PDA

Bekijk Volledige Versie : Tijdreizen straks mogelijk!



IbnRushd
04-04-08, 00:13
do 03 apr 2008, 15:07

Tijdreizen straks mogelijk!

AMSTERDAM - Tijdreizen zoals in de film is straks mogelijk! Volgens professor Michio Kaku (http://www.myspace.com/mkaku) in New York kan je in de toekomst ook geteleporteerd worden zoals in de film Star Trek.

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00170/kaku_170704d.jpg
De wonderprof

Professor Michio Kaku van de universiteit heeft voor zijn nieuwe boek 'Physics of the Impossible' allerlei onmogelijke zaken onderzocht. Het teleporteren moet 'binnen enkele tientallen jaren' mogelijk zijn, zegt hij.

En als het echt tegenzit een eeuw. Ook het onzichtbaar maken van mensen wordt mogelijk.

Maar ook telepathie , het overbrengen van gedachten door de lucht is geen science fiction meer, zo schrijft de Daily Telegraph (http://www.telegraph.co.uk/earth/main.jhtml?xml=/earth/2008/04/02/eakaku102.xml).

Tijdreizen is van alle mogelijkheden nog het moeilijkst uit te voeren, en het zal waarschijnlijk veel meer dan een eeuw kosten om zoals Suske en Wiske, of Star Trek, straks in de tijdmachine te stappen. Maar mogelijk is het zeker, aldus de professor.

telegraaf.nl

Witte78
04-04-08, 00:37
Waarom reizen ze niet effe terug om ons te vertellen hoe het moet.

Mark
04-04-08, 05:33
wat een onzin, in de jaren 60 beweerden ze ook dat er nu mensen op de maan zouden wonen

Slinger
04-04-08, 06:23
Als het in de toekomst ooit mogelijk wordt om te reizen in de tijd, dan zijn er op dit moment ook mensen onder ons die uit de toekomst zijn gekomen. Kijk maar om je heen, iedereen in je omgeving kan het zijn: een familielid, collega, zo maar een voorbijganger. Misschien zijn er ook politici die uit de toekomst komen. Dat zou eigenlijk wel logisch zijn. Balkenende?

Joesoef
04-04-08, 07:32
dan zijn er op dit moment ook mensen onder ons die uit de toekomst zijn gekomen.


:argwaan:

Heb je altijd al wat vreemd gevonden, begrijp nu waarom.

Charlus
04-04-08, 07:40
Ik kan iig. één onwrikbare voorspelling doen: als tijdreizen inderdaad praktisch mogelijk blijkt, dan is er een passage in de koran die daarnaar vooruit verwijst.

Fibonaci
04-04-08, 08:16
do 03 apr 2008, 15:07

Tijdreizen straks mogelijk!

AMSTERDAM - Tijdreizen zoals in de film is straks mogelijk! Volgens professor Michio Kaku (http://www.myspace.com/mkaku) in New York kan je in de toekomst ook geteleporteerd worden zoals in de film Star Trek.

http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00170/kaku_170704d.jpg
De wonderprof

Professor Michio Kaku van de universiteit heeft voor zijn nieuwe boek 'Physics of the Impossible' allerlei onmogelijke zaken onderzocht. Het teleporteren moet 'binnen enkele tientallen jaren' mogelijk zijn, zegt hij.

En als het echt tegenzit een eeuw. Ook het onzichtbaar maken van mensen wordt mogelijk.

Maar ook telepathie , het overbrengen van gedachten door de lucht is geen science fiction meer, zo schrijft de Daily Telegraph (http://www.telegraph.co.uk/earth/main.jhtml?xml=/earth/2008/04/02/eakaku102.xml).

Tijdreizen is van alle mogelijkheden nog het moeilijkst uit te voeren, en het zal waarschijnlijk veel meer dan een eeuw kosten om zoals Suske en Wiske, of Star Trek, straks in de tijdmachine te stappen. Maar mogelijk is het zeker, aldus de professor.

telegraaf.nlTerugreizen zou theoretisch misschien kunnen, maar naar de toekomst reizen niet,

de toekomst is (in detail in ieder geval) niet vastgelegd, wel het verleden.

Het leven is alleen een film wanneer je het verleden bekijkt,

Alle gebeurtenissen uit de geschiedenis liggen vast in het Licht van dehttp://sprott.physics.wisc.edu/fractals/collect/1995/COSMOS.JPG (http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_0wm2gwc&revision=_latest).

Umarvlie
04-04-08, 08:32
wat een onzin, in de jaren 60 beweerden ze ook dat er nu mensen op de maan zouden wonen

Precies! En een aantal eeuwen gelden dachten ze ook al dat de aarde plat was .. nu vraag ik je ....

Tomas
04-04-08, 08:49
Ik doe al heel lang aan tijdreizen.

Fibonaci
04-04-08, 08:50
Ik doe al heel lang aan tijdreizen.Als je gaat slapen, bedoel je,

je wordt wakker en je bent zo een paar uur verder.

knuppeltje
04-04-08, 08:51
Een ding is zeker- ook hier zijn er wel een stel die er heilig van overtuigd zijn dat ze hun tijd al heel ver vooruit zijn gereisd, terwijl er ook bij zijn die lijken eeuwen geleden te zijn blijven hangen- en toch hier het hoogste woord voeren.

Slinger
04-04-08, 08:55
Een ding is zeker- ook hier zijn er wel een stel die er heilig van overtuigd zijn dat ze hun tijd al heel ver vooruit zijn gereisd, terwijl er ook bij zijn die lijken eeuwen geleden te zijn blijven hangen- en toch hier het hoogste woord voeren.

Sommigen lijken inderdaad 14 eeuwen geleden in een tijdmachine te zijn gestapt en rechtstreeks naar onze tijd te zijn getransporteerd.

Julien
04-04-08, 11:56
Huh?
Tijdreizen is allang mogelijk dombo's!

http://www.tijdreizen.nl

Bar
04-04-08, 12:23
Terugreizen zou theoretisch misschien kunnen, maar naar de toekomst reizen niet,

de toekomst is (in detail in ieder geval) niet vastgelegd, wel het verleden.

Het leven is alleen een film wanneer je het verleden bekijkt,

Alle gebeurtenissen uit de geschiedenis liggen vast in het Licht van de cosmos (http://docs.google.com/View?docID=dgtwk8kn_0wm2gwc&revision=_latest).




Als je een reisje van een jaar maakt met bv 95% van de lichtsnelheid, dan blijkt bij terugkomst op aarde een paar honderd jaar verlopen te zijn. Je kunt dus wel in de toekomst van anderen reizen.

1973Tanger
04-04-08, 12:33
Sommigen lijken inderdaad 14 eeuwen geleden in een tijdmachine te zijn gestapt en rechtstreeks naar onze tijd te zijn getransporteerd.

Bijvoorbeeld Wilders vanuit de middeleeuwen?

Julien
04-04-08, 12:45
Als je een reisje van een jaar maakt met bv 95% van de lichtsnelheid, dan blijkt bij terugkomst op aarde een paar honderd jaar verlopen te zijn. Je kunt dus wel in de toekomst van anderen reizen.

In theorie wel ja.

Als er een apparaat wordt gemaakt dat sneller dan de lichtsnelheid is, zou je vanuit het heelal naar de aarde kunnen kijken waar zich het verleden plaatsvindt.

De planeten/ sterren die wij bekijken vanuit de Aarde zien wij ook in het verleden. Er zijn sterren die wij zien die eigenlijk niet meer bestaan..maar door de lichtsnelheid hebben wij de ontploffing van die ster nog niet meegemaakt.

Wat mij dan weer interessant lijkt, zou je dan niet terug willen reizen naar de tijd van het Paradijs en Adam en Eva.. dan is het grootste vraagstuk van de mensheid ook in 1 keer opgelost: het bestaan van God en welke godsdienst nu de waarheid in pacht heeft.. :hihi:

lihoed
04-04-08, 12:49
Een fabelachtige topic maar altijd nog beter dan Islam bashing.

Bofko
04-04-08, 13:32
Als je hier om je heen kijkt zie je toch ook mensen waarvan je denkt dat ze rechtstreeks uit de middeleeuwen komen.

Slinger
04-04-08, 13:36
Bijvoorbeeld Wilders vanuit de middeleeuwen?

Vind je Vrijheid van meningsuiting een grondrecht dat uit de middeleeuwen stamt?

Tomas
04-04-08, 13:53
Vind je Vrijheid van meningsuiting een grondrecht dat uit de middeleeuwen stamt?

Dat niet. Integendeel. Wilders ongenuanceerde mening is wel van alle tijden.

Blijft maf om Wilders als synoniem te zien van vrijheid van meningsuiting. Zo zie ik 'm absoluut niet. Integendeel. Hij wil die vrijheid juist heel erg inperken, voor die meningen die hem niet aanstaan. Precies zoals dat hoort bij tegenstanders van deze vrijheid.

Repsol
04-04-08, 14:13
In theorie wel ja.

Als er een apparaat wordt gemaakt dat sneller dan de lichtsnelheid is, zou je vanuit het heelal naar de aarde kunnen kijken waar zich het verleden plaatsvindt.

De planeten/ sterren die wij bekijken vanuit de Aarde zien wij ook in het verleden. Er zijn sterren die wij zien die eigenlijk niet meer bestaan..maar door de lichtsnelheid hebben wij de ontploffing van die ster nog niet meegemaakt.

Wat mij dan weer interessant lijkt, zou je dan niet terug willen reizen naar de tijd van het Paradijs en Adam en Eva.. dan is het grootste vraagstuk van de mensheid ook in 1 keer opgelost: het bestaan van God en welke godsdienst nu de waarheid in pacht heeft.. :hihi:

denk niet dat je meer ziet dan een blauwe bol vanuit het heelal. Overigens gelden er bij snelheden tegen de lichtsnelheid aan andere wetten, je komt dus in een nieuw gebied met mogelijk andere natuurwetten. Je kan dus niet de bekende Newtoniaanse wetten extrapoleren naar de quantummechanica.

Gewoon een onzinnige uitspraak van die wetenschapper, waarschijnlijk moet het budget weer aangevuld worden en daar kunnen dit soort statements aan bijdragen.

Repsol
04-04-08, 14:14
Als je hier om je heen kijkt zie je toch ook mensen waarvan je denkt dat ze rechtstreeks uit de middeleeuwen komen.

Wie lopen er dan allemaal rond in je computerkamer?

Julien
04-04-08, 14:20
denk niet dat je meer ziet dan een blauwe bol vanuit het heelal. Overigens gelden er bij snelheden tegen de lichtsnelheid aan andere wetten, je komt dus in een nieuw gebied met mogelijk andere natuurwetten. Je kan dus niet de bekende Newtoniaanse wetten extrapoleren naar de quantummechanica.

Gewoon een onzinnige uitspraak van die wetenschapper, waarschijnlijk moet het budget weer aangevuld worden en daar kunnen dit soort statements aan bijdragen.

Maar als wij vanaf de Aarde naar sterren en planeten in het verleden kunnen kijken, zou je toch ook vanuit een ander punt in het heelal naar de Aarde in het verleden kunnen kijken?
Als mensen raketten weten te maken die sneller zijn dan licht, dan moeten ze vast wel telescopen kunnen maken die de Aarde van grote afstand kunnen bekijken en bestuderen?

Maar goed.. ik volg al sinds de 3e geen natuurkunde meer hoor..:wijs:

Bofko
04-04-08, 14:20
Wie lopen er dan allemaal rond in je computerkamer?
' Hier ' = Nederland

Repsol
04-04-08, 14:26
Maar als wij vanaf de Aarde naar sterren en planeten in het verleden kunnen kijken, zou je toch ook vanuit een ander punt in het heelal naar de Aarde in het verleden kunnen kijken?
Als mensen raketten weten te maken die sneller zijn dan licht, dan moeten ze vast wel telescopen kunnen maken die de Aarde van grote afstand kunnen bekijken en bestuderen?

Maar goed.. ik volg al sinds de 3e geen natuurkunde meer hoor..:wijs:

Probeer jij maar alle beelden en de geluiden met elkaar te synchroniseren, hell of a job hoor:blowen:

Repsol
04-04-08, 14:31
' Hier ' = Nederland

oh ok, waar moet ik op letten dan? Mannen in panty's?

Bofko
04-04-08, 14:33
oh ok, waar moet ik op letten dan? Mannen in panty's?

Ja, doe dat maar.

Joesoef
04-04-08, 17:04
Die vent is toch schrijver van SF boeken, heb ze wel eens zien liggen bij de slegte geloof ik.

tr_imparator
04-04-08, 17:43
Tijd en ruimte zijn dimensies.
Tijdreizen is dus in de dimensie tijd bewegen.
Voor onze zintuigen zijn er 4 dimensie. 3 ruimtedimensies en 1 tijd dimensie. Er wordt verondersteld dat er meerdere dimensies zijn: M-theorie.
Misschien dat je in een andere dimensie komt, die niet zichtbaar voor ons is?

In de Islam ken ik bijvoorbeeld de verhalen van de djins, dat zijn eigenlijk dus een soort wezens die ook leven op deze aarde, maar die niet voor ons zichtbaar zijn. Dat ze ook eten, drinken en leven enzo. Dat ze 'lager' dan ons zijn. Ze leven in een andere dimensie.

Ik heb welles gehoord dat djins je kunnen lastigvallen?

Enne..Ik had ook iets gehoord over ondergrondse geluiden. Dat een groep wetenschappers, onderzoek deden heel diep in de grond en dat men toen allerlei vreemde geluiden heeft gehoord. Geschreeuw en dergelijke. Uit angst zijn ze vervolgens gestopt met het onderzoek.

http://almightywind.com/hell/aboutsounds.htm