PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer mensen weggetreiterd door discriminatie



Qaiys
11-04-08, 13:49
Meer mensen weggetreiterd door discriminatie



11-04-2008 11:42
AMSTERDAM (ANP) - Antidiscriminatiebureau Artikel 1 kent veertien gevallen van individuen en gezinnen die vorig jaar noodgedwongen verhuisden na discriminerende pesterijen.

Dat meldde een woordvoerster van het bureau gisteren. Het gaat om een grove schatting, aldus de zegsvrouwe. Specifieke gevallen kon ze niet noemen.

Ook wijst ze erop dat niet alleen vluchtelingen uit hun huis worden weggepest, zoals in Waspik gebeurde. „Ook homo’s of andere allochtonen krijgen hiermee te maken.”

Het werkelijke aantal ernstige incidenten ligt wellicht hoger dan bekend, aldus Artikel 1. „Veel mensen weten de weg naar het antidiscriminatiebureau nog niet te vinden, ook omdat er nog geen landelijk dekkend netwerk bestaat. Bovendien doe veel mensen geen melding omdat ze zich schamen.”

http://www.refdag.nl/artikel/1339474/Meer+mensen+weggetreiterd+door+discriminatie.html

knuppeltje
11-04-08, 14:10
Meer mensen weggetreiterd door discriminatie

Ook homo’s

Het werkelijke aantal ernstige incidenten ligt wellicht hoger dan bekend, aldus Artikel 1. „Veel mensen weten de weg naar het antidiscriminatiebureau nog niet te vinden, ook omdat er nog geen landelijk dekkend netwerk bestaat. Bovendien doe veel mensen geen melding omdat ze zich schamen.”



Wat schattig van je Qaiys dat je ons zo in de verdediging wilt nemen.
Zo zie je maar dat iedereen toch iets goeds heeft. :cool:

mark61
11-04-08, 14:18
Ik vind het apart dat '14' een grove schatting is. Zeg dan '10' of '100'. Ze 'kennen' 14 gevallen maar kunnen er geen één noemen. Maar dan toch weer één, Waspik. Journalistiek tegenwoordig.

Mis nog de autochtone slachtoffers :wijs: of waren die verhalen hier overdreven / gelogen?

Anyway, elke is er één teveel. Daar mag vooral de politie wel eens over nadenken. En wat doen.

The_Grand_Wazoo
11-04-08, 14:21
[QUOTE=Qaiys;3595981]
„Ook homo’s of andere allochtonen krijgen hiermee te maken.”

[\QUOTE]

Ik wist wel dat ik nog mee zou maken dat jij uit de kast zou komen.
Nou, ik vind het helemaal niet erg hoor, jongen.