PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdamse agenten worden gestimuleerd Koran te lezen



Marsipulami
24-05-08, 14:47
Amsterdamse agenten worden gestimuleerd Koran te lezen

(Bron: FOK nieuws)

AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk hoofdstedelijke agenten de Koran lezen. Daarom kunnen agenten met korting de nieuwe Koranvertaling van schrijver Kader Abdolah kopen.

Het idee is afkomstig van een politieman. Het leek hem goed dat zijn collega’s de Koran lezen, om zo een beter inzicht in de Islam te krijgen. De korpsleiding is het er mee eens, vandaar dat men middels een korting op het boek het idee wil stimuleren.

Witte78
24-05-08, 14:57
Amsterdamse agenten worden gestimuleerd Koran te lezen

(Bron: FOK nieuws)

AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk hoofdstedelijke agenten de Koran lezen. Daarom kunnen agenten met korting de nieuwe Koranvertaling van schrijver Kader Abdolah kopen.

Het idee is afkomstig van een politieman. Het leek hem goed dat zijn collega’s de Koran lezen, om zo een beter inzicht in de Islam te krijgen. De korpsleiding is het er mee eens, vandaar dat men middels een korting op het boek het idee wil stimuleren.


Weten ze dan niet dat een ongelovige de koran helemaal niet mag lezen, laat staan kan begrijpen?

Good Kahuna
24-05-08, 15:23
Weten ze dan niet dat een ongelovige de koran helemaal niet mag lezen, laat staan kan begrijpen?

Tja, zou hun tijd beter besteed zijn als ze in plaats daarvan een uurtje per week Maroc ennellen?

1973Tanger
24-05-08, 15:49
Weten ze dan niet dat een ongelovige de koran helemaal niet mag lezen, laat staan kan begrijpen?

Hoezo? Je moet eerst wat lezen, voordat je überhaupt kunt geloven.

Bar
24-05-08, 15:58
Hoezo? Je moet eerst wat lezen, voordat je überhaupt kunt geloven.

Ik hoor altijd dat iedereen als moslim wordt geboren.....

Enfin, 's Heeren wegen zijn ondoorgrondelijk.

1973Tanger
24-05-08, 16:02
Ik hoor altijd dat iedereen als moslim wordt geboren.....

Enfin, 's Heeren wegen zijn ondoorgrondelijk.

Dat komt omdat de leerstellingen bepalen dat iedereen (mens, dier en natuur) op aarde is om Hem te aanbidden. Dat het in de praktijk anders loopt is aantoonbaar.

Witte78
24-05-08, 16:21
Hoezo? Je moet eerst wat lezen, voordat je überhaupt kunt geloven.

Mij is verteld (volgens mij door Ibn) dat je de koran alleen mag lezen met als doel te bekeren.

1973Tanger
24-05-08, 16:57
Mij is verteld (volgens mij door Ibn) dat je de koran alleen mag lezen met als doel te bekeren.


Aan de Koran zitten geen auteursrechten. De Koran is ook geen dwangmiddel dat mensen opgelegd kan worden, evenmin is de Koran bedoelt voor een selecte groep mensen. De Koran is een schrift waar iedereen zingeving aan beleven kan. De Koran kan voor iedereen een bron van inspiratie wezen, gelovig of niet. De Koran is er ook niet op uit mensen te bekeren. Wat wel zo is, is dat de Koran natuurlijk geen Boek is dat makkelijk wegleest. Lezen mag iedereen, maar verdieping vraagt bij de lezer enige geduld. Achteraf kan eventueel sprake zijn van overgave of niet.

1973Tanger
24-05-08, 17:06
Amsterdamse agenten worden gestimuleerd Koran te lezen

(Bron: FOK nieuws)

AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk hoofdstedelijke agenten de Koran lezen. Daarom kunnen agenten met korting de nieuwe Koranvertaling van schrijver Kader Abdolah kopen.

Het idee is afkomstig van een politieman. Het leek hem goed dat zijn collega’s de Koran lezen, om zo een beter inzicht in de Islam te krijgen. De korpsleiding is het er mee eens, vandaar dat men middels een korting op het boek het idee wil stimuleren.

Bovendien de Koran lezen om zo een beter inzicht in de islam te krijgen is onvoldoende.

Bofko
24-05-08, 18:37
Tja, zou hun tijd beter besteed zijn als ze in plaats daarvan een uurtje per week Maroc ennellen?

:melig2:Lijkt mij ook. Want wat hebben die boeven die ze oppakken nu met de Islam te maken ?

Julien
24-05-08, 20:02
:melig2:Lijkt mij ook. Want wat hebben die boeven die ze oppakken nu met de Islam te maken ?

Het lijkt mij beledigend om criminaliteit te verbinden met de islam. Een boef zou per definitie geen moslim moeten/ kunnen zijn..

mulan
24-05-08, 20:27
Amsterdamse agenten worden gestimuleerd Koran te lezen

(Bron: FOK nieuws)

AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk hoofdstedelijke agenten de Koran lezen. Daarom kunnen agenten met korting de nieuwe Koranvertaling van schrijver Kader Abdolah kopen.

Het idee is afkomstig van een politieman. Het leek hem goed dat zijn collega’s de Koran lezen, om zo een beter inzicht in de Islam te krijgen. De korpsleiding is het er mee eens, vandaar dat men middels een korting op het boek het idee wil stimuleren.

:maf:

Pixelshade
24-05-08, 22:08
Het lijkt mij beledigend om criminaliteit te verbinden met de islam. Een boef zou per definitie geen moslim moeten/ kunnen zijn..

Ik ben inderdaad nog geen crimineel tegengekomen die drie portemonnee's ritste en daarna haast maakte om op tijd het maghreb gebed te kunnen verichtten in de moskee.

ronald
25-05-08, 01:29
Ik ben inderdaad nog geen crimineel tegengekomen die drie portemonnee's ritste en daarna haast maakte om op tijd het maghreb gebed te kunnen verichtten in de moskee.

Duhh...als je in staat bent om drie portemonnees te kunnen pikken is het toch wel duidelijk dat dat gebed ervoor heeft plaatsgevonden.

Bofko
25-05-08, 01:59
Ik ben inderdaad nog geen crimineel tegengekomen die drie portemonnee's ritste en daarna haast maakte om op tijd het maghreb gebed te kunnen verichtten in de moskee.

Als je d'r verder over nadenkt is het een heel raar initiatief. Beetje wereldvreemde, geitenwollensokken-aktie.Typisch jaren-70 Nederlands.

Politie arresteert een criminele Marokkaanse jongere en vertelt 'm bij het boeien omdoen en passant dat ie iets van de koran afweet. :cheefbek:

1973Tanger
25-05-08, 02:01
Voor wat betreft hard straffen en geen softie gedoe, zouden ze van de Koran inderdaad veel kunnen leren?

ronald
25-05-08, 02:05
Als je d'r verder over nadenkt is het een heel raar initiatief. Beetje wereldvreemde, geitenwollensokken-aktie.

Politie arresteert een criminele Marokkaanse jongere en vertelt 'm bij het boeien omdoen en passant dat ie iets van de koran afweet. :cheefbek:

De politie heeft ook een heel aantal preventieve taken. Het lijkt mij niet verkeerd dat zij meer af weet van wat de verschillende mensen drijft. Waarom wordt dit soort initiatieven vaak als een knieval gezien? Ik heb 6 jaar in Israel gestudeerd en weet veel over de Islam, Grieks orthodoxen, Kopten, Bedoienen, Druzen vanwege interesse. Ik moet er verder niets mee. Hier in Nederland moet ik als orthodoxe Jood Christelijke collegae gaan uitleggen wat Hemelvaart en Pinksteren is. Het is meer een daad van kennisvergroten dat een beter beeld geeft over een andere groep. Meer niet.

Bofko
25-05-08, 02:15
De politie heeft ook een heel aantal preventieve taken. Het lijkt mij niet verkeerd dat zij meer af weet van wat de verschillende mensen drijft.

Prive moeten ze het allemaal zelf weten . Maar zakelijk gezien moet je je 'doelgroep' kennen en dan lijkt de koran mij niet het geschikte boek. Je gaat ook geen kookboek lezen als je een stuk oerbos wilt omtoveren tot een prachtig park.

1973Tanger
25-05-08, 02:19
Prive moeten ze het allemaal zelf weten . Maar zakelijk gezien moet je je 'doelgroep' kennen en dan lijkt de koran mij niet het geschikte boek. Je gaat ook geen kookboek lezen als je een stuk oerbos wilt omtoveren tot een prachtig park.

Agenten moeten helemaal niks lezen (voor zover ze dat überhaupt kunnen). Het zal geheid fout aflopen met een agent met een boek in zijn holster.

Bofko
25-05-08, 02:21
Agenten moeten helemaal niks lezen (voor zover ze dat überhaupt kunnen). Het zal geheid fout aflopen met een agent met een boek in zijn holster.

:lachu:Right ! Van dat gelees in die heilige boeken worden ze alleen maar soft.

1973Tanger
25-05-08, 02:26
:lachu:Right ! Van dat gelees in die heilige boeken worden ze alleen maar soft.


Het enige waar agenten in moeten geloven is het prentenboek, gummiknuppel, handboeien en zo nu en dan iemand stiekem in een celletje afranselen.

ronald
25-05-08, 02:28
Prive moeten ze het allemaal zelf weten . Maar zakelijk gezien moet je je 'doelgroep' kennen en dan lijkt de koran mij niet het geschikte boek. Je gaat ook geen kookboek lezen als je een stuk oerbos wilt omtoveren tot een prachtig park.

Raar...ik zie mijzelf ook als doelgroep van de politie en ik hoop zij mij ook.

Bofko
25-05-08, 02:37
Raar...ik zie mijzelf ook als doelgroep van de politie en ik hoop zij mij ook.

Doelgroep had ik tussen aanhalingstekens gezet. Ik denk dat er in het gewone contact met niet-criminele burgers heel weinig mis is met de politie in Nederland.
En dat ze daarin zelfs een voorbeeld zijn voor veel andere landen. Ook daarin hebben ze dus geen koran-, thora- of bijbel-exegese nodig.

Bofko
25-05-08, 02:40
Het enige waar agenten in moeten geloven is het prentenboek, gummiknuppel, handboeien en zo nu en dan iemand stiekem in een celletje afranselen.
Da's me te eendimensionaal.

ronald
25-05-08, 02:44
Doelgroep had ik tussen aanhalingstekens gezet. Ik denk dat er in het gewone contact met niet-criminele burgers heel weinig mis is met de politie in Nederland.
En dat ze daarin zelfs een voorbeeld zijn voor veel andere landen. Ook daarin hebben ze dus geen koran-, thora- of bijbel-exegese nodig.

Nou ja....ze worden toch niet gedwongen een exemplaar ook al is het met korting te kopen. Uit ervaring weet ik dat het voor een bepaalde verbreding van kennis je groepen beter ziet. Ik neem niet aan dat het initiatief afkomstig is om een of andere shariawetgeving van toepassing te laten gelden. Algemene zaken van een bepaalde groep is voor de meerderheid al zo wereldvreemd en dan zou een bepaalde verdieping in achtergronden helemaal niet slecht zijn. Meer niet.

reallife
25-05-08, 09:23
Agenten moeten helemaal niks lezen (voor zover ze dat überhaupt kunnen). Het zal geheid fout aflopen met een agent met een boek in zijn holster.


Wetboeken misschien? :vreemd:

Ron Haleber
25-05-08, 10:28
Het zou pas effect hebben wanneer mijn ex-collega leraar maatschappijleer Marcouch vrijgesteld wordt om ze les te geven...


Wel kan een hardcover exemplaar van de heilige Koran goed dienen om moslim-zakkenrollers een goede mep te geven!


Zo zat ik gisteren in het café aan tafel bij een NS-instructeur die een Marokkaan die hem in de tram wilde beroven, met een optater een bloedende scheve neus bezorgde...

Aït Ayt
25-05-08, 12:01
Als je d'r verder over nadenkt is het een heel raar initiatief. Beetje wereldvreemde, geitenwollensokken-aktie.Typisch jaren-70 Nederlands.

Politie arresteert een criminele Marokkaanse jongere en vertelt 'm bij het boeien omdoen en passant dat ie iets van de koran afweet. :cheefbek:

zal wel met de nederlandse handelsgeest te maken hebben.. de agent die met dit voorstel kwam heeft waarschijnlijk banden met de uitgeverij en heeft er belang bij dat er zoveel mogelijk boekjes van kader kefier abdolah verkocht worden..

1973Tanger
25-05-08, 12:35
Da's me te eendimensionaal.


Driedimensionaal een arrestant stiekem in een celletje afranselen voldoet beter?

super ick
26-05-08, 10:38
In de eerste plaats is er geen touw aan vast te knopen. Zomaar aanschaffen en lezen helpt je niet verder.
In de tweede plaats werkt het averrechts met de Koran op de proppen te komen om Marokkanen die zich misdragen op het rechte pad te krijgen.
In de derde plaats heeft de Koran er niets mee te maken. Het gaat om iniversele waarden die ieder mens meekrijgt. Niet stelen, niet mishandelen, niet bedreigen, etc. Overtredingen in grote steden worden echt niet door de Koran opgelegd.
In de vierde plaats leidt het alleen maar af van het doel. Ongewenst gedrag aanpakken heb je geen Koran voor nodig.

Dit is weer een of andere stuiptrekking van een gek die de weg kwijt is en ineens denkt het ei van colombus te hebben gevonden. Zorgelijk en zielig dat hij nog steun krijgt ook.
Langzamerhand zijn ze helemaal de weg kwijt. Misschien moeten ze eens in Marokko gaan kijken hoe ze daar dergelijk gedrag corrigeren.

knuppeltje
26-05-08, 10:52
Driedimensionaal een arrestant stiekem in een celletje afranselen voldoet beter?

Zo is dat, en met de koran mept dat veel lekkerder toch?
Vroeger gebruikten ze daar telefoonboeken voor, maar je moet wel met de tijd meegaan tenslotte.

Ron Haleber
26-05-08, 14:38
Zo is dat, en met de koran mept dat veel lekkerder toch?
Vroeger gebruikten ze daar telefoonboeken voor, maar je moet wel met de tijd meegaan tenslotte.

Wel een hardcover koran gebruiken natuurlijk!:engel:

Zo.n stevige made in Egypt! Die gaat jaren mee en die zendt menige Marokkaan met lange vingers regelrecht door naar het Dievenparadijs... :o

Z.M. Hassan II zit daar speciaal voor bij de receptie om ze op te vangen...! Allah kent zijn pappenheimers wel en weet hun geschikte functie!:dood:

chliha
26-05-08, 15:29
Amsterdamse agenten worden gestimuleerd Koran te lezen

(Bron: FOK nieuws)

AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Het Amsterdamse politiekorps wil dat zoveel mogelijk hoofdstedelijke agenten de Koran lezen. Daarom kunnen agenten met korting de nieuwe Koranvertaling van schrijver Kader Abdolah kopen.

Het idee is afkomstig van een politieman. Het leek hem goed dat zijn collega’s de Koran lezen, om zo een beter inzicht in de Islam te krijgen. De korpsleiding is het er mee eens, vandaar dat men middels een korting op het boek het idee wil stimuleren.

Vanaf morgen dagelijkse kost voor het blauw op straat:
Agent: Salamo alaikom broeder. U bent in overtreding volgens vers 7 van sura 3 (fictief) : u zult niet stelen.
Verdachte: Wayaaaw! safi safi, iba3ajjen (cops) kennen nu ook al die sura's.
Agent: Toont U tauba? (spijt= vrij vertaald)
Verdachte: tazzzzzzzzzz, ga spele vriend! Die fietsh is vanmmij.

Joesoef
27-05-08, 17:01
Hoorde net op de radio dat de gemeente en de politie Amsterdam een hele boekenlijst heeft van positieve/ leerzame/ studie literatuur die je kan kopen met korting. Dus niet alleen een Koran. Boek staat overigens gewoon in de boeken top 10. Niemand kermt op het moment dat men de Amsterdamse smeris een boek uit de boeken top 10 koopt en dat is nu eigenlijk het geval.

Aït Ayt
27-05-08, 19:40
Vanaf morgen dagelijkse kost voor het blauw op straat:
Agent: Salamo alaikom broeder. U bent in overtreding volgens vers 7 van sura 3 (fictief) : u zult niet stelen.
Verdachte: Wayaaaw! safi safi, iba3ajjen (cops) kennen nu ook al die sura's.
Agent: Toont U tauba? (spijt= vrij vertaald)
Verdachte: tazzzzzzzzzz, ga spele vriend! Die fietsh is vanmmij.

:hihi:



nog even en de agenten zullen hangjongeren 's avonds laat toeroepen :
'heyyaa elaa selaat, heyyaa elaa felaah'

Orandajin
29-05-08, 00:03
Ik dacht dat de politie tot taak heeft de openbare orde te handhaven...

Hoeveel gekker moet het hier in Nederland nog worden..? Hoeveel dieper moet Nederland nog afzinken..?

Om hun taak adequaat uit te kunnen oefenen lijkt het me nuttiger dat ze up to date blijven van rechts- en wetskennis, nieuw apparatuur en hoe te gebruiken, lessen op de schietbaan en lessen in het sportlokaal voor het eigen maken van enige zelfverdedigingsvaardigheden en het bijhouden en opkrikken van hun conditie. En de straat op.

Het lijkt me wel weer duidelijk dat onze vet gesubsidieerde maakbaarheidsfundamentalisten ieder zicht op de realiteit andermaal volledig kwijt zijn.

Moet het sportlokaal soms gaan dienen als gebedsruimte?

Marsipulami
29-05-08, 11:58
Gratis Statenvertaling voor politieagenten Amsterdam



LEERDAM (RKnieuws.net) - Agenten van het korps Amsterdam-Amstelland kunnen binnenkort niet alleen de Koranvertaling van Kader Abdolah goedkoop in hun boekenkast zetten. Zij krijgen gratis een exemplaar van de Statenvertaling van de Bijbel uit 1637, meldt het ANP.

De Gereformeerde Bijbelstichting (GBS), die zich ten doel stelt de verspreiding van de Statenvertaling te bevorderen, stelt de handbijbels gratis aan de agenten in de vier grote steden beschikbaar. De dienders in Amsterdam-Amstelland zijn het eerst aan de beurt. Als korpsen in andere steden belangstelling tonen, kunnen zij ook gratis bijbels krijgen.

Agenten kunnen de Koranvertaling volgens minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) met korting aanschaffen ,,teneinde een beter begrip te krijgen’’.

Marsipulami
30-06-08, 17:03
Politie wil geen gratis bijbels


Geplaatst door Theo Borgermans op maandag 30 juni 2008 om 14:50u (Bron: De Pers)
AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Het politiekorps Amsterdam-Amstelland heeft het aanbod van de Gereformeerde Bijbelstichting (GBS) om gratis bijbels te ontvangen afgewezen. Dat zegt een woordvoerder van de GBS maandag. Reden voor de afwijzing is dat ’de agenten al voldoende afweten van het christendom’, zegt een politiewoordvoerder.

"De agenten zijn in een land opgegroeid dat christelijk geschoold is. De kennis die het korps heeft, hoeft niet verder uitgebreid te worden", licht de woordvoerder toe.

Het initiatief voor het uitdelen van de gratis bijbels kwam nadat bekend was geworden dat Amsterdamse agenten met korting de nieuwe koranvertaling van Kader Abdolah konden aanschaffen. Het korps geeft de korting opdat het inzicht van agenten in de islam, de religie van een aanzienlijk deel van de Amsterdamse bevolking, kan worden vergroot.

De GBS laat weten de gratis bijbels ook aan de politiekorpsen in Den Haag, Rotterdam en Utrecht te hebben aangeboden. "Maar daar hebben we nog geen reactie op gehad."