PDA

Bekijk Volledige Versie : Imams verbaasd over arrestatie Nekschot...



Ourzazate
27-05-08, 16:08
dinsdag 27 mei 2008

De arrestatie van cartoonist Gregorius Nekschot verbaast de Marokkaanse Imambond, ondanks diens voor moslims en zwarten beledigende en discriminerende spotprenten.

Interimvoorzitter Yassin Elforkani van de Marokkaanse Imam Bond (MIB)
‘Zeker als het echt alleen om die cartoons gaat, vind ik de arrestatie opvallend,’ zegt interimvoorzitter Yassine Elforkani van de nieuwe Marokkaanse Imam Bond (MIB) in dagblad De Pers.

‘Debat is gezond, daarbij mag je alles zeggen.’ De 25-jarige imam vindt de vrijheid van meningsuiting een kernwaarde van de Nederlandse samenleving. 'Daar hebben eerdere generaties voor gestreden.’

In hoeverre iemand gebruik maakt van het recht op vrijheid van meningsuiting is een kwestie van ‘fatsoen’, en niet iets voor de rechter, zegt Elforkani die in de clinch ligt met de conservatievere Vereniging van Imams in Nederland (VIN).

Eerder al haalden moslims hun schouders op over de film Fitna en over een schilderij met blote borsten in een stadhuis. Vorige week protesteerde de Turkse moskee Selimiye Camii in Huizen nadat het gemeentehuis een kunstwerk met blote borsten had verwijderd omdat islamitische inwoners er aanstoot aan zouden nemen.

‘De moslims in Huizen is helemaal niets gevraagd, de moslims in Huizen hebben niet geklaagd en de moslims in Huizen zijn niet zo kleinzielig dat ze aanstoot nemen aan elke kunstuiting die ze thuis niet zelf zouden ophangen,' meldde een woordvoerder aan het plaatselijke nieuwsblad.

Hun houding lijkt daarmee een stuk laconieker dan die van bijvoorbeeld minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie. Die steunde het besluit van het Openbaar Ministerie om Nekschot met tien man te arresteren.

(Elsevier.nl)

mark61
27-05-08, 18:04
‘Debat is gezond, daarbij mag je alles zeggen.’ De 25-jarige imam vindt de vrijheid van meningsuiting een kernwaarde van de Nederlandse samenleving. 'Daar hebben eerdere generaties voor gestreden.’

Ik vind het heel sympathiek, maar Nekschot is geen debat, maar ranzige stompzinnige tekeningetjes.


‘De moslims in Huizen is helemaal niets gevraagd, de moslims in Huizen hebben niet geklaagd en de moslims in Huizen zijn niet zo kleinzielig dat ze aanstoot nemen aan elke kunstuiting die ze thuis niet zelf zouden ophangen,' meldde een woordvoerder aan het plaatselijke nieuwsblad.

Oh. Ik zou nu wel willen weten hoe de vork echt in de steel zit.


Hun houding lijkt daarmee een stuk laconieker dan die van bijvoorbeeld minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie. Die steunde het besluit van het Openbaar Ministerie om Nekschot met tien man te arresteren.

Die is dan ook stiekem het christendom aan het promoten.

mulan
27-05-08, 22:09
Dit gedoe geeft onbenullige personen sowieso to much credit. Vandaar dat half tekenend/schrijvend Nederland denkt dat ie een ridder van het vrije woord is.

Vermoeiend.

knuppeltje
28-05-08, 08:49
Dit gedoe geeft onbenullige personen sowieso to much credit. Vandaar dat half tekenend/schrijvend Nederland denkt dat ie een ridder van het vrije woord is.

Vermoeiend.

Dat gedoe komt meer door al die onbenullige personen met veel te lange tenen die zich weer door hun geloof onnoemelijk beledigd voelen denk. :wink:

mark61
28-05-08, 08:53
Dat gedoe komt meer door al die onbenullige personen met veel te lange tenen die zich weer door hun geloof onnoemelijk beledigd voelen denk. :wink:

Je hebt het nou over Hirsch Ballin, neem ik aan :lachu:

knuppeltje
28-05-08, 09:45
Je hebt het nou over Hirsch Ballin, neem ik aan :lachu:

Onder anderen.
Maar ook over de indieners van de aanklacht.

mark61
28-05-08, 09:55
Onder anderen.
Maar ook over de indieners van de aanklacht.

Oh ja, die had je destijds ook nog. Naar verluidt ook weer zo'n Limburger :hihi:

knuppeltje
28-05-08, 10:04
Oh ja, die had je destijds ook nog. Naar verluidt ook weer zo'n Limburger :hihi:

We raken er maar niet van af. :traan1: