PDA

Bekijk Volledige Versie : Gemeente verwijdert kunst na klacht moslims



super ick
22-05-08, 10:03
'Gemeente verwijdert kunst na klachten moslims'
donderdag 22 mei 2008 08:22

Schilderijen van halfblote vrouwen een expositie in het gemeentehuis van Huizen zijn uit het zicht gehangen op last van klagende moslims.


Ellen Vroegh bij haar schilderijen (beeld: site Telegraaf)
Na een klacht van enkele moslims over abstracte schilderen van halfnaakte dames, heeft het gemeentehuis besloten de werken van kunstenares Ellen Vroegh, na één dag, uit de publiekshal te verwijderen.

Figuratieve kunst
Woordvoerder van de Noord-Hollandse gemeente, Cees de Vreede, zegt tegen elsevier.nl dat 'niet alleen moslims hebben geklaagd', ook baliemedewerkers zouden hebben geklaagd over het vrouwelijke naakt in hun zicht.

De gemeente besloot gistermiddag om het naakt uit de publiekshal weg te halen en op te hangen in een van de gangen rond de wachtruimte.

Vroegh reageert teleurgesteld in de Telegraaf: 'Ik voel me zwaar gediscrimineerd! Straks belandt kunst nog op de brandstapel.' Ze wijst erop dat het gaat om figuratieve kunst, waarbij de geslachtsdelen niet te zien zijn: 'Alleen twee borsten en houtjes als vagina'.

Respect
De Vreede verklaart dat de klachten serieus zijn genomen en dat de gemeente daarom de kunstenares gevraagd heeft om 'andere werken dan de blote dames te leveren voor de publieke ruimten'.

In de gemeente Almere is vorige week enige commotie ontstaan na klachten van islamitische buurtbewoners over bouwvakkers met 'te korte broeken'. De uitvoerder van het project vroeg de werklieden, ondanks de hitte, lange broeken te dragen.

Elsevier.nl

Ron Haleber
22-05-08, 11:24
'Gemeente verwijdert kunst na klachten moslims'
donderdag 22 mei 2008 08:22

Schilderijen van halfblote vrouwen een expositie in het gemeentehuis van Huizen zijn uit het zicht gehangen op last van klagende moslims.


Ellen Vroegh bij haar schilderijen (beeld: site Telegraaf)
Na een klacht van enkele moslims over abstracte schilderen van halfnaakte dames, heeft het gemeentehuis besloten de werken van kunstenares Ellen Vroegh, na één dag, uit de publiekshal te verwijderen.

Figuratieve kunst
Woordvoerder van de Noord-Hollandse gemeente, Cees de Vreede, zegt tegen elsevier.nl dat 'niet alleen moslims hebben geklaagd', ook baliemedewerkers zouden hebben geklaagd over het vrouwelijke naakt in hun zicht.

De gemeente besloot gistermiddag om het naakt uit de publiekshal weg te halen en op te hangen in een van de gangen rond de wachtruimte.

Vroegh reageert teleurgesteld in de Telegraaf: 'Ik voel me zwaar gediscrimineerd! Straks belandt kunst nog op de brandstapel.' Ze wijst erop dat het gaat om figuratieve kunst, waarbij de geslachtsdelen niet te zien zijn: 'Alleen twee borsten en houtjes als vagina'.

Respect
De Vreede verklaart dat de klachten serieus zijn genomen en dat de gemeente daarom de kunstenares gevraagd heeft om 'andere werken dan de blote dames te leveren voor de publieke ruimten'.

In de gemeente Almere is vorige week enige commotie ontstaan na klachten van islamitische buurtbewoners over bouwvakkers met 'te korte broeken'. De uitvoerder van het project vroeg de werklieden, ondanks de hitte, lange broeken te dragen.

Elsevier.nl

Vreemd we hadden toch kunnen weten dat halfblote vrouwen onzedelijk zijn!

Neem Rubens - die viezerik! Frans Hals! En Rembrandt!

