilders heeft zijn best gedaan om de speculaties over de film zoveel mogelijk aan te wakkeren. Het Kabinet is daar gewoon ingetrapt.

Voor mij als Wilders stemmer is het positieve aandacht en het is gewoon ouderwets genieten. :zwaai:


Het joch is gewoon gek, een psychopaat.

1973Tanger
05-04-08, 00:21
Wilders heeft zijn best gedaan om de speculaties over de film zoveel mogelijk aan te wakkeren. Het Kabinet is daar gewoon ingetrapt.

Voor mij als Wilders stemmer is het positieve aandacht en het is gewoon ouderwets genieten. :zwaai:

Nou hij had het er beduidend moeilijk mee hoor, het enige wat ie kon was wild om hem heen schreeuwen. Zeker ouderwets genieten aan de schandpaal genageld.

fransjan
05-04-08, 00:30
Nou hij had het er beduidend moeilijk mee hoor, het enige wat ie kon was wild om hem heen schreeuwen. Zeker ouderwets genieten aan de schandpaal genageld.
Die ministers fantaseren alles bij elkaar. Hij zegt er tenminste wat van. :duim:

1973Tanger
05-04-08, 00:33
Die ministers fantaseren alles bij elkaar. Hij zegt er tenminste wat van. :duim:

Nou alles staat zwart op wit en getuigeverklaringen ten overvloede, tamelijk geen ruimte meer voor fantasie.

fransjan
05-04-08, 00:42
Nou alles staat zwart op wit en getuigeverklaringen ten overvloede, tamelijk geen ruimte meer voor fantasie.
Jij snapt er niks van.

Omdat er veel vergaderd wordt hadden de ministers en ambtenaeren allemaal dezelfde vooroordelen over de film, nog voor het (vertrouwelijke?) gesprek met WIlders.

Dinah_Tanger
05-04-08, 01:02
Wie in debat gaat met Wilders, moet zich er van gewissen dat hij/zij uitspraken van Wilders goed citeert. Wie het debat heeft gevolgd of regelmatig de debatten volgt, weet dat Wilders vaak roept: Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ........... Ik heb het nooit over ......... gehad.

Als ergens wel iets zwart op wit staat, komt het verweer dat hij niet goed is geciteerd, dat journalisten en opiniemakers graag eigen verhalen maken etc. etc. etc.

Wilder zegt heel veel, maar zegt ook heel veel niet (volgens zijn eigen beweringen). Wilders is niet een goede debater, maar een ster in woordspelletjes.

fransjan
05-04-08, 01:12
Wie in debat gaat met Wilders, moet zich er van gewissen dat hij/zij uitspraken van Wilders goed citeert. Wie het debat heeft gevolgd of regelmatig de debatten volgt, weet dat Wilders vaak roept: Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat ........... Ik heb het nooit over ......... gehad.

Als ergens wel iets zwart op wit staat, komt het verweer dat hij niet goed is geciteerd, dat journalisten en opiniemakers graag eigen verhalen maken etc. etc. etc.
.............
Journalisten citeren vaak ook erg slecht. Hoe vaak ik dat al niet gezien heb!!!

En journalisten bedenken inderdaad graag eigen verhalen en nu blijkt dat ambtenaren en ministers ook een rijke fantasie hebben.

Dinah_Tanger
05-04-08, 01:50
Wilders heeft zijn best gedaan om de speculaties over de film zoveel mogelijk aan te wakkeren. Het Kabinet is daar gewoon ingetrapt.

Voor mij als Wilders stemmer is het positieve aandacht en het is gewoon ouderwets genieten. :zwaai:

De demonstratie tegen de ’islamisering van Nederland’, die vandag op het Malieveld in Den Haag zou plaatsvinden, is afgelast. Er was te te weinig animo. Slechts een handjevol mensen had zich op het grasveld in het centrum van de Hofstad verzameld.
In tegenstelling tot de betogers, waren de politiemensen en journalisten wel in groten getale op het Malieveld aanwezig.

Je bent vast één van de bovengenoemde desperate Wilders stemmer.

Volgende keer beter.:zwaai:

Dinah_Tanger
05-04-08, 02:21
Jij snapt er niks van.

Omdat er veel vergaderd wordt hadden de ministers en ambtenaeren allemaal dezelfde vooroordelen over de film, nog voor het (vertrouwelijke?) gesprek met WIlders.


De leugen is dat wilders nooit een film zou hebben willen maken waarin de koran verscheurt of verbrand zou worden. Daarmee zou deze man onrecht gedaan worden, zo erg is hij niet. Dat is de leugen!!


We leven vooralsnog in een rechtsstaat. Als Wilders werkelijk kan bewijzen dat de regring en alle fracties in het parlement liegen stap je toch gewoon naar de rechter, valsheid in geschrifte. Met dat rechtsmiddel kan hij een ongekende crisis veroorzaken, als hij gelijk heeft.Maar Wilders heeft er weer alle belang bij dit vuurtje weer maandenlang aan te houden. Bedroefend dat sommige mensen in nederland, verblind door hun idealen in een leugenaar trappen.

Joesoef
05-04-08, 08:33
Journalisten citeren vaak ook erg slecht. Hoe vaak ik dat al niet gezien heb!!!

En journalisten bedenken inderdaad graag eigen verhalen en nu blijkt dat ambtenaren en ministers ook een rijke fantasie hebben.


Wilders liegt dat hij barst. Hij, deze uber narcist, kan als hij gelijk heeft het hele kabinet incl minister president naar huis sturen en heel de 2e kamer in zijn hemd zetten.

fransjan
05-04-08, 10:02
De demonstratie tegen de ’islamisering van Nederland’, die vandag op het Malieveld in Den Haag zou plaatsvinden, is afgelast. Er was te te weinig animo. Slechts een handjevol mensen had zich op het grasveld in het centrum van de Hofstad verzameld.
In tegenstelling tot de betogers, waren de politiemensen en journalisten wel in groten getale op het Malieveld aanwezig.

Je bent vast één van de bovengenoemde desperate Wilders stemmer.

Volgende keer beter.:zwaai:
Ik reis toch niet helemaal naar den Haag man!!

Ik heb wel wat beters te doen.

fransjan
05-04-08, 10:23
De leugen is dat wilders nooit een film zou hebben willen maken waarin de koran verscheurt of verbrand zou worden. Daarmee zou deze man onrecht gedaan worden, zo erg is hij niet. Dat is de leugen!!


We leven vooralsnog in een rechtsstaat. Als Wilders werkelijk kan bewijzen dat de regring en alle fracties in het parlement liegen stap je toch gewoon naar de rechter, valsheid in geschrifte. Met dat rechtsmiddel kan hij een ongekende crisis veroorzaken, als hij gelijk heeft.Maar Wilders heeft er weer alle belang bij dit vuurtje weer maandenlang aan te houden. Bedroefend dat sommige mensen in nederland, verblind door hun idealen in een leugenaar trappen.Ik denk niet dat Wilders op een ongekende crises zit te wachten, ik als Wilders stemmer in ieder geval niet.

Al was het alleen maar omdat Wilders vanwege zijn veiligheid afhankelijk is van deze regering.

super ick
05-04-08, 11:31
Ik denk niet dat Wilders op een ongekende crises zit te wachten, ik als Wilders stemmer in ieder geval niet.

Al was het alleen maar omdat Wilders vanwege zijn veiligheid afhankelijk is van deze regering.

Waarom stem je op Wilders?

Denk je echt dat moslims in Nederland zichzelf herkennen in Fitna?

knuppeltje
05-04-08, 12:08
Ik heb wel wat beters te doen.

Blijkbaar niet. :rolleyes:

Qaiys
05-04-08, 12:21
Waarom stem je op Wilders?

Denk je echt dat moslims in Nederland zichzelf herkennen in Fitna?

Wilders zijn filmpie is niet gemaakt voor moslims maar is gemaakt voor niet-moslims zodat ze bang worden en de islam en moslims gaan haten zodat het makkelijker wordt om ze als untermenschen te behandelen.

1973Tanger
05-04-08, 13:01
Jij snapt er niks van.

Omdat er veel vergaderd wordt hadden de ministers en ambtenaeren allemaal dezelfde vooroordelen over de film, nog voor het (vertrouwelijke?) gesprek met WIlders.

Nee jij snapt er wat van.

1973Tanger
05-04-08, 13:14
Journalisten citeren vaak ook erg slecht. Hoe vaak ik dat al niet gezien heb!!!

En journalisten bedenken inderdaad graag eigen verhalen en nu blijkt dat ambtenaren en ministers ook een rijke fantasie hebben.

