PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse minister (Vrouw) onder vuur na oproep tot opheffen van ...



azulay
13-04-08, 00:28
http://www.alarabiya.net/files/image/large_19280_48194.jpg

Nazha Essakali / Minister van sociale zaken(of de communistische minister zoals ze door de imams inmiddels wordt genoemd) is zwaar onder vuur komen te staan, nadat ze verklaard had dat het mogelijk moet zijn om de oproep tot het gebed 's ochtends te onderzoeken en indien mogelijk op te heffen. Met name in Toeristisch gebieden waar dit voor veel overlast zorgt.

De wereld van de baard mannen is ineens te klein geworden en de retoriek van de dwaasheid viert zijn hoog tij dagen.

http://www.alarabiya.net/articles/2008/04/12/48194.html

Wizdom
13-04-08, 00:31
http://www.alarabiya.net/files/image/large_19280_48194.jpg

Nazha Essakali / Minister van sociale zaken(of de communistische minister zoals ze door de imams inmiddels wordt genoemd) is zwaar onder vuur komen te staan, nadat ze verklaard had dat het mogelijk moet zijn om de oproep tot het gebed 's ochtends te onderzoeken en indien mogelijk op te heffen. Met name in Toeristisch gebieden waar dit voor veel overlast zorgt.

De wereld van de baard mannen is ineens te klein geworden en de retoriek van de dwaasheid viert zijn hoog tij dagen.

http://www.alarabiya.net/articles/2008/04/12/48194.html

Ze kan ook in Nederland komen wonen....

tr_imparator
13-04-08, 00:38
http://www.alarabiya.net/files/image/large_19280_48194.jpg

Nazha Essakali / Minister van sociale zaken(of de communistische minister zoals ze door de imams inmiddels wordt genoemd) is zwaar onder vuur komen te staan, nadat ze verklaard had dat het mogelijk moet zijn om de oproep tot het gebed 's ochtends te onderzoeken en indien mogelijk op te heffen. Met name in Toeristisch gebieden waar dit voor veel overlast zorgt.

De wereld van de baard mannen is ineens te klein geworden en de retoriek van de dwaasheid viert zijn hoog tij dagen.

http://www.alarabiya.net/articles/2008/04/12/48194.html


Ik vind het goed dat ze onder vuur ligt.

beertjelief
13-04-08, 00:47
Wat een onzin zeg. Pech voor de toeristen toch. Dan moeten ze maar naar een ander land gaan, ze kiezen er zelf voor:cheefbek:

Flupke.
13-04-08, 00:57
Na ietsje meer dan duizend jaar, is volgens Nezha het kookpunt bereikt en begint ze met het aanpakken van de adhaan,omdat ze eingelijk moe werd van mannen die telkens van het koken een punt moesten maken.

Dinah_Tanger
13-04-08, 01:14
De ochtendstond heeft goud in de mond.

mark61
13-04-08, 02:05
Ik slaap er na de eerste keer altijd vrolijk doorheen, dus voor mij hoeft ze het niet te doen.

Kan ze niks belangrijkers bedenken op het gebied van sociale zaken?

Aan de andere kant vraag ik me van / in Turkije altijd af waarom ze in een wijk met alleen maar appartementsgebouwen voor toeristen altijd zo nodig ook nog een moskee moeten bouwen waar dus niemand komt :hihi:

knuppeltje
13-04-08, 10:55
Ik vond als toerist Tunesië het altijd bij de sfeer passen.
Het heeft toch iets mystieks om boven al het geroezemoes in zo'n medina de muedzin te horen.
Zelfs een ongelovige hond kan dat dus nog vinden.

mark61
13-04-08, 11:58
Ik vond als toerist Tunesië het altijd bij de sfeer passen.
Het heeft toch iets mystieks om boven al het geroezemoes in zo'n medina de muedzin te horen.
Zelfs een ongelovige hond kan dat dus nog vinden.

Joh :)

knuppeltje
13-04-08, 12:39
Joh :)

Zal mijn zachte kant wel zijn. :haha:

mark61
13-04-08, 14:49
Zal mijn zachte kant wel zijn. :haha:

Smeerlap :jammer:

knuppeltje
13-04-08, 15:32
Smeerlap :jammer:

Das weer mijn andere kant. :blowen:

Al Sawt
13-04-08, 17:48
Ik slaap er na de eerste keer altijd vrolijk doorheen, dus voor mij hoeft ze het niet te doen.

Kan ze niks belangrijkers bedenken op het gebied van sociale zaken?

Aanpak van sociale problemen is tegen de belangen van de monarchie.

Want de Marokkaanse monarchie is gebaat bij armoede en stagnatie.

mark61
13-04-08, 21:34
Aanpak van sociale problemen is tegen de belangen van de monarchie.

Want de Marokkaanse monarchie is gebaat bij armoede en stagnatie.

Nou ja MoSix moet het niet te dol maken natuurlijk, anders krijg je opstanden. Maar zolang brood en olie gesubsidieerd worden gaat het geloof ik altijd wel in dictaturen.

Enfin in het Marokkaanse geval is 10% van de bevolking weggelopen natuurlijk en ca. 90% van de overigen wil weg, begrijp ik.

Das ook een oplossing, denkt ie 's nachts in zijn koninklijke bedje. Vooral als ze ook nog geld terug sturen om de armen in leven te houden.

Al Sawt
14-04-08, 16:31
Nou ja MoSix moet het niet te dol maken natuurlijk, anders krijg je opstanden. Maar zolang brood en olie gesubsidieerd worden gaat het geloof ik altijd wel in dictaturen.

Enfin in het Marokkaanse geval is 10% van de bevolking weggelopen natuurlijk en ca. 90% van de overigen wil weg, begrijp ik.

Das ook een oplossing, denkt ie 's nachts in zijn koninklijke bedje. Vooral als ze ook nog geld terug sturen om de armen in leven te houden.Kortom het handhaven van status quo.

En het is ook mooi meegenomen dat Civiel Society gedomineerd wordt door migratievraagstuk en binding met Marokkanen in het buitenland. Waardoor zij ook minder tijd hebben om zich aan accute thema`s te branden.

Umarvlie
14-04-08, 16:37
http://www.alarabiya.net/files/image/large_19280_48194.jpg

't is net of ik Annemarie Jorritsma zie.....

mulan
14-04-08, 20:39
Heeft dat mens niets anders te doen. Als ik over straat loop in Marokko zijn er duizend anderen dingen die ik zie die de aandacht verdienen. En wat is dat toch met altijd met die kortharige 40plus vrouwen in Marokko...:watte?:

azulay
15-04-08, 18:48
Amazigh leider steunt minister is de titel van het artikel.

Volgens Ddeghrini gaat het niet om het opheffen van de oproep tot het ochtend gebed, dat niet ter sprake kan zijn in een overwegend islamitische land en omdat hij zelf ook moslim is, maar hij ergert zich wel aan sommige imams die een uur lang blijven schreeuwen. Het is volgens hem niet alleen storend voor toeristen maar ook voor Marokkanen en met name voor kinderen. Hij zegt dat je soms denkt dat ze aan het zingen zijn en sommige omroepers hebben een stem om niet aan te horen. Soms zijn er meerdere moskeeën binnen een wijk die allemaal chaotisch door elkaar aan het omroepen zijn, etc...


Zie het artikel op alarabiya:
http://www.alarabiya.net/articles/2008/04/15/48330.html

daddy
15-04-08, 20:22
Hell No ! Gebed gaat voor alles!

Julien
15-04-08, 20:35
Als ze Nederlands was geweest, had men haar islamhater en rechts genoemd.
Maar ze is moslima en links.. :hihi:

Maar goed, belachelijk om je aan te passen aan toeristen natuurlijk. Oproep tot gebed hoort gewoon bij Marokko.

Qaiys
15-04-08, 20:40
Heeft dat mens niets anders te doen. Als ik over straat loop in Marokko zijn er duizend anderen dingen die ik zie die de aandacht verdienen. En wat is dat toch met altijd met die kortharige 40plus vrouwen in Marokko...:watte?:



Zo is dat. Ze vindt het welbevinden van toeristen belangrijker dan het welbevinden van de inwoners. Ze kan zich beter bezig houden met de dringende noden van de burgers in marokko. Bijvoorbeeld het grote analfabetisme onder de Marokkaanse bevolking, of de corruptie terugdringen, of de groeiende aantal prostitues. Ooh nee die prostitues moeten blijven want onze toeristen moeten wel in de watten gelegd worden door Marokkaanse (sex)slaven en slavinnen.

daddy
15-04-08, 20:42
Well stated!

sidi bibi
16-04-08, 07:04
Soms zijn er meerdere moskeeën binnen een wijk die allemaal chaotisch door elkaar aan het omroepen zijn, etc...


