PDA

Bekijk Volledige Versie : Antiwesterse stemming in China neemt toe



Mark
08-04-08, 10:55
Antiwesterse stemming in China neemt toe
Buitenlands - door Redactie op 08-04-2008 @ 11:30
Steeds meer Chinezen veroordelen in felle termen de Europese en Amerikaanse bemoeienis met de situatie in Tibet. Vooral westerse journalisten krijgen het er flink van langs.

Al bijna 3 miljoen Chinezen tekenden de afgelopen week een internetpetitie van Sina.com, een van de populairste websites van China. Daarin beschuldigen ze ''westerse mediaorganisaties'' van het publiceren van ''leugenachtige'' en ''verdraaide reportages over de opstandige provincie''.

Uit de commentaren op de website spreekt een felle antiwesterse stemming. Een inwoner van de provincie Hubei bestempelt westerse tv-zenders als 'Nazi Goebbels media'. ''Ze gebruiken de kwestie Tibet om zich met China's binnenlandse aangelegenheden te bemoeien'', schrijft hij. ''Hun doel is China te isoleren en uiteindelijk te vernietigen

Mark
08-04-08, 10:56
jankerds

Mark
08-04-08, 11:51
'Illegale Chinezen het land uit'
Uitgegeven: 8 april 2008 12:38
Laatst gewijzigd: 8 april 2008 12:39

DEN HAAG - De asielaanvragen van honderden Chinezen die zich onverwacht hebben gemeld, worden met voorrang behandeld. Veel van de Chinezen verblijven waarschijnlijk illegaal in Nederland en zullen het land moeten verlaten. Zonodig worden ze vastgezet, waarna uitzetting volgt.

Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak van Justitie geantwoord op vragen vanuit de Tweede Kamer, die dinsdagmiddag met haar debatteert over de "urgente situatie". Albayrak gaat ervan uit dat de vele Chinezen die de afgelopen weken plotseling naar het aanmeldcentrum in Ter Apel kwamen al enige tijd in Nederland zijn.

Pardonregeling

Tussen half maart en begin april hebben zich ongeveer 850 Chinezen gemeld in Ter Apel. Normaal zijn dat er gemiddeld twintig per maand. De Chinezen reageerden waarschijnlijk op een gerucht dat ze in aanmerking zouden komen voor een generaal pardon. Prins Willem-Alexander zou binnenkort de troon bestijgen en als geste een pardonregeling afkondigen.

Albayrak ontkent dat de toestroom van Chinezen verband houdt met de pardonregeling die ze afgelopen jaar heeft doorgevoerd. De staatssecretaris concludeert dat uit eerste onderzoeksgegevens, die aantonen dat de Chinezen al in Nederland verbleven en vaak ook de taal enigszins spreken. "Ze zijn dus niet als reactie op de regeling naar Nederland gekomen."



dit zijn duidelijk anti-westerse infiltranten gelijk uitzetten

Max Stirner
08-04-08, 15:28
Die Chinezen zijn nog een stuk simpeler te beledigen dan bijv. joden of moslims - dat dat wordt lachen deze zomer, zeker omdat die Neo-kolonialistische spleetogen het voor 100% aan zichzelf te wijten hebben.

:engel:

Tomas
08-04-08, 15:30
Die Chinezen zijn nog een stuk makkelijk te beledigen dan bijv. joden of moslims - dat dat wordt lachen deze zomer, zeker omdat ze het voor 100% aan zichzelf te wijten hebben.

:engel:

Hoe kan je nou Chinezen beledigen? Ben je wel eens in china geweest? Dat gedrag is echt niet meer beledigbaar.

Mark
08-04-08, 15:39
gevaarlijk hoor, wat als china en het midden oosten de VS en de EU gaan boycotten.

dan zouden we gigantisch veel fabrieken en kerncentrales moeten bouwen.

Tomas
08-04-08, 15:40
gevaarlijk hoor, wat als china en het midden oosten de VS en de EU gaan boycotten.

dan zouden we gigantisch veel fabrieken en kerncentrales moeten bouwen.

Bedoel je dat we dan zelf ons giftige speelgoed moeten maken?

Max Stirner
08-04-08, 15:55
Hoe kan je nou Chinezen beledigen?


Ze confronteren met de waarheid, namelijk dat ze worden geregeerd door boosaardige bejaarde kabouters die ongestraft andere landen denken te kunnen inpikken.

Het wordt een mooie zomer ... :hihi:

Umarvlie
08-04-08, 15:59
Je hoeft alleen maar (en dat kan tegen elke chinees, ook hier in Nederland) te zeggen dat Taiwan een onafhankelijk land is en ze zitten al op de kast.... :engel:

barfly
08-04-08, 16:54
Het westen moet gewoon de OS boycotten, hebben ze al die zooi voor de katzeviool gebouwd. :)

Fibonaci
08-04-08, 17:11
Het westen moet gewoon de OS boycotten, hebben ze al die zooi voor de katzeviool gebouwd. :)
Het zijn gewoon helerspraktijken, die handel en wandel met dictatuur.

Heel sporty.


Churchill heeft het mooi gezegd toen ze hem vroegen waarom hij zo oud geworden was,

absolutely no sports.

Qaiys
08-04-08, 17:50
Het westen moet gewoon de OS boycotten, hebben ze al die zooi voor de katzeviool gebouwd. :)

Denk het niet, er zal gretig gebruik van gemaakt worden. Dat is tevens ook vaak de bedoeling na de olympische spelen.

Max Stirner
08-04-08, 17:59
Je hoeft alleen maar (en dat kan tegen elke chinees, ook hier in Nederland) te zeggen dat Taiwan een onafhankelijk land is en ze zitten al op de kast.... :engel:



Je bedoelt dat je ze daar echt mee kan zieken ... ?

Das mooi, dat moslimpje-pesten begon me sowieso een beetje te vervelen zo langzamerhand.

rja2
08-04-08, 21:21
Het westen moet gewoon de OS boycotten, hebben ze al die zooi voor de katzeviool gebouwd. :)
Dan je denk zelf zeker. ?

Met de Olmpische spelen, zijn er zo veel financiële belangen, door de atleten, sponsors, TV stadions die veel geld hebben betaald hebben aan het IOC om dit uit te zenden.

Dat die echt wel doorgaat.

Denk je dat, Pieter van Hoogeband blij is met de boycot van de spelen, daar heeft hij 4 jaar naar toegeleefd, hij wil voor de derde keer Olympische kampioen worden en scoren ook financieel - ik denk niet dat hij het red, maar dat is een ander verhaal.

H.P.Pas
08-04-08, 22:28
Ze confronteren met de waarheid, namelijk dat ze worden geregeerd door boosaardige bejaarde kabouters die ongestraft andere landen denken te kunnen inpikken.


Dat is de halve waarheid.
De andere helft is, dat die kabouters in 20 jaar tijd gas, water, licht, riolering,
huisvesting, openbaar vervoer,medische verzorging en onderwijs voor 300 millioen mensen uit de bodem gestampt hebben.
Ik vrees, dat niet zóveel Chinezen echt op bleke betweters zitten te wachten.

Max Stirner
08-04-08, 23:04
Dat is de halve waarheid.
De andere helft is, dat die kabouters in 20 jaar tijd gas, water, licht, riolering,
huisvesting, openbaar vervoer,medische verzorging en onderwijs voor 300 millioen mensen uit de bodem gestampt hebben.
Ik vrees, dat niet zóveel Chinezen echt op bleke betweters zitten te wachten.


Daar hebben ze vrij weinig aan in bijv. Burma, Darfur, Noord Korea en Tibet.

China is direct of indirect verantwoordelijk voor de onbeschrijfbare ellende in deze landen en ik vind het errug leuk dat ze nu eindelijk ns de emmer sh*t over zich heen krijgen die ze daarvoor verdienen - of ze daar nu op zitten te wachten of niet.

Mark
09-04-08, 05:15
Dat is de halve waarheid.
De andere helft is, dat die kabouters in 20 jaar tijd gas, water, licht, riolering,
huisvesting, openbaar vervoer,medische verzorging en onderwijs voor 300 millioen mensen uit de bodem gestampt hebben.
Ik vrees, dat niet zóveel Chinezen echt op bleke betweters zitten te wachten.


Hitler heeft ook supermooie wegen gebouwd

H.P.Pas
09-04-08, 08:39
Hitler heeft ook supermooie wegen gebouwd
Oud misverstand. Dat hele programma stamt nog uit de Weimarrepubliek.

H.P.Pas
09-04-08, 09:02
ik vind het errug leuk dat ze nu eindelijk ns de emmer sh*t over zich heen krijgen die ze daarvoor verdienen - of ze daar nu op zitten te wachten of niet.

OK, dat kan ik navoelen. Ik verwacht alleen niet dat er veel meer uit voort komt als dat goeie gevoel.

Max Stirner
10-04-08, 13:00
OK, dat kan ik navoelen. Ik verwacht alleen niet dat er veel meer uit voort komt als dat goeie gevoel.


Dat zegt iedereen altijd ja, alle 'kenners' en alle politici :

'we moeten oppassen dat ze niet terug in hun schulp kruipen' , 'je moet ze met tact benaderen, niet kwetsen, zorgen dat ze hun gezicht niet verliezen ', 'met stille diplomatie hebben we al 'heel veel' bereikt de laatste jaren ' ....


Persoonlijk ben ik ben zo eigenwijs om dit allemaal schijnheilig gel*l te vinden, de makkelijkste weg, apeasement ....

Het heeft geen effect gehad - zeker niet waar het de buitenlandse politiek van China betreft: ze doen geen enkele moeite om te verbergen dat ze sch**t hebben aan de rest van de wereld.

Dus dan maar een koude douche: want wakker worden zullen ze, die boosaardige bejaarde kabouters en hun geïndoctrineerde kuddedieren.

mark61
10-04-08, 16:33
Denk het niet, er zal gretig gebruik van gemaakt worden. Dat is tevens ook vaak de bedoeling na de olympische spelen.

Het woont anders beroerd in een stadion. Zo weinig privacy en horizontale leefruimte.

Fibonaci
10-04-08, 19:27
Antichinese stemming in het westen neemt nog meer toe.


Ik denk dat China het westen meer nodig heeft dan andersom, anders stort hun hele naar het westen-exporterende economie in elkaar.


Prachtig, eindelijk is het afgelopen met die helerspraktijken met dictatuur, hoogtijd dat onze ogen opengaan.