PDA

Bekijk Volledige Versie : Hillary dreigt Iran van de kaart te vegen bij aanval op Israël



Marsipulami
22-04-08, 18:08
Hillary dreigt Iran van de kaart te vegen bij aanval op Israël


Hillary Clinton zet alles op alles om de Democratische nominatie voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen in de wacht te slepen. En daarbij bedient ze zich van woordgebruik en werkwijzen die verdacht nauw aanleunen bij de Republikeinen. Gisteren dreigde ze er in een interview met ABC mee, Iran "van de kaart te vegen" als dat land een nucleaire aanval zou lanceren op Israël.

"Ik wil dat de Iraniërs weten dat als ik president ben, ik Iran zal aanvallen", antwoordde ze op de vraag wat ze zou doen in het hypothetische geval van een nucleaire aanval van Iran op Israël. "Wanneer ze de komende tien jaar onbezonnen zouden overwegen om een aanval te lanceren op Israël, zijn wij in staat hen totaal van de kaart te vegen", aldus de vroegere First Lady.

Pennsylvania

Clinton staat voor cruciale voorverkiezingen in de staat Pennyslvania. Wil ze nog enige kans maken om de Democratische nominatie binnen te halen, dan moet ze winnen van haar rivaal Barack Obama. De strijd wordt steeds bitser, en Clinton deinst er blijkbaar niet voor terug bij haar campagne ook in de Republikeinse vijver te vissen.

Zo gooide ze gisteren een nieuw campagnefilmpje in de ether waarin naast beelden van de Japanse aanval op Pearl Harbor en de rakettencrisis op Cuba in 1962 ook Osama bin Laden, leider van het terreurnetwerk al-Qaida, figureert.

"If you can't stand the heat"

"Je moet klaar zijn voor alles, vooral nu wanneer we betrokken zijn bij twee oorlogen (in Irak en Afghanistan, nvdr), de olieprijzen de pan uitswingen en de economie in crisis is", zegt een voice-over in de ongeveer 30 seconden durende clip op YouTube. Dan verschijnt de bekende uitspraak van president Harry Truman: 'If you can't stand the heat, get out of the kitchen'.

"Wie denk je heeft er wat daarvoor nodig is?", vraagt de voice-over terwijl Hillary Clinton in beeld verschijnt. De presidentskandidate stemde ooit voor de oorlog van Irak en haar man Bill Clinton gaf in maart 1999 het bevel om in volle Balkanoorlog Belgrado te bombarderen.

De woordvoerder van Barack Obama heeft het filmpje al gehekeld. Dat zet volgens hem in op de angst. "We hebben al een president die met een beleid van angst speelt en we hebben geen andere nodig", zei hij ironisch. Volgens de strategische leider van Hillary Clinton gaat het om een "volledig positieve" clip.

Clinton heeft trouwens laten verstaan dat ze overweegt om Republikeinen in haar regering op te nemen als ze in het Witte Huis gestemd wordt. "Ik ga alle soorten Republikeinen de hand reiken, omdat ik denk dat het belangrijk is een buitenlandbeleid van twee partijen te proberen hebben", zei ze op de nieuwszender CNN. (afp/gb)

Joesoef
22-04-08, 18:53
Zo hypothetisch allemaal dat het helemaal nergens op slaat, incluis de Amerikaanse verkiezingen.

Slinger
22-04-08, 19:58
Zo hypothetisch allemaal dat het helemaal nergens op slaat, incluis de Amerikaanse verkiezingen.

Het is een reactie op de bedreigingen van Ahmedinejad. Het is wel goed dat dit uitgesproken wordt, dan weet Iran waar het aan toe is.

Dinah_Tanger
22-04-08, 20:48
Het is een reactie op de bedreigingen van Ahmedinejad. Het is wel goed dat dit uitgesproken wordt, [QUOTE]dan weet Iran waar het aan toe is

Dat weet Iran langer dan vandaag.

rja2
22-04-08, 20:53
Isreal is ook heilig land voor christenen.

Dat willen moslims weleens vergeten.

En dat christenen veel meer in de pap te brokkelen hebben in de wereld, als moslims, die invloed overstijgt hun werkelijke aantal aanzienlijk.

Dinah_Tanger
22-04-08, 23:33
[QUOTE]Het is een reactie op de bedreigingen van Ahmedinejad. Waarom geen reactie van deze Hillary tegen de Bezetting van Israel?Het Probleem is Israel die GEEN Einde wil maken aan de bezetting. (Israel wil Oost-Jeruzalem behouden en de grote nederzettingen op de west-oever)

Zowel PLO en HAMAS en de VN eisen dat Israel zich terug trekt achter zijn eigen grenzen.

Israel zegt vrede te willen maar hun woorden komen niet overeen met hun DADEN (dit weekend zijn ze weer begonnen met het bouwen van Nederzettingen op de West-Oever Het bebouwen van bezet gebied is een Oorlogsmisdaad)
Aangezien Israel NOOIT bereid zal zijn zich terug te trekken achter ZIJN EIGEN GRENZEN .

Zal het Verzet tegen de Bezetting ook door gaan.

H.P.Pas
22-04-08, 23:42
[quote=Slinger;3606870] Waarom geen reactie van deze Hillary tegen de Bezetting van Israel?

Denk je dat ze daar de verkiezing mee wint ?

Slinger
23-04-08, 08:03
[quote=Dinah_Tanger;3607180]

Denk je dat ze daar de verkiezing mee wint ?

Het is duidelijk dat ze dingt naar de gunst van de meer rechtse democraten. Obam zit meer aan de linkerkant. Of deze taktiek uiteindelijk succesvol zal zijn? Als ze Obama kan verslaan (wat ik betwijfel) zal ze toch moeten proberen de linksen terug te winnen, anders heeft ze geen kans tegen McCain, die onverslaanbaar aan de rechterkant zal zijn.

super ick
23-04-08, 09:36
[quote=H.P.Pas;3607182]

Het is duidelijk dat ze dingt naar de gunst van de meer rechtse democraten. Obam zit meer aan de linkerkant. Of deze taktiek uiteindelijk succesvol zal zijn? Als ze Obama kan verslaan (wat ik betwijfel) zal ze toch moeten proberen de linksen terug te winnen, anders heeft ze geen kans tegen McCain, die onverslaanbaar aan de rechterkant zal zijn.

Heeft ze Obama eenmaal verslagen dan hebben de linksen maar 1 keus en dat is Hillary.
Lang leve het tweepartijenstelsel!

Of niet stemmen natuurlijk.

De linksen zullen echt niet op Mc Cain stemmen.

Links in de VS is niet te vergelijken met links in Nederland. Hier staat links zo'n beetje gelijk aan Pro-Palestijnse kwestie. In de V.S. is links ook erg pro-Israel.

Slinger
23-04-08, 10:04
[quote=Slinger;3607237]

Heeft ze Obama eenmaal verslagen dan hebben de linksen maar 1 keus en dat is Hillary.
Lang leve het tweepartijenstelsel!

Of niet stemmen natuurlijk.

De linksen zullen echt niet op Mc Cain stemmen.

Links in de VS is niet te vergelijken met links in Nederland. Hier staat links zo'n beetje gelijk aan Pro-Palestijnse kwestie. In de V.S. is links ook erg pro-Israel.

Maar ze kunnen wel wegblijven. Als de democratische kandidaat er niet in slaagt de meest linkse kiezers te motiveren om zich te laten registreren en te stemmen, dan kan hij het wel schudden.

Al Sawt
23-04-08, 12:52
Isreal is ook heilig land voor christenen.

Dat willen moslims weleens vergeten.

En dat christenen veel meer in de pap te brokkelen hebben in de wereld, als moslims, die invloed overstijgt hun werkelijke aantal aanzienlijk.

Palestina is ook een heilig land voor Christelijke Arabieren. Dat willen Christenen weleens vergeten.

Flupke.
23-04-08, 14:43
Niet als Obama haar als eerste van de politieke kaart wegvaagt.

ronald
23-04-08, 17:07
Palestina is ook een heilig land voor Christelijke Arabieren. Dat willen Christenen weleens vergeten.

Yeah right.... die worden echt niet vergeten....

http://www.liveleak.com/view?i=848_1182386431

Joesoef
23-04-08, 17:16
Het is een reactie op de bedreigingen van Ahmedinejad. Het is wel goed dat dit uitgesproken wordt, dan weet Iran waar het aan toe is.


Iran heeft niet gedreigd en zal dat ook nooit doen, zeker geen inzet van nucleaire wapens want dat zou de 3e wereldoorlog betekenen en de ondergang van het m.o. , soms hebben ze een wat grote waffel maar voor de rest, nee.

Er is maar een dreiging, China en India. Zolang we die goedkope troep van de blokker/ kruidvat zo ontzettend nodig hebben zullen we dat niet willen zien. De dreiging is misschien niet militair maar wel economisch en wereldmacht. De vs is uitgepiest en dat weet ze.

Raffi
23-04-08, 21:02
ahhh zowel israel als iran zal elkaar niet van de kaart vegen....
iran zegt israel van de kaart tevegen als israel iran van de kaart veegt en israel zeg iran van de kaart tevegen als iran israel van de kaart veegt.

oke , hoe wij in het midden oosten praten moet je niet letterlijk nemen.

europa en VS maken er alleen politiek misbruik van.... en voor mijn part stop VS het geven van geld aan ons want de prijs die wij (en het hele midden oosten) er voor betalen is groot...

iran een bedreiging? een sterk iran zal alleen het vredesproces en normalisatie in het midden oosten versnellen.

Israel heeft de hele westerse wereld niet nodig.... wij in het midden oosten hebben alleen elkaar nodig.

en als iran dan raketten heeft , walla dan zal ze ons uiteindelijk alleen maar beschermen.

kijk nou zelf, europa en VS maken oorlog over de hele wereld , vooral waar olie is.

Raffi
23-04-08, 21:25
ah en nog wat.... de een is pro-israel, de ander is pro-palastina..

zoiets bestaat niet! de juiste benaming voor die mensen is:

pro-israel = anti-palastina
pro-palastina= anti-israel

iemand die werkelijk pro-israel is moet per definitei OOK pro-palastina zijn en omgekeerd

wij israeliers en palastijnen zijn aan elkaar verbonden zowel met bloed als aarde,
dat is de werkelijkheid van vandaag de dag.

wat gisteren was is voorbij er is alleen vandaag en Walla dat we de wijsheid krijgen dat er ook een morgen is.

III
24-04-08, 00:29
Ze noemen haar niet voor niets Hitlary...

III
24-04-08, 00:31
ah en nog wat.... de een is pro-israel, de ander is pro-palastina..

zoiets bestaat niet! de juiste benaming voor die mensen is:

pro-israel = anti-palastina
pro-palastina= anti-israel

iemand die werkelijk pro-israel is moet per definitei OOK pro-palastina zijn en omgekeerd

wij israeliers en palastijnen zijn aan elkaar verbonden zowel met bloed als aarde,
dat is de werkelijkheid van vandaag de dag.

wat gisteren was is voorbij er is alleen vandaag en Walla dat we de wijsheid krijgen dat er ook een morgen is.

Samenwerkende volkeren.
Mooi.
Maar jammer dat Israël niet gerund wordt door de Joden, maar door de zionisten..

menace2society
24-04-08, 00:41
Als ik leider was van een Islamitische land zou ik wat WMD proberen te vergaren om m'n land te verdedigen tegen de agressor of op z'n minst om Israel en Amerika op afstand te houden.

Dinah_Tanger
24-04-08, 07:43
Vermoedelik zal de Israel-lobby in de VS haar nu financieel wat meer steunen.

Dinah_Tanger
24-04-08, 07:47
[quote=H.P.Pas;3607182]

[QUOTE]Het is duidelijk dat ze dingt naar de gunst van de meer rechtse democraten. Obam zit meer aan de linkerkant. Of deze taktiek uiteindelijk succesvol zal zijn? Als ze Obama kan verslaan (wat ik betwijfel) zal ze toch moeten proberen de linksen terug te winnen, anders heeft ze geen kans tegen McCain, die onverslaanbaar aan de rechterkant zal zijn.

Hillary Cliton is en blijft een monster die echt op wereldschaal'ongelukken' kan maken; zij gaat in haar (laster)campagne te werk als 'ten koste van', waarmee verdrukking niet uitgesloten is.
In Obama kan meer gezien worden als alleen president,nl. een mens...onder mensen.