Zie het artikel op alarabiya:
http://www.alarabiya.net/articles/2008/04/15/48330.html

Komt allemaal door die verdorven westerse uitvindingen, versterkers, speakers. Een kakofonie van geluiden dat eerder doet denken aan een stellage van keukenartikelen dat omkiepert. Imams worden lui en vatsig sinds ze niet meer 5 keer per dag die toren inklauteren.

sidi bibi
16-04-08, 07:18
Ooh nee die prostitues moeten blijven want onze toeristen moeten wel in de watten gelegd worden door Marokkaanse (sex)slaven en slavinnen.

Een weekje of twee voor het vakantiesiezoen begint trekken al de plattelandshoertjes naar de stad om al die Euromarocs te behagen. Wordt hier dan idd hektisch. Buiten dat seizoen is het hier lekker rustig, met vooral oudere toeristen, waarvan 99,99 % naar Marokko komt om van de schoonheid van het land te genieten.

knuppeltje
16-04-08, 09:22
[QUOTE=sidi bibi;3600681]Een weekje of twee voor het vakantiesiezoen begint trekken al de plattelandshoertjes naar de stad om al die Euromarocs te behagen. /QUOTE]

:giechel:

Tomas
16-04-08, 09:23
Een weekje of twee voor het vakantiesiezoen begint trekken al de plattelandshoertjes naar de stad om al die Euromarocs te behagen. Wordt hier dan idd hektisch. Buiten dat seizoen is het hier lekker rustig, met vooral oudere toeristen, waarvan 99,99 % naar Marokko komt om van de schoonheid van het land te genieten.

Zal het niet zo zijn dat die zogenaamde hoerjtes ook maar proberen hun leven te verbeteren door zo'n euromaroc aan de haak te slaan?

Al Sawt
16-04-08, 09:36
Als ze Nederlands was geweest, had men haar islamhater en rechts genoemd.
Maar ze is moslima en links.. :hihi:

Wat een drogredenatie.

sidi bibi
16-04-08, 11:00
Zal het niet zo zijn dat die zogenaamde hoerjtes ook maar proberen hun leven te verbeteren door zo'n euromaroc aan de haak te slaan?

Aan de haak slaan is verleden tijd, die vrouwen zijn ook niet gek om zich tijdelijk te laten gebruiken, is gewoon het plukseizoen dat ingaat.

Julien
16-04-08, 12:05
Wat een drogredenatie.

Het is geen redenatie, maar ik vind het gewoon opvallend. Mensen willen graag denken in hokjes, zoals rechts=islamofoob, maar in Marokko gaat dit bijvoorbeeld helemaal niet op. Ik vraag me overigens nog steeds af of de Marokkanen die in NL links stemmen ook in Marokko links stemmen (dus de partij van deze minister)

Ourzazate
16-04-08, 13:14
Volgens Ddeghrini gaat het niet om het opheffen van de oproep tot het ochtend gebed, dat niet ter sprake kan zijn in een overwegend islamitische land en omdat hij zelf ook moslim is, maar hij ergert zich wel aan sommige imams die een uur lang blijven schreeuwen. [/url]

Ik heb in Marokko nooit een oproep tot gebed gehoord die langer duurde dan anderhalve minuut. Dus waar een uur lang schreeuwen vandaan komt is mij een raadsel.

Umarvlie
16-04-08, 13:32
Ik heb in Marokko nooit een oproep tot gebed gehoord die langer duurde dan anderhalve minuut. Dus waar een uur lang schreeuwen vandaan komt is mij een raadsel.

in sommige landen is het gebruikelijk om voor de adzan voor het ochtendgebed een (lange) surat te reciteren, ook over de luidspreker en ja, als je als toerist dan net in je bed ligt zal dat niet fijn zijn.

Al Sawt
16-04-08, 16:49
Het is geen redenatie, maar ik vind het gewoon opvallend. Mensen willen graag denken in hokjes, zoals rechts=islamofoob, maar in Marokko gaat dit bijvoorbeeld helemaal niet op. Ik vraag me overigens nog steeds af of de Marokkanen die in NL links stemmen ook in Marokko links stemmen (dus de partij van deze minister)

Om twee redenen vind ik het een drogredenatie.
Ten eerste: Omdat jij geen besef hebt over de beschuldigingen die zij nu te verwerken krijgt, overigens gedeeltelijk terecht.

Ten tweede: Er zijn maar bar weinig mensen uitgemaakt als rechts of islamofoob, op basis van gematigde uitlatingen.

Slinger
16-04-08, 17:07
Het is geen redenatie, maar ik vind het gewoon opvallend. Mensen willen graag denken in hokjes, zoals rechts=islamofoob, maar in Marokko gaat dit bijvoorbeeld helemaal niet op. Ik vraag me overigens nog steeds af of de Marokkanen die in NL links stemmen ook in Marokko links stemmen (dus de partij van deze minister)

Zeker weten van niet. Zo weten we bijvoorrbeeld dat Als Sawt zich wel links en progressief voordoet als het Nederland en Israël betreft, maar als het erop aan komt een ulta-conservatieve aanhanger van extreem-rechts is. En zo zijn er wel meer.

Ourzazate
16-04-08, 23:08
in sommige landen is het gebruikelijk om voor de adzan voor het ochtendgebed een (lange) surat te reciteren, ook over de luidspreker en ja, als je als toerist dan net in je bed ligt zal dat niet fijn zijn.

In welke landen dan?

In elk geval niet in Marokko.

sidi bibi
17-04-08, 00:58
Ik heb in Marokko nooit een oproep tot gebed gehoord die langer duurde dan anderhalve minuut. Dus waar een uur lang schreeuwen vandaan komt is mij een raadsel.

Ik hoor het altijd omsreeks half zes, idd zo'n anderhalve minuut, om zes uur nogmaals en 20 minuten later een kwartier gemurmel, in een overlappingsgebied van 2 moskeeën. Kan zijn dat je er gewoon doorheen slaapt net als het hele dorp hier. Het enigste wat ik voor de moskee zie staan is enkele auto's van taxichauffeurs maar da's logisch, met dat beroep is het lang niet zeker of je s'-avonds nog wel thuiskomt.

Al Sawt
18-04-08, 14:01
Zeker weten van niet. Zo weten we bijvoorrbeeld dat Als Sawt zich wel links en progressief voordoet als het Nederland en Israël betreft, maar als het erop aan komt een ulta-conservatieve aanhanger van extreem-rechts is. En zo zijn er wel meer.
Pot verwijt de ketel.

Dit zijn de woorden van een fundamentalist die uiterst conservatief is en sympathie heeft voor een racistische entiteit.

Slinger
18-04-08, 15:45
Pot verwijt de ketel.

Dit zijn de woorden van een fundamentalist die uiterst conservatief is en sympathie heeft voor een racistische entiteit.


Je weerspreekt mijn bewering niet. Het feit dat je er een jij-bak van maakt toont aan dat ik gelijk heb.

~Ocean~
20-04-08, 13:45
http://www.alarabiya.net/files/image/large_19280_48194.jpg

Nazha Essakali / Minister van sociale zaken(of de communistische minister zoals ze door de imams inmiddels wordt genoemd) is zwaar onder vuur komen te staan, nadat ze verklaard had dat het mogelijk moet zijn om de oproep tot het gebed 's ochtends te onderzoeken en indien mogelijk op te heffen. Met name in Toeristisch gebieden waar dit voor veel overlast zorgt.

De wereld van de baard mannen is ineens te klein geworden en de retoriek van de dwaasheid viert zijn hoog tij dagen.

http://www.alarabiya.net/articles/2008/04/12/48194.html

Zou er een verband bestaan tussen feminisme en uiterlijk... :argwaan:

1973Tanger
20-04-08, 15:02
Zou er een verband bestaan tussen feminisme en uiterlijk... :argwaan:


Het zou te onderzoeken zijn. In zoverre dat er misschien imams zijn die er inderdaad een potje van maken met die microfoon in handen (een soorte van vrijheid van meningsuiting in een land van onderdrukking). Misschien zijn er inderdaad imams die in toeristische gebieden de in hun ogen 'zondaren' met een dergelijke 'overdreven' oproep (uit ergennis) proberen lastig te vallen? "In de godsdienst is geen dwang." De meeste imams voeren overigens het oproep tot gebed in de standaard korte vorm uit. In tijden van klok en tijd is het voor de echte moslim in principe overbodig zo'n oproep. Die hoeft er namelijk niet aan herinnerd te worden, door een luidspreker. Het is echter wel makkelijk voor de gelovige. Ook tijdens de Ramadan is het handig. Kortom veel voordelen, maar wel strikte toepassing van de adhan.

Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment er zo lui van wordt dat je niet eens de noodzaak meer inzien om op je klokje te kijken of überhaupt een horloge te dragen. Stipt zijn ze anders niet echt.

~Ocean~
20-04-08, 17:09
Het zou te onderzoeken zijn. In zoverre dat er misschien imams zijn die er inderdaad een potje van maken met die microfoon in handen (een soorte van vrijheid van meningsuiting in een land van onderdrukking). Misschien zijn er inderdaad imams die in toeristische gebieden de in hun ogen 'zondaren' met een dergelijke 'overdreven' oproep (uit ergennis) proberen lastig te vallen? "In de godsdienst is geen dwang." De meeste imams voeren overigens het oproep tot gebed in de standaard korte vorm uit. In tijden van klok en tijd is het voor de echte moslim in principe overbodig zo'n oproep. Die hoeft er namelijk niet aan herinnerd te worden, door een luidspreker. Het is echter wel makkelijk voor de gelovige. Ook tijdens de Ramadan is het handig. Kortom veel voordelen, maar wel strikte toepassing van de adhan.

Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment er zo lui van wordt dat je niet eens de noodzaak meer inzien om op je klokje te kijken of überhaupt een horloge te dragen. Stipt zijn ze anders niet echt.

Misschien, zou kunnen, mogelijk, kan me voorstellen.... Gaat dus nergens over

sidi bibi
20-04-08, 21:08
Misschien zijn er inderdaad imams die in toeristische gebieden de in hun ogen 'zondaren' met een dergelijke 'overdreven' oproep (uit ergennis) proberen lastig te vallen? "

Valt wel mee, in Agadir is in het toeristische gebied geen moskee te bekennen, aansluitend in de dure buurt naar het zuiden ook niet.
Ik denk dat het beleid in nieuwbouw al een grote moskee per stadsdeel is.
Heb er niet echt last van maar mooi is anders. Heb me van de week bij de tweede oproep het dak opgehesen of er her en der wat lampen aanfloepten maar er waren er maar 4 over de ongeveer 60 huizen, tenzij iedereen in het donker het gebed doet.

Al Sawt
21-04-08, 09:59
Je weerspreekt mijn bewering niet. Het feit dat je er een jij-bak van maakt toont aan dat ik gelijk heb.
Ik heb nooit beweert dat ik links was. Maar extreem rechts? Ik suggereer om dat te onderbouwen aan de hand van mijn uitlatingen.

En hoe zit het met mijn bewering aan jouw adres?

Rabi'ah.
22-04-08, 13:55
Maar goed, belachelijk om je aan te passen aan toeristen natuurlijk. Oproep tot gebed hoort gewoon bij Marokko.

Precies, want Marokko is een moslimland.

Rabi'ah.
22-04-08, 13:56
Kan ze niks belangrijkers bedenken op het gebied van sociale zaken?



Helemaal mee eens. Net zoals toen 1 of andere hoge pief begon te miepen over het salafisme. Je zou toch denken dat er in Marokko wel ergere problemen zijn, zoals bv racisme, analfabetisme, armoede, corruptie, huiselijk geweld etc.

Maar nee, de adhan in een moslimland, dat is een nijpende kwestie :moe:

sidi bibi
22-04-08, 17:54
Helemaal mee eens. Net zoals toen 1 of andere hoge pief begon te miepen over het salafisme. Je zou toch denken dat er in Marokko wel ergere problemen zijn, zoals bv racisme, analfabetisme, armoede, corruptie, huiselijk geweld etc.

Maar nee, de adhan in een moslimland, dat is een nijpende kwestie :moe:

Heb Nazha Essakali alleen deze week al 2 maal op tv gezien, eenmaal ten behoeve van participatie van vrouwen in het arbeidsproces, vrijdagavond de hele avond in een tv-actie ten behoeve van acceptatie van mongoolse kinderen. Ze zag er overigens helemaal niet uit alsof ze onder vuur ligt.

1973Tanger
26-04-08, 01:58
Heb Nazha Essakali alleen deze week al 2 maal op tv gezien, eenmaal ten behoeve van participatie van vrouwen in het arbeidsproces, vrijdagavond de hele avond in een tv-actie ten behoeve van acceptatie van mongoolse kinderen. Ze zag er overigens helemaal niet uit alsof ze onder vuur ligt.


Bij Marokkanen wordt vuur snel gesust, het blijft namelijk niet branden zoals hier waar ze na iedere wissewasje meteen avondvullende programma's volpraten.

midar29
18-08-10, 16:21
ze hebben toch tegenwoordig een uurwerk of een gsm dus ze heeft gelijk