PDA

Bekijk Volledige Versie : Een reis die eindigt bij mijn vader...

ami
22-05-02, 15:18
Eindelijk aangekomen op het vliegveld van Tanger.
Ik had hier al maanden op gewacht. Mijn hele familie staat ons op te wachten.
Ik ging als eerst naar mijn oma toe en begroette haar, toen de rest van mijn familie. Na een half uur mijn hele familie te hebben begroet gaan we naar mijn ooms huis toe waar we te eten kregen. Couscous met kip, rozijnen, enz. Meteen daarna ging ik met een nichtje naar een hammem.
Lekker gewassen kom ik weer thuis waar mijn broer en moeder op me wachtten.
We gingen naar mijn vaders graf toe. Toen ik voor zijn graf zat wist ik niks meer uit te brengen. Ik kon alleen maar huilen. Er komen van die mannen bidden en mijn moeder roept een meisje en vraagt haar om een emmer water te halen. Daarmee maken ze zijn graf schoon en geven ze de plantjes enz water. Ze geeft het meisje 5 dirham. Het enigste waar ik nog aan denk is bij hem zijn.
Ik geef mijn moeder op haar voorhoofd een kus en loop weg van het graf. Als er een auto met een hoge snelheid voorbijkomt spring ik ervoor...

ami
22-05-02, 17:01
tfoe kom er net achter dat het een leuke verhaal moest zijn...voordat iem op dat gaat reageren;)
verder wou ik gewooon iets schrijve:)

MaRoCAnIa
23-05-02, 18:07
meid ik leef met je mee... ik moet ook altijd hetzelfde meemaken...elke donderdag (in de zomervakantie) ga ik naar mijn vaders graf allahierehmoe...barst er altijd in tranen uit... :droef:..tja allah heeft het zo gewild...mektab :huil: respect...peace out chaimaa

~Faar~
23-05-02, 18:12
Ik schaam me diep!!

Vorig jaar in de zomer vakantie kon ik m niet opzoeken..Ik dufde niet.
Ik heb het niet gedaan...Waar ik erg spijt van heb gehad!!!
Maar dit jaar InshAllah ga ik zeker iedere week totdat wij terug naar NL gaan!

Alla Ie RahmHom!!!

MaRoCAnIa
23-05-02, 18:43
ik was dit jaar ook maar 2x gegaan...ik had geen zin *schandalig gewoon* ik was 4 weken op het strand...en ik vind het niet zo leuk daar bij de begraafplaats..zo eng...:S maar dit jaar komt er verandering in het is en blijft mijn vader!!! en is meer waard dan die fun die ik op het strand beleef....allahierehmoem...

ami
23-05-02, 18:45
nou gelukkig zijn er mensen waarmee je over kunt praten....
mijn vader was op 26 jan overleden...
en toen wilmpje en maxima ginge trouwe werd ie begrave
lah rahmoe...
maar eerste wat ik doe is zijn graf opzoeke...dat is standaard..
maar ga niet zo ver als in dat verhaaltje staat gecshreve;)
ewa veel suc6 beide dit jaar..

Amarosh
02-06-02, 19:00
Ik schrok toen ik deze topic las, want ik heb er nooit bij stil gestaan als mijn vader of moeder zou heengaan! Jullie hebben ermee te maken en kennen het gevoel. Ik daarentegen weet niets over het verlies van een naaste familielid (gezin).
Wel zou ik er dit graag aan willen toevoegen: Ik hoop niet dat jullie het soort meisjes zijn, die blij zijn bij het verlies van hun vader. En dit zien als het begin van het tijdperk van vermaak en losbannigheid. Ik zeg niet dat jullie zo zijn, maar sommigen zien dit wel als de zogezegde kans tot vrijheid.
Ik zou zeggen, de dood moet je gewoon herinneren dat ook jij zult sterven en dat het leven op aarde maar tijdelijk is. Dank voor jullie tijd!!

:belgie: