PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims klagen over bouwvakker in korte broek



mark61
18-05-08, 15:27
za 17 mei 2008, 05:30 | 1149 reacties

door Coen Springelkamp
ALMERE - Of de heren bouwvakkers even hun korte broek willen omwisselen voor een exemplaar met lange pijpen? Dat kregen werklieden afgelopen week van de uitvoerder van een groot renovatieproject in Almere te horen. Islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over te blote kleding van de bouwers.

Om niet te bezwijken in de tropische hitte van de afgelopen weken hadden de mannen hun werkoverall ingeruild voor een korte broek en T-shirt. "We liepen allemaal in korte broek", vertelt bouwvakker Robin Willemsen. Hij renoveert samen met collega's de buitenkant van 750 woningen van woningbouwvereniging De Goede Stede in Stedenwijk-Noord in Almere.

De bouwvakkers kregen het nieuws van de uitvoerder te horen. Willemsen: " Hij kwam de keet binnen en zei dat er een klacht was binnengekomen van islamitische buurtbewoners. Ze vonden onze kleding te bloot en te kort." De gespierde mannen namen de opmerking voor kennisgeving aan. "Je denkt toch niet dat ik in die bloedhitte in een overall ga lopen klussen?" aldus Willemsen. De korte broek bleef daarom aan. Voor Richard Hoekert van bouwbedrijf Mateboer uit Kampen zijn de klachten nieuw. "Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook" , aldus Hoekert. "Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4013865/_Moslims_klagen_over_korte_broek__.html?pageNumber =14

Nederland mijn vaderland :hihi:

Witte78
18-05-08, 15:32
Zeiken is onze nationale sport. Integratie is dus gelukt ;)

mark61
18-05-08, 15:45
Zeiken is onze nationale sport. Integratie is dus gelukt ;)


Zo is dat. Het wachten is nog slechts op moslima's die klagen dat bouwvakkers niet naar ze fluiten. Dat is schandelijke discriminatie.

Julien
18-05-08, 15:50
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Sinds wanneer klagen moslims over mannen in korte broek?
Ik ken zat moslims die gewoon in korte broek lopen als het mooi weer is..

mark61
18-05-08, 16:03
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Sinds wanneer klagen moslims over mannen in korte broek?
Ik ken zat moslims die gewoon in korte broek lopen als het mooi weer is..

Misschien dat het over die befaamde bilnaad gaat :lekpuh:

Witte78
18-05-08, 16:04
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Sinds wanneer klagen moslims over mannen in korte broek?
Ik ken zat moslims die gewoon in korte broek lopen als het mooi weer is..

De toevoeging "moslim" en "islamitisch" is in dit bericht volledig overbodig. Er staat nergens dat ze zich beroepen op hun geloof. Het zijn gewoon mensen die klagen, dat gebeurd overal en altijd door iedereen. Waarom het in dit geval een nieuwsbericht waard is beats me.

mark61
18-05-08, 16:21
De toevoeging "moslim" en "islamitisch" is in dit bericht volledig overbodig. Er staat nergens dat ze zich beroepen op hun geloof. Het zijn gewoon mensen die klagen, dat gebeurd overal en altijd door iedereen. Waarom het in dit geval een nieuwsbericht waard is beats me.

Iez die Telegraaf.

1973Tanger
18-05-08, 16:47
De riooljournalisten van de Telegrof doen er weer een schepje bovenop, met dit journalistieke onwaardige lulverhaal, waarbij tevens ook ontbreekt van wie die klachten nou daadwerkelijk vandaan komen. Ja van moslims natuurlijk, dat verklaart meteen alles weer. Polarisatie tentop weer bij de Televaag.

Slinger
18-05-08, 17:19
za 17 mei 2008, 05:30 | 1149 reacties

door Coen Springelkamp
ALMERE - Of de heren bouwvakkers even hun korte broek willen omwisselen voor een exemplaar met lange pijpen? Dat kregen werklieden afgelopen week van de uitvoerder van een groot renovatieproject in Almere te horen. Islamitische buurtbewoners hadden geklaagd over te blote kleding van de bouwers.

Om niet te bezwijken in de tropische hitte van de afgelopen weken hadden de mannen hun werkoverall ingeruild voor een korte broek en T-shirt. "We liepen allemaal in korte broek", vertelt bouwvakker Robin Willemsen. Hij renoveert samen met collega's de buitenkant van 750 woningen van woningbouwvereniging De Goede Stede in Stedenwijk-Noord in Almere.

De bouwvakkers kregen het nieuws van de uitvoerder te horen. Willemsen: " Hij kwam de keet binnen en zei dat er een klacht was binnengekomen van islamitische buurtbewoners. Ze vonden onze kleding te bloot en te kort." De gespierde mannen namen de opmerking voor kennisgeving aan. "Je denkt toch niet dat ik in die bloedhitte in een overall ga lopen klussen?" aldus Willemsen. De korte broek bleef daarom aan. Voor Richard Hoekert van bouwbedrijf Mateboer uit Kampen zijn de klachten nieuw. "Er zijn alleen afspraken over correcte kleding. Dat zijn een korte broek en T-shirt ook" , aldus Hoekert. "Maar als bewoners hier serieus last van ondervinden, gaan we kijken hoe we dat oplossen."

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4013865/_Moslims_klagen_over_korte_broek__.html?pageNumber =14

Nederland mijn vaderland :hihi:

Het begint hier al aardig op Saoedi-Arabië te lijken...

1973Tanger
18-05-08, 17:26
Het begint hier al aardig op Saoedi-Arabië te lijken...


Als je dat achterlijke stukje als serieus beschouwd dan wel?

Slinger
18-05-08, 17:46
Als je dat achterlijke stukje als serieus beschouwd dan wel?


Er zijn meer aanwijzingen...

1973Tanger
18-05-08, 18:16
Er zijn meer aanwijzingen...

Oh ja? Welke dan?

super ick
18-05-08, 18:43
Als je dat achterlijke stukje als serieus beschouwd dan wel?

Is er nu massaal geklaagd of heeft 1 iemand geklaagd? En was dat een moslim?
Dan heb je weer een mooie krantenkop.
Van de week nog even op het water geweest met mijn Turkse buurman. Beide in korte broek.
Misschien ook een krantenkop? Turk in korte broek met atheist in een boot?

1973Tanger
18-05-08, 18:58
Is er nu massaal geklaagd of heeft 1 iemand geklaagd? En was dat een moslim?
Dan heb je weer een mooie krantenkop.
Van de week nog even op het water geweest met mijn Turkse buurman. Beide in korte broek.
Misschien ook een krantenkop? Turk in korte broek met atheist in een boot?

Inderdaad, laat het de rioolratten van de telegrof niet weten of lucht van krijgen?

rikky
18-05-08, 19:00
Is er nu massaal geklaagd of heeft 1 iemand geklaagd? En was dat een moslim?
Dan heb je weer een mooie krantenkop.
Van de week nog even op het water geweest met mijn Turkse buurman. Beide in korte broek.
Misschien ook een krantenkop? Turk in korte broek met atheist in een boot?

Ik heb ergens gelezen dat het een aantal (stuk of 3 a 4) Moslima betrof.

Witte78
18-05-08, 19:20
Is er nu massaal geklaagd of heeft 1 iemand geklaagd? En was dat een moslim?
Dan heb je weer een mooie krantenkop.
Van de week nog even op het water geweest met mijn Turkse buurman. Beide in korte broek.
Misschien ook een krantenkop? Turk in korte broek met atheist in een boot?

Als je buurman ook nog eens moslim is heb je voorpagina nieuws in handen.

knuppeltje
18-05-08, 19:26
Als je buurman ook nog eens moslim is heb je voorpagina nieuws in handen.

Brengt misschien nog aardig wat op ook bij dat roddelblad.
Als ik Super en z'n buurman was zou ik daar toch eens naar informeren. :haha:

sidi bibi
18-05-08, 20:26
Ik heb ergens gelezen dat het een aantal (stuk of 3 a 4) Moslima betrof.

Waren niet meer bestand tegen de verleiding die die gespierde benen tot boven de knie ontbloot aan hen gaf.

Joesoef
18-05-08, 20:38
Een dorpsrel in een sherrydorp Soit.

rikky
19-05-08, 07:04
ik hoop dat het deze zomer bloedheet wordt, met veel erg korte broekjes, en ontblote bovenlijven in het straatbeeld. :lole:

knuppeltje
19-05-08, 11:10
Niets zo vies vind ik als een dikke vette bouwvakker in een korte broek. :fplet:

super ick
19-05-08, 11:37
Ik heb ergens gelezen dat het een aantal (stuk of 3 a 4) Moslima betrof.

Boeiend.

Een kennis van mij heeft een statenmakersbedrijf. Het is algemeen bekend dat de stratenmakers niet in ontblote bovenlijven mogen lopen als hij een klus aanneemt in bv. Oud-Alblas of bleskensgraaf.
Lapt hij dat aan zijn laars dan is de volgende klus in dergelijke dorpen voor een ander.

Relifundies zullen ten alle tijden blijven trachten hun normen en waarden aan anderen op te dringen. Dat is niets nieuws.
Ik vraag mij altijd af hoe dergelijke berichten de pers halen.
Bij wie is er geklaagd en wie heeft er de pers ingelicht over een dergelijk nietszeggende klacht van 3 dames?