PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen plaats meer voor imam bij hogeschool



Marsipulami
29-05-08, 18:18
Geen plaats meer voor imam bij hogeschool


AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Voor imam Bahauddin Budak is geen plaats meer aan de Hogeschool InHolland. Als hij zijn opvattingen handhaaft, zal hij zijn werk aan de lerarenopleiding niet kunnen voortzetten.

Dat heeft directeur Geert Dales van de hogeschool donderdag gezegd, meldt het ANP. Aanleiding zijn de uitspraken van de islamitische geestelijk leider over partnerkeuze en verkrachting op de website van de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO).

Budak is verbonden aan de lerarenopleiding islamgodsdienst, een tweedegraadsopleiding in Amsterdam. Op de website van de NIO gaf hij antwoord aan een vrouw die door haar neef was verkracht en aan de imam vroeg wat ze met de situatie aanmoest. Budak gaf een antwoord waarvan velen vonden dat hij de schuld grotendeels bij de vrouw legde.

De hogeschool distantieert zich van de ,,ontoelaatbare’’ uitlatingen van Budak en zal met de imam ,,een indringend gesprek’’ voeren. Dat gesprek zal waarschijnlijk nog deze week worden gevoerd, aldus Dales.

Budak heeft naar aanleiding van de ophef over zijn woorden de NIO gevraagd het artikel over de verkrachting van de website te halen, ook al staat hij nog steeds achter zijn woorden. De omroep vond dat ,,journalistiek gezien geen optie’’. Daarop heeft de geestelijk leider de samenwerking met de NIO verbroken. Dat had tot gevolg dat zowel het bedoelde artikel als alle voorgaande artikelen van zijn hand van de website zijn verwijderd.

Olive Yao
29-05-08, 20:02
De gewraakte uitspraken kun je lezen op WSDB. Niet duidelijk wat er mis mee is.

1973Tanger
29-05-08, 20:33
Geen plaats meer voor imam bij hogeschool


AMSTERDAM (RKnieuws.net) - Voor imam Bahauddin Budak is geen plaats meer aan de Hogeschool InHolland. Als hij zijn opvattingen handhaaft, zal hij zijn werk aan de lerarenopleiding niet kunnen voortzetten.

Dat heeft directeur Geert Dales van de hogeschool donderdag gezegd, meldt het ANP. Aanleiding zijn de uitspraken van de islamitische geestelijk leider over partnerkeuze en verkrachting op de website van de Nederlandse Islamitische Omroep (NIO).

Budak is verbonden aan de lerarenopleiding islamgodsdienst, een tweedegraadsopleiding in Amsterdam. Op de website van de NIO gaf hij antwoord aan een vrouw die door haar neef was verkracht en aan de imam vroeg wat ze met de situatie aanmoest. Budak gaf een antwoord waarvan velen vonden dat hij de schuld grotendeels bij de vrouw legde.

De hogeschool distantieert zich van de ,,ontoelaatbare’’ uitlatingen van Budak en zal met de imam ,,een indringend gesprek’’ voeren. Dat gesprek zal waarschijnlijk nog deze week worden gevoerd, aldus Dales.

Budak heeft naar aanleiding van de ophef over zijn woorden de NIO gevraagd het artikel over de verkrachting van de website te halen, ook al staat hij nog steeds achter zijn woorden. De omroep vond dat ,,journalistiek gezien geen optie’’. Daarop heeft de geestelijk leider de samenwerking met de NIO verbroken. Dat had tot gevolg dat zowel het bedoelde artikel als alle voorgaande artikelen van zijn hand van de website zijn verwijderd.

Ook hier wordt weer geen melding gemaakt van de 'omstreden uitspraken' die deze man zou hebben begaan. Typisch weer een geval van karaktermoord.

Charlus
30-05-08, 07:34
De gewraakte uitspraken kun je lezen op WSDB. Niet duidelijk wat er mis mee is.
De tekst:

Ik ben een Turks meisje van 17 jaar. Ik heb een groot probleem en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ben onlangs verkracht door mijn neef. Ik kan hier met niemand over praten en al helemaal niet met mijn familie. Zij zullen mij verstoten. Wat is het islamitische oordeel hierover?

Beste zuster,

Dat wat je is overkomen is een zeer treurige zaak. Ik begrijp dat je dit probleem niet zo maar aan je familie kunt vertellen. Ik weet niet wat jouw relatie is met je neef en hoe het zo ver is gekomen dat hij het lef heeft gekregen om je te verkrachten. Ik zal proberen je vraag vanuit verschillende invalshoeken te beantwoorden.

Allah swt zegt in de Qur’an: “en benadert ontucht niet. Dit is iets gruwelijks en een slechte manier van doen.” Surat al-isra 32.

De profeet Muhammed (vrede zij met hem) zegt: iedereen die in Allah en de laatste dag gelooft mag niet alleen met een vrouw zijn zonder mahram, want anders zal de Satan de derde persoon zijn.”

Uit de bovenstaande citaten wil ik zeggen dat we als mens worden gevraagd om ons zelf te beschermen tegen seksueel misbruik, verkrachting en ontucht. Voorzichtigheid geldt niet alleen tegen onbekenden maar ook tegen bekenden, want de mens of hij nou een bekende of geen bekende is heeft zijn slechte en goede eigenschappen. Als de slechte eigenschappen van een persoon veel sterker zijn ontwikkeld dan maakt het niet uit wie hij of zij tegenover zich heeft. Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.

In de islam is het duidelijk dat seks voor de nikah niet is toegestaan. Dit is een grote zonde. Als de persoon dit ook nog in de vorm van verkrachting begaat is het bij Allah swt alleen maar een grotere zonde. Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen.

Je kunt het volgende doen;

a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.

b) Als je bang bent dat jouw familie je gaat verstoten voor iets waaraan jij geen schuld hebt is het wellicht beter om dit niet aan je familie te vertellen. Wel moet je opletten dat je neef hiervan verder geen misbruik maakt. Op het moment dat hij dit wel wil doen raad ik je toch aan om je probleem aan iemand te vertellen zodat je neef hiervoor vreest. Laat je zeker niet misbruiken en wees niet bang om dit probleem toch met iemand te bespreken die je vertrouwt.

c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurt. Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.

Moge Allah swt je sterkte en wijsheid geven.
Niks mis mee volgens jou?

The_Grand_Wazoo
30-05-08, 08:07
De tekst:

Niks mis mee volgens jou?

Nou, zo doorlezend zie ik ook niet direct waar deze meneer de fout in zou gaan.

Max Stirner
30-05-08, 08:17
De tekst:

Niks mis mee volgens jou?


Weinig mis mee.

Het enige waar je over kan vallen is : "je doet er goed aan niet met een andere man in één ruimte te verblijven" - (want bepaalde mannen hebben nu eenmaal de eigenschap om graag hun nichtje te verkrachten ....)

Dat staat in de koran, kan die imam ook nix aan doen.

Toch heb ik niet echt het idee dat hij alle schuld/verantwoordelijkheid bij het meisje legt.

Bovendien mag zij nu zelf kiezen of haar lieve neefje later naar De Vuur gaat of niet ... :tik:

mark61
30-05-08, 09:38
Me neither.

Charlus
30-05-08, 09:59
Ok, ok. Excellente tekst van die imam waar werkelijk niets op aan te merken is.

M@riska
30-05-08, 10:23
Zou het zwaar laf vinden als ze hem hierom zouden ontslaan.

Vind ook dat de studenten en anderen iets moeten ondernemen.

sjaen
30-05-08, 11:37
Lekkere familie...............

Tomas
30-05-08, 11:46
Ik kan best wel op een aantal slakken van hem zout leggen. Maar voor een aanhanger van een woestijngodsdienst is dit best wel redelijk. Lijkt me dus niet nodig.

1973Tanger
30-05-08, 12:10
De tekst:

Niks mis mee volgens jou?

Ze vraagt het ook aan een imam. Dan kan je zo'n antwoord verwachten, waar overigens t.a.v. zijn beroep niks mis mee is. Hetzelfde gaat op voor andere geestelijken. Ze had beter maatschappelijk werk kunnen inschakelen.

