PDA

Bekijk Volledige Versie : Intussen in India...



mark61
02-05-08, 15:22
Behalve islamitisch babywerpen zijn er nog een andere hobbies:

Man plans air ascent by ponytail
By Amitabha Bhattasali
BBC News, Siliguri


http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44621000/jpg/_44621260_4e0b2f4e-f115-483c-ae7c-b8a56b4c3f57.jpg
Mr Roy wanted to pull the train for more than 300 metres (Photos: Sanjay Sah)

A man in eastern India says he is going to take to the air by hanging from a helicopter suspended by his ponytail.

Earlier this week Shailendra Roy drew large crowds when he pulled the famous Darjeeling toy train with his ponytail.

One end of an iron chain was tied to his foot-long ponytail, and the other to the train engine and three coaches, weighing some 35 tonnes.

He says he keeps the hair strong by rubbing it with mustard oil and pulling cars and other heavy objects.

"I am planning to dangle myself from a helicopter," Mr Roy said after pulling the train 10 metres the town of Siliguri where the track is flat.

The Darjeeling toy train line is so called because of the small size of the trains and the narrow guage.

It was built in the late 19th century and winds from the plains of West Bengal up the Himalayas to Darjeeling. It is a popular tourist attraction.

Safely concerns

Thousands of people turned up to witness Mr Ray pull the train on Monday.

"It is a dream come true for me. I had planned to pull the train for at least 300 metres, but railway officials did not allow that," Mr Roy said.

http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/44620000/jpg/_44620485_raoy226.jpg
Shailendra Roy - 'It's a dream come true for me'

A railway official said they stopped him moving the train further for safety reasons.

"He could have pulled the train further, but we did not allow him," said Subrata Nath of the heritage Darjeeling toy train company.

Mr Roy said he had been planning to pull the train with his hair for more than a year.

"I practised for this by pulling huge logs too," he said.

This is not the first time Mr Roy has been in the limelight for his ponytail.

He has pulled buses and trucks and uses small cars for practice.

Last year, his ponytail tied to a rope, he flew from one building to another in front of television cameras.

Mr Roy says he had trouble raising money to pay to hire the train.

Railway official Subrata Nath said they charged him 3200 rupees ($80) to hire it for three hours against the normal charge of 26,000 rupees ($650).

Mr Roy, who works as a driver for the police, was helped by donations from local businessmen.

Voor wie het gemist had :hihi:

YouTube - Baby throwing in India

emsoem
03-05-08, 09:36
islamitisch baby werpen?

wat is er nou islamitisch om je baby van ik weet niet hoeveel hog naar beneden te gooien? die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

mark61
03-05-08, 10:35
islamitisch baby werpen?

wat is er nou islamitisch om je baby van ik weet niet hoeveel hog naar beneden te gooien? die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

Zeg, het zijn je broeders & zusters in de oemma. Niet van die racistische taal uitslaan, daar houdt Allah niet van.

Witte78
03-05-08, 10:50
islamitisch baby werpen?

wat is er nou islamitisch om je baby van ik weet niet hoeveel hog naar beneden te gooien? die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

Je noemt hier even 15% van alle moslims belachelijk :fplet:

IbnRushd
03-05-08, 11:56
islamitisch baby werpen?

wat is er nou islamitisch om je baby van ik weet niet hoeveel hog naar beneden te gooien? die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

Het is een oeroude traditie, die compleet los van de islam staat. Overigens doen hindoes dat ook.

Verder is de titel een typisch staaltje telegraafstijl.

@Witte78: wie zegt dat alle hindoestanen van islamitische afkomst zulke bezigheden verrichten?

Witte78
03-05-08, 12:57
@Witte78: wie zegt dat alle hindoestanen van islamitische afkomst zulke bezigheden verrichten?

Dat moet je aan emsoem vragen:


die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

mark61
03-05-08, 16:46
Het is een oeroude traditie, die compleet los van de islam staat. Overigens doen hindoes dat ook.

Dat zeg jij, zij niet. De theorie kennen we nou wel, het gaat om de praktijk. Sommige hindoes doen het in navolging van moslims




Verder is de titel een typisch staaltje telegraafstijl.

Welke titel?


@Witte78: wie zegt dat alle hindoestanen van islamitische afkomst zulke bezigheden verrichten?

Hij reageerde op emsoem:

die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

Goed lezen.

Hindoestanen zijn overigens Surinamers of Surinaamse Nederlanders van Indiase afkomst.

De inwoners van India heten Indiërs.

In plaats van dat je emsoem terecht wijst met zijn racistische taal.

Idiote prioriteiten heb jij.

1973Tanger
03-05-08, 16:54
Dat zeg jij, zij niet. De theorie kennen we nou wel, het gaat om de praktijk. Sommige hindoes doen het in navolging van moslims





Welke titel?



Hij reageerde op emsoem:

die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

Goed lezen.

Hindoestanen zijn overigens Surinamers of Surinaamse Nederlanders van Indiase afkomst.

De inwoners van India heten Indiërs.

In plaats van dat je emsoem terecht wijst met zijn racistische taal.

Idiote prioriteiten heb jij.

Ik zie daar geen enkele kwaad in hoor. Waarom zijn Nederlanders een van de beste zwemmers ter wereld? Er is hier ook zoiets van baby's onder water bevallen. Deze mensen zijn dan weer goed in Indiaase staatscircussen, waar ze de meest behendige capriolen kunnen uithalen. Geen baby gaat eraan dood hoor.

1973Tanger
03-05-08, 16:58
islamitisch baby werpen?

wat is er nou islamitisch om je baby van ik weet niet hoeveel hog naar beneden te gooien? die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

"Islamitisch babywerpen", is een kop uit de telegrof. Bij mij weten is India een overwegend Hindoeland. Pakistan is pas een islamland.

mark61
03-05-08, 17:02
Ik zie daar geen enkele kwaad in hoor. Waarom zijn Nederlanders een van de beste zwemmers ter wereld?

Omdat we hier babies in de sloot teren? :confused:

De beste zwemmers van de wereld komen uit Australië, momenteel.


Er is hier ook zoiets van baby's onder water bevallen. Deze mensen zijn dan weer goed in Indiaase staatscircussen, waar ze de meest behendige capriolen kunnen uithalen. Geen baby gaat eraan dood hoor.

Weet je het zeker? Mij interesseert die hele hobby verder geen klap.

Ik vind het slechts interessant dat Ibn Rushd smerige racistische opmerkingen laat passeren omdat ie het te druk heeft met muggeziften.

1973Tanger
03-05-08, 17:05
Omdat we hier babies in de sloot teren? :confused:

De beste zwemmers van de wereld komen uit Australië, momenteel.



Weet je het zeker? Mij interesseert die hele hobby verder geen klap.

Ik vind het slechts interessant dat Ibn Rushd smerige racistische opmerkingen laat passeren omdat ie het te druk heeft met muggeziften.

Het kan helpen als je er vroeg bij bent, bovendien had ik het over EEN van de beste zwemmers van de wereld.

mark61
03-05-08, 17:17
Het kan helpen als je er vroeg bij bent,

Met zwemmen misschien wel. Ik geloof daarentegen niet dat Indiërs in hun verdere leven vaak van gebouwen of uit bomen moeten springen :hihi:


bovendien had ik het over EEN van de beste zwemmers van de wereld.

Tis er maar 1 en hij is op.

mark61
03-05-08, 17:18
"Islamitisch babywerpen", is een kop uit de telegrof. Bij mij weten is India een overwegend Hindoeland. Pakistan is pas een islamland.


De babywerphobby is daarentegen islamitisch, als je de berichten mag geloven.

1973Tanger
03-05-08, 17:20
Met zwemmen misschien wel. Ik geloof daarentegen niet dat Indiërs in hun verdere leven vaak van gebouwen of uit bomen moeten springen :hihi:



Tis er maar 1 en hij is op.

Inderdaad, die 'band' is voorgoed leeg.

1973Tanger
03-05-08, 17:22
De babywerphobby is daarentegen islamitisch, als je de berichten mag geloven.

Dan plaatselijk, zoals ze ook in delen van Iritrea met circumcissie bij vrouwen hebben. Het zijn iig geen basisvoorschriften.

mark61
03-05-08, 17:30
Dan plaatselijk, zoals ze ook in delen van Iritrea met circumcissie bij vrouwen hebben. Het zijn iig geen basisvoorschriften.

Neuh, het zou me verbazen als het in de Koran stond :hihi:

Als het nou bij Eritrea bleef; het gaat om ik dacht 50 miljoen vrouwen per jaar.

Ik meen toch wel dat het gebouw in beeld een moskee is. Misschien most Fawaz Jneid / Jneid Fawaz (weet jij nou al de juiste naam?) er een keer wat van zeggen :)

1973Tanger
03-05-08, 17:33
Neuh, het zou me verbazen als het in de Koran stond :hihi:

Als het nou bij Eritrea bleef; het gaat om ik dacht 50 miljoen vrouwen per jaar.

Ik meen toch wel dat het gebouw in beeld een moskee is. Misschien most Fawaz Jneid / Jneid Fawaz (weet jij nou al de juiste naam?) er een keer wat van zeggen :)

Zou liever geen Fawaz bij betrekken, die zou ze i.p.v. baby's iets anders van gebouwen laten afwerpen.

mark61
03-05-08, 17:44
Zou liever geen Fawaz bij betrekken, die zou ze i.p.v. baby's iets anders van gebouwen laten afwerpen.

Dat moet ie in India niet proberen, daar zijn ze geïntegreerd in de maatschappij. Ben bang dat ie zelf als eerste gaat.

1973Tanger
03-05-08, 17:54
Dat moet ie in India niet proberen, daar zijn ze geïntegreerd in de maatschappij. Ben bang dat ie zelf als eerste gaat.


Ja wat moet tie dan zeggen?

mark61
03-05-08, 18:33
Ja wat moet tie dan zeggen?

Nou ja alleen over babies praten, das een veilig onderwerp.

1973Tanger
03-05-08, 18:45
Nou ja alleen over babies praten, das een veilig onderwerp.

Ik denk dat ze hem dat ook niet in dank zullen afnemen. Daar zijn ze zo jaloers, helemaal bij mensen die daarmee de schijn werpen, harems komen ronselen.

mark61
03-05-08, 18:53
Ik denk dat ze hem dat ook niet in dank zullen afnemen. Daar zijn ze zo jaloers, helemaal bij mensen die daarmee de schijn werpen, harems komen ronselen.

Tsja das zijn eigen imago-probleem dan :argwaan:

Ze verkopen er ook nieren enzo, dus het zal wel meevallen.

1973Tanger
03-05-08, 18:57
Tsja das zijn eigen imago-probleem dan :argwaan:

Ze verkopen er ook nieren enzo, dus het zal wel meevallen.

Wat is volgens jou zijn imago-probleem hier dan?:)

mark61
03-05-08, 19:02
Wat is volgens jou zijn imago-probleem hier dan?:)

Jij begon over harems.

Hier? Haagse Harry, zegt dat je wat?

1973Tanger
03-05-08, 19:14
Jij begon over harems.

Hier? Haagse Harry, zegt dat je wat?


Is dat geen stripfiguur, ben gek op goede strips (ben ermee grootgebracht)? Vooral Omnibussen en meesterlijke detectives. Ken je Rik Ringers nog? Het was thuis tijdens huiswerk voor mij altijd moeilijk geweest mijn collectie strips voor mijn droge schoolboeken opzij te zetten. Zoals toen worden ze niet meer gemaakt.

IbnRushd
03-05-08, 20:31
Dat zeg jij, zij niet. De theorie kennen we nou wel, het gaat om de praktijk. Sommige hindoes doen het in navolging van moslims [/B]

Islamitisch hoort bij islam, en nergens kun je in de bronnen van de islam terugvinden (expliciet noch impliciet) dat baby werpen een onderdeel van de islam is.

Maar ja, ik ben wel gewend van je dat je bij elke actie van een moslim islamitisch beschouwt.



Welke titel? [/B]

Nou ja, het ging om deze zin die er even los van het artikel staat: Behalve islamitisch babywerpen zijn er nog een andere hobbies:



Hij reageerde op emsoem:

die raare krieolende india mensen die zijn echt ziek dat vies belachlijk volkje!

Goed lezen. [/B]

Dat is al door Witte78 al duidelijk gemaakt. Ik snap dus ook niet die herhaling.



In plaats van dat je emsoem terecht wijst met zijn racistische taal.

Idiote prioriteiten heb jij.

Ik heb zijn post niet eens gelezen, anders had ik de opmerking tegen Witte78 ook niet gemaakt.

Maar het is altijd lachen waar jij weer je vingertjes aanwijst. Meteen bijvoegelijke naamwoorden gebruiken terwijl je over die zaak bijna niets weet. Kennelijk krijg jij antwoorden van een hogere macht(?)

mark61
04-05-08, 00:43
Is dat geen stripfiguur, ben gek op goede strips (ben ermee grootgebracht)? Vooral Omnibussen en meesterlijke detectives. Ken je Rik Ringers nog? Het was thuis tijdens huiswerk voor mij altijd moeilijk geweest mijn collectie strips voor mijn droge schoolboeken opzij te zetten. Zoals toen worden ze niet meer gemaakt.

Haagse Harry is een tamelijk geëvolueerde, om niet te zeggen gedegenereerde Rik Ringers. Dat was nog eens een frisgewassen blauwogige blonde nazi. Denk ik. Nooit wat van gelezen :hihi:

1973Tanger
04-05-08, 00:45
Haagse Harry is een tamelijk geëvolueerde, om niet te zeggen gedegenereerde Rik Ringers. Dat was nog eens een frisgewassen blauwogige blonde nazi. Denk ik. Nooit wat van gelezen :hihi:

Die lust ik dan niet.:corcky:

mark61
04-05-08, 00:48
Islamitisch hoort bij islam, en nergens kun je in de bronnen van de islam terugvinden (expliciet noch impliciet) dat baby werpen een onderdeel van de islam is.

Nee, dat is een grove misvatting. Islamitisch is daarenboven alles wat moslims zeggen en doen met een beroep op hun geloof. Of daar hier sprake van is weet ik niet, de berichten zijn wat vaag.


Maar ja, ik ben wel gewend van je dat je bij elke actie van een moslim islamitisch beschouwt.

Oh is dat zo? Ik ben dat niet gewend. Ik doe dat alleen voorzover de persoon in kwestie aangeeft dat hij dat op grond van zijn / haar geloof doet.

Zoals, recentelijk, in dat geval van eerwraak in Irak. Ik wierp tegen dat dat niet islamitisch is; de dader dacht er kennelijk anders over. Of de politie dan toch minstens. Je moet mij de schuld niet geven.


Nou ja, het ging om deze zin die er even los van het artikel staat: Behalve islamitisch babywerpen zijn er nog een andere hobbies:

Oh ja. Das ernstig. Ik zal het niet meer doen. Eh, lijkt dat gebouw niet verdacht veel op een moskee?


Ik heb zijn post niet eens gelezen, anders had ik de opmerking tegen Witte78 ook niet gemaakt.

Tsja, dat is een andere formulering van hetzelfde. Waarom lees je die post niet? Je bent toch mod?


Maar het is altijd lachen waar jij weer je vingertjes aanwijst. Meteen bijvoegelijke naamwoorden gebruiken terwijl je over die zaak bijna niets weet. Kennelijk krijg jij antwoorden van een hogere macht(?)

Kijk, nou blijft het feit dat je weer zit te muggenziften maar je nog steeds niet druk maakt over abjecte racistische taal. Prioriteiten prioriteiten.

Charlus
04-05-08, 00:49
<...>nergens kun je in de bronnen van de islam terugvinden (expliciet noch impliciet) dat baby werpen een onderdeel van de islam is.<...>
Zo zie je maar, er valt heus wel iets positiefs over de islam te melden.

mark61
04-05-08, 00:52
Zo zie je maar, er valt heus wel iets positiefs over de islam te melden.

Zou ie het voor de zekerheid nagekeken hebben? :vreemd:

Charlus
04-05-08, 01:19
<...>Zou ie het voor de zekerheid nagekeken hebben? :vreemd:
Opluchting nam bezit van hem, toen hij daadwerkelijk had vastgesteld dat...

<...>Islamitisch is daarenboven alles wat moslims zeggen en doen met een beroep op hun geloof.<...>
Het lijkt me stug dat Ibn Rushd het eens kan zijn met deze subjectieve invulling van wat islamitisch is. Islamitisch is dan bv. het plegen van een zelfmoordaanslag met een beroep op het geloof.

mark61
04-05-08, 01:53
Het lijkt me stug dat Ibn Rushd het eens kan zijn met deze subjectieve invulling van wat islamitisch is. Islamitisch is dan bv. het plegen van een zelfmoordaanslag met een beroep op het geloof.

Ja, dat zal best.

In de ogen der niet-gelovigen, die per definitie niet kunnen uitmaken wat echt is en wat vals, edoch...

Niet dat ik islam apart wil noemen. Je hebt ook zat maffe hindoes en christenen. Maar kwantitatief komen de laatste 20 jaar sommige mensen wat meer op de voorgrond.

IbnRushd
04-05-08, 11:53
Nee, dat is een grove misvatting. Islamitisch is daarenboven alles wat moslims zeggen en doen met een beroep op hun geloof. Of daar hier sprake van is weet ik niet, de berichten zijn wat vaag.

Ah, je weet het niet, daarom het voordeel v/d twijfel? Ik kan nog nergens afleiden dat zij baby werpen daadwerkelijk op de islam baseren.

Het blijft bizar dat je het niet weet, maar toch 'islamitisch' opnoemt, zonder dat zij zich expliciet op de islam beroepen. Maar ook al doen ze dat, dan nog behoor je zulke uitspraken niet als waar te kenmerken.



Oh is dat zo? Ik ben dat niet gewend. Ik doe dat alleen voorzover de persoon in kwestie aangeeft dat hij dat op grond van zijn / haar geloof doet.

Kun je me dan een citaat aangeven waarin de desbetreffende Indiërs aangeven dat het een onderdeel van de islam is?



Zoals, recentelijk, in dat geval van eerwraak in Irak. Ik wierp tegen dat dat niet islamitisch is; de dader dacht er kennelijk anders over. Of de politie dan toch minstens. Je moet mij de schuld niet geven.

Ah, nu is het opeens niet islamitisch, al beroepen die Irakezen op de islam. Ik snap jou soms niet.



Oh ja. Das ernstig. Ik zal het niet meer doen. Eh, lijkt dat gebouw niet verdacht veel op een moskee?

Zijn er nog andere hogere gebouwen in de buurt dan de moskee? :fpiraat:



Tsja, dat is een andere formulering van hetzelfde. Waarom lees je die post niet? Je bent toch mod?

Ik heb de post (nu) gelezen en heb zo mijn eigen conclusies getrokken. Waarom ik het niet eerder heb gelezen is jouw zaak niet, om het maar zo even uit te drukken.

IbnRushd
04-05-08, 11:59
Zo zie je maar, er valt heus wel iets positiefs over de islam te melden.

Voor een persoon die een beroep maakt om alles wat onder de westerse niet-moslimse ogen haak staat met de westerse 'waarden', kritiek te geven op de islam, lijkt me zo'n zinnetje vanzelfsprekend. Maar ga gerust verder met het bevredigen van je onderbuikgevoelens. Tis altijd leuk als je zo, zogenaamd sarcastisch, uit de kast komt.

mark61
04-05-08, 12:22
Het blijft bizar dat je het niet weet, maar toch 'islamitisch' opnoemt, zonder dat zij zich expliciet op de islam beroepen. Maar ook al doen ze dat, dan nog behoor je zulke uitspraken niet als waar te kenmerken.

Het bizarste blijft wel dat jij maar blijft leuteren en emsoem nog steeds niet van repliek hebt gediend. Kan je dat uitleggen, o Moderator?


Kun je me dan een citaat aangeven waarin de desbetreffende Indiërs aangeven dat het een onderdeel van de islam is?

Dat heb ik al gezegd: dat doe ik op gezag van de NOS en de BBC.

Maar je vindt racistische taal op je forumpje dus niet belangrijker dan dit geleuter?


Ah, nu is het opeens niet islamitisch, al beroepen die Irakezen op de islam. Ik snap jou soms niet.

Ik snap jou niet. Ik roep hier al jaren dat eerwraak niet islamitisch is; het blijkt echter dat er moslims zijn die vinden dat dat wel zo is. Wat moet een niet-moslim dan concluderen?


Zijn er nog andere hogere gebouwen in de buurt dan de moskee? :fpiraat:

Vast wel. Suggereer je nou dat er moskeeën worden verhuurd voor on-islamitische praktijken?


Ik heb de post (nu) gelezen en heb zo mijn eigen conclusies getrokken.

En wil Uwe Doorluchtigheid die conclusies met ons delen? Of is dat staatsgeheim? En meteen vertellen waarom Witte's en mijn posts belangrijker zijn om op te reageren dan emsoem's post?


Waarom ik het niet eerder heb gelezen is jouw zaak niet, om het maar zo even uit te drukken.

Ah, het machtswoord. Ik moet me niet bemoeien met de wegen der hoge heren :haha:

Ik maar denken dat moderators modereren. Maar dat is dus niet zo. Jij bent hier om over details te zeuren terwijl iemand over de schreef gaat.

1973Tanger
04-05-08, 13:03
Ja, dat zal best.

In de ogen der niet-gelovigen, die per definitie niet kunnen uitmaken wat echt is en wat vals, edoch...

Niet dat ik islam apart wil noemen. Je hebt ook zat maffe hindoes en christenen. Maar kwantitatief komen de laatste 20 jaar sommige mensen wat meer op de voorgrond.

Zijn volgens jou die sommige mensen kwantitatief misschien weer van 'islamitische origine'?:argwaan:

mark61
04-05-08, 13:19
Zijn volgens jou die sommige mensen kwantitatief misschien weer van 'islamitische origine'?:argwaan:

In termen van aantallen witte slachtoffers vrees ik statistisch gezien van wel.

In Congo en Soedan wordt natuurlijk een stuk harder gemoord, maar dan niet verbonden aan geloof.

1973Tanger
04-05-08, 13:23
In termen van aantallen witte slachtoffers vrees ik statistisch gezien van wel.

In Congo en Soedan wordt natuurlijk een stuk harder gemoord, maar dan niet verbonden aan geloof.

Kom nou mark, je richt je pijlen veels te suggestief. Je vergeet gemakshalve het aantal slachtoffers door toedoen van m.n. Bush c.s. dat inmiddels al de holocaust wereldwijd in tweevoud heeft overtreft.

mark61
04-05-08, 13:35
Kom nou mark, je richt je pijlen veels te suggestief. Je vergeet gemakshalve het aantal slachtoffers door toedoen van m.n. Bush c.s. dat inmiddels al de holocaust wereldwijd in tweevoud heeft overtreft.

Ja, ik zag hem aankomen. :) Staten voeren machtspolitiek naar vermogen. Als de VS islamitisch waren geweest hadden ze nog steeds hun leger overal naar toe gestuurd om hun belangen veilig te stellen.

Ik denk dat je lichtelijk overdrijft in aantallen slachtoffers die door Amerikaanse kogels zijn geveld. Enfin, ik heb die discussie al uitgebreid met al-Sawt gevoerd. Hoewel verantwoordelijk voor de situatie, zijn het niet de Amerikanen die honderdduizenden Iraqi's hebben gedood.

In Afghanistan vermoordt iedereen iedereen, nog zonder dat er Amerikanen bij betrokken zijn. Ze hebben hoogstens olie op het vuur gegooid door destijds de mujahedin en de Taliban te steunen tegen de Russen, maar dat vond iedereen toen nog een goed idee. Toen hielpen de VS nog moslims, kan je je het nog herinneren? :)

In any case hoor je mij niet zeggen dat de VS 'beter' zijn.

Het onderwerp was eigenlijk: bij welke godsdiensten zijn er 'particuliere' (ipv staten) gelovigen te vinden die op grond van hun godsdienst menen andere mensen te moeten vermoorden? Er is een extremistische hindoe-organisatie in India die graag moslims en christenen mag vermoorden, maar verder kan ik zo gauw niks bedenken. Jij wel?

Mijn grote vraag is eigenlijk waarom de meeste initiatieven en acties in de islamitische wereld altijd met een beroep op de godsdienst worden uitgevoerd. Waarom is het niet genoeg om de feiten te benoemen? Onderdrukking als onderdrukking benoemen, verzet daartegen als verzet? Ik pleit voor een secularisering van conflicten, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben ff kwijt wat de 'officiële' reden van de 9/11 aanslagplegers was; ik betwijfel eigenlijk of er een officieel communiqué was, een 'politiek testament' van de daders. Nooit wat van gehoord.

De daders hadden veel meer sympathie gekregen als ze hun daad hadden benoemd als anti-imperialistische actie, of zoiets. Je beroepen op een godsdienst geeft jeuk. Snap je wat ik bedoel?

Afgezien daarvan zijn Vietnamezen, Nicaraguanen noch Cubanen ooit op het idee gekomen om in Amerika aanslagen te plegen. Ik vraag me af waarom.

Ik was dus niet aan het beweren dat moslims zo sjlecht zijn, zoals je misschien dacht, ik vroeg me af waar die religieuze component vandaan komt.

1973Tanger
04-05-08, 13:35
Het bizarste blijft wel dat jij maar blijft leuteren en emsoem nog steeds niet van repliek hebt gediend. Kan je dat uitleggen, o Moderator?



Dat heb ik al gezegd: dat doe ik op gezag van de NOS en de BBC.

Maar je vindt racistische taal op je forumpje dus niet belangrijker dan dit geleuter?



Ik snap jou niet. Ik roep hier al jaren dat eerwraak niet islamitisch is; het blijkt echter dat er moslims zijn die vinden dat dat wel zo is. Wat moet een niet-moslim dan concluderen?



Vast wel. Suggereer je nou dat er moskeeën worden verhuurd voor on-islamitische praktijken?



En wil Uwe Doorluchtigheid die conclusies met ons delen? Of is dat staatsgeheim? En meteen vertellen waarom Witte's en mijn posts belangrijker zijn om op te reageren dan emsoem's post?



Ah, het machtswoord. Ik moet me niet bemoeien met de wegen der hoge heren :haha:

Ik maar denken dat moderators modereren. Maar dat is dus niet zo. Jij bent hier om over details te zeuren terwijl iemand over de schreef gaat.

Je kunt altijd nog een mail sturen naar beheer? Ibn is moderator, geen kindergardencop.

mark61
04-05-08, 13:41
Je kunt altijd nog een mail sturen naar beheer? Ibn is moderator, geen kindergardencop.

Wat is het verschil tussen die twee? Ik meet me niet de titel 'mod' aan en ik ben tegen beperking van de vrijheid van meningsuiting. Maroc.nl heeft officieel een restrictief beleid; ik niet :hihi:

1973Tanger
04-05-08, 13:48
Ja, ik zag hem aankomen. :) Staten voeren machtspolitiek naar vermogen. Als de VS islamitisch waren geweest hadden ze nog steeds hun leger overal naar toe gestuurd om hun belangen veilig te stellen.

Ik denk dat je lichtelijk overdrijft in aantallen slachtoffers die door Amerikaanse kogels zijn geveld. Enfin, ik heb die discussie al uitgebreid met al-Sawt gevoerd. Hoewel verantwoordelijk voor de situatie, zijn het niet de Amerikanen die honderdduizenden Iraqi's hebben gedood.

In Afghanistan vermoordt iedereen iedereen, nog zonder dat er Amerikanen bij betrokken zijn. Ze hebben hoogstens olie op het vuur gegooid door destijds de mujahedin en de Taliban te steunen tegen de Russen, maar dat vond iedereen toen nog een goed idee. Toen hielpen de VS nog moslims, kan je je het nog herinneren? :)

In any case hoor je mij niet zeggen dat de VS 'beter' zijn.

Het onderwerp was eigenlijk: bij welke godsdiensten zijn er gelovigen te vinden die op grond van hun godsdienst menen andere mensen te moeten vermoorden? Er is een extremistische hindoe-organisatie in India die graag moslims en christenen mag vermoorden, maar verder kan ik zo gauw niks bedenken. Jij wel?

Mijn grote vraag is eigenlijk waarom de meeste initiatieven en acties in de islamitische wereld altijd met een beroep op de godsdienst worden uitgevoerd. Waarom is het niet genoeg om de feiten te benoemen? Onderdrukking als onderdrukking benoemen, verzet daartegen als verzet? Ik pleit voor een secularisering van conflicten, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik ben ff kwijt wat de 'officiële' reden van de 9/11 aanslagplegers was; ik betwijfel eigenlijk of er een officieel communiqué was, een 'politiek testament' van de daders. Nooit wat van gehoord.

De daders hadden veel meer sympathie gekregen als ze hun daad hadden benoemd als anti-imperialistische actie, of zoiets. Je beroepen op een godsdienst geeft jeuk. Snap je wat ik bedoel?

Afgezien daarvan zijn Vietnamezen, Nicaraguanen noch Cubanen ooit op het idee gekomen om in Amerika aanslagen te plegen. Ik vraag me af waarom.

Je bent met je 'amerikaanse kogels' door amerikaanse handen wel erg naïef hoor. Amerikanen zijn heer en meester in het doden en gewonden, alsmede veroorzaken van verdeeldheid juist door anderen zover te krijgen. Het zijn immers de amerikaanse bommen en granaten die deze slachtoffers opleveren. Ik neem het je vooral niet kwalijk dat je niet beseft wat zich in Langley Virginia (hoofdkwartier C.I.A) en het Pentagon afspeelt? Ook moet je niet denken dat ze daar zoals hier een minister van 'defensie' hebben. Ze hebben daar onomwonden een minister van 'oorlog'. Ik hoef verder ook niet in te gaan op de gevolgen van bijvoorbeeld Hiroshima?

1973Tanger
04-05-08, 13:51
Wat is het verschil tussen die twee? Ik meet me niet de titel 'mod' aan en ik ben tegen beperking van de vrijheid van meningsuiting. Maroc.nl heeft officieel een restrictief beleid; ik niet :hihi:

Het verschil is dat Ibn zich niet actief gaat bezighouden met het opvoeden van volwassen mensen. :regie: Helemaal huisprikkers zoals jij.

mark61
04-05-08, 13:52
Je bent met je 'amerikaanse kogels' door amerikaanse handen wel erg naïef hoor. Amerikanen zijn heer en meester in het doden en gewonden, alsmede veroorzaken van verdeeldheid juist door anderen zover te krijgen. Het zijn immers de amerikaanse bommen en granaten die deze slachtoffers opleveren. Ik neem het je vooral niet kwalijk dat je niet beseft wat zich in Langley Virginia (hoofdkwartier C.I.A) en het Pentagon afspeelt? Ook moet je niet denken dat ze daar zoals hier een minister van 'defensie' hebben. Ze hebben daar onomwonden een minister van 'oorlog'.

Wie zich laat manipuleren is daar zelf verantwoordelijk voor. Verder vertel ik je dat de meeste wapens in de wereld in handen van tuig niet van de VS komen. Magoed, tis tuig, dat ontkende ik niet.

Maar ik vind het veel interessanter wat je over de rest van mijn verhaaltje vindt. Ik stel daarin open vragen en wil 'nergens heen', want ik heb er zelf geen antwoord op.


Ik hoef verder ook niet in te gaan op de gevolgen van bijvoorbeeld Hiroshima?

Nou ruk je weer een heel ander onderwerp open. Kan wel, maar dan hebben we 3 onderwerpen in een draad. Tis ook een heel moeilijk onderwerp, dat laatste.

1973Tanger
04-05-08, 13:56
Wie zich laat manipuleren is daar zelf verantwoordelijk voor. Verder vertel ik je dat de meeste wapens in de wereld in handen van tuig niet van de VS komen. Magoed, tis tuig, dat ontkende ik niet.

Maar ik vind het veel interessanter wat je over de rest van mijn verhaaltje vindt. Ik stel daarin open vragen en wil 'nergens heen', want ik heb er zelf geen antwoord op.



Nou ruk je weer een heel ander onderwerp open. Kan wel, maar dan hebben we 3 onderwerpen in een draad. Tis ook een heel moeilijk onderwerp, dat laatste.

Dat laatste is geen moeilijk onderwerp, tis plain simple een voorbeeld van dood en verderf door toedoen van de Amerikanen. Wil je daar dan moeilijk over gaan zitten doen dan? Je lijkt net Ahmedinejad. Opgelicht worden is ook door toedoen van manipulatie, moet je dat dan zomaar goed vinden?

mark61
04-05-08, 14:08
Het verschil is dat Ibn zich niet actief gaat bezighouden met het opvoeden van volwassen mensen. :regie: Helemaal huisprikkers zoals jij.

Hmm, maroc is ook niet meer wat het geweest is. :jammer: Vroeger regende het nog strafpunten.

mark61
04-05-08, 14:10
Dat laatste is geen moeilijk onderwerp, tis plain simple een voorbeeld van dood en verderf door toedoen van de Amerikanen. Wil je daar dan moeilijk over gaan zitten doen dan? Je lijkt net Ahmedinejad. Opgelicht worden is ook door toedoen van manipulatie, moet je dat dan zomaar goed vinden?

Wil je het nou echt niet over de rest hebben? Vind ik een interessant onderwerp.

Ik doe daar wel moeilijk over. Weet jij precies wat het alternatief voor de atoombom gooien was geweest?

Tizzer met oom Mahmood?

1973Tanger
04-05-08, 14:10
Hmm, maroc is ook niet meer wat het geweest is. :jammer: Vroeger regende het nog strafpunten.

Blijkbaar de kinderziektes? :rolleyes:

1973Tanger
04-05-08, 14:18
Wil je het nou echt niet over de rest hebben? Vind ik een interessant onderwerp.

Ik doe daar wel moeilijk over. Weet jij precies wat het alternatief voor de atoombom gooien was geweest?

Tizzer met oom Mahmood?

Tenzij je het echt meent, zie ik de humor ervan wel in hoor. Atoombom gooien is per definitie fout en verwerpelijk, ongeacht de geologische gevolgen. Dat Japan destijds een eilandje in de pacific had aangevallen met kamikaze, kan geen aanleiding zijn voor een atoombom, zelfs twee.:stomp:

mark61
04-05-08, 14:22
Tenzij je het echt meent, zie ik de humor ervan wel in hoor. Atoombom gooien is per definitie fout en verwerpelijk, ongeacht de geologische gevolgen. Dat Japan destijds een eilandje in de pacific had aangevallen met kamikaze, kan geen aanleiding zijn voor een atoombom, zelfs twee.:stomp:

Nou ja, over het oorspronkelijke onderwerp wil je het dus niet hebben. Jammer. Zo kom ik nooit verder.

Eh, de situatie was zo dat de ene helft van de 'beschaafde' wereld in oorlog was met de andere. En zo ook de VS, GB, NL haha met Japan.

Jij vindt dat de VS hadden moeten ophouden met oorlogvoeren? Waar? Ergens in de Stille Zuidzee? Indonesië, Birma, Thailand, China etc. moesten maar Japans blijven?

Denk je dat Japan zelf zou ophouden met de oorlog?

Heb je enig idee hoeveel doden aan beide zijden zouden zijn gevallen bij een invasie van Japan?

1973Tanger
04-05-08, 14:32
Nou ja, over het oorspronkelijke onderwerp wil je het dus niet hebben. Jammer. Zo kom ik nooit verder.

Eh, de situatie was zo dat de ene helft van de 'beschaafde' wereld in oorlog was met de andere. En zo ook de VS, GB, NL haha met Japan.

Jij vindt dat de VS hadden moeten ophouden met oorlogvoeren? Waar? Ergens in de Stille Zuidzee? Indonesië, Birma, Thailand, China etc. moesten maar Japans blijven?

Denk je dat Japan zelf zou ophouden met de oorlog?

Heb je enig idee hoeveel doden aan beide zijden zouden zijn gevallen bij een invasie van Japan?

Ik vind jouw opvatting in deze bijzonder verwerpelijk danwel walgelijk. Atoombom gebruiken is bij uitstek ethisch onjuist. Oorlog voeren in het algemeen natuurlijk ook, maar er is een onderscheid tussen conventionele en nucleaire oorlogvoering, dat jij blijkbaar niet maken kan. Je bent soms erger dan een salafist om maar op je oorspronkelijke onderwerp terug te komen.:maf3:

mark61
04-05-08, 14:50
Ik vind jouw opvatting in deze bijzonder verwerpelijk danwel walgelijk. Atoombom gebruiken is bij uitstek ethisch onjuist. Oorlog voeren in het algemeen natuurlijk ook, maar er is een onderscheid tussen conventionele en nucleaire oorlogvoering, dat jij blijkbaar niet maken kan. Je bent soms erger dan een salafist om maar op je oorspronkelijke onderwerp terug te komen.:maf3:


Ik heb nog helemaal geen standpunt ingenomen. Ik stel je open vragen. Ik weet zelf het antwoord niet eens. Maar jij reageert niet eens op mijn vragen.

Ik ga ervan uit dat die oorlog niet kon ophouden zonder een duidelijke winnaar.

Ik denk dat er bij de conventionele invasie van Japan nog miljoenen doden meer zouden zijn gevallen. Maar dat weet ik niet en kan ik niet weten.

Ik weet niet eens of het erger is van honger, dorst, brand, kogels, verdamping of een pijnlijk ziekbed te sterven. Na, dat laatste lijkt me duidelijk.

Dus hoe weet jij zo zeker dat een kernbom altijd erger is dan het alternatief?

Ik weet het gewoon niet.

1973Tanger
04-05-08, 15:02
Ik heb nog helemaal geen standpunt ingenomen. Ik stel je open vragen. Ik weet zelf het antwoord niet eens. Maar jij reageert niet eens op mijn vragen.

Ik ga ervan uit dat die oorlog niet kon ophouden zonder een duidelijke winnaar.

Ik denk dat er bij de conventionele invasie van Japan nog miljoenen doden meer zouden zijn gevallen. Maar dat weet ik niet en kan ik niet weten.

Ik weet niet eens of het erger is van honger, dorst, brand, kogels, verdamping of een pijnlijk ziekbed te sterven. Na, dat laatste lijkt me duidelijk.

Dus hoe weet jij zo zeker dat een kernbom altijd erger is dan het alternatief?

Ik weet het gewoon niet.

Waarom niet weten en niet duidelijk je afkeer laten blijken ten aanzien van dat middel? Ooit er eens stil bij gestaan dat het destijds voor de Amerikanen goed uitkwam om het op Japan als schrikbarend proefkonijn te gebruiken. Dat zelfs de piloot voor het afwerpen en nadien met ernstige gewetensbezwaren zat, Dat Albert Einstein er toen nooit aan begonnen was? Het is altijd met jou hetzelfde, je weet nooit iets.

IbnRushd
04-05-08, 16:24
Dat heb ik al gezegd: dat doe ik op gezag van de NOS en de BBC.

Dus een Indiër zegt dat hij op basis v/d islam een baby van een hoog gebouw werpt? En als het zo is, dan geloof jij dat onmiddelijk, terwijl je eerwraak helemaal niet islamitisch vindt, al beweert een Irakees wat anders?



Ik snap jou niet. Ik roep hier al jaren dat eerwraak niet islamitisch is; het blijkt echter dat er moslims zijn die vinden dat dat wel zo is. Wat moet een niet-moslim dan concluderen?

Een niet-moslim hoeft ten eerste niet alles aan te nemen, tenzij de persoon in kwestie met islamitische bronnen aankomt. Iedereen kan wel iets beweren of doen en het recht praten met de islam, echter academici nemen niet alles zomaar aan.



Vast wel. Suggereer je nou dat er moskeeën worden verhuurd voor on-islamitische praktijken?

Dat is niet vreemd, en dat gebeurt zelfs in NL. Zo heeft bijvoorbeeld de profeet (vzmh) handel in de moskee (gebedsruimte) verboden verklaard, maar veel moslims trekken daar niets van aan, hetzij uit onwetendheid hetzij bewust.

1973Tanger
04-05-08, 17:16
[quote=mark61;3617931]Ik heb nog helemaal geen standpunt ingenomen. Ik stel je open vragen. Ik weet zelf het antwoord niet eens. Maar jij reageert niet eens op mijn vragen.

Ik ga ervan uit dat die oorlog niet kon ophouden zonder een duidelijke winnaar.

Ik denk dat er bij de conventionele invasie van Japan nog miljoenen doden meer zouden zijn gevallen. Maar dat weet ik niet en kan ik niet weten.

Ik weet niet eens of het erger is van honger, dorst, brand, kogels, verdamping of een pijnlijk ziekbed te sterven. Na, dat laatste lijkt me duidelijk.

Dus hoe weet jij zo zeker dat een kernbom altijd erger is dan het alternatief?

Ik weet het gewoon niet.[/quot


Bovendien: Gek het origineel deed het niet? Misschien deze:

www.youtube.com/watch?v=v2qIiJTsxp0&feature=related

mark61
04-05-08, 17:25
Waarom niet weten en niet duidelijk je afkeer laten blijken ten aanzien van dat middel? Ooit er eens stil bij gestaan dat het destijds voor de Amerikanen goed uitkwam om het op Japan als schrikbarend proefkonijn te gebruiken. Dat zelfs de piloot voor het afwerpen en nadien met ernstige gewetensbezwaren zat, Dat Albert Einstein er toen nooit aan begonnen was? Het is altijd met jou hetzelfde, je weet nooit iets.

Fijn dat jij het wel weet. Je had 3 miljoen 'conventionele' doden beter gevonden dus. OK.

Waarom zou ik mijn afkeer moeten laten blijken? Dat is niet vanzelfsprekend? Griezelig.

mark61
04-05-08, 17:29
.

Waarom blijf je nou doorzijbelen en zeg je niks tegen emsoem?

1973Tanger
04-05-08, 17:31
Fijn dat jij het wel weet. Je had 3 miljoen 'conventionele' doden beter gevonden dus. OK.

Waarom zou ik mijn afkeer moeten laten blijken? Dat is niet vanzelfsprekend? Griezelig.


Debiel! Nog steeds begrijp je het niet. Het goedpraten van een kernoorlog heeft ernstige mondiale/geologische gevolgen en naweeën. Ga lekker zo praten tegen al die onschuldige japanse slachtoffers die tot op de dag van vandaag nog steeds misvormd ter wereld komen. En jij je dan druk maken om wat hier emsoem zegt over een stelletje hindoes of weet ik veel wie nog meer.