PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe imambond wil eigentijdse predikers



Marsipulami
08-05-08, 16:49
Nieuwe imambond wil eigentijdse predikers
Geplaatst door KeesGerrit van Ittersum op donderdag 8 mei 2008 om 06:15u (Bron: De Pers)
AMSTERDAM (RKnieuws.net) - De nieuwe Marokkaanse Imam Bond wil een frisse wind door de moskee laten waaien, liefst in de Nederlandse taal. De oudere imams kijken wantrouwend toe.

Concurrentie is een gezonde zaak. Maar twee imambonden, is dat nou nodig? Yassin El Forkani vindt van wel. De jongerenprediker uit Amsterdam-Slotervaart is de interimvoorzitter van de Marokkaanse Imam Bond, die onlangs is opgericht.

Volgens El Forkani is er behoefte aan imams die de Nederlandse taal goed spreken en zich actief mengen in het islamdebat, zo vertelde hij dinsdag voor de radio van de Nederlandse Islamitische Omroep. En dat doen de huidige geestelijke leiders, van wie velen in het buitenland zijn opgeleid, te weinig.

‘Ze houden zich afzijdig in het islamdebat, dat erg scherp gevoerd wordt in Nederland. Waar is het geluid van de imams? Bovendien zie je dat jongeren op zoek zijn naar religieuze antwoorden. Dat moet je goed begeleiden. Wij willen die competenties aanscherpen, met taalcursussen en mediatraining.’

Kennelijk slaagt de al langer bestaande Vereniging Imams Nederland er niet in om zulke voorgangers af te leveren. Vicevoorzitter Mohamed Ousalah (VIN) was niet op de hoogte van de oprichting van de concurrent en erkent dat het pijn doet. ‘Wij hebben net allemaal dialogen met jongeren georganiseerd.’

David
08-05-08, 18:09
Goed plan. Meteen ook wat minder homofoob graag.

VerbalSmaeel
08-05-08, 18:19
Goed plan. Meteen ook wat minder homofoob graag.
Zo angstwekkend is die nichterij nou ook niet. Homo's negeren lijkt mij een betere optie, maar daar kunnen aandachtsgeile zwimpies veel minder goed tegen.

David
08-05-08, 18:21
Zo angstwekkend is die nichterij nou ook niet. Homo's negeren lijkt mij een betere optie, maar daar kunnen aandachtsgeile zwimpies veel minder goed tegen.

Geen idee waar je het over hebt. Kun je ook Nederlands?

VerbalSmaeel
08-05-08, 18:39
Geen idee waar je het over hebt. Kun je ook Nederlands?
Het is 'kan/ken je/jij ook Nederlands?'

Anywayz. Homosexualiteit is strijdig met de idee van seksuele selectie, een fout in de evolutie en zal tezijnertijd uit de genenpoel verwijderd moeten worden. Dat is als homosexualiteit aangeboren is en niet een zelfstandige keuze die door de religie als afkeurenswaardig aangemerkt wordt.

Hoe dan ook is die hele nichterij een saaie bedoening. Gaap.

David
08-05-08, 18:45
Het is 'kan/ken je/jij ook Nederlands?'

Anywayz. Homosexualiteit is strijdig met de idee van seksuele selectie, een fout in de evolutie en zal tezijnertijd uit de genenpoel verwijderd moeten worden. Dat is als homosexualiteit aangeboren is en niet een zelfstandige keuze die door de religie als afkeurenswaardig aangemerkt wordt.

Hoe dan ook is die hele nichterij een saaie bedoening. Gaap.

Wonderlijke redenatie, maar wel duidelijk. Bedankt! :duim:

Tomas
08-05-08, 18:47
Wonderlijke redenatie, maar wel duidelijk. Bedankt! :duim:

Jij snapt dat? Hij gaat, zodra ie zin heeft tzt, een fout van de evolutie uit de genenpool herstellen? Vind dat adhd's echt onleesbaar.

David
08-05-08, 18:49
Jij snapt dat? Hij gaat, zodra ie zin heeft tzt, een fout van de evolutie uit de genenpool herstellen? Vind dat adhd's echt onleesbaar.

Ach weet je, mijn beste Tomas, ik heb er geen zin in. En zijn mening is niet relevant. Dus geef ik hem maar gelijk, dan ben ik er van af.

VerbalSmaeel
08-05-08, 19:16
Jij snapt dat? Hij gaat, zodra ie zin heeft tzt, een fout van de evolutie uit de genenpool herstellen? Vind dat adhd's echt onleesbaar.
Het is al een hele stap als je je eigen onvermogen onder ogen durft te zien. Ga zo door.

VerbalSmaeel
08-05-08, 19:22
Ach weet je, mijn beste Tomas, ik heb er geen zin in. En zijn mening is niet relevant. Dus geef ik hem maar gelijk, dan ben ik er van af.
Lijkt me - voor je partner - errug saai zo'n ja-knikker. Het zit er dus dik in dat je alleenstaand bent. Hoogstwaarschijnlijk is dit ook de reden dat je je laat domineren: om je inhoudsloosheid te compenseren.

Een saaie homo. Beetje een pleonasme.

H.P.Pas
08-05-08, 19:29
Het is al een hele stap als je je eigen onvermogen onder ogen durft te zien. Ga zo door.

Er steekt geen verdienste in onbegrijpelijkheid.

VerbalSmaeel
08-05-08, 19:48
Er steekt geen verdienste in onbegrijpelijkheid.
Wat ik schrijf is allerminst onbegrijpelijk. Het kan dat er op een gegeven moment een drempel wordt opgeworpen waarbij mijn schrijfseltjes bepaalde mensen uitselecteert. Zeikerds die stuiten op de drempel van hun eigen fatsoenlijkheid zijn vreemden voor mij en zullen dat in hun voortdurend regres ook gewoon blijven. Een verdienste kun je dit niet noemen, eerder de natuurlijke gang van zaken.

Tomas
08-05-08, 20:08
Wat ik schrijf is allerminst onbegrijpelijk.

Als je alleen voor je zelf schrijft, is dat inderdaad het geval. Mocht het zo zijn dat je wel iets belangwekkends of interessants voor David, Pas of mij te melden hebben, zit je er een beetje naast. En echt, jij bent niet diegene die dat bepaalt. Ik vermoed echter wel dat je ietwat te grote ego dat moeilijk zal kunnen accepteren.

VerbalSmaeel
08-05-08, 20:30
Als je alleen voor je zelf schrijft, is dat inderdaad het geval. Mocht het zo zijn dat je wel iets belangwekkends of interessants voor David, Pas of mij te melden hebben, zit je er een beetje naast. En echt, jij bent niet diegene die dat bepaalt. Ik vermoed echter wel dat je ietwat te grote ego dat moeilijk zal kunnen accepteren.
Ik pretendeer ook nergens dat mijn mening een objectiviteit vertegenwoordigt. Hoe ik mijn standpunten vormgeef is dan ook een subjectieve kwestie. Je stelt verder zelf dat je een onvermogen bezit om mijn tekstjes te begrijpen. Ik trek er slecht een conclusie uit, die duidelijk wat rancune bij je oproept, omdat eruit blijkt dat het me een bal kan jeuken welk waardeoordeel jij aan mijn schrijfstijl wenst te verbinden.

Geniet van de zonsondergang. Wij zijn elkaars aandacht niet waard.

Tomas
08-05-08, 20:41
Ik pretendeer ook nergens dat mijn mening een objectiviteit vertegenwoordigt. Hoe ik mijn standpunten vormgeef is dan ook een subjectieve kwestie.

Waarom haal je dit er opeens bij? Er is je uitgelegd -door mij nu voor de vierde keer- dat je volstrekt onduidelijk bent. Of het subjectief is kan ik niet eens beoordelen. Het zal natuurlijk subjectief zijn. Daar is eigenlijk geen twijfel over.



Je stelt verder...

Nee. Ik stelde alleen, en niks anders, dat je onbegrijpelijk schrijft.

Nog steeds volstrekt onbegrijpelijk voor mij hoe je er twee verschillende dingen in kunt lezen.


...zelf dat je een onvermogen bezit om mijn tekstjes te begrijpen. Ik trek er slecht een conclusie uit, die duidelijk wat rancune bij je oproept, omdat eruit blijkt dat het me een bal kan jeuken welk waardeoordeel jij aan mijn schrijfstijl wenst te verbinden.


Het kan best ons onvermogen zijn dat we je niet begrijpen. Mocht het zo zijn, zou normaal zijn dat jij je aanpast aan ons niveau. Dat je dus voor ons niveau duidelijker en eenvoudiger gaat schrijven.

Het stadium van rancune omdat jij gevoelloos bent voor mijn waardeoordeel kan ik nog niet bereiekenl. Omdat -vijfde keer- ik je teksten niet begrijp. In mijn ogen is het jibberisch. Kolder. Een aaneenschakeling van willekeurige woorden. Die geen enkel logisch verband met elkaar hebben.

Althans, zo lijkt dat. Dat is goed mogelijk een beperking mijnerzijds. En aan jou dus de verplichting om je niveau te verlagen.


Geniet van de zonsondergang. Wij zijn elkaars aandacht niet waard.

Ik zou willen dat ik dat kon beoordelen.

Witte78
08-05-08, 20:43
Het is 'kan/ken je/jij ook Nederlands?'

Anywayz. Homosexualiteit is strijdig met de idee van seksuele selectie, een fout in de evolutie en zal tezijnertijd uit de genenpoel verwijderd moeten worden. Dat is als homosexualiteit aangeboren is en niet een zelfstandige keuze die door de religie als afkeurenswaardig aangemerkt wordt.

Hoe dan ook is die hele nichterij een saaie bedoening. Gaap.

In de veronderstelling zijnde dat je een moslim bent, is dit de eerste keer dat ik een moslim ET zie inzetten om z'n geloof te verdedigen.

Verder is het natuurlijk een zeer immoreel standpunt van die imambond. Wat moet er dan met die ouwe imams gebeuren? Ze worden zomaar ongeschikt geacht. Die komen dan zonder werk. :maf2:

Maar serieus, lijkt me een goeie zaak.

Éstranger
08-05-08, 20:47
En waarom ging Forkani niet naar de VIN?

VerbalSmaeel
08-05-08, 21:23
Dat is goed mogelijk een beperking mijnerzijds. En aan jou dus de verplichting om je niveau te verlagen.
Nou nee. Het is een vrijheid die ik niet wil/kan nemen. Ik heb al aan Pas uitgelegd waarom dat zo is. Zeiken kom je alvast niet verder mee.

VerbalSmaeel
08-05-08, 21:38
In de veronderstelling zijnde dat je een moslim bent, is dit de eerste keer dat ik een moslim ET zie inzetten om z'n geloof te verdedigen.

Verder is het natuurlijk een zeer immoreel standpunt van die imambond. Wat moet er dan met die ouwe imams gebeuren? Ze worden zomaar ongeschikt geacht. Die komen dan zonder werk. :maf2:

Maar serieus, lijkt me een goeie zaak.
Het is nergens voor nodig om mijn geloof te verdedigen. Je kan dingen proberen te verhelderen, meer niet.

Ik denk dat het niet zo uitmaakt. Het bestuur van een moskee kiest nog altijd zelf een imam die past bij de plaatselijke gemeenschap. Meestal krijgt de gemeenschap gewoon de imam die zij willen. De ouderen zijn in deze steeds meer ondervertegenwoordigd, dus is dat verloop een natuurlijk proces. Imams zijn sowieso niet in de aanbieding.

Koala64
08-05-08, 21:46
Het is 'kan/ken je/jij ook Nederlands?'

Anywayz. Homosexualiteit is strijdig met de idee van seksuele selectie, een fout in de evolutie en zal tezijnertijd uit de genenpoel verwijderd moeten worden. Dat is als homosexualiteit aangeboren is en niet een zelfstandige keuze die door de religie als afkeurenswaardig aangemerkt wordt.

Hoe dan ook is die hele nichterij een saaie bedoening. Gaap.
Homosexualiteit is een natuurlijk gegeven.
Geloof is een aangeleerd irrationeel soort denken gebaseerd op oncontroleerbare aan tijd en plaats gebonden aannames.

Benieuwd wat standvastiger zal blijken.

H.P.Pas
08-05-08, 22:00
Nou nee. Het is een vrijheid die ik niet wil/kan nemen. Ik heb al aan Pas uitgelegd waarom dat zo is. Zeiken kom je alvast niet verder mee.


En wel met de volgende snedige tekst:


Zeikerds die stuiten op de drempel van hun eigen fatsoenlijkheid zijn vreemden voor mij en zullen dat in hun voortdurend regres ook gewoon blijven.
:blij:
Valt niet mee jong, boven je hoofd witten met een tandenborstel.

mark61
09-05-08, 03:36
Het is 'kan/ken je/jij ook Nederlands?'

Nee, 'kan' is geen optie. Nederlands is geen multiple choice-taal.


Anywayz. Homosexualiteit is strijdig met de idee van seksuele selectie, een fout in de evolutie

Volgens de islam is de evolutietheorie onzin, dus waar bazel jij over?


en zal tezijnertijd uit de genenpoel verwijderd moeten worden.

Door wie? Miljoenen jaren van jouw 'sexuele selectie' hebben het 'gek genoeg' dus niet verwijderd.

Totaal in de war.

mark61
09-05-08, 03:38
Het is al een hele stap als je je eigen onvermogen onder ogen durft te zien. Ga zo door.

Ja, bij jou moeten we nog een jaar of 100.000 wachten tot dat uit jouw genenpool is verwijderd.

mark61
09-05-08, 03:40
Je stelt verder zelf dat je een onvermogen bezit om mijn tekstjes te begrijpen. Ik trek er slecht een conclusie uit,

die bepaaldelijk stompzinnig is. Autisme is inderdaad lastig te behandelen.

mark61
09-05-08, 03:41
Zeiken kom je alvast niet verder mee.

Waarom doe je dat dan?

Al Sawt
09-05-08, 10:45
Nieuwe imambond wil eigentijdse predikers
Geplaatst door KeesGerrit van Ittersum op donderdag 8 mei 2008 om 06:15u (Bron: De Pers)
AMSTERDAM (RKnieuws.net) - De nieuwe Marokkaanse Imam Bond wil een frisse wind door de moskee laten waaien, liefst in de Nederlandse taal. De oudere imams kijken wantrouwend toe.

Concurrentie is een gezonde zaak. Maar twee imambonden, is dat nou nodig? Yassin El Forkani vindt van wel. De jongerenprediker uit Amsterdam-Slotervaart is de interimvoorzitter van de Marokkaanse Imam Bond, die onlangs is opgericht.

Volgens El Forkani is er behoefte aan imams die de Nederlandse taal goed spreken en zich actief mengen in het islamdebat, zo vertelde hij dinsdag voor de radio van de Nederlandse Islamitische Omroep. En dat doen de huidige geestelijke leiders, van wie velen in het buitenland zijn opgeleid, te weinig.

‘Ze houden zich afzijdig in het islamdebat, dat erg scherp gevoerd wordt in Nederland. Waar is het geluid van de imams? Bovendien zie je dat jongeren op zoek zijn naar religieuze antwoorden. Dat moet je goed begeleiden. Wij willen die competenties aanscherpen, met taalcursussen en mediatraining.’

Kennelijk slaagt de al langer bestaande Vereniging Imams Nederland er niet in om zulke voorgangers af te leveren. Vicevoorzitter Mohamed Ousalah (VIN) was niet op de hoogte van de oprichting van de concurrent en erkent dat het pijn doet. ‘Wij hebben net allemaal dialogen met jongeren georganiseerd.’Onzin!

Invloed van imams op jongeren wordt zwaar overschat.
Laat imams preken wat ze willen preken!

knuppeltje
09-05-08, 10:58
Onzin!
Laat imams preken wat ze willen preken!

Mwa, dat geldt voor iedereen toch?