The_Grand_Wazoo
30-05-08, 12:34
Ze vraagt het ook aan een imam. Dan kan je zo'n antwoord verwachten, waar overigens t.a.v. zijn beroep niks mis mee is. Hetzelfde gaat op voor andere geestelijken. Ze had beter maatschappelijk werk kunnen inschakelen.

Zelfs dat vraag ik mij af. Het gaat om een islamitisch meisje in een complexe situatie. Hij wijst haar op de strafbaarheid van verkrachting en de rol van de politie. En gaat verder in op zowel de religieuze als culturele aspecten van haar probleem. Lijkt mij vrij adequaat. Wat zou de meerwaarde van een maatschappelijkwerker hebben kunnen zijn?

mark61
30-05-08, 12:52
Kweenie, in zulke zaken is het de keus van de vrouw / het meisje in hoeverre ze bereid is zich als individu op te stellen. Moeilijke afweging, voor iedereen een andere.

Verstoting is overigens een beetje een vreemde term in dit verband. Allerlei reacties zijn mogelijk. Het meest voor de handliggende is 'bedekken met de mantel der liefde' want we willen geen rotzooi in de familie. Verder kan zij als schuldige partij worden gezien door haar ouders, of anderen. In extreme gevallen zou zij dan vermoord kunnen worden, maar das erg extreem, ze is immers nog niet eens getrouwd, en zolang niemand het weet, is er niks aan de hand, als het ware. In minder extreem geval is ze 'damaged goods' op de huwelijksmarkt, tenzij het geheim gehouden wordt dus :cheefbek:

Het alternatief is dat je de 'westerse', of liever 'moderne' benadering doet en naar de politie gaat en/of breekt met je familie. Het resultaat zal juridisch ws. nul zijn bij gebrek aan bewijs; wel heeft ze dan gegarandeerd een probleem met de familie. Wat is wijsheid...

Ellende.

In any case laat die imam haar in de steek omdat het mij duidelijk lijkt dat zij vraagt naar 'steun' vanuit het geloof, de enige aanvaardbare basis om de confrontatie aan te gaan, 'verhaal te kunnen halen', met/bij de familie.

Maar de islam voorziet daar blijkbaar niet in. Welke godsdienst ook wel?

Bah.

Aït Ayt
30-05-08, 15:10
De tekst:

Niks mis mee volgens jou?

niks mis mee.. de tekst is prima

Charlus
30-05-08, 17:18
<...>niks mis mee.. de tekst is prima
Jazeker, na mijn falikant verkeerde inschatting richting Olive Yao ben ik volledig tot inkeer gekomen.

Excellente tekst van die imam waar werkelijk niets op aan te merken is.

1973Tanger
30-05-08, 17:50
Zelfs dat vraag ik mij af. Het gaat om een islamitisch meisje in een complexe situatie. Hij wijst haar op de strafbaarheid van verkrachting en de rol van de politie. En gaat verder in op zowel de religieuze als culturele aspecten van haar probleem. Lijkt mij vrij adequaat. Wat zou de meerwaarde van een maatschappelijkwerker hebben kunnen zijn?

Religieuze neutraliteit.

Daluurman
31-05-08, 06:51
Geen plaats meer voor imam bij hogeschool

Wanneer wordt-ie het land uitgezet?

Olive Yao
31-05-08, 10:45
De tekst:

Niks mis mee volgens jou?

Bij tweede lezing:


Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen.

Hier maakt de imam het meisje medeverantwoordelijk voor een straf in het hiernamaals (in de hel uiteraard) voor haar geilneef. Zo kan ze zich ertoe genoopt voelen om hem te vergeven in plaats van ter verantwoording te roepen, en dan ontloopt hij zijn straf op aarde.

Maar de imam schrijft ook:


a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.

Op WSDB wees ik al op:


b) Als je bang bent dat jouw familie je gaat verstoten voor iets waaraan jij geen schuld hebt is het wellicht beter om dit niet aan je familie te vertellen.

Dit is natuurlijk om van te :kotsen: – maar niet van de imam, van hem is het realistisch.

Apollon
31-05-08, 19:30
Bij tweede lezing:



Hier maakt de imam het meisje medeverantwoordelijk voor een straf in het hiernamaals (in de hel uiteraard) voor haar geilneef. Zo kan ze zich ertoe genoopt voelen om hem te vergeven in plaats van ter verantwoording te roepen, en dan ontloopt hij zijn straf op aarde.

Maar de imam schrijft ook:



Op WSDB wees ik al op:



Dit is natuurlijk om van te :kotsen: – maar niet van de imam, van hem is het realistisch.

:fpetaf::tover::Iluvu::wow: :

Wat zielig : wat een geestarmoede ,zeg :

Listen to yourselves : Get a life ::Iluvu:

I'm in Essaouira waterfalls _landscape : prachtig , listening to "November rain" of Guns & Roses ; enjoying myself ,do the same : get a life :

here comes " Live & let die " :Iluvu:: byyyyyeeeeee!!!!!!


Just try to enjoy the lovely weather & the precious God given gift of life ,morons ....'fore it's too late !!!

Try to do the right thing & to make the difference in the meantime !


Love each other !


Take care of urselves & ur loved ones ... & of the rest if u can !

Charlus
31-05-08, 20:01
Bij tweede lezing:<...>
Het is een bijzonder vuile tekst, in al zijn geniepigheid. Ik heb niet zoveel zin om 'm helemaal uiteen te rafelen.

Ik ben een Turks meisje van 17 jaar. Ik heb een groot probleem en weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ben onlangs verkracht door mijn neef. Ik kan hier met niemand over praten en al helemaal niet met mijn familie. Zij zullen mij verstoten. Wat is het islamitische oordeel hierover?
Je kunt het volgende doen;

a) Gezien we in een land leven dat verkrachting strafbaar stelt kun je naar de rechter gaan en hem aanklagen.

b) Als je bang bent dat jouw familie je gaat verstoten voor iets waaraan jij geen schuld hebt is het wellicht beter om dit niet aan je familie te vertellen. Wel moet je opletten dat je neef hiervan verder geen misbruik maakt. Op het moment dat hij dit wel wil doen raad ik je toch aan om je probleem aan iemand te vertellen zodat je neef hiervoor vreest. Laat je zeker niet misbruiken en wees niet bang om dit probleem toch met iemand te bespreken die je vertrouwt.

c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurt.
De boodschap is duidelijk. Optie a) wordt alleen gegeven als een theoretische mogelijkheid in dus opzettelijk neutrale bewoordingen. We leven in een land waar verkrachting strafbaar is (curieus geformuleerd; alsof die imam het helemaal niet zo vanzelfsprekend vindt dat verkrachting strafbaar is), dus ze zou hem kunnen aanklagen. Einde optie a).
Nu volgen de serieuze opties in opklimmende graad van aanbevelenswaardigheid.
Niet de familie vertellen, maar in eerste instantie de neef vergeven. Wij (imam, neef en jij het verkrachte meisje) weten per slot van rekening dat het uiteindelijk je eigen schuld was, want je hebt jezelf ongetwijfeld niet gehouden aan het volgende:

Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.
Als je nl. een nette moslima bent die zich aan de regels houdt, dan word je helemaal niet verkracht. Waarschijnlijk zat je de hele tijd zonder slipje wijdbeens tegenover je neef.

Ik weet niet wat jouw relatie is met je neef en hoe het zo ver is gekomen dat hij het lef heeft gekregen om je te verkrachten.
Natuurlijk weet ik (imam) hoe het zover heeft kunnen komen, dat weten we allebei toch wel? Tot de fatale dag had hij het lef niet, maar toen jij je eenmaal schaamteloos in dezelfde kamer plaatste als waar hij zich bevond... Het beste is dus om hem gewoon te vergeven, temeer omdat

Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen.De uitsmijter: vrouwen horen hun verkrachters te vergeven omdat die anders later door allah gestraft worden. Geen aangifte doen en verder ook niets aan familie, vrienden of bekenden vertellen.
De morele juistheid van vergiffenis wordt benadrukt door

Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.
De overig opties zijn gemakzuchtige uitwegen.
Het is wat mij betreft zoals jij zegt:

<...>Dit is natuurlijk om van te :kotsen: – maar niet van de imam, van hem is het realistisch.

Charlus
31-05-08, 20:06
Ik kan best wel op een aantal slakken van hem zout leggen. Maar voor een aanhanger van een woestijngodsdienst is dit best wel redelijk. Lijkt me dus niet nodig.
Daar zit zeker iets in.

The_Grand_Wazoo
31-05-08, 20:17
Het is een bijzonder vuile tekst, in al zijn geniepigheid. Ik heb niet zoveel zin om 'm helemaal uiteen te rafelen.

De boodschap is duidelijk. Optie a) wordt alleen gegeven als een theoretische mogelijkheid in dus opzettelijk neutrale bewoordingen. We leven in een land waar verkrachting strafbaar is (curieus geformuleerd; alsof het volgens die imam helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat verkrachting strafbaar is), dus ze zou hem kunnen aanklagen. Einde optie a). Nu volgen de serieuze opties in opklimmende graad van aanbevelenswaardigheid.
Niet de familie vertellen, maar in eerste instantie de neef vergeven. Wij (imam, neef en jij het verkrachte meisje) weten per slot van rekening dat het uiteindelijk je eigen schuld was, want je hebt jezelf ongetwijfeld niet gehouden aan het volgende:

Als je nl. een nette moslima bent die zich aan de regels houdt, dan word je helemaal niet verkracht. Waarschijnlijk zat je de hele tijd zonder slipje wijdbeens tegenover je neef.

Natuurlijk weet ik (imam) hoe het zover heeft kunnen komen, dat weten we allebei toch wel? Tot de fatale dag had hij het lef niet, maar toen jij je eenmaal schaamteloos in dezelfde kamer plaatste als waar hij zich bevond... Het beste is dus om hem gewoon te vergeven, temeer omdat
De uitsmijter: vrouwen horen hun verkrachters te vergeven omdat die anders later door allah gestraft worden. Geen aangifte doen en verder ook niets aan familie, vrienden of bekenden vertellen.
De morele juistheid van vergiffenis wordt benadrukt door

De overig opties zijn gemakzuchtige uitwegen.
Het is wat mij betreft zoals jij zegt:


Je kunt het inderdaad zo lezen, maar dan moet je wel behoorlijk wat hineininterpretieren (en uitgaan van een zekere mate van kwader trouw). Mij als botte Holander waren al deze subtexten ontgaan.

Zoals Yao zegt: als imam kan hij weinig anders, hij wordt benaderd als islamitische geestelijke. Hij zet in korte bewoordingen een aantal alternatieven uiteen vanuit zijn gezichtspunt. Hij had wellicht iets meer compassie kunnen tonen, maar hij doet wat er van hem als imam verwacht wordt en dat doet hij m.i. keurig.

The_Grand_Wazoo
31-05-08, 20:24
Religieuze neutraliteit.

Zij zoekt naar handvaten om met deze gebeurtenis te leven en aangezien dat leven niet religieus neutraal is, heeft zij aan religieus neutrale adviezen weinig.

Apollon
31-05-08, 20:29
Het is een bijzonder vuile tekst, in al zijn geniepigheid. Ik heb niet zoveel zin om 'm helemaal uiteen te rafelen.

De boodschap is duidelijk. Optie a) wordt alleen gegeven als een theoretische mogelijkheid in dus opzettelijk neutrale bewoordingen. We leven in een land waar verkrachting strafbaar is (curieus geformuleerd; alsof die imam het helemaal niet zo vanzelfsprekend vindt dat verkrachting strafbaar is), dus ze zou hem kunnen aanklagen. Einde optie a). Nu volgen de serieuze opties in opklimmende graad van aanbevelenswaardigheid.
Niet de familie vertellen, maar in eerste instantie de neef vergeven. Wij (imam, neef en jij het verkrachte meisje) weten per slot van rekening dat het uiteindelijk je eigen schuld was, want je hebt jezelf ongetwijfeld niet gehouden aan het volgende:

Als je nl. een nette moslima bent die zich aan de regels houdt, dan word je helemaal niet verkracht. Waarschijnlijk zat je de hele tijd zonder slipje wijdbeens tegenover je neef.

