PDA

Bekijk Volledige Versie : Geert Wilders voor fusie tussen Nederland en Vlaanderen

Marsipulami
12-05-08, 10:53
Geert Wilders voor fusie tussen Nederland en Vlaanderen

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende moet zijn collega Yves Leterme eens polsen over een samensmelting van Nederland en Vlaanderen.

Dat zegt de omstreden Nederlandse politicus Geert Wilders maandag in De Telegraaf.

Wilders wil dat Nederlanders en Vlamingen zich in referenda uitspreken over zo'n fusie.

In november bleek uit onderzoek dat veel Wilders-stemmers positief staan tegenover een fusie tussen Vlaanderen en Nederland.

Volgens Wilders zou de nieuwe unie economisch goed zijn voor Nederland.

Hij vindt de politieke strubbelingen in BelgiŽ het bewijs dat het land beter kan ophouden te bestaan.

avb

Wilders voor fusie met BelgiŽ

Den Haag - Geert Wilders wil dat premier Balkenende eens gaat praten met zijn Vlaamse collega Yves Leterme om Nederland en Vlaanderen te laten samensmelten.

Dat zegt de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders maandag in een interview met De Telegraaf. Volgens Wilders zijn de Vlamingen en de Walen elkaar zat en zou een fusie tussen beide bovendien economisch goed zijn.

Nederland krijgt de haven Antwerpen erbij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, het schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager, zegt Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV).

Wilders stelt voor een referendum te houden, zowel in Nederland als in Vlaanderen. Wilders zegt overigens geen contact te hebben met het Vlaams Belang, de partij van Filip Dewinter.

knuppeltje
12-05-08, 10:59
Geert Wilders voor fusie tussen Nederland en Vlaanderen

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende moet zijn collega Yves Leterme eens polsen over een samensmelting van Nederland en Vlaanderen.

Dat zegt de omstreden Nederlandse politicus Geert Wilders maandag in De Telegraaf.

Wilders wil dat Nederlanders en Vlamingen zich in referenda uitspreken over zo'n fusie.

In november bleek uit onderzoek dat veel Wilders-stemmers positief staan tegenover een fusie tussen Vlaanderen en Nederland.

Volgens Wilders zou de nieuwe unie economisch goed zijn voor Nederland.

Hij vindt de politieke strubbelingen in BelgiŽ het bewijs dat het land beter kan ophouden te bestaan.

avb

Wilders voor fusie met BelgiŽ

Den Haag - Geert Wilders wil dat premier Balkenende eens gaat praten met zijn Vlaamse collega Yves Leterme om Nederland en Vlaanderen te laten samensmelten.

Dat zegt de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders maandag in een interview met De Telegraaf. Volgens Wilders zijn de Vlamingen en de Walen elkaar zat en zou een fusie tussen beide bovendien economisch goed zijn.

Nederland krijgt de haven Antwerpen erbij, een luchthaven, we hebben cultureel veel met elkaar gemeen, het zou goed zijn voor de werkgelegenheid, het zou ruimte geven, het schoolsysteem is goed, de belastingen zijn lager, zegt Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV).

Wilders stelt voor een referendum te houden, zowel in Nederland als in Vlaanderen. Wilders zegt overigens geen contact te hebben met het Vlaams Belang, de partij van Filip Dewinter.

Gekke Geertje is helemaal van het padje geraakt. Die weet niet eens dat BelgiŽ nog nooit echt heeft bestaan. :roker:
Maar hoe dan ook, wij willen jullie niet. :fuckit:

Marsipulami
12-05-08, 11:27
Gekke Geertje is helemaal van het padje geraakt. Die weet niet eens dat BelgiŽ nog nooit echt heeft bestaan. :roker:
Maar hoe dan ook, wij willen jullie niet. :fuckit:

Wij willen Nederland alleen overnemen als jullie de zaak op staande voet ontruimen.

mark61
12-05-08, 11:31
Wij willen Nederland alleen overnemen als jullie de zaak op staande voet ontruimen.

Heeft Flipje geen baantje voor hem? Alsjebliehieft...

Julien
12-05-08, 12:01
Hij heeft wel een punt wat betreft de economie. Nederland en Vlaanderen hebben samen een geweldig groot BNP, 2 wereldhavens, 2 grote internationale luchthavens etc.
Nederland+Vlaanderen kunnen concurreren met de Europese G7 landen (regio's Ruhrgebied, Povlakte, Noord Frankrijk)

Maar Nederland en BelgiŽ kennende, zullen ze eerst eindeloos miereneuken..
Wel zonde voor deze kans.

Ron Haleber
12-05-08, 12:13
WŲltgens - pvda - heeft al eerder gepleit voor een soort fusie van NL met Rijnland Westfalen.

Ligt veel meer voor de hand vanuit de economie... :lole:

Slinger
12-05-08, 12:23
Hij heeft wel een punt wat betreft de economie. Nederland en Vlaanderen hebben samen een geweldig groot BNP, 2 wereldhavens, 2 grote internationale luchthavens etc.
Nederland+Vlaanderen kunnen concurreren met de Europese G7 landen (regio's Ruhrgebied, Povlakte, Noord Frankrijk)

Maar Nederland en BelgiŽ kennende, zullen ze eerst eindeloos miereneuken..
Wel zonde voor deze kans.

Het zal niet gebeuren want Frankrijk zou nooit accepteren dat het zijn satellietstaat in het noorden kwijtraakt...

1973Tanger
12-05-08, 12:24
WŲltgens - pvda - heeft al eerder gepleit voor een soort fusie van NL met Rijnland Westfalen.

Ligt veel meer voor de hand vanuit de economie... :lole:

Doe die er dan maar ook bij. Heb trouwens familie daar wonen. Dacht overigens dat Wilders xenofoob was? Waarschijnlijk heeft het te maken met zijn grensgevalletje?

Slinger
12-05-08, 12:29
Doe die er dan maar ook bij. Heb trouwens familie daar wonen. Dacht overigens dat Wilders xenofoob was? Waarschijnlijk heeft het te maken met zijn grensgevalletje?

Vlamingen en Duitsers, daar heeft hij niets tegen hoor. Die gedragen zich meestal ook wel goed.

1973Tanger
12-05-08, 12:35
Vlamingen en Duitsers, daar heeft hij niets tegen hoor. Die gedragen zich meestal ook wel goed.

In de meeste gevallen beter. Kijk eens naar hun drugsbeleid (althans die van duitsland). Zullen ze hier niet blij mee zijn (inclusief de overheid) die meeprofiteerd van wietinkomsten hier verhandelbaar.

Slinger
12-05-08, 12:41
In de meeste gevallen beter. Kijk eens naar hun drugsbeleid (althans die van duitsland). Zullen ze hier niet blij mee zijn (inclusief de overheid) die meeprofiteerd van wietinkomsten hier verhandelbaar.

Ja, dat kunnen ze doen omdat hun probleemgevallen naar Nederland komen. In Amsterdam zitten heel wat Duitse junkies.

Ron Haleber
12-05-08, 12:46
In Amsterdam zitten heel wat Duitse junkies.

waar we graag vanaf wilen!:D

Slinger
12-05-08, 12:50
waar we graag vanaf wilen!:D

Ja, maar ergens moet er toch een laagste punt zijn. Misschien kan dat Keulen worden.

1973Tanger
12-05-08, 12:53
Ja, maar ergens moet er toch een laagste punt zijn. Misschien kan dat Keulen worden.

Denk eerder dat ze hier na een tijdje onder invloed van globale warming juist die kant op zullen vluchten?

1973Tanger
12-05-08, 12:54
Ja, dat kunnen ze doen omdat hun probleemgevallen naar Nederland komen. In Amsterdam zitten heel wat Duitse junkies.

Minderheidsbelang.

Slinger
12-05-08, 12:55
Denk eerder dat ze hier na een tijdje onder invloed van globale warming juist die kant op zullen vluchten?

Ik zou er wel willen wonen. Mooie stad, vriendelijke Duitse mensen, weinig criminaliteit, weinig junks. (Die zitten dus in Amsterdam). "KŲln ist harmloss".

1973Tanger
12-05-08, 12:57
Ik zou er wel willen wonen. Mooie stad, vriendelijke Duitse mensen, weinig criminaliteit, weinig junks. (Die zitten dus in Amsterdam). "KŲln ist harmloss".

KŲln is prachtig met haar dom. Kom er graag.

Slinger
12-05-08, 13:02
KŲln is prachtig met haar dom. Kom er graag.

Ik ben er ťťn keer geweest. Toen ik het Domplein opkwam stond ik helemaal perplex. Heb toen een uur lang niets anders gedaan dan zitten kijken.

1973Tanger
12-05-08, 13:03
Ik ben er ťťn keer geweest. Toen ik het Domplein opkwam stond ik helemaal perplex. Heb toen een uur lang niets anders gedaan dan zitten kijken.

Je nek deed zeker op een gegeven ogenblik pijn hŤ? :D

Slinger
12-05-08, 13:11
Je nek deed zeker op een gegeven ogenblik pijn hŤ? :D

Yes, en je denkt aan de middeleeuwen, de Amerikanen en de Keulse burgers in de oorlog.

1973Tanger
12-05-08, 13:11
Yes, en je denkt aan de middeleeuwen, de Amerikanen en de Keulse burgers in de oorlog.

Wat is daarmee dan? middeleeuwen - dom. Amerikanen - WO2. Burgers - bombardementen of iets dergelijks?

Slinger
12-05-08, 13:20
Wat is daarmee dan? middeleeuwen - dom. Amerikanen - WO2. Burgers - bombardementen of iets dergelijks?

Nou, de Dom is in de Middeleeuwen gebouwd, een periode die een tijd lang als dom en achterlijk werd beschouwd, een terugval in de westerse beschaving. Maar men was toch blijkbaar in staat een dergelijk kunstwerk voort te brengen.
De Amerikanen en Engelsen hebben het hele centrum van Keulen totaal plat gegooid maar de Dom bewust gespaard. Toen er toch een bom op viel hebben de Keulse burgers massaal samengewerkt om het gebouw te redden. Dat is gelukt.

1973Tanger
12-05-08, 13:25
Nou, de Dom is in de Middeleeuwen gebouwd, een periode die een tijd lang als dom en achterlijk werd beschouwd, een terugval in de westerse beschaving. Maar men was toch blijkbaar in staat een dergelijk kunstwerk voort te brengen.
De Amerikanen en Engelsen hebben het hele centrum van Keulen totaal plat gegooid maar de Dom bewust gespaard. Toen er toch een bom op viel hebben de Keulse burgers massaal samengewerkt om het gebouw te redden. Dat is gelukt.

Wist je dat die tijd ambachtslieden hun ambacht uiterst serieus namen. Er al sprake was van een beroepsgeheim. Dat ze verenigd waren in gilden (de tegenwoordige vakbonden) en voorloper van de vrijmetselarij. Hun werk werd zeer gewaardeerd en dat is te zien. Trouwens ook in Chartres en overige plaatsen.

Slinger
12-05-08, 13:28
Wist je dat die tijd ambachtslieden hun ambacht uiterst serieus namen. Er al sprake was van een beroepsgeheim. Dat ze verenigd waren in gilden (de tegenwoordige vakbonden) en voorloper van de vrijmetselarij. Hun werk werd zeer gewaardeerd en dat is te zien. Trouwens ook in Chartres en overige plaatsen.

Ja, daar weet ik wel iets van... :stout:

Eni
12-05-08, 13:39
Niks fuseren, annexeren! Nou ja Antwerpen dan, de rest van de zooi mogen ze houden.

knuppeltje
12-05-08, 15:13

Ok, wie wil je hebben: Friezen of LImburgers?

knuppeltje
12-05-08, 15:16
Het zal niet gebeuren want Frankrijk zou nooit accepteren dat het zijn satellietstaat in het noorden kwijtraakt...

Haha, Als de Fransen ergens op neer kijken dan zijn het wel de Walen.

Marsipulami
12-05-08, 15:31
Ok, wie wil je hebben: Friezen of LImburgers?

Ik zei ontruimen. Iedereen opkrassen dan kunnen we een mooie parkeerplaats maken van Nederland.

knuppeltje
12-05-08, 15:36
Ik zei ontruimen. Iedereen opkrassen dan kunnen we een mooie parkeerplaats maken van Nederland.

Parkeerplaatsen van maken, jullie?
Als het maar geen parkeergarages zijn toch zeker?
Ben nu maar blij dat jullie weer sinds een aantal jaren met beton mogen werken aan de kunstwerken van de E-wegen, want viaducten konden jullie niet eens zelf bouwen, en de parkeerkelders onder de EEG kantoren zijn dan ook door Nedelandse koppelbazen gebouwd, haha.

Daluurman
12-05-08, 16:21
Er zijn zo veel verschillen.

Zuidelijke types staan zogenaamd gezellig met je te praten en als je vertrekt zeggen ze achter je rug om: "kijk, daar gaat die klootzak". Dat is het beeld wat veel noordelijke Nederlanders hebben van zuidelijke Nederlanders/Belgen.

Een wetenswaardig statistiekje: Vlamingen plegen drie keer zo veel zelfmoord dan Hollanders. Er zijn ook meer echtscheidingen. Dat komt allebei omdat het gesloten opkroppers zijn. De Hollander-met-zijn-grote-bek leeft gewoon langer.

Zoals ik het ook zie: Vlamingen genieten meer van eten en drinken, maar ze zijn sociaal afstandelijk en stijf en dat is ook een gemist genot. Nederlanders reizen meer, vrijen meer, dansen meer.

En ook ... niemand spelt en schrijft zo correct als een hoogopgeleide Vlaming. Maar zo spitsvondig of ad rem als een Hollander of Duitser zijn ze zelden. Ondernemerschap is ook ver te zoeken in Vlaanderen. Het is een hoogontwikkelde volgerscultuur.

Daarentegen vinden Belgen het nu eenmaal leuk om zo minachtend te doen over Nederlanders. Vraag ze ook maar eens over Hollands bier en sleurhutten. :boogjes:

Ik herinner mij de uitkomsten van een pan-Europees onderzoek naar de mate van cultuurovereenkomst en -verschil. Wat bleek? Nederlanders komen qua gewoonten, leefwijze en cultuur nagenoeg overeen met de inwoners van Skandinavische landen (m.n. Zweden) en nauwelijks met Belgen. Scandinavische films zouden zo in Nederland kunnen zijn opgenomen. Ik herken er zoveel in, met name de intermenselijke relaties en dialogen.Als ik naar een Belgische film kijk, denk ik: "wat gek, die mensen spreken Nederlands maar ze lijken in een ver, ver land te wonen". Ik vermoed dat dat te maken heeft met een genetische kwestie. De Germaanse invloed is nu eenmaal veel sterker in Nederland dan in BelgiŽ waar meer een Keltische invloed heerst.

Ron Haleber
13-05-08, 10:09
Er zijn zo veel verschillen.

Ik herinner mij de uitkomsten van een pan-Europees onderzoek naar de mate van cultuurovereenkomst en -verschil. Wat bleek? Nederlanders komen qua gewoonten, leefwijze en cultuur nagenoeg overeen met de inwoners van Skandinavische landen (m.n. Zweden) en nauwelijks met Belgen. Scandinavische films zouden zo in Nederland kunnen zijn opgenomen. Ik herken er zoveel in, met name de intermenselijke relaties en dialogen.Als ik naar een Belgische film kijk, denk ik: "wat gek, die mensen spreken Nederlands maar ze lijken in een ver, ver land te wonen".

Ik vermoed dat dat te maken heeft met een genetische kwestie. De Germaanse invloed is nu eenmaal veel sterker in Nederland dan in BelgiŽ waar meer een Keltische invloed heerst.

Ik vond je stuk best vermakelijk...:D

Maar het weerzinwekkend racistische slot ervan ontsiert het geheel...:schrik:

Op welk serieus genetisch onderzoek - als dat al relevant zou zijn - baseer je dat racisme...?

Uit de duim gezogen racisme hoort niet op Maroc.nl thuis! :fuckit:

Marsipulami
13-05-08, 10:16
Vlaams Belang steunt Geert Wilders' pleidooi voor een Groot Nederland

De Nederlandse politicus Geert Wilders wil een fusie tussen Nederland en Vlaanderen. In het Vlaamse politieke landschap loopt enkel het VB warm voor die gedachte.

In de krant De Telegraaf brak de omstreden politicus een lans voor de Groot-Nederlandse gedachte. Een unie met Vlaanderen, redeneert Wilders, kan Nederland alleen ten goede komen: een haven, een luchthaven, lagere belastingen en een goed schoolsysteem. 'Dat de geesten ook in Nederland rijpen, kunnen we enkel toejuichen', zegt VB-voorzitter Valkeniers.

Wilders wil een referendum in Nederland en Vlaanderen met de vraag of de lage landen verenigd moeten worden. In Vlaanderen zijn in de meeste partijen wel enkelingen te vinden voor een unie tussen Vlaanderen/BelgiŽ en Nederland. Ex-sp.a-voorzitter Louis Tobback bijvoorbeeld, die tien jaar geleden nog verraste met de uitspraak dat de scheiding van de Nederlanden in 1831 een historische vergissing was. Ook Luc Versteylen, die aan de wieg stond van Agalev, is gewonnen voor een Groot Nederland.

Maar terwijl de sympathie voor een hereniging met Nederland in de andere partijen beperkt blijft tot individuen, is het Vlaams Belang als partij de Groot-Nederlandse gedachte genegen. Voor het VB is de Vlaamse onafhankelijkheid een eerste stap naar samenwerking met Nederland. "Nederlanders en Vlamingen vertonen heel wat gemeenschappelijke kenmerken. Ze zijn twee loten aan dezelfde stam", stelt het partijprogramma. Maar terwijl de partij vroeger openlijk voor een hersteld Dietsland pleitte, heeft het partijprogramma het nu over "de wenselijkheid om tot een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland te komen". In afwachting pleit het VB ervoor nu al zoveel mogelijk politieke beslissingen op elkaar af te stemmen.

"We zijn nog altijd gewonnen voor een Federatie der Nederlanden", verzekert Bruno Valkeniers. "De Vlaamse onafhankelijkheid is ons eerste doel, maar het naar elkaar toegroeien van Vlaanderen en Nederland is het onvermijdelijke vervolg. Uit economische noodzaak, om onze cultuur en onze taal te verstevigen, en wat mij betreft ook uit overtuiging. We moeten verenigen wat veel te lang gescheiden is."

Voor de uitleg waarom de Groot-Nederlandse gedachte niet langer expliciet in het partijprogramma staat, verwijst Valkeniers naar zijn voorgangers. Maar dat het te maken zou hebben met de ambivalente houding tegenover Nederlanders die bij nogal wat Vlamingen leeft, ontkent de VB-voorzitter. "U verwijst allicht naar de uitspraak van Marc Van Peel dat hij liever met tien Marokkanen dan met ťťn Nederlander op een onbewoond eiland zou zitten. Die uitspraak dateert van lang geleden. We stellen tevreden vast dat de geesten, zeker in Nederland, in dezelfde richting evolueren. We blijven gewonnen voor een Federatie der Nederlanden."

Voor de Vlaams-nationalistische tak die de Groot-Nederlandse gedachte hoog in het vaandel voert, is er nog altijd de VB-mantelorganisatie Voorpost. Die ziet bij voorkeur ook Frans-Vlaanderen deel uitmaken van Rijksnederland. Bedoeling is samen de Nederlandse identiteit en eigenheid te beschermen. (Tom Cochez)
13/05/08 07u12

knuppeltje
13-05-08, 10:42
Vlaams Belang steunt Geert Wilders' pleidooi voor een Groot Nederland

Wat een stumpers zijn dat toch. Die vlaskop van ons moet helemaal niets van het Vlaams Belang hebben, en al helemaal niet van die Flipke van jullie. :roker:

Julien
13-05-08, 10:44
Maar het weerzinwekkend racistische slot ervan ontsiert het geheel...:schrik:

Op welk serieus genetisch onderzoek - als dat al relevant zou zijn - baseer je dat racisme...?

Uit de duim gezogen racisme hoort niet op Maroc.nl thuis! :fuckit:

Dat is toch geen racisme, maar gewoon historisch uitlegbaar.
Nederland is van oudsher bevolkt door Germaanse stammen, m.u.v. de Romeinen, en BelgiŽ heeft ook lange tijd Keltische stammen op haar grondgebied gehad.

Het woord 'ras' is misschien discutabel, maar niet iedereen die het woord 'ras' gebruikt is een racist hoor. Volgens mij zijn er genoeg wetenschappers die spreken over een indo-europees, semitisch, mongools en negroide ras. Zolang je er geen kwalificaties bij plaatst, vind ik daar niks mis mee.

Ron Haleber
13-05-08, 11:51
Dat is toch geen racisme, maar gewoon historisch uitlegbaar.
Nederland is van oudsher bevolkt door Germaanse stammen, m.u.v. de Romeinen, en BelgiŽ heeft ook lange tijd Keltische stammen op haar grondgebied gehad.

Het woord 'ras' is misschien discutabel, maar niet iedereen die het woord 'ras' gebruikt is een racist hoor. Volgens mij zijn er genoeg wetenschappers die spreken over een indo-europees, semitisch, mongools en negroide ras. Zolang je er geen kwalificaties bij plaatst, vind ik daar niks mis mee.

Julien, het ging niet om 'rasverschil'- wat dat ook moge zijn.

Maar die meneer baseerde zich op genetische overerving. En niet van fysieke zaken als huidskleur en zo...

Maar van psychisch karakter - tussen germanen en kelten - wie waren en zijn dat dan wel? -...

Dan wordt het racisme!

Het oude onderscheid tussen nature en nurture lijkt mij hier relevant...

mark61
13-05-08, 12:12
Volgens mij zijn er genoeg wetenschappers die spreken over een indo-europees, semitisch, mongools en negroide ras. Zolang je er geen kwalificaties bij plaatst, vind ik daar niks mis mee.

Als dat zo is zijn ze een schande voor hun beroepsgroep.

Julien
13-05-08, 12:23
Als dat zo is zijn ze een schande voor hun beroepsgroep.

Nee wetenschappers behoren niet zichzelf te censureren omdat sommige burgers persť overdreven politiek correct willen zijn en/ of last hebben van frustraties.

Als jij het woord semiet of negroide gebruikt, maak jij ook al onderscheid tussen mensen. Ben jij dan ook gelijk een racist?

Het woord ras is geen scheldwoord. Gewoon een benaming voor een deel van de mensheid. Ik snap niet waar die korte lontjes vandaan komen als men het over rassen heeft. Zoals ik net al zei, is er waarschijnlijk wat mis met die mensen (die zich druk maken om het woord ras) omdat ze dan geconfronteerd worden met hun eigen onderbewuste gedachten.

Als ik spreek over rassen dan weet ik 100% van mezelf dat ik er geen kwalificaties bij maak. Als je kan zeggen dat Fransen chauvinistischer zijn dan Belgen en Nederlanders meer drinken dan Portugezen, dan moet je ook kunnen zeggen dat er ook verschillen zijn tussen rassen onderling.

Tomas
13-05-08, 12:26

Men spreekt wel van kenmerken, maar nooit van ras. Negroide uiterlijk ofzo, maar niet van Negroide ras.

In Amerika is het geloof ik wel vrij gangbaar om zo over mensen te spreken. Maar niet door wetenschappers. Iedereen behalve wetenschappers.

In de biologie bestaan geen rassen. Dat is een menselijke uitvinding.

The_Grand_Wazoo
13-05-08, 13:45
We gaan hier toch niet serieus aan de slag met 'keltische' en 'germaanse' cultuur. Alsjeblieft, reductie tot imaginaire grootheden hebben nog nooit wat opgeleverd. Kort gezegd: wordt hier gerefereerd aan de Keltische cultuurgroepen in uit het huidige Zwitserland of het huidige Ierland of de Germaanse stammen uit het huidige Noord Duitsland?
Leg nou eens uit ... van wie heeft de Nederlander zijn gierigheid en de Belg zijn domheid geerfd?

mark61
13-05-08, 13:52
Nee wetenschappers behoren niet zichzelf te censureren omdat sommige burgers persť overdreven politiek correct willen zijn en/ of last hebben van frustraties.

Als jij het woord semiet of negroide gebruikt, maak jij ook al onderscheid tussen mensen. Ben jij dan ook gelijk een racist?

Het woord ras is geen scheldwoord. Gewoon een benaming voor een deel van de mensheid. Ik snap niet waar die korte lontjes vandaan komen als men het over rassen heeft. Zoals ik net al zei, is er waarschijnlijk wat mis met die mensen (die zich druk maken om het woord ras) omdat ze dan geconfronteerd worden met hun eigen onderbewuste gedachten.

Als ik spreek over rassen dan weet ik 100% van mezelf dat ik er geen kwalificaties bij maak. Als je kan zeggen dat Fransen chauvinistischer zijn dan Belgen en Nederlanders meer drinken dan Portugezen, dan moet je ook kunnen zeggen dat er ook verschillen zijn tussen rassen onderling.

Wat betekent 'ras' dan volgens jou? Het heeft geen functionele betekenis.

H.P.Pas
13-05-08, 14:38
[SIZE="4"]
'Dat de geesten ook in Nederland rijpen, kunnen we enkel toejuichen', zegt VB-voorzitter Valkeniers.

Wie Wilders met geesten in verband brengt ziet spoken.

Dinah_Tanger
13-05-08, 17:40
Nu de moslims geen discussie met Wilders aan willen gaan en dus het hele Fitna verhaal als een nachtkaars aan het uitgaan is, zoekt Widers nieuwe wegen om in de belangstelling te blijven. Zijn nieuwe ideeŽn zijn echter zo mogelijk nog gekker en onrealistischer dan zijn ideeŽn over de islam.
Zo zitten Vlamingen helemaal niet op een fusie met Nederland te wachten. Precies de houding die Wilders tentoon spreidt, is daar debet aan: "Nederland krijgt er een haven en een vliegveld bij", ja leuk, maar wat krijgen de Vlamingen? Vlaanderen heeft dezelfde problemen met werkgelegenheid en vergrijzing als Nederland, is even dichtbevolkt, heeft weliswaar een lagere vermogensbelasting maar daar staat een hogere inkomsten belasting tegenover.

mark61
13-05-08, 19:16
"U verwijst allicht naar de uitspraak van Marc Van Peel dat hij liever met tien Marokkanen dan met ťťn Nederlander op een onbewoond eiland zou zitten.

:hihi: Zo mogen we het horen.

Marsipulami
14-05-08, 12:13
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2008/05/12/wilders.jpg

Bart
15-05-08, 12:04
Zo zitten Vlamingen helemaal niet op een fusie met Nederland te wachten. Precies de houding die Wilders tentoon spreidt, is daar debet aan: "Nederland krijgt er een haven en een vliegveld bij", ja leuk, maar wat krijgen de Vlamingen? Vlaanderen heeft dezelfde problemen met werkgelegenheid en vergrijzing als Nederland, is even dichtbevolkt, heeft weliswaar een lagere vermogensbelasting maar daar staat een hogere inkomsten belasting tegenover.

Nou, er zitten ook voor Vlamingen wel degelijk voordelen aan zo'n fusie. Het argument van de haven en het vliegveld geldt net zo goed voor Vlaanderen. Maar nog belangrijker voor beide is dat schaalvergroting leidt tot economische voordelen, onder andere door een hogere arbeidsmobiliteit. Ook politiek is het van belang, aangezien een Nederland/Vlaanderen combinatie tot meer macht leidt (waarschijnlijke opname in de G7, meer invloed in de EU) en dat heeft weer gevolgen voor de economie. Tot slot kunnen de algemene middelen in een groter land van 22 miljoen mensen beter verdeeld worden en kan de overheid efficienter werken, waardoor de belastingen omlaag kunnen, wat op zichzelf weer een stimulerende werking op de economie heeft. Voorwaarde is natuurlijk wel dat zo'n fusie niet wordt aangegrepen om meer stroperigheid te creeren.

Ondanks dat ik niks van Wilders moet hebben heeft hij hier best wel een goed punt.

Dinah_Tanger
15-05-08, 16:58
[QUOTE]
Ondanks dat ik niks van Wilders moet hebben heeft hij hier best wel een goed punt.

Je lost geen probleem op door een ander te scheppen. Vlamingen en Nederlanders spreken wel dezelfde taal - de Vlamingen het best - maar hebben ook 500 jaar gescheiden ontwikkeling achter zich waardoor ze cultureel gedivergeerd zijn. Het zou beter zijn om de Benelux-gedachte nieuw leven in te blazen en via die weg een geleidelijk naar elkaar toe groeien te stimuleren. Dus inclusief Walen en Letzeburgers. Dat geeft een groter draagvlak voor het financieren van de herstructurering van Wallonie. En Frans en Letzeburgs sprekende delen in een unie-staat hoeven net zo min een probleem te zijn als Fries en Limburgs sprekende. Uiteindelijk zou zo een economisch en getalsmatig sterke staat ontstaan met een duidelijk profiel en kracht in EU-verband waar alle burgers profijt van hebben.

Er zijn ook veel Vlamingen bij wie de rillingen al over het lijf lopen bij de gedachte dat er nog een De Winter vanachter de blonde top der duinen zal verschijnen om onheil te komen prediken. De mensen willen met rust gelaten worden en lekker hun broodje met pindakaas eten, gezeten achter hun spelcomputer.

knuppeltje
15-05-08, 17:01
[quote=Bart;3629979].

Het zou beter zijn om de Benelux-gedachte nieuw leven in te blazen en via die weg een geleidelijk naar elkaar toe groeien te stimuleren.

Zou het niet veel beter zijn als alle Europianen dichter naar elkaar groeien.

Bart
15-05-08, 19:43
[quote=Bart;3629979].

Je lost geen probleem op door een ander te scheppen. Vlamingen en Nederlanders spreken wel dezelfde taal - de Vlamingen het best - maar hebben ook 500 jaar gescheiden ontwikkeling achter zich waardoor ze cultureel gedivergeerd zijn. Het zou beter zijn om de Benelux-gedachte nieuw leven in te blazen en via die weg een geleidelijk naar elkaar toe groeien te stimuleren. Dus inclusief Walen en Letzeburgers. Dat geeft een groter draagvlak voor het financieren van de herstructurering van Wallonie. En Frans en Letzeburgs sprekende delen in een unie-staat hoeven net zo min een probleem te zijn als Fries en Limburgs sprekende. Uiteindelijk zou zo een economisch en getalsmatig sterke staat ontstaan met een duidelijk profiel en kracht in EU-verband waar alle burgers profijt van hebben.

Dat valt wel mee hoor. Het cultuurverschil tussen de Randstad en de rest van Nederland is groter dan het verschil tussen Nederland als geheel (wat dus NIET de Randstad is, ondanks wat veel Hollanders schijnen te denken) en Vlaanderen. Bovendien, economisch gezien liggen Vlaanderen en Nederland zeer dicht bij elkaar met veel hoogwaardig technologische industrie en een zeer sterke dienstensector, terwijl Wallonie met haar overwegend zware industrie volledig anders is. Luxemburg staat economisch wel weer dichter bij ons (ook qua taal overigens).

Taal was trouwens ook 1 van de hoofdredenen voor de Belgische Revolutie van 1830-1839, omdat de Brusselse aristocratie en gegoede burgerij, die allemaal Frans spraken, het niet konden verkroppen dat zij werden geregeerd vanuit Den Haag door een Nederlandstalige meerderheid. De Vlamingen hadden destijds niet zoveel te vertellen in wat nu Belgie is.