PDA

Bekijk Volledige Versie : Paus: Geen pedofiele priesters meer



Umarvlie
15-04-08, 14:04
Paus: Geen pedofiele priesters meer
VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI „schaamt zich diep“ over het seksueel misbruik van jongeren door priesters. Hij zal er alles aan doen om te voorkomen dat pedofielen priester of diaken kunnen worden.

Benedictus zei dat dinsdag in het vliegtuig op weg naar de Verenigde Staten. De Amerikaanse RK-Kerk is zwaar getroffen door de seksschandalen die sinds 2002 bekend werden. Verscheidene priesters bleken zich vooral in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw aan jongeren te hebben vergrepen. Amerikaanse bisdommen hebben miljoenen dollars betaald aan schadevergoedingen voor de slachtoffers.



Ben benieuwd wat hij eraan kan doen, vraag is waren het priesters die pedofiel werden of pedofielen die priester werden?

Tomas
15-04-08, 14:09
Ben benieuwd wat hij eraan kan doen, vraag is waren het priesters die pedofiel werden of pedofielen die priester werden?

Inderdaad. Ik denk zelf ook dat het de combinatie Hoge Moraal, Celibaat en veel kleine jongejtes at their disposal, is.

Charlus
15-04-08, 14:27
<...>Inderdaad. Ik denk zelf ook dat het de combinatie Hoge Moraal, Celibaat en veel kleine jongejtes at their disposal, is.
Wie beschikt over een Hoge Moraal, mag doen en laten waar-die zin in heeft.

III
15-04-08, 21:30
Die schadevergoedingen zullen nog wel het zwaarst wegen.
In het Vatikaan zelf gebeuren zulke dingen niet.
Vraag maar aan Julien...

mark61
15-04-08, 21:55
Misschien kan hij om te beginnen een eind maken aan de regel dat zulke zaken in de doofpot worden gestopt door de kerk en de daders worden overgeplaatst naar een andere plaats waar ze opnieuw kunnen beginnen.

Zoals niet zo lang geleden een pedopriester uit Los Angeles die naar Mexico werd overgeplaatst. De Mexicanen waren razend toen die man daar weer begon; de Ami's hadden niets gemeld over 's mans verleden.

III
15-04-08, 21:59
Dat zou betekenen dat het Vatikaan er actief iets aan ging doen.
En dan kan het daarop aangesproken worden.
Zo blijft alles bij het oude.
Intern zullen wel afspraken gemaakt worden dat men zich zo gedraagt, dat men niet gepakt kan worden.

Er moeten borden komen bij de kerk:
"Beware of the priest and pickpockets!"

Julien
16-04-08, 00:58
Vraag maar aan Julien...

Jij bent anders degene die in elk topic over pedo's en de Kerk van alles uitschreeuwt. Vraag jezelf maar af.

die pedo's zijn gewoon criminelen en geen christenen. Zoals de Paus gisteren zei: het zijn verraders.

III
16-04-08, 10:52
Jij bent anders degene die in elk topic over pedo's en de Kerk van alles uitschreeuwt. Vraag jezelf maar af.

die pedo's zijn gewoon criminelen en geen christenen. Zoals de Paus gisteren zei: het zijn verraders.

Daarom bedoelde ik ook.
Als er maar iets over het Vatikaan of de kerk wordt getypt hier, dan komt Julien als een vlieg af op de stront.
Of het nu gedachten betreft of feiten.
Het lijkt wel of er voor jou geen geloof bestaat zonder die franje.

En dan moet ik bij mij te rade gaan?
Als we het over feiten hebben, dan raak je er hier één aan.
Iedereen dient ALTIJD BIJ ZICHZELF TE RADE TE GAAN.

En geloof mij: ik zou ook liever willen zien dat een instituut als de kerk zich enkel en alleen bezig zou houden met geloofszaken.
Dat zou in ieder geval de geloofwaardigheid opkrikken.

Zullen we Ratzinger heilig verklaren na deze moedige uitspraak?

Bofko
16-04-08, 11:08
Het ouderwetse en mysterieuze begrip 'roeping' begint een horrorkantje te krijgen

barfly
16-04-08, 18:00
Zou dit betekenen dat de paus zijn wervingsbeleid heeft aangepast?

III
16-04-08, 18:21
Het ouderwetse en mysterieuze begrip 'roeping' begint een horrorkantje te krijgen

Doet me denken aan een verhaal van Urbanus:

Het was een goed katholiek gebruik dat tenminstee één zoon van de familie pater ging worden. En als die dan niet wilde, dan sloeg vader hem: pats! "En gij gaat godverdomme pater worden!"
Vandaar dat die allemaal zo'n kaal plekje hebben achter op hun hoofd. Dat is van hun roeping...

daddy
16-04-08, 18:47
haha, priesters zijn bijna allemaal pedo's!
Schande gewoon,

III
16-04-08, 19:17
haha, priesters zijn bijna allemaal pedo's!
Schande gewoon,

Generalisatie die de intelligentie van degene die dat stelt zwaar op de achtergrond drukt...:belgie:

daddy
16-04-08, 19:25
You talk crap !

Julien
16-04-08, 20:08
haha, priesters zijn bijna allemaal pedo's!
Schande gewoon,

:moe:

super ick
16-04-08, 20:18
You talk crap !


Heeel stoerrrrrrr.
Je plaatje, ook stoerrrrrrr.
Nu nog zinnige antwoorden.
Die heb ik niet kunen ontdekken.

III
16-04-08, 22:13
You talk crap !

Als je meent wat je zegt, dan heb ik medelijden met je.
Dat wil echter nog niet zeggen dat ik dat niet heb indien je de boel in de maling neemt.