PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen maagd meer? - Huwelijk geannuleerd



barfly
29-05-08, 16:03
PARIJS (ANP) - Een rechtbank in Frans-Vlaanderen heeft een huwelijk
nietig verklaard omdat de bruid in de huwelijksnacht geen maagd
meer bleek te zijn.
Dit heeft de Franse krant Libération donderdag gemeld. De
rechters kwamen tot de conclusie dat de bruidegom was bedrogen
inzake een ,,essentiële kwaliteit" van de bruid. Die had hem voor
het huwelijk verzekerd nog maagd te zijn. De rechters besloten
daarop tot de toepassing van een wetsartikel dat zelden wordt
gebruikt.
Bruid en bruidegom zijn jonge Franse moslims, ,,helemaal geen
extremisten", aldus de advocaat van de bruidegom. De familie van
de bruid had haar gepresenteerd als ,,ongehuwd en kuis". Het
bedrog werd ontdekt toen de bruidegom in de huwelijksnacht geen
bloedvlekken op het laken kon laten zien aan de feestvierende
familie. De vader van de bruidegom bracht de bruid daarop terug
naar haar ouders.
Het komt in Frankrijk zelden voor dat huwelijken achteraf als
van meet af aan nietig worden verklaard. Het wetsartikel 180 is
eerder gebruikt als de bruid heeft verzwegen dat zij eerder als
prostituee heeft gewerkt of als iemand niet in staat is tot
geslachtsgemeenschap.

Ik ben benieuwd hoe maagdelijk de ongelukkige kersverse ex-echtgenoot was...

mark61
29-05-08, 16:58
PARIJS (ANP) - Een rechtbank in Frans-Vlaanderen heeft een huwelijk nietig verklaard omdat de bruid in de huwelijksnacht geen maagd meer bleek te zijn.

Dat achtte de rechtbank wettig en overtuigend bewezen? Randdebielen.

Joesoef
29-05-08, 17:37
De rechter heeft zojuist bewezen achterlijk en debiel te zijn. Verders helemaal niets.

Joesoef
29-05-08, 17:45
Bruidegom plus familie ook ruimschoots hoor.


Ja en? Die zijn niet aangesteld als rechter, die mogen gewoon achterlijk zijn, die mensen zijn er nu eenmaal.

barfly
29-05-08, 17:53
Hij had zijn dolgelukkige kersverse echtgenote gewoon snoeihard moeten penetreren dan was er waarschijnlijk wel bloed gevloeid en hadden ze nog lang en gelukkig geleefd.

knuppeltje
29-05-08, 17:58
Nou, ik vind dat die smerige leugenachtige del er niet makkelijk van af mag komen. Hoe durft die sloeri zo'n schande over een zo'n brave godsvruchtige familie te brengen.
Minstens 100 keer geselen dat verdorven kreng, mag ze nog blij zijn ook dat ik vaandaag in een goeie bui ben, anders moest ze van mij gestenigd worden.
Dat zal ze dan geen tweede keer meer doen.
Maar goed trouwens dat ze daar op het gebied van maagdelijkheid zulke uiterst kundige rechters hebben anders was het nog helemaal fout afgelopen ook. :fpotver:

Joesoef
29-05-08, 18:46
:moe:

John2
30-05-08, 00:02
Misschien dat we de volgende keer Achmed de terrorist als rechter kunnen nemen.
Vraag me af of deze rechter vak bekwaam is?

RoumY
30-05-08, 00:06
:moe:

1973Tanger
30-05-08, 00:17
PARIJS (ANP) - Een rechtbank in Frans-Vlaanderen heeft een huwelijk
nietig verklaard omdat de bruid in de huwelijksnacht geen maagd
meer bleek te zijn.
Dit heeft de Franse krant Libération donderdag gemeld. De
rechters kwamen tot de conclusie dat de bruidegom was bedrogen
inzake een ,,essentiële kwaliteit" van de bruid. Die had hem voor
het huwelijk verzekerd nog maagd te zijn. De rechters besloten
daarop tot de toepassing van een wetsartikel dat zelden wordt
gebruikt.
Bruid en bruidegom zijn jonge Franse moslims, ,,helemaal geen
extremisten", aldus de advocaat van de bruidegom. De familie van
de bruid had haar gepresenteerd als ,,ongehuwd en kuis". Het
bedrog werd ontdekt toen de bruidegom in de huwelijksnacht geen
bloedvlekken op het laken kon laten zien aan de feestvierende
familie. De vader van de bruidegom bracht de bruid daarop terug
naar haar ouders.
Het komt in Frankrijk zelden voor dat huwelijken achteraf als
van meet af aan nietig worden verklaard. Het wetsartikel 180 is
eerder gebruikt als de bruid heeft verzwegen dat zij eerder als
prostituee heeft gewerkt of als iemand niet in staat is tot
geslachtsgemeenschap.

Ik ben benieuwd hoe maagdelijk de ongelukkige kersverse ex-echtgenoot was...

Als die 'kuisheid' niet zwart op wit op de zitting is aangetoond, heeft deze rechtbank niet rechtvaardig gesproken. Bovendien is het iets wat je onderling moet kortsluiten. Om daarover tijdens een zitting gewag te maken is debiel voor woorden. Je kunt toch ook als reden opgeven dat je elkaar niet meer vertrouwd of je te hebben vergist? Wat is dit nu weer van een kul rechtspraak van een Belgisch parket? Gezien dossiers zoals die van Abu Jajah, kinderverkrachters en dat soort tuig meer, heb ik mijn vertrouwen in de Belgische rechtspraak voorgoed verloren.

Charlus
30-05-08, 08:14
<...>Als die 'kuisheid' niet zwart op wit op de zitting is aangetoond, heeft deze rechtbank niet rechtvaardig gesproken. Bovendien is het iets wat je onderling moet kortsluiten.<...>
Als de vrouw echt zelfstandig en vanuit vrije wil heeft laten vastleggen dat zij nog maagd was en beide partijen duidelijk was dat onder die voorwaarde het huwelijk is aangegaan, dan klopt strikt juridisch gezien de uitspraak. Echter: welke zelfstandige volwassen vrouw met ook maar een greintje zelfrespect gaat zo'n vernederende clausule aan? Druk van familie en omgeving kortom. In het westen trouwen mensen vanuit onvoorwaardelijke liefde, of zo zou het moeten zijn. Eoa. maagdelijkheidclausule is absurd en had meteen door de rechtbank verworpen moeten worden.
Misschien had de rechtbank het belang van de vrouw op het oog door het huwelijk nietig te verklaren, maar die optie komt helaas te vervallen omdat de vrouw nu officiëel als leugenachtige niet-maagd is neergezet. Ze is dus alleen maar extra benadeeld.

<...>Om daarover tijdens een zitting gewag te maken is debiel voor woorden. Je kunt toch ook als reden opgeven dat je elkaar niet meer vertrouwd of je te hebben vergist? <...>
Zie mijn reaktie direct daarboven. De man en zijn familie wilden natuurlijk formeel duidelijk hebben dat de schuld uitsluitend bij de vrouw ligt en haar als slechte vrouw neerzetten. Hoofdzakelijk een erekwestie.

<...>Wat is dit nu weer van een kul rechtspraak van een Belgisch parket?<...>
Walgelijke rechtspraak.

The_Grand_Wazoo
30-05-08, 08:57
In het westen trouwen mensen vanuit onvoorwaardelijke liefde, of zo zou het moeten zijn.


Hoewel voor het overige wel eens, dit is toch heus lulkoek. De meeste mensen trouwen niet uit onvoorwaardelijke liefde, zij trouwen om administratieve redenen, gemakzucht, financiele redenen enz. enz. en soms speelt leifde een rol, maar dat is beslist geen verplichting. Ik stel dat de grote hoeveelheid echtscheidingen voort komt uit de dwaze veronderstelling dat je getrouwd dient te zijn uit onvoorwaardelijke liefde. Ik durf zelfs te stellen dat dit een voor vele onbereikbare geestelijke staat is.

mark61
30-05-08, 09:40
de Belgische rechtspraak

Franse.

Charlus
30-05-08, 09:41
<...>lulkoek<...>
Ik sla nooit lulkoek uit. Blijkbaar heb je het bij het verkeerde eind.

mark61
30-05-08, 10:00
L’épouse a menti sur sa virginité, le mariage est annulé
Justice. Le tribunal de grande instance de Lille a reconnu que le mari avait été trompé.
CHARLOTTE ROTMAN
QUOTIDIEN : jeudi 29 mai 2008

La mariée n’était pas vierge. Le mariage a été annulé. Et c’est arrivé près de chez vous. La décision a été rendue au mois d’avril par le tribunal de grande instance de Lille. Elle vient d’être commentée dans une revue juridique (1). Les juges ont pensé que le mari plaignant avait été trompé sur la virginité de sa femme, considérée en l’occurrence comme «une qualité essentielle.»

Nuit de noces. X et Y (ils veulent rester anonymes) sont des musulmans français «pas du tout extrémistes», précise l’avocat du mari. Lui est ingénieur, la trentaine. Elle était étudiante quand ils se sont rencontrés. «Elle lui a été présentée comme célibataire et chaste», note le jugement lillois. Y, elle aussi, assure à X qu’elle est pure comme il le souhaite et n’a jamais eu de relations sexuelles. C’est ce que croit toute sa famille. Le mariage se fait en grande pompe, comme il se doit. La nuit de noces, le marié découvre que son épouse a menti. Au bout de quelques heures, il débarque au milieu des invités qui sirotent un dernier jus. Il n’a pas de drap taché de sang à exhiber. Son père ramène immédiatement Y, sa belle-fille, chez ses parents. Tout le monde se sent déshonoré.

Dès le lendemain, l’époux cherche à faire annuler son mariage. Il ne s’agit pas d’une procédure de nullité absolue qui frappe les mariages blancs par exemple. Dans ces cas-là, le procureur poursuit le ou les fraudeur(s) qui ont utilisé le mariage à d’autres fins que matrimoniales. Ici, il s’agit d’une nullité relative, réclamée par celui qui s’estime victime d’une erreur. C’est une procédure rare. L’un des époux dit qu’il s’est trompé sur l’une des «qualités essentielles» de l’autre. Mais comment le prouver ?

Le problème ne s’est pas posé : la femme a très vite reconnu avoir déjà eu des rapports sexuels auparavant. «La jeune mariée avait caché la vérité, convaincue que son fiancé ne l’aurait jamais épousée s’il avait connu la réalité», note le commentateur de la publication juridique.

Le plaignant lui a donc reproché son manque de sincérité. «Il m’a expliqué qu’elle lui avait menti, se souvient son avocat Xavier Labbée. Il m’a dit : "Je ne peux pas faire une union solide, basée sur un mensonge."» Devant le tribunal, la jeune femme reconnut une fois de plus sa dissimulation.

X, lui, voulait non seulement rompre, mais surtout effacer cette union. «Faire comme s’il n’y avait jamais rien eu.» Les juges lui ont donné raison. Ils ont estimé que le mariage avait été conclu «sous l’emprise d’une erreur objective» mais aussi qu’une telle erreur était «déterminante dans le consentement». En l’espèce, à leurs yeux, la virginité l’était.

Des jugements précédents ont déjà retenu cet article de loi (le 180 du code civil), par exemple quand un époux a ignoré que son conjoint était divorcé ou prostitué, lorsqu’il s’est trompé sur son état mental ou son aptitude à avoir des relations sexuelles normales, note la revue.

Salles d’attente. Ce jugement va-t-il servir d’instrument de menaces au service des fiancés musulmans (ou d’une autre religion prônant «le jamais avant le mariage») ? Va-t-il contribuer à remplir les salles d’attente des médecins qui pratiquent les reconstitutions d’hymen ?

Ou, dernière hypothèse plus optimiste (et plus tordue), cela va-t-il permettre à des jeunes femmes poussées par leur famille dans les bras d’un mari dont elles ne veulent pas de s’en débarrasser ?

http://www.liberation.fr/actualite/societe/328802.FR.php

Oh ze had het zelf 'erkend', en gezegd dat ze er van overtuigd was dat hij nooit met haar had willen trouwen als ie het had geweten. Tsja, dan moet je niet liegen over 'verborgen gebreken' :hihi: Als zij een man wil die zulke dingen belangrijk vindt is het haar eigen schuld. Zoek dan een normale man :lachu:

De krant stelt zich voor dat vrouwen dit kunnen gebruiken om onder een huwelijk uit te komen waar ze geen zin in hebben. Zeker geen idee van de consequenties...

Charlus
30-05-08, 12:22
<...>Ik ben benieuwd hoe maagdelijk de ongelukkige kersverse ex-echtgenoot was...
Het is en blijft jammer vwb. gevallen als deze dat bij mannen niet eenduidig is vast te stellen of ze maagd zijn. Zou een nieuwe dimensie geven. Benieuwd of de Islamitische regelgeving dezelfde zou zijn. Waarschijnlijk ook dan seks voor het huwelijk niet toegestaan, maar met de kanttekening dat mannen niet gecontroleerd hoeven en mogen worden omdat zij op hun woord vertrouwd kunnen worden. Bij vrouwen ligt het natuurlijk anders.

mark61
30-05-08, 12:42
Het is en blijft jammer vwb. gevallen als deze dat bij mannen niet eenduidig is vast te stellen of ze maagd zijn.

Bij vrouwen ook niet altijd, meen ik te weten. Iig niet door leken. Dus dat is het punt niet.


Zou een nieuwe dimensie geven. Benieuwd of de Islamitische regelgeving dezelfde zou zijn. Waarschijnlijk ook dan seks voor het huwelijk niet toegestaan, maar met de kanttekening dat mannen niet gecontroleerd hoeven en mogen worden omdat zij op hun woord vertrouwd kunnen worden. Bij vrouwen ligt het natuurlijk anders.

Je moet even onderscheid maken tussen godsdienst en gelovigen. De bias ten gunste van mannen staat voor een groot deel los van godsdienst. Die bias is in de godsdienst verwerkt, niet andersom. Godsdienstige opvattingen zijn dus niet de oorzaak van malheur, maar het gevolg.

In de praktijk zie je onder moslims snel veranderende opvattingen over een en ander. Kijk maar eens naar discussies daarover.

knuppeltje
30-05-08, 12:51
Bij vrouwen is maagdelijkheid ook lang niet altijd goed vast te stellen en al helemaal niet door het onbetrouwbare al dan niet bloeden.
Veel moslima's faken de bloeding bij ontmaagding dan ook. Iedereen weet dat behalve de moslimmannen blijkbaar niet.:confused:

Mwa, ik denk dat die alleen maar last hebben van bloedgeile fantasieën.

Charlus
30-05-08, 12:58
Het is en blijft jammer vwb. gevallen als deze dat bij mannen niet eenduidig is vast te stellen of ze maagd zijn.

Bij vrouwen ook niet altijd, meen ik te weten. Iig niet door leken. Dus dat is het punt niet.<...>

Bij vrouwen is maagdelijkheid ook lang niet altijd goed vast te stellen en al helemaal niet door het onbetrouwbare al dan niet bloeden.
Veel moslima's faken de bloeding bij ontmaagding dan ook. Iedereen weet dat behalve de moslimmannen blijkbaar niet.:confused:
Wat zit iedereen hier ontzettend te suffen vandaag. Beweer ik dan dat bij vrouwen maagdelijkheid eenduidig is vast te stellen? Nee. Mijn punt was, dat bevolkingsgroepen die de maagdelijkheid tot cultus verheven hebben, unaniem van mening zijn dat a) maagdelijkheid bij vrouwen objectief vaststelbaar is en b) bij mannen niet. Over b) kunnen we het allen eens zijn, a) is folklore.
Het is en blijft jammer vwb. gevallen als deze dat volgens voornoemde bevolkingsgroepen bij mannen niet eenduidig is vast te stellen of ze maagd zijn, hetzij volgens folklore, hetzij volgens algemeen aanvaarde criteria. Zou een nieuwe dimensie geven etc.etc.

mark61
30-05-08, 13:03
Wat zit iedereen hier ontzettend te suffen vandaag. Beweer ik dan dat bij vrouwen maagdelijkheid eenduidig is vast te stellen? Nee. Mijn punt was, dat bevolkingsgroepen die de maagdelijkheid tot cultus verheven hebben, unaniem van mening zijn dat a) maagdelijkheid bij vrouwen objectief vaststelbaar is en b) bij mannen niet. Over b) kunnen we het allen eens zijn, a) is folklore.

Jij zit te suffen. Met je opmerking suggereerde je zelf dat dat bij vrouwen wel zou kunnen. Niemand anders deed dat.

Vervolgens wordt je verteld dat dat sowieso folklore is. Het gaat niet om objectieve vaststelbaarheid maar het relatieve, nl. naar geslacht, gewicht dat er in een deel van een gemeenschap aan wordt toegekend.

Dus ook als dat bij mannen wel objectief vaststelbaar was was dat nog niet interessant, want van mannen wordt sowieso meer door de vingers gezien.

Je hebt dus een cultureel, en geen biologisch probleem.

Charlus
30-05-08, 13:08
<...>Je moet even onderscheid maken tussen godsdienst en gelovigen. De bias ten gunste van mannen staat voor een groot deel los van godsdienst. Die bias is in de godsdienst verwerkt, niet andersom. Godsdienstige opvattingen zijn dus niet de oorzaak van malheur, maar het gevolg.<...>
Zit je nu wéér te suffen? Ik vroeg mij toch juist af hoe Islamitische regelgeving eruit zou zien indien groepen die bovenmatig gepreoccupeerd zijn met maagdelijkheid zouden denken dat die bij mannen eenduidig vaststelbaar is?
Bias verwerkt in godsdienst dus.

Mill
30-05-08, 13:10
I'd do her.

mark61
30-05-08, 13:18
Zit je nu wéér te suffen? Ik vroeg mij toch juist af hoe Islamitische regelgeving eruit zou zien indien groepen die bovenmatig gepreoccupeerd zijn met maagdelijkheid zouden denken dat die bij mannen eenduidig vaststelbaar is?
Bias verwerkt in godsdienst dus.

Ik leg je net uit waarom dat niet uitmaakt.

En godsdienst dus secundair is. Daar moet ik jou als ongelovige telkens weer op wijzen. Nl. dat jij zelf godsdienstfundamentalist bent door alles op godsdienst te schuiven en geen ruimte te zien voor buiten-godsdienstige cultuur, meningvorming, etc.

mark61
30-05-08, 13:18
I'd do her.

She's been done.

Dead man walking???

Charlus
30-05-08, 13:21
Wat zit iedereen hier ontzettend te suffen vandaag. Beweer ik dan dat bij vrouwen maagdelijkheid eenduidig is vast te stellen? Nee. Mijn punt was, dat bevolkingsgroepen die de maagdelijkheid tot cultus verheven hebben, unaniem van mening zijn dat a) maagdelijkheid bij vrouwen objectief vaststelbaar is en b) bij mannen niet. Over b) kunnen we het allen eens zijn, a) is folklore.
Jij zit te suffen. Met je opmerking suggereerde je zelf dat dat bij vrouwen wel zou kunnen. Niemand anders deed dat.<...>
Ronduit onthutsend gesuf hier. Omdat het vandaag vrijdag is?
Ik schreef:

Het is en blijft jammer vwb. gevallen als deze dat bij mannen niet eenduidig is vast te stellen of ze maagd zijn.
Volgens welke vorm van logica volgt hieruit dat ik beweer dat maagdelijkheid bij mannen wél objectief vaststelbaar zou zijn?
Probeer in je antwoord het woord "suggestie" te vermijden. Of dacht je werkelijk dat ik tot enkele minuten geleden in de veronderstelling verkeerde dat intacte maagdenvliezen en bebloede lakens keiharde bewijzen van vrouwelijke maagdelijkheid zijn?

<...>Vervolgens wordt je verteld dat dat sowieso folklore is. Het gaat niet om objectieve vaststelbaarheid maar het relatieve, nl. naar geslacht, gewicht dat er in een deel van een gemeenschap aan wordt toegekend.<...>
Er wordt mij verteld dat het sowieso folklore is... Ah, dus tot dat moment dacht ik volgens jou dat intacte maagdenvliezen en bebloede lakens keiharde bewijzen van vrouwelijke maagdelijkheid zijn.

<...>Dus ook als dat bij mannen wel objectief vaststelbaar was was dat nog niet interessant, want van mannen wordt sowieso meer door de vingers gezien.<...>
Zeker, maar ik was gewoon benieuwd naar hoe dat dan geformaliseerd zou worden, met name religieus:

Waarschijnlijk ook dan seks voor het huwelijk niet toegestaan, maar met de kanttekening dat mannen niet gecontroleerd hoeven en mogen worden omdat zij op hun woord vertrouwd kunnen worden. Bij vrouwen ligt het natuurlijk anders.

<..>Je hebt dus een cultureel, en geen biologisch probleem.
Euh..., ja goed.

mark61
30-05-08, 13:32
Volgens welke vorm van logica volgt hieruit dat ik beweer dat maagdelijkheid bij mannen wél objectief vaststelbaar zou zijn?

Ik zou het niet weten. Wie beweert dat?


Probeer in je antwoord het woord "suggestie" te vermijden.

Waarom? Taaluitingen werken zodanig dat ze vaak opzettelijk of onopzettelijk dingen suggereren.


Of dacht je werkelijk dat ik tot enkele minuten geleden in de veronderstelling verkeerde dat intacte maagdenvliezen en bebloede lakens keiharde bewijzen van vrouwelijke maagdelijkheid zijn?

Nope, maar taalkundig was dat de implicatie van die zin.


Zeker, maar ik was gewoon benieuwd naar hoe dat dan geformaliseerd zou worden, met name religieus:

Er is niks 'geformaliseerd'. De islam gebiedt maagdelijkheid van man en vrouw voor en buiten het huwelijk, en geen religieus geschrift of voorschrift legt daarbij de nadruk op die van de vrouw, wat jij schijnt te veronderstellen.

Die nadruk, inclusief lakens, hebben mensen zelf verzonnen. Geen enkele religieuze bron voor. Deel ik je hierbij mee, als semi-deskundige.


Euh..., ja goed.

Jaha, daar gaat het om. Je hebt een patriarchale cultuur, en verder valt er niet zoveel over te zeggen. Geleuter over objectieve of subjectieve vaststelbaarheid van eea doet er gewoon niet toe en had niets aan de situatie veranderd. Godsdienst speelt een ondergeschikte, en bovendien plooibare rol. Ook feministische theologie is in de islam doorgedrongen.

Dus de belangrijkste boodschap is: houd op met dat fundamentalisme om alles aan godsdienst toe te schrijven. Regelmatig lijkt het erop dat je daarmee ophoudt, maar daarna heb je altijd weer een terugval :lekpuh: en kom je, heel fundamentalistisch, weer terug bij je fundamentalistische-godsdienstding.

Mensen maken de godsdienst, niet andersom. Of geloof jij heel stiekem toch in god?

Enfin, ik ga van het weer genieten :zwaai:

The_Grand_Wazoo
30-05-08, 13:37
Sufferds

Charlus
30-05-08, 13:50
<...>Dus de belangrijkste boodschap is: houd op met dat fundamentalisme om alles aan godsdienst toe te schrijven. Regelmatig lijkt het erop dat je daarmee ophoudt, maar daarna heb je altijd weer een terugval :lekpuh: en kom je, heel fundamentalistisch, weer terug bij je fundamentalistische-godsdienstding.<...>
In deze heb ik:verward: doorlopend therapie nodig, zoveel is duidelijk.

<...>Mensen maken de godsdienst, niet andersom. Of geloof jij heel stiekem toch in god?<...>
Dude...

<...>Enfin, ik ga van het weer genieten :zwaai:
Doei.

Bofko
30-05-08, 14:54
Franse.

Exactly. Belgisch Frans-Vlaanderen is Wallonie.:bril:

The_Grand_Wazoo
30-05-08, 15:12
Exactly. Belgisch Frans-Vlaanderen is Wallonie.:bril:

Lille is (staatkundig) Frankrijk ... ook al heet het dan eigenlijk Rijsel.

knuppeltje
30-05-08, 19:15
Lille is (staatkundig) Frankrijk ... ook al heet het dan eigenlijk Rijsel.

Nog sterker, als je op de kaart kijkt zie je in Noord Frankrijk nog verschillende Nederlandse plaatsnamen. Mwa wel kleinere plaatsen dan, maar in een paar daarvan lerende kinderen gewoon Nederlands, en ze schijnen het daar steeds meer te spreken ook.
Althans volgens een docu die er over heb gezien begin vorig jaar of zo.
Die Arme Walen, in Noord Frankrijk schijnen ze er niets van te moeten hebben.

Olive Yao
30-05-08, 19:39
De rechter heeft zojuist bewezen achterlijk en debiel te zijn. Verders helemaal niets.

Zo eenvoudig is het niet. We zouden het vonnis moeten lezen.

Dit zegt de advocaat van de man (in een ander bericht):

"Een fout in de essentiële karaktereigenschappen van de partner", aldus de advocaat. "Bij een scheiding wordt er een verzuiming van de plichten binnen het huwelijk bestraft. Hier was al een zonde begaan vanaf het begin," betoogde de advocaat van het mannelijke 'slachtoffer'.

Als de rechtbank hetzelfde zegt ben ik het met je eens, Joesoef.

Maar had de rechtbank de man en vrouw dan moeten verplichten getrouwd te blijven? Zou leuk huwelijk geweest zijn voor de vrouw. Leuke positie in de familie. Vergelijk hoe sommige prikkers hier praten over zgn. "hoeren".

Echtscheiding misschien nog het beste voor de vrouw.

Zo kan de rechtbank ook gedacht hebben.


Het was trouwens niet in België maar in Lille, France.

Olive Yao
30-05-08, 19:46
Kortom, fuck de maagdelijkheidscultus. :fuckit2:

Joesoef
30-05-08, 19:50
Echtscheiding misschien nog het beste voor de vrouw.




Deze vrouw heeft levenslang gezien de cultuur waarin ze gevangen zit. Geen keuze bij het ja woord, geen leven er na. Misschien is de vrouw nog het meest geholpen met een uitspraak conform de verwachtingen, hoe afschuwlijk die ook zijn.

Helaas, veroordelen tot gezond verstand, lef en eigenwaarde behoort niet tot een mogelijke uitspraak.

Olive Yao
30-05-08, 20:08
Deze vrouw heeft levenslang gezien de cultuur waarin ze gevangen zit. Geen keuze bij het ja woord, geen leven er na. Misschien is de vrouw nog het meest geholpen met een uitspraak conform de verwachtingen, hoe afschuwlijk die ook zijn.

Helaas, veroordelen tot gezond verstand, lef en eigenwaarde behoort niet tot een mogelijke uitspraak.

Moed niet opgeven. :duim:

1973Tanger
30-05-08, 21:14
Kortom, fuck de maagdelijkheidscultus. :fuckit2:

Er zijn er nog die dat op prijs stellen hoor. Voor innig jaloerse mensen kan dat een uitkomst wezen. Maagd zijn is zowel bij man als vrouw hip. :lole:

Charlus
30-05-08, 23:55
<...>Maar had de rechtbank de man en vrouw dan moeten verplichten getrouwd te blijven? Zou leuk huwelijk geweest zijn voor de vrouw. Leuke positie in de familie. Vergelijk hoe sommige prikkers hier praten over zgn. "hoeren".

Echtscheiding misschien nog het beste voor de vrouw.

Zo kan de rechtbank ook gedacht hebben.<...>
Dan heeft de rechtbank dat verkeerd gedacht. Op deze gronden het huwelijk nietig verklaren zet de vrouw officiëel neer als leugenaarster, schuldig aan het mislukken v/h huwelijk en, je zegt het, eigenlijk een hoer. Ongetwijfeld waren de man en zijn familie precies daarop uit. De rechtbank had hen gewoon moeten toevoegen op een normale manier te gaan scheiden.

Olive Yao
31-05-08, 10:26
Dan heeft de rechtbank dat verkeerd gedacht. Op deze gronden het huwelijk nietig verklaren zet de vrouw officiëel neer als leugenaarster, schuldig aan het mislukken v/h huwelijk en, je zegt het, eigenlijk een hoer. Ongetwijfeld waren de man en zijn familie precies daarop uit. De rechtbank had hen gewoon moeten toevoegen op een normale manier te gaan scheiden.

Ja. Je ziet dit scherper dan ik, Charlus. Inderdaad, het had een normale echtscheidingsprocedure moeten zijn, met toepassing van het normale recht.

1973Tanger
01-06-08, 00:38
Ja. Je ziet dit scherper dan ik, Charlus. Inderdaad, het had een normale echtscheidingsprocedure moeten zijn, met toepassing van het normale recht.


Pas daar maar mee op hoor. Mieren zijn wellicht niet intelligent genoeg om te zien, laat staan praten?

super ick
01-06-08, 09:50
Er zijn er nog die dat op prijs stellen hoor. Voor innig jaloerse mensen kan dat een uitkomst wezen. Maagd zijn is zowel bij man als vrouw hip. :lole:

Er gaapt nogal een gat tussen op 'prijs stellen' en eisen.
Die maagelijkheidscultus leidt (of is het in dit geval lijdt?) tot schrijnende mensonterende situaties als:
verstoting, moord, inperken van bewegingsvrijheid van meisjes, onthouden van scholing, etc, etc.

Dat gaat iets verder dan 'prijs stellen op'.

Aan de andere kant kan ik mij wel voorstellen dat deze heer het huwelijk nietig wilde verklaren. Vanuit zijn gezichtspunt gezien dan. En de betreffende vrouw weet dat waarschijnlijk ook.

Olive Yao
01-06-08, 11:39
Er zijn er nog die dat op prijs stellen hoor. Voor innig jaloerse mensen kan dat een uitkomst wezen. Maagd zijn is zowel bij man als vrouw hip. :lole:

Dit is een schrijnend misverstand.

Best als een meid maagd wil blijven tot haar huwelijk.
(bla romantisch, genetisch bepaald enz.)

De maagdelijkheidscultus is dat een meid maagd moet blijven en daartoe emotioneel en lichamelijk gemept wordt.


vgl super icks post

mark61
01-06-08, 12:07
Dan heeft de rechtbank dat verkeerd gedacht. Op deze gronden het huwelijk nietig verklaren zet de vrouw officiëel neer als leugenaarster, schuldig aan het mislukken v/h huwelijk en, je zegt het, eigenlijk een hoer. Ongetwijfeld waren de man en zijn familie precies daarop uit. De rechtbank had hen gewoon moeten toevoegen op een normale manier te gaan scheiden.

Het gaat hier om een bepaald wetsartikel dat annulering van een huwelijk op grond van bewust verzwegen 'verborgen gebreken' mogelijk maakt:

Des jugements précédents ont déjà retenu cet article de loi (le 180 du code civil), par exemple quand un époux a ignoré que son conjoint était divorcé ou prostitué, lorsqu’il s’est trompé sur son état mental ou son aptitude à avoir des relations sexuelles normales, note la revue.

(Dus als één der beide echtelieden erachter komt dat de ander al eens getrouwd is geweest, of prostitué, of niet helemaal lekker in de bovenkamer, danwel niet in staat tot 'normale sex')

Je kan die wet gek vinden; die hebben ze nou eenmaal ingevoerd en volgens die criteria kan de rechter niet anders.

We kunnen het er wel over eens zijn dat 'maagdelijkheid eisen' debiel is; verboden is het evenwel niet. En aangezien de vrouw dat van tevoren wist, en willens en wetens gelogen heeft, moet ze nu niet zeuren. Voorzover ze dat doet.

Als ze niet wil trouwen met een debiel die dat belangrijk vindt, dan moet ze dat ook niet doen. Daar heeft de rechter verder weinig mee te maken.

Vandaar dat ik hierboven ergens dieper op de zaak inging: het gaat over in hoeverre een vrouw haar eigen weg wil gaan, danwel zich conformeren aan de opvattingen van haar omgeving. Lastig en vervelend, maar een individuele zaak.

mark61
01-06-08, 12:12
Ja. Je ziet dit scherper dan ik, Charlus. Inderdaad, het had een normale echtscheidingsprocedure moeten zijn, met toepassing van het normale recht.

Dit is het normale recht. De Franse wet heeft nu eenmaal zo'n bepaling, art. 180. Als je dat debiel vindt moet je bij de wetgever wezen, niet bij de rechter of die familie. Tu lis français n'est-ce pas? :hihi:

Olive Yao
01-06-08, 12:13
Het gaat hier om een bepaald wetsartikel dat annulering van een huwelijk op grond van bewust verzwegen 'verborgen gebreken' mogelijk maakt:

Des jugements précédents ont déjà retenu cet article de loi (le 180 du code civil), par exemple quand un époux a ignoré que son conjoint était divorcé ou prostitué, lorsqu’il s’est trompé sur son état mental ou son aptitude à avoir des relations sexuelles normales, note la revue.

(Dus als één der beide echtelieden erachter komt dat de ander al eens getrouwd is geweest, of prostitué, of niet helemaal lekker in de bovenkamer, danwel niet in staat tot 'normale sex')

Je kan die wet gek vinden; die hebben ze nou eenmaal ingevoerd en volgens die criteria kan de rechter niet anders.

(...)

Ja. En een element van het artikel is geloof ik dat het huwelijk met terugwerkende kracht nietig wordt verklaard. Dan wordt het geacht er niet geweest te zijn ... :argwaan:

mark61
01-06-08, 12:15
Kortom, fuck de maagdelijkheidscultus. :fuckit2:

Dat moeten ze zelf weten. Dat mensen (vrouwen, mannen) niet eerlijk tegen zichzelf zijn, de moed niet hebben tegen de gangbare opinie in te gaan, of kiezen voor conformisme, is hun probleem. Er zijn grenzen aan het sturend vermogen van de rechtspraak. De vraag is of rechtspraak überhaupt moet sturen.

mark61
01-06-08, 12:16
Ja. En een element van het artikel is geloof ik dat het huwelijk met terugwerkende kracht nietig wordt verklaard. Dan wordt het geacht er niet geweest te zijn ... :argwaan:

Ja, dat is nou net het punt. Sinon gaat het over echtscheiding. Ik weet niet wat daar achter zit, misschien voelt iemand zich juridisch maagd :lekpuh: als de rechter een huwelijk annuleert ipv. beëindigt.

Olive Yao
01-06-08, 12:20
Dit is het normale recht. De Franse wet heeft nu eenmaal zo'n bepaling, art. 180. Als je dat debiel vindt moet je bij de wetgever wezen, niet bij de rechter of die familie. Tu lis français n'est-ce pas? :hihi:

Ja, maar ik zit met dat element van terugwerkende kracht.

En met nog meer, bedenk ik nu (zo leer je ervan he, van die uitwisselingen).

Artikel 180 is kennelijk niet zo vaak toegepast, terwijl echtscheidingsprocedures frequent zijn. Misschien heeft een rechter discretionaire bevoegdheid als hij kijkt of hij de zaak onder artikel 180 brengt. Dat had hij in casu misschien beter niet kunnen doen.

Want daarmee deelt hij de vrouw in in de artikel 180-categorie en geeft hij een juridische bevestiging van de maagdelijkheidscultus.

John2
01-06-08, 12:21
Deze vrouw heeft levenslang gezien de cultuur waarin ze gevangen zit. Geen keuze bij het ja woord, geen leven er na. Misschien is de vrouw nog het meest geholpen met een uitspraak conform de verwachtingen, hoe afschuwlijk die ook zijn.

Helaas, veroordelen tot gezond verstand, lef en eigenwaarde behoort niet tot een mogelijke uitspraak.

Een verstandig antwoord :duim:

mark61
01-06-08, 12:21
Deze vrouw heeft levenslang gezien de cultuur waarin ze gevangen zit.

Dat is haar eigen keuze, hoe moeilijk ook. Ik denk niet dat het over een Turkse vrouw gaat, dus dan is de kans op fysiek geweld nogal klein.

Ik weet niet in hoeverre de maatschappij, de staat mag en moet ingrijpen bij zeden die indruisen tegen wat misschien de meerderheid van de 'Europese samenleving' voor ideeën heeft over het onderwerp, terwijl die niet verboden zijn.

Een vrouw die beslist niet in die 'gevangenis' te willen zitten moet door de maatschappij tegen geweld worden beschermd; dat gebeurt normaal gesproken ook. Het gaat wel eens fout als instanties zich niet houden aan hun geheimhoudingsplicht (verzekering geeft man adres van vrouw > vrouw wordt vermoord), of als de vrouw zo stom is om de man te vertellen waar ze uithangt.

1973Tanger
01-06-08, 12:23
Er gaapt nogal een gat tussen op 'prijs stellen' en eisen.
Die maagelijkheidscultus leidt (of is het in dit geval lijdt?) tot schrijnende mensonterende situaties als:
verstoting, moord, inperken van bewegingsvrijheid van meisjes, onthouden van scholing, etc, etc.

Dat gaat iets verder dan 'prijs stellen op'.

Aan de andere kant kan ik mij wel voorstellen dat deze heer het huwelijk nietig wilde verklaren. Vanuit zijn gezichtspunt gezien dan. En de betreffende vrouw weet dat waarschijnlijk ook.

Er zijn onnoemelijk veel vrouwen die de maagdelijkheid bij zichzelf bewust in stand willen houden. Die vinden die maagdelijkheid juist iets vrouwelijks en integer.

Olive Yao
01-06-08, 12:28
Er zijn onnoemelijk veel vrouwen die de maagdelijkheid bij zichzelf bewust in stand willen houden. Die vinden die maagdelijkheid juist iets vrouwelijks en integer.

Dit is een schrijnend misverstand.

Best als een meid maagd wil blijven tot haar huwelijk.
(bla romantisch, genetisch bepaald enz.)

De maagdelijkheidscultus is dat een meid maagd moet blijven en daartoe emotioneel en lichamelijk gemept wordt.

mark61
01-06-08, 12:28
Ja, maar ik zit met dat element van terugwerkende kracht.

Wat maakt dat uit? Het verwijst hoogstens naar folklore die blijkbaar prijs stelt op de notie 'nooit getrouwd geweest'. Tis een bizar detail, meer niet.


Artikel 180 is kennelijk niet zo vaak toegepast, terwijl echtscheidingsprocedures frequent zijn. Misschien heeft een rechter discretionaire bevoegdheid als hij kijkt of hij de zaak onder artikel 180 brengt. Dat had hij in casu misschien beter niet kunnen doen.

Ik denk dat er niet meer zoveel debielen zijn die een beroep op die wet doen. Maar hoe zou hij er onderuit kunnen? Lijkt me een textbookvoorbeeld van die wet: bewust verzwegen verborgen gebreken (in de ogen van de klager; het is niet aan de rechtbank het begrip 'verborgen gebrek' te definiëren).


Want daarmee deelt hij de vrouw in in de artikel 180-categorie en geeft hij een juridische bevestiging van de maagdelijkheidscultus.

Ja en? Die cultus is niet verboden en ik zie niet in waarom die verboden zou moeten worden.

1973Tanger
01-06-08, 12:31
Dit is een schrijnend misverstand.

Best als een meid maagd wil blijven tot haar huwelijk.
(bla romantisch, genetisch bepaald enz.)

De maagdelijkheidscultus is dat een meid maagd moet blijven en daartoe emotioneel en lichamelijk gemept wordt.

Dat jij misschien geen maagd meer bent, hoeft geen aanbeveling te wezen voor alle andere vrouwen die daar wel een boodschap aan hebben?

mark61
01-06-08, 12:31
Ja, en jij weet daar alles van omdat..... Jezus als iedereen zo was als jij dan was dit soort ellende binnen een generatie de wereld uit, maar hellaas....

Waar weet ik alles van? Ik ken wel veel gevallen van vrouwen die iets doen of willen wat tegen hun 'cultuur' indruist, en de verschillende beslissingen en resultaten die dat oplevert.


Alleen al de kans dat je door je familie verstoten word is voor veel mensen onverdragelijk en daar begint het mee met dit soort dingen.

Ja, dat zeg ik toch ook? Ik stel alleen de vraag, wat dacht je daaraan te doen? Hoever mag je ingrijpen?

Overigens zie ik een duidelijke, en tamelijk snelle, ontwikkeling naar minder van dit soort ellende. Alleen veranderen opvattingen vnl. per generatie natuurlijk, dus het duurt altijd minstens 20-30 jaar.

mark61
01-06-08, 12:36
Ja, en met die houding hou je alle walgelijke achterlijkheid die je maar kunt bedenken in stand. Ik pretendeer niet de oplossing voor het probleem te hebben, maar het laatste wat we moeten doen is dit soort idiotie fasciliteren in onze maatschappij.

Onze maatschappij doet dat ook niet. Dat die Fransen nou zo'n artikel hebben.

Er zijn talloze initiatieven om dit soort overtuigingen om te buigen.

Verrassend is hoe bijvoorbeeld Milli Görüs, een Turks-islamitische organisatie met fascistische, of iig ultra-rechtse neigingen, wel een voorlichtingscampagne heeft opgezet om eerwraak te bestrijden. Raar maar waar.

Verder kan je op dit en andere fora, en in je omgeving als je zulke mensen kent, waarnemen dat de 2e generatie in toenemende maten zulke dingen niet meer pikt. Het gaat niet overnight, het is nogal wat om radicaal van mentaliteit te veranderen, maar het gebeurt onmiskenbaar.

mark61
01-06-08, 12:39
Dat jij misschien geen maagd meer bent, hoeft geen aanbeveling te wezen voor alle andere vrouwen die daar wel een boodschap aan hebben?

Niet vals gaan lopen doen. Niet extreem de andere kant op redeneren.

Ze zegt dat ze erop tegen is dat dergelijke opvattingen met geweld worden gehandhaafd.

Waarom hebben we het toch steeds alleen maar over vrouwen? Dat blijft maar terug komen in discussies.

Krijg je wel het obligate 'ja maar mannen moeten dat ook hoor in duh islam', het feit is dat van mannen veel meer wordt gepikt dan van vrouwen.

Heb JIJ ooit gehoord van een huwelijk dat geannuleerd werd omdat de MAN in de huwelijksnacht, of daarna, geen maagd bleek te zijn? Hè?

mark61
01-06-08, 12:40
Maar aan de andere kant zijn er mongeaulen die vrouwen afmaken als ze ongeoorloofd sex hebben of zelfs als ze verkracht zijn. Ik schijt op dat soort varkens en de wereld zou betere plek zijn zonder dat soort kakkerlakken.

Daar heeft Tanger geen boodschap aan omdat dat in Marokkaanse kringen (vrijwel) niet voorkomt.

mark61
01-06-08, 12:59
Het was ter illustratie dat de maagdelijkheidscultus ook minder leuke kanten kent. Ik sugereer niet dat hij er zo over denkt. En ik ben ondanks mijn ongenuanceerde botheid vaak niet perse wereldvreemd. Oh en voor je info: ik ben grefo opgevoed dus ik kan je uit eigen ervaring vertellen over onze nationale maagdelijkheidscultus....:cool:

:hihi: Dat had ik al begrepen.

1973Tanger
01-06-08, 13:05
Niet vals gaan lopen doen. Niet extreem de andere kant op redeneren.

Ze zegt dat ze erop tegen is dat dergelijke opvattingen met geweld worden gehandhaafd.

Waarom hebben we het toch steeds alleen maar over vrouwen? Dat blijft maar terug komen in discussies.

Krijg je wel het obligate 'ja maar mannen moeten dat ook hoor in duh islam', het feit is dat van mannen veel meer wordt gepikt dan van vrouwen.

Heb JIJ ooit gehoord van een huwelijk dat geannuleerd werd omdat de MAN in de huwelijksnacht, of daarna, geen maagd bleek te zijn? Hè?


Ik loop helemaal niet vals te wezen. Het is gewoon een feit dat er heel veel vrouwen de eigen maagdelijkheid voor lief nemen. Dergelijke vrouwen zijn meestal de sterkste, omdat je er nogal wat voor over moet hebben.

1973Tanger
01-06-08, 13:06
Daar heeft Tanger geen boodschap aan omdat dat in Marokkaanse kringen (vrijwel) niet voorkomt.

Ik distantieer me van iedereen die zich aan strafbare feiten schuldig maakt.

1973Tanger
01-06-08, 13:08
Net zoals de maagdelijkheid van anderen geen aanbeveling hoeft te zijn voor vrouwen die dat niet wensen. Afgedwongen maagdelijkheid is geen deugd maar een vorm van primitiviteit.

Daar heb je gelijk in. Partners moeten daarzelf een afweging in maken.

mark61
01-06-08, 13:10
Ligt het jeugdtrauma er zo dik bovenop?:vierkant:

Mwah ik heb een neus voor (ex-)religieuze eh affiliatie.

mark61
01-06-08, 13:10
Ik loop helemaal niet vals te wezen. Het is gewoon een feit dat er heel veel vrouwen de eigen maagdelijkheid voor lief nemen. Dergelijke vrouwen zijn meestal de sterkste, omdat je er nogal wat voor over moet hebben.


En die mannen?

mark61
01-06-08, 13:11
Ik distantieer me van iedereen die zich aan strafbare feiten schuldig maakt.

Ja nou ja, de discussie gaat hier meer over de 'toelaatbaarheid' van dingen die niet strikt verboden zijn.

1973Tanger
01-06-08, 13:21
En die mannen?


Die mannen moeten niks. Als die mannen veel voor vrouwen in een dergelijke 'toestand' over hebben (gemeenschap van goederen e.d.), blijft de keuze nog steeds bij de vrouw.

1973Tanger
01-06-08, 13:22
Ja nou ja, de discussie gaat hier meer over de 'toelaatbaarheid' van dingen die niet strikt verboden zijn.


Ik reageerde daarmee op een reactie van je waar je 'verkrachting' liet doorschemeren.

mark61
01-06-08, 13:27
Die mannen moeten niks. Als die mannen veel voor vrouwen in een dergelijke 'toestand' over hebben (gemeenschap van goederen e.d.), blijft de keuze nog steeds bij de vrouw.


Waarom moeten mannen geen maagd zijn en worden ze niet verstoten als ze dat niet blijken te zijn?

mark61
01-06-08, 13:28
Ik reageerde daarmee op een reactie van je waar je 'verkrachting' liet doorschemeren.

Ik verwees niet naar verkrachting, maar naar psychische en fysieke druk op vrouwen.

1973Tanger
01-06-08, 13:32
Waarom moeten mannen geen maagd zijn en worden ze niet verstoten als ze dat niet blijken te zijn?

Hoe kan je dat bij mannen dan aantonen. Er kleven praktische bezwaren aan. Moreel heb je volkomen gelijk.

1973Tanger
01-06-08, 13:34
Nu ja, guilty as charged dus. Ex-rokers zijn erg, en ex-reli's zijn ook niet altijd fijn. Maar goed ik heb misschien wat meer insight in een maagdelijkheidcultus dan de gemiddelde autochtoon en soms is dat wel handig. Ik verafschuwde de houding van grefo's tov van vrouwen overigen al vanaf toen ik heel klein was maar dat was mss omdat ik geen ....uhm voordeel had van onderdanigheid bij vrouwen of zo.

Precies. Er zijn zat voorbeelden van huwelijken die stuklopen doordat de partner opeens begint met roken, waar de andere daar een bloedje hekel aan heeft. Waar ligt de grens?

mark61
01-06-08, 13:34
Hoe kan je dat bij mannen dan aantonen. Er kleven praktische bezwaren aan. Moreel heb je volkomen gelijk.

OK. Bij vrouwen kleven er dezelfde praktische bezwaren aan, alleen denken de mensen dat dat niet zo is. Dat is het 'grappige'.

In dit geval kwam het aan het licht omdat de vrouw dat zelf 'toegaf'. Zou een man dat nooit toegeven? Vast wel. Ik zie hem niet verstoten worden. Nooit van gehoord iig, om deze reden dan.

1973Tanger
01-06-08, 13:44
OK. Bij vrouwen kleven er dezelfde praktische bezwaren aan, alleen denken de mensen dat dat niet zo is. Dat is het 'grappige'.

In dit geval kwam het aan het licht omdat de vrouw dat zelf 'toegaf'. Zou een man dat nooit toegeven? Vast wel. Ik zie hem niet verstoten worden. Nooit van gehoord iig, om deze reden dan.

Nou bij de vrouw is de man zelf arts en behandelaar, dat zal moeilijk verhullen wezen?

mark61
01-06-08, 14:07
Nu ja, guilty as charged dus. Ex-rokers zijn erg, en ex-reli's zijn ook niet altijd fijn. Maar goed ik heb misschien wat meer insight in een maagdelijkheidcultus dan de gemiddelde autochtoon en soms is dat wel handig. Ik verafschuwde de houding van grefo's tov van vrouwen overigen al vanaf toen ik heel klein was maar dat was mss omdat ik geen ....uhm voordeel had van onderdanigheid bij vrouwen of zo.

Euh, jongeman, I did not charge you. Let's get this straight, you charged yourself :hihi:

1973Tanger
01-06-08, 14:07
Uhm, is dat de sugestie dat een man makkelijk kan bepalen of zijn vrouw nog maagd is?

Makkelijk is dat niet. Bloedingen kunnen spontaan ontstaan, zelfs na gebruik van ubiprofen. Het enige bewijs van intactheid is het maagdelijkheidsonderzoek.

mark61
01-06-08, 14:08
Nou bij de vrouw is de man zelf arts en behandelaar, dat zal moeilijk verhullen wezen?

Oh jij hebt ook van die incorrecte, primitieve ideeën over de vrouwelijke fysiologie? :rood:

1973Tanger
01-06-08, 14:11
Oh jij hebt ook van die incorrecte, primitieve ideeën over de vrouwelijke fysiologie? :rood:

De vrouw is inderdaad een ingewikkeld 'dier', met primitieve eigenschappen ten aanzien van mannen.

mark61
01-06-08, 14:17
De vrouw is inderdaad een ingewikkeld 'dier', met primitieve eigenschappen ten aanzien van mannen.

Huh? Waar slaat dit sexistische gebral nou weer op? Is het weer tijd voor je dagelijkse ontsporing als je weet dat je in het nauw zit met onzinnige beweringen?

We hadden het erover dat mannen denken zo goed te weten of een vrouw maagd is of niet, maar er in feite geen flauw benul van hebben. Dit weer als reactie op jouw bewering 'dat het bij vrouwen zo moeilijk te verhullen is.'

Dat is dus klinkklare onzin. Het is primitieve folklore om te denken dat je als leek kan weten of een vrouw maagd is.

Die maagdelijkheidscultus is dus niet gebaseerd op lichamelijke verschillen, maar op de rol en positie die de vrouw in dergelijke culturen krijgt toebedeeld.

1973Tanger
01-06-08, 14:20
Huh? Waar slaat dit sexistische gebral nou weer op? Is het weer tijd voor je dagelijkse ontsporing als je weet dat je in het nauw zit met onzinnige beweringen?

We hadden het erover dat mannen denken zo goed te weten of een vrouw maagd is of niet, maar er in feite geen flauw benul van hebben. Dit weer als reactie op jouw bewering 'dat het bij vrouwen zo moeilijk te verhullen is.'

Dat is dus klinkklare onzin. Het is primitieve folklore om te denken dat je als leek kan weten of een vrouw maagd is.

Die maagdelijkheidscultus is dus niet gebaseerd op lichamelijke verschillen, maar op de rol en positie die de vrouw in dergelijke culturen krijgt toebedeeld.

Ga je ontkennen dat er bij mensen geen primitieve eigenschappen aanwezig zijn? Ruikvermogen, kracht en smaak zijn een van de doorslaggevende factoren bij het aanboren van een nieuwe partner.

mark61
01-06-08, 14:31
Ga je ontkennen dat er bij mensen geen primitieve eigenschappen aanwezig zijn? Ruikvermogen, kracht en smaak zijn een van de doorslaggevende factoren bij het aanboren van een nieuwe partner.

Waarom verander je zo opzichtig van onderwerp en wil je het niet hebben over de ongelijkheid tussen man en vrouw als het gaat om het belang van maagdelijkheid???

mark61
01-06-08, 14:34
Tja, nu ja beschuldigen: ik kan er best begrip voor hebben dat ik een afkeer heb van religie; zolang ik maar niet de fout maak om mijn slechte ervaringen met religie gelovigen aan te rekenen.

Dat kan je best, als je maar niet generaliseert. In feite kan je alleen gelovigen wat aanrekenen; zonder gelovigen geen godsdienst, zonder godsdienst zijn er nog steeds mensen. Jij hebt geen slechte ervaringen met godsdienst, want 'godsdienst' is een abstract begrip dat jou niets kan aandoen. Toch?


Maar religie zie ik dus wel als een groot kwaad en dan met name de abrahamitische varianten dus.

Ik zie niets schadelijks in pakweg Mongools sjamanisme. In de woestijngodsdiensten zitten inderdaad bizarre opvattingen verwerkt. Maar of dat noodzakelijkerwijze zo is en die bizarre kanten er niet gewoon uitgeknikkerd kunnen worden, dat weet ik niet.

1973Tanger
01-06-08, 14:35
Waarom verander je zo opzichtig van onderwerp en wil je het niet hebben over de ongelijkheid tussen man en vrouw als het gaat om het belang van maagdelijkheid???

Ik verander helemaal niet. Die maagdelijkheid is in eerste instantie een vrouwenaangelegenheid, waarbij mannen niks te zoeken hebben. Totdat er sprake is van een huwelijk, dan wordt het een aangelegenheid van beide partners. De ene partner zal bezwaren hebben, de andere niet. So what?

1973Tanger
01-06-08, 14:37
Gelul. Als een vrouw iets te wild op een fiets springt kan het maagdenvlies al scheuren. Daar is echt geen Heilig Mannelijk Geslachtsdeel voor nodig. Het punt is dat de onmaagdelijkheid van een vrouw niet onomstotelijk bewezen kan worden zonder expliciet bewijs (zeg maar 4 betrouwbare getuigen die bij het verlies vab haar maagdelijkheid waren oid) En dan al zeker niet door een leek die blijkbaar dit soort dingen niet eens weet.

Wat is er dan zoal gelul aan? Een maagelijkheidsonderzoek is een klinische ingreep, door een gyneacoloog.

1973Tanger
01-06-08, 14:46
Ik zal het voor je uitspellen: de enige manier om onomstotelijk bewijs te hebben van ontmaagding is als je expliciet bewijs hebt dat er een penis in de vagina van de vrouw heeft gezeten (punt)

Nee doe mij maar een onomstotelijke verklaring van een medische specialist dat de maagdenvlies nog intact en origineel is (dus zonder eventuele herstelwerkzaamheden vooraf).

1973Tanger
01-06-08, 14:57
En dan blijf je nog met het probleem zitten dat het maagdenvlies ook makkelijk gescheurd kan zijn door andere oorzaken dan sex. Tampongebruik bijvoorbeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagdenvlies

Dit is al heel wat betrouwbaarder dan Riffolklore.... En als je zo stom bent om te denken dat bloed bij een (veronderstelde) ontmaagding altijd afkomstig is van een gescheurd maagdenvlies dan onderschat je de vindingrijkheid van vrouwen enorm. Maar goed dat is niet mijn probleem denk ik dan.

Hint hint: als je een naald in je vinger prikt bloed het óók; vrouwen weten dat....


Lijkt me sterk dat je maagdenvlies door het gebruik van watten gescheurd wordt? Wat is er verder met dat 'riffolklore', ben je weer eens onheus bejegend op straat?

mark61
01-06-08, 15:06
Ik kan je visie begrijpen, maar ik zie het anders. Ik denk niet dat een reli er iets aan kan doen dat hij gelooft. Daarom leg ik de "schuld" bij religie. Verder denk ik dat abrahamitische religies het in zich hebben om zichzelf op te dringen aan onschuldige voorbijgangers. Iets wat bij bijv. boeddhisme veel minder het geval is....

Ja maar hallo, zonder mensen bestaat een godsdienst toch niet eens?

Als je ongelovig bent ga je er bovendien van uit dat godsdienst door mensen verzonnen is. 'Godsdienst' op zichzelf doet en kan niets.

Dus je moet bij de mensen zijn die godsdienst uitdragen. Die godsdienst is enorm aan verandering onderhevig. Kijk naar het christendom, dat lijkt niet meer op het christendom van 2000 jaar geleden.

Hawa
01-06-08, 15:07
Laten we over de Maagd hebben, is goddelijk toch?

Hoeveel meisjes treden niet in het huwelijk als een maagd...ze weten van niks,..en dan.....
Bij de eerste huwelijkse nacht....geen bloed...De Man schreeuwt,...Hoer...je bent geen maagd.....
Hoe moet je voelen dan..als meisje die van niks weet....En Hoer?
De man is heilig die meisje dus niet...geen bloed...ongeloof in stam?
Schoonmoeder erbij....
Het ....inbrengen wil niet.....vrouwen erbij.....Meisje,maagd, kan niks doen is voorwerp van al die ellende..aan Maagd...Heilige Maagd...
Ze maken van die heilige maagd...gelijk een Hoer.....
De Man weet ook niks.....
Onwetenden aan de seks, aan het huwelijk aan het voelen, aan het weten, dat je van de liefde kan genieten, maar die liefde is er niet....
Men maakt van die onwetenheden perverse mannen en vrouwen.....
is niet heilig maar gelijk aan de porno industrie...\
Men levert de heilige maagd dus uit aan de porno..
De onwetende man dus ook....
Schande!@
Al het getrek aan de ....
orgasmes op het toetsenboord....
doe normaal....
zeg het...
ik ben maagd...
de eeuwige...

1973Tanger
01-06-08, 15:10
oh, het zal ongetwijfeld alleen gebeuren bij het onjuist gebruik van tampons, maar goed ergens lijkt me dat niet zo onwaarschijnlijk in een cultuur die zo hysterisch is over sex in het algemeen en maagdelijkheid in het bijzonder als de mainstream islamitische cultuur. Sexuele voorlichting is bij moslims nogal ondermaats heb ik het idee.

Hoezo hysterisch? Sex is natuurlijk. In veel culturen heb je taboes, maar extra voorlichting is altijd goed.

1973Tanger
01-06-08, 15:12
oh, het zal ongetwijfeld alleen gebeuren bij het onjuist gebruik van tampons, maar goed ergens lijkt me dat niet zo onwaarschijnlijk in een cultuur die zo hysterisch is over sex in het algemeen en maagdelijkheid in het bijzonder als de mainstream islamitische cultuur. Sexuele voorlichting is bij moslims nogal ondermaats heb ik het idee.

En dat ik dat denk heeft niets met mijn homoseksualiteit te maken. Ik weet van een grefostel bijvoorbeeld wat niet zwanger kon worden tot achteraf bleek dat de man al maanden in het verkeerde gat aan het lozen was. Dat een nauwe vrouw perongeluk tamponmaat zondvloed inbrengt ipv mini lijkt me niet helemaal onvoorstelbaar. (En tamponmaat zondvloed, daar kan geen man tegenop als het op volume aankomt. Niet handig voor iemand die waarde hecht aan haar maagdenvlies iig)


Het lijkt me beter dat ik mij aan je aangebrachte wijziging niet zondig. :)

1973Tanger
01-06-08, 15:20
Als je bedoeld dat ik als nicht niets over tampons en de diverse tamponmaten zou moeten weten dan kan ik je gelijk teleurstellen. Vrouwen willen ook wel eens met een man uitgebreid over sex en aanverwante dingen praten. Wat voor soort mannen komt daar het meest voor in aanmerking denk je?

Ik denk dat je goed in staat bent om daarover voorlichting te geven.

mark61
01-06-08, 15:21
Jup, maar het is maar net hoe je er tegen aan kijkt denk ik. Kun je het met me eens zijn dat het gros van de religieuzen er niet voor kiest om religieus te zijn? En dat in mijn visie de schuld niet helemaal bij de reli gelegt kan worden?

Nee, eigenlijk niet. Mensen kiezen er natuurlijk niet voor religieus te worden opgevoed. Ze kiezen er wel voor te blijven of te gaan. Heb jij toch ook gedaan?

Wie anders kan je de schuld geven van iets dan de mens? Een godsdienst kan niets, bestaat in die zin eigenlijk niet.

1973Tanger
01-06-08, 15:25
Je vrouw de deur uit doen omdat ze niet meer maagd is is in mijn visie vrij hysterisch. Zeker als een dergelijke behandeling niet voor mannen geld.


Als er door de vrouw nadrukkelijk over gelogen wordt, is er aanleiding voor een vertrouwensbreuk. Op basis daarvan moet je een huwelijk niet voortzetten. Eerlijkheid duurt het langst en er zijn genoeg mannen (ook islamitische) te vinden die daar geen enkele moeite mee hebben.

Hawa
01-06-08, 15:25
Mannen jullie zijn walgelijk..Jullie vallen op meisjes..en zijn bang voor de moeder...
De schoonmoeder nemen die mannen ook nog mee, in het schone bed aan die heilige maagd aan andere stam..dtam dram dram...
Wie zijn wij...
Ja we zijn mensen...
Maar we doen net als seks taboe is...
stiekum in onderdrukking mag dus wel
Hoe is de mens nu over seks.....
Ik begrijp het niet.

Meisjes zijn de doos
broos en teer
en de man heeft zijn
enige leer in laten in orgasme..
splijten..doorbijten.....verkrachten...is hoofdmoot in oorlog aan stam..
Krijg de rambam....

Wil je weten dan,
wil je weten
hoe ik je ram als vrouw?

Ik maak je kapot!
In je onwetenheid,
je eigen stam aan niks kolonie,
waarbij je moeder het aanziens is.
Als je moeder de boel niet red,
is zij het harnas
het gevecht
aan slaan en mep...
Meisjes zijn toch niks...
Jongens zijn het wonder aan de stam..
die brengen de naam al voort
smoor die meisjes...
Ik wil geen meisje maar jongen..
Je bent mijn kind niet....
Mijn kind ben je niet.....
Je bent een meisje
nog erger dan een sijsje..
Ik ben moeder de vrouw
aan stam
gebonden...
Aan de man.
mijn man.
Jongens..
zijn dus welkom
en mijn zoon is heilig en zijn
aankomstige bruid dus even niet...
Ik ben de
ik ben de
Onderdrukker.....
:boeps:

1973Tanger
01-06-08, 15:28
Nope, ik heb totaal geen praktijkervaring met vrouwen zeg maar, maar met de theorie kom ik een heel eind. Veel vrouwen zijn dol op nichten iig in de westerse cultuur. Is dat je nooit opgevallen?

Dat nichten over het algemeen de taal van vrouwen beter begrijpen is mij wel opgevallen ja.

1973Tanger
01-06-08, 17:09
Natuurlijk is het niet netjes dat een vrouw liegt tegen haar partner, maar ik denk dat binnen een deel van de islamitische cultuur een vrouw verdomt weinig keus heeft. Als moslims een wat relaxtere opvatting hadden over maagdelijkheid zou liegen een veel kleiner probleem zijn denk ik. In het westen is maagdelijkheid vd vrouw veel minder een issue en daar levert dit ook weinig problemen op. En wij hebben ook wel mannen die juist wel een maagd willen voor het huwelijk.


Ik zou het echt niet weten. Ik zie die hele maagdelijkheid als individuele keuze, dat niet persé islamitisch eigen is. Mensen kunnen om de gekste dingen voorwaarden stellen. Zo moet bij de een de partner rijk zijn, bij de andere is er weer de voorwaarde dat ze blond moet wezen, een strak kontje moet hebben en ga zomaar door.

1973Tanger
01-06-08, 18:08
Maar dat hele maagdelijkheidsgedoe is eigenlijk superoppervlakkig. Dat een vrouw goed is in maagd zijn zegt niets over de rest van haar karakter. Misschien is ze wel een aseksueel die verder een enorm kreng is, een slechte moeder is, cocaine snuift enz. Ik denk sowieso dat je te erg concentreren op één aspect van je partner getuigt van oppervlakkigheid.

En ja iedereen stelt voorwaarden aan zijn/haar partner. En maagdelijkheid kan een even goede voorwaarde zijn als alle anderen, zolang dat maar niet overdreven word.

Velen beschouwen maagdelijkheid als een kwaliteit bij de vrouw. Het zegt verder inderdaad niks over haar karakter.

John2
02-06-08, 00:12
Mannen jullie zijn walgelijk..Jullie vallen op meisjes..en zijn bang voor de moeder...
De schoonmoeder nemen die mannen ook nog mee, in het schone bed aan die heilige maagd aan andere stam..dtam dram dram...
Wie zijn wij...
Ja we zijn mensen...
Maar we doen net als seks taboe is...
stiekum in onderdrukking mag dus wel
Hoe is de mens nu over seks.....
Ik begrijp het niet.

Meisjes zijn de doos
broos en teer
en de man heeft zijn
enige leer in laten in orgasme..
splijten..doorbijten.....verkrachten...is hoofdmoot in oorlog aan stam..
Krijg de rambam....

Wil je weten dan,
wil je weten
hoe ik je ram als vrouw?

Ik maak je kapot!
In je onwetenheid,
je eigen stam aan niks kolonie,
waarbij je moeder het aanziens is.
Als je moeder de boel niet red,
is zij het harnas
het gevecht
aan slaan en mep...
Meisjes zijn toch niks...
Jongens zijn het wonder aan de stam..
die brengen de naam al voort
smoor die meisjes...
Ik wil geen meisje maar jongen..
Je bent mijn kind niet....
Mijn kind ben je niet.....
Je bent een meisje
nog erger dan een sijsje..
Ik ben moeder de vrouw
aan stam
gebonden...
Aan de man.
mijn man.
Jongens..
zijn dus welkom
en mijn zoon is heilig en zijn
aankomstige bruid dus even niet...
Ik ben de
ik ben de
Onderdrukker.....
:boeps:

No words

The_Grand_Wazoo
02-06-08, 07:51
Ik wil nog wel een stukje verder gaan: veel nichten hebben gewoon een brein wat deels vrouwelijk is. Niet dat we allemaal in een jurk willen lopen of zo, maar als vuistregel kun je stellen dat een homo meer kans heeft om "vrouwelijke" eigenschappen te hebben dan en hetero. Voor een ubermacho als jij is dat mss niet te benijden, maar ik heb best wel eens voordeel van mijn vrouwelijke kanten moet ik toegeven. Kijk, ik voetbal als een mietje, maar mijn "vrouwelijke" intuitie is verdomd handig bij tijd en wijle....:cool:

Het geklungel van een gemiddelde heteroman als hij met een gemiddelde heterovrouw omgaat heeft voor een nicht vaak op een meewarige manier iets heel vertederend. Het is vaak zo voor de hand liggend allemaal dat ik er niet bij kan dat het zelden goed gaat. Maar meer wil ik er niet over kwijt, want anders krijg ik de VVVTBVLBM achter me aan ;)

Nou ... vertel maar ... wat is VVVTBVLBM.

Charlus
02-06-08, 07:58
<...>Nu moet ik zeggen dat de westere cultuur in hoge mate beinvloed is door de "deugd" maagdelijkheid. Kijk maar eens in horrorfilms: het losbandige stel is meestal het eerste wat afgeslacht word. Verder kom je het is in taalgebruik vooral in positieve context tegen. Ik denk zelf dat maagdelijkheid op zich weinig zegt, zeker niet de afgedwongen variant.
Alleen van horen zeggen natuurlijk, maar in horrorfilms wordt volgens mij eerder het om zeep helpen van maagdelijke meiskes als opwindend gezien. Ik ben het met je eens dat daarnaast vaak seks voor het huwelijk afgestraft wordt.
Er zijn de laatste tijd sterk bewegingen in opkomst, mn. in de US, die maagdelijkheid voor het huwelijk promoten. Virginity for Christ, iets in die geest dus. Ik kan er zo snel niet een toepasselijk artikel over vinden. Eerlijk is eerlijk: het gaat daarbij om de maagdelijkheid van meisjes én jongens.

Olive Yao
02-06-08, 12:17
Dat jij misschien geen maagd meer bent, hoeft geen aanbeveling te wezen voor alle andere vrouwen die daar wel een boodschap aan hebben?

Dit is een schrijnend misverstand.

Best als een meid zelf maagd wil blijven tot haar huwelijk.
(bla romantisch, genetisch bepaald enz.)

De maagdelijkheidscultus is dat een meid van andere mensen (mannen) maagd moet blijven en daartoe emotioneel en lichamelijk gemept wordt.

Olive Yao
02-06-08, 12:21
Hoe castreer je mannen die de maagdelijkheidscultus handhaven?

Met twee bakstenen.

Maar doet dat niet vreselijk zeer?

Ja, als je vingers ertussen komen -

Olive Yao
02-06-08, 13:02
HET IMPERFECTE WEZEN

Nazmiye Oral, de Volkskrant dinsdag 1 februari 2005


Het geslachtsorgaan van de vrouw is eerst van de ouders, dan van de man en daarna van de kinderen, maar nooit van de vrouw in kwestie. Het is moeilijk vrouw te zijn in de moslimcultuur omdat er een verheerlijkt, magisch beeld bestaat van de ideale vrouw: gedwee, puur, wijs, handig, rein, asexueel en verstandig. Geen mens van vlees en bloed, maar een uitgedacht fantasiewezen. De fantasie gaat wringen met de werkelijkheid als blijkt dat het wezen in kwestie niet zo perfect blijkt te zijn als zou moeten, maar een eigen wil blijkt te hebben - en lustgevoelens.

Een berichtje in de krant.
Er is een meisje vermoord door haar broer. Schijman Kuashi. Ze was achttien en net een paar weken eerder moeder geworden, van een meisje. In de krant stond dat de moeder om het leven was gekomen door messsteken in het hart en de buik, volgens een vast zuiveringsritueel. Een vast zuiveringsritueel? Hoe komt een journalist aan die uitdrukking? Belt hij/zij een deskundige op met de vraag: "Volgens het sectierapport kwam het slachtoffer om het leven door messteken in de hart- en buikstreek. Heeft dat nog een speciale betekenis?" Deskundige: "Ja zeker. Dat is een vast zuiveringsritueel".

Die zin maakte dat ik even geïrriteerd mijn vooroordelen de vrije loop liet over Hollanders die zo nodig labeltjes op vreemde fenomenen moeten plakken. Ervan uitgaan dat iets een vastgeroest, bestaand gebruik is, was ondragelijk. Want vaak is het zo dat de vrouw in kwestie gewoon dood moet. Niks mikken in de buik of hartstreek volgens een ritueel. Of kwam het zo in de krant omdat de broer in kwestie, die inmiddels gearresteerd was, ook volgens een ritueel, dat misschien zo had geformuleerd? Het ondragelijke van die zin zit hem niet alleen in het feit dat het in de krant staat en dus nu in menig lezershoofd geplant zit als een vaststaand feit. Het ondragelijke is dat ik het voor me zie.

In de krant stond ook vermeld dat ze ondanks waarschuwingen toch naar haar broer en moeder ging: "Te hollands om de list te doorzien. Vol trots over de nieuwe baby". Ik weet niet of ze te hollands was. Ik weet wel dat een baby je vervult van een gevoel van hoop. Een nieuw leven overstijgt vetes en ruzies. Tijdens het dragen van het nieuwe leven komen de meeste moeders en dochters het dichtst bij elkaar. Een baby is zo mooi, zo wonderlijk, zo onschuldig, zo zonder historie dat het een offerande van liefde is: "Als je mij niet lief kunt hebben, aanschouw dan mijn baby en heb haar lief. Het is onmogelijk dat je hart niet smelt bij het aanschouwen van haar schoonheid. En ik weet: heb je haar eenmaal lief, dan heb je ook mij lief. Want zij is mij".

Schijman Kuashi lacht me tegemoet vanuit de krant. Ze is zo mooi en vol levenslust. Een mes in een verraderlijk hart. Het hart zit tussen de borsten maar wordt beschermd door het borstbeen. Dus je steekt in de linker borst en hoopt tussen de ribben uit te komen. Opgezwollen borsten, vol melk voor de pasgeboren dochter. Een mes in de buik. Een buik met reserve-vet van een pas afgesloten zwangerschap. De lichtbruine naad van navel tot aan schaamstreek, als gevolg van extra pigmentatie, is nog aanwezig. Een buik die net heeft gebaard. Kleine rimpels rond de navel. Vel dat zijn oorspronkelijke vorm nog moet hervinden. En juist omdat de moeder zo jong is, misschien kleine barstjes heeft. Een baarmoeder die nog herstellende is van het geschonken leven. Ram. Het mes erin. Juist daar. Het meest verraderlijke orgaan dat er bestaat: het geslachtsorgaan van de vrouw.

Wat waren haar laatste gedachtes toen ze stierf? Heeft ze gedacht aan haar dochter? Iedere moeder weet hoe je je in de eerste maanden van je moederschap voelt: al je instincten werken voor duizend procent. En dat is in het bijzonder het geval als je voor het eerst moeder wordt.

En zij ligt daar. Er is levensgevaar. Er is iemand die zij dacht te kennen maar die nu met een mes op haar inhakt. Haar kind is daar. Zij kan niets doen. Wat waren haar laatste gedachtes: "Niet mijn kind"? We zullen het nooit weten.

De federatie van Blijf van mijn lijf - huizen dringt bij de regering aan op maatregelen om de vrouwen beter te kunnen beschermen. Want nog steeds kan er pas iets gedaan worden bij fysiek geweld. Terwijl het allang bewezen is dat aan de meeste moorden een periode vol verbaal geweld vooraf gaat. Het ergste is het nog voor de kinderen. Zoals altijd. Voor Manisha, de dochter van Schijman Kuashi. Een dochter wier moeder is gestorven omdat ze haar niet wilde afstaan. Maar hoe zorg je dat zoiets nooit meer gebeurd?

Ik hoor vaak dat islamitische jongens en meisjes beweren dat de moslimcultuur wel respectvol omgaat met de vrouw. Maar dat geldt enkel voor diegene die aan dat beeld van magisch fantasiewezen kan voldoen. Dat beeld van dat perfecte wezen moet omver. De moslimcultuur moet leren omgaan met wezens van vlees en bloed. En de vagina moet terug naar haar rechtmatige eigenaar.

1973Tanger
02-06-08, 15:05
Dit is een schrijnend misverstand.

Best als een meid zelf maagd wil blijven tot haar huwelijk.
(bla romantisch, genetisch bepaald enz.)

De maagdelijkheidscultus is dat een meid van andere mensen (mannen) maagd moet blijven en daartoe emotioneel en lichamelijk gemept wordt.

Als er onderdrukking in het spel is, ben ik het met je eens dat dat verwerpelijk is. Maar over het algemeen zijn moslima's assertief genoeg om over hun eigen lijf te beschikken. In de meeste moslim huishoudens gaat het er ook niet anders aan toe dan dat de vrouw daar ook over mijnheer regeert. Allemaal dezelfde kwalen en wensen.

super ick
03-06-08, 11:54
Als er onderdrukking in het spel is, ben ik het met je eens dat dat verwerpelijk is. Maar over het algemeen zijn moslima's assertief genoeg om over hun eigen lijf te beschikken. In de meeste moslim huishoudens gaat het er ook niet anders aan toe dan dat de vrouw daar ook over mijnheer regeert. Allemaal dezelfde kwalen en wensen.

Dat is een aanname. Jammer dat niemand weet hoe groot de excessen cijfermatig in Nederland zijn.

1973Tanger
03-06-08, 12:01
Dat is een aanname. Jammer dat niemand weet hoe groot de excessen cijfermatig in Nederland zijn.


Van huiselijk geweld achter de voordeur, zijn wel degelijk cijfers te vinden. Maar die hebben betrekking op het gros van de bevolking.

mark61
03-06-08, 14:55
“Huiselijk geweld in Turkse en Marokkaanse families onderschat”

Onder Turken en Marokkanen komt meer huiselijk geweld voor dan vaak wordt gedacht. Volgens een schatting van Ibrahim Yerden zelfs in 70 tot 80 procent van de gezinnen. Althans als Nederlandse maatstaven worden gehanteerd. In Turkse en Marokkaanse ogen wordt geweld vaak anders geïnterpreteerd.

Volgens de meest recente cijfers van het ministerie van Justitie is 21 procent van de Turken en 14 procent van de Marokkanen wel eens slachtoffer geweest van huiselijk geweld. Deze cijfers kloppen niet. Het probleem wordt onderschat. Dat meent cultureel antropoloog Ibrahim Yerden, die werkt als onderzoeker bij het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) van de Universiteit Amsterdam en bij PRIMO nh, een adviesorganisatie voor sociaal beleid.

Families onder druk
Yerden deed in opdracht van Turkse en Marokkaanse zelforganisaties onderzoek naar huiselijk geweld bij hun achterban. Voor zijn onderzoek 'Families onder druk' interviewde hij 134 Turkse en Marokkaanse mannen, vrouwen en kinderen. De verhalen die deze mensen te vertellen hebben, zijn indringend. Slaan, schelden, intimideren, vernederen: het komt veel voor. Het beeld dat uit het onderzoek naar voren komt, is niet helemaal representatief omdat de onderzoekers op zoek gingen naar mensen die graag hierover wilden vertellen. Toch lijkt er sprake te zijn van een serieus probleem in de Turkse en Marokkaanse gemeenschap.

Conflicten
Waarom komt gezinsgeweld relatief vaak voor in deze kringen? Volgens Yerden is de zware druk waaronder deze families staan hier debet aan. Van origine kennen Turkse en Marokkaanse gezinnen een duidelijke rolverdeling. De man staat aan het hoofd, vrouw en kinderen zijn hem gehoorzaamheid verschuldigd. Vooral in gezinnen van de tweede generatie krijgt de vrouw echter meer macht. Bijvoorbeeld in de vorm van een eigen bankrekening. Tegelijkertijd emanciperen ook de kinderen. Dit levert conflicten op. Zowel tussen man en vrouw als tussen ouders en kinderen. "Natuurlijk heeft geweld ook psychologische oorzaken en zeker ook sociaal-economische, maar de traditie speelt een grote rol", zegt Yerden in Contrast. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, geldt dat niet voor de islam. Vrijwel geen van de geïnterviewden gebruikte het geloof als legitimering van geweld.

Corrigerende tik?
Wat Nederlanders als huiselijk geweld beschouwen, is vaak vrij normaal in de Turkse en Marokkaanse optiek. "Er zijn veel gevallen van wat gezinsleden zelf geen geweld vinden, maar een 'corrigerende tik' noemen. Schreeuwen, schelden en dreigen is misschien ook niet prettig, maar het hoort nu eenmaal bij het huwelijk, is de overheersende gedachte", vertelt Yerden. "Het is hun cultuur. Ze roepen sneller de grofste dingen. Een doodsbedreiging wordt heel snel geuit. Vrouwen doen dat ook tegen hun kinderen".

Mannelijke slachtoffers
Want niet alleen mannen zijn daders. Yerden: "Het beeld van huiselijk geweld in allochtone gezinnen is: man slaat vrouw. Maar mannen zijn ook slachtoffer. Vrouwen zetten hun man psychologisch onder druk door te dreigen hem te schande te maken tegenover de familie, hem te negeren of door te dreigen met een scheiding en het hem afnemen van zijn kinderen." Dat was tegen de verwachting van de onderzoeker in. "In ons onderzoek stuitten we bij toeval op zulke voorbeelden. We zochten niet naar mannelijke slachtoffers en vonden er daardoor weinig. We waren slachtoffer van ons eigen vooroordeel."
Straffen is onvoldoende
Hoe moet de overheid omgaan met huiselijk geweld in allochtone gezinnen? Yerden pleit voor kennis over de hoe huiselijk geweld werkt in deze kringen. "De politie heeft geen inzicht in de gezinssituatie", legt hij uit. Voor hulpverleners geldt hetzelfde. "Ze hebben de neiging om gezinsleden uit elkaar te drijven, met hun eigen idee van wat er verkeerd is. Maar alle gezinsleden hebben goede bedoelingen, dáár moet de nadruk op liggen." Straffen alleen helpt dus niet. Yerden is voorstander van het vergroten van het bewustzijn rondom de vraag: hoe gaan we met elkaar om? Hij verwacht dat het huiselijk geweld afneemt onder de derde generatie omdat die meer ingebed raakt in de Nederlandse samenleving en meer leert te communiceren.

Congres en publicatie
Op 29 mei 2008 zal in de Meervaart in Amsterdam een landelijk congres over dit onderwerp worden gehouden. Yerden is één van de sprekers. Dan verschijnt ook zijn publicatie 'Families onder druk. Huiselijk geweld binnen Marokkaanse en Turkse gezinnen' bij uitgeverij Van Gennep (ISBN 9789055159475).

Bron: Contrast, De Stentor, Zorg + Welzijn Publicatiedatum: 21 mei 2008 08:34 uur

http://www.mikadonet.nl/artikel.php?artikel_id=937

1973Tanger
03-06-08, 15:00
“Huiselijk geweld in Turkse en Marokkaanse families onderschat”

Onder Turken en Marokkanen komt meer huiselijk geweld voor dan vaak wordt gedacht. Volgens een schatting van Ibrahim Yerden zelfs in 70 tot 80 procent van de gezinnen. Althans als Nederlandse maatstaven worden gehanteerd. In Turkse en Marokkaanse ogen wordt geweld vaak anders geïnterpreteerd.

Volgens de meest recente cijfers van het ministerie van Justitie is 21 procent van de Turken en 14 procent van de Marokkanen wel eens slachtoffer geweest van huiselijk geweld. Deze cijfers kloppen niet. Het probleem wordt onderschat. Dat meent cultureel antropoloog Ibrahim Yerden, die werkt als onderzoeker bij het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) van de Universiteit Amsterdam en bij PRIMO nh, een adviesorganisatie voor sociaal beleid.

Families onder druk
Yerden deed in opdracht van Turkse en Marokkaanse zelforganisaties onderzoek naar huiselijk geweld bij hun achterban. Voor zijn onderzoek 'Families onder druk' interviewde hij 134 Turkse en Marokkaanse mannen, vrouwen en kinderen. De verhalen die deze mensen te vertellen hebben, zijn indringend. Slaan, schelden, intimideren, vernederen: het komt veel voor. Het beeld dat uit het onderzoek naar voren komt, is niet helemaal representatief omdat de onderzoekers op zoek gingen naar mensen die graag hierover wilden vertellen. Toch lijkt er sprake te zijn van een serieus probleem in de Turkse en Marokkaanse gemeenschap.

Conflicten
Waarom komt gezinsgeweld relatief vaak voor in deze kringen? Volgens Yerden is de zware druk waaronder deze families staan hier debet aan. Van origine kennen Turkse en Marokkaanse gezinnen een duidelijke rolverdeling. De man staat aan het hoofd, vrouw en kinderen zijn hem gehoorzaamheid verschuldigd. Vooral in gezinnen van de tweede generatie krijgt de vrouw echter meer macht. Bijvoorbeeld in de vorm van een eigen bankrekening. Tegelijkertijd emanciperen ook de kinderen. Dit levert conflicten op. Zowel tussen man en vrouw als tussen ouders en kinderen. "Natuurlijk heeft geweld ook psychologische oorzaken en zeker ook sociaal-economische, maar de traditie speelt een grote rol", zegt Yerden in Contrast. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, geldt dat niet voor de islam. Vrijwel geen van de geïnterviewden gebruikte het geloof als legitimering van geweld.

Corrigerende tik?
Wat Nederlanders als huiselijk geweld beschouwen, is vaak vrij normaal in de Turkse en Marokkaanse optiek. "Er zijn veel gevallen van wat gezinsleden zelf geen geweld vinden, maar een 'corrigerende tik' noemen. Schreeuwen, schelden en dreigen is misschien ook niet prettig, maar het hoort nu eenmaal bij het huwelijk, is de overheersende gedachte", vertelt Yerden. "Het is hun cultuur. Ze roepen sneller de grofste dingen. Een doodsbedreiging wordt heel snel geuit. Vrouwen doen dat ook tegen hun kinderen".

Mannelijke slachtoffers
Want niet alleen mannen zijn daders. Yerden: "Het beeld van huiselijk geweld in allochtone gezinnen is: man slaat vrouw. Maar mannen zijn ook slachtoffer. Vrouwen zetten hun man psychologisch onder druk door te dreigen hem te schande te maken tegenover de familie, hem te negeren of door te dreigen met een scheiding en het hem afnemen van zijn kinderen." Dat was tegen de verwachting van de onderzoeker in. "In ons onderzoek stuitten we bij toeval op zulke voorbeelden. We zochten niet naar mannelijke slachtoffers en vonden er daardoor weinig. We waren slachtoffer van ons eigen vooroordeel."
Straffen is onvoldoende
Hoe moet de overheid omgaan met huiselijk geweld in allochtone gezinnen? Yerden pleit voor kennis over de hoe huiselijk geweld werkt in deze kringen. "De politie heeft geen inzicht in de gezinssituatie", legt hij uit. Voor hulpverleners geldt hetzelfde. "Ze hebben de neiging om gezinsleden uit elkaar te drijven, met hun eigen idee van wat er verkeerd is. Maar alle gezinsleden hebben goede bedoelingen, dáár moet de nadruk op liggen." Straffen alleen helpt dus niet. Yerden is voorstander van het vergroten van het bewustzijn rondom de vraag: hoe gaan we met elkaar om? Hij verwacht dat het huiselijk geweld afneemt onder de derde generatie omdat die meer ingebed raakt in de Nederlandse samenleving en meer leert te communiceren.

Congres en publicatie
Op 29 mei 2008 zal in de Meervaart in Amsterdam een landelijk congres over dit onderwerp worden gehouden. Yerden is één van de sprekers. Dan verschijnt ook zijn publicatie 'Families onder druk. Huiselijk geweld binnen Marokkaanse en Turkse gezinnen' bij uitgeverij Van Gennep (ISBN 9789055159475).

Bron: Contrast, De Stentor, Zorg + Welzijn Publicatiedatum: 21 mei 2008 08:34 uur

http://www.mikadonet.nl/artikel.php?artikel_id=937


Ja volgens Ibrahim Yerden is een opvoedkundige tik ook synoniem aan geweld. Dan kan je dat cijfer wel opschroeven naar 99%.

The_Grand_Wazoo
03-06-08, 15:05
Ja volgens Ibrahim Yerden is een opvoedkundige tik ook synoniem aan geweld. Dan kan je dat cijfer wel opschroeven naar 99%.

In welk geval ik ook zwaar ben mishandeld als kind, hetgeen een hoop verklaart.

1973Tanger
03-06-08, 15:07
In welk geval ik ook zwaar ben mishandeld als kind, hetgeen een hoop verklaart.

Dan behoor jij bij de allochtonen cijfers, met alle respect voor je verleden.

The_Grand_Wazoo
03-06-08, 15:13
Dan behoor jij bij de allochtonen cijfers, met alle respect voor je verleden.

En dan word ik als vowassenen ook nog eens niet serieus genomen. Ik ga een uzi legen op een kleuterklas en dat is dan jouw schuld.

1973Tanger
03-06-08, 15:19
En dan word ik als vowassenen ook nog eens niet serieus genomen. Ik ga een uzi legen op een kleuterklas en dat is dan jouw schuld.

Die uzi is wel een drastische vorm van een opvoedkundige tik.

Olive Yao
03-06-08, 20:12
Franse oppositie boos over vonnis moslimhuwelijk

nu.nl 3 juni 2008


PARIJS - De Franse socialisten hebben dinsdag in het parlement hun afkeuring uitgesproken over het nietig verklaren van een moslimhuwelijk.

De leden van de oppositie zijn het niet eens met een rechtbank die een einde maakte aan het huwelijk omdat de vrouw geen maagd bleek te zijn.

De socialisten jouwden minutenlang de minister van Justitie uit. Bewindsvrouw Rachida Dati verdedigde de uitspraak als juridisch in orde. Wel gaat de staat tegen de uitspraak in beroep.

De moslim wilde meteen scheiden van zijn vrouw omdat zij had gelogen. Zij had voor hun huwelijk wel seks met anderen. In de huwelijksnacht vloeide geen bloed.

Tomas
03-06-08, 20:16
[SIZE="3"]Zij had voor hun huwelijk wel seks met anderen. In de huwelijksnacht vloeide geen bloed.

Onbegrijpelijk dat journalisten heden ten dage nog altijd de bakerpraatjes geloven. Deze twijfelt wel merk je aan z'n formulering. Hij/zij zet er geen "want" tussen. Maar door de zinnen zo achter elkaar te plaatsen suggereerd ie wel het verband. Hoe lang zal ie hier over nagedacht hebben?

Hawa
07-06-08, 14:43
Heilige maagden hebben ng nooit seks gehad, totdat ze uitgelevert worden aan een despoot aan een man ofzo, die bepaalt aan haar als ze nu wel maagdelijk is of niet.
Wat een schande wordt er wel niet uitgesproken over onschuldige maagden.
Terwijl die mannen vrijuit gaan, en op hun mnaier hun eigen frustratie kunnen bepalen in hun eigen genot aan verkrachtingen,en vooral perverse seks.
Dat is niet aan die maagd.
Wat een shit allemaal.
Geen enkel meisje wordt geboren als een Hoer hoor?
Niemand niet..
Maar de mannen die alles mogen en hun eigen natte droom nog nieteens kunnen verwoorden, en alles wel mogen tot aan de heilige maagd aan toe, is toch te bizar aan woorden.
Wie heeft het recht dan op een heilig dom, waarop ze niet eens kunnen leven, ze leven niet op die bron aan heilig dom, maar op een bron aan ontheiliging aan die bron, die ergens toch wel begon, albei de geboorte;zoon, of een dochter...
En de Zoon mag bepalen, en alles maar zeggen,en zijn onwetenheden, uitspuugen op die heilige maagd die voor zijn voeten ligt.
Geen bloed, dan is zij geen maagd meer, en de schoonmoeder staat er bij, maar haar dweil aan het zogenaamde bloed aan hun stam, ram bam bam....
Weg ermee,die traditie is geen traditie,omdat het bloed niet vloeit, zoals de Geit en de Koe, en het lam, waarvan men de nek af hakt, voor het heilige eten, zowaar is de heilige maagd zeker vergeten...
Het bloed moet dus vloeien, zoniet, danis het adder gebroedt.die de.......voedt.
Heilige stam aan niks geblk...
Maar dit is onwetenheid......
Maagd is heilig aan haar zelf, ze geeft haar lichaam niet, en ook niet, aan die stam.......(waar bloed in de doek).
Manipuleren kan ook aan de maagd, met doet het schiltje er weer in(die uiteindelijk nieteens bestaat), met doet wat bloed op de doek, en de hele stam is goed...
Achwat....
Laat die stam toch wegkwijnen, met hun familie aan stam, waar de magd de koe en de geit en de kameel, en het heilige lam..nietzelfde kan zijn, aan de heilige maagd...
De maagd is niet de verlosser, is niet de moeder, en niet de vadr, en niet de dochter en de zoon, maar het verzinsel...in de maagdelijkheid...
De man, is geen maagd meer, die mag prutsen en woelen en krieolen wat hij maar wil...
Maar de maagd is heilig....Hou je bek dicht...Koe...Doe de was dan....Reinig mijn voeten...doe de groeten aan je moeder...ik ben de man, en heilig aan kijn stam, en krijg met je allen tch de rambam...
Ik e man doe het goede...Ik wil een meisje puur voor genot...en later pak ik een ander, mag van onze God..Vier vrouwen mag...
Achja, vier vrouwen mogen, maar je moet liefdevol zijn, en vol respect, en je dient er voor te zorgen hoor?
Een vrouw is niet zomaar iemand hoor, en een maagd al helemaal niet.
Maar je ziet niet....Je ziet niet haar schoonheid....Je ziet alleen maar lelijkheid onder de sluier, een perversheid aan je eigen psychopatische koers aan magd...
Mannen die vrouwen verkrachten zijn zieke lieden, en die meisjes verstoten als ze geen bloed geven, zijn ziek aan hun eigen domheden, aan doemdenken...
Lang leve de Maagd....
Mar dan voor die mannen die haar wel heiligen en op een voetstuk zetten, die mannen zijn er dus ook...
Zieke mannen en vrouwen en gezinnen, zijn er dus ook genoeg, en de maatschappij is ook al ziek, en laat de goddelijke maagd met rust...Inscha Allah!!

Hawa
08-06-08, 15:48
Het misbruiken van kinderen komen voort uit onwetenheden, en uit erbarmelijke omstandigheden...Gezinnen vl met kroost, daar weten de mannen wel raad mee...Meisje op schoot, en zogenaamd liefde dat penetratie heet.
Oeverloos maken volkeren hier misbruik van......
Antillianen, Surinamers, Marokkanen en al die anderen die in de Heer geloven...
Het macht meganisme straalt zich uit in kleine grotten, die nog van niks weten...
Lekker makkelijk die Uzi geowuehoer....
Lekker makkelijk om vrouwen doen schelden, omdat die jonge heren van niks af weten...
Hoeren zijn er voor om die mannen of kleine jongens op te voedden in seks handelingen...Gelukkig maar is dit een beroep...
Maar als men dat nieteens wil, en zich vergrijpt aan zijn kleine zusje of neef of nicht...Dat is toch niet te toleleren....
Hoeren moeten er zijn....Hoeren moeten er zijn....
Dat doen de Saoediers altijd in vreemde landen, en gaan met Russische hoeren mee, afgesproken in Hotels...
Denk je dat de mannen heilig zijn aan al die vrouwen die om hun geven?
Maar laar je eigen kinderen met rust, en je kinderen die neef en nciht zijn, laat ze leven als maagd en vooral als knaap...\
Maar dit gebeurd dus niet.....
Het perverse zie je wel op internet met hun uitspraken....
Is toch de erg voor woorden, dat hun ,,,,heilige graal meer waard is dan een andere heilige graal....\
De politiek is zelfde ....
Hun heilige graal is meer waard dan een andere heilige graal....
Welke heilige graal is dan de het woord aan God?
God is iedereen heilig dus.
En men schendt hun eigen aangezicht....

John2
08-06-08, 21:19
Ik zal het voor je uitspellen: de enige manier om onomstotelijk bewijs te hebben van ontmaagding is als je expliciet bewijs hebt dat er een penis in de vagina van de vrouw heeft gezeten (punt)

Ohh, hadden we het daarover? :hihi:

En ik maar denken dat het ging over de sterrenbeeld maagd....

Julien
09-06-08, 12:30
Als het net zo normaal zou zijn om de man aan de spreken op zijn maagdelijkheid en de nadruk op de maagdelijkheid van de vrouw net zo goed op de maagdelijkheid van de man zou komen te liggen, dan vind ik er niets mis met deze annulering van het huwelijk.

Zolang de vrouw minderwaardig wordt behandeld door haar steeds te confronteren met haar maagdelijkheid terwijl de man kan doen wat hij wil, vind ik dit een scheve situatie en moet dit echtpaar het maar zelf zien op te lossen.
De staat moet niet meewerken aan discriminatie.

Hawa
09-06-08, 13:20
Zeer zeker weten de mannen zijn echt niet te vertrouwen..Meisjes kunnen beschadigt worden, en dan is die hele familie stam naar de kloten.
Meisjes mogen niet naar scholen verderop dan hun eigen dorp, dan zitten ze met vreemde mannen en daar heb je geen zicht op.
In Nederland houden de stammen elkaar wel in de gaten..Broer hangen rond hun zusje rond, en er hoeft maar een bolknap te kijken,of hij krijgt al de bons.
Maar de meisjes in Nederland scoren goed op scholen, die doen hun best,en die weten ook wel wat schoonheid inhoudt, alleen die mannen kunnen niet scoren met maagden,dat is nu eenmaal taboe.
Mannen zijn mannen, die kunnen echter ook niks aan hun mannelijkheid doen.
Spelletjes zonder prenetreren zijn er dus ook genoeg, tussen de dijen b.v.
Nouja, maar anale seks is ook niet aanbevolen hoor? Voor je het weet ben je ook zwanger of heb je Hiv...of een andere aandoening.
Mannen gaan met elkaar nar bed, dat kan dus ook, is ook niet verboden hoor?
Gebeurde ook in Italie, als ik het boek lees van Pierre Pasolinie, die Film reggiseur, die het kleine jongetjes deed op het hete strand in Italie,maar die was dus weer die homo.
Mannen die niet mogen met meisjes doen het met mannen...Gebeurde in de Griekse mytologie dus ook veel. No problem!
Veel Arabieren willen alleen maar anaal vrijen, dat komt door......
Maar de meisjes dienen zich zelf te beschermen,ongeacht als je nu Nederlandse bent of Marokkaanse, bescherm je zelf, en lever je niet uit als een gewillige prooi aan die hitsige mannen/jongens.
Als je niks van seks afweet, en je wordt uitgeleverd, dan heb je daar jaren last mee...
Als je wilt vrijen dan doe je het op een veilige manier, als je van elkaar houdt...
Onwetenheden leiden altijd tot bizarre omstandigheden, ook voor de jongens.
Voorlichting moet je wel hebben, en niet zomaar je laten ontmaagden door een of ander sukkel.
En als jongens de eerste keer doen, zijn ze ook van slag af....
Als ze het echter niet doen met een meisje,dan doen ze alsof....
Dan is het meisje weer de pineut voor de volgende ronde,terwijl zij niet eens wil meedoen...
Beschadiging aan je naam kan gelijk al betekenen dat je het met jan en alleman dus doet, en je kan nieteens in discussie....
Dat is erg....Dus meisje doe het niet....Hou je maagdelijkheid.....
Is meer waard dan........waardeloos gemekker, van je omgeving, en vooral je familie......die schande spreekt....
Maar de jongens moeten niet zo macho zijn....
Als je gewoon jongen bent en je gaat met een meisje.,lekker dansen, en gelijkwaardig aanelkaar, beetje zoenen en knufffelen is toch meer waard dan de daad, die toch niet welkom is.....

John2
09-06-08, 15:51
Zeer zeker weten de mannen zijn echt niet te vertrouwen..Meisjes kunnen beschadigt worden, en dan is die hele familie stam naar de kloten.
Meisjes mogen niet naar scholen verderop dan hun eigen dorp, dan zitten ze met vreemde mannen en daar heb je geen zicht op.
In Nederland houden de stammen elkaar wel in de gaten..Broer hangen rond hun zusje rond, en er hoeft maar een bolknap te kijken,of hij krijgt al de bons.
Maar de meisjes in Nederland scoren goed op scholen, die doen hun best,en die weten ook wel wat schoonheid inhoudt, alleen die mannen kunnen niet scoren met maagden,dat is nu eenmaal taboe.
Mannen zijn mannen, die kunnen echter ook niks aan hun mannelijkheid doen.
Spelletjes zonder prenetreren zijn er dus ook genoeg, tussen de dijen b.v.
Nouja, maar anale seks is ook niet aanbevolen hoor? Voor je het weet ben je ook zwanger of heb je Hiv...of een andere aandoening.
Mannen gaan met elkaar nar bed, dat kan dus ook, is ook niet verboden hoor?
Gebeurde ook in Italie, als ik het boek lees van Pierre Pasolinie, die Film reggiseur, die het kleine jongetjes deed op het hete strand in Italie,maar die was dus weer die homo.
Mannen die niet mogen met meisjes doen het met mannen...Gebeurde in de Griekse mytologie dus ook veel. No problem!
Veel Arabieren willen alleen maar anaal vrijen, dat komt door......
Maar de meisjes dienen zich zelf te beschermen,ongeacht als je nu Nederlandse bent of Marokkaanse, bescherm je zelf, en lever je niet uit als een gewillige prooi aan die hitsige mannen/jongens.
Als je niks van seks afweet, en je wordt uitgeleverd, dan heb je daar jaren last mee...
Als je wilt vrijen dan doe je het op een veilige manier, als je van elkaar houdt...
Onwetenheden leiden altijd tot bizarre omstandigheden, ook voor de jongens.
Voorlichting moet je wel hebben, en niet zomaar je laten ontmaagden door een of ander sukkel.
En als jongens de eerste keer doen, zijn ze ook van slag af....
Als ze het echter niet doen met een meisje,dan doen ze alsof....
Dan is het meisje weer de pineut voor de volgende ronde,terwijl zij niet eens wil meedoen...
Beschadiging aan je naam kan gelijk al betekenen dat je het met jan en alleman dus doet, en je kan nieteens in discussie....
Dat is erg....Dus meisje doe het niet....Hou je maagdelijkheid.....
Is meer waard dan........waardeloos gemekker, van je omgeving, en vooral je familie......die schande spreekt....
Maar de jongens moeten niet zo macho zijn....
Als je gewoon jongen bent en je gaat met een meisje.,lekker dansen, en gelijkwaardig aanelkaar, beetje zoenen en knufffelen is toch meer waard dan de daad, die toch niet welkom is.....

Een goed stukje, ik zie dat we qua opvoeding niet zoveel verschillen van elkaar.

Dinah_Tanger
09-06-08, 22:44
Zelfs een bericht als dit is al voldoende om hier het nieuws te halen...zet er moslim voor en het haalt het nieuws... verbijsterend...

mark61
09-06-08, 23:58
Zelfs een bericht als dit is al voldoende om hier het nieuws te halen...zet er moslim voor en het haalt het nieuws... verbijsterend...

Nouw, het annuleren van een huwelijk is een nogal exotische bezigheid.

Het gaat niet speciaal om het moslimaspect, maar om het 'vrouwelijke-maagdelijkheid' annex 'verborgen-gebreken'aspect.

Dinah_Tanger
10-06-08, 00:58
[QUOTE]Nouw, het annuleren van een huwelijk is een nogal exotische bezigheid.

Wat is daar zo exotisch aan?Ik vind het eerder een trieste zaak.
Het komt misschien zelden voor dat een huwelijk achteraf nietig wordt verklaard, toch is het wetsartikel 180 eerder gebruikt als de bruid heeft verzwegen dat zij eerder als prostituee heeft gewerkt of als iemand niet in staat is tot geslachtsgemeenschap.



Het gaat niet speciaal om het moslimaspect, maar om het 'vrouwelijke-maagdelijkheid' annex 'verborgen-gebreken'aspect.

Daar gaat het wel om.Als het bijv om een Franse prostituee ging die had gelogen over haar beroep voor het huwelijk, dan hadden wij daar waarschijnlijk niets van vernomen.

Olive Yao
10-06-08, 01:07
Daar gaat het wel om.Als het bijv om een Franse prostituee ging die had gelogen over haar beroep voor het huwelijk, dan hadden wij daar waarschijnlijk niets van vernomen.

Hangt ervan af met wie ze ging trouwen he.

mark61
10-06-08, 07:54
Wat is daar zo exotisch aan?Ik vind het eerder een trieste zaak.
Het komt misschien zelden voor dat een huwelijk achteraf nietig wordt verklaard, toch is het wetsartikel 180 eerder gebruikt als de bruid heeft verzwegen dat zij eerder als prostituee heeft gewerkt of als iemand niet in staat is tot geslachtsgemeenschap.

Exotisch omdat het zelden voorkomt en het een bizarre indruk maakt.

Ja dat had ik voor je opgediept hierboven.


Daar gaat het wel om.Als het bijv om een Franse prostituee ging die had gelogen over haar beroep voor het huwelijk, dan hadden wij daar waarschijnlijk niets van vernomen.

Hoe groot acht jij de kans dat in 2008 een niet-moslimFransman daar een proces voor aanspant?

Echt, het is die maffe vent en zijn familie die dit nieuws maken.

Hawa
10-06-08, 14:16
Moet er dan een plaatje staan als je islamitische bent, moslima ofzo.
Je eigen dunk is beter dan een ander die schrijft en blijft.
Weetje het pijnijke is altijd nog in islam...als je gaat scheiden als vrouw kan je verstoten worden door je eigen familie. En dat gebeurd dus ook.
Als ik lees over een palestijnse die gescheiden is, en niet meer welkom in haar eigen familie, en toch geschoold is, en een goede baan, is dat al heel wat.
Maar toch haar eigen roots is ze wel kwijt.

Dit gebeurde dus ook veel in Nedrland niet zo lang geleden hoor.
Ik kwam meisjes op mijn school tegen Nederlandse meisjes die waren ook niet meer welkom in het Nederlandse gezin..Veel ook nog aan rijke ouders, b.v. uit Wassenaar,,,Het haar van de jongen was te lang...zulke remedies aan uitstoten van dochters uit de Nederlandse samenleving...
Jongens worden helemaal niet verstoten, of ook wel in die christelijke milieus als ze verliefd worden op iemand die helemaal niet gelovig is..Die noemen ze dan de verloren Zoon.
Kinderen moeten zich zelf bevrijden....Hun eigen ding doen, diplomaas halen, en hun eigen gevoel en ideeen,vooral over godsdiensten uitworstelen, met anderen, die ook leiden onder het juk aan ouders...
Vernieuwingen aandoen, en modern kunnen zijn, en kritische houding creeeren voor o.a. hoe anderen wel niet denken in conservatieve strekkingen,en gezichtsverlies aan hun eigen stam.
Meisjes die niks mogen en dan de beest uithangen, of jongens die niks mogen, en de boel gaan vernielen bij anderen ofzo, ik heb allemaal meegemaakt,die schande...Zelfs mijn vriendin ging stiekum uit haar raam klimmen d,mv een laken. Ik bracht haar midden in de nacht weer thuis op mijn bromfietsje, en als ik thuis kwam,was er altijd eten, dat had mijn moeder al neergezet. Haar zusje had de klink van de deur afgehaald en dan kon ze weer stiekum terug naar haar kamertje.
Stiekum doen is niet leuk...Ik hoefde niet te doen..Ik ben vrij opgevoedt. Ik hoef niet te liegen tegen mijn vader en moeder....
En waarom liegen en bedriegen om er zelf beter van te gaan worden, dat is toch eenzaamheid.
En waarom slaan, en schreeuwen,om je kinderen in het gareel te gaan krijgen, dat is allemaal onmacht.
En waarom mag je niet trouwen met je ware liefde, je komt er zelf wel eens achter..
Als ik liefdes op mij heen zie, b.v. moslim met een nederlands meisje gebeurd dit altijd stiekum...Die moslim ouders kunnen dit niet aan...
Nou die Nederlandse ouders dus wel?
Laten die ouders een keer bijelkaar op visite gaan komen, als de relatie serieus is....Maar dat gebeurd nog niet, helaas.
Vooroordelen zijn er genoeg, maar over de brug komen, en je dochter heiligen en je zoon, wat hij allemaal wel niet uitspookt is nieteens aan de orde.
Liegen en liegen, en maar doen als je de beste zoon, van de wereld bent. Want je wilt je ouders niet teleurstellen, maar je wilt zelf ook niet uitgehuwelijkt worden, of verplicht aan je eigen geloof .....
Vele huwelijken onder moslims gaan al spaak, b.v. het meisje heeft te veel aan vrijheden, studeerd, en is leergierig, maar als je een achterlijke trouwt, zit je weer achter het aanrecht kastje, en je eigen man, mag alles maar doen wat hij wil.
Tegenspraak mag nieteens, je mag nieteens vragen waar je eigen man is geweest..Vrouwen mogen niet vragen, die moeten zich wegcijferen toch?
Zoals die Palestijnse die niet meer welkom is bij haar ouders, uitgehuwlijkt aan een tiran, hij sloeg haar, omdat ze een vrouw is, die zelfstandig kan zijn.
De meeste slagpartijen komen voort uit huwelijken waar de vrouwen dus meer weten dan haar eigen man.
In Saoedie Arabie, is de man verantwoordelijk voor de vrouw, ze mag niet alleen de duer uit, maar haar salaris is meer heilig aan de man. De man moet met zijn schamele inkomen zijn vrouw verzorgen, terwijl die vrouw vet veel kan verdienen,
Het is zo scheef al het maar kan...
Hoe meer vrijheden die vrouwen bezigen , hoe meer geweld in het huwelijk...
Het is allemaal niet zo eenvoudig om te zeggen dat vrouwen en mannen gelijk zijn.
Dat is dus ook niet waar.
Overal op de wereld kunnen vrouwen nieteens voor zichzelf zorgen, met hun eigen kroost, ze verdienen wel 1/3 minder dan de man.
Maar het rare is dus wel dat de vrouwen in Midden-Oosten bakken met geld verdienen, hun man verantwoordelijk moet zijn, en van zijn eigen scharige inkomen zijn vrouw moet onderhouden...( in Nederland is dit dus andersom).
Er zijn nog vele dingen om te bespreken, voordat al die vrouwen hun vrijheden terug kunnen krijgen, in islam lijkt het wel leuk, maar je moet als vrouw/meisje diplomaas halen, en zelfstandig kunnen zijn, dan maar geen familie meer...(die draaien wel een keer bij, als de nood aan de stam komt.)
Dat zie je ook aan die Turkse die die hele troep heeft opgekocht in Adam,die hele shit aan die moskeeen...Ze is zelfstandig, en haar familie, eerst niet trots,maar nu super trots aan hun eigen dochter....
En dar moet je naar streven je zelf bevrijden, maar de mannen moeten niet met hun armen over de tafel, die moeten zorgen dat ze leren, en investeren in goede toekomst, in een land wat niet hun land is...
Ze moeten hun eigen traditie eens laten varen over de man en de vrouw..
Dan komt het goed....Inscha Allah!

Hawa
10-06-08, 14:44
Ja in de pre-islam waren er vrouwen die koninginnen waren...Vrouwen die Koningingen aren, waar blijft die tijd dan...
In pre-islam was de poezie al dermate groot, vrouwen waren erbij, die zongen en gedichten gingen voordragen...
En we zitten in de moderne tijden en de meisjes en vrouwen mogen niks meer?
Zijn de mannen dan zo erg?
Ja de mannen zijn erg, die brengen niet die vrede waar iedereen naar snakt...
Vooral de vrouwen, over de hele wereld, en hun kinderen hoe ze wel niet misbruikt worden...
Vrouwen, mannen sta in de Bres voor de wereld vrede, en zit niet met elkaar te wedijveren....doeiiiiiiiiiiiiiiiiii

Dinah_Tanger
10-06-08, 21:18
[QUOTE]Exotisch omdat het zelden voorkomt en het een bizarre indruk maakt.

Dit zegt ook iets over de domheid van de rechters immers zij hebben een beslissing genomen wetende dat zij na gemeenschap te hebben gehad met haar man niet meer medisch kan aantonen dat zij van te voren geen gemeenschap heeft gehad.
Vreemde en verdachte rechtspraak.








Hoe groot acht jij de kans dat in 2008 een niet-moslimFransman daar een proces voor aanspant?

Laten we niet vergeten dat dit geen moslimwet is maar Franse wetgeving.



Echt, het is die maffe vent en zijn familie die dit nieuws maken.
Ik denk dat eerlijkheid tegenover elkaar sowieso een belangrijke voorwaarde is.
Ik kan mij dan ook best voorstellen dat de bruidegom zich bedrogen voelde.
Het had hem gesierd wanneer hij het stil had gehouden en samen met zijn bruid naar een oplossing zocht.

Dinah_Tanger
10-06-08, 21:27
[QUOTE]Hangt ervan af met wie ze ging trouwen he.

Ik neem aan dat de meeste mensen niet van leugens houden.
Toch kunnen mensen een goede reden hebben om niet eerlijk te zijn. Niet dat het dan goed is en het is ook heel erg, maar gelijk de deur uittrappen?

En het is erg dat door niet eerlijk te zijn het vertrouwen geschaad wordt, want zie dat vertrouwen maar weer terug te krijgen!

mark61
11-06-08, 07:03
Dit zegt ook iets over de domheid van de rechters immers zij hebben een beslissing genomen wetende dat zij na gemeenschap te hebben gehad met haar man niet meer medisch kan aantonen dat zij van te voren geen gemeenschap heeft gehad.
Vreemde en verdachte rechtspraak.

Je begint gauw over een ander onderwerp. Het is dus exotisch omdat het zo zelden voorkomt.

Huh? Jij begrijpt de hele kwestie duidelijk niet. Het gaat er niet om of ze maagd is (ze heeft zelf verklaard dat niet te zijn, had je hierboven kunnen lezen), het gaat om het annuleringsverzoek, in plaats van scheiding.

Jij maakt het nog middeleeuwser, een rechter die moet gaan beslissen over maagdelijkheid. Gatver.


Laten we niet vergeten dat dit geen moslimwet is maar Franse wetgeving.

Dat is geen antwoord op de vraag. Iedereen die een beroep op die wet doet in 2008 is maf.


Ik denk dat eerlijkheid tegenover elkaar sowieso een belangrijke voorwaarde is.
Ik kan mij dan ook best voorstellen dat de bruidegom zich bedrogen voelde.

Ik niet. Hij heeft een absurde eis, heeft een oerprimitieve middeleeuwse mentaliteit, is ongetwijfeld zelf geen maagd, maar gaat wel naar de niet-islamitische rechter. Knetter- en knettergek.

Als hij niet zo hysterisch graag een nog niet gebruikt lichaam wilde, alsof je godverdomme een nieuwe i-pod koopt waarvan de plastic verpakking nog niet geopend mag zijn geweest, had ie nou niet voor de tweede keer voor paal gestaan.

Ik heb geen goed woord over voor zulke imbecielen.

Dinah_Tanger
11-06-08, 09:49
[QUOTE]Je begint gauw over een ander onderwerp. Het is dus exotisch omdat het zo zelden voorkomt.

Dat snap ik ook wel!


Huh? Jij begrijpt de hele kwestie duidelijk niet. Het gaat er niet om of ze maagd is (ze heeft zelf verklaard dat niet te zijn, had je hierboven kunnen lezen), het gaat om het annuleringsverzoek, in plaats van scheiding.
Kennelijk heb jij het verhaal niet begrepen. Ze heeft gelogen, omdat ze met die man wilde trouwen en hij haar alleen wilde huwen als zij nog maagd was. Simpel genoeg.
Hijj heeft toch het recht om dat voor zichzelf te eisen? Of vind jij dat het voor een bruidegom verboden zou moeten worden om te eisen dat zijn bruid nog maagd is?

Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar in dit geval heeft de bruid de bruidegom keihard voorgelogen over haar hoedanigheid als maagd, terwijl vooraf absoluut duidelijk was, dat dit voor de bruidegom een conditio sine qua non was. Dat is een rechtsfeit.De Franse rechter heeft zijn uitspraak gebaseerd op een oud Frans wetsartikel.

mark61
11-06-08, 14:56
Kennelijk heb jij het verhaal niet begrepen. Ze heeft gelogen, omdat ze met die man wilde trouwen en hij haar alleen wilde huwen als zij nog maagd was. Simpel genoeg.
Hijj heeft toch het recht om dat voor zichzelf te eisen? Of vind jij dat het voor een bruidegom verboden zou moeten worden om te eisen dat zijn bruid nog maagd is?

Ik vind het stupide dat zij een man wil met zulke stupide opvattingen. Maar hij is gekker omdat hij geen genoegen neemt met een scheiding.


terwijl vooraf absoluut duidelijk was, dat dit voor de bruidegom een conditio sine qua non was.

Dat is het niet en kan het nooit zijn. Voor hetzelfde geld draaide hij bij. Daar ging zij blijkbaar van uit. Anders had ze het nooit opgebiecht natuurlijk.

Hawa
11-06-08, 16:09
Als de mensen niet weten waar ze het over hebben wordt het nooit wat..
Als je schiltje nog wel hebt in je binnenvoering b.v.
Wat een zotte lotte...
Je moet elkaar steunen of blijven helpen.. door het leven, en als je het niet overeens kan zijn, en je elkaar nieteens kan vertrouwen dan houdt het toch op...
Voetangels zijn er genoeg...
En kwaadspreken kan je elke dag wel weer..
Positief zijn aan anderen en je eigen zelf heeft meer waarde dat die vuilspugerij...
Mohammed,vzmh, had het ook zwaar te verduren, maar en nu zijn we nog steeds op die pad aan wedijveren met elkaar, onder elkaar...
Wat schieten we er mee op...Om geboren te zijn aan geloof en gebod...
Het chachot, de dwangpaal, het misereabele gespuis aan weten en regels?
Wat voor regels dan?
Regel voor het strakke lichaam, de macho paal....?
Spieren hebben en geen hersenspinsels?
Nou ik ga voor Oranje, die spelen het wel klaar voor de gouden beker,ze zijn er klaar voor, ik hoop ook het Nederlandse volk, met zijn allen....Inscha Allah!

John2
12-06-08, 22:33
Nou ik ga voor Oranje, die spelen het wel klaar voor de gouden beker,ze zijn er klaar voor, ik hoop ook het Nederlandse volk, met zijn allen....Inscha Allah!

Nog even :hihi:

Hawa
15-06-08, 16:17
Dankzij die verdediger.......van Marokkaatjes puttnse afkomst,gewoon die nederlander dus.....Boula...Ik noem hem bouly, die trapt al die ballen voor die heetneusen al weg.....Toch?
Die Bouly heeft zichzelf aangemeld, als strekkende figurant in dit heilspellende gebeuren toch?
Hulda aan Bouly,die zoveel woorden,zoveel verzoenende woorden al uitsprak voor al die Nederlanders onder het huk van Hollands glorie..
De mannetjes putter,de zoveelste generatie toch?
Hulde!
Ik ben blij met al die vergezichten aan de Nederlandse lijn...aan volklorie...aan leven en aan laten leven....Onze andere generatie aan culturen.....
Zie dan........
De polder verklorie aan Robben......
die polder aan verklorie aan al die anderen uit culturen en goeloof aan strekking.
Zijn we niet die mensen, en al die kinderen die nu de sterren van de hemel af spelen...
Wees trots op Nederland...Niet zoals Rita zegt, en die Wilders met zijn hersenkapsle, maar aan al die anderen....
Die anderen die al anders zijn, en de voeten op die grondbodem doen gaan zetten, zoals Nederland tolerant moet zijn, en altijd moet blijven kunnen zijn, zonder die shit delvers aan schuld en boete aan koers aan nederlands welvarende gebied, aan tolerantie en vijheden aan mening, en de rechten van de mens>
Zie dan hoe de jeugd is, welvarend en sterk, en sterk in een team,een echte team, daar gaat het hier over...De bal nemen en geven, een acist en dan die goalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Nederland! Land van Vanbasten! Leger aan voetballers, die de klus klaren..zonder die Balkenenden gezeik,Bos en Verdonk, en die Wilders?
Zijn we elklaar voor...Voetbal aan de voet, doe de schaar, doe de voet, doe de voet, en doe het spektakel, en de anderen die niet nederlanders zijn, zegt men zijn nu die Nederlanders in die glorie....Laten we hopen dat we blijven scoren in werk, ongeacht die kleur en geloof...Nederland moet......Hoopgevende land blijven, zonder rascisme..zonder kleur verschil...zonder het gemekker in die burqa hijp...ZIe je zelf al scoren?????
In dit land verblijven nederlanders, geen allochtonen meer,alleen Nederland maakt Nedrland sterk zonder voorkeur of willekeur...ras,kleur,geen gezeur, Nederland is voor iedereen..Inscha Allah!

John2
16-06-08, 21:59
Dankzij die verdediger.......van Marokkaatjes puttnse afkomst,gewoon die nederlander dus.....Boula...Ik noem hem bouly, die trapt al die ballen voor die heetneusen al weg.....Toch?
Die Bouly heeft zichzelf aangemeld, als strekkende figurant in dit heilspellende gebeuren toch?
Hulda aan Bouly,die zoveel woorden,zoveel verzoenende woorden al uitsprak voor al die Nederlanders onder het huk van Hollands glorie..
De mannetjes putter,de zoveelste generatie toch?
Hulde!
Ik ben blij met al die vergezichten aan de Nederlandse lijn...aan volklorie...aan leven en aan laten leven....Onze andere generatie aan culturen.....
Zie dan........
De polder verklorie aan Robben......
die polder aan verklorie aan al die anderen uit culturen en goeloof aan strekking.
Zijn we niet die mensen, en al die kinderen die nu de sterren van de hemel af spelen...
Wees trots op Nederland...Niet zoals Rita zegt, en die Wilders met zijn hersenkapsle, maar aan al die anderen....
Die anderen die al anders zijn, en de voeten op die grondbodem doen gaan zetten, zoals Nederland tolerant moet zijn, en altijd moet blijven kunnen zijn, zonder die shit delvers aan schuld en boete aan koers aan nederlands welvarende gebied, aan tolerantie en vijheden aan mening, en de rechten van de mens>
Zie dan hoe de jeugd is, welvarend en sterk, en sterk in een team,een echte team, daar gaat het hier over...De bal nemen en geven, een acist en dan die goalllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Nederland! Land van Vanbasten! Leger aan voetballers, die de klus klaren..zonder die Balkenenden gezeik,Bos en Verdonk, en die Wilders?
Zijn we elklaar voor...Voetbal aan de voet, doe de schaar, doe de voet, doe de voet, en doe het spektakel, en de anderen die niet nederlanders zijn, zegt men zijn nu die Nederlanders in die glorie....Laten we hopen dat we blijven scoren in werk, ongeacht die kleur en geloof...Nederland moet......Hoopgevende land blijven, zonder rascisme..zonder kleur verschil...zonder het gemekker in die burqa hijp...ZIe je zelf al scoren?????
In dit land verblijven nederlanders, geen allochtonen meer,alleen Nederland maakt Nedrland sterk zonder voorkeur of willekeur...ras,kleur,geen gezeur, Nederland is voor iedereen..Inscha Allah!

Inderdaad, gisteren lekker feest gevierd met de turkse mensen:duim:

En het mooiste vond ik dat de spelers na de wedstrijd hun kinderen lieten meedelen in de feestvreugde.

Hawa
17-06-08, 15:09
Wauh! Met de Turken...Ik was verbolgen over die Turken, vanwege die gezeik over die hooddoek: Turkije mag niet winnen,dacht ik!
Turkije is veel te Nationalistisch daar mag niet gescoord worden..
Ik haal de politiek erbij, ik raak emotioneel,ik raaskalf,maak ruzie met mijn zoon, van zeventien, die Turkije wel ziet zitten: lekker broodje Hashrad!
Verdorie,zie dan die Tsjechen spelen, met Koller, die bejaarde die onderuit wordt geveegd...De Golie van Tsjechie die de boel doet glippen,aan het sop...

En ik zit erbij als een zombie.
Voetbal is oorlog!
Ik geef het toe.

En dan zie ik die gijzeling van die hardwerkende Turkse Nederlandse burger die met twee wapens in het stadshuis van Almelo, die ambtenaren doet gijzelen,ik snap er niks meer van.
Turkije heeft overwonnen, en die man is volledig de kluts kwijt....
Laat die Turkse man straf krijgen over die twee vuurwapens, dat kan gewoonweg niet...Maar laat die ambtenaren ook een keer gaan voelen, welke aan pionnen ze wel niet zijn.....
Hardwerkende mensen, werk is heilig.
Maar voetbal is nu even meer dan heilig......
Vanavond gaan we ervoor....tegen .....Roemenie.....Het wordt dus.....6-2....doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii geniet ervan.....