PDA

Bekijk Volledige Versie : halal shampoo ????



imane_85
10-04-08, 10:26
wie heeft er gehoord van halal shampoo ?
ik heb het ook via via gehoord en ik vind het wel
een beetje vaag maar zou het wel een keertje willen testen
weet iemand waar ik het kan kopen

Bofko
10-04-08, 10:50
Welke verboden stoffen zitten er in de normale shampoo dan ?

Koala64
10-04-08, 13:07
Zit daar halal geslachte aloe vera in dan?

super ick
10-04-08, 14:08
wie heeft er gehoord van halal shampoo ?
ik heb het ook via via gehoord en ik vind het wel
een beetje vaag maar zou het wel een keertje willen testen
weet iemand waar ik het kan kopen

Halalshampoo kan je zelf maken van kippenstront (wel ritueel geslachte natuurlijk).

Sta je straks voor de grote goeroe en ga je het vuur in omdat je je haar hebt gewassen met de verkeerde shampoo. Tis toch wat?

mark61
10-04-08, 17:10
Is rhassoul met na3na3 wat? Oeps, het komt wel uit Denemarken :hihi:

http://www.urtekram.dk/ethics/

Joesoef
10-04-08, 17:30
Volgensmij net zoals met halal schoenen.

Qaiys
10-04-08, 18:42
wie heeft er gehoord van halal shampoo ?
ik heb het ook via via gehoord en ik vind het wel
een beetje vaag maar zou het wel een keertje willen testen
weet iemand waar ik het kan kopen

Imane je kunt je vraag beter bij de islam forum of ergens anders stellen. Hier zitten bijna alleen oude nederlandse homo's, ongelovigen en ander soort tuig die je vraag niet serieus zullen beantwoorden en je alleen belachelijk willen maken.

mark61
10-04-08, 18:47
Imane je kunt je vraag beter bij de islam forum of ergens anders stellen. Hier zitten bijna alleen oude nederlandse homo's, ongelovigen en ander soort tuig die je vraag niet serieus zullen beantwoorden en je alleen belachelijk willen maken.

Zeg jonge Marokkaanse heterogelovige, kan jij me uitleggen wat halal shampoo is?

Ik heb godbetert serieus antwoord gegeven. Het lijkt me dat de shampoo die ik aanbeval :confused: naar de geest nog het halaalst is. En bovendien van Marokkaanse ingrediënten.

Lillijke zuurpruim.

Qaiys
10-04-08, 19:00
Zeg jonge Marokkaanse heterogelovige, kan jij me uitleggen wat halal shampoo is?

Ik heb godbetert serieus antwoord gegeven. Het lijkt me dat de shampoo die ik aanbeval :confused: naar de geest nog het halaalst is. En bovendien van Marokkaanse ingrediënten.

Lillijke zuurpruim.


Die trip naar Zuid-Afrika heeft je wel goed gedaan zo te zien. Mooi zo !

mark61
10-04-08, 19:29
Die trip naar Zuid-Afrika heeft je wel goed gedaan zo te zien. Mooi zo !

Kan je niet gewoon antwoord geven op mijn vraag, en je excuses aanbieden? Tweede is optioneel, eerste niet.

mark61
10-04-08, 19:55
Joehoe?

ronald
11-04-08, 00:31
Welke verboden stoffen zitten er in de normale shampoo dan ?

Zoals je weet zit in zeep en andere soortgelijke producten vetten. Dat kunnen dus ook dierlijke vetten zijn. Vaak zitten in gekleurde zepen en shampoos ook nog eens kleurstoffen. Zo wordt de in Nederland verwerkte rode kleurstof veelal van luizen gemaakt. De voor eetgerei gebruikte zepen en afwasmiddelen is het noodzakelijker hierop te letten omdat het met eetgerei in aanraking komt natuurlijk. De meeste afwasmiddelen zijn synthetisch en daardoor kosher. Waarschijnlijk ook in Moslimlanden kun je net als in Israel, de VS en Engeland diverse koshere zepen en shampoos krijgen. Het is bijna Pesach dus nu volop te koop in de diverse koshere winkels in Nederland. Ikzelf gebruik al sinds jaar en dag Palmolive, ook kosher. Voor de afwas Dreft.

Los
11-04-08, 01:28
eindelijk eens een shampoo zonder varkensvlees of alcohol

Bofko
11-04-08, 01:52
eindelijk eens een shampoo zonder varkensvlees of alcohol

Ik hou me daar nooit mee bezig.Ik gebruik gewoon de shampoo van mijn vriendin.

sidi bibi
11-04-08, 09:48
Zoals je weet zit in zeep en andere soortgelijke producten vetten. Dat kunnen dus ook dierlijke vetten zijn. Vaak zitten in gekleurde zepen en shampoos ook nog eens kleurstoffen. Zo wordt de in Nederland verwerkte rode kleurstof veelal van luizen gemaakt. De voor eetgerei gebruikte zepen en afwasmiddelen is het noodzakelijker hierop te letten omdat het met eetgerei in aanraking komt natuurlijk. De meeste afwasmiddelen zijn synthetisch en daardoor kosher. Waarschijnlijk ook in Moslimlanden kun je net als in Israel, de VS en Engeland diverse koshere zepen en shampoos krijgen. Het is bijna Pesach dus nu volop te koop in de diverse koshere winkels in Nederland. Ikzelf gebruik al sinds jaar en dag Palmolive, ook kosher. Voor de afwas Dreft.

Ik zag een week of 2 geleden op het strand van het Souss-Massa natuurreservaat een wild zwijn liggen in verregaande staat van ontbinding, ik mag aannemen dat dat hele strand nu niet meer kosher is, al die zwijnedeeltjes overal. Misschien de autriteiten waarschuwen om overal borden neer te zetten ?

H.P.Pas
11-04-08, 10:02
Zo wordt de in Nederland verwerkte rode kleurstof veelal van luizen gemaakt.

Kleurstof van slakken, mag dat wel ?

mark61
11-04-08, 10:52
Qaiyyyyyyyyys?

Koala64
11-04-08, 17:16
Qaiyyyyyyyyys?

Weg.

Ies geen halal topic. :rolleyes:

mark61
11-04-08, 17:46
Weg.

Ies geen halal topic. :rolleyes:

Nou niet meer. Ga weg! :vreemd:

ronald
11-04-08, 17:48
Kleurstof van slakken, mag dat wel ?

Nooit gehoord dat ze die van slakken maken. Maar voor voedsel: nee. Een slak is een niet-kosher dier om te nuttigen.

ronald
11-04-08, 17:49
Ik zag een week of 2 geleden op het strand van het Souss-Massa natuurreservaat een wild zwijn liggen in verregaande staat van ontbinding, ik mag aannemen dat dat hele strand nu niet meer kosher is, al die zwijnedeeltjes overal. Misschien de autriteiten waarschuwen om overal borden neer te zetten ?

Ik ken de Islamietische wetten daaromtrend niet goed. De joodse: opruimen door te begraven of verbranden en klaar is Kees. Ik neem aan dat niemand zand gaat zitten eten.

H.P.Pas
11-04-08, 17:51
Nooit gehoord dat ze die van slakken maken. Maar voor voedsel: nee. Een slak is een niet-kosher dier om te nuttigen.

Purper wordt/werd van slakken gemaakt maar alleen gebruikt als textielverf. Dat mag dus wel ?

mark61
11-04-08, 18:00
Purper wordt/werd van slakken gemaakt maar alleen gebruikt als textielverf. Dat mag dus wel ?

Als je belooft niet aan je broek te likken.

Ik kan het ook nooit volgen, het gaat hier weliswaar over joodse spijswetten, maar de islamitische schijnen zich ook uit te strekken tot niet-consumptief gebruik.

H.P.Pas
11-04-08, 18:17
Als je belooft niet aan je broek te likken.



De gordijnen van de tabernakel waren mer purper geverfd. :boos:
En wel op hoog bevel.

ronald
11-04-08, 18:48
Purper wordt/werd van slakken gemaakt maar alleen gebruikt als textielverf. Dat mag dus wel ?

Ja, maar Mark 61 heeft gelijk... je moet niet overal aan likken...:maf2:

ronald
11-04-08, 18:53
De gordijnen van de tabernakel waren mer purper geverfd. :boos:
En wel op hoog bevel.

Ja is waar...de slak voor techelet, purperblauw. Was ik even vergeten. Dat was een zeeslak. Ik dacht in de richting van voedsel.
Techelet, de antieke bijbelse blauwe kleurstof die de mantels van koningen, priesters en eenvoudige Joden versierden, raakte bijna 1300 jaar geleden verloren voor de wereld. Recente vooruitgang op het terrein van de archeologie, marine biologie en chemie, samen met intensief van historische en talmoed-bronnen hebben de bron van de kleurstof geïdentificeerd als de slak Murex trunculus. De mitswa (Gebod) om een draad techelet te dragen wordt weer opnieuw vervuld door Joden.

http://www.hoor-israel.org/web/Maatschappij/Techelet.htm

sidi bibi
12-04-08, 09:31
Ik ken de Islamietische wetten daaromtrend niet goed. De joodse: opruimen door te begraven of verbranden en klaar is Kees. Ik neem aan dat niemand zand gaat zitten eten.

Champoo eet je ook niet.

Witte78
12-04-08, 09:47
Champoo eet je ook niet.

Niet? Ik vond dat broodje shampoo al zo vreemd smaken. Dat zal het verklaren.

mark61
12-04-08, 09:50
Champoo eet je ook niet.

Ik zei hierboven al, apart eigenlijk dat isl. eetregels doorwerken tot in de geneeskunde. Geen alcohol in medicijn, geen varkenshartkleppen...

ronald
13-04-08, 00:08
Champoo eet je ook niet.

Het komt toch in direct contact met je huid waar de poriën zich openen? Je gebruikt ook niet allerlei soorten zalf. Dat is één zaak. Je zou na het wassen van je haar ook in contact met voedsel kunnen komen. Daarom noemde ik ook handzeep en afwasmiddel wat een duidelijker beeld schept.

sidi bibi
13-04-08, 07:40
Het komt toch in direct contact met je huid waar de poriën zich openen? Je gebruikt ook niet allerlei soorten zalf. Dat is één zaak. Je zou na het wassen van je haar ook in contact met voedsel kunnen komen. Daarom noemde ik ook handzeep en afwasmiddel wat een duidelijker beeld schept.

Nou, nou, eten met je porieën. Redelijk gecompliceerd allemaal. Lijkt me ook lastig op reis in een hotel bv, zelf zeep en champoo meenemen en dan nog de prangende vraag of de gast voor je geen onhygienische varkensslachter was.

ronald
13-04-08, 10:57
Nou, nou, eten met je porieën. Redelijk gecompliceerd allemaal. Lijkt me ook lastig op reis in een hotel bv, zelf zeep en champoo meenemen en dan nog de prangende vraag of de gast voor je geen onhygienische varkensslachter was.

Zoiets zal ik maar zeggen ja...
Maar hoezo? Denk je dat ik varkensslachters eet?

super ick
13-04-08, 11:35
Niet? Ik vond dat broodje shampoo al zo vreemd smaken. Dat zal het verklaren.

Vandaar dat schuimbekken.

super ick
13-04-08, 11:41
Als je belooft niet aan je broek te likken.

Ik kan het ook nooit volgen, het gaat hier weliswaar over joodse spijswetten, maar de islamitische schijnen zich ook uit te strekken tot niet-consumptief gebruik.

Zijn mensen nu echt bang dat ze, door hun haar met de verkeerde shampoo te wassen in de hel terrecht komen?
Maar we mogen er niet om lachen, moeten respectvol blijven.
Hoe kunnen wij respect terug verwachten van mensen die zover weg zijn?
Is daar niet een goede imampsycholoog voor om dat arme meisje een beetje op het goede spoor te zetten?
Straks gaat ze nog op zoek naar halalbestrating voor in de tuin, of belt ze rijkswaterstaat om te informeren of de IJtunnel wel halal is voordat ze erdoor rijdt.

H.P.Pas
13-04-08, 12:42
Maar we mogen er niet om lachen, moeten respectvol blijven.


People who don't like their beliefs being laughed at shouldn't have such funny beliefs.

ronald
13-04-08, 14:56
Imane je kunt je vraag beter bij de islam forum of ergens anders stellen. Hier zitten bijna alleen oude nederlandse homo's, ongelovigen en ander soort tuig die je vraag niet serieus zullen beantwoorden en je alleen belachelijk willen maken.

Wat?? Krijg je nu al weer gelijk?

mark61
13-04-08, 14:59
Wat?? Krijg je nu al weer gelijk?


Denk jij dat een moslima naar de hel gaat als ze de verkeerde shampoo gebruikt?

knuppeltje
13-04-08, 15:27
Denk jij dat een moslima naar de hel gaat als ze de verkeerde shampoo gebruikt?

Nee- maar of dat goed is voor dat haar?
Misshien hebben ze daarom wel die hoofdoek om.:blowen:

Max Stirner
13-04-08, 16:25
People who don't like their beliefs being laughed at shouldn't have such funny beliefs.


:hihi:

ronald
13-04-08, 18:11
Denk jij dat een moslima naar de hel gaat als ze de verkeerde shampoo gebruikt?

Is dat de vraag dan?

knuppeltje
13-04-08, 19:17
Is dat de vraag dan?

Volgens mij vraagt ie dat toch echt duidelijk aan je.

mark61
13-04-08, 20:37
Is dat de vraag dan?


Jij schijnt ook te vinden dat de inboorlingen hier zitten te zieken. Nu je je toch met het topic bemoeit vraag ik naar jouw eh externe, geïnformeerde mening.

ronald
14-04-08, 01:51
Jij schijnt ook te vinden dat de inboorlingen hier zitten te zieken. Nu je je toch met het topic bemoeit vraag ik naar jouw eh externe, geïnformeerde mening.

Iemand die zijn leven in heeft gericht zoals de religie dat wil kan dat op vele manieren doen. Uiteindelijk is het Gd die oordeelt hoe die relatie was. "Vroomheid" in uiterlijke vorm, overdrevenheid is geen garantie. Dat neigt naar schijnheiligheid. Evenzo nalatigheid Richt je je leven in volgens de regels van de religie dan kan je zo ver gaan zoals je dat kunt dragen als dat maar op een intellectuele eerlijke manier gebeurt met een goede vertegenwoordigheid van het hart. Als iemand vanuit zichzelf de wet in meerdere finesses wil houden dan moet hij of zij dat zeker doen en in zijn of haar geval is dat een zekere stijging in vroomheid die gebaseerd is op werkelijkheid. Iedereen doet dat op zijn eigen niveau. Van buitenaf zal het misschien wat overdreven lijken maar dat is een beoordeling die totaal niet op niveau is omdat de waarde niet eens wordt gezien. Voor velen is het een ver van mijn bed show en als zodanig wordt het beoordeeld.
Het is een religieus principe dat daden van mensen die meer verantwoordelijkheid bezitten hun ook zwaarder worden aangerekend. In de Bijbel zie je dat met personen die leiders waren en hun daden werden op een brievenweegschaal gewogen. Je kunt je niet verschuilen achter je onverantwoordelijkheid. Zo leggen bepaalde mensen ook een zwaardere "juk" op hun schouders. Maar het zijn zij die dat bepalen. Een situatie van je kop boven het maaiveld uitsteken wordt vaak in dit polderlandschap niet gewaardeerd.
Terugkomend op je vraag: "Denk jij dat een moslima naar de hel gaat als ze de verkeerde shampoo gebruikt?"
In Gds wegen lopend zijn liefde en vrees voor Gd ware emoties. Wij zijn niet degenen die Gd beoordelingen kennen. Zoals ik al schreef: vroom gedrag is niet per se een garantie het goed te hebben gedaan. Wanneer dit in alle eerlijkheid gebeurt dan is je inzet veel waard lijkt mij. Ook wanneer je je meer bezig houdt met de finesses van de wet. Aan overtredingen zitten "minimale maten". Je kunt die voor je zelf ook nog minimaliseren. Bezwaar? Hier wordt voor gedaan alsof iemand die zich meer aan de wet houdt meteen de ander die zich "minder" aan de wet houdt veroordeelt. Is het niet Gd die de mens weegt?
Er is elders hier een discussie geweest wat "hel" is. Wij hebben daar andere meningen over. Om nu te zeggen dat iemand die "verkeerde" shampoo gebruikt in de hel belandt duidt op een helinterpretatie die niet de mijne is. Ook elders heb ik geschreven welke vragen je na je dood gesteld zulen worden. Daar is deze niet bij. Dit is meer een uiting van zelfverfijning voor zover je dat kunt inzien. Anders trap je in de beoordeling als "funny".

naam
14-04-08, 12:15
Ook elders heb ik geschreven welke vragen je na je dood gesteld zulen worden.

Zijn dat de vragen naar de bekende weg. God weet niet al het antwoord?

mark61
14-04-08, 12:37
Zijn dat de vragen naar de bekende weg. God weet niet al het antwoord?

Ik blijf die -uiterst antropomorfe- voorstellingen van de Ballotagecommissie en alles wat er omheen hangt bizar vinden.

naam
14-04-08, 14:28
Ik blijf die -uiterst antropomorfe- voorstellingen van de Ballotagecommissie en alles wat er omheen hangt bizar vinden.

Zeker als er 160.000 mensen per dag overlijden, dan moet je er flink bovenop zitten om alles rond te krijgen met al die vragen. Het is operational excellence en geen customer intimacy.

mark61
14-04-08, 14:30
Zeker als er 160.000 mensen per dag overlijden, dan moet je er flink bovenop zitten om alles rond te krijgen met al die vragen. Het is operational excellence en geen customer intimacy.

Klantgerichtheid is ver te zoeken :jammer: Tis FIFO en jakkeren.

