PDA

Bekijk Volledige Versie : Grootschalig stelselmatig misbruik (wees)kinderen in Australië waaronder pedofeestjes



Qaiys
02-04-08, 14:23
Pedofielennetwerk

Grootschalig misbruik kinderen in Australië

Door: Tim Dekkers

Gepubliceerd: gisteren 23:48
Update: vandaag 07:25

Ruim tweehonderd kinderen die in Zuid-Australië onder voogdij van de overheid stonden, zijn tussen 1930 en nu stelselmatig seksueel misbruikt.

Een aantal kinderen in tehuizen en pleeggezinnen werd zelfs naar feestjes van pedofielennetwerken gestuurd. Dat zijn de schokkende bevindingen van een onderzoekscommissie. ‘Ik was ontdaan en vervuld van afschuw toen ik hoorde over de manier waarop de kinderen zijn geëxploiteerd, misbruikt en bedreigd.’ Voormalig rechter Ted Mullighan presenteerde gisteren in Adelaide zichtbaar aangedaan de conclusies van zijn onderzoek aan het parlement van deelstaat Zuid-Australië.

Hij heeft de afgelopen drie jaar als commissievoorzitter bijna achthonderd getuigenissen gehoord van mensen die beweerden dat ze in tehuizen en pleeggezinnen een gruwelijke tijd hadden beleefd. De commissie heeft kunnen vaststellen dat van deze groep 242 voogdij-kinderen daadwerkelijk slachtoffer zijn geworden van seksueel misbruik.

Het gaat om kinderen die van huis waren weggehaald, omdat hun ouders bijvoorbeeld verslaafd waren aan drugs of alcohol. Deze vaak beschadigde en sociaal-zwakkere kinderen (onder hen 44 Aboriginals) kwamen terecht in opvangtehuizen of pleeggezinnen. En daar vond het seksueel misbruik plaats; door priesters, sociaal werkers, leraren, dokters, klusjesmannen.

De commissie constateert dat er in Zuid-Australië te weinig opvangplaatsen waren voor kinderen die uit huis werden geplaatst. Deze kinderen werden ondergebracht in appartementen, motels en pensions; niet bepaald een veilige omgeving voor kwetsbare kinderen.

Veel slachtoffers durfden niets te zeggen over het seksueel misbruik. En als ze wat vertelden, werden ze vaak niet geloofd. ‘Onzin, jij kleine leugenaar!’, kreeg een kind te horen, nadat hij de leiding had verteld over het seksueel misbruik. ‘Eindelijk kan ik vertellen wat mij is overkomen’, zei een slachtoffer tegen de commissie. ‘Dat is voor mij het enige dat telt: dat ik mijn verhaal kwijt kan.’

Premier Mike Rann van Zuid-Australië zei dat hij ‘fysiek onpasselijk’ werd bij het lezen van het rapport. Hij beloofde officiële excuses aan te bieden aan de slachtoffers en na te denken over een compensatieregeling. Bij de politie liggen nu vierhonderd zaken op tafel. ‘We zullen er alles aan doen om de daders te pakken.’


http://www.depers.nl/buitenland/188041/Grootschalig-misbruik-kinderen-in-Australie.html

Tomas
02-04-08, 14:32
Je bewondering voor het feit dat nagenoeg alleen in westerse democratieen dit soort walgelijke zaken strafbaar en aktief vervolgd worden, is nu onderhand wel duidelijk.

Qaiys
02-04-08, 14:34
Je bewondering voor het feit dat nagenoeg alleen in westerse democratieen dit soort walgelijke zaken strafbaar en aktief vervolgd worden, is nu onderhand wel duidelijk.

Ik verzoek u vriendelijk om mijn persoon buiten de discussie te houden.

super ick
02-04-08, 14:48
Pedofielennetwerk

Grootschalig misbruik kinderen in Australië

Door: Tim Dekkers

Gepubliceerd: gisteren 23:48
Update: vandaag 07:25

Ruim tweehonderd kinderen die in Zuid-Australië onder voogdij van de overheid stonden, zijn tussen 1930 en nu stelselmatig seksueel misbruikt.

Een aantal kinderen in tehuizen en pleeggezinnen werd zelfs naar feestjes van pedofielennetwerken gestuurd. Dat zijn de schokkende bevindingen van een onderzoekscommissie. ‘Ik was ontdaan en vervuld van afschuw toen ik hoorde over de manier waarop de kinderen zijn geëxploiteerd, misbruikt en bedreigd.’ Voormalig rechter Ted Mullighan presenteerde gisteren in Adelaide zichtbaar aangedaan de conclusies van zijn onderzoek aan het parlement van deelstaat Zuid-Australië.

Hij heeft de afgelopen drie jaar als commissievoorzitter bijna achthonderd getuigenissen gehoord van mensen die beweerden dat ze in tehuizen en pleeggezinnen een gruwelijke tijd hadden beleefd. De commissie heeft kunnen vaststellen dat van deze groep 242 voogdij-kinderen daadwerkelijk slachtoffer zijn geworden van seksueel misbruik.

Het gaat om kinderen die van huis waren weggehaald, omdat hun ouders bijvoorbeeld verslaafd waren aan drugs of alcohol. Deze vaak beschadigde en sociaal-zwakkere kinderen (onder hen 44 Aboriginals) kwamen terecht in opvangtehuizen of pleeggezinnen. En daar vond het seksueel misbruik plaats; door priesters, sociaal werkers, leraren, dokters, klusjesmannen.

De commissie constateert dat er in Zuid-Australië te weinig opvangplaatsen waren voor kinderen die uit huis werden geplaatst. Deze kinderen werden ondergebracht in appartementen, motels en pensions; niet bepaald een veilige omgeving voor kwetsbare kinderen.

Veel slachtoffers durfden niets te zeggen over het seksueel misbruik. En als ze wat vertelden, werden ze vaak niet geloofd. ‘Onzin, jij kleine leugenaar!’, kreeg een kind te horen, nadat hij de leiding had verteld over het seksueel misbruik. ‘Eindelijk kan ik vertellen wat mij is overkomen’, zei een slachtoffer tegen de commissie. ‘Dat is voor mij het enige dat telt: dat ik mijn verhaal kwijt kan.’

Premier Mike Rann van Zuid-Australië zei dat hij ‘fysiek onpasselijk’ werd bij het lezen van het rapport. Hij beloofde officiële excuses aan te bieden aan de slachtoffers en na te denken over een compensatieregeling. Bij de politie liggen nu vierhonderd zaken op tafel. ‘We zullen er alles aan doen om de daders te pakken.’


http://www.depers.nl/buitenland/188041/Grootschalig-misbruik-kinderen-in-Australie.html

Mooi dat het recht zijn loop heeft gehad.
Wat een gruwelijk verhaal zeg.

By the way,
Jij plaatst erg veel artikelen over kindermisbruik. Het valt mij daarnaast op dat je je beperkt tot zaken die in het westen spelen alsof het alleen daar voorkomt. Wat is daar de reden van?

Qaiys
03-04-08, 01:03
Pedoschandaal schokt Australië


PERTH - In Australië zijn vele pleegkinderen jarenlang seksueel misbruikt, veelal terwijl ze onder staatstoezicht stonden. Dat blijkt uit een rapport van de oud-rechter Ted Mullighan.

In 170 zaken is aangifte gedaan en er zijn twee aanhoudingen verricht.

In zijn rapport beschrijft Mullighan hoe priesters, artsen en leraren in pedofielennetwerken samenwerkten. Pleegkinderen werden stelselmatig, zelfs op speciaal georganiseerde feestjes, op wrede wijze misbruikt. Volgens de onderzoekers duren sommige van deze praktijken nog steeds voort.

''Weerzinwekkend en angstaanjagend,'' noemde Mullighan zijn bevindingen bij de presentatie in Adelaide. Voor een publieke tribune vol slachtoffers concludeerde Mullighan dat er 'een smerige onderstroom' in de Australische maatschappij bestaat. Het zeshonderd pagina's dikke rapport laat slechts het topje van de ijsberg zien, vermoedt de voormalige rechter. ''Er is sprake van een ernstige crisis.''

Mullighan ondervroeg 792 slachtoffers van seksueel misbruik, die samen 1733 daders noemden. Van de slachtoffers was een derde onder toezicht van de staat gesteld. Er zijn 170 zaken met in totaal 434 daders verwezen naar de politie. Tegen dertien verdachten is een strafrechtelijk onderzoek geopend. (GPD)


© Het Parool, 02-04-2008, 12:04 uur


http://www.parool.nl/nieuws/2008/APR/02/buit2.html

Mark
03-04-08, 04:56
Het meest vervelende is nog wel dat dit soort neigingen vaak ontstaan omdat mensen zelf weer misbruikt zijn in hun jeugd en ze dit dan herhalen. Een vicieuze cirkel.

Ik zou ook voorstellen om deze slachtoffertjes heel goed in de gaten te laten houden zodat zij niet zelf daders worden.