PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid van meningsuiting? Turkse vrouw krijgt werkstraf voor beledigen Verdonk



Qaiys
29-05-08, 00:30
wo 28 mei 2008, 22:18

Werkstraf voor beledigen Verdonk

AMSTERDAM - Een vrouw die Rita Verdonk voor 'vieze hoer' uitmaakte, is in beroep tot 40 uur werkstraf veroordeeld wegens belediging. Yesil D. werd van bedreiging vrijgesproken.

D, hield Verdonk er destijds als minister voor verantwoordelijk dat haar vader zijn nieuwe echtgenote niet uit Turkije mocht laten overkomen.

Overigens had ze ook geschreven dat Verdonk 'op de dodenlijst stond'. Volgens het gerechtshof moest die zin 'in een ander context worden gezien', zo meldt De Pers.

In eerste instantie veroordeelde de politierechter de Turkse tot twee weken voorwaardelijk. Het OM ging toen in beroep


http://www.telegraaf.nl/binnenland/4107614/_Werkstraf_voor_beledigen_Verdonk__.html?p=1,2

Tomas
29-05-08, 09:21
Eén woord: doodsbedreiging.

Het artikel suggereerd anders toch duidelijk dat het om beledigen gaat, niet zozeer om eventuele bedreigingen. Vind ik raar.

knuppeltje
29-05-08, 09:26
wo 28 mei 2008, 22:18
Overigens had ze ook geschreven dat Verdonk 'op de dodenlijst stond'. Volgens het gerechtshof moest die zin 'in een ander context worden gezien', zo meldt De Pers.

En welke dan wel?

mark61
29-05-08, 10:10
Waarom krijgt een dronkenlap wat is het, een boete van 200 euro en zij 40 uur?

Met vrijheid van meningsuiting heeft het allemaal niks te maken, dat weet Schapie dondersgoed.

Ik mag wel hopen dat het nog van toen Rita minister was dateert, want als je niet eens meer een ambteloos burger mag beledigen...

Tomas
29-05-08, 10:12
lijkt me intimidatie/bedreiging

Mij ook. Maar ik blijf er bij: het artikel suggereerd dat ze gestraft is wegens beledigingen.

knuppeltje
29-05-08, 11:46
Mij ook. Maar ik blijf er bij: het artikel suggereerd dat ze gestraft is wegens beledigingen.

Ik ook.

Qaiys
29-05-08, 12:28
Waarom krijgt een dronkenlap wat is het, een boete van 200 euro en zij 40 uur?

Met vrijheid van meningsuiting heeft het allemaal niks te maken, dat weet Schapie dondersgoed.

Ik mag wel hopen dat het nog van toen Rita minister was dateert, want als je niet eens meer een ambteloos burger mag beledigen...

Doelbewust moslims beledigen en hun heiligheden beschimpen valt onder de vrijheid van meningsuiting. Vrijwel het gehele politieke spectrum vindt dat dat moet kunnen. Zie reakties van Nederland betreffende Van Gogh, Nekschot, Deense spotprenten etc..

Verdonk en de Koningin beledigen valt onder de noemer strafbare belediging.

Hypocriet zooitje daar in Nederland.

Qaiys
29-05-08, 12:29
Eén woord: doodsbedreiging.

Één opmerking: Je stond zeker achteraan toen ze hersens aan het uitdelen waren.

Qaiys
29-05-08, 13:16
Ja, maar gelukkig nog net voor de reli's: toen die aan de beurt waren, waren de hersenen helaas op en kregen ze ipv hersenen een heilig boek.

Gelukkig is dat nog altijd beter dan homos die niet eens simpele puzzelstukjes passend aan elkaar kunnen koppelen. Ze blijven maar hun penis in andermans kont stoppen.

Julien
29-05-08, 13:29
Overigens had ze ook geschreven dat Verdonk 'op de dodenlijst stond'. [/url]

:moe:

Julien
29-05-08, 13:31
Van Gogh, Nekschot, Deense spotprenten etc...

De 1 is vermoord, de ander werd 3 dagen in de bak gegooid en het laatste geval heeft geleidt tot wereldwijde afkeuring en verontwaardiging.

Dus wat zeur je?
Bovendien hebben jouw voorbeelden nooit met de dood gedreigd..

Qaiys
29-05-08, 13:38
Een homo stopt hem nog ergens in en dat is nog min of meer conform de originele funtie. Er zijn mensen die er nog minder van snappen btw. Moslims bijvoorbeeld; die denken dat de penis bedoeld is om een stuk van af te hakken.

Nu jij weer....

:hihi: Originele functie !!

Ik neem het je niet kwalijk dat je het verschil niet weet tussen een uitgang (anus) en een ingang (vagina).

Charlus
29-05-08, 13:40
Één opmerking: Je stond zeker achteraan toen ze hersens aan het uitdelen waren.
Ja, maar gelukkig nog net voor de reli's: toen die aan de beurt waren, waren de hersenen helaas op en kregen ze ipv hersenen een heilig boek.
Hierbij verklaar ik Marinus tot winnaar. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.

Charlus
29-05-08, 13:42
<...>Ik neem het je niet kwalijk dat je het verschil niet weet tussen een uitgang (anus) en een ingang (vagina).
Toch ben jij uit een vagina gekomen.

Witte78
29-05-08, 14:26
Gelukkig is dat nog altijd beter dan homos die niet eens simpele puzzelstukjes passend aan elkaar kunnen koppelen. Ze blijven maar hun penis in andermans kont stoppen.

Goh, het gaat weer eens over anale sex, het zal eens niet.

sidi bibi
29-05-08, 15:11
Hypocriet zooitje " daar " in Nederland.

Je hebt de koffers gepakt ?

mark61
29-05-08, 15:41
Doelbewust moslims beledigen

Gebeurt dat ooit? Als iemand beledigd is wil dat nog niet zeggen dat de belediger dat ook bewust deed.

Het is mij niet duidelijk wanneer en waar in NL burgers, ambtenaren en leden van het koninklijk huis precies wel en niet beledigd mogen worden. Het gaat maar op en neer tegenwoordig.


en hun heiligheden beschimpen

Wat een idiote 19e eeuwse woordkeus. Dat geeft al aan dat je het eigenlijk niet goed kan formuleren. Het gaat intussen gewoon om, eventueel grof en onbeschoft verwoorde, kritiek op een godsdienst, niet op individuen.

Oh ben je geëmigreerd?

barfly
29-05-08, 18:00
wo 28 mei 2008, 22:18

Werkstraf voor beledigen Verdonk

AMSTERDAM - Een vrouw die Rita Verdonk voor 'vieze hoer' uitmaakte, is in beroep tot 40 uur werkstraf veroordeeld wegens belediging. Yesil D. werd van bedreiging vrijgesproken.

D, hield Verdonk er destijds als minister voor verantwoordelijk dat haar vader zijn nieuwe echtgenote niet uit Turkije mocht laten overkomen.

Overigens had ze ook geschreven dat Verdonk 'op de dodenlijst stond'. Volgens het gerechtshof moest die zin 'in een ander context worden gezien', zo meldt De Pers.

In eerste instantie veroordeelde de politierechter de Turkse tot twee weken voorwaardelijk. Het OM ging toen in beroep


http://www.telegraaf.nl/binnenland/4107614/_Werkstraf_voor_beledigen_Verdonk__.html?p=1,2


Als die Turk had gezegd "ik vind Verdonk een hoer" dan had het waarschijnlijk wel gemogen, want mening en als ze zegt vieze hoer is dat schelden of beledigen en dat is geen mening uiten.

Qaiys
29-05-08, 21:31
De laatste keer dat ik in een vagina zat (ongeveer 31 jaar geleden) fungeerde het toch echt als een uitgang. En niet een klein beetje ook.

Yep dat klopt de vagina heeft meerdere functies. De anus heeft maar één functie, uitgang van de rioolbuis.

Qaiys
29-05-08, 21:33
Goh, het gaat weer eens over anale sex, het zal eens niet.


Na de religieuzen pakken we de homos en de autochtonen.

Bofko
29-05-08, 22:44
Nou Qais, wat een stompzinnigheid. Je bent inmiddels zo diep gezonken dat je je eigen topic om zeep helpt . Aandacht nodig ? Of gefrustreerd ?

Qaiys
29-05-08, 22:48
Nou Qais, wat een stompzinnigheid. Je bent inmiddels zo diep gezonken dat je je eigen topic om zeep helpt . Aandacht nodig ?

Wanneer heb je me voor het laatst een compliment gegeven? :hihi:

Bofko
29-05-08, 22:53
Wanneer heb je me voor het laatst een compliment gegeven? :hihi:

Dat was een hele tijd terug, geloof ik. Als jij niet over politiek, maatschappij en levensbeschouwing schrijft ben jij heel goed te pruimen.Foto-reportage Rotterdam, skating, dat soort dingen.

Qaiys
29-05-08, 23:10
Ik blijf het bizar vinden.

Een minderheidsgroep beledigen is vrijheid van meningsuiting. Een individu beledigen levert een strafbare feit op.

Qaiys
29-05-08, 23:48
Ach doe niet zo hypocriet; jij loopt hier net zo hard een minderheidsgroepering te beledigen. En ja, dat is vrijheid van meningsuiting. Maar je hebt wel weer fijn gedemonstreerd dat religie voor de dommen is. Dus je hebt wel nut....


De pot verwijt de ketel dat ie zwart kijkt.

Als je de discussie goed had gevolgd had je gezien dat ik jou als individu aansprak en dat jij alle religieuzen over één kam scheerde. Om je wakker te schudden heb ik jouw favouriete groepje erbij betrokken.

Wat jij van religie vindt intresseert mij niets. Wat ik wel interessant vind is dat je jouw confrontatie met mij telkens weer een hele groep op aanspreekt.

Dat is wat jij demonstreert.

John2
29-05-08, 23:55
Ik vind de straf nog laag, gezien de straf die ik kreeg toen ik werd aangehouden bij een verkeerscontrole.
Ik zei alleen "als je een vak had geleerd had je nu niet in de regen gestaan"
Werd daarna uit mijn wagen gesleurd en overgebracht na het bureau waar ik een nacht moch verblijven en de volgende dag naar huis werd gestuurd met een proces verbaal, die mij na een rechtzaak 450 euro koste.

Bofko
30-05-08, 00:04
Ik blijf het bizar vinden.

Een minderheidsgroep beledigen is vrijheid van meningsuiting. Een individu beledigen levert een strafbare feit op.

Een groep en een individu zijn dan ook heel verschillende zaken in deze contekst.

Een belediging aan een individu is altijd heel GERICHT aan die persoon.Dus INTENTIONEEL. In jouw topic zit daar ook nog bedreiging bij wat al helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken heeft.

De Deense cartoons zijn OPGEVAT als belediging. Over de intentie is niets bekend.En totaal ONGERICHT qua individu.En over bedreiging hoeven we al helemaal niet te spreken. Dus hoe kan een moslim in het verre Pakistan nu beledigd zijn ? Als iemand in het verre Amerika Hollanders perverse, morraalloze narcisten vindt -en ik kom dat toevallig te weten dat dat ergens gepubliceerd is - dan lach ik over zoveel domheid. En voel me totaal niet beledigd. Het wordt anders als hij zich in die bewoordingen rechtstreeks aan mij richt en 'Hollanders' vervangt door 'Bofko' .

Qaiys
30-05-08, 00:35
Hypocriet dus....Yep zeer hypocriet dat je je fout niet wilt toegeven.

Qaiys
30-05-08, 00:43
Een groep en een individu zijn dan ook heel verschillende zaken in deze contekst.

Een belediging aan een individu is altijd heel GERICHT aan die persoon.Dus INTENTIONEEL. In jouw topic zit daar ook nog bedreiging bij wat al helemaal niets met de vrijheid van meningsuiting te maken heeft.

De Deense cartoons zijn OPGEVAT als belediging. Over de intentie is niets bekend.En totaal ONGERICHT qua individu.En over bedreiging hoeven we al helemaal niet te spreken. Dus hoe kan een moslim in het verre Pakistan nu beledigd zijn ? Als iemand in het verre Amerika Hollanders perverse, morraalloze narcisten vindt -en ik kom dat toevallig te weten dat dat ergens gepubliceerd is - dan lach ik over zoveel domheid. En voel me totaal niet beledigd. Het wordt anders als hij zich in die bewoordingen rechtstreeks aan mij richt en 'Hollanders' vervangt door 'Bofko' .

Jouw verweer komt er op neer dat volgens jou belediging van een individu met een intentie gebeurt en dat belediging van een groep zonder intentie gebeurt.

Dat is dus complete onzin

ronald
30-05-08, 00:51
Ik vind de straf nog laag, gezien de straf die ik kreeg toen ik werd aangehouden bij een verkeerscontrole.
Ik zei alleen "als je een vak had geleerd had je nu niet in de regen gestaan"
Werd daarna uit mijn wagen gesleurd en overgebracht na het bureau waar ik een nacht moch verblijven en de volgende dag naar huis werd gestuurd met een proces verbaal, die mij na een rechtzaak 450 euro koste.

:hihi:

Bofko
30-05-08, 01:10
Jouw verweer komt er op neer dat volgens jou belediging van een individu met een intentie gebeurt en dat belediging van een groep zonder intentie gebeurt.


Nee daar komt het niet op neer.

Ik toon alleen aan dat jouw topic-opener (belediging van individu) en jouw groepsvoorbeelden (belediging van een groep, namelijk moslims) totaal verschillende zaken kunnen zijn.En jouw punt is dat het in wezen dezelfde zaken zijn.

Daluurman
30-05-08, 06:36
wo 28 mei 2008, 22:18

Werkstraf voor beledigen Verdonk

AMSTERDAM - Een vrouw die Rita Verdonk voor 'vieze hoer' uitmaakte, is in beroep tot 40 uur werkstraf veroordeeld wegens belediging. Yesil D. werd van bedreiging vrijgesproken.

D, hield Verdonk er destijds als minister voor verantwoordelijk dat haar vader zijn nieuwe echtgenote niet uit Turkije mocht laten overkomen.

Overigens had ze ook geschreven dat Verdonk 'op de dodenlijst stond'. Volgens het gerechtshof moest die zin 'in een ander context worden gezien', zo meldt De Pers.

In eerste instantie veroordeelde de politierechter de Turkse tot twee weken voorwaardelijk. Het OM ging toen in beroep


http://www.telegraaf.nl/binnenland/4107614/_Werkstraf_voor_beledigen_Verdonk__.html?p=1,2

Jammer dat moslims nog steeds niet snappen dat er een verschil is tussen:
1. vrijheid van meningsuiting en smaad (hoer)
2. vrijheid van meningsuiting en een doodsbedreiging (dodenlijst)

Een religie kan tot in het oneindige worden beledigd want een religie wordt verondersteld geen mens te zijn. Daarom is Wilders niet strafbaar als hij zegt dat de Islam een achterlijke, fascistische religie is. Als hij zou zeggen dat alle moslims achterlijk en fascistisch zijn, dan was hij strafbaar.

Daluurman
30-05-08, 06:39
Ik blijf het bizar vinden.

Een minderheidsgroep beledigen is vrijheid van meningsuiting. Een individu beledigen levert een strafbare feit op.

Wilders beledigt geen minderheidsgroep maar de religie van die minderheidgroep. Dat is een wezenlijk verschil. Hij beledigt een 'idee' een abstract 'ding' maar geen mensen. Dat die mensen zich vervolgens beledigd voelen is hun zaak en niet die van Geert ..... hij beledigde immers slechts een 'idee'.

mark61
30-05-08, 10:49
Ik blijf het bizar vinden.

Een minderheidsgroep beledigen is vrijheid van meningsuiting. Een individu beledigen levert een strafbare feit op.

Een groep kan je niet beledigen, dat is een handeling van individu tot individu.

Doorgaans is een individu beledigen niet strafbaar, tenzij dat indivdu een lid van het koninklijk huis is of een ambtenaar / openbaar functionaris.

Al kreeg dus laatst iemand een straf wegens het beledigen van haar Turkse buurman. Dat vond ik ook al vaag.

John2
30-05-08, 11:00
:hihi:

Was jij de smeris die mij aanhield:zweep::zweep:

Of had jij deze turkse vrouw aan een rechtzaak geholpen :hihi:

Tomas
30-05-08, 11:34
Een groep kan je niet beledigen, dat is een handeling van individu tot individu.

Als ik mijn mening geef over de woestijnreligies weet ik dat er meer dan één aanhanger daarvan is beledigd. Afhankelijk van hoe publiekelijk ik mijn (natuurlijk absoluut niet subjectieve) mening geef, kan dat best wel uitgroeien tot een groep.


Doorgaans is een individu beledigen niet strafbaar, tenzij dat indivdu een lid van het koninklijk huis is of een ambtenaar / openbaar functionaris.


En dan ook alleen als het duidelijk aantoonbaar is dat de belediger het beledigend bedoelt heeft. Althans volgens een recentelijke rechterlijke uitspraak.


Al kreeg dus laatst iemand een straf wegens het beledigen van haar Turkse buurman. Dat vond ik ook al vaag.

Of dat je vervolgd kan worden wegens racistische uitspraken. Één of ander nederlans forum wordt daarvan verdacht las ik laatst. Aanzetten tot haat, kende ik. Maar dat je geen racistische uitspraken mag doen, wist ik niet. Die hoor en lees ik bijna dagelijks.

Magoed, wat mij betreft is dit allemaal gezeik en verspilling van de kostbare en zeer beperkte tijd van ons juridische aparaat.

mark61
30-05-08, 13:39
Als ik mijn mening geef over de woestijnreligies weet ik dat er meer dan één aanhanger daarvan is beledigd. Afhankelijk van hoe publiekelijk ik mijn (natuurlijk absoluut niet subjectieve) mening geef, kan dat best wel uitgroeien tot een groep.

Jawel, maar dat zie ik als twee aparte gebeurtenissen. Je kan bijv. zeggen: communisme zuigt, en vervolgens kunnen er dan communisten beledigd zijn. Ik vind dat 'beledigen' dan niet zo eenduidig. Extreem doorgevoerd betekent dat dan dat je geen kritiek meer op een woestijngodsdienst mag hebben?


Magoed, wat mij betreft is dit allemaal gezeik en verspilling van de kostbare en zeer beperkte tijd van ons juridische aparaat.

Yep.

Tomas
30-05-08, 14:19
Extreem doorgevoerd betekent dat dan dat je geen kritiek meer op een woestijngodsdienst mag hebben?


Dat klopt, ja. Daarom moet je dat ook niet doorvoeren. Je mag dus gewoon groepen beledigen. Anders mag niemand meer iets zeggen, want ik vind bijna alles tenenkrommend beledigend. Nou ja, ik heb van die dagen.

Je opmerking "Je kunt geen groepen beledigen", is dan ook alleen juridisch gezien waar. Niet feitelijk.