PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims: 'Vervang GMT door Mekkatijd'



Mark
22-04-08, 11:21
Moslims: 'Vervang GMT door Mekkatijd'


Tijdens een conferentie van moslims, dit weekend in Qatar, kwamen islamitische wetenschappers en geestelijken dit weekend met een briljant idee. Zij willen namelijk de tijd die al decennialang als wereldstandaard geldt vervangen door de tijd in de Arabische stad Mekka.

Een islamitische wetenschapper acht de tijd rijp de Greenwich Mean Time (GMT) af te schaffen. Volgens hem hebben de Engelsen ooit de tijd in de Londese wijk Greenwich uitgeroepen tot wereldstandaard, maar is het nu tijd om deze te vervangen door de 'Mekkatijd'. Bovendien ligt Mekka "in perfecte lijn met het magnetische noorden".

Volgens een aanwezige geestelijke, sjeik Youssef al-Qaradawy, heeft een studie bewezen dat Mekka het ware centrum van de aarde is. Volgens de sjeik staaft het massale gebed van de moslims met het hoofd naar Mekka dit bewijs

The_Grand_Wazoo
22-04-08, 11:47
Moslims: 'Vervang GMT door Mekkatijd'


Tijdens een conferentie van moslims, dit weekend in Qatar, kwamen islamitische wetenschappers en geestelijken dit weekend met een briljant idee. Zij willen namelijk de tijd die al decennialang als wereldstandaard geldt vervangen door de tijd in de Arabische stad Mekka.

Een islamitische wetenschapper acht de tijd rijp de Greenwich Mean Time (GMT) af te schaffen. Volgens hem hebben de Engelsen ooit de tijd in de Londese wijk Greenwich uitgeroepen tot wereldstandaard, maar is het nu tijd om deze te vervangen door de 'Mekkatijd'. Bovendien ligt Mekka "in perfecte lijn met het magnetische noorden".

Volgens een aanwezige geestelijke, sjeik Youssef al-Qaradawy, heeft een studie bewezen dat Mekka het ware centrum van de aarde is. Volgens de sjeik staaft het massale gebed van de moslims met het hoofd naar Mekka dit bewijs

Dat Greenwich willekeurig is, dat klopt.
Maar redeneringen dat studies aantonen dat Mekka het ware centrum van de aarde is en dat dit wordt gestaaft doordat moslims en masse met het hofd naar Mekka bidden, verraden wel zo'n intense domheid dat ik ter genoegdoening Lutjebroek zou verkiezen boven Mekka.
Mensen in staat tot dergelijke cirkelredeneringen moeten hun mond houden en zouden zeker niet als geleerde opgevoerd mogen worden.

Julien
22-04-08, 12:26
Volgens een aanwezige geestelijke, sjeik Youssef al-Qaradawy, heeft een studie bewezen dat Mekka het ware centrum van de aarde is.

:lol:

Wortel
22-04-08, 12:39
Is dat diezelfde Qaradawy die we met zijn rellerige oproepen door heel de moslimwereld heen al langer kennen dan vandaag? Het lijkt er wel op.

ronald
22-04-08, 16:38
Dat Greenwich willekeurig is, dat klopt.
Maar redeneringen dat studies aantonen dat Mekka het ware centrum van de aarde is en dat dit wordt gestaaft doordat moslims en masse met het hofd naar Mekka bidden, verraden wel zo'n intense domheid dat ik ter genoegdoening Lutjebroek zou verkiezen boven Mekka.
Mensen in staat tot dergelijke cirkelredeneringen moeten hun mond houden en zouden zeker niet als geleerde opgevoerd mogen worden.

Dat Moslims deze plaats als middelpunt van de aarde beschouwen is niet zo verwonderlijk gezien ook het gevolg dat dat de gebedsrichting is voor alle Moslims op aarde bepaalt. Ik zou er niet te meer achter zoeken.
In Tenach, OT, bepaalt Gd dat in Jerusalem de Tempel gebouwd moet worden. De Gddelijke Aanwezigheid was tijdens het bestaan van de Tempel te aanschouwen. Het was de zogenaamde poort naar de hemel waardoor de gebeden oprezen. In eerste instantie werd door Moslims ook naar Jerusalem gebeden.
Om een middelpunt aan te wijzen heb je alleen meer dan één dimensie nodig. Welke plaats op aarde is niet in directe lijn met de Noordpool verbonden? Maakt men hier dan wel gebruik van merideanen? Dan maakt men indirect toch nog gebruik van Greenwich. Daarnaast heb je ook nog twee andere dimensies nodig. Die lijken niet te zijn opgenomen in de redeneringen.
Tijd in dit geval is alleen maar belangrijk om de gebedstijden aan te duiden. Daarvoor is de maanstand van belang voor de dagindeling en de zonnestand voor de gebedsindeling. Zonsopgang, zonsondergang, midden van de dag enz. verschillen per dag en ook nog eens per plaats op de wereld. 50 km verderop is het weer anders. Laat staan aan de andere kant van de wereld op het Zuidelijk halfrond.

The_Grand_Wazoo
22-04-08, 17:32
Dat Moslims deze plaats als middelpunt van de aarde beschouwen is niet zo verwonderlijk gezien ook het gevolg dat dat de gebedsrichting is voor alle Moslims op aarde bepaalt.

Ik zoek er natuurlijk niets achter. Ik besef dat de veel Moslims dat doen. Maar wonderlijk is het wel dat in deze moderne tijden je a) serieus een dergelijke cirkelredenering opvoert, b) je in deze moderne tijden met satelieten en breed gedragen kennis van de rondheid der aarde serieus over 'een middelpunt' van de wereld spreekt.
Dit alles natuurlijk niet zo verwonderlijk als jouw eerste zin.

Joesoef
22-04-08, 17:55
Groot gelijk, op een dag zal het ook zo wezen.

Koala64
22-04-08, 19:37
Bovendien ligt Mekka "in perfecte lijn met het magnetische noorden".



Afgezien dat het een mafketel is, wat wordt in hemelsnaam met deze opmerking bedoeld? Als je een lijn trekt vanuit elke willekeurige plek naar het noorden kun je toch ook hetzelfde zeggen?
Of ik mis iets heel essentieels.

mark61
22-04-08, 19:47
Afgezien dat het een mafketel is, wat wordt in hemelsnaam met deze opmerking bedoeld? Als je een lijn trekt vanuit elke willekeurige plek naar het noorden kun je toch ook hetzelfde zeggen?
Of ik mis iets heel essentieels.


Deze meneer is wellicht van de aarde als pannekoek. Hoewel dat toch geen islamitisch principe is...

Tomas
22-04-08, 20:12
Of ik mis iets heel essentieels.

Ik ook. De lijn van Mekka naar de magnetische noordpool valt nergens in op. De enige lijn die bijzonder is, is die vanaf Male (Maledieven). Die loopt precies over de noordpool naar het magnetische noorden en is ook nog eens precies een kwart van de omtrek. En Male is ook nog eens een heel mannelijk woord. Ik ga even richting Male mediteren.

azulay
22-04-08, 20:21
Is dat diezelfde Qaradawy die we met zijn rellerige oproepen door heel de moslimwereld heen al langer kennen dan vandaag? Het lijkt er wel op.

Onlangs heeft hij voor grote opschudding gezorgd door een fatwa uit te vaardigen waarin hij Alcoholische dranken met een kleine percentage alcohol halal verklaarde.

azulay
22-04-08, 20:25
hier wordt de mekka tijd wetenschappelijk verklaard:

http://www.memritv.org/clip/en/1349.htm

Tomas
22-04-08, 21:00
hier wordt de mekka tijd wetenschappelijk verklaard:

http://www.memritv.org/clip/en/1349.htm

Volgens mij is dat Rourchild. 8,5 minuut tijdverschil. Waar haalt ie het vandaan? Ik vermoed dat ie bedoelt dat de afwijking tussen het magnetisch noorden en de noordpool in Greenwich 8,5 minuut is in graden. Dat zal het ook blijven als Mekka de 0 meridiaan wordt. Dat verandert niet. En zoals ik al zei, alleen in Male is die afwijking nagenoeg 0. Niet in Mekka. In triest dat zulke domme mensen zo belangrijk zijn.

Slinger
22-04-08, 21:00
Afgezien dat het een mafketel is, wat wordt in hemelsnaam met deze opmerking bedoeld? Als je een lijn trekt vanuit elke willekeurige plek naar het noorden kun je toch ook hetzelfde zeggen?
Of ik mis iets heel essentieels.

Het bijzondere is dat je de lijn ook weer kunt doortrekken naar de zuidpool en dat het dan één ononderbroken lijn van de noordpool via Mekka naar de zuidpool is.

mark61
22-04-08, 22:13
Knetter, knetter, knettergek. Kan geen minuut van een minuut onderscheiden :hihi:

Ik haakte af toen bleek dat je in Mekka superman wordt.

Dat heet dr. en komt op echte tv. Tenzij het een satirisch programma was, maar ik vrees van niet.

rja2
22-04-08, 22:23
Mooi,

De moslims voeren die tijd nu in.

En daar snappen de computers en de servers niks van.

Dus communicatie, met het Midden Oosten, wordt zeer moeilijk.

Want zelfs internet providers en telefoon providers, vertrouwen op de correcte tijd.

Deal.

Het Midden Oosten, heeft nu geen internet meer ;)

Tomas
22-04-08, 22:29
Tenzij het een satirisch programma was, maar ik vrees van niet.

The Middle East Media Research Institute (MEMRI) was founded in 1998 in Washington, DC to bridge the language gap between the Middle East and the West by monitoring, translating, and studying Arab, Iranian and Turkish media, schoolbooks, and religious sermons. MEMRI is headquartered in Washington, D.C. and has branches in Baghdad, Tokyo and Jerusalem, and a staff of over 70 working around the globe. MEMRI's research is translated into English, German, French, Italian, and Spanish with a subscriber list of over 75,000. MEMRI is a 501 (c)3 organization and is incorporated in Washington, D.C.


Vreemde locaties.

mark61
22-04-08, 22:45
The Middle East Media Research Institute (MEMRI) was founded in 1998 in Washington, DC to bridge the language gap between the Middle East and the West by monitoring, translating, and studying Arab, Iranian and Turkish media, schoolbooks, and religious sermons. MEMRI is headquartered in Washington, D.C. and has branches in Baghdad, Tokyo and Jerusalem, and a staff of over 70 working around the globe. MEMRI's research is translated into English, German, French, Italian, and Spanish with a subscriber list of over 75,000. MEMRI is a 501 (c)3 organization and is incorporated in Washington, D.C.


Vreemde locaties.

Het was een clip van Mihwar TV te Egypte. Geen idee of die satirische programma's doen.

MEMRI is toch een zionistisch project om moslims op gekkigheid te betrappen?