PDA

Bekijk Volledige Versie : Geloof in bestaan E.T. niet strijdig met katholieke leer



Marsipulami
13-05-08, 20:39
Geloof in bestaan E.T. niet strijdig met katholieke leer


Hilversum (Van onze redactie) 13 mei 2008 - Het geloof in het bestaan van buitenaardse wezens is niet in strijd met de katholieke leer. Het aanvaarde van extraterrestrieel leven kan immers Gods vrije scheppingskracht niet aan banden leggen. Dat zegt pater José Gabriel Funes, directeur van de Vaticaanse sterrenwacht, vandaag in L’Osservatore Romano.

Geloof en wetenschap
In een artikel met de titel Het buitenaards wezen is mijn broeder, benadrukt de Argentijnse pater jezuïet dat in God geloven en wetenschap bedrijven niet met elkaar in strijd zijn. Geloof en rede zijn volgens hem de twee vleugels waarmee de menselijke geest kan opstijgen. “Er is geen tegenstelling tussen wat wij door het geloof kennen en wat wij leren via de wetenschap.”

ronald
13-05-08, 20:46
Oeiii.... schrok ik even.... ik dacht dat de titel op de Evolutie Theorie duidde.... :-)

Slinger
13-05-08, 20:59
Geloof in bestaan E.T. niet strijdig met katholieke leer


Hilversum (Van onze redactie) 13 mei 2008 - Het geloof in het bestaan van buitenaardse wezens is niet in strijd met de katholieke leer. Het aanvaarde van extraterrestrieel leven kan immers Gods vrije scheppingskracht niet aan banden leggen. Dat zegt pater José Gabriel Funes, directeur van de Vaticaanse sterrenwacht, vandaag in L’Osservatore Romano.

Geloof en wetenschap
In een artikel met de titel Het buitenaards wezen is mijn broeder, benadrukt de Argentijnse pater jezuïet dat in God geloven en wetenschap bedrijven niet met elkaar in strijd zijn. Geloof en rede zijn volgens hem de twee vleugels waarmee de menselijke geest kan opstijgen. “Er is geen tegenstelling tussen wat wij door het geloof kennen en wat wij leren via de wetenschap.”

Nou gelukkig maar Mars, je kunt weer gerust zijn. Als je in ET gelooft, heb je het fiat van de curie in het Vaticaan.
:maf:

Marsipulami
13-05-08, 21:38
Oeiii.... schrok ik even.... ik dacht dat de titel op de Evolutie Theorie duidde.... :-)

Tegen de evolutietheorie heeft het Vaticaan al veel langer geen bezwaar meer.

ronald
14-05-08, 01:04
Tegen de evolutietheorie heeft het Vaticaan al veel langer geen bezwaar meer.

Laaaa.....

Charlus
14-05-08, 07:57
Evolutie Theorie
Hele goeie theorie. Ik dacht dat met E.T. letterlijk dat beestje van Steven Spielberg werd bedoeld. Toen ik zag dat jij gereageerd had, concludeerde ik dat E.T. wel zou staan voor de evolutietheorie.

H.P.Pas
14-05-08, 09:20
Tegen de evolutietheorie heeft het Vaticaan al veel langer geen bezwaar meer.


Laaaa.....
Dat heb ik je ook al paar maal gezegd.
Bitter kruid in de oren waarschijnlijk.

mark61
14-05-08, 09:59
Dat heb ik je ook al paar maal gezegd.
Bitter kruid in de oren waarschijnlijk.

Hij vindt het blijkbaar niet leuk. Alleen kruid in de oren en hard laaa roepen helpt dan nog om het onontkenbare buiten te houden. Misschien is Harun Yahya wat voor hem?

Ron Haleber
14-05-08, 12:52
Wat fijn dat die wezens dus toch bestaan!

Opent grote perspectieven voor al die vreemde buitenaardse almachtige Goden, die heerschappen, die vooral bij fundamentalisten zo in de mode zijn tegenwoordig...:wink:


Zelf ga ik maar mijn favoriete Griekse Klassieken en Hölderlin met nieuwe ogen lezen...

Blijken die verhalen toch nog echt waar!:student:

ronald
14-05-08, 16:45
Dat heb ik je ook al paar maal gezegd.
Bitter kruid in de oren waarschijnlijk.

Hebben we ooit over alians gediscussieerd dan?
Maar ummmm.... ik ben van een andere club hè.

ronald
14-05-08, 16:51
Hij vindt het blijkbaar niet leuk. Alleen kruid in de oren en hard laaa roepen helpt dan nog om het onontkenbare buiten te houden. Misschien is Harun Yahya wat voor hem?

Laaa....sinds de publicatie van Soykırım Yalanı is het "not done".

ronald
14-05-08, 16:54
Tegen de evolutietheorie heeft het Vaticaan al veel langer geen bezwaar meer.

In zijn geheel? Kan me niet voorstellen.

Daluurman
14-05-08, 17:12
De mens stamt af van de apen en de mens is niet het enige intelligente wezen in het universum.

H.P.Pas
14-05-08, 17:15
In zijn geheel? Kan me niet voorstellen.

There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy.

Marsipulami
14-05-08, 17:23
In zijn geheel? Kan me niet voorstellen.

Het is een valabele wetenschappelijke hypothese. Maar ook niet meer dan dat.

Charlus
14-05-08, 18:12
Het is een valabele wetenschappelijke hypothese. Maar ook niet meer dan dat.
Is er volgens jou nog verschil tussen een hypothese en een theorie?

ronald
14-05-08, 23:53
There are more things in heaven and earth, Horatio,
Than are dreamt of in your philosophy.

Nu heb je het weer over aliens.... ik over de E.Theorie. Stuivertje wisselen of Babylonische spraakverwarring?

ronald
14-05-08, 23:54
Het is een valabele wetenschappelijke hypothese. Maar ook niet meer dan dat.

Maar jij wilt zeggen dat het Vaticaan dat inhoudelijk accepteert?

naam
15-05-08, 08:44
Katholieke kerk meets scientology.

Hubbard geloofde dat de aarde zeventig miljoen jaar geleden werd geteisterd door de tiran Xenu. Als gevolg van dit schrikbewind leeft de mens nu met trauma's die slechts kunnen worden bestreden met diverse cursussen die de Scientology kerk aanbiedt

knuppeltje
15-05-08, 09:09
Katholieke kerk meets scientology.

Hubbard geloofde dat de aarde zeventig miljoen jaar geleden werd geteisterd door de tiran Xenu. Als gevolg van dit schrikbewind leeft de mens nu met trauma's die slechts kunnen worden bestreden met diverse cursussen die de Scientology kerk aanbiedt

Tegen een betaling van een vriendenprijsje neem ik aan. :maf2:

Ron Haleber
15-05-08, 10:35
Tegen een betaling van een vriendenprijsje neem ik aan. :maf2:

Sjeich Fawas geeft ongelovigen van maroc.nl 10% korting!

Na het zich laten besnijden is het voor hen gratis!:)

knuppeltje
15-05-08, 10:39
Sjeich Fawas geeft ongelovigen van maroc.nl 10% korting!

Na het zich laten besnijden is het voor hen gratis!:)

Dat laatste vind ik dan weer geen klant vriendelijke daad. :huil:
Aan mijn leuter geen gepeuter dus. :fuckit2:

mark61
15-05-08, 10:45
Het Vaticaan zit blijkbaar in zijn alien love periode.

Ron Haleber
15-05-08, 11:18
Het Vaticaan zit blijkbaar in zijn alien love periode.

Nu de moslims niet te bekeren blijken, werkt het Vaticaan met zijn beroemd observatorium grensverleggend!

Lees met Mars de Osservatore Romano! :maf2: