PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk : genoeg! Er zijn grenzen



Joesoef
04-04-08, 08:27
Verdonk maakt zich sterk voor Nederlands karakter
Uitgegeven: 3 april 2008 21:57
Laatst gewijzigd: 3 april 2008 22:22

AMSTERDAM - Rita Verdonk gaat zich inzetten voor het behoud van het Nederlandse karakter. Er moet een einde komen aan de 'weg-met-ons-stroming' die Nederlanders wil wijsmaken dat onze cultuur niet bestaat en dat onze normen en waarden minderwaardig zijn aan die van andere culturen.

Verdonk presenteert TON tijdens feest

Verdonk heeft dat donderdagavond in Amsterdam gezegd bij de presentatie van haar politieke beweging Trots op Nederland. Volgens de politica staan de vrijheid van meningsuiting en van godsdienst onder druk. Ook worden Nederlanders steeds maar van discriminatie beschuldigd.

Cultuur

Verdonk verzet zich ertegen "dat wij Nederlanders steeds maar moeten opschuiven en ons moeten aanpassen aan nieuwe culturen. Daarvan zeg ik: genoeg! Er zijn grenzen. Als wij onze Nederlandse cultuur laten verdwijnen, verdwijnen ook onze waarden en vrijheden."

Verdonk maakt zich ook zorgen over de afstand tussen politiek en burgers. Politici behandelen burgers als "potentiële criminelen" en beperken hun handelen door "duizenden wetten, regels en verdragen. En dat terwijl de echte criminelen vrij rondlopen."

Belangengroepen

Ook over de "vastlopende overheid" maakt Verdonk zich ongerust. Belangengroepen kunnen volgens haar grote projecten tientallen jaren tegenhouden door een veelheid van regel en wetten.

Verdonk wil de bureaucratie drastisch verminderen. De wetten en regels die wel zijn afgesproken, moeten wel worden gehandhaafd. En het belang van Nederland moet in het beleid weer voorop worden gesteld, zowel in binnen- als buitenland.

Thema's

Verdonk noemde acht thema's waar echte problemen zijn die moeten worden aangepakt: onderwijs, integratie, regelgeving, veiligheid, immigratie, files, zorg en ontwikkelingssamenwerking.

Ze wil onder meer spijbelen en schooluitval keihard aanpakken, de Tweede Kamer terugbrengen van 150 naar 75 leden, de provincies afschaffen, allochtonen die hier al langer wonen alsnog verplichten Nederlands te leren en minimumstraffen invoeren voor criminelen.

Joesoef
04-04-08, 08:28
Ik vind het een doodeng mens. Dat de gemiddelde Nederlander zo gevoelig is voor populisme maakt mij ook niet echt vrolijk.

Good Kahuna
04-04-08, 08:45
Daar op dat podium, met die armen omhoog en die rode krukken bungelend aan de ellebogen, had ze wel iets van zo'n superschurk uit een superheldenfilm. De vrouwelijke doctor Octo, of zo.

Joesoef
04-04-08, 08:56
Daar op dat podium, met die armen omhoog en die rode krukken bungelend aan de ellebogen, had ze wel iets van zo'n superschurk uit een superheldenfilm. De vrouwelijke doctor Octo, of zo.

:hihi: de badguy uit een bondfilm.

The_Grand_Wazoo
04-04-08, 09:00
Daar op dat podium, met die armen omhoog en die rode krukken bungelend aan de ellebogen, had ze wel iets van zo'n superschurk uit een superheldenfilm. De vrouwelijke doctor Octo, of zo.

Red Crutch.
Zij communiceert ook op het niveau van de gemiddelde Marvel Comic. Moeilijk te begrijpen dat iemand die zulke evidente holle kreten slaakt, zo veel aanhang weet te verwerven.

naam
04-04-08, 09:01
:hihi: de badguy uit een bondfilm.


