PDA

Bekijk Volledige Versie : Oostenrijker hield dochter 24 jaar opgesloten.



beertjelief
27-04-08, 22:41
Een 73-jarige Oostenrijker heeft zijn dochter 24 jaar lang gevangen gehouden in een kelder. De politie vond de vrouw, die nu 42 is, zaterdag na een tip.

(Novum/Ap) - Een 73-jarige Oostenrijker heeft zijn dochter 24 jaar lang gevangen gehouden in een kelder. De politie vond de vrouw, die nu 42 is, zaterdag na een tip. De man zou zeven kinderen hebben verwekt bij zijn dochter. Een van die kinderen, een vrouw van 19, ligt in kritieke toestand in een ziekenhuis in Amstetten, in de deelstaat Neder-Oostenrijk. Zij werd vorig weekend bewusteloos aangetroffen in het huis van de man.

De man, Josef F., is gearresteerd. Zijn dochter, Elisabeth F., werd in 1984 als vermist opgegeven. Een week na haar verdwijning dook een brief op waarin ze haar ouders vroeg niet naar haar op zoek te gaan. Tijdens het politieverhoor vertelde de vrouw dat ze in de 24 jaar die daarop volgden stelselmatig door haar vader werd verkracht en het leven schonk aan zeven kinderen. Een kind, de helft van een tweeling, overleed in 1996 enkele dagen na de geboorte omdat er niet goed voor zou zijn gezorgd. Josef F. zou het lichaam hebben verbrand.

De zaak kwam aan het licht toen de 19-jarige dochter met een mysterieuze ziekte in het ziekenhuis moest worden opgenomen en een zoektocht werd gestart naar haar moeder. De politie zei dat vrouw, die naar eigen zeggen al vanaf 11-jarige leeftijd door haar vader werd misbruikt, er geestelijk zeer slecht aan toe is.

De kinderen, drie jongens en drie meisjes, zijn nu tussen de 5 en 20 jaar oud. Alle kinderen werden in de kelder geboren. Drie van hen groeiden bij Josef F. in huis op. Zijn vrouw, die niet wist dat haar man hun dochter gevangen hield, vertelde hij dat de kinderen waren aan komen lopen. Twee jongens en een meisje leefden in de kelder en gingen ook niet naar school. Tegen de autoriteiten hield de 73-jarige vol dat de kinderen door hun ouders verstoten waren en dat hij ze samen met zijn vrouw had geadopteerd. De verklaring van de politie werd verspreid door het Oostenrijkse persbureau APA.

Sommige mensen zijn echt ziek in hun hoofd. Het is gewoon om van te kotsen, die vader..:kalasniko

mark61
27-04-08, 22:43
Yep, een Oostenrijkse specialiteit. Herinner je die vorige nog?

Het zijn dan ook hele goede katholieken.

beertjelief
27-04-08, 22:47
Yep, een Oostenrijkse specialiteit. Herinner je die vorige nog?

Het zijn dan ook hele goede katholieken.

Ja dat was ook in oostenrijk toch.. gatver ik snap gewoon niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om zijn eigen kind te verkrachten en daarmee een kind te maken en die ook nog te verkrachten:fpotver:
De wereld gaat steeds meer naar de klote..

mark61
27-04-08, 22:49
Ja dat was ook in oostenrijk toch.. gatver ik snap gewoon niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om zijn eigen kind te verkrachten en daarmee een kind te maken en die ook nog te verkrachten:fpotver:
De wereld gaat steeds meer naar de klote..

Tis maar Oostenrijk hoor. Wonen 5 miljoen mensen ofzo. Sinds ze niet meer īSieg Heilī mogen roepen en joden vergassen vermaken ze zich hiermee. En die Hollanders er maar doorheen skien :cheefbek:

1973Tanger
27-04-08, 22:51
Tis maar Oostenrijk hoor. Wonen 5 miljoen mensen ofzo. Sinds ze niet meer īSieg Heilī mogen roepen en joden vergassen vermaken ze zich hiermee. En die Hollanders er maar doorheen skien :cheefbek:

Als het met humor bedoeld en omgeven is, kan ik er wel om lachen hoor (je reactie wel te verstaan).

mark61
27-04-08, 22:53
Als het met humor bedoeld en omgeven is, kan ik er wel om lachen hoor (je reactie wel te verstaan).


Ik vind niks grappigs aan Oostenrijkers sec en Oostenrijkers die vrouwen beestachtig mishandelen nog minder.

beertjelief
27-04-08, 22:54
Ik wil ooit inch'Allah een wereldreis maken. No way dat ik oostenrijk bezoek, met hun rare tics:moe:

mark61
27-04-08, 22:55
Ik wil ooit inch'Allah een wereldreis maken. No way dat ik oostenrijk bezoek, met hun rare tics:moe:


Ik zou mijn reis zorgvuldig plannen als ik jou was :hihi: Misschien het beste meteen maar in Bhutan te beginnen.

1973Tanger
27-04-08, 22:56
Ik vind niks grappigs aan Oostenrijkers sec en Oostenrijkers die vrouwen beestachtig mishandelen nog minder.

Duidelijk.

The_Grand_Wazoo
28-04-08, 08:38
Ja dat was ook in oostenrijk toch.. gatver ik snap gewoon niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om zijn eigen kind te verkrachten en daarmee een kind te maken en die ook nog te verkrachten:fpotver:
De wereld gaat steeds meer naar de klote..

Allemaal vreselijk, volkomen waar.

Doe mij een lol en hou jezelf niet voor dat 'de wereld steeds meer naar de klote gaat'. Gekken die hun dochter vasthouden en vrkrachten zijn van alle tijden, alle culturen, alle religies.
Het was vroeger niet beter dan nu. Het is zelfs zeer aannemlijk dat voor een meerderheid der mensen het leven vroeger slechter was dan nu.
Ik ben er daarom zo op gespitst omdat achter deze kretelogie een onvrede schuil gaat waarmee de Wildersen en Verdonken zich voeden.

Slinger
28-04-08, 08:41
Allemaal vreselijk, volkomen waar.

Doe mij een lol en hou jezelf niet voor dat 'de wereld steeds meer naar de klote gaat'. Gekken die hun dochter vasthouden en vrkrachten zijn van alle tijden, alle culturen, alle religies.
Het was vroeger niet beter dan nu. Het is zelfs zeer aannemlijk dat voor een meerderheid der mensen het leven vroeger slechter was dan nu.
Ik ben er daarom zo op gespitst omdat achter deze kretelogie een onvrede schuil gaat waarmee de Wildersen en Verdonken zich voeden.


Het is verschrikkelijk. Vroeger zal het niet beter geweest zijn. We weten nu veel meer dan toen. Veel minder blijft verborgen. Dat zal het gevoel van onvrede in de hand werken.

knuppeltje
28-04-08, 08:45
Ik wil ooit inch'Allah een wereldreis maken. No way dat ik oostenrijk bezoek, met hun rare tics:moe:

Wordt maar een heel klein reisje als zu alle rare dingen wilt vermijden, de Veluwe is dan al te ver, hebben we het nog niet over limburg.
Wat daar allemaal vandaan komt....:blowen:

Slinger
28-04-08, 08:48
Wordt maar een heel klein reisje als zu alle rare dingen wilt vermijden, de Veluwe is dan al te ver, hebben we het nog niet over limburg.
Wat daar allemaal vandaan komt....:blowen:

Over Nijmegen ben ik ook niet gerust...

The_Grand_Wazoo
28-04-08, 09:51
Over Nijmegen ben ik ook niet gerust...

Om over Amsterdam maar te zwijgen ... welbeschouwd een wonder dat ik nog de deur uit kom. Misschien moet ik mij maar met mijn dochters verschuilen in de kelder ... oh nee, dat dus niet.

beertjelief
28-04-08, 12:45
Ik zou mijn reis zorgvuldig plannen als ik jou was :hihi: Misschien het beste meteen maar in Bhutan te beginnen.
Hhahaha misscien wel ja:gniffel:

Allemaal vreselijk, volkomen waar.

Doe mij een lol en hou jezelf niet voor dat 'de wereld steeds meer naar de klote gaat'. Gekken die hun dochter vasthouden en vrkrachten zijn van alle tijden, alle culturen, alle religies.
Het was vroeger niet beter dan nu. Het is zelfs zeer aannemlijk dat voor een meerderheid der mensen het leven vroeger slechter was dan nu.
Ik ben er daarom zo op gespitst omdat achter deze kretelogie een onvrede schuil gaat waarmee de Wildersen en Verdonken zich voeden.
Ik geloof best dat het vroeger ook allemaal erg was, maar dat het nu wel erger is, omdat de mensheid dingen van de media oppikt en ook uitprobeert. Ze worden erdoor verleidt. Net als die gekken die met een pistool een schoolgebouw binnen gaan en iedereen neerknalt, dat is al meerdere malen gebeurd, omdat ze dat op tv zien waarschijnlijk. Je zou denken dat mensen beter gaan nadenken, door de fouten die in de geschiedenis zijn gemaakt. De geschiedenis herhaalt zich steeds maar weer. Ik zie meer haat dan liefde. Mensen die anderen te gronde willen brengen zoals Wilders, en dat is nog maar 1 voorbeeld.Ik kan het mis hebben:duizelig:Maar niemand zal het echt weten of het echt erger is of even erg is als vroeger.


Om over Amsterdam maar te zwijgen ... welbeschouwd een wonder dat ik nog de deur uit kom. Misschien moet ik mij maar met mijn dochters verschuilen in de kelder ... oh nee, dat dus niet.

Nee doe dat maar niet, zie je je krijgt ook al meteen rare ideeen:moe:

super ick
28-04-08, 13:43
Ja dat was ook in oostenrijk toch.. gatver ik snap gewoon niet hoe iemand het in zijn hoofd haalt om zijn eigen kind te verkrachten en daarmee een kind te maken en die ook nog te verkrachten:fpotver:
De wereld gaat steeds meer naar de klote..

Doodstraf, weg ermee.

Witte78
28-04-08, 14:25
Ik geloof best dat het vroeger ook allemaal erg was, maar dat het nu wel erger is, omdat de mensheid dingen van de media oppikt en ook uitprobeert. Ze worden erdoor verleidt. Net als die gekken die met een pistool een schoolgebouw binnen gaan en iedereen neerknalt, dat is al meerdere malen gebeurd, omdat ze dat op tv zien waarschijnlijk. Je zou denken dat mensen beter gaan nadenken, door de fouten die in de geschiedenis zijn gemaakt. De geschiedenis herhaalt zich steeds maar weer. Ik zie meer haat dan liefde. Mensen die anderen te gronde willen brengen zoals Wilders, en dat is nog maar 1 voorbeeld.Ik kan het mis hebben:duizelig:Maar niemand zal het echt weten of het echt erger is of even erg is als vroeger.



Echt weten kan je het inderdaad niet, juist omdat vroeger haast niks in het nieuws kwam en vastgelegd werd. Maar een goeie schatting kan je wel maken. Ik denk dat het juist steeds beter gaat. Sommige dingen kunnen we wel weten, zie onder andere rapporten over mensenrechten en misdaadcijfers. Anderzijds worden ook zaken als slavenhandel en racisme als slecht gezien, terwijl dat vroeger algemeen geaccepteerd was. Ik zie dan ook zeker wel vooruitgang, soms een stapje terug, maar over het algemeen voorwaarts. Maar ik kan me wel voorstellen dat het anders lijkt, in het huidige informatie tijdperk.

Dinah_Tanger
29-04-08, 21:45
Mogelijk was horroropa Josef Fritzl niet de enige die op de hoogte was van de afschuwelijke praktijken in de kelder van zijn huis in Amstetten. Zijn zoon Thomas zou hebben geweten dat hij daar zijn dochter Elisabeth en drie bij haar verwekte kinderen hield opgesloten.

Dat schrijft de Duitse website Welt Online op basis van gesprekken met ooggetuigen.

Ik vind het ook verdacht dat de vrouw van de psychopaat Fritzl van niets wist.

Maar alles is mogelijk natuurlijk.

1973Tanger
29-04-08, 22:04
Mogelijk was horroropa Josef Fritzl niet de enige die op de hoogte was van de afschuwelijke praktijken in de kelder van zijn huis in Amstetten. Zijn zoon Thomas zou hebben geweten dat hij daar zijn dochter Elisabeth en drie bij haar verwekte kinderen hield opgesloten.

Dat schrijft de Duitse website Welt Online op basis van gesprekken met ooggetuigen.

Ik vind het ook verdacht dat de vrouw van de psychopaat Fritzl van niets wist.

Maar alles is mogelijk natuurlijk.


Die pretzel heeft zijn dochter onherstelbaar beschadigd en geestelijk dan niet lichamelijk verminkt. Dat ze al die jaren samen met die incestkinderen van hem in die hok van 2 bij 2 moesten verblijven is beyond imagination. Verbaast me niet dat figuren zoals Hitler daar vandaan komen.

The_Grand_Wazoo
30-04-08, 14:23
Die pretzel heeft zijn dochter onherstelbaar beschadigd en geestelijk dan niet lichamelijk verminkt. Dat ze al die jaren samen met die incestkinderen van hem in die hok van 2 bij 2 moesten verblijven is beyond imagination. Verbaast me niet dat figuren zoals Hitler daar vandaan komen.

Maar ook figuren als Bernard en Wittgenstein.

1973Tanger
30-04-08, 14:59
Maar ook figuren als Bernard en Wittgenstein.

Hopelijk hebben genoemde figuren dergelijke obsessies niet in de genen?

mark61
01-05-08, 13:15
Austrian 'spent nights in cellar'

The Austrian man who imprisoned his daughter for 24 years often spent nights in the cellar, his sister-in-law has told an Austrian newspaper.

Josef Fritzl used to go into the cellar every morning at 0900 "apparently to draw plans for machines, which he sold to firms," Christine R said.

"Often he even stayed down there for the night," she added. "Rosi [his wife] wasn't allowed to bring him a coffee".

The newspaper, Oesterreich, did not give Christine's family name.

She said Mr Fritzl "was a despot, I hated him". She said he "always belittled" his wife Rosemarie, who has told police she knew nothing about the captives in the windowless cellar.

Rosemarie's daughter Elisabeth was imprisoned and sexually abused by her father in the cellar for 24 years, in the quiet town of Amstetten.

Seven children were born from the abuse, three of whom remained incarcerated with her, never seeing daylight until they were released earlier this week.

Door inspection

Elisabeth and the children are now in care with the Austrian authorities, who are protecting their privacy at a psychiatric clinic. The oldest daughter, Kerstin, is fighting for her life in hospital.

Josef Fritzl, in police custody, is refusing to answer any more questions, as police try to piece together his life.

Investigators are examining the cellar door, to see how Mr Fritzl operated it. He told police that he used a coded keypad to open it remotely.

Police are checking his claim that the heavy reinforced concrete door would open automatically if he were absent for a long time.

He also reportedly told his victims they would be gassed if anything happened to him. Technicians are trying to establish if this was more than a threat.

Ze leren het blijkbaar nooit af.

Hawa
01-05-08, 13:34
Deze klootzak is een machtwellusteling. Er zijn vele van deze klootzakken overal ter wereld.
In de islam landen worden regelmatig vrouwen door hun eigen man verkracht, geslagen en ook opgesloten.
De familie doet hier ook niets tegen. Ik heb het hier over macht, en ook over gezichtverlies en vooral het geloof erbij halen.
Ik heb al weer een klote boek gelezen,speelde zich af in Frankrijk en Algerije.
De hoofdpersoon in het boek de dader; maar ook mede daders vooral de moeder, en ook de vader van het slachtoffer(hun eigen dochter.
OOk hebben ze haar opgesloten, in een kamertje met haar twee kinderen(meisjes).
Haar vader heeft zijn eigen dochter het lange haar afgeknipt en geschoren,met huid en haar mee dus.
Aangifte doen bij de politie: Oh! Heb je er weer een, die aangifte wil gaan doen?
Elke dag verkrachtte hij haar. (haar eigen man, dus, uitgehuelijkt op veertienjarige leeftijd).
En wie doet hier iets tegen?
We weten dus wel veel, er komen genoeg boeken uit, over mishandelingen,verkrachtingen, eerwraak en al die klote zooi.
En als je aangifte doet van oa incest in dit land, hoorde ik vandaag weer toevallig op de radio. Zegt die pychiater tegen het slachtoffer: Je vond het zeker wel lekker he?
Nou ziek zijn er een heleboel mensen op de hele wereld.
En dar kan je gelovig zijn en niet gelovig, maar hoe komen die mannen erop,met hun macht kunnen ze alles maken en breken.
Dictators,manipulators, zijn er dus genoeg op deze wereld....:confused:

mark61
01-05-08, 16:51
'Second man' went to abuse cellar

A lodger at the Austrian house where a father allegedly imprisoned and abused his daughter says he saw another man go to the cellar where the abuse happened.

Alfred Dubanovsky told the BBC the man was introduced as a plumber.

The father, Josef Fritzl, often spent nights in the cellar prison, his sister-in-law told Austrian media.

Police say his daughter, Elisabeth, was imprisoned and sexually abused by her father in the cellar for 24 years, in the quiet town of Amstetten.

Seven children were born from the abuse, three of whom remained incarcerated with her, never seeing daylight until they were released earlier this week.

'Despot'

The lodger, Alfred Dubanovsky, rented a room in the Fritzl house for 12 years.

He and other lodgers were forbidden to go down to the cellar under threat of eviction, he told the BBC.

Het wordt steeds doller :(

Vrouw, huurders, schoonzus, niemand merkte iets. Hoe is het mogelijk.

Mw.Wilders
01-05-08, 19:09
Ik had hem vermoord of in ieder geval tegen het hoofd geslagen en mij eruit weten te bevrijden. Bizar verhaal eigenlijk. Des te meer dat de vrouw in kwestie nooit de poging ondernam te ontsnappen.

mark61
01-05-08, 19:27
Ik had hem vermoord of in ieder geval tegen het hoofd geslagen en mij eruit weten te bevrijden. Bizar verhaal eigenlijk. Des te meer dat de vrouw in kwestie nooit de poging ondernam te ontsnappen.

Ja, dat denk ik ook altijd. Maar er schijnen vrouwen te zijn die zich dermate laten intimideren dat.

Nourdin habibi
02-05-08, 10:15
Ik wil ooit inch'Allah een wereldreis maken. No way dat ik oostenrijk bezoek, met hun rare tics:moe:

Ik wil ook met jou mee :wink: en dan even kop kofie bij die man gaan drinken in Amstiten :cool:

Dinah_Tanger
02-05-08, 13:33
Ik wil ooit inch'Allah een wereldreis maken. No way dat ik oostenrijk bezoek, met hun rare tics:moe:

Het land Oostenrijk is werkelijk prachtig, ben een paar jaar geleden daar geweest, echt een mooi land, maar idd de mensen vond ik wat vreemd.
Ik werd overal nagekeken alsof men nooit een Arabische vrouw heeft gezien.
En als klap op de vuurpijl werd ik lastig gevallen door een lesbienne, ik kwam maar moeilijk van haar af.
Nee, voor mij geen Oostenrijk meer.

Hawa
03-05-08, 12:27
Oostenrijk is ook tolerant land. Waris Dirie woond daar ook. Je weet wel die schrijfter van het boek over haar leven in Somalie.
In Oostenrijk zijn er ook genoeg vrouwelijke comittees, die opkomen voor de vrouwen rechten in de hele wereld, en ze hebben een bureau gevestigt om ontvoerde kinderen op te sporen.
En Simon Wiesentahl heeft als Joods staatsburger,misdadigers opgespoord die aan de holocaust hebben meegedaan.
Wenen is de klassieke hoofdstad van Mozart.
Beroemheden genoeg daar in Oostenrijk.
Maar dit voorval over die incest kan je overal tegenkomen, ook in dit land.
Vaders die hun dochters misbruiken met het oogluikende oog van de moeder komt dus wel regelmatig voor,overal en nergens.
En dan heb je ook nog die inteelt gebieden, waar familie leden onderling wel trouwen met neef en nicht.
In rijke gebiedsdelen gebeurde dit dus ook, om het familie kapitaal maar hoog te houden.,in Amerika had je een rijke familie die allemaal bloedkanker kregen vanwege die huwelijken binnen de familie.
Dutroux is wel een voorbeeld,voor deze herr Sritzler,met zijn gebouwde onderaardse tunnel visie.
Maar laten we wel zijn,die mannen zijn waarschijnlijk nooit welkom geheten in hun familie. Dutroux zeer zeker al niet. Niet welkom als baby;zijn moeder wilde dat kind nieteens.
De mens is het raarste ras op deze wereld,echt wel!

Hawa
03-05-08, 14:07
Leuk woord godslasterijk,zou die Pritzel ook van de kerk zijn. Dat moet wel. Zijn vrouw al zeven kinderen,ziet niks en hoord ook niks.

Religion is immoral,its stops people from thinking about how to change society.
uit Iris Murdoch,Above the Gods; A dialogue about Religion.

Citaat: Marjolijn Drenth in Nrc-Handelsblad 3-4 mei 2008.

Zij zegt over bovenstaand:
De discussie over moraal en over religie is onze tijd erg verengd. Het ethische betoog,het ontologische verhaal,het kwaad,dat zijn zaken waar nauwelijks meer over nagedacht wordt. Het denken over religie is versmald tot moraal,en het denken over moraal is weer versmald tot zedelijkheid,in de meeste enge zin van het woord,namelijk seks.Die moraal wordt dan voornamlijk over het hoofd van vrouwen uitgestort. Dat geldt zowel voor de christelijke ortherdoxie als voor islam. Met een beroep op religie of moraal worden opvattingen verdedigd die daar niets mee te maken hebben; moeten vrouwen thuiszitten of een zak over hun hoofd dragen. Orthodoxe christenen en moslims zijn volgens mij geobesedeerd doors seks. Ze zouden zich beter kunnen bezighouden met werkelijke belangrijke kwesties. Ga eens wat aan de armoede doen,help zieken en ellende de wereld uit,laat zien wat je te zeggen hebt over compassie,barmhartigheid,al die belangrijke deugden uit de christelijke traditie.

Wat ze zegt over de vrouwen vertelt zij dat goed.
Maar als ze later zegt ga iets doen, dan heeft zij het volldig mis met haar zedenleer.
Die perverse mannen zijn toch die mannen die zogenaamd het goede doen.
Die hebben toch vette banen en macht bovendien.
Vrouwen uit orthodoxie volgens mij pikken de man altijd in zijn voordeel.
Ze moeten wel, is godsleer, en god is er altijd, als je goboren wordt hang God al boven je wieg,in die othordoxie, als het nou joods,molslim,christenen,of wat voor geloof dan ook is.
De vrouwen iin islam, in orthordoxie,hebben zich maar te houden aan de wet, of anders?
De muren hebben ogen en de straat is pure ellende als je dochters hebt. Dus dan hebben die orthordoxen ze liever helemaal niet. JOngens zijn welkom, meisjes dus niet.
Meisjes moeten zo snel mogelijk in het huwelijk. Als ze hun eerste stonde hebben.
Maarja...geloof.
Katholieke meisjes internaten, de handen boven de dekens, en de jongens dus ook. Dus je wordt al gestoord opgevoedt toch?
De heersende clerus boven de goddelijke massa uit, vergreep zich wel aan hun kinderen.....
En worden de kleine jongetjes uit de arme gebiedsdelen,niet als knaapjes gebruikt.....( en misschien bevorderd door privileges).
En de jonge kleine meisjes verhandeld als een jong kalf aan een oude stier?
Ja het heeft inderdaad altijd met seks te maken.
En daarin heeft zij volkomen gelijk....