Bofko
14-04-08, 14:40
Zeker als er 160.000 mensen per dag overlijden, dan moet je er flink bovenop zitten om alles rond te krijgen met al die vragen. Het is operational excellence en geen customer intimacy.

De antwoorden op FALQ zijn natuurlijk terug te vinden in Holy Manuals. RTFHM zou ik willen zeggen.Enige zelfwerkzaamheid voor den dood bespoedigt de ballotage-afhandeling.

naam
14-04-08, 14:49
De antwoorden op FALQ zijn natuurlijk terug te vinden in Holy Manuals. RTFHM zou ik willen zeggen.Enige zelfwerkzaamheid voor den dood bespoedigt de ballotage-afhandeling.

RTFM bedoel je? Die vragen komen er of je wil of niet, dus de manual zal je niet helpen.

Bofko
14-04-08, 15:01
RTFM bedoel je?
De heilige variant daarvan.


RTFM bedoel je? Die vragen komen er of je wil of niet, dus de manual zal je niet helpen.

Jawel, de antwoorden op al je levensvragen staan daarin. De Ballotage-comissie hoeft slecht een Check uit te voeren en je kunt je niet verschuilen achter : ' ja maar dat wist ik niet ' .

naam
14-04-08, 15:47
De heilige variant daarvan.



Jawel, de antwoorden op al je levensvragen staan daarin. De Ballotage-comissie hoeft slecht een Check uit te voeren en je kunt je niet verschuilen achter : ' ja maar dat wist ik niet ' .


http://www.boingboing.net/images/rtfm-mao.jpg

Dat weet de ballotagecommissie toch ook wel.

Bofko
14-04-08, 16:17
http://www.boingboing.net/images/rtfm-mao.jpg

Dat weet de ballotagecommissie toch ook wel.

Ja, maar het laatste Oordeel is ook de laatste Beproeving. Dus de ballotagecomissie weet het allemaal wel maar ze wil het toch ook nog gezegd horen worden. Zoals een rechter het liefst uit de mond van de aangeklaagde wil horen of hij schuldig is of niet.Ook als schuld al bewezen is.

Dat principe van de beproeving is iets wat vele ongelovigen op dit forum niet in de gaten hebben. Die denken dat in de gelovigen-wereld alles is voorbestemd omdat God alles van te voren weet. Dat is ook zo maar de gelovige blijft de eigen individuele keuze hebben om het goed dan wel het kwade te kiezen.Dus bijv zelfs te liegen op de laatste dag.

naam
14-04-08, 16:44
Ja, maar het laatste Oordeel is ook de laatste Beproeving. Dus de ballotagecomissie weet het allemaal wel maar ze wil het toch ook nog gezegd horen worden.


Ja, zo kinderachtig zal die commissie toch niet wezen.

Bofko
14-04-08, 16:46
Ja, zo kinderachtig zal die commissie toch niet wezen.

Face it !

mark61
14-04-08, 18:22
Dat is ook zo maar de gelovige blijft de eigen individuele keuze hebben om het goed dan wel het kwade te kiezen. Dus bijv zelfs te liegen op de laatste dag.

Maar die keuze is nep. Want het lag al vast. Dus why bother?

H.P.Pas
14-04-08, 18:25
Dus why bother?

Up to you. :bril:

mark61
14-04-08, 18:35
Up to you. :bril:

Om mijn moraliteit te bewaren moet ik er wel van uit gaan dat mijn gedrag niet gepredestineerd is. Tis òf moraal, òf God :wijs:

Bofko
14-04-08, 19:26
Maar die keuze is nep. Want het lag al vast. Dus why bother?

Ver doorgevoerde westerse logica is dodelijk voor een religie.En komt ook alleen maar voort uit onwetendheid. Reden te meer voor die bother

H.P.Pas
14-04-08, 20:09
Om mijn moraliteit te bewaren moet ik er wel van uit gaan dat mijn gedrag niet gepredestineerd is. Tis òf moraal, òf God :wijs:

Je zult daar vreselijk voor gestraft worden. Zoals voorbeschikt.

mark61
14-04-08, 21:07
Je zult daar vreselijk voor gestraft worden. Zoals voorbeschikt.

Ja eh kan ik er wat aan doen? Tis voorbeschikt.

mark61
14-04-08, 21:07
Ver doorgevoerde westerse logica is dodelijk voor een religie.En komt ook alleen maar voort uit onwetendheid. Reden te meer voor die bother

Je streept de bother tegen de onwetendheid weg en je houdt de logica over. En dan maar bidden dat het goedkomt :vreemd: