PDA

Bekijk Volledige Versie : Balkenende: Onvrede over regering komt door negatief zelfbeeld van het volk



Mark
21-05-08, 15:51
Premier: zelfbeeld van Nederland te negatief
Politiek - door Redactie op 21-05-2008 @ 15:15
Nederland heeft een veel te negatief zelfbeeld. Nederlanders hebben de neiging dingen die niet goed gaan breed uit te meten, terwijl we er in vergelijking met andere landen goed voorstaan.

Premier Jan Peter Balkenende heeft dat vanmiddag gezegd in een toelichting op zijn verantwoordingsbrief. Het kabinet blikt daarin terug op het beleid van vorig jaar.

Zelf vindt het kabinet dat het op de goede weg is, terwijl uit opiniepeilingen blijkt dat een groot deel van de bevolking ontevreden is over tal van maatregelen en dat het vertrouwen in het kabinet laag is.

Balkenende en vicepremier Wouter Bos ontkennen niet dat een aantal dingen beter moet, maar ze zijn er wel van overtuigd dat het kabinet ''op het goede spoor zit''. Bos wees erop dat de kritiek uit de samenleving ook niet eenduidig is. Zowel links als recht is ontevreden, zei hij. ''De samenleving is het ook niet eens.''

Bos onderstreepte verder dat 2008 het moeilijste jaar is voor dit kabinet, omdat nu een aantal impopulaire maatregelen genomen moet worden, zoals belastingverhogingen. Daardoor hopen ''het chagrijn en de ontevredenheid'' zich op, aldus Bos.

Balkenende zei niet uit de voeten te kunnen met het cynisme en negativisme dat hij in de samenleving bespeurt. ''Daarmee kom je geen stap verder.''

Mark
21-05-08, 15:52
Bos wees erop dat de kritiek uit de samenleving ook niet eenduidig is. Zowel links als recht is ontevreden, zei hij. ''De samenleving is het ook niet eens.''

iedereen is het wel eens en kotst je uit Wouter, volgende verkiezing kan je al je zetels inleveren

Mark
21-05-08, 15:53
Balkenende zei niet uit de voeten te kunnen met het cynisme en negativisme dat hij in de samenleving bespeurt. ''Daarmee kom je geen stap verder.''


volgende week blijkt dat kritiek op de regering een belediging is en dat Hirsch Ballin een comitee heeft opgericht om dat soort smakeloze opmerkingen aan te pakken met een arrestatieteam.

Hawa
21-05-08, 16:10
Hoor dan...waar is die VOC mentaliteit gebleven, uitspraak Balkenende

Als Gregorius nekschot zijn cartoons laat zien, en achter slot en grendel belandt, spreekt dus weer boekdelen over nederlanders in gramschap...
Zie die violen dan bloeien in die .....kerstening...rampzalig geloven met zijn allen, en ook nog je eigen dochter vergallen....
Heil Pinkel....is dat Hitler dan niet......

Achja, Nederland is de zotte lotte, men ziet niet, men ziet niet, men wil niet zien,

Alle bommen en granaten, en die splinterbom, die bovendien, je schiet in allerlei hoeken je been en arm en romp liggen her en der verspreidt, ook onder die Balkenende beleidt, we kunnen er niks tegen doen...
Hoor dan...waar is die VOC mentaliteit gebleven.....
Hoor dan....hoe wij christenen die andere ongelovigen wel niet hebben aangepakt, verkracht en onderworpen aan die VOC...
Peper in de kond kan die Bak aan ellende wel niet krijgen, Hij zegt geen woord,maakt ons, stom, en onveranderbaar...klip en klaar, bak ellende,maak die Hirch dan maar de beul aan mening van vrijheden, die grigorius nek schot uitwasemt over Nederlandse cultuur, in kleur en stank, ik ben blij..dat we in smaakbare Nederlandse kolonie vertoeven, we moeten niks, en heven geen bijbel in de tas, en geen religie aan woorden, die zijn al gesmoord in het slot accoord,geen ondezoek in Irak, ik ga nog liever aan het gebak, en vreet mij smul, en dan komt Sonja de Rakker.....
Ik stom, ik dom, ik geleuter, ik ben geen peuter maar een mens van vlees en bloed, laat die kabinet eens harde koppen slaan, en Nederland is weer in beeld en vorm, zowaar de norm in tegenspoed, en welvaart, de religie heeft een staart, waar aan ieder een zich moet storen, we zijn geen land aan de moren, maar kunnen nog vele dingen leren, het is niet die keyzer in zijn kleren, en zijn kapsel aan Harry de Potter, waaraan de ortherdoxe kliek, het liever helemaal niet meer ziet.
Welan met gebalk en gekonkel ik neem nog een begonia aan mijn schonkel, en daarna nog een rode biet, tot dat niemand mij nog ziet...

Max Stirner
21-05-08, 16:15
Premier: zelfbeeld van Nederland te negatief
Politiek - door Redactie op 21-05-2008 @ 15:15
Nederland heeft een veel te negatief zelfbeeld. Nederlanders hebben de neiging dingen die niet goed gaan breed uit te meten, terwijl we er in vergelijking met andere landen goed voorstaan.

Premier Jan Peter Balkenende heeft dat vanmiddag gezegd in een toelichting op zijn verantwoordingsbrief. Het kabinet blikt daarin terug op het beleid van vorig jaar.




Jammer dat deze wijze, verstandige mensen het domme ontevreden klootjesvolk x op x moeten uitleggen dat ze écht heel erg goed bezig zijn.

barfly
21-05-08, 16:18
Het gaat economisch hartstikke goed met Nederland maar de meeste mensen merken daar helemaal niets van, sterker nog ze gaan er op achteruit. Maar ze moeten niet zo zeuren. Stelletje patjepeeërs!