Nou moet je opzouten met je geweeg met twee maten. Wilders roept voortdurend in de Kamer dat hij wenst dat moslims delen uit de Koran dienen te verscheuren en stelt daar zelfs moties van samen. Ook is het bekent dat hij een gesprek had met de coördinator terreurbestrijding Joustra, dat is uitgebreid in het nieuws gekomen. Joustra heeft voortdurend zijn zorgen uitgesproken n.a.v. dat gesprek waarvan verslag is gemaakt. Wilders heeft geen kik gegeven, hij vond dat allemaal maar best. Voor het Kabinet en iedereen die Wilders heeft gevolgt, is het evident dat hij in staat moet worden geacht om een dergelijke daad uit te voeren en dat het niet voorbarig van het Kabinet is geweest om de alarmbellen te rinkelen (gezien de functie en positie van Wilders). Als iemand met sterk anti-westerse sentimenten danwel aversie op eenzelfde toon oproept een aanslag te plegen, zullen de alarmbellen net zo goed rinkelen. In zijn eigen soort is Wilders ook een terrorist.

1973Tanger
05-04-08, 13:27
Wilders zijn filmpie is niet gemaakt voor moslims maar is gemaakt voor niet-moslims zodat ze bang worden en de islam en moslims gaan haten zodat het makkelijker wordt om ze als untermenschen te behandelen.

Wist je dat in de 14de eeuw tijdens de pestepidemie die Europa tijsterde waarbij 1/3 van de europese bevolking is omgekomen. Met name in de Nederlanden als verklaring van de Zwarte Dood de schuld aan de joden werd gegeven. Hun voorvaderen hadden immers schuld bij de dood van Jesus was de redenering. Er werd gewezen dat joden waterbronnen met pestbacillen besmetten. In het zo paradijselijke Zwolle (Ron Habeler), werd de joodse gemeenschap in 1348 bij bosjes verbrand en uitgeroeid. Ware het niet dat Paus Clements daaraan twijfelde gezien evengoed de joden stierven aan de pest. Dergelijke verbanden zie ik uit je reactie terugkomen.

Joesoef
05-04-08, 15:06
Ik denk niet dat Wilders op een ongekende crises zit te wachten, ik als Wilders stemmer in ieder geval niet.

Al was het alleen maar omdat Wilders vanwege zijn veiligheid afhankelijk is van deze regering.


Wilders zijn ego is anders groot genoeg om dat wel te doen. Hij is alleen te dom.

Julien
05-04-08, 15:10
Wist je dat in de 14de eeuw tijdens de pestepidemie die Europa tijsterde waarbij 1/3 van de europese bevolking is omgekomen. Met name in de Nederlanden als verklaring van de Zwarte Dood de schuld aan de joden werd gegeven. Hun voorvaderen hadden immers schuld bij de dood van Jesus was de redenering. Er werd gewezen dat joden waterbronnen met pestbacillen besmetten. In het zo paradijselijke Zwolle (Ron Habeler), werd de joodse gemeenschap in 1348 bij bosjes verbrand en uitgeroeid. Ware het niet dat Paus Clements daaraan twijfelde gezien evengoed de joden stierven aan de pest. Dergelijke verbanden zie ik uit je reactie terugkomen.

Wat zijn dan die verbanden dan Tanger? Want ik snap totaal niet wat de overeenkomsten zijn met bovengenoemde en de dag van vandaag..

Witte78
05-04-08, 15:37
Wat zijn dan die verbanden dan Tanger? Want ik snap totaal niet wat de overeenkomsten zijn met bovengenoemde en de dag van vandaag..

Ik vind het ook wat ver gezocht, zeker gezien het tijdsverschil. Het enige wat het onderbouwd is dat mensen van nature racistisch/xenofoob zijn, en dat het een probleem van altijd en overal is.

1973Tanger
05-04-08, 16:05
Wat zijn dan die verbanden dan Tanger? Want ik snap totaal niet wat de overeenkomsten zijn met bovengenoemde en de dag van vandaag..

Zie je nou wel, zo'n verbijstering krijg je nou ook als mensen met de waan van de dag met een tegenwoordige blik naar Koranverzen kijken die zelfs ouder zijn dan middeleeuwse taferelen.

1973Tanger
05-04-08, 16:06
Ik vind het ook wat ver gezocht, zeker gezien het tijdsverschil. Het enige wat het onderbouwd is dat mensen van nature racistisch/xenofoob zijn, en dat het een probleem van altijd en overal is.


Wat ik probeer aan te geven is dat het zoeken van zondebokken van alle tijden is.

Witte78
05-04-08, 16:10
Zie je nou wel, zo'n verbijstering krijg je nou ook als mensen met de waan van de dag met een tegenwoordige blik naar Koranverzen kijken die zelfs ouder zijn dan middeleeuwse taferelen.

Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er moslims zijn die ze als dusdanig interpreteren.

1973Tanger
05-04-08, 16:12
Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat er moslims zijn die ze als dusdanig interpreteren.


Ja maar dat is geen afspiegeling van de overgrote meerderheid van de moslims in de praktijk. Die indruk wordt wel steeds gewekt en dat is schandelijk.

super ick
05-04-08, 17:41
Ja maar dat is geen afspiegeling van de overgrote meerderheid van de moslims in de praktijk. Die indruk wordt wel steeds gewekt en dat is schandelijk.

Het hoeft ook maar een kleine groep te zijn die het verknald voor de hele samenleving.
Zie sommige buurten in Amsterdam.
Kennelijk is er geen kruid tegen gewassen. Blijven pamperen heeft alleen tot gevolg dat een steeds grotere groep begint te opteren voor een hardere aanpak.

1973Tanger
05-04-08, 17:43
Het hoeft ook maar een kleine groep te zijn die het verknald voor de hele samenleving.
Zie sommige buurten in Amsterdam.
Kennelijk is er geen kruid tegen gewassen. Blijven pamperen heeft alleen tot gevolg dat een steeds grotere groep begint te opteren voor een hardere aanpak.

Ja zo'n kleine groep heb je tussen elke bevolkingsgroep zitten.

fransjan
05-04-08, 17:46
Waarom stem je op Wilders?

Denk je echt dat moslims in Nederland zichzelf herkennen in Fitna?
Op WIlders omdat ik bepaalde zaken op de politieke agenda wil hebben, op een manier zoals Wilders dat doet. Geen multi-culti geknuffel, maar dat ook mensen die niet tevreden zijn met de multi-culti uit de kast komen.

Ik weet niet hoe moslims Fitna ervaren, dat zal heel verschillend zijn.

fransjan
05-04-08, 18:10
Wilders zijn filmpie is niet gemaakt voor moslims maar is gemaakt voor niet-moslims zodat ze bang worden en de islam en moslims gaan haten zodat het makkelijker wordt om ze als untermenschen te behandelen.
Als Theo van Gogh (vzmh) ietsje banger was geweest was ie iets meer op z'n hoede geweest, dan had ie nu misschien nog geleefd.

fransjan
05-04-08, 18:31
Nou moet je opzouten met je geweeg met twee maten. Wilders roept voortdurend in de Kamer dat hij wenst dat moslims delen uit de Koran dienen te verscheuren en stelt daar zelfs moties van samen. Ook is het bekent dat hij een gesprek had met de coördinator terreurbestrijding Joustra, dat is uitgebreid in het nieuws gekomen. Joustra heeft voortdurend zijn zorgen uitgesproken n.a.v. dat gesprek waarvan verslag is gemaakt. Wilders heeft geen kik gegeven, hij vond dat allemaal maar best. Voor het Kabinet en iedereen die Wilders heeft gevolgt, is het evident dat hij in staat moet worden geacht om een dergelijke daad uit te voeren en dat het niet voorbarig van het Kabinet is geweest om de alarmbellen te rinkelen (gezien de functie en positie van Wilders). Als iemand met sterk anti-westerse sentimenten danwel aversie op eenzelfde toon oproept een aanslag te plegen, zullen de alarmbellen net zo goed rinkelen. In zijn eigen soort is Wilders ook een terrorist.
De regering heeft eerder aangegeven dat ze niet wist waar de film over ging. Dat strookt niet met het verslag van Joustra.

Als Wilders een terrorist is dan zeg ik dat we daar meer van moeten hebben. MInder zelfmoordterrorisme, meer ik-maak-een-film-terrorisme.

1973Tanger
05-04-08, 18:35
De regering heeft eerder aangegeven dat ze niet wist waar de film over ging. Dat strookt niet met het verslag van Joustra.

Als Wilders een terrorist is dan zeg ik dat we daar meer van moeten hebben. MInder zelfmoordterrorisme, meer ik-maak-een-film-terrorisme.

Ben je nog wel wakker vriend? Waar zie je zelfmoordterroristen om je heen? Je moet niet zo wild om je heen fladderen net als je idool.

fransjan
05-04-08, 18:51
Ben je nog wel wakker vriend? Waar zie je zelfmoordterroristen om je heen? Je moet niet zo wild om je heen fladderen net als je idool.
Knettergek, je bent knettergek.

1973Tanger
05-04-08, 18:54
Knettergek, je bent knettergek.


Nee dat zei jouw idool toch tegen minister Vogelaar. Als het goed is staat het nog zwart op wit bij de stenograaf. Affijn dat zal hij dan ook weer ontkennen?