PDA

Bekijk Volledige Versie : 3.500 Bekeerlingen in Marokko



IbnRushd
04-05-08, 20:09
3.500 Bekeerlingen in Marokko

zondag 04 mei 2008

(Kerknet.nl) - Volgens het weekblad ‘Maroc-Hebdo’ bekeerden in 2007 in totaal 3.500 Marokkanen zich tot het christendom. Dat is ruim duizend meer dan in 2006, al is het bijzonder moeilijk bewuste cijfers te controleren. Het weekblad schrijft de bekeringen vooral toe aan evangelisatiecampagnes van kleinere protestantse groepen. De katholieke Kerk in Marokko gaat niet actief op zoek naar bekeerlingen.

Einde maart werden twee Franse zendelingen aangehouden, die als toerist naar Marokko reisden. Tijdens hun arrestatie bleken zij in het bezit van christelijke boeken en cd-roms in het Frans en het Arabisch. Volgens de Marokkaanse wet riskeren ze celstraffen van zes maand tot drie jaar en hoge boetes, omdat ze de bevolking probeerden bekeren. Volgens ‘Maroc-Hebdo’ komen dergelijke rechtszaken steeds vaker voor.

Volgens schattingen zijn er momenteel ruim duizend zendelingen actief in het land. Nieuwe aanhangers zoeken zij vooral op het platteland, in het bijzonder bij de Berberbevolking. Vaak wordt aan bekeerlingen voorgeschoteld dat zij het land kunnen verlaten en een visum voor Europa kunnen krijgen.

“Zij beperken zich al lang niet meer tot de achtergestelde bevolking, maar zien het steeds grootser”, zegt dominee Jean-Luc Blanc uit Casablanca aan ‘Maroc-Hebdo’.

(via) nieuwsfeit.nl

Dinah_Tanger
04-05-08, 21:30
Een paar jaar geleden in Algeciras stonden ook heel veel zendelingen met boekjes te wachten op Marokkanen die op doorreis waren naar Marokko.
Eenmaal in Marokko vroeg men bij de douane of wij boekjes hadden ontvangen.
Ik had in Spanje al voor de boekjes bedankt.Maar er waren veel mensen die ze aangenomen hadden omdat zij geen idee hadden waar die boekjes voor dienden.

Zendelingen zijn al heel lang in Marokko om mensen te bekeren.
Ze beloven de mensen een gouden toekomst in het westen.
Ik had een kennis die op die manier naar Nederland kwam, eenmaal hier heeft zij een paar jaar lang een rot leven gehad.
Zij moest voor het huishouden en de kinderen van dat gezin zorgen+helpen in het bedrijf.Wanneer moeder en kids niet thuis waren werd ze misbruikt door heer des huizes.
Het was echt een drama, totdat het meisje bij toeval mijn zus ontmoette.
Al met al hebben wij haar daar weg kunnen halen, maar nier zonder moeite.
Steeds werd zij bedreigd om teruggestuurd te worden naar Marokko, dat stond letterlijk op haar slaapkamerdeur.
En zo zijn er zoveel vrouwen met valse beloftes naar het westen gehaald.

makelaar
05-05-08, 10:39
Waarom riskeren ze celstraffen en hoge boetes?

mark61
05-05-08, 11:01
Waarom riskeren ze celstraffen en hoge boetes?

Misschien vinden ze dat wel stoer.

Freesaf2
05-05-08, 12:31
Het blijft jammer dat veel Arabische landen geen scheiding tussen staat en godsdienst kennen. Een fundamenteel recht van de mens is in mijn opinie de vrijheid van religie. Waarom bezigt men daar nog 16de eeuwse praktijken om andere religies te vervolgen?

1973Tanger
05-05-08, 14:03
3.500 Bekeerlingen in Marokko

zondag 04 mei 2008

(Kerknet.nl) - Volgens het weekblad ‘Maroc-Hebdo’ bekeerden in 2007 in totaal 3.500 Marokkanen zich tot het christendom. Dat is ruim duizend meer dan in 2006, al is het bijzonder moeilijk bewuste cijfers te controleren. Het weekblad schrijft de bekeringen vooral toe aan evangelisatiecampagnes van kleinere protestantse groepen. De katholieke Kerk in Marokko gaat niet actief op zoek naar bekeerlingen.

Einde maart werden twee Franse zendelingen aangehouden, die als toerist naar Marokko reisden. Tijdens hun arrestatie bleken zij in het bezit van christelijke boeken en cd-roms in het Frans en het Arabisch. Volgens de Marokkaanse wet riskeren ze celstraffen van zes maand tot drie jaar en hoge boetes, omdat ze de bevolking probeerden bekeren. Volgens ‘Maroc-Hebdo’ komen dergelijke rechtszaken steeds vaker voor.

