PDA

Bekijk Volledige Versie : "Opwarming Aarde is voorbij, ijstijd komt eraan"



Marsipulami
24-04-08, 09:40
"Opwarming Aarde is voorbij, ijstijd komt eraan"


De hoeveelheid zonnevlekken is niet gestegen nadat er in maart van vorig jaar sinds 11 jaar nooit zo weinig zonne-activiteit was. "Dat betekent dat de opwarming van de Aarde voorbij is en dat we ons moeten opmaken voor een ijstijd." Dat beweert de Australisch-Amerikaanse wetenschapper Phil Chapman. Het aantal zonnevlekken is een maat voor de activiteit van de zon: hoe meer er te zien zijn, hoe actiever de zon.

Chapman bestudeerde foto's van de U.S Solar and Heliospheric Observatory (SOHO) en merkte dat er nauwelijks zonnevlekken te zien waren. "De Aarde is is tussen januari vorig jaar en januari dit jaar snel afgekoeld, met ongeveer 0,7 graden Celsius. Dat is de snelste temperatuurschommeling sinds er met de metingen is begonnen. We zijn nu terug op het niveau van 1930", beweert Chapman. "Als de temperatuur niet snel terug stijgt, dan kunnen we niet anders dan besluiten dat de opwarming van de Aarde voorbij is."

Uiteraard krijgt ook Chapman met zijn deel van kritiek af te rekenen. Eén van die kritieken is dat zijn onderzoek meer weg heeft van natte-vingerwerk. Zo zou Chapman voorbij zijn gegaan aan La Niña, de tegenpool van het meteorologisch verschijnsel El Niño. La Niña komt voor wanneer ongewoon koud zeewater bij de Evenaar is gemeten. Bovendien zouden de gemiddelde temperaturen nog steeds hoger zijn dan in de 20ste eeuw en liet de NOAA (het Amerikaanse KMI) vorige week nog weten dat maart nooit zo warm was als in 2008 sinds de metingen begonnen. (hlnsydney/sps)
24/04/08 02u23

Pytaghoras
24-04-08, 15:25
steek een vuurtje, warm de melk op en geeft het aan meneer Chapman

Julien
24-04-08, 15:30
Dat hele klimaat gezeur (de Al Gore hype) heb ik altijd al zo'n onzin gevonden. Al die verhalen over een opwarmende aarde en het verdwijnen van de Noordpool dat veroorzaakt zou zijn door de mens, is pure paniekzaaierij om van de burgers extra geld te ontvangen. Milieuheffingen, vliegtax etc..

De mens moet niet denken dat het voor God kan spelen. De toestand van de Aarde wordt echt niet door ons bepaald.

dit nieuws bewijst gewoon dat de aarde haar gang gaat, of het nu kouder of warmer wordt.

Charlus
24-04-08, 16:26
Dat hele klimaat gezeur (de Al Gore hype) heb ik altijd al zo'n onzin gevonden. Al die verhalen over een opwarmende aarde en het verdwijnen van de Noordpool dat veroorzaakt zou zijn door de mens, is pure paniekzaaierij om van de burgers extra geld te ontvangen. Milieuheffingen, vliegtax etc..

De mens moet niet denken dat het voor God kan spelen. De toestand van de Aarde wordt echt niet door ons bepaald.

dit nieuws bewijst gewoon dat de aarde haar gang gaat, of het nu kouder of warmer wordt.
De mens kan geen grote problemen veroorzaken want de mens is niet god. Grote problemen opgelost (die er om te beginnen al niet waren).

knuppeltje
24-04-08, 16:58
Dat hele klimaat gezeur

Zo is dat ook nog eens een keer.
Gewoon koppie in het zand- en je ziet er helemaal niets van.

Witte78
24-04-08, 18:11
Zo is dat ook nog eens een keer.
Gewoon koppie in het zand- en je ziet er helemaal niets van.

Het punt is dat het onoverkomelijk is. Al die miljarden die in het voorkomen van klimaatverandering worden geinvesteerd zorgen wellicht voor een kleine uitstelling (als die CO2 theorie uberhaubt correct is, dat staat niet eens vast). Die miljarden kunnen veel beter in de gevolgen van klimaat verandering worden gestoken, dat is namelijk iets wat 100% zeker vast staat, ongeacht wat nu de oorzaak is.

Joesoef
24-04-08, 18:23
Koud, warm, droog of nat, honger of geen honger, ooit gaan we dood. Soit.

knuppeltje
24-04-08, 18:25
Het punt is dat het onoverkomelijk is. Al die miljarden die in het voorkomen van klimaatverandering worden geinvesteerd zorgen wellicht voor een kleine uitstelling (als die CO2 theorie uberhaubt correct is, dat staat niet eens vast). Die miljarden kunnen veel beter in de gevolgen van klimaat verandering worden gestoken, dat is namelijk iets wat 100% zeker vast staat, ongeacht wat nu de oorzaak is.

Zoiets als dweilen met de kraan wagenwijd open dus.
Mwa- daar zit ook best een hoop wekveschaffing in.
Voor hoelang?

Witte78
24-04-08, 18:35
Zoiets als dweilen met de kraan wagenwijd open dus.
Mwa- daar zit ook best een hoop wekveschaffing in.
Voor hoelang?

Nee, het is juist voorkomen dat je moet dwijlen, door bijvoorbeeld dijken te verhogen (om je spreekwoord maar even letterlijk toe te passen).

knuppeltje
24-04-08, 18:37
Nee, het is juist voorkomen dat je moet dwijlen, door bijvoorbeeld dijken te verhogen (om je spreekwoord maar even letterlijk toe te passen).

Jaja- en door het ene te doen, moet men het andere vooral laten.
Is dat het?

Witte78
24-04-08, 18:43
Jaja- en door het ene te doen, moet men het andere vooral laten.
Is dat het?

Het is een kwestie van kosten/baten berekenen. Als we met een investering van 100 miljard in klimaatverandering voorkomen 1% kans hebt dat de huidige dijken niet overstromen, terwijl je met 100 miljard investering in dijken verhogen 99% kans heb dat ze niet overstromen, dan is de juiste gang van zaken wel duidelijk. In sommige gevallen zal voorkomen inderdaad efficienter zijn. In de meeste gevallen niet, simpelweg omdat we klimaatverandering niet zelf in de hand hebben, de hoogte van onze dijken wel.

Julien
24-04-08, 18:59
Zo is dat ook nog eens een keer.
Gewoon koppie in het zand- en je ziet er helemaal niets van.

'T is geen kop in het zand steken, gewoon niet meegaan met de klimaathype die er gaande is.

maartenn100
24-04-08, 19:05
ga vooral niet mee in de anti-hype tav de opwarming van de aarde. Kwaad kan het nooit om wat natuurlijker en minder vervuilend te gaan leven.

Joesoef
24-04-08, 19:10
ga vooral niet mee in de anti-hype tav de opwarming van de aarde. Kwaad kan het nooit om wat natuurlijker en minder vervuilend te gaan leven.

Dat wat is nu juist het probleem, Cina, VS, India etc maken zich daar niet druk om. Die enkeling doet het uit een goed geweten, helpen doet het niet.

Witte78
24-04-08, 19:16
ga vooral niet mee in de anti-hype tav de opwarming van de aarde. Kwaad kan het nooit om wat natuurlijker en minder vervuilend te gaan leven.

Het kan wel kwaad wanneer er tig miljard wordt geïnvesteerd in maatregelen die niet of nauwelijks helpen, terwijl dit geld ook in nuttige zaken (zorg, onderwijs, armoede) kan worden gestoken.

Orandajin
24-04-08, 19:24
Dat hele klimaat gezeur (de Al Gore hype) heb ik altijd al zo'n onzin gevonden. Al die verhalen over een opwarmende aarde en het verdwijnen van de Noordpool dat veroorzaakt zou zijn door de mens, is pure paniekzaaierij om van de burgers extra geld te ontvangen. Milieuheffingen, vliegtax etc..

De mens moet niet denken dat het voor God kan spelen. De toestand van de Aarde wordt echt niet door ons bepaald.

dit nieuws bewijst gewoon dat de aarde haar gang gaat, of het nu kouder of warmer wordt.


Zoals Remi Poppe het vorig jaar zei: : "Als de klimaathysterie niets anders inhoudt dan de arbeiders de auto uit willen pesten, kan deze discussie wat mij betreft snel gesloten worden."

knuppeltje
24-04-08, 19:49
Dat wat is nu juist het probleem, Cina, VS, India etc maken zich daar niet druk om. Die enkeling doet het uit een goed geweten, helpen doet het niet.

Na ons de zondvloed dus.

Joesoef
24-04-08, 20:14
Na ons de zondvloed dus.


We zullen er mee moeten leren leven dat de meerderheid consumeren belangrijker vindt dan de wereld waarin hij leeft.

knuppeltje
24-04-08, 20:22
We zullen er mee moeten leren leven dat de meerderheid consumeren belangrijker vindt dan de wereld waarin hij leeft.

Volgens mij ben ik al veel te oud om nog voor de gevolgen bang te worden.

Joesoef
24-04-08, 20:34
Volgens mij ben ik al veel te oud om nog voor de gevolgen bang te worden.


Ah, u is net 40 geworden :hihi: gaat wel weer voorbij ;).

knuppeltje
24-04-08, 21:43
Ah, u is net 40 geworden :hihi: gaat wel weer voorbij ;).

Joesoef- je zult het wel niet zo bedoeld hebben, maar zelfs met die 40 voel ik me enorm gevleid. :haha:

Joesoef
24-04-08, 22:19
Joesoef- je zult het wel niet zo bedoeld hebben, maar zelfs met die 40 voel ik me enorm gevleid. :haha:

Weer zo een vooroordeel :ego:

knuppeltje
25-04-08, 09:35
Weer zo een vooroordeel :ego:

Helaas- een mens kan er vol mee zitten.

Tomas
25-04-08, 10:17
Het IPCC

The role of the IPCC is to assess on a comprehensive, objective, open and transparent basis the scientific, technical and socio-economic information relevant to understanding the scientific basis of risk of human-induced climate change, its potential impacts and options for adaptation and mitigation. The IPCC does not carry out research nor does it monitor climate related data or other relevant parameters. It bases its assessment mainly on peer reviewed and published scientific/technical literature.

Dit is de door de VN ingestelde aanjager van het Klimaatdebat. Het uitgangspunt van dit UN onderdeel is dat de klimaatverandering een feit is. Daar wordt niet aan getornd. Het bestaan van dit onderdeel is gebaseerd op dat "feit". En hun werk bestaat verder uit het filteren van "relevante" wetenschappelijke publicaties en dit na beoordeling doorgeven. Aan wie is niet duidelijk, ik denk aan politici en anders wel de media. Afgaand op wat ze tot nu toe hebben gedaan is "relevant" alleen die (soms wat selectieve) informatie uit wetenschappelijk onderzoek dat ook maar enigszins de klimaat verandering ondersteunt. En die onderzoeksresultaten die de gevolgen proberen te beschrijven er van uit gaande dat de klimaatverandering een feit is.

Wat volgens mij feitelijk neer komt; dat ze niet meer en niet minder zijn dan een propagandamachine. Dat z'n bestaansrecht ontleent aan de inhoud van de geproduceerde propaganda. En niet aan de kwaliteit.

Marsipulami
25-04-08, 12:54
Het IPCC

The role of the IPCC is to assess on a comprehensive, objective, open and transparent basis the scientific, technical and socio-economic information relevant to understanding the scientific basis of risk of human-induced climate change, its potential impacts and options for adaptation and mitigation. The IPCC does not carry out research nor does it monitor climate related data or other relevant parameters. It bases its assessment mainly on peer reviewed and published scientific/technical literature.

Dit is de door de VN ingestelde aanjager van het Klimaatdebat. Het uitgangspunt van dit UN onderdeel is dat de klimaatverandering een feit is. Daar wordt niet aan getornd. Het bestaan van dit onderdeel is gebaseerd op dat "feit". En hun werk bestaat verder uit het filteren van "relevante" wetenschappelijke publicaties en dit na beoordeling doorgeven. Aan wie is niet duidelijk, ik denk aan politici en anders wel de media. Afgaand op wat ze tot nu toe hebben gedaan is "relevant" alleen die (soms wat selectieve) informatie uit wetenschappelijk onderzoek dat ook maar enigszins de klimaat verandering ondersteunt. En die onderzoeksresultaten die de gevolgen proberen te beschrijven er van uit gaande dat de klimaatverandering een feit is.

Wat volgens mij feitelijk neer komt; dat ze niet meer en niet minder zijn dan een propagandamachine. Dat z'n bestaansrecht ontleent aan de inhoud van de geproduceerde propaganda. En niet aan de kwaliteit.