Dacht dat die uit spiderman was? In het begin vond ik er nog een eens iets zinnigs uitkomen, maar nu is het de vleesgeworden bloemkool en spruitjes verkoopster geworden. Straks worden we verplicht allemaal weer op klompen te gaan lopen.

Joesoef
04-04-08, 09:17
Dacht dat die uit spiderman was? In het begin vond ik er nog een eens iets zinnigs uitkomen, maar nu is het de vleesgeworden bloemkool en spruitjes verkoopster geworden. Straks worden we verplicht allemaal weer op klompen te gaan lopen.


Ik vind haar doodeng. Populistisch viswijf.

naam
04-04-08, 09:46
Ik vind haar doodeng. Populistisch viswijf.

Ach ergens neem ik ur niet zo serieus.

Tomas
04-04-08, 10:06
Ik vind haar doodeng. Populistisch viswijf.

Ik hoor wel vaker dat mensen haar gevaarlijker vinden dan wilders. Waarom?

Umarvlie
04-04-08, 10:09
Ik hoor wel vaker dat mensen haar gevaarlijker vinden dan wilders. Waarom?

Omdat ze niet links of rechts is maar recht door je heen gaat.... :D

The_Grand_Wazoo
04-04-08, 10:45
Ik hoor wel vaker dat mensen haar gevaarlijker vinden dan wilders. Waarom?

Wilders heeft duidelijke en uitgesproken ideeen. Daar ben ik het niet mee eens, maar hij staat tenminste ergens voor en is 'identificeerbaar'. Verdonk staat nergens voor, behalve 'voor wat het volk wil', hetgeen zij dan via peilingen wil uitvinden. Zij kan niet ingeschat worden en laat zich leiden door het gesunde Volksempfinden. Dat is heel ongezond.

Wortel
04-04-08, 12:18
Er moet een einde komen aan de 'weg-met-ons-stroming' die Nederlanders wil wijsmaken dat onze cultuur niet bestaat en dat onze normen en waarden minderwaardig zijn aan die van andere culturen.

Erg populistisch, inderdaad.


Verdonk noemde acht thema's waar echte problemen zijn die moeten worden aangepakt: onderwijs, integratie, regelgeving, veiligheid, immigratie, files, zorg en ontwikkelingssamenwerking.

In dat geval bij deze alvast iets om over na te denken, mevrouw Verdonk.
Enkele gedachten door mij gelanceerd op een discussieavond nabij de Pliniusstraat in Rotterdam-Lombardijen, één van de meest notoire hangplekken alwaar "onze Nederlandse cultuur" volgens u moet opschuiven.

Niet duwen, maar trekken
Sinds 11 september 2001 heeft de multiculturele samenleving in Nederland een aantal zware klappen te verwerken gehad. De verhouding tussen verschillende bevolkingsgroepen is onder druk komen te staan en het onderlinge vertrouwen heeft een aantal flinke deuken opgelopen.
De laatste jaren speelden de spanningen in de multiculturele samenleving een steeds grotere rol in het maatschappelijk debat, en dat meer en meer aangevuurd door media en politiek.
Het is inmiddels bijna onmogelijk geworden om op een open en eerlijke manier debat te voeren over de toekomst van de samenleving en over de vraag hoe om te gaan met integratie. Wie kiest voor de open dialoog en zich zorgen maakt over de toon waarop het debat, soms op het scherpst van de snede, wordt gevoerd wordt al gauw weggezet als zwak, naïef en onderdanig aan de vermeende machtswellust van moslims in Nederland.
Tegelijkertijd is er echter ook een heel ander proces te merken: Daar waar verschillende mensen bijeen komen met één gezamenlijk doel voor ogen, zoals b.v. sportclubs, lijkt de integratie bijna als vanzelf te gaan. Is dit vreemd als je deze ontwikkeling afzet tegen het vaak zo moeizame landelijke debat over integratie? Curieus genoeg helemaal niet. Bij beiden is de inzet namelijk dezelfde: vrijheid. Bij beiden wordt echter diezelfde vrijheid heel anders ontplooid. Bij de één wordt de vrijheid naar voren geduwd, en bij de ander trékt de vrijheid in gezamenlijkheid, en dat zijn, met dezélfde inzet, toch twee zéér verschillende dingen.
In politiek en media wordt nogal eens, soms op het hysterische af, de vrijheid van het individu en de vrijheid van meningsuiting als het allerhoogste goed naar voren geschoven. In die naar voren geschoven vrijheid dient eenieder die er in de multiculturele samenleving bij wil horen, zich in te voegen. Daarbij wordt echter nogal eens één van de belangrijkste kenmerken van dat wat vrijheid is over het hoofd gezien. Vrijheid is namelijk een relatiebegrip en kan nooit bestaan los van anderen die anders zijn dan jij. Een vrijheidsbegrip echter, dat naar voren wordt geschoven als ergens los hangend in de lucht, waar je je ook nog eens maar in hebt te voegen want anders ben je op zijn minst verdacht, ziet voorbij aan het feit dat werkelijke vrijheid alleen kan bestaan in een open verhouding met anderen die niet hetzelfde zijn als jij. Hetzelfde fenomeen zie je ook gebeuren in het verhitte debat over de vrijheid van meningsuiting. Ook daarin is de inzet nogal eens het vermeende recht op vrijheid om volstrekt autonoom, dus los van alles en iedereen, maar te roepen wat je wilt roepen. Een dergelijke duwende “vrijheid” maakt mensen in werkelijkheid echter erg onvrij. Wie herinnert zich nog cabaretier Youp van ’t Hek die in een theatershow zei dat als je een bepaald biermerk dronk je toch wel een heel erg grote burgertut was. En omdat cabaretiers in ons land nu eenmaal de theocratische gestalten zijn van de zo bewierookte vrijheid van meningsuiting, wilde vanaf toen niemand het spul meer drinken. Leve de vrijheid! Nu weet ik als dominee als geen ander
dat een theocratie schijngelovigen en hypocrisie schept, en daarom ben ik dus erg voor scheiding van kerk en staat. Het eerste wat daarvan opknapt is de godsdienst zelf. Maar een maatschappij waarin de vrijheid van meningsuiting trekken krijgt van een soort “goddelijke” onaantastbaarheid wordt net zo schijnheilig en hypocriet als een theocratie.
Het gaat er kortom om bij het stimuleren van integratie niet te duwen maar te trekken. Vrijheid om met elkaar samen te leven laat zich noch van bovenaf noch van onderop dwingen. Op die manier zijn mensen allicht moe van het zalvende gepraat over de multiculturele samenleving dat alleen als een muisgrijze fopspeen van opgedrongen gezamenlijkheid werkt. Maar het andere uiterste: dat van het vlijmscherpe debat. Dat van het ter verantwoording willen roepen van hele bevolkingsgroepen voor het idiote gedrag van enkelingen. Dat van het met olifantshoeven door de porseleinkast van het teerste zelfverstaan van een ander heen denderen omdat een grote bek nu eenmaal altijd moet kunnen. Dát andere uiterste zal net zomin ooit iets goeds doen voor integratie. Er wordt wel eens gezegd dat liefde blind maakt, maar dat is niet waar. Alleen een oog dat kijkt bij het licht van respect ziet vlijmscherp. Maar dat oog heeft dan ook oogleden om het oog dat het aankijkt, met een knipoog, zijn eigenheid te gunnen. Stimuleren dat mensen daar zelf heen willen lijkt mij de beste vorm van integratieaktiviteit.

Julien
04-04-08, 13:51
Verdonkaanhangers hebben een abbo op de Tros, kijken dagelijks Hart van Nederland, gaan van de zomer op de camping zitten, lezen de Privé, eten elke dag hollandse pot en 's zaterdags chinees, gaan met vrienden naar De Toppers In Concert, hun favoriete programma is 'Mooi weer de Leuw', hun dochters zijn verliefd op Jan Smit..

:lol:

lihoed
04-04-08, 13:57
Een "vrouw" hoort niet te regeren en vooral niet zo'n vrouw met een ijskoude hart.
Na dat ze die asielzoekers heeft vergast probeert dat wezen nog steeds terug te krabbelen om aan de macht te komen.
Te gek voor woorden gewoon.

1973Tanger
04-04-08, 23:44
Dat ben ik met je eens. (Ayaan Hirsi Ali ook trouwens).
Politiek als reclamecampagne.

Ik vraag me af of gematigde partijen in huis hebben wat nodig is om dit te bestrijden.

Alleen al het idee dat iedere willekeurige donatie welkom is, ongeacht de herkomst. Een Kamerzetel voor de hoogste bieder.

Joesoef
04-04-08, 23:53
Alleen al het idee dat iedere willekeurige donatie welkom is, ongeacht de herkomst. Een Kamerzetel voor de hoogste bieder.

Rita is te huur. Vroeger stemde je op een politicus omdat zn ideeën met die van jou overeen kwamen.

1973Tanger
05-04-08, 00:00
Rita is te huur. Vroeger stemde je op een politicus omdat zn ideeën met die van jou overeen kwamen.

Is het jou ook niet opgevallen de laatste tijd dat Rita zich anders gedraagt als voorheen? Dat ze meer vanuit haar directe omgeving gestuurd wordt, ze gedraagt zich meer als een marktwijf.

Joesoef
05-04-08, 00:02
Is het jou ook niet opgevallen de laatste tijd dat Rita zich anders gedraagt als voorheen? Dat ze meer vanuit haar directe omgeving gestuurd wordt, ze gedraagt zich meer als een marktwijf.


Ik ben voornamelijk benieuwd naar wie er achter Rita zit. Wie heeft er de regie? Ze is gedrilled, heeft mediatrainingen gehad. Wie is haar personal trainer en wie doet er de regie achter de schermen en vooral, wie betaald dat allemaal?

1973Tanger
05-04-08, 00:07
Ik ben voornamelijk benieuwd naar wie er achter Rita zit. Wie heeft er de regie? Ze is gedrilled, heeft mediatrainingen gehad. Wie is haar personal trainer en wie doet er de regie achter de schermen en vooral, wie betaald dat allemaal?


Ten eerste haar eigen ultra conservatieve man, ten tweede belanghebbende met VVD achtergrond die bij Rita faam en roem ruiken, inclusief een hele reeks aannemers rechtstreeks vanuit de bouwfraude. Dat die allemaal trots op haar zijn is evident.

Joesoef
05-04-08, 00:13
Ten eerste haar eigen ultra conservatieve man, ten tweede belanghebbende met VVD achtergrond die bij Rita faam en roem ruiken, inclusief een hele reeks aannemers rechtstreeks vanuit de bouwfraude.

Ik denk dat er wel iets meer achter de schermen rondloopt behalve haar man. Eerder een Joop van de Ende oid, zo een soort goeroe.

1973Tanger
05-04-08, 00:17
Ik denk dat er wel iets meer achter de schermen rondloopt behalve haar man. Eerder een Joop van de Ende oid, zo een soort goeroe.

Nou Gordon is er ook een van en Joop heeft denk ik geen politieke ambities of belangen, want hij heeft alles al. Goeroe is meer die Tjakka-debiel.

Dinah_Tanger
05-04-08, 00:43
Weer geen echte inhoud dus. Met het verminderen van het aantal kamerleden en het schrappen van een groot deel van de ontwikkelingshulp los je geen enkel probleem op. Met het automatisch ontslaan van topambtenaren bij elke politieke machtswisseling creeer je alleen maar problemen....
Maar goed, er viel ook niet veel te verwachten van iemand die nog nimmer iets presteerde, behalve brokken maken en ruzie schoppen...

1973Tanger
05-04-08, 14:08
Weer geen echte inhoud dus. Met het verminderen van het aantal kamerleden en het schrappen van een groot deel van de ontwikkelingshulp los je geen enkel probleem op. Met het automatisch ontslaan van topambtenaren bij elke politieke machtswisseling creeer je alleen maar problemen....
Maar goed, er viel ook niet veel te verwachten van iemand die nog nimmer iets presteerde, behalve brokken maken en ruzie schoppen...

Het verminderen van het aantal Kamerzetels, alsmede afschaffing van de Eerste Kamer is meer een voorbode van een fascistische Staat. Zoveel mogelijk controlemiddelen elimineren. Dat ze het liefst een éénpartijstelsel wenst is duidelijk. Ik weet trouwens nog steeds niet waar ze genoeg aan hebt?

Tomas
05-04-08, 14:17
Ik denk dat er wel iets meer achter de schermen rondloopt behalve haar man. Eerder een Joop van de Ende oid, zo een soort goeroe.

Haar man was toch zo'n mannetjesmaker. Zo'n personal manager voor politici. Onderschat dat niet.

Het is echter zo vreemd hoe dat effect zo verschillen kan overkomen op een ieder. Je hebt dus mensen die charisma zien bij d'r. En ik heb zoiets van: Ja, inderdaad, net zoveel als een natte krant.

Misschien dat door dat verschil in perceptie dat ik haar "gevaar" zo totaal naders beoordeel. In mijn optiek wordt ze nooit wat. Jaartje, misschien twee, en dan ligt ze weer thuis huilend op de bank. Althans, als aspergerleiders kunnen huilen, dan.

Joesoef
05-04-08, 15:12
Haar man was toch zo'n mannetjesmaker. Zo'n personal manager voor politici. Onderschat dat niet.



Weet ik veel. Ik heb mij nooit zo verdiept in maffe riet, laat staan haar man. Griezelig wel. Soort Caucescou koppeltje. Nu nog een rol voor Geurt in deze klucht.

Joesoef
05-04-08, 15:14
Wel opmerkelijk trouwens. Doodstraf voor moordenaars, verkrachters, drug smokkelaars en terroristen. Lijkt pvd Iran wel, begin mij steeds meer thuis te voelen!

Dinah_Tanger
05-04-08, 17:45
Het verminderen van het aantal Kamerzetels, alsmede afschaffing van de Eerste Kamer is meer een voorbode van een fascistische Staat. Zoveel mogelijk controlemiddelen elimineren. Dat ze het liefst een éénpartijstelsel wenst is duidelijk. Ik weet trouwens nog steeds niet waar ze genoeg aan hebt?


Tot nu toe is alleen duidelijk dat Verdonk gewoon weinig te zeggen heeft. Ze komt met wat populaire onderwerpen en zegt daarover 'leuke dingen voor de mensen'. Maar oplossingen voor wezenlijke problemen heeft ze niet. Maar goed, liever een nietszeggende Rita dan een scheldende Geert.

1973Tanger
05-04-08, 17:52
Tot nu toe is alleen duidelijk dat Verdonk gewoon weinig te zeggen heeft. Ze komt met wat populaire onderwerpen en zegt daarover 'leuke dingen voor de mensen'. Maar oplossingen voor wezenlijke problemen heeft ze niet. Maar goed, liever een nietszeggende Rita dan een scheldende Geert.

Voor oplossingen hoef je op geen enkele politieke partij te rekenen. Het is namelijk in de politiek allemaal een pot nat. Namelijk eerst het volk voorliegen dan achteraf de rekening presenteren. Kabinet in, kabinet uit, telkens hetzelfde liedje. Wie anders beweerd moet echt ideologisch en frivool zijn.

Dinah_Tanger
05-04-08, 19:15
Voor oplossingen hoef je op geen enkele politieke partij te rekenen. Het is namelijk in de politiek allemaal een pot nat. Namelijk eerst het volk voorliegen dan achteraf de rekening presenteren. Kabinet in, kabinet uit, telkens hetzelfde liedje. Wie anders beweerd moet echt ideologisch en frivool zijn.


Je hebt ook gelijk, het is idd 1 pot nat.

Volgens mij wordt het met Rita Verdonk helemaal niets.
Ook Wilders zal geen verlosser of zaligmaker worden.
Echter, de huidige politici hebben ook geen antwoorden.
Misschien zijn er ook geen gemakkelijke antwoorden. Het kwaad is geschied en nu rest ons niet meer dan hard werken aan verbetering. En dat kost tijd, belastinggeld en veel energie.Dat betekent dat zaken ronduit benoemd moeten worden en dat er uitsluitend nog inhoudelijk moet worden gesproken over oplossingen.
Zijn de Nederlanse politici daartoe in staat?
Ik vrees van niet. Dus ik denk dat het pappen en nathouden blijft in de hoop dat het vanzelf beter wordt.

1973Tanger
05-04-08, 19:25
Je hebt ook gelijk, het is idd 1 pot nat.

Volgens mij wordt het met Rita Verdonk helemaal niets.
Ook Wilders zal geen verlosser of zaligmaker worden.
Echter, de huidige politici hebben ook geen antwoorden.
Misschien zijn er ook geen gemakkelijke antwoorden. Het kwaad is geschied en nu rest ons niet meer dan hard werken aan verbetering. En dat kost tijd, belastinggeld en veel energie.Dat betekent dat zaken ronduit benoemd moeten worden en dat er uitsluitend nog inhoudelijk moet worden gesproken over oplossingen.
Zijn de Nederlanse politici daartoe in staat?
Ik vrees van niet. Dus ik denk dat het pappen en nathouden blijft in de hoop dat het vanzelf beter wordt.

Precies, daarom kunt je dat pappen en nathouden beter aan de gevestigde politieke partijen overlaten, want die hebben daarin al de nodige ervaring opgedaan. Bij die nieuwelingen moet weer van meet af aan weer water met papier aangelengt worden om het proces van pappen en nathouden weer op te starten. Kost allemaal weer kostbare tijd, moeite en natuurlijk geld. Dan ben je bij de oude garde goedkoper uit en beter af.

Dinah_Tanger
05-04-08, 19:57
Precies, daarom kunt je dat pappen en nathouden beter aan de gevestigde politieke partijen overlaten, want die hebben daarin al de nodige ervaring opgedaan. Bij die nieuwelingen moet weer van meet af aan weer water met papier aangelengt worden om het proces van pappen en nathouden weer op te starten. Kost allemaal weer kostbare tijd, moeite en natuurlijk geld. Dan ben je bij de oude garde goedkoper uit en beter af.


Lah yerza9 sbar, lkhayr incha Allah.

foxcave
06-04-08, 08:15
Een "vrouw" hoort niet te regeren en vooral niet zo'n vrouw met een ijskoude hart.
Na dat ze die asielzoekers heeft vergast probeert dat wezen nog steeds terug te krabbelen om aan de macht te komen.
Te gek voor woorden gewoon.


Jou mening over vrouwen is nu duidelijk, moet je niet verhuizen naar een land waar ze die mening delen?

Je moet je schamen, vrouwen hebben in Nederland net zoveel rechten en plichten als mannen.

super ick
06-04-08, 10:57
Precies, daarom kunt je dat pappen en nathouden beter aan de gevestigde politieke partijen overlaten, want die hebben daarin al de nodige ervaring opgedaan. Bij die nieuwelingen moet weer van meet af aan weer water met papier aangelengt worden om het proces van pappen en nathouden weer op te starten. Kost allemaal weer kostbare tijd, moeite en natuurlijk geld. Dan ben je bij de oude garde goedkoper uit en beter af.

Ja het systeem is in en in verrot.

Maarehhhh noem eens een plek waar het beter gaat?