Volgens schattingen zijn er momenteel ruim duizend zendelingen actief in het land. Nieuwe aanhangers zoeken zij vooral op het platteland, in het bijzonder bij de Berberbevolking. Vaak wordt aan bekeerlingen voorgeschoteld dat zij het land kunnen verlaten en een visum voor Europa kunnen krijgen.

“Zij beperken zich al lang niet meer tot de achtergestelde bevolking, maar zien het steeds grootser”, zegt dominee Jean-Luc Blanc uit Casablanca aan ‘Maroc-Hebdo’.

(via) nieuwsfeit.nl

Die aanhoudingen zijn een grote smet. "Er is geen dwang in de godsdienst". Wie zich wil laten bekeren moet dat lekker voor zichzelf weten, ook in een land als Marokko (waar bekeerlingen überhaupt beter zijn dan de regering en plaatselijke overheid). Bovendien is iemand bekeren volstrekt onmogelijk, tenzij je daarzelf bewust voor kiest. Dit is denk ik weer een of andere hetze vanuit het PJD kamp.

super ick
05-05-08, 14:21
Een paar jaar geleden in Algeciras stonden ook heel veel zendelingen met boekjes te wachten op Marokkanen die op doorreis waren naar Marokko.
Eenmaal in Marokko vroeg men bij de douane of wij boekjes hadden ontvangen.
Ik had in Spanje al voor de boekjes bedankt.Maar er waren veel mensen die ze aangenomen hadden omdat zij geen idee hadden waar die boekjes voor dienden.

Zendelingen zijn al heel lang in Marokko om mensen te bekeren.
Ze beloven de mensen een gouden toekomst in het westen.
Ik had een kennis die op die manier naar Nederland kwam, eenmaal hier heeft zij een paar jaar lang een rot leven gehad.
Zij moest voor het huishouden en de kinderen van dat gezin zorgen+helpen in het bedrijf.Wanneer moeder en kids niet thuis waren werd ze misbruikt door heer des huizes.
Het was echt een drama, totdat het meisje bij toeval mijn zus ontmoette.
Al met al hebben wij haar daar weg kunnen halen, maar nier zonder moeite.
Steeds werd zij bedreigd om teruggestuurd te worden naar Marokko, dat stond letterlijk op haar slaapkamerdeur.
En zo zijn er zoveel vrouwen met valse beloftes naar het westen gehaald.

Is dat het gevaar van bekering? Als een huissloof gebruikt worden en sexueel misbruikt worden?
Wil je daar voor waarschuwen omdat het schering en inslag is of kon je je onderbuikgevoelens jegens andere godsdiensten niet binnen houden?

Als mensen zich willen bekeren moeten ze dat zelf weten. De Koran zegt immers ook dat in geloof geen dwang is.
Je hele verhaal is gebakken lucht en je voorbeeld heeft niets met geloof en bekering te maken.

Dinah_Tanger
05-05-08, 15:26
[QUOTE]Is dat het gevaar van bekering? Als een huissloof gebruikt worden en sexueel misbruikt worden?
Dat is dus gebeurd bij het meisje waar ik over schreef, zij moest zich eerst bekeren, eer zij mee mocht naar NL.


Wil je daar voor waarschuwen omdat het schering en inslag is of kon je je onderbuikgevoelens jegens andere godsdiensten niet binnen houden?

Ik wil niemand waarschuwen, iedereen is vrij om te doen wat hij/zij niet laten kan.
Jij snapt niet waarom die zendelingen arme landen bezoeken, zij weten precies hoe ze arme mensen kunnen hersenspoelen, bovendien zijn ze jaloers op de Islam.


Als mensen zich willen bekeren moeten ze dat zelf weten. De Koran zegt immers ook dat in geloof geen dwang is.
Je hele verhaal is gebakken lucht en je voorbeeld heeft niets met geloof en bekering te maken.[/
Natuurlijk moet men zelf weten wanneer zij zich willen bekeren, heb ik beweerd van niet?De manier waarop staat mij wel tegen.

En mijn verhaal hangt wel samen met een bekering, jij moet leren goed te lezen.

Tomas
05-05-08, 15:37
En mijn verhaal hangt wel samen met een bekering, jij moet leren goed te lezen.

Kan je nog een keer uitleggen waarom die bekering precies nodig was? Ze willen toch sowieso mee naar Nederland? Of is dat nu het tussen neus en lippen door geintroduceerde: Ze zijn jaloers op de islam? Waarom worden ze dan geen moslim? Kortom, ik snap ook geen reet van je wazige verhaal.

Slavenhandel vanuit Marokko naar Nederland met bekering. Hoe verzin je het?

mark61
05-05-08, 17:45
En mijn verhaal hangt wel samen met een bekering, jij moet leren goed te lezen.

Het is het levensverhaal van tienduizenden 'bonnes' in Marokko; komt geen bekering of emigratie aan te pas. Wel mishandeling en verkrachting. Gevolgd door op straat geschopt worden > bedelarij, prostitutie. Zoals je ongetwijfeld zelf ook wel weet.

Tomas
05-05-08, 17:55
Het is het levensverhaal van tienduizenden 'bonnes' in Marokko; komt geen bekering of emigratie aan te pas. Wel mishandeling en verkrachting. Gevolgd door op straat geschopt worden > bedelarij, prostitutie. Zoals je ongetwijfeld zelf ook wel weet.

't klinkt inderdaad meer als het verhaal van een Bonne. Bizar altijd hoe naamgeving altijd zo apart uitpakt. Of wordt toegepast.

mark61
05-05-08, 18:11
't klinkt inderdaad meer als het verhaal van een Bonne. Bizar altijd hoe naamgeving altijd zo apart uitpakt. Of wordt toegepast.

Vanuit de baas gezien is ze toch bonne?

Dinah_Tanger
05-05-08, 19:08
[QUOTE]Kan je nog een keer uitleggen waarom die bekering precies nodig was? In eerste instantie ging het om de bekering, met de belofte een mooie toekomst in Nederland.
Eenmaal in Nederland kwam zij in een gezin terecht waar zij als slavin werd behandeld.
Ze willen toch sowieso mee naar Nederland?Inderdaad willen veel mensen weg uit Marokko, zij denken dat het westen een paradijs op aarde is.Ze moesten eens weten.
Ze zijn jaloers op de islam? Waarom worden ze dan geen moslim? Kortom, ik snap ook geen reet van je wazige verhaal. Natuurlijk zijn ze jaloers op de jongst en snelst groeinde Religie.En mijn verhaal is zoals het is, denk jij nu werkelijk dat alle zendelingen brave mensen zijn?

Slavenhandel vanuit Marokko naar Nederland met bekering. Hoe verzin je het?Alles is mogelijk, jij bent gewoon naďef als je denkt dat dat niet mogelijk is.

Ik verzin helemaal niets!

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten!

Dinah_Tanger
05-05-08, 19:15
[QUOTE]Het is het levensverhaal van tienduizenden 'bonnes' in Marokko; komt geen bekering of emigratie aan te pas. Wel mishandeling en verkrachting. Gevolgd door op straat geschopt worden > bedelarij, prostitutie. Zoals je ongetwijfeld zelf ook wel weet.

Helaas is dat zeker zo.

Dinah_Tanger
05-05-08, 19:19
[QUOTE]'t klinkt inderdaad meer als het verhaal van een Bonne. Nee van Assepoester.
Bizar altijd hoe naamgeving altijd zo apart uitpakt. Of wordt toegepast

Bizar, hoe jij een levensverhaal van een meisje die jij helemaal niet kent van naamgeving voorziet.

Wortel
06-05-08, 05:55
Ik wil niemand waarschuwen, iedereen is vrij om te doen wat hij/zij niet laten kan.
Jij snapt niet waarom die zendelingen arme landen bezoeken, zij weten precies hoe ze arme mensen kunnen hersenspoelen, bovendien zijn ze jaloers op de Islam.

Die verhalen over bekeerlingen ken ik ook. Hier en daar zijn er zeker bijbedoelingen die met een werkelijke bekering weinig van doen hebben, maar net zo goed zijn er bekeringen vanuit een diepe innerlijke overtuiging. Dat ligt binnen veel moslimgemeenschappen, zoals we allen weten, klaarblijkelijk erg gevoelig omdat het wordt beschouwd als een soort verraad aan de groep.
In die zin weten we allemaal dat het adagium "in Godsdienst is geen dwang" in de praktijk heel wat lastiger alle ruimte krijgt dan op papier.

Bij mijn weten is Allah Ta'ala overigens geen christen, geen jood en ook geen moslim. In dat licht komen uitspraken over islam en jaloersheid wel heel erg aandoenlijk over. Accepteer nou maar dat er meerdere wegen naar Allah zijn.

Tomas
06-05-08, 08:02
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten!

Dit is wel een leuke in het kader over wat jij van christenen vindt.

Maar kan je misschien nog een krantenartikel uploaden of een link op 't net vinden die verwijst naar deze ontsnapte (sex)slavin?

super ick
06-05-08, 09:30
[quote=super ick;3618786]
Dat is dus gebeurd bij het meisje waar ik over schreef, zij moest zich eerst bekeren, eer zij mee mocht naar NL.

1 geval en de bekering en het geloof worden ermee in verband gebracht. Ik dacht dat jij altijd zo voor de nuance was?


[quote=super ick;3618786]
Ik wil niemand waarschuwen, iedereen is vrij om te doen wat hij/zij niet laten kan.

Draaikonterij. Uit de toon van je post valt het tegendeel duidelijk op. Alleen nu je er gericht op aangesproken wordt begin je te draaien.


[quote=super ick;3618786]
Jij snapt niet waarom die zendelingen arme landen bezoeken, zij weten precies hoe ze arme mensen kunnen hersenspoelen, bovendien zijn ze jaloers op de Islam.

In eerste instantie kan jij helemaal niet beoordelen wat ik wel of niet snap. Hou die verdachtmakingen dus maar voor je.
In arme landen is geloof vaak een alternatief voor de armoede. Islam groeit ook daarom hard in Afrika. Niets nieuws en zeker niet exclusief iets voor het christelijke geloof.
Dat 'ze' jaloers zijn op de Islam is jou, nergens op gebaseerde, conclusie. De wens is hier de vader van de gedachte.


[quote=super ick;3618786]
Natuurlijk moet men zelf weten wanneer zij zich willen bekeren, heb ik beweerd van niet?De manier waarop staat mij wel tegen.

Zoals ik al eerder aangaf worteld geloof het gemakkelijkst in armoede. Ook de islam maakt daar al eeuwen dankbaar gebruik van. De overheid houd de mensen arm en met het geloof worden ze dom en bestuurbaar gehouden.


[quote=super ick;3618786]
En mijn verhaal hangt wel samen met een bekering, jij moet leren goed te lezen.
Alleen is die bekering of het geloof niet de reden voor het misbruik. Eens te meer een bewijs dat verderfelijk gedrag sommige mensen 'eigen' is zonder aanziens des geloofs. M.a.w. gelovigen doen precies dezelfde verderfelijke dingen als niet gelovigen.


[quote=super ick;3618786]
jij moet leren goed te lezen.
Ik 'moet' helemaal niets en met mijn begrijpend lezen is niets mis.

Fibonaci
06-05-08, 14:53
Waarom riskeren ze celstraffen en hoge boetes?moslims in Europa ook maar vervolgen om hun zendingsdrift?

hoeft niet, want europeanen zijn wel wijzer

alleen zwakken des geloofs zijn bang voor zending van andere geloven.

Dinah_Tanger
06-05-08, 21:21
[QUOTE]Dit is wel een leuke in het kader over wat jij van christenen vindt.Je bent vermoeiend Tomas, je bent een kei in het verdraaien van andermans woorden.Nogal kinderachtig!
Kom mij niets vertellen over christenen, ik woon in een zeer christelijk dorp.
We gaan hier prima en met veel respect met elkaar om, onze beste huisvriend is lid van fraanje kerk.(Reformatorisch)Zijn hele familie is voor 100% te vertrouwen en ik ben dol op ze.



Maar kan je misschien nog een krantenartikel uploaden of een link op 't net vinden die verwijst naar deze ontsnapte (sex)slavin?

Dit heeft nooit in de krant gestaan, de politie is niet aan te pas gekomen, dat wilde zij niet.Zij was al blij dat ze van die griezels verlost was.

Dinah_Tanger
06-05-08, 21:30
[COLOR="Navy"]
moslims in Europa ook maar vervolgen om hun zendingsdrift?

Ik heb nooit islamitische zendelingen hier in Nl gezien jij wel?



alleen zwakken des geloofs zijn bang voor zending van andere geloven.[/COLOR

Precies, daarom worden er zoveel zendelingen naar Islamitische landen gestuurd.

Dinah_Tanger
06-05-08, 21:44
[quote=Dinah_Tanger;3618855]



[quote=Dinah_Tanger;3618855]
[QUOTE]Draaikonterij. Uit de toon van je post valt het tegendeel duidelijk op. Alleen nu je er gericht op aangesproken wordt begin je te draaien.

Geloof je het zelf?mij aangesproken voelen door wie?Ik moet hierom echt lachen.

Jou neem ik allang niet serieus Supertje.Denk maar niet dat het mij interesseert wie mijn verhaal gelooft.Ik weet beter!





[

barfly
07-05-08, 00:47
3500 bekeerlingen!? :schok:

Fibonaci
16-05-08, 10:05
Precies, daarom worden er zoveel zendelingen naar Islamitische landen gestuurd.Om hen de anti-antichristelijke profetie te schenken.

en dat vindt de antichristelijke omgeving meestal niet leuk.