De existentiële angst voor de apocalytische dreiging en de nakende totale verwoesting van de wereld maakt deel uit van de menselijk psyche. Al dan niet geïnspireerde auteurs hebben deze angst in de loop van de geschiedenis steeds weten om te turnen tot een aansporing tot moreel handelen.

Naargelang het tijdsgewricht wisselt de inhoud van de apocalyptische vrees. Sedert het Beest uit het boek der Openbaring in onbruik is geraakt hadden we het in de jaren zestig en zeventig over de atoombom en de dreiging van een totale atoomoorlog. Hoewel het reële gevaar anno 2008 nog aanzienlijk is toegenomen gezien de instabiele regimes die over kernwapens beschikken is die vrees toch wat uit de mode geraakt. De opwarming van het klimaat is de nieuwe trend voor broekschijters die zich voorbereiden op het armaggedon zoals voorspeld door Al Gore.

Jesaja Hoofdstuk 24


Verwoesting van de wereld
[1] Hier* is de heer die de aarde verwoest en vernielt,
Hij keert haar ondersteboven en drijft haar bewoners uiteen.

[2] Hetzelfde lot treft priester en volk, heer en slaaf,
meesteres en slavin, verkoper en koper, borgsteller en lener, schuldeiser en schuldenaar.

[3] De aarde wordt totaal verwoest, helemaal leeggeplunderd:
de heer heeft dit woord gesproken.

[4] De aarde treurt en verkommert,
de wereld verwelkt en verkommert,
hemel en aarde verwelken.

[5] De aarde is ontwijd* door haar bewoners:
zij hebben de wetten geschonden, de geboden overtreden, het eeuwig verbond verbroken.

[6] Daarom wordt de aarde door een vloek verteerd
en boeten haar bewoners voor hun schuld.
Daarom slinken de bewoners van de aarde in aantal
en blijven slechts weinig mensen gespaard.

[7] De most verschaalt, de wingerd verwelkt;
de pretmakers kermen.

[8] Het feestgedreun van de pauken verstomt,
het gejuich van de joelende menigte valt stil,
de muziek van de citers zwijgt.

[9] Er wordt bij gezang geen wijn meer gedronken,
de drank smaakt de drinkers bitter in de mond.

[10] De verlaten* stad ligt in puin,
de toegang tot ieder huis is versperd.

[11] In de straten roept men klagend om wijn;
alle vreugde is verdwenen, al het gejuich is verbannen uit het land.

[12] De stad is een en al verwoesting,
de poort is aan stukken geslagen.

[13] Het zal de aarde en alle volken vergaan als bij het afslaan van de laatste olijven,
en het nalezen van de wijngaard.

[14] Iedereen* roept het uit van vreugde,
en tot in het Westen jubelt men om de grootheid van de heer.

[15] Verheerlijk de heer in het land* van het licht,
verheerlijk de naam van de heer, Israëls God, op de eilanden* van de zee.

[16] Vanaf* het uiteinde van de aarde horen wij liederen zingen:
‘Hulde aan de Rechtvaardige.’
Maar ik zeg:
‘Ik ben uitgeput, ik kan niet meer, wee mij!
Geweldenaars plegen geweld,
geweldenaars plegen steeds weer geweld!’

[17] Ontzetting, kuilen en valstrikken wachten u,
bewoners van de aarde:

[18] wie vlucht voor schrikwekkend geraas valt in een kuil,
en wie uit de kuil weet te klimmen,
wordt in een valstrik gevangen.
De sluizen* van de hemel worden opengezet,
de aarde wankelt op haar grondvesten.

[19] De aarde splijt gapend open,
de aarde schudt en siddert,
de aarde wankelt vervaarlijk.

[20] De aarde waggelt als een dronkaard,
zij schudt heen en weer als een hut.
Zo zwaar weegt haar zonde,
dat zij valt en niet meer opstaat.


[21] Op die dag rekent de heer af:
in de hemel met het leger* van de hemel,
op de aarde met de koningen van de aarde.

[22] Ze worden bijeengedreven,
gevangengezet in een kuil,
opgesloten in een kerker,
en jaren later nog gestraft.

[23] De bleke maan wordt rood van schaamte
en de gloeiende zon bloost,
omdat de heer van de machten als koning heerst
op de berg Sion en in Jeruzalem:
voor de oudsten verschijnt zijn verhevenheid.