Alle Ned. musea dienen gesloten te worden!:duim:


Moeten de Chimps in Artis geen broeken aan krijgen? Menige moslima stoort zich aan hun wulpse blikken!


De islamisering van NL zet door!:handbang:

Tomas
22-05-08, 11:48
De islamisering van NL zet door![/B]:handbang:

Denk eerder dat ietwat fundamentalistische christenen hun kanzen ruiken en vooral nemen. Maar dan onder het mom van dat die vervelende moslims dat eisen. Je kunt het gezijk namelijk ook negeren.

En die kansen lijkt vooral dit kabinet met een vreselijk slappe pvda te ruiken.

Mark
22-05-08, 11:53
Denk eerder dat ietwat fundamentalistische christenen hun kanzen ruiken en vooral nemen. Maar dan onder het mom van dat die vervelende moslims dat eisen. Je kunt het gezijk namelijk ook negeren.

En die kansen lijkt vooral dit kabinet met een vreselijk slappe pvda te ruiken.

En dat terwijl de kerk zelf een organisatie is die halfnaakte gay beelden van mannen aan kruizen ophangt en aktief aan pedofilie doet. Tja dit krijg je als je de macht in nederland geeft aan mensen die niet naar het volk luisteren maar naar hun denkbeeldige vriendje in de lucht.

Koala64
22-05-08, 12:10
Denk eerder dat ietwat fundamentalistische christenen hun kanzen ruiken en vooral nemen. Maar dan onder het mom van dat die vervelende moslims dat eisen. Je kunt het gezijk namelijk ook negeren.

En die kansen lijkt vooral dit kabinet met een vreselijk slappe pvda te ruiken.

Nou inderdaad, en ik word langzamerhand een beetje gelovigenmoe. Tijd om Nederland op te delen of alsnog de Markerwaard inpolderen. Dit vergt drastische maatregelen. :cool:

delirious
22-05-08, 12:37
Wat een fokking gezeik zeg. Alsmaar klagen en janken. Als er een of andere randdebiel zich ergens aan stoort wordt het meteen breed uitgemeten in de media. Zeker als het een Moslim is. De gemeente is hier de grootste boosdoener. Als ze er naakte chicks willen ophangen dan hangen ze er naakte chicks op. Ongeacht welke idioot er niet tegen kan. (Ik vraag me af of er uberhaupt iemand heeft geklaagd)

De meeste hier vinden het natuurlijk fantastisch, kunnen ze lekker Oerhollands piepen.

Haalbier!! get a fokking life! .

Ron Haleber
22-05-08, 12:46
Denk eerder dat ietwat fundamentalistische christenen hun kanzen ruiken en vooral nemen.



O ja?


'Gemeente verwijdert kunst na klachten moslims'
donderdag 22 mei 2008 08:22

Schilderijen van halfblote vrouwen een expositie in het gemeentehuis van Huizen zijn uit het zicht gehangen op last van klagende moslims.

Het gaat dus volgens Tomas om bekeerlingen à la Van der Ven...! :blij:

The_Grand_Wazoo
22-05-08, 12:56
Wat een fokking gezeik zeg. Alsmaar klagen en janken. Als er een of andere randdebiel zich ergens aan stoort wordt het meteen breed uitgemeten in de media. Zeker als het een Moslim is. De gemeente is hier de grootste boosdoener. Als ze er naakte chicks willen ophangen dan hangen ze er naakte chicks op. Ongeacht welke idioot er niet tegen kan. (Ik vraag me af of er uberhaupt iemand heeft geklaagd)

De meeste hier vinden het natuurlijk fantastisch, kunnen ze lekker Oerhollands piepen.

Haalbier!! get a fokking life! .

Dat 'haalbier' heb ik nog nooit gehoord. Komische kreet.

delirious
22-05-08, 13:05
Dat 'haalbier' heb ik nog nooit gehoord. Komische kreet.

Is geen kreet, dat is die tosser boven jou.

super ick
22-05-08, 14:38
O ja?



Het gaat dus volgens Tomas om bekeerlingen à la Van der Ven...! :blij:

Ik denk dat dergelijke kunst ook niet gewaardeerd zou worden in een dorp in de achterhoek. Wellicht is deportatie naar de achterhoek een oplossing?

Maar ff serieus nu. Ik heb op de website van de gemeente huizen gekeken. 42.000 inwoners en nog geen 2000 die niet de Ned. nationaliteit hebben. Waar hebben we het over?

Zoals een andere prikker al opmerkte denk ook al een tijdje dat er een dubbele agenda is bij de gristenpartijen. Liever vandaag dan morgen alle coffeeshops dicht, caffees de nek om doen (rookverbod is een leuk middel), blootposters van de sloggiereclame uit de abries, zwembad dicht op den zondagetc, etc,
Moslims halen de kolen uit het vuur. Gristenen weten wanneer ze hun kop moeten houden omdat er geen rechtsgrond is voor hun reclameringen en ze in het verleden al veel terrein prijs hebben moeten geven.

De spreuk van van Randwijk gaat ook hier weer op. De overheid hoort pal te gaan staan voor dergelijke idiote verzoeken en er helemaal niet op in te gaan. Een probate methode om z.s.m. van dergelijk gemekker af te komen!

Julien
22-05-08, 14:58
Denk eerder dat ietwat fundamentalistische christenen hun kanzen ruiken en vooral nemen. Maar dan onder het mom van dat die vervelende moslims dat eisen. Je kunt het gezijk namelijk ook negeren. .

Nou, ik denk het niet.

In het Vaticaan en in vele katholieke bouwwerken hangt veel kunst waar (half)naakte vrouwen (of mannen) in voorkomen. Geen enkele christen vindt dit een probleem.

Belachelijk van de gemeente om deze onschuldige kunst te verwijderen.

illmatik
22-05-08, 15:31
Zeikerds & Zuurpruimen, Inc.²

Tomas
22-05-08, 15:33
In het Vaticaan en in vele katholieke bouwwerken hangt veel kunst waar (half)naakte vrouwen (of mannen) in voorkomen. Geen enkele christen vindt dit een probleem.


Ik heb het dan ook niet over die Internationale pedofielen vereniging, maar de good ol' calvinisten.

Marsipulami
22-05-08, 15:54
Mummies aangekleed na klachten bezoekers

Het Manchester museum in de gelijknamige Noord-Engelse stad heeft beslist, twee Egyptische mummies in zijn tentoonstellingsruimtes aan te kleden nadat bezoekers zich hadden beklaagd over hun "naaktheid". Geen geval van hedendaagse preutsheid, overigens, maar een bezoekersvraag om "respect".

Doordat twee (van de elf) mummies van hun windels waren ontdaan, presenteerden de oude Egyptenaren zich naakter dan naakt aan de bezoeker. Sommige museumgasten vonden dit tact- en respectloos en op hun vraag besliste de directie het duo van enige zedige lichaamsbedekking te voorzien.

Dat heet een tijdelijke maatregel te zijn, tot een publieke vorm van brainstorming heeft uitgemaakt wat nu precies de beste manier is om menselijke resten museaal uit te stallen. De voorzitter van de Ancient Egypt Society van Manchester, Bob Partridge, noemde het besluit om de mummies aan te kleden "belachelijk". (afp/adv)

Ron Haleber
22-05-08, 16:12
Moslims halen de kolen uit het vuur. Gristenen weten wanneer ze hun kop moeten houden omdat er geen rechtsgrond is voor hun reclameringen en ze in het verleden al veel terrein prijs hebben moeten geven.

De spreuk van van Randwijk gaat ook hier weer op. De overheid hoort pal te gaan staan voor dergelijke idiote verzoeken en er helemaal niet op in te gaan. Een probate methode om z.s.m. van dergelijk gemekker af te komen!

Negeren van klachten is één kant - lijkt me...

Maar het bevorderen van kunst is een tweede...

Het vervelende is dat bijv. literatuur voor Marokkanen een alom gewaardeerde participatie in de NL-maatschappij zou kunnen opleveren...!

Marokkanen hebben een rijke fantasie, zijn geboren vertellers - althans meer dan de gemiddelde NL-er.


Maar door die verkalkte religieuze taboe's wordt elke schrijver van enig formaat uitgekotst. kijk naar Bouazza, Abdelkader Ben Ali, Laroui, om niet te spreken van Taïa...

Niks kritisch of origineels mag worden gezegd.. Daardoor onstaat een ghetto van dodelijke steriliteit waarin Marokkanen elkaar opsluiten...


De overheid heeft m.i. een taak dit te doorbreken. Zo had men van het ten onder gegane initiatief van Haci Karacaer en Markouch - Marhaba voor een cultureel centrum iets moeten maken...:duim:

Dat het in eerste instantie niet door hun groepen wordt gedragen, is wel duidelijk - dat kun je van mensen die van 'oorsprong' boeren zijn en bleven, niet vragen...


Maar daar moet je niet aan toegeven want dan lever je ze over aan het religieuze gezever waar boeren nu eenmaal verslaafd aan zijn... Of het nu Staphorst is of Slotervaart!

En dan grijpen de imams met geld van SA de macht... En houden hun geïsoleerd burgerlijke truttenregiem dat ze opleggen eindeloos in stand...:droef:

Julien
22-05-08, 16:15
Ik heb het dan ook niet over die Internationale pedofielen vereniging, maar de good ol' calvinisten.

Noem je eigen volk maar pedofielen, met jullie pedopartij en pedonetwerken.

1973Tanger
22-05-08, 16:20
'Gemeente verwijdert kunst na klachten moslims'
donderdag 22 mei 2008 08:22

Schilderijen van halfblote vrouwen een expositie in het gemeentehuis van Huizen zijn uit het zicht gehangen op last van klagende moslims.


Ellen Vroegh bij haar schilderijen (beeld: site Telegraaf)
Na een klacht van enkele moslims over abstracte schilderen van halfnaakte dames, heeft het gemeentehuis besloten de werken van kunstenares Ellen Vroegh, na één dag, uit de publiekshal te verwijderen.

Figuratieve kunst
Woordvoerder van de Noord-Hollandse gemeente, Cees de Vreede, zegt tegen elsevier.nl dat 'niet alleen moslims hebben geklaagd', ook baliemedewerkers zouden hebben geklaagd over het vrouwelijke naakt in hun zicht.

De gemeente besloot gistermiddag om het naakt uit de publiekshal weg te halen en op te hangen in een van de gangen rond de wachtruimte.

Vroegh reageert teleurgesteld in de Telegraaf: 'Ik voel me zwaar gediscrimineerd! Straks belandt kunst nog op de brandstapel.' Ze wijst erop dat het gaat om figuratieve kunst, waarbij de geslachtsdelen niet te zien zijn: 'Alleen twee borsten en houtjes als vagina'.

Respect
De Vreede verklaart dat de klachten serieus zijn genomen en dat de gemeente daarom de kunstenares gevraagd heeft om 'andere werken dan de blote dames te leveren voor de publieke ruimten'.

In de gemeente Almere is vorige week enige commotie ontstaan na klachten van islamitische buurtbewoners over bouwvakkers met 'te korte broeken'. De uitvoerder van het project vroeg de werklieden, ondanks de hitte, lange broeken te dragen.

Elsevier.nl

Ook hier weer kom je met vooringenomen citaten uit de televaag en elsevier. Klachten worden altijd eerst overwogen, bij eventuele goede gronden pas opgelegd.

Tomas
22-05-08, 16:26
Noem je eigen volk maar pedofielen, met jullie pedopartij en pedonetwerken.

Ik ben daar persoonlijk geen lid van en associeer me er ook niet mee. Jij maakt die associatie op basis van nationaliteit. Da's niet fraai.

Julien
22-05-08, 16:37
Ik ben daar persoonlijk geen lid van en associeer me er ook niet mee. Jij maakt die associatie op basis van nationaliteit. Da's niet fraai.

Je bent toch Nederlander, of niet?
Jij maakte een niet-grappige associatie op basis van religie. Dat slaat pas nergens op.

Maar terug naar de discussie. Ik ken ook geen 'calvinisten' die tegenstander zijn van Rubens, Da Vinci en andere kunstenaren die blote vrouwen tekenen.
Zoals gezegd, katholieken hebben deze kunst zelf voortgebracht.

Ik snap niet waar jullie reacties dus op gebaseerd zijn..

En die protesterende moslims hebben iig niets in zo'n museum te zoeken.

Ron Haleber
22-05-08, 17:00
Mummies aangekleed na klachten bezoekers

Het Manchester museum in de gelijknamige Noord-Engelse stad heeft beslist, twee Egyptische mummies in zijn tentoonstellingsruimtes aan te kleden nadat bezoekers zich hadden beklaagd over hun "naaktheid". Geen geval van hedendaagse preutsheid, overigens, maar een bezoekersvraag om "respect".

(afp/adv)

Ik wees er al op dat het niet van respect getuigt dat jullie de Chimps in de Zoo van Antwerpen zomaar naakt laten rondlopen!

Een nike- of armani-hemmetje kan er geeneens af bij de Belgen!

Aït Ayt
22-05-08, 17:18
En die protesterende moslims hebben iig niets in zo'n museum te zoeken.

daar zit hem dan ook het verschil..
mensen kunnen moeilijk in een kunstmuseum gaan klagen dat er aanstootgevende kunst wordt getoond maar het gemeentehuis is er in de eerste plaats om de burger te dienen en niet om er de muren op te leuken met tieten en houten vagina's..

Joesoef
22-05-08, 17:20
Heb net wat van die schilderijen gezien, men zou ze moeten verbranden.

Joesoef
22-05-08, 18:16
Goed idee, laten we dat dan doen op een brandstapel van korans en bijbels. Ruimen we die rotzooi ook gelijk op.


Als jij die boeken en schilderijen vasthoud zodat het niet uit het vuur wegwaait, prima idee!

mark61
22-05-08, 18:26
Is geen kreet, dat is die tosser boven jou.

:hihi: Long time no see! Je zat zeker in Dubai de beest uit te hangen? Damn.

Joesoef
22-05-08, 18:27
Eenvandaag liet net een interview met de kunstenares zien, deze had na gevraagd bij de baliemedewerkers wie er over haar schilderijen had geklaagd (betrokken schilderijen hingen tegenover de loketten). Volgens haar waren het 2 a 3 moslimmannen die een klacht hadden ingediend, ze wist het aantal klagers echter niet precies. Een woordvoerder van de gemeente had het er over dat de schilderijen op algemeen verzoek op een andere plek zijn gehangen omdat de schilderijen dusdanig veel aandacht trokken dat de mensen er helemaal gek van werden.

Much ado about nothing. Lijkt mij dat woordvoerders eens wat beter getraind zouden moeten worden in dit soort zaken.

Of zou de cartoon gestapo er achter zitten?

mark61
22-05-08, 18:31
Noem je eigen volk maar pedofielen, met jullie pedopartij en pedonetwerken.

:hihi: U voelt zich in het kruis getast?

De RK kerk is voorlopig het grootste pedonetwerk ter wereld.

mark61
22-05-08, 18:32
Zeikerds & Zuurpruimen, Inc.²

Tis een beetje het Droste-effect. Hoe zou je je eigen bijdrage kwalificeren?

Dinah_Tanger
22-05-08, 18:33
Wat een fokking gezeik zeg. Alsmaar klagen en janken. Als er een of andere randdebiel zich ergens aan stoort wordt het meteen breed uitgemeten in de media. Zeker als het een Moslim is. De gemeente is hier de grootste boosdoener. Als ze er naakte chicks willen ophangen dan hangen ze er naakte chicks op. Ongeacht welke idioot er niet tegen kan. (Ik vraag me af of er uberhaupt iemand heeft geklaagd)

De meeste hier vinden het natuurlijk fantastisch, kunnen ze lekker Oerhollands piepen.

Haalbier!! get a fokking life! .

Precies, Zet er het woord moslims bij en meteen schreeuwen sommigen moord en brand en rukt islamofoob Nederland uit om hel en verdoemenis te prediken...Generaliserend buitelt men over elkaar om zonder enige nuance het einde der tijden te voorspellen...griezelig en verontrustend!!

mark61
22-05-08, 18:34
Of zou de cartoon gestapo er achter zitten?

Tis gewoon in-Hollands. Geen kunstwerk kan ergens worden neergezet of het gezeik begint. Rotterdam, Wageningen, ...

Ron Haleber
22-05-08, 18:45
Heb net wat van die schilderijen gezien, men zou ze moeten verbranden.

Voor een echt primitieve middeleeuwer als jij: ja...

Het waren simpele abstracte - kleurige composities...

Abstracte borsten ... niets om in te bijten!

Maar ja in jouw Iran zijn ze nu eenmaal hypergesexualiseerd...

Kun je nog wel een wc-bril zien zonder die voor vagina te nemen? :vingers:

Joesoef
22-05-08, 18:57
Voor een echt primitieve middeleeuwer als jij: ja...

Het waren simpele abstracte - kleurige composities...

Abstracte borsten ... niets om in te bijten!

Maar ja in jouw Iran zijn ze nu eenmaal hypergesexualiseerd...

Kun je nog wel een wc-bril zien zonder die voor vagina te nemen? :vingers:


Ouwe seniele zak dat je bent, geen gevoel voor ironie?

Joesoef
22-05-08, 18:58
Tis gewoon in-Hollands. Geen kunstwerk kan ergens worden neergezet of het gezeik begint. Rotterdam, Wageningen, ...


Kabouter budplug en de fallus van bernard. Geen kunst.

mark61
22-05-08, 19:22
Kabouter budplug en de fallus van bernard. Geen kunst.

Want? Jij bent de grootste kunstcriticus ooit en stelt voor nu en altijd en voor iedereen de norm? Je lijkt god wel.

It's in the eye of the beholder. Het is het gepeupel dat overal seks in ziet. Dat is dan ook precies de boodschap van de buttplugmaker.

888
22-05-08, 19:27
Vele gemeentes willen dit beleid opvolgen, onder andere steden als Delft en Nijmegen.

Joesoef
22-05-08, 19:28
Want? Jij bent de grootste kunstcriticus ooit en stelt voor nu en altijd en voor iedereen de norm? Je lijkt god wel.

It's in the eye of the beholder. Het is het gepeupel dat overal seks in ziet. Dat is dan ook precies de boodschap van de buttplugmaker.


Hey, jij kwam met de voorbeelden, dat ik het geen kunst vind heeft niets te maken met sex oid.
Ik zou bv met liefde dat beeld van Coons, dat porseleinen varken (en nee, niet een varken omdat ik moslim ben) aan gruzelementen willen slaan.

Ron Haleber
22-05-08, 19:31
Ouwe seniele zak dat je bent, geen gevoel voor ironie?

Dat je een verkalkte cultuurbarbaar bent, kun je niet ontkennen!

Om op een paar abstracte borstjes af te geven, tekent je als holbewoner!

mark61
22-05-08, 19:31
Hey, jij kwam met de voorbeelden, dat ik het geen kunst vind heeft niets te maken met sex oid.

Ow, vind, ik dacht dat je dat mededeelde als feit.

Ik kwam met voorbeelden van al dan niet kunst waar de meute alleen seks in kan zien. Hun probleem, niet van het kunstwerk. Vooral in het geval van Wageningen slaat het nergens op.


Ik zou bv met liefde dat beeld van Coons, dat porseleinen varken (en nee, niet een varken omdat ik moslim ben) aan gruzelementen willen slaan.

Vanwaar die destructieve neigingen? Je vindt het ook prima dat die boeddhabeelden in Afghanistan opgeblazen zijn? Als jij het niet mooi vindt moet het kapot, vernietigd worden? Niemand mag ervan genieten want dat bepaal jij?

Joesoef
22-05-08, 19:34
Vanwaar die destructieve neigingen? Je vindt het ook prima dat die boeddhabeelden in Afghanistan opgeblazen zijn? Als jij het niet mooi vindt moet het kapot, vernietigd worden? Niemand mag ervan genieten want dat bepaal jij?


Ik heb het alleen met Coons, kleren van de keizer.

rikky
22-05-08, 20:20
Net op het nieuws: De Prins Bernhard fallus, het vrijheidsvuurmonument te Wageningen, wordt ook verplaatst omdat de autochtone bevolking er problemen mee heeft....

Tja, niet de Prins Bernhard fallus, moet worden verplaatst, maar de klagende allochtonen!!

Richting land van oorsprong.

mark61
22-05-08, 21:19
Net op het nieuws: De Prins Bernhard fallus, het vrijheidsvuurmonument te Wageningen, wordt ook verplaatst omdat de autochtone bevolking er problemen mee heeft....

Tja, niet de Prins Bernhard fallus, moet worden verplaatst, maar de klagende allochtonen!!

Richting land van oorsprong.


??? U is lichtelijk in de war?

knuppeltje
23-05-08, 12:02
Ik heb het alleen met Coons, kleren van de keizer.

Jef Coons? Die gladdakker die dat museum hier ooit zo gek kreeg een millioen gulden voor dat rose varkentje van hem te betalen?
Als er een non kunstenaar is, dan is het dei Jef Coons wel.
Wat heeft die nu ooit aan vernieuwing bijgedragen?
Alhoewel... als je dat bedrag voor zo'n ding kunt vangen.... Dat was weer wel nieuw natuurlijk... Of was het nieuws?
Scheelt ook maar een letter eigelijk.

reallife
25-05-08, 09:48
Zoals een andere prikker al opmerkte denk ook al een tijdje dat er een dubbele agenda is bij de gristenpartijen. Liever vandaag dan morgen alle coffeeshops dicht, caffees de nek om doen (rookverbod is een leuk middel), blootposters van de sloggiereclame uit de abries, zwembad dicht op den zondagetc, etc,
Moslims halen de kolen uit het vuur. Gristenen weten wanneer ze hun kop moeten houden omdat er geen rechtsgrond is voor hun reclameringen en ze in het verleden al veel terrein prijs hebben moeten geven.


Voor één of ander concert van Madonna waren het christenen die protesteerden en ook tegen bepaalde andere culturele uitingen is dat wel gebeurt, dat er nu wel naar geluisterd werd zegt mijns inziens niet zoveel over moslims en chistenen als wel over degenen die dat verzoek inwilligden.

Kunst waar bloot in voorkomt stoor ik me niet aan al vind ik het in een ruimte als een stadhuis weinig smaakvol gezien het gemengde publiek. Ondergoed reclames in abries of levensgroot aan de muur in een winkelcentrum of station ergert mij wel.Net als dat bijbelteksten op het station me ergeren of wat dan ook. Om de eenvoudige reden dat het een publieke ruimte is waar iedereen zich prettig moet voelen. Of het nu een vrouw van in de tachtig is of wie dan ook. Bepaalde reclame is gewoon dan niet gepast en opdringerig.

888
29-05-08, 19:39
Net op het nieuws: De Prins Bernhard fallus, het vrijheidsvuurmonument te Wageningen, wordt ook verplaatst omdat de autochtone bevolking er problemen mee heeft....

Tja, niet de Prins Bernhard fallus, moet worden verplaatst, maar de klagende allochtonen!!

Richting land van oorsprong.

Ja, in de Tweede Kamer is een discussie gaande over vrijheids van meningsuiting.