Als je niet tegen de hitte kunt, moet je weggaan uit de keuken,’ citeert ze (=Hillary).
Ik vraag me af of ze ooit zelf een ei heeft gekookt.

mark61
24-04-08, 19:48
In Obama kan meer gezien worden als alleen president,nl. een mens...onder mensen.

Zou je denken? Hoe weet je dat? Vzv ik me kan herinneren sloeg hij eerder net zulke stoere taal over Iran uit.


Ik vraag me af of ze ooit zelf een ei heeft gekookt.

Hoe moet ik me dit voorstellen? Een soort auto-sexistische uitspraak?

Spoetnik
24-04-08, 20:19
Zou je denken? Hoe weet je dat? Vzv ik me kan herinneren sloeg hij eerder net zulke stoere taal over Iran uit.

Nope, hij noemt Hilary's taal dan ook on helpvol. Obama heeft juist aangeboden om met Iran om de tafel te zetten. Diplomatie enzo.

menace2society
24-04-08, 20:27
Precies, diplomatie... met elkaar aan tafel zitten en praten maar de agressor, terrorist is alleen uit op bloed en verderf en naast dat willen ze de eigendommen van andere volkeren stelen op een leugenachtig manier zoals we dat eerder hebben gezien in Irak.

mark61
24-04-08, 20:42
Nope, hij noemt Hilary's taal dan ook on helpvol. Obama heeft juist aangeboden om met Iran om de tafel te zetten. Diplomatie enzo.


Ja, nu. Ik zal es kijken of ik die uitspraak kan vinden, 6 maanden terug ofzo.

mark61
24-04-08, 20:46
Hopla!

Enfin, een jaar geleden, maar mark61 vergeet dat niet :ego: :hihi:

Obama to AIPAC: Won't rule out nuking Iran

(dat is een leugenachtige kop)

Obama: Iran threatens all of us
Won't rule out force in speech in Chicago to pro-Israel group

March 3, 2007
Sen. Barack Obama said Friday the use of military force should not be taken off the table when dealing with Iran, which he called "a threat to all of us."

Speaking before a pro-Israel crowd at a downtown hotel, Obama also repeated his call for a phased pullout of U.S. troops from Iraq and strongly backed a strong U.S. relationship with Israel.

http://mparent7777.blogspot.com/2007/03/obama-to-aipac-wont-rule-out-nuking.html

Tis wel een blog maar in het echt zal het wel grofweg zo gegaan zijn. Anders zou ik het niet weten, lees nooit blogs.

pureMaroc
24-04-08, 20:54
Vermoedelik zal de Israel-lobby in de VS haar nu financieel wat meer steunen.

Precies haar bedoeling.

pureMaroc
24-04-08, 20:57
Precies, diplomatie... met elkaar aan tafel zitten en praten maar de agressor, terrorist is alleen uit op bloed en verderf en naast dat willen ze de eigendommen van andere volkeren stelen op een leugenachtig manier zoals we dat eerder hebben gezien in Irak.

Mooi plaatje.

Raffi
26-04-08, 00:14
Samenwerkende volkeren.
Mooi.
Maar jammer dat Israël niet gerund wordt door de Joden, maar door de zionisten..

ahhhh ik ben zelf zionist , voor mij betekend dat te kunnen wonen en leven in je eigen land waar je jezelf kan zijn (en niet zoals mijn ouders die getraumatiseerd WO2 hebben overleefd en ons altijd maar leerden laat niemand merken dat je joods bent en gedraag je netjes bla bla)

Israel is voor mij mijn land waar ik mij thuis voel.
En ik begrijp en waardeer de gevoelens van mijn israelisch-arabische en palastijnse vrienden die de zelfde gevoelens en liefde voor dit land hebben. en ik ben hier zelfs niet geboren en zij wel en generaties lang ! Niemand kan dat ontkennen en als ik over "mijn" land spreek dan wil dat niet zeggen dat ik meen dat het niet "hun" land is.

Lang over nagedacht tot ik begreep dat ons land als een MOEDER voor ons is.

Twee broers lopen op straat en zien aan de overkant hun moeder.
zegt de ene broer "he daar is mijn moeder" zegt de andere broer "nee dat is mijn moeder"
En zo debielig zijn wij israeliers en palastijnen tot vandaag.....
het land is onze moeder en een moeder is evenveel moeder van de ene broer als de andere. en is ook ondeelbaar.