PDA

Bekijk Volledige Versie : Cambodjaans ziekenhuis weigert gift afkomstig van verkoop naaktfoto Bruni



Marsipulami
15-04-08, 13:56
Zwitserse kinderarts weigert 60.000 dollar van foto Bruni

Een Zwitserse kinderarts heeft een gulle schenking geweigerd die afkomstig was van de veiling van de naaktfoto van Carla Bruni.


De arts, Beat Richner, die via de organisatie de Kantha Bopha Children's Hospital, werkzaam is in een aantal ziekenhuizen in Cambodja, heeft een donatie geweigerd die verkregen was door de verkoop van een naaktfoto van Carla Bruni, voormalig topmodel en huidig echtgenoot van de Franse minster-president Nicolas Sarkozy. Het gaat om 60.000 euro.

Uit respect
”Ik heb dit besloten uit respect voor onze patiënten en hun moeders”, vertelde hij in een interview in Le Matin Dimanche. ”Om geld te accepteren dat bijeengebracht is door exploitatie van het vrouwelijk lichaam wordt als een belediging gezien. In Cambodja wordt anders tegen naaktheid gekeken dan in het Westen.”

Publiciteitsstunt
Hij wil niet dat de organisatie waar hij voor werkt geassocieerd wordt met de exploitatie van Bruni. Volgens de arts was de donatie meer bedoeld als publiciteitsstunt voor de veiling en de fotograaf. Het geld zal nu gedoneerd worden aan een Zwitsers onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met het recyclen van gebruikt water tot drinkwater voor arme landen.

Witte78
15-04-08, 14:11
Aan de andere kant, dat geld kan beter niet in handen zijn van mensen die vrouwen exploiteren. Dus kan je het beter maar aannemen, en er iets goeds mee doen.

knuppeltje
15-04-08, 15:46
Zwitserse kinderarts weigert 60.000 dollar van foto Bruni

Een Zwitserse kinderarts heeft een gulle schenking geweigerd die afkomstig was van de veiling van de naaktfoto van Carla Bruni.

Wat een lul!! :schreeuw:
Voor dat geld kun je daro heel wat doen voor die mensen.
Van mij mogen ze hem naar dat uiterst moreel verdorven Westen verbannen.
Nee laat maar- stuur hem maar naar de maan. :stout:

Umarvlie
15-04-08, 16:01
Uit respect
”Ik heb dit besloten uit respect voor onze patiënten en hun moeders”, vertelde hij in een interview in Le Matin Dimanche. ”Om geld te accepteren dat bijeengebracht is door exploitatie van het vrouwelijk lichaam wordt als een belediging gezien. In Cambodja wordt anders tegen naaktheid gekeken dan in het Westen.”


Dit soort zaken kan soms best wel moeilijk (ethisch) zijn maar denk dat die vraag beantwoord moet worden door de patienten zelf en dat zie ik hier niet.

Overigens wat is erger voor die Bruni ... de foto "exploitatie" of het huwelijk met Sarkozi .. of is dat laatste de straf van God voor het zich laten exploiteren? :engel:

knuppeltje
15-04-08, 16:13
[QUOTE]Dit soort zaken kan soms best wel moeilijk (ethisch) zijn maar denk dat die vraag beantwoord moet worden door de patienten zelf en dat zie ik hier niet.

In een dergelijk land dat soort ethische vragen hebben als medicus is zo morbide als het maar zijn kan.


Overigens wat is erger voor die Bruni ... de foto "exploitatie" of het huwelijk met Sarkozi .. of is dat laatste de straf van God voor het zich laten exploiteren? :engel:

:stout:

H.P.Pas
15-04-08, 17:05
Wat een lul!! :schreeuw:
Voor dat geld kun je daro heel wat doen voor die mensen.


Rustig maar.


Het geld zal nu gedoneerd worden aan een Zwitsers onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met het recyclen van gebruikt water tot drinkwater voor arme landen.

Ook niet verkeerd toch ?

knuppeltje
15-04-08, 17:32
[QUOTE=H.P.Pas;3600269]Rustig maar.

Ja Pa.


Ook niet verkeerd toch ?

Helemaal mee eens, maar dat kon die Richner ook niet voorzien toch.
En zoals ik al eerder zei- vind ik dat soort estetische vragen van hem daar heel onhygiënisch.
Mwa- zal wel aan mij liggen.

H.P.Pas
15-04-08, 17:34
[quote]
Helemaal mee eens, maar dat kon die Richner ook niet voorzien toch.

Ik denk dat hij het daar best vantevoren over gehad heeft. Leer mij de Zwitsers kennen.

Nourdin habibi
15-04-08, 19:22
Zwitserse kinderarts weigert 60.000 dollar van foto Bruni

Een Zwitserse kinderarts heeft een gulle schenking geweigerd die afkomstig was van de veiling van de naaktfoto van Carla Bruni.


De arts, Beat Richner, die via de organisatie de Kantha Bopha Children's Hospital, werkzaam is in een aantal ziekenhuizen in Cambodja, heeft een donatie geweigerd die verkregen was door de verkoop van een naaktfoto van Carla Bruni, voormalig topmodel en huidig echtgenoot van de Franse minster-president Nicolas Sarkozy. Het gaat om 60.000 euro.

Uit respect
”Ik heb dit besloten uit respect voor onze patiënten en hun moeders”, vertelde hij in een interview in Le Matin Dimanche. ”Om geld te accepteren dat bijeengebracht is door exploitatie van het vrouwelijk lichaam wordt als een belediging gezien. In Cambodja wordt anders tegen naaktheid gekeken dan in het Westen.”

Publiciteitsstunt
Hij wil niet dat de organisatie waar hij voor werkt geassocieerd wordt met de exploitatie van Bruni. Volgens de arts was de donatie meer bedoeld als publiciteitsstunt voor de veiling en de fotograaf. Het geld zal nu gedoneerd worden aan een Zwitsers onderzoeksinstituut dat zich bezighoudt met het recyclen van gebruikt water tot drinkwater voor arme landen.


ik ben het met deze arts wel mee eens, ik had het ook niet gedaan als je voor iets een respect hebt dan houd je het gewoon zo aan! of Now10.000,000,000 waard is.

knuppeltje
15-04-08, 19:26
ik ben het met deze arts wel mee eens, ik had het ook niet gedaan als je voor iets een respect hebt dan houd je het gewoon zo aan! of Now10.000,000,000 waard is.

Het was niet de bedoeling dat die ze in zijn eigen zak stopte hoor.
Belachelijk gewoon.

knuppeltje
15-04-08, 19:27
[quote=knuppeltje;3600302]
Ik denk dat hij het daar best vantevoren over gehad heeft. Leer mij de Zwitsers kennen.

Blijkt dat uit dat stuk- dan heb ik iets gemist.

Tomas
15-04-08, 19:49
[quote=Umarvlie;3600223]

In een dergelijk land dat soort ethische vragen hebben als medicus is zo morbide als het maar zijn kan.


Jij veroordeelt een Europeaan die vrijwillig mensen probeert te redden en te helpen in een broeierig bloedheet en straatarm land?

mark61
15-04-08, 22:47
Ik vraag me af of hij het 'onze patiënten en hun moeders' gevraagd heeft voor hij een beslissing over wellicht leven & dood van slechts 1 van die patiënten nam.

Als mevrouw Bruni zich geheel vrijwillig heeft laten fotograferen destijds zie ik niet in waarom iemand anders een oordeel moet vellen over haar tentoonstelling van haar eigen lichaam. Die hele 'exploitatie' valt in het niet bij de exploitatie van kinderen in Cambodja.

Naja, het hele gegeven is bizar.

knuppeltje
16-04-08, 09:35
[quote=knuppeltje;3600235]

Jij veroordeelt een Europeaan die vrijwillig mensen probeert te redden en te helpen in een broeierig bloedheet en straatarm land?

Daarom had die dus dat geld moeten aannemen.

Tomas
16-04-08, 09:40
[quote=Tomas;3600425]

Daarom had die dus dat geld moeten aannemen.

Ja, dat bedoel ik. Jij meent je moreel superieur voelen -door te oordelen- boven deze man die meer dan ik in ieder geval ooit zal doen voor de minder bedeelde medemens. Ik zou niet durven zijn moraal ter discussie te stellen. De mijne is daar zelf veel te zwak voor.

knuppeltje
16-04-08, 09:51
[quote=knuppeltje;3600741]

Ik zou niet durven zijn moraal ter discussie te stellen. De mijne is daar zelf veel te zwak voor.

Ach- bezat ik ook maar zoveel zelfkennis, maar helaas- tis me niet gegeven.
Maar het wordt toch hoog tijd dat je iets voor je medemens gaat doen dan. :)

super ick
16-04-08, 09:58
[quote=knuppeltje;3600235]

Jij veroordeelt een Europeaan die vrijwillig mensen probeert te redden en te helpen in een broeierig bloedheet en straatarm land?

Als je een beetje verder zoekt dan kom je erachter dat deze organisatie een jaarbudget heeft van 15.000.000

Dat zet die 60.000 wel in een ander daglicht.