PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse soldaten verheerlijken nazis, maghrebijnse officier die klacht indiende eruit.



Qaiys
02-04-08, 14:32
wo 02 apr 2008, 14:17

Franse soldaten brengen nazigroet

AMSTERDAM - Drie Franse soldaten hebben, terwijl ze de nazigroet brachten, geposeerd achter een vlag met hakenkruisen.

De soldaten verheerlijkten de Wehrmacht en hadden SS-insignes op hun helmen aangebracht. Dat schrijft het Parijse weekblad Le Canard Enchainé, die ook de foto in bezit heeft.

De legerleiding had het ministerie van Defensie al meermalen gewezen op de ultrarechtse activiteiten in de kazerne. Die reageerde alleen met het ontslaan van een kapitein.

Een van de officieren, Jamel Benserhir, voelde zich gediscrimineerd en deed aangifte. Als reactie op zijn klacht heeft de legerleiding zijn contract wegens "emotionele onevenwichtigheid" niet verlengd.

Twee van de nazi-aanhangers zijn nog steeds soldaat. Er wordt een onderzoek ingesteld.


http://www.telegraaf.nl/buitenland/3696641/_Franse_soldaten_brengen_nazigroet__.html?cid=rss

VerbalSmaeel
02-04-08, 15:41
Een van de officieren, Jamel Benserhir, voelde zich gediscrimineerd en deed aangifte. Als reactie op zijn klacht heeft de legerleiding zijn contract wegens "emotionele onevenwichtigheid" niet verlengd.

Twee van de nazi-aanhangers zijn nog steeds soldaat. Er wordt een onderzoek ingesteld.



Wat kan je nou anders verwachten van een land dat in de wet heeft staan dat het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen.

Julien
03-04-08, 11:32
Wat kan je nou anders verwachten van een land dat in de wet heeft staan dat het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen.

Klok horen luiden..
Zo'n wet bestaat helemaal niet meneer beroepsprovocateur.
Verschillende presidenten hebben hun verontschuldigingen aangeboden voor de kolonisatie.

Ik hoor ook zo vaak mensen die zeggen dat de Moorse overheersing van Spanje een zegen voor dat land was. Daarmee moet je het vergelijken als bepaalde Fransen ditzelfde zeggen.

Umarvlie
03-04-08, 11:42
Ik hoor ook zo vaak mensen die zeggen dat de Moorse overheersing van Spanje een zegen voor dat land was. Daarmee moet je het vergelijken als bepaalde Fransen ditzelfde zeggen.

Met dat verschil dat de voormalige Franse kolonien niet op de katholieke kerk met de inquisitie erachteraan werden getrakteerd.

Julien
03-04-08, 11:49
Met dat verschil dat de voormalige Franse kolonien niet op de katholieke kerk met de inquisitie erachteraan werden getrakteerd.

Klopt. Ik ben ook zeker niet trots op de Franse kolonisatie, ieder land hoort gewoon zelfbeschikkingsrecht te hebben. Maar dan moet je wel consequent zijn en moeten dezelfde mensen ook de bezetting van landen door Arabieren/ Ottomanen afkeuren..

Frankrijk heeft inderdaad nooit het katholicisme opgedrongen aan de Maghreb.

Umarvlie
03-04-08, 11:54
K moeten dezelfde mensen ook de bezetting van landen door Arabieren/ Ottomanen afkeuren..


Wat betreft de bezetting van "Arabie" door de ottomanen zullen de arabieren dit zeker onderschrijven :D

VerbalSmaeel
03-04-08, 12:18
Klok horen luiden..
Zo'n wet bestaat helemaal niet meneer beroepsprovocateur.
Verschillende presidenten hebben hun excuses aangeboden voor de kolonisatie.

Ik hoor ook zo vaak mensen die zeggen dat de Moorse overheersing van Spanje een zegen voor dat land was. Daarmee moet je het vergelijken als bepaalde Fransen ditzelfde zeggen.
Houdt mijn persoon erbuiten, angsthaas. Lees zelf maar:
http://en.wikipedia.org/wiki/French_law_on_colonialism


Article 4 on the "positive role of the French presence abroad"
The controversed article 4 asked teachers and textbooks to "acknowledge and recognize in particular the positive role of the French presence abroad, especially in North Africa." [1] This was considered by the left-wing and in the former colonies as a denial of the racist crimes of colonialism, and had national and international consequences until its repeal at the start of 2006. Hence, Abdelaziz Bouteflika, president of Algeria, refused to sign the envisioned "friendly treaty" with France because of this law. On June 26, 2005, he declared that the law "...approached mental blindness, negationism and revisionism." [2]Famous writer Aimé Césaire, leader of the Négritude anti-colonialist literary movement, also refused to meet then-UMP leader (and winner of the 2007 presidential election) Nicolas Sarkozy, who then cancelled his visit to the overseas department of Martinique, where a thousand persons demonstrated against him in Fort-de-France.

UMP deputy Christian Vanneste was criticized for having introduced the expression "positive values" in the text. On April 25, 2005, more than a thousand professors and thesis students had signed the petition "Colonisation: No to the teaching of an official history". MP Christiane Taubira called the law "disastrous" and enacted because of lobbying from the harkis and the pied-noirs, remaining silent on the Indigenate Code or forced labour in the former colonies.



Fransen die dat zeggen kennen hun geschiedenis niet. De overheersing van Spanje bracht een grote beschaving voort, met voor zijn tijd het toppunt van de wetenschap, ondanks incidenten en strijd om de macht in dat gebied.

De kolonisatie van Afrika door Frankrijk bracht ongekende bruutheid, massamoord, armoede, plundering, en verdeel-en-heerspolitiek die tot aan de dag van vandaag voortduurt. Los van de historische afstand van zo'n 700 jaar met de Islamitische beschaving in Spanje, is het kolonialisme iets van de moderne tijd gekoppeld aan de realiteit van het Frankrijk van vandaag met al haar immigranten uit ex-kolonie landen.

De werkelijkheid is namelijk deze. Het Franse leger heeft tijdens de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd op grote schaal gemarteld en gemoord. In 2002 nog reageerden de Fransen geschokt op de bekentenissen van oud-generaal Paul Aussaresses dat hij nog steeds geen spijt heeft van de Franse terreur in de voormalige kolonie, al was het maar omdat 'martelen doeltreffend is.' Excuses voor het leed de Algerijnen aangedaan zijn veertig jaar na het plegen van de oorlogsmisdaden en de misdaden tegen de menselijkheid nog steeds niet door de Franse staat aangeboden. Wel 'erkende de regering-Jospin - in 1998 - dat de onderdrukking door de politie van een demonstratie voor onafhankelijkheid van Algerijnen, in 1961 in Parijs niet, zoals steeds officieel is beweerd, slechts drie maar tientallen levens had gekost,' zo berichtte de NRC.

Tijdens die vreedzame demonstratie schoot en knuppelde de Parijse politie een nog altijd onbekend aantal Algerijnse nationalisten dood en smeten hun lijken vervolgens in de Seine om voor eens en voor altijd duidelijk te maken wie in 'het vaderland van de Verlichting en de mensenrechten' bepaalde of er geprotesteerd mocht worden tegen het terrorisme van de Franse staat. Na de demonstratie, waaraan meer dan 30.000 Algerijnen deelnamen, onder wie vrouwen en kinderen, pakte de politie 10.000 mensen op en deporteerden ze naar detentiekampen waar een aantal van hen werd vermoord! En dat in het moderne Frankrijk.

De schattingen over het totale aantal doden lopen uiteen van 32 tot rond de 200. Het exacte aantal is onbekend omdat president De Gaulle weigerde een officieel onderzoek te laten instellen en geen van de doden officieel werd geregistreerd. Een jaar later kondigde de Franse staat een generaal pardon af voor misdaden begaan tijdens de strijd tegen de 'Algerijnse opstand.' Jean-Luc Einaudi, auteur van een boek over het onbestraft vermoorden van de demonstranten, verklaarde: 'Men heeft zich veroorloofd het bloedbad voor altijd te laten verdwijnen uit onze collectieve herinnering.' Tot voor kort zwegen de meeste Franse journalisten over de gebeurtenissen van 17 oktober 1961. De enige persfotograaf die zijn materiaal uit handen van de politie wist te houden, Elie Kagan, sprak over de 'volledige en totale onverschilligheid van het Franse volk.' Zijn foto's bleven voor het merendeel ongepubliceerd. Zes jaar geleden nog confisqueerde de Franse douane in Lyon exemplaren van de Algerijnse krant Liberté waarin Kagan's foto's waren afgedrukt. De toenmalige hoofdcommissaris van politie Maurice Papon, degene die opdracht gaf tot de wreedheden, had zich eerder al verdienstelijk gemaakt als coördinator van het militaire en burgerlijke 'pacificatie' programma in oost Algerije, waarvan martelingen en standrechtelijke executies een dagelijks onderdeel uitmaakten. Op 2 april 1998 werd Maurice Papon na het langste proces in de Franse geschiedenis op 87-jarige leeftijd veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf wegens betrokkenheid bij het plegen van 'misdaden tegen de menselijkheid.' Als secretaris-generaal in Bordeaux had hij voor de nazi's in de jaren 1942 tot 1944 de razzia's tegen de joden gecoördineerd. Papon moest van de rechtbank tevens al zijn onderscheidingen teruggeven, waaronder de allerhoogste, de Légion d'Honneur voor bewezen diensten in het militaire en ambtelijke apparaat. In afwachting van het hoger beroep dat hij aantekende werd de oorlogsmisdadiger op vrije voeten gesteld. Voor de terreur tegen de Algerijnen bleef hij ongestraft.

Vanuit deze achtergrond bezien is het door jou op hoge toon ter verantwoording roepen van moslims en het daarmee gepaard gaande borstgeroffel over westerse waarden niet anders dan obsceen.

Julien
03-04-08, 12:49
Houdt mijn persoon erbuiten, angsthaas. Lees zelf maar:
http://en.wikipedia.org/wiki/French_law_on_colonialism

The February 23, 2005 French law on colonialism was an act passed by the Union for a Popular Movement (UMP) conservative majority, which imposed on high-school (lycée) teachers to teach the "positive values" of colonialism to their students (article 4). The law created a public uproar and opposition from the whole of the left-wing, and was finally repealed by president Jacques Chirac (UMP) at the beginning of 2006,

Behalve dat dit niet klopt met "een land dat in de wet heeft staan dat het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen" is deze wet dus nooit ingevoerd. Je liegt en daarom noem ik je dus een provocateur. Doelbewust Marokkanen opzetten tegen Frankrijk..


Fransen die dat zeggen kennen hun geschiedenis niet. De overheersing van Spanje bracht een grote beschaving voort, met voor zijn tijd het toppunt van de wetenschap, onndanks incidenten en strijd om de macht.

De kolonisatie van Afrika door Frankrijk bracht ongekende bruutheid, massamoorden, armoede, plundering, en verdeel-en-heerspolitiek die tot aan de dag van vandaag voortduurt. Los van de historische afstand van zo'n 700 jaar, is het kolonialisme iets van de moderne tijd gekoppeld aan de realiteit van het Frankrijk van vandaag met al haar immigranten uit ex-kolnie landen.
Hypocriet antwoord. Bij de Moorse bezetting van Spanje zet je wel een 'ondanks', maar de Franse kolonisatie bekijk je vanuit één negatief standpunt. Frankrijk heeft veel betekend voor de infrastructuur, ambtelijk apparaat, rechtspraak, cultuur, zelfs voor de emancipatie van de vrouw (artikel: http://www.surrey.ac.uk/LIS/MNP/may2000/Marley.html )
Als je de ene kolonisatie afkeurt, moet je de andere ook afkeuren. Of je moet, net zoals ik doe, alles zien in de historische context en er objectief naar kijken.


De werkelijkheid is ook deze. Het Franse leger heeft tijdens de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd op grote schaal gemarteld en gemoord.
Joh? Vertel me iets nieuws..


Excuses voor het leed de Algerijnen aangedaan zijn veertig jaar na het plegen van de oorlogsmisdaden en de misdaden tegen de menselijkheid nog steeds niet door de Franse staat aangeboden. Wel 'erkende de regering-Jospin - in 1998 - dat de onderdrukking door de politie van een demonstratie voor onafhankelijkheid van Algerijnen, in 1961 in Parijs niet, zoals steeds officieel is beweerd, slechts drie maar tientallen levens had gekost,' zo berichtte NRC-correspondent Pieter Kottman op 9 mei j.l.

Chirac heeft in 2003 wel de kolonisatie een 'zwarte bladzijde uit de geschiedenis' genoemd. Maar ik vind ook dat excuses wel op z'n plaats zijn.


Vanuit deze achtergrond bezien is het door jou op hoge toon ter verantwoording roepen van moslims en het daarmee gepaard gaande borstgeroffel over westerse waarden niet anders dan obsceen.
Sowieso moet je 'achtergronden' er buiten laten. Als jouw familie generaties geleden crimineel zouden zijn geweest, ben jij daar niet verantwoordelijk voor?

Ik roep nergens 'moslims' ter verantwoordeling.. alleen hypocrietelingen en provocateurs. Of ze moslim zijn, interesseert me niet.

VerbalSmaeel
03-04-08, 13:41
Behalve dat dit niet klopt met "een land dat in de wet heeft staan dat het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen" is deze wet dus nooit ingevoerd. Je liegt en daarom noem ik je dus een provocateur. Doelbewust Marokkanen opzetten tegen Frankrijk..
Het is wel degelijk van belang aangezien het iets zegt over hoe racistische Frankrijk is als het gaat om het beschouwen van hun landgenoten uit de maghreb als minderwaardige mensen.



The February 23, 2005 French law on colonialism was an act passed by the Union for a Popular Movement (UMP) conservative majority, which imposed on high-school (lycée) teachers to teach the "positive values" of colonialism to their students (article 4).

Jij zegt "deze wet is nooit ingevoerd". Die wet is weldegelijk ingevoerd geweest, leugenaar. Het is pas zeer recent herroepen. Het betekent dat niet een wetsvoorstel door het parlement is afgekeurd, maar dat een al aangenomen wet door de volksvertenwoordiging door negatieve consequenties van buiten geschrapt wordt. De wet heeft bestaan en is door de volksvertegenwoordiging met grote meerderheid goedgekeurd. Daarom noem ik jou dus de leugenaar en angsthaas. Trotse Marokkanen zullen nooit de werkelijke geschiedenis vergeten.



Hypocriet antwoord. Bij de Moorse bezetting van Spanje zet je wel een 'ondanks', maar de Franse kolonisatie bekijk je vanuit één negatief standpunt. Frankrijk heeft veel betekend voor de infrastructuur, ambtelijk apparaat, rechtspraak, cultuur, zelfs voor de emancipatie van de vrouw (artikel: http://www.surrey.ac.uk/LIS/MNP/may2000/Marley.html )
Als je de ene kolonisatie afkeurt, moet je de andere ook afkeuren. Of je moet, net zoals ik doe, alles zien in de historische context en er objectief naar kijken.
Dus jij bent objectief, Frans ventje? Het Franse brute kolonialisme is gewoon wat het is. Veel betekend voor de cultuur? Je bent ziek. De Franse cultuur heeft alle inheemse culturen waar het mee inraking kwam gepoogd te vernietigen. De elite die mee heeft gewerkt aan het onderdrukken van het volk heeft in ruil daarvoor het Franse hiktaaltje gekregen en de Franse decadentie. Die bestaan tot aan de dag van vandaag, en dat is ook mede de doelgroep voor dat schrijvertje Marley. Alle wegen die er werden gebouwd, was op de rug van de gekoloniseerden met de middelen van de geknechten. De emancipatie van de vrouw? Laat me toch niet lachen. Vrouwen werden verkracht onder het kolonialisme als ultieme vernedering voor mensen die zich tegen de Fransen verzetten.

Jij kwam tenslotte met die vergelijking tussen Frankrijk en Moors Spanje, die geen enkele raakvlakken hebben en verder niks van doen met contemporair Frankrijk met haar huidige racisme. Mijn voorbeelden zijn dat wel en hoogste evident. Moors Spanje was een civilizatie die aan de top stond van zijn tijd, koloniaal Afrika een schande voor de mensheid. Het eerste is niet relevant voor de discussie. Het laatste wel aangezien het verklaart waar de al tijdenlange omgang en racisme met maghrebijnen vandaan komt.



Joh? Vertel me iets nieuws..
Als je dat wist dan zat je de kolonisatie hier niet te verkopen, supermenteur. Zeker familie van Chirac?




Chirac heeft in 2003 wel de kolonisatie een 'zwarte bladzijde uit de geschiedenis' genoemd. Maar ik vind ook dat excuses wel op z'n plaats zijn.
Kan je nagaan wie er hypocriet is. Je land heeft nog nooit excuses aangeboden voor de onmenselijkheden en heeft een wet aangenomen die het een zegen voor de gekoloniseerden noemde. Bovendien heeft het maghrebijnse burgers nog geen 50 jaar geleden massaal in een demonstratie gedood en gemarteld. Toch meen je mij te moeten aanvallen, terwijl je eigen land daar verantwoordelijk voor is waardoor tot aan de dag van vandaag racisten als in het artikel de hand boven het hoofd gehouden wordt en maghrebijnen de onrechtvaardigheid.



Sowieso moet je 'achtergronden' er buiten laten. Als jouw familie generaties geleden crimineel zouden zijn geweest, ben jij daar niet verantwoordelijk voor?
Die achtergronden zijn zeer relevant als het gaat om het verklaren van racisme dat sinds het kolonialisme nooit weggeweest is en de omgang van de machthebbers met slachtoffers van racisme.



Ik roep nergens 'moslims' ter verantwoordeling.. alleen hypocrietelingen en provocateurs. Of ze moslim zijn, interesseert me niet.
Je beweegt je gewoon als een kat in het nauw door een moslim aan te gaan vallen wanneer hij je op de feiten wijs.

Voor de rest ben je een supermenteur en ook nog eens hypocriet doordat je je niet achter je woorden schaart:

De mensenrechten moeten gewoon worden gevolgd. En dit is een inbreuk op de vrijheid van godsdienst. Het is daarnaast een groffe belediging voor alle christenen wereldwijd. Terwijl islamitische landen altijd een grote mond hebben over het 'islamhatende' Westen..

Daarom zei ik ook in mijn vorige reactie: vanuit deze achtergrond bezien is het door jou op hoge toon ter verantwoording roepen van moslims en het daarmee gepaard gaande borstgeroffel over westerse waarden niet anders dan obsceen. Je beroept je er alleen maar op als je het uitkomt, hypocriet.

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=239967&highlight=moslims

Julien
03-04-08, 15:05
Het is wel degelijk van belang aangezien het iets zegt over hoe racistische Frankrijk is als het gaat om het beschouwen van hun landgenoten uit de maghreb als minderwaardige mensen.
Frankrijk ziet Maghrebijnen als minderwaardige mensen? Doe niet zo gespeeld triest man. Ieder normaal denkend mens ziet dat moslims in Frankrijk meer rechten hebben dan minderheden in een gemiddeld islamitisch land. Sterker nog, de islam is een onderdeel van Frankrijk geworden. Met uitzondering van Le Pen, en ook hij vindt dat er moslims in Frankrijk kunnen wonen, is er niemand in de Franse politiek die moslims minderwaardig behandelt. Er zit een islamitische minister in de regering, moslims mogen alles doen wat christenen mogen. Nogmaals je bent een leugenaar en je provoceert doelbewust. Je bent een Wilders die Marokkanen tegen Fransen wil opzetten. Ik weet beter, Frankrijk en de islamitische wereld hebben zeer vriendschappelijke banden. Juist omdat men weet dat Frankrijk, als verlichte, liberaleen democratische natie, de islam en moslims met respect behandelt. Meer dan elk ander westers land. In Frankrijk wonen het grootste percentage moslims van alle westerse landen!


Jij zegt "deze wet is nooit ingevoerd". Die wet is weldegelijk ingevoerd geweest, leugenaar. Het is pas zeer recent herroepen. Het betekent dat niet een wetsvoorstel door het parlement is afgekeurd, maar dat een al aangenomen wet door de volksvertenwoordiging door negatieve consequenties van buiten geschrapt wordt. De wet heeft bestaan en is door de volksvertegenwoordiging met grote meerderheid goedgekeurd. Daarom noem ik jou dus de leugenaar en angsthaas.
Jij beweerde dat de wet nog steeds van kracht is. Dat is dus een leugen. Niet draaien dus. Bovendien had de wet niets te maken met "het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen" wat jij beweerde, maar met een accentverschuiving in het geschiedenisonderwijs aan scholieren. De feitelijke positieve punten van de Franse kolonisatie moesten worden behandeld. Die waren er ook. Maar Chirac heeft terecht dit wetsvoorstel afgewezen. De wet heeft nooit bestaan leugenaar, want deze heeft nooit ingevoerd kunnen worden in het onderwijs, aangezien het schooljaar als was begonnen en Chirac het voorstel al binnen een jaar heeft verworpen (januari 2006 noem jij recent??)

Trotse Marokkanen zullen nooit de werkelijke geschiedenis vergeten.
Fransen zijn net zo trots op hun land en cultuur en laten zich niet beliegen door gefrustreerde 'Marokkanen' zoals jij.


Dus jij bent objectief, Frans ventje?
Objectiever dan jou, frustri, want ik kijk niet eenzijdig naar de geschiedenis. Ik heb zo vaak de zwarte bladzijdes van het kolonialisme benoemd. In tegenstelling tot jij met je zwart-wit wereldbeeld.


