PDA

Bekijk Volledige Versie : Rita zakt alweer door het ijs



mark61
22-05-08, 21:52
Ik denk dat ik hier maar mijn hobby van ga maken, ritawotsjen.

Wat ging ze weer af vandaag in de Kamer. Van alle kanten werd ze in de zeik genomen, ze had werkelijk niets te melden. Behalve dan dat ze niet niet aanwezig was bij de totale verbouwing van haar bouwvallige inburgeringswet gisteren omdat ze niet meer in haar eigen wet geïnteresseerd was.

Wat een totale nul :hihi:

Morgen na te lezen: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/verslagen/index.jsp

knuppeltje
23-05-08, 11:22
Ik denk dat ik hier maar mijn hobby van ga maken, ritawotsjen.

Wat ging ze weer af vandaag in de Kamer. Van alle kanten werd ze in de zeik genomen, ze had werkelijk niets te melden. Behalve dan dat ze niet niet aanwezig was bij de totale verbouwing van haar bouwvallige inburgeringswet gisteren omdat ze niet meer in haar eigen wet geïnteresseerd was.

Wat een totale nul :hihi:

Morgen na te lezen: http://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/verslagen/index.jsp

Ut zou allemaal niet zo erg zijn, als die engerd niet zo'n ontstellende grote aanhang had, zo moet een mens toch wel hopen dat Balk deze keer al z'n gebalk uitzit. :schreeuw:

Junkie4Life
23-05-08, 11:26
ewa ja, glad ijs+dikzak=

mark61
23-05-08, 12:12
De heer Pechtold (D66):

Mevrouw Verdonk, bent u voor kilometerbeprijzing?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Aan invoering daarvan zijn zoveel voorwaarden verbonden dat ik daarover nu niet een uitspraak doe. Houd het er maar op dat ik daar tegen ben. Nogmaals, laten wij het er op dit moment maar op houden dat ik tegen ben.

De heer Pechtold (D66):

Voorzitter. Ik vind toch dat mevrouw Verdonk iets meer ruimte verdient in dit debat. Zij zei dat zij deze vraag van mij had verwacht. Dat betekent dat zij er op voorbereid was. Over die kilometerbeprijzing moeten wij allemaal een uitspraak doen, misschien met het mes op de keel, en soms moeten wij niet zo populair zijn. Wij kunnen zeggen: die belasting op stilstaande auto's bouwen wij af tot nul, de bpm schaffen wij af, en daarvoor in de plaats wordt het rijden van de auto belast. Wilders komt zelfs met een idee. Hij wil het kwartje van Kok weer invoeren, maar wat zijn uw ideeën, mevrouw Verdonk? Wat zijn de hoofdlijnen van uw plan voor de filebestrijding?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Voorzitter. Dit valt mij toch tegen van de heer Pechtold. De heer Pechtold weet dat ik bezig ben met de bouw van Trots op Nederland, een hele nieuwe beweging. Die beweging komt met oplossingen voor alle problemen in Nederland. En ik zeg erbij: onze plannen gaan wij ook nog uitvoeren. Dat is een heel groot verschil met dit kabinet. Als u tot Trots op Nederland in de politieke arena is verschenen uw pijlen richt op het kabinet, kunnen wij misschien opschieten.

Mevrouw Halsema (GroenLinks):

Ondertussen groeien de files wel, die groeien elke dag. Ik weet niet hoe lang Trots op Nederland wil wachten, maar ik vind het een beetje flauw je zo uit te laten als je het kabinet de maat neemt. Dat doe ik ook, maar ik heb een eigen plan en een eigen programma. Iemand die zich voor laat staan op daadkracht, zou toch in ieder geval moeten kunnen zeggen wanneer hij begint met het oplossen van de files. Dat zou u dus ook moeten kunnen zeggen. U zou dus moeten kunnen zeggen wanneer u alles rond heeft. Is dat na de zomer, is dat voor de zomer? Of kunnen wij tot sint-juttemis wachten? Moeten wij wachten tot u een Wikipedia-pagina over de files heeft?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Ik wil mijn woorden nog wel een aantal keren herhalen: als de oplossingen van Trots op Nederland er zijn, dan hoort u dat.

De heer Van Geel (CDA):

Ik probeer enige logica in uw betoog te ontdekken, maar vind die helaas niet, want als u op geen enkele vraag een antwoord heeft, niet kunt zeggen welke visie u heeft en welke oplossing voor de problemen, hoe is het dan mogelijk dat alle oplossingen van het kabinet niet deugen? Dat kan ik totaal niet plaatsen. Ik zou zeggen: gaat u bij uw achterban eens vragen wat de oplossingen van het kabinet zijn. Dan hebt u een antwoord. Nu zegt u dat alles wat het kabinet bedenkt niet deugt, maar als de collega's u een vraag stellen, zegt u dat u in het land navraag gaat doen. Dat kan toch niet. Dat is toch onlogisch.

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Voorzitter. Het is jammer dat de heer Van Geel zo slecht luistert. Ik heb helemaal niet gezegd dat hetgeen het kabinet wil niet deugt. Ik heb gezegd dat het feit dat het kabinet niet doet wat het wil niet deugt. Het kabinet "doet" niet. Dat is mijn kritiek.

De heer Van Geel (CDA):

Zo wordt het een mooie discussie, want of het nu om het generaal pardon gaat of om de wijze waarop de inburgering tot stand komt, u hebt wel degelijk over de inhoud gesproken en gezegd dat die niet deugde. Dat had niets te maken met de snelheid van handelen. Is dat het enige waar het u om gaat? Om de snelheid en niet om de richting die door dit kabinet is gekozen en die met het regeerakkoord vastligt?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Ik heb op een aantal punten aangegeven waarin ik mij niet kan vinden. Tot die punten heb ik mij moeten beperken, want ik heb maar vijf minuten spreektijd. In mijn eentje vertegenwoordig ik namelijk de fractie-Verdonk.

Mevrouw Hamer (PvdA):

U beroept u steeds op het feit dat u in uw eentje bent. Er zijn echter wel meer Kamerleden in hun eentje begonnen en zij deden toch aan bijna alle debatten mee.

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Voorzitter. Ik hoor nu geroffel op de bankjes van de fractie van de PVV. Het was een compliment. Geniet ervan mijnheer Wilders. Geniet ervan!

Mevrouw Hamer (PvdA):

Eerlijk is eerlijk, zo ben ik.

Mevrouw Verdonk, ik heb een vraag aan u. U zegt vaak dat u zich niet overal in kunt verdiepen, maar gisteravond werd een debat gevoerd over uw Inburgeringswet en wat daar allemaal aan gerepareerd moest worden. Was u daarbij?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Nee.

Mevrouw Hamer (PvdA):

Vond u dat niet nodig?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Nee.

Mevrouw Hamer (PvdA):

Nee?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Nee.

Mevrouw Hamer (PvdA):

Want die wet vindt u niet belangrijk.

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Niet meer.

Mevrouw Hamer (PvdA):

O. Nou, dan weet Nederland dat, okay.

De voorzitter:

Daarmee zijn wij aan het einde gekomen van de eerste termijn van de kant van de Kamer. Het kabinet zal antwoorden om 19.20 uur.

De vergadering wordt van 17.50 uur tot 19.20 uur geschorst.

:hihi:

delirious
23-05-08, 12:26
Ut zou allemaal niet zo erg zijn, als die engerd niet zo'n ontstellende grote aanhang had, zo moet een mens toch wel hopen dat Balk deze keer al z'n gebalk uitzit. :schreeuw:

Zegt meer over " voor-het-huis zittend-op-tuinstoellen-bier-zuipende-goudekooi-kijkende-halve-tokkiewijk-oranje-ingepakte-steuntrekkende-zohadpedopim het niet gewild-xenofobe-aso's " die op haar stemmen.

Koala64
23-05-08, 12:49
Demonisering. :hihi:

Slinger
23-05-08, 13:36
De heer Pechtold (D66):

Mevrouw Hamer (PvdA):

U beroept u steeds op het feit dat u in uw eentje bent. Er zijn echter wel meer Kamerleden in hun eentje begonnen en zij deden toch aan bijna alle debatten mee.

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Voorzitter. Ik hoor nu geroffel op de bankjes van de fractie van de PVV. Het was een compliment. Geniet ervan mijnheer Wilders. Geniet ervan!

Mevrouw Hamer (PvdA):

Eerlijk is eerlijk, zo ben ik.

Mevrouw Verdonk, ik heb een vraag aan u. U zegt vaak dat u zich niet overal in kunt verdiepen, maar gisteravond werd een debat gevoerd over uw Inburgeringswet en wat daar allemaal aan gerepareerd moest worden. Was u daarbij?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Nee.

Mevrouw Hamer (PvdA):

Vond u dat niet nodig?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Nee.

Mevrouw Hamer (PvdA):

Nee?

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Nee.

Mevrouw Hamer (PvdA):

Want die wet vindt u niet belangrijk.

Mevrouw Verdonk (Verdonk):

Niet meer.

Mevrouw Hamer (PvdA):

O. Nou, dan weet Nederland dat, okay.

De voorzitter:

Daarmee zijn wij aan het einde gekomen van de eerste termijn van de kant van de Kamer. Het kabinet zal antwoorden om 19.20 uur.

De vergadering wordt van 17.50 uur tot 19.20 uur geschorst.

:hihi:


Wat een ontzettende muts is die Mariët Hamer toch. Ik voorspel nog veel meer stemmenverlies voor de PvdA. En winst voor Rita.

Daluurman
23-05-08, 18:16
Wat een totale nul :hihi:

Kennelijk heb jij heel veel verstand van de Nederlandse politiek. Vertel eens, wie van de zouteloze knuppels in "Den Haag" vind jij dan wel goed?

Joesoef
23-05-08, 18:24
Die oranjegekte is een uitgelezen kans om te kijken waar je vooral geen huis moet kopen. Verders is Rita gewoon een beetje gek en zijn haar kiezers van haar niets zeggende programma nog gekker.

Daluurman
25-05-08, 09:22
Ik zou er ook niet op stemmen maar ik vind het wel briljant dat dat mens zoveel stemmen haalt, terwijl de door linkse intellectuelen volledig halal bevonden Partij van de Arbeid op instorten staat. :giechel: