PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe afschrikwekkende westerse dreiging voor Iran.



knuppeltje
29-04-08, 10:21
Teheran. De Iraanse justitie heeft maandag gewaarschuwd voor de verwoestende consequensies van Barbiepoppen en ander westers speelgoed op sociaal en cultureel gebied. Procureur-generaal Ghorban Ali Dori Najafabadi voemde het speelgoed een gevaar dat een halt moet worden toegeroepen.
De laatste tijd zijn veel Iraniërs er vanwege de gestgen olie-inkomsten in koopkracht op vooruitgegaan. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer vraag is naar westers speelgoed, dat veelal via amokkel-routes op de markten terecht komt.
De smokkel naar Iran is groot. De import ia wettelijk niet verboden, maar wordt door de Iraanse leiders, die hun volk voor verderfelijke westerse invloeden willen behoeden, wel sterk ontmoedigd.
In zijn brief zei Najafabadi dat de autoriteiten met grote zorg kijken naar de poppen van Harry Potter, Barbi, Batman en Spiderman. ook de ongereguleerde invoer van vidiospelletjes baart hen zorgen. (AP)

Hier ga ik echt van over m'n nek!!
Zelfs kleine kinderen in Iran zijn niet eens meer veilig voor deze godsgruwelijke westerse misdadige aanslag op hun sociaal-culturele rijkdom.
Tis maar weer goed dat daar op wordt gelet door al die belangeloze beschermers van dat goed, god weet waartoe het anders allemaal naar toe gaat.
Kost misschien allemaal wel een beetje veel, al die dure meneren die daar mee bezig zijn. Of het veel zal helpen weet ik ook niet.

mark61
29-04-08, 10:42
Je dacht dat nucleaire dreiging erg was?

Witte78
29-04-08, 10:56
Invasion of the barbie dolls :maf3:. Het is wel de meeste vredelievende manier van oorlog voeren die ik ken.

knuppeltje
29-04-08, 12:24
Je dacht dat nucleaire dreiging erg was?

Inderdaad, ik begin nu echt in te zien dat ik het altijd bij het verkeerde eind heb gehad. Vreselijk hoe smerig het er allemaal naar toe kan gaan. :fpotver:

1973Tanger
29-04-08, 19:25
Teheran. De Iraanse justitie heeft maandag gewaarschuwd voor de verwoestende consequensies van Barbiepoppen en ander westers speelgoed op sociaal en cultureel gebied. Procureur-generaal Ghorban Ali Dori Najafabadi voemde het speelgoed een gevaar dat een halt moet worden toegeroepen.
De laatste tijd zijn veel Iraniërs er vanwege de gestgen olie-inkomsten in koopkracht op vooruitgegaan. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer vraag is naar westers speelgoed, dat veelal via amokkel-routes op de markten terecht komt.
De smokkel naar Iran is groot. De import ia wettelijk niet verboden, maar wordt door de Iraanse leiders, die hun volk voor verderfelijke westerse invloeden willen behoeden, wel sterk ontmoedigd.
In zijn brief zei Najafabadi dat de autoriteiten met grote zorg kijken naar de poppen van Harry Potter, Barbi, Batman en Spiderman. ook de ongereguleerde invoer van vidiospelletjes baart hen zorgen. (AP)

Hier ga ik echt van over m'n nek!!
Zelfs kleine kinderen in Iran zijn niet eens meer veilig voor deze godsgruwelijke westerse misdadige aanslag op hun sociaal-culturele rijkdom.
Tis maar weer goed dat daar op wordt gelet door al die belangeloze beschermers van dat goed, god weet waartoe het anders allemaal naar toe gaat.
Kost misschien allemaal wel een beetje veel, al die dure meneren die daar mee bezig zijn. Of het veel zal helpen weet ik ook niet.

Het gekke in deze is dat vrijwel het meeste westerse speelgoed gewoon in nabijgelegen buurland China vervaardigd wordt. Daar zal Sinterklaas alsmede de Kerstman niet blij mee zijn. Voor mij een teken dat zelfs kinderen onderdrukt worden. Veel anders om mee te spelen blijft er niet over dan. Een land van vreemde uitersten, waar transsexualiteit vreemd genoeg wel is toegestaan. :maf3:

knuppeltje
29-04-08, 19:52
Een land van vreemde uitersten, waar transsexualiteit vreemd genoeg wel is toegestaan. :maf3:

Das weer net helemaal niet vreemd, dat hebben ze goed begrepen daar. :)

Joesoef
29-04-08, 23:39
Wat een onzin, alleen al in de opening. De inflatie in Iran is gigantisch, begin dit jaar al 15%. Werkeloosheid is ook hoog, zeker onder jongeren. Prijzen van groente en fruit zijn het laatste jaar verviervoudigd.
De idioot die beweert dat de Iraniers nu veel geld hebben vanwege de olie en dat geld uitgeven aan plastic rotzooi is een fantast. De geest van de Sha waart weer rond.

Ongetwijfeld zijn er weer illegale bazaartjes opgerold en verkopers (straatverkopers) opgepakt. Is een soort routine. Komende periode is het weer rustig en in de zomer staan ze er weer. Soort van een getijde beweging.

Die plastic rotzooi is dus gewoon verkrijgbaar, china liefhebbers kunnen dus gerust zijn.

knuppeltje
30-04-08, 09:32
Wat een onzin, alleen al in de opening. De inflatie in Iran is gigantisch, begin dit jaar al 15%. Werkeloosheid is ook hoog, zeker onder jongeren. Prijzen van groente en fruit zijn het laatste jaar verviervoudigd.
De idioot die beweert dat de Iraniers nu veel geld hebben vanwege de olie en dat geld uitgeven aan plastic rotzooi is een fantast. De geest van de Sha waart weer rond.

Ongetwijfeld zijn er weer illegale bazaartjes opgerold en verkopers (straatverkopers) opgepakt. Is een soort routine. Komende periode is het weer rustig en in de zomer staan ze er weer. Soort van een getijde beweging.

Die plastic rotzooi is dus gewoon verkrijgbaar, china liefhebbers kunnen dus gerust zijn.

Hij zegt niet dat ze nu veel geld hebben, maar meer.
Maar ik denk dat je gelijk hebt, het zal ook wel een afleidingsmanouvre zijn voor eigen publiek.

Joesoef
30-04-08, 23:20
Hij zegt niet dat ze nu veel geld hebben, maar meer.
Maar ik denk dat je gelijk hebt, het zal ook wel een afleidingsmanouvre zijn voor eigen publiek.


Het is een dom verhaal, vertaald uit farsi naar engels en vervolgens door een dombo omgezet in NL. Als het verhaal al enige inhoud had dan is deze totaal verloren gegaan door gebrek aan kennis over het wel en wee en Iran en belaberde vertalingen.

Vlakspoeler verhaaltje.

knuppeltje
30-04-08, 23:30
Het is een dom verhaal, vertaald uit farsi naar engels en vervolgens door een dombo omgezet in NL. Als het verhaal al enige inhoud had dan is deze totaal verloren gegaan door gebrek aan kennis over het wel en wee en Iran en belaberde vertalingen.

Vlakspoeler verhaaltje.

Kun je daar nu echt niet al is het maar een beetje om lachen?

Joesoef
02-05-08, 00:13
Kun je daar nu echt niet al is het maar een beetje om lachen?


Ik denk dat ik om iets anders lach als jij dat doet.

Dit slecht vertaalde krantenverhaaltje komt van noruz, het Iraanse nieuwjaar wat onlangs is gevierd. De dagen voorafgaand aan noruz en zeker de dag/ avond er voor is (in Iran is noruz DE feestdag, belangrijker dan welke dag dan ook, zelfs de ramadan) een grote vrijmarkt. Alle Iraniers vieren noruz en overheidswege 'ook'. Traditioneel kopen mensen dan voor kinderen kadootjes op straat, soort van vrijmarktkoninginnendag maar dan in de late middag/ / avond/ nacht. Die avond is het echt gigantisch druk op straat met een ongelovelijke chaos en gigantische troep. Daar komt het verhaaltje vandaan en niets anders. Dat ze zich daar druk om maken is geheel terrecht want zelfs de Amsterdamse koninginnendagtroep verbleekt daarbij.

Het gaat om illegale verkoop op straat en de ongelovelijke troep, niets anders. Alle westerse/ chinese zooi is nog steeds in winkeltjes te koop.

1973Tanger
02-05-08, 00:17
Dreiging voor Iran als Islamitisch Republiek zijn vooral homo's, ophangen is een adequate oplossing. Goed dat Verdonk daar destijds aan had meegewerkt met die twee uitgeprocedeerde homo's van iraanse makelij.

Witte78
02-05-08, 07:19
Dreiging voor Iran als Islamitisch Republiek zijn vooral homo's, ophangen is een adequate oplossing. Goed dat Verdonk daar destijds aan had meegewerkt met die twee uitgeprocedeerde homo's van iraanse makelij.

Probeer je nu grappig te zijn of ben je echt zon achterlijke debiel?

Nourdin habibi
02-05-08, 08:47
Teheran. De Iraanse justitie heeft maandag gewaarschuwd voor de verwoestende consequensies van Barbiepoppen en ander westers speelgoed op sociaal en cultureel gebied. Procureur-generaal Ghorban Ali Dori Najafabadi voemde het speelgoed een gevaar dat een halt moet worden toegeroepen.
De laatste tijd zijn veel Iraniërs er vanwege de gestgen olie-inkomsten in koopkracht op vooruitgegaan. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer vraag is naar westers speelgoed, dat veelal via amokkel-routes op de markten terecht komt.
De smokkel naar Iran is groot. De import ia wettelijk niet verboden, maar wordt door de Iraanse leiders, die hun volk voor verderfelijke westerse invloeden willen behoeden, wel sterk ontmoedigd.
In zijn brief zei Najafabadi dat de autoriteiten met grote zorg kijken naar de poppen van Harry Potter, Barbi, Batman en Spiderman. ook de ongereguleerde invoer van vidiospelletjes baart hen zorgen. (AP)

Hier ga ik echt van over m'n nek!!
Zelfs kleine kinderen in Iran zijn niet eens meer veilig voor deze godsgruwelijke westerse misdadige aanslag op hun sociaal-culturele rijkdom.
Tis maar weer goed dat daar op wordt gelet door al die belangeloze beschermers van dat goed, god weet waartoe het anders allemaal naar toe gaat.
Kost misschien allemaal wel een beetje veel, al die dure meneren die daar mee bezig zijn. Of het veel zal helpen weet ik ook niet.

Wat Iraanse Justitie Hier probeerde te waarschuwen aan de westers is absolute de waarheid die het zich driegt te verspreiden in de Arabic landen! Door het begin basis van popen tot Love Dolls popen! Zo iets moet je het zien komen voor toekomst en misleidingen van kinderen En dit moeten we voorkomen voor dat onze kinderen zich aan gaan verwennen aan die schadelijke popen en voor de cultuur stoornissen en ook uit de tolerantie van de mens die zich in gaat verwennen tot normaliseringen van gedachten die bij gaat wonen, Om dat uit te gaan voeren in de Islamitische markt! Vind ik het niet te recht! En het hoort ook niet bij de cultuur, Want het speelt een grote rol in de samenleving misleidingen van echte menselijke liefde! Verwendheid aan nep wereld! Van jong aan kinderen die zich aan normaliseert en DIT Mag NIET gebeuren! Volgens mijn meningen weg met die popen uit de arabic landen want kinderen horen met iets anders te spellen waar ze in tegelijkertijd ook daar mee kunnen het leren !:student:

Wil je weten hoe in de toekomst van popen zich gaat groeien in deze wereld klik hier onderaan en (vergelijk de waarschuwing van Iraanse justitie hier mee aan!!):student:

http://www.pabo.nl/shopping/Love+dolls/34626.html?mid=1760&cid=204&svAffiliate=501&VID=6vrhrsl7fvhi0jui8i8l2sfbb5

knuppeltje
02-05-08, 09:51
Shit- ik had niet gedacht dat Mark61 zo gelijk zo krijgen.
Die poppen moeten voor Iran veel erger zijn dan de nucleaire dreiging, als ik het hier zo allemaal lees. :haha:

Nourdin habibi
02-05-08, 11:41
Teheran. De Iraanse justitie heeft maandag gewaarschuwd voor de verwoestende consequensies van Barbiepoppen en ander westers speelgoed op sociaal en cultureel gebied. Procureur-generaal Ghorban Ali Dori Najafabadi voemde het speelgoed een gevaar dat een halt moet worden toegeroepen.
De laatste tijd zijn veel Iraniërs er vanwege de gestgen olie-inkomsten in koopkracht op vooruitgegaan. Dit heeft tot gevolg dat er steeds meer vraag is naar westers speelgoed, dat veelal via amokkel-routes op de markten terecht komt.
De smokkel naar Iran is groot. De import ia wettelijk niet verboden, maar wordt door de Iraanse leiders, die hun volk voor verderfelijke westerse invloeden willen behoeden, wel sterk ontmoedigd.
In zijn brief zei Najafabadi dat de autoriteiten met grote zorg kijken naar de poppen van Harry Potter, Barbi, Batman en Spiderman. ook de ongereguleerde invoer van vidiospelletjes baart hen zorgen. (AP)

Hier ga ik echt van over m'n nek!!
Zelfs kleine kinderen in Iran zijn niet eens meer veilig voor deze godsgruwelijke westerse misdadige aanslag op hun sociaal-culturele rijkdom.
Tis maar weer goed dat daar op wordt gelet door al die belangeloze beschermers van dat goed, god weet waartoe het anders allemaal naar toe gaat.
Kost misschien allemaal wel een beetje veel, al die dure meneren die daar mee bezig zijn. Of het veel zal helpen weet ik ook niet.

(De Iraanse justitie heeft maandag gewaarschuwd voor de verwoestende consequenties van Barbiepoppen en ander westers speelgoed op sociaal en cultureel gebied. Procureur-generaal Ghorban Ali Dori Najafabadi voemde het speelgoed een gevaar dat een halt moet worden toegeroepen )

Wat Iraanse Justitie Hier probeerde te waarschuwen aan de westers is absolute de waarheid is, en ik stem ook hier mee! Die het zich driegt te verspreiden in de Arabic landen! Door het begin basis van speel popen tot Love Dolls popen! Zo iets moet je het zien komen voor in de toekomst van misleidingen aan kinderen En dit moeten we voorkomen voor dat onze kinderen zich aan gaan verwennen aan die schadelijke popen en tegen het ongeval en om de cultuur stoornissen te verkomen ook uit de tolerantie van het men die zich daar aan gaat verwennen tot normaliseringen van gedachten! En voor gene die daar bij gaat wonen, om die popen uit te gaan voeren naar de Islamitische markt! Vind ik het niet echt belangrijk is of wel mag! En het hoort gewoon niet bij de cultuur, Want het speelt een grote rol van schade in de samenleving en van gedachten misleiding, tussen in de echte menselijke liefde! En Verwendheid aan nep en vervalsing van deze wereld! Want kinderen horen met iets anders te spellen waar ze in tegelijkertijd ook daar van kunnen leren!
En er is niet alleen maar popen die schadelijk is, maar er zijn veel soort speelgoed die ook het schadelijke is voor kinderen

Joesoef
02-05-08, 23:59
Wat Iraanse Justitie Hier probeerde te waarschuwen aan de westers is absolute de waarheid is, en ik stem ook hier mee! Die het zich driegt te verspreiden in de Arabic landen!

Gaat heen mps geval, ga een ander lastig vallen met je gespeelde typetje.