Het Franse brute kolonialisme is gewoon wat het is. Veel betekend voor de cultuur? Je bent ziek. De Franse cultuur heeft alle inheemse culturen waar het mee inraking kwam gepoogd te vernietigen. De elite die mee heeft gewerkt aan het onderdrukken van het volk heeft in ruil daarvoor het Franse hiktaaltje gekregen en de Franse decadentie. Die bestaan tot aan de dag van vandaag, en dat is ook mede de doelgroep voor dat schrijvertje Marley. Alle wegen die er werden gebouwd, was op de rug van de gekoloniseerden met de middelen van de geknechten. De emancipatie van de vrouw? Laat me toch niet lachen. Vrouwen werden verkracht onder het kolonialisme als ultieme vernedering voor mensen die zich tegen de Fransen verzetten.
Zie mijn wetenschappelijk bron die ik gegeven heb. Je maakt een karikatuur van het Franse kolonialisme. De positieve effecten op de Marokkaanse infrastructuur, ambtelijk apparaat, rechtspraak zijn niet te ontkennen. Frankrijk heeft nooit haar cultuur of geloof opgedrongen aan de Maghrebijnen. Dat de Franse invloed sterk aanwezig was, en soms nog is, lijkt me logisch - net als de Turkse invloed in de Balkan, Moorse invloed in Spanje, Arabische invloed in Marokko, Amerikaanse invloed in West Europa etc.


Jij kwam tenslotte met die vergelijking tussen Frankrijk en Moors Spanje, die geen enkele raakvlakken hebben en verder niks van doen met contemporair Frankrijk met haar huidige racisme. Mijn voorbeelden zijn dat wel en hoogste evident. Moors Spanje was een civilizatie die aan de top stond van zijn tijd, koloniaal Afrika een schande voor de mensheid. Het eerste is niet relevant voor de discussie. Het laatste wel aangezien het verklaart waar de al tijdenlange omgang en racisme met maghrebijnen vandaan komt.
Met historische context bedoel ik dus ook de 19e/ begin 20e eeuw. In die tijd was kolonialisme een gangbaar iets. Nu afkeurenswaardig. Maar in die tijd doodnormaal. Na genoeg elk land in de wereld bezette toen een ander land of werd bezet. Net zoals de Moorse bezetting van Spanje normaal was in de tijd van de Inquisitie en Kruistochten. Als je het een veroordeelt, moet je ook het ander veroordelen. Of je bent hypocriet.


Als je dat wist dan zat je de kolonisatie hier niet te verkopen, supermenteur. Zeker familie van Chirac?
Ik verkoop hier niets, ik wijs je op historische en actuele feiten. Chirac was overigens de meest populaire westerse leider in Afrika. Ja, zelfs in landen die niet pro-westers zijn..


Kan je nagaan wie er hypocriet is. Je land heeft nog nooit excuses aangeboden voor de onmenselijkheden en heeft een wet aangenomen die het een zegen voor de gekoloniseerden noemde.
Wel verontschuldigingen, geen officiële excuses. En ik heb al gezegd dat ik vind dat het daar hoogste tijd voor is. Wat moet ik meer zeggen? :moe: Wat je nu weer zegt over dat wetsinitiatief is gewoon een leugen!


Toch meen je mij te moeten aanvallen, terwijl je eigen land daar verantwoordelijk voor is waardoor tot aan de dag van vandaag racisten als in het artikel de hand boven het hoofd gehouden wordt en maghrebijnen de onrechtvaardigheid.
Jij valt mij net zo aan als ik jou aanval.. en in dat zwart-wit wereldbeeld dat jij hier verkondgt, herken ik mij totaal niet. Frankrijk is een trots land.. dat heeft voordelen en nadelen. Nadeel is dat zelfkritiek moeilijk is. Maar er is een zeer groot publiek debat gaande over de klonisatie al decennia lang! Frankrijk is heel erg bezig met haar eigen zwarte bladzijdes. Het is duidelijk dat jij totaal geen verstand hebt van Frankrijk.


Die achtergronden zijn zeer relevant als het gaat om het verklaren van racisme dat sinds het kolonialisme nooit weggeweest is en de omgang van de machthebbers met slachtoffers van racisme.
Ik voel me totaal niet aangesproken door Fransen van generaties geleden die de Maghreb hebben gekoloniseerd. Ik vind ook niet dat dat moslims zich aangesproken moeten voelen vanwege moslimterroristen die nú leven.


Je beweegt je gewoon als een kat in het nauw door een moslim aan te gaan vallen wanneer hij je op de feiten wijs.
Dat jij moslim bent doet niet ter zake. Geen slachtoffertje spelen.


Voor de rest ben je een supermenteur en ook nog eens hypocriet doordat je je niet achter je woorden schaart:

De mensenrechten moeten gewoon worden gevolgd. En dit is een inbreuk op de vrijheid van godsdienst. Het is daarnaast een groffe belediging voor alle christenen wereldwijd. Terwijl islamitische landen altijd een grote mond hebben over het 'islamhatende' Westen..
Ten eerste, dit komt uit een topic waaruit blijkt dat Jordanië christenen het land uitzet, en discrimineert. Dát noem ik pas jezelf superieur noemen boven een ander. Christenen zijn in veel islamitische landen minderwaardig. In tegenstelling tot de moslims in Frankrijk. Maar daar hoor ik jou weer niet over. Vandaar dat ik je nogmaals een hypocriet noem.

Ten tweede, ik sta nog steeds achter mijn reactie uit dat topic. Waar heb ik dan anders beweerd?:verveeld: Ieder land hoort de mensenrechten te hanteren, ook Frankrijk.

VerbalSmaeel
03-04-08, 17:34
Frankrijk ziet Maghrebijnen als minderwaardige mensen?
Ja, Franse soldaten verheerlijken nazi's, maar een Maghrebijnse officier die een klacht tegen dit soort discriminatie indient wordt eruit geschopt.



Doe niet zo gespeeld triest man. Ieder normaal denkend mens ziet dat moslims in Frankrijk meer rechten hebben dan minderheden in een gemiddeld islamitisch land. Sterker nog, de islam is een onderdeel van Frankrijk geworden. Met uitzondering van Le Pen, en ook hij vindt dat er moslims in Frankrijk kunnen wonen, is er niemand in de Franse politiek die moslims minderwaardig behandelt.
Wat een gelul. Je springt van de hak op de tak. Het ging hier om maghrebijnen, niet om de plaats van de Islam, mafkees. De toestand in de banlieus waar voormalige inwoners van de kolonies wonen, is jouw zeker ontgaan? Vergeleken met Nederland of andere Europese landen is Frankrijk een riool als het om behandeling van minderheden gaat. In 1993 maakten de kranten Le Canard Enchainé, Libération, Le Monde en ex-premier Michel Rocard de ontdekking, dat Le Pen als luitenant in Algerije mensen heeft afgeslacht en gemarteld, openbaar op de Franse televisiezender TF1. Le Pen liet hen gerechtelijk vervolgen. De krant Le Monde toonde tijdens het proces zelfs Le Pens daggermes in de rechtszaal. In 2000 eindigde deze zaak toen het Franse Hoger Gerechtshof de publicatie legitiem verklaarde. Aangezien oorlogsmisdaden tijdens de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd in Frankrijk amnestie genieten kon Le Pen hiervoor echter niet gerechtelijk vervolgd worden. In 1995 klaagde Le Pen Jean Dufour aan, regionaal adviseur voor de Franse communistische partij, vanwege soortgelijke beschuldigingen en verloor opnieuw.



Er zit een islamitische minister in de regering, moslims mogen alles doen wat christenen mogen.
Weer van de hak op de tak. Het gaat om maghrebijnen uit de voormalige kolonies en hoe de Franse machthebbers met hen omgaan. Franse racistische soldaten verheerlijken nazi's, maghrebijn wordt gestraft. Maghrebijnse kinderen, vrouwen en mannen demonstereren vreedzaam tegen de kolonisatie van Frankrijk worden afgeslacht en gemarteld. Jean-Luc Einaudi, auteur van een boek over het onbestraft vermoorden van de demonstranten, verklaarde: 'Men heeft zich veroorloofd het bloedbad voor altijd te laten verdwijnen uit onze collectieve herinnering.' Tot voor kort zwegen de meeste Franse journalisten over de gebeurtenissen van 17 oktober 1961. De enige persfotograaf die zijn materiaal uit handen van de politie wist te houden, Elie Kagan, sprak over de 'volledige en totale onverschilligheid van het Franse volk.' Zijn foto's bleven voor het merendeel ongepubliceerd. Zes jaar geleden nog confisqueerde de Franse douane in Lyon exemplaren van de Algerijnse krant Liberté waarin Kagan's foto's waren afgedrukt. De toenmalige hoofdcommissaris van politie Maurice Papon, degene die opdracht gaf tot de wreedheden, had zich eerder al verdienstelijk gemaakt als coördinator van het militaire en burgerlijke 'pacificatie' programma in oost Algerije, waarvan martelingen en standrechtelijke executies een dagelijks onderdeel uitmaakten. Op 2 april 1998 werd Maurice Papon na het langste proces in de Franse geschiedenis op 87-jarige leeftijd veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf wegens betrokkenheid bij het plegen van 'misdaden tegen de menselijkheid.' Als secretaris-generaal in Bordeaux had hij voor de nazi's in de jaren 1942 tot 1944 de razzia's tegen de joden gecoördineerd. Papon moest van de rechtbank tevens al zijn onderscheidingen teruggeven, waaronder de allerhoogste, de Légion d'Honneur voor bewezen diensten in het militaire en ambtelijke apparaat. In afwachting van het hoger beroep dat hij aantekende werd de oorlogsmisdadiger op vrije voeten gesteld. Voor de terreur tegen de Algerijnen bleef hij ongestraft.

Tot aan de dag van vandaag zijn er geen excuses voor de brute kolonisatie van de Maghreb, maar wordt er een wet aangenomen die de kolonisatie verheerlijkt. Pas na zware protesten in binnen en buitenland, schrapt men deze woorden uit de wet. De racist Le Pen martelde Algerijnen, maar krijgt amnestie etc. etc.

En dan durf jij te beweren dat Maghrebijnen niet als minderwaardig behandeld worden? Zwetser.



Nogmaals je bent een leugenaar en je provoceert doelbewust. Je bent een Wilders die Marokkanen tegen Fransen wil opzetten.
Doelbewust het ontkennen van de harde werkelijkheid van het racisme van Fransen en de verdediging van deze racisten door de machthebber. Allemaal voortkomend uit koloniale instincten. Daarom speel je dus maar op de man. Maar helaas je zal je hier niet uit kunnen redden, supermenteur.



Ik weet beter, Frankrijk en de islamitische wereld hebben zeer vriendschappelijke banden. Juist omdat men weet dat Frankrijk, als verlichte, liberaleen democratische natie, de islam en moslims met respect behandelt. Meer dan elk ander westers land. In Frankrijk wonen het grootste percentage moslims van alle westerse landen!
Juist, nu gaat het opeens weer over de islamitische wereld en de banden met Frankrijk. Wat een warhoofd ben je ook. De VS en Israel hebben ook vriendschappelijke banden met bepaalde islamitische landen, dat wil nog niet zeggen dat ze verlicht zijn noch dat ze maghrebijnen of andere moslims die in hun landen wonen met respect behandelen.



Jij beweerde dat de wet nog steeds van kracht is. Dat is dus een leugen. Niet draaien dus. Bovendien had de wet niets te maken met "het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen" wat jij beweerde, maar met een accentverschuiving in het geschiedenisonderwijs aan scholieren. De feitelijke positieve punten van de Franse kolonisatie moesten worden behandeld. Die waren er ook.
Je blijft maar liegen. Ik heb dat niet beweerd. Mijn letterlijke woorden zijn dat de Fransen een wet hebben waarin staat dat het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen. Deze wet is van kracht geweest: "The February 23, 2005 French law on colonialism was an act passed by the Union for a Popular Movement (UMP) conservative majority, which imposed on high-school (lycée) teachers to teach the "positive values" of colonialism to their students (article 4)." 'Passed' door een meerderheid van de volksvertegenwoordiging betekent dat de wet van kracht is.

Bovendien had de wet alles te maken met het verheerlijken van het kolonialisme zoals ik zei:"Teach positive values". "The controversed article 4 asked teachers and textbooks to "acknowledge and recognize in particular the positive role of the French presence abroad, especially in North Africa." [1]This was considered by the left-wing and in the former colonies as a denial of the racist crimes of colonialism, and had national and international consequences until its repeal at the start of 2006."

In de dikgedrukte zinnen lees je duidelijk waarom de wet van kracht werd en gedeeltelijk buiten werking is gesteld. De geschiedenisboeken moesten niet leren wat de werkelijke aard van het kolonialisme was, namelijk racisme, verkrachtingen, massamoorden en martelingen, maar herschreven worden als "vrouwenemancipatie", "wegen bouwen", "cultuurbrengers" etc. Alle gruwelijkheden worden gezien als doel van een beschavingsmissie. Hij werd precies om deze redenen buiten werking gesteld, omdat de buitenwacht heel goed op de hoogte is van de werkelijke geschiedenis en niet die van de koloniale lobby.





Maar Chirac heeft terecht dit wetsvoorstel afgewezen. De wet heeft nooit bestaan leugenaar, want deze heeft nooit ingevoerd kunnen worden in het onderwijs, aangezien het schooljaar als was begonnen en Chirac het voorstel al binnen een jaar heeft verworpen (januari 2006 noem jij recent??)
Je blijft maar in je eigen rancune verdrinken en zo merkwaardig de feiten ontekennen. Jij zegt 'wetsvoorstel' is 'afgewezen' en 'wet heeft nooit bestaan'. Het wetsvoorstel is aangenomen dus een wet, en dus is deze wet van kracht geweest: "The February 23, 2005 French law on colonialism was an act passed by the Union for a Popular Movement (UMP) conservative majority, which imposed on high-school (lycée) teachers to teach the "positive values" of colonialism to their students (article 4)." 'Passed' door een meerderheid van de volksvertegenwoordiging betekent dat de wet van kracht is. De wet werd pas na een jaar op voorspraak van de president bij het constitutionele hof, die zich keerde tegen de meerderheid van het parlement, deels verandert. 2 jaar is inderdaad erg recent. De zionistische bezetting in Palestina duurt bijvoorbeeld al 60 jaar.



Fransen zijn net zo trots op hun land en cultuur en laten zich niet beliegen door gefrustreerde 'Marokkanen' zoals jij.
Ja die gebruiken de koloniale lobby om hun geschiedenis te herschrijven, zodat ze leugens kunnen verkopen aan hun kinderen. De Algerijnse onafhankelijksoorlog (1954-1962), waarin Frankrijk gruwelijkheden en massamoorden (ondermeer terrorisme van de Franse pied-noirs) bij de vleet pleegde, werd tot 1999 nog als "operatie voor herstel van de openbare orde" getypeerd, voordat het volgens het parlement officieel "oorlog" ging heten.

VerbalSmaeel
03-04-08, 17:34
Objectiever dan jou, frustri, want ik kijk niet eenzijdig naar de geschiedenis. Ik heb zo vaak de zwarte bladzijdes van het kolonialisme benoemd. In tegenstelling tot jij met je zwart-wit wereldbeeld.
Tuurlijk. Je verdedigt het kolonialisme van de Franse massamoordenaars en verkrachters, door het "vrouwenemancipatie" en "cultuur" te noemen.



Zie mijn wetenschappelijk bron die ik gegeven heb. Je maakt een karikatuur van het Franse kolonialisme. De positieve effecten op de Marokkaanse infrastructuur, ambtelijk apparaat, rechtspraak zijn niet te ontkennen.
Hier verdedig je de gruwelijkheden van het kolonialisme weer. Alles wat Marokko en Algerije opgebouwd hebben, hebben ze ondanks het kolonialisme gebouwd, niet dankzij. De vele miljoenen verwoeste mensenlevens om dat te bereiken staan allemaal op het conto van Frankrijk. Voor de rest, zie mijn vorige reactie. Amnesty heeft tenslotte de Franse regering vergeefs opgeroepen een gerechtelijk onderzoek in te stellen 'naar martelingen en oorlogsmisdaden begaan tijdens de Algerijnse oorlog.'


Frankrijk heeft nooit haar cultuur of geloof opgedrongen aan de Maghrebijnen. Dat de Franse invloed sterk aanwezig was, en soms nog is, lijkt me logisch - net als de Turkse invloed in de Balkan, Moorse invloed in Spanje, Arabische invloed in Marokko, Amerikaanse invloed in West Europa etc.
Als je een land binnenvalt, het land plundert, martelt, vrouwen verkracht en de mensen massaal uitmoord en daarbij tot aan de dag van vandaag francophonie en de franse cultuur verkoopt aan die landen als een zegen voor de mens, daarbij de elite in die landen Franse hulpjes zijn stammend uit de Franse kolonisatie, dan kan je dat misschien niet-opgedrongen noemen. Toch lijkt het me aannemelijker om dat een ramp te noemen dan een aanwinst. Hitler heeft immers de meest indrukwekkende infrastructuur gebouwd in nazi-Duitsland. Toch zal je niemand horen roepen dat nazisme positief is geweest. Deze feiten kun je onmogelijk bagateliseren, tenzij je de Franse kolonisatie verdedigt.



Met historische context bedoel ik dus ook de 19e/ begin 20e eeuw. In die tijd was kolonialisme een gangbaar iets. Nu afkeurenswaardig. Maar in die tijd doodnormaal. Na genoeg elk land in de wereld bezette toen een ander land of werd bezet. Net zoals de Moorse bezetting van Spanje normaal was in de tijd van de Inquisitie en Kruistochten. Als je het een veroordeelt, moet je ook het ander veroordelen. Of je bent hypocriet.
Jij bedoelde iets anders. Namelijk het gruwelijke kolonialisme en de onafhankelijksoorlog die duurde tot aan 1962, te vergelijken met het toppunt van beschaving van 700 jaar geleden in Moors Spanje. Inquisitie en kruistochten zijn bovendien geen moors product geweest, maar één van het christelijke europa. Toch vind ik doden, martelen, plunderen en verkrachten echt niet normaal en als je die maghrebijnse mensenlevens die tot aan 1962 gevallen zijn, met de bloedig neergeslagen demonstraties daarna, en het zwijgen daarover en verheerlijken van de kolonisatie, als normaal voor die tijd omschrijft, ben je voor mij ziek in je paasei. Dan kunnen we de holocaust ook als iets normaals voor die tijd beschouwen, omdat jodenhaat en pogroms toch overal voorkwam.



Ik verkoop hier niets, ik wijs je op historische en actuele feiten. Chirac was overigens de meest populaire westerse leider in Afrika. Ja, zelfs in landen die niet pro-westers zijn..
Jij wijst helemaal niks aan, maar sluit je ogen voor de werkelijkheid. Ik hield toen al niet van Chirac en ik hou nog steeds niet van leugenaars.



Wel verontschuldigingen, geen officiële excuses. En ik heb al gezegd dat ik vind dat het daar hoogste tijd voor is. Wat moet ik meer zeggen? :moe: Wat je nu weer zegt over dat wetsinitiatief is gewoon een leugen!
Jij liegt wederom dat het een wetsinitiatief was, in plaats van een door de meerderheid van het parlement aangenomen wet, die door Chirac tegen de wens van het parlement in, gedeeltelijk ongedaan gemaakt is. Wat je van mij moet doen is stoppen met liegen, het kolonialisme en het huidige racisme te verdedigen, dan laat ik je met rust. Anders zal ik je continue op de feiten blijven wijzen.



Jij valt mij net zo aan als ik jou aanval.. en in dat zwart-wit wereldbeeld dat jij hier verkondgt, herken ik mij totaal niet. Frankrijk is een trots land.. dat heeft voordelen en nadelen. Nadeel is dat zelfkritiek moeilijk is. Maar er is een zeer groot publiek debat gaande over de klonisatie al decennia lang! Frankrijk is heel erg bezig met haar eigen zwarte bladzijdes. Het is duidelijk dat jij totaal geen verstand hebt van Frankrijk.
Natuurlijk. Het is duidelijk dat jij die zelfkritiek in ieder geval niet hebt, door de gruwelijke kolonisatie te gaan verdedigen.



Ik voel me totaal niet aangesproken door Fransen van generaties geleden die de Maghreb hebben gekoloniseerd. Ik vind ook niet dat dat moslims zich aangesproken moeten voelen vanwege moslimterroristen die nú leven.
Het is van belang om te begrijpen waardoor het racisme, en het minderwaardig behandelen van maghrebijnen tot aan de dag van vandaag voortduurt. Als jij die racisten en de kolonisatie verdedigt, blijf ik jou erop aanspreken.



Dat jij moslim bent doet niet ter zake. Geen slachtoffertje spelen.
Net maak je van maghrebijnen moslims en sleep je allerlei verbanden met islamitische landen erbij en nu gaat het er opeens niet om dat ik moslim ben? Hier komt je hypocriete aard van poseur weer naar voren. Jij bent continue degene die moslims slachtofferschap verwijt, maar als ze je op je zwakke punten pakken werp je ze allerlei kwalificaties toe. Het feit dat ik je aanpak met je eigen wapens, lijkt me zeker geen teken van lijdzaamheid.



Ten eerste, dit komt uit een topic waaruit blijkt dat Jordanië christenen het land uitzet, en discrimineert. Dát noem ik pas jezelf superieur noemen boven een ander. Christenen zijn in veel islamitische landen minderwaardig. In tegenstelling tot de moslims in Frankrijk. Maar daar hoor ik jou weer niet over. Vandaar dat ik je nogmaals een hypocriet noem.
Ik ben dan ook niet Jordanie aan het verdedigen; jij verdedigt de gruwelijke misdaden van Frankrijk en de voortdurende weigering van het land om die te erkennen, omdat maghrebijnen als minderwaardig worden beschouwd en in armoedige huisjes in de banlieus gediscrimineerd en uitgesloten worden.



Ten tweede, ik sta nog steeds achter mijn reactie uit dat topic. Waar heb ik dan anders beweerd?:verveeld: Ieder land hoort de mensenrechten te hanteren, ook Frankrijk.
Ik had het over met hoge toon ter verantwoording roepen van moslims en het daarmee gepaard gaande borstgeroffel over westerse waarden, dat dat niet niet anders dan obsceen is. Als je achter je woorden blijft staan heb ik tot aan deze conclusie steeds gelijk.

Qaiys
03-04-08, 18:04
Frankrijk is ook het land dat Israel heimelijk aan kernwapens heeft geholpen en dus de palestijen en de rest van de bevolking van het midden-oosten kan blijven onderdrukken en uitmoorden.

De belangrijkste leider van de oppositie van Marokko, Mehdi ben Barka die internationaal geroemd was, hebben de fransen via misdadige streken van hun geheime dienst ontvoerd en uitgeleverd aan de koning van Marokko. Het lot van Mehdi Ben Barka is bekend.

Nog recentelijk:

Daarnaast hebben de fransen de algerijnse dictatuur geholpen bij het vermoorden van de eerste democratische verkiezingen in Algerije, en dat alleen omdat de moslims dreigden te winnen. Frankrijk heeft massaal wapens en moord-instructeurs naar Algerije gestuurd om de democratische wens van het Algerijnse volk te vermoorden.

Over de zwaar discriminerende wet op het verbod van de hijaab wil ik het niets hebben.

Julien
03-04-08, 23:21
Ja, Franse soldaten verheerlijken nazi's, maar een Maghrebijnse officier die een klacht tegen dit soort discriminatie indient wordt eruit geschopt.
3 soldaten ja.. en die staan synoniem voor de hele Franse samenleving? :knife_hea In elk land heb je rotte appels. Er wordt nu een onderzoek gedaan. Een normale procedure in een rechtsstaat.


Wat een gelul. Je springt van de hak op de tak. Het ging hier om maghrebijnen, niet om de plaats van de Islam, mafkees.
Jij springt juist steeds van de hak op de tak. Dan heb je het weer over het 19e eeuwse kolonialisme, dan weer over de jaren '60 in Algerije en dan weer over het Frankrijk van hedentendage. En op een sneaky manier verbind je dat met elkaar zodat het beeld ontstaat van een racistisch Frankrijk dat Maghrebijnen als minderwaardig ziet.
Overigens zijn bijna alle Maghrebijnen in Frankrijk moslim. En aangezien de discussie hier vaak gaat over moslimdiscriminatie had ik het dan ook over moslims. Maar dan zal ik het wel voortaan over Maghrebijnen hebben als jij je daar beter bij voelt..


De toestand in de banlieus waar voormalige inwoners van de kolonies wonen, is jouw zeker ontgaan? Vergeleken met Nederland of andere Europese landen is Frankrijk een riool als het om behandeling van minderheden gaat. In 1993 maakten de kranten Le Canard Enchainé, Libération, Le Monde en ex-premier Michel Rocard de ontdekking, dat Le Pen als luitenant in Algerije mensen heeft afgeslacht en gemarteld, openbaar op de Franse televisiezender TF1. Le Pen liet hen gerechtelijk vervolgen.
Hier doe je het gelijk weer: op een sneaky manier twee totaal verschillende tijdsperioden met elkaar verbinden. De banlieues zijn echt niet minder dan in alle andere wereldsteden ter wereld. Bovendien wonen er genoeg autochtonen. Wat betreft de gruwelijkheden tijdens de Algerijnse dekolonisatie: Dat zijn allemaal open deuren. Ik heb al vaker gezegd dat deze een schande zijn voor Frankrijk dat nu een van de meest liberale, democratische en verlichte landen ter wereld is. Daarover hoeven we dus niet met elkaar in discussie te gaan.


Tot aan de dag van vandaag zijn er geen excuses voor de brute kolonisatie van de Maghreb, maar wordt er een wet aangenomen die de kolonisatie verheerlijkt. Pas na zware protesten in binnen en buitenland, schrapt men deze woorden uit de wet.
Je valt in herhaling. Dat wetsvoorstel werd al van begin af aan bekritiseerd. De hele oppositie stemde tegen. Er was maar een krappe meerderheid. De wet heeft nooit bestaan omdat die nooit heeft kunnen worden toegepast. Chirac was zelf ook tegenstander van deze wet en heeft helemaal niet geluisterd naar de internationale kritiek. Daar trekt een land als Frankrijk zich echt niets van aan.


En dan durf jij te beweren dat Maghrebijnen niet als minderwaardig behandeld worden? Zwetser.
De zwetser ben jij. Je probeert leugens te verkondigen over het tolerante Frankrijk en ik zal je steeds corrigeren als je met deze leugens doorgaat. Maghrebijnen worden in Frankrijk totaal niet minderwaardig behandeld. In alle takken van de Franse cultuur zijn Maghrebijnen goed vertegenwoordigd; in de regering zit een Algerijnse minister, in de sport, in de muziek, op televisie, op universiteiten, er zijn zeer veel gemengde huwelijken, geen enkel westers land heeft zoveel Maghrebijnen een paspoort gegeven, en zo kan ik wel doorgaan.


Juist, nu gaat het opeens weer over de islamitische wereld en de banden met Frankrijk. Wat een warhoofd ben je ook. De VS en Israel hebben ook vriendschappelijke banden met bepaalde islamitische landen, dat wil nog niet zeggen dat ze verlicht zijn noch dat ze maghrebijnen of andere moslims die in hun landen wonen met respect behandelen.
Islamitische landen, waaronder de Maghreb, hebben veel betere banden met Frankrijk dan met de VS of Israel.


Je blijft maar liegen. Ik heb dat niet beweerd. Mijn letterlijke woorden zijn dat de Fransen een wet hebben waarin staat dat het koloniale verleden een zegen is geweest voor de maghrebijnen. Deze wet is van kracht geweest: "The February 23, 2005 French law on colonialism was an act passed by the Union for a Popular Movement (UMP) conservative majority, which imposed on high-school (lycée) teachers to teach the "positive values" of colonialism to their students (article 4)." 'Passed' door een meerderheid van de volksvertegenwoordiging betekent dat de wet van kracht is.
Domme ezel. De wet is niet meer van kracht en heeft nooit bestaan omdat het schooljaar al was begonnen. Bovendien klopt de manier niet hoe je het wetsvoorstel beschrijft. Dat ga ik je niet nog een keer uitleggen.


In de dikgedrukte zinnen lees je duidelijk waarom de wet van kracht werd en gedeeltelijk buiten werking is gesteld.
Het hele wetsvoorstel is afgewezen door Chirac. Niets gedeeltelijk.


Ja die gebruiken de koloniale lobby om hun geschiedenis te herschrijven, zodat ze leugens kunnen verkopen aan hun kinderen. De Algerijnse onafhankelijksoorlog (1954-1962), waarin Frankrijk gruwelijkheden en massamoorden (ondermeer terrorisme van de Franse pied-noirs) bij de vleet pleegde, werd tot 1999 nog als "operatie voor herstel van de openbare orde" getypeerd, voordat het volgens het parlement officieel "oorlog" ging heten.
De meeste negatieve feiten over het kolonialisme weet jij wel dankzij Franse historici die dit opgeschreven hebben. Zo liberaal is Frankrijk wel. Er wordt al decennia lang objectief onderzoek verricht naar de kolonisatie door Franse historici.

Julien
03-04-08, 23:36
Tuurlijk. Je verdedigt het kolonialisme van de Franse massamoordenaars en verkrachters, door het "vrouwenemancipatie" en "cultuur" te noemen.


Hier verdedig je de gruwelijkheden van het kolonialisme weer. Alles wat Marokko en Algerije opgebouwd hebben, hebben ze ondanks het kolonialisme gebouwd, niet dankzij. De vele miljoenen verwoeste mensenlevens om dat te bereiken staan allemaal op het conto van Frankrijk. Voor de rest, zie mijn vorige reactie. Amnesty heeft tenslotte de Franse regering vergeefs opgeroepen een gerechtelijk onderzoek in te stellen 'naar martelingen en oorlogsmisdaden begaan tijdens de Algerijnse oorlog.'
De feiten die ik noemde zijn wel degelijk positieve punten van de Franse kolonisatie. Dat jij dat niet wil inzien door je oogkleppen en zwart-wit wereldbeeld is jouw probleem.


Als je een land binnenvalt, het land plundert, martelt, vrouwen verkracht en de mensen massaal uitmoord en daarbij tot aan de dag van vandaag francophonie en de franse cultuur verkoopt aan die landen als een zegen voor de mens, daarbij de elite in die landen Franse hulpjes zijn stammend uit de Franse kolonisatie, dan kan je dat misschien niet-opgedrongen noemen. Toch lijkt het me aannemelijker om dat een ramp te noemen dan een aanwinst. Hitler heeft immers de meest indrukwekkende infrastructuur gebouwd in nazi-Duitsland. Toch zal je niemand horen roepen dat nazisme positief is geweest. Deze feiten kun je onmogelijk bagateliseren, tenzij je de Franse kolonisatie verdedigt.
De francophonie is hetzelfde als de Britse Gemenebest of de Arabische Liga of de Hispano wereld.. Frankrijk heeft nooit geloof of cultuur opgedronhen aan de normale man in de Maghreb. Dat er invloed werd uitgeoefend op de elite is een ander verhaal. Maar ook begrijpelijk voor een kolonie.


Jij bedoelde iets anders. Namelijk het gruwelijke kolonialisme en de onafhankelijksoorlog die duurde tot aan 1962, te vergelijken met het toppunt van beschaving van 700 jaar geleden in Moors Spanje. Inquisitie en kruistochten zijn bovendien geen moors product geweest, maar één van het christelijke europa. Toch vind ik doden, martelen, plunderen en verkrachten echt niet normaal en als je die maghrebijnse mensenlevens die tot aan 1962 gevallen zijn, met de bloedig neergeslagen demonstraties daarna, en het zwijgen daarover en verheerlijken van de kolonisatie, als normaal voor die tijd omschrijft, ben je voor mij ziek in je paasei. Dan kunnen we de holocaust ook als iets normaals voor die tijd beschouwen, omdat jodenhaat en pogroms toch overal voorkwam.
Nogmaals: Met historische context bedoel ik dus ook de 19e/ begin 20e eeuw. In die tijd was kolonialisme een gangbaar iets. Nu afkeurenswaardig. Maar in die tijd doodnormaal. Na genoeg elk land in de wereld bezette toen een ander land of werd bezet. Net zoals de Moorse bezetting van Spanje normaal was in de tijd van de Inquisitie en Kruistochten. Als je het een veroordeelt, moet je ook het ander veroordelen. Of je bent hypocriet.

Wat begrijp je daar niet aan?

Holocaust, Algerijnse genocide, andere barbaarse moordpartijen zijn NOOIT te begrijpen en goed te praten. Daar had ik het ook niet over :moe:


Jij wijst helemaal niks aan, maar sluit je ogen voor de werkelijkheid. Ik hield toen al niet van Chirac en ik hou nog steeds niet van leugenaars.
Ik hou niet van provocateurs en hypocretelingen zoals jij a.k.a. Qaiys.


Natuurlijk. Het is duidelijk dat jij die zelfkritiek in ieder geval niet hebt, door de gruwelijke kolonisatie te gaan verdedigen.
Ik verdedig een objectieve manier van geschiedenisbeschrijven. Niet de zwart-wit wereldbeeld van jou. Ga maar werken bij Fox of De Telegraaf. Die hebben net zo'n bekrompen wereldbeeld als jij.



Net maak je van maghrebijnen moslims en sleep je allerlei verbanden met islamitische landen erbij en nu gaat het er opeens niet om dat ik moslim ben? Hier komt je hypocriete aard van poseur weer naar voren. Jij bent continue degene die moslims slachtofferschap verwijt, maar als ze je op je zwakke punten pakken werp je ze allerlei kwalificaties toe. Het feit dat ik je aanpak met je eigen wapens, lijkt me zeker geen teken van lijdzaamheid.
Nogmaals: ik spreek jou niet aan als moslim. Dat boeit me niks. Dat Maghrebijnen voor 95% moslim zijn, lijkt me duidelijk..


jij verdedigt de gruwelijke misdaden van Frankrijk en de voortdurende weigering van het land om die te erkennen,
Ohja? Waar?
En weer lieg je dat je barst.


omdat maghrebijnen als minderwaardig worden beschouwd en in armoedige huisjes in de banlieus gediscrimineerd en uitgesloten worden.
Ik denk dat ik meer Franse Maghrebijnen ken dan jij en ik weet dat zij totaal niet zo denken zoals jij denkt.

Julien
03-04-08, 23:37
Frankrijk is ook het land dat Israel heimelijk aan kernwapens heeft geholpen en dus de palestijen en de rest van de bevolking van het midden-oosten kan blijven onderdrukken en uitmoorden.

De belangrijkste leider van de oppositie van Marokko, Mehdi ben Barka die internationaal geroemd was, hebben de fransen via misdadige streken van hun geheime dienst ontvoerd en uitgeleverd aan de koning van Marokko. Het lot van Mehdi Ben Barka is bekend.

Nog recentelijk:

Daarnaast hebben de fransen de algerijnse dictatuur geholpen bij het vermoorden van de eerste democratische verkiezingen in Algerije, en dat alleen omdat de moslims dreigden te winnen. Frankrijk heeft massaal wapens en moord-instructeurs naar Algerije gestuurd om de democratische wens van het Algerijnse volk te vermoorden.

Over de zwaar discriminerende wet op het verbod van de hijaab wil ik het niets hebben.

Word je niet moe van dat in- en uitloggen elke keer en op je eigen reacties reageren?

Olive Yao
03-04-08, 23:44
Nog recentelijk:

Daarnaast hebben de fransen de algerijnse dictatuur geholpen bij het vermoorden van de eerste democratische verkiezingen in Algerije, en dat alleen omdat de moslims dreigden te winnen.

Niet "de moslims", Qaiys, moslimsfundamentalisten. Dat stel je ten onrechte aan elkaar gelijk.



Over de zwaar discriminerende wet op het verbod van de hijaab wil ik het niets hebben.
Artikel L. 141-5-1 van de franse onderwijswet is een goed artikel. In een dictatuur hangt het portret van de dictator overal.

Qaiys
04-04-08, 08:44
Niet "de moslims", Qaiys, moslimsfundamentalisten. Dat stel je ten onrechte aan elkaar gelijk.

Moslimfundamentalist is een negatief etiket die westerlingen aan moslims geven om ze te stigmatiseren en te criminaliseren zodat hun burgerrechten eventueel makkelijker ingeperkt kunnen worden en de macht bij de dictatoriale elite blijft.


Artikel L. 141-5-1 van de franse onderwijswet is een goed artikel.

Het is een goed artikel voor atheisten en moslimhaters, niet voor moslimas die naar school willen gaan.


In een dictatuur hangt het portret van de dictator overal
Loze inhoudloze niet terzake doende kreet

Al Sawt
04-04-08, 22:57
wo 02 apr 2008, 14:17

Franse soldaten brengen nazigroet

AMSTERDAM - Drie Franse soldaten hebben, terwijl ze de nazigroet brachten, geposeerd achter een vlag met hakenkruisen.

De soldaten verheerlijkten de Wehrmacht en hadden SS-insignes op hun helmen aangebracht. Dat schrijft het Parijse weekblad Le Canard Enchainé, die ook de foto in bezit heeft.
Je bent een Fransman, je dient in de Franse leger en verheerlijkt vervolgens een militaire macht dat Frankrijk in binnen paar dagen versloeg en onherstelbare schade betrok op de Franse militaire eer.

Ik zou mij schamen als ik hun was.