Natuurlijk weet ik (imam) hoe het zover heeft kunnen komen, dat weten we allebei toch wel? Tot de fatale dag had hij het lef niet, maar toen jij je eenmaal schaamteloos in dezelfde kamer plaatste als waar hij zich bevond... Het beste is dus om hem gewoon te vergeven, temeer omdat
De uitsmijter: vrouwen horen hun verkrachters te vergeven omdat die anders later door allah gestraft worden. Geen aangifte doen en verder ook niets aan familie, vrienden of bekenden vertellen.
De morele juistheid van vergiffenis wordt benadrukt door

De overig opties zijn gemakzuchtige uitwegen.
Het is wat mij betreft zoals jij zegt:


Wanneer gaan jullie volgende leren ??? :

religieus "autoriteit " bestaat bijna niet in Islam ,vooraaal van imaams niet : geen religieus hierearchie bovendien ,geen bemiddelars tussen God & de mensen ...no confessions ...

moslims gedrag ....moet getoetst worden aan de bronnen van Islam ,absoluut niet andersom :

Charlus as usual : seeing ghosts everywhere :

especially when it comes to moslims _Islam :

de rest is allemaal lieverdjes !!!!


Grijp terug op jezelf om te kunnen achterhalen waar deze fixatie_obsessie met betrekking tot Islam_moslims vandaan komt :

je bent net als de rest hier & ook elders trouwens slechts een

gebrainwashed & mentaal geconditioneerd "laboratorium plaag rat " die deze wereld denkt te kunnen veranderen met al je imaginaire zielig "vijandsbeelden" & windmolens ...
!!! :lol: , no offense : Don Quichotte zou "jaloers " op je kunnen zijn , alleen verdien je OOK niet deze eer :

want met Don Quichotte valt toch mee te lachen :Tr a gi_ hi la ri sch !!! & is die bovendien een soort oneindig bron van inspiratie ...



Tja , hebben jullie niks beters te doen dan deze none_sense ??? :Iluvu:

There's a wide wild world out there :



alsof moslims _Islam DE enige echte bron van ellende ....zijn op deze psychopathisch ziek hypocriet wereld :

wat zielig : wat een fantasy wereld : "Charlus in ....fantastisch ideologisch fabelachtig wonderland "


Life is beautiful ,man : try to free urself from ur dark ideological prison without any windows in order to be able to smell the fresh air under the bright & lovely sun , in order to be able to see the whole pic !!!!:tover:

"....hope of deliverance ...hope of deliverance from the darkness that surrounds us ..." : ex_Beatles ' Paul Mc Cartney song :

Get a life !

Have fun : laat je je maar na kijken !


No hard feelings ,right ???

Ciaaaaaooooo!!!!

1973Tanger
31-05-08, 21:41
Zij zoekt naar handvaten om met deze gebeurtenis te leven en aangezien dat leven niet religieus neutraal is, heeft zij aan religieus neutrale adviezen weinig.

Ja maar dan moet ze achteraf ook niet verontwaardigt doen als ze een advies op religieuze basis krijgt, die zij kennelijk niet deelt en vervolgens aan de grote klok hangt.

1973Tanger
31-05-08, 21:45
Het is een bijzonder vuile tekst, in al zijn geniepigheid. Ik heb niet zoveel zin om 'm helemaal uiteen te rafelen.

De boodschap is duidelijk. Optie a) wordt alleen gegeven als een theoretische mogelijkheid in dus opzettelijk neutrale bewoordingen. We leven in een land waar verkrachting strafbaar is (curieus geformuleerd; alsof die imam het helemaal niet zo vanzelfsprekend vindt dat verkrachting strafbaar is), dus ze zou hem kunnen aanklagen. Einde optie a).
Nu volgen de serieuze opties in opklimmende graad van aanbevelenswaardigheid.
Niet de familie vertellen, maar in eerste instantie de neef vergeven. Wij (imam, neef en jij het verkrachte meisje) weten per slot van rekening dat het uiteindelijk je eigen schuld was, want je hebt jezelf ongetwijfeld niet gehouden aan het volgende:

Als je nl. een nette moslima bent die zich aan de regels houdt, dan word je helemaal niet verkracht. Waarschijnlijk zat je de hele tijd zonder slipje wijdbeens tegenover je neef.

Natuurlijk weet ik (imam) hoe het zover heeft kunnen komen, dat weten we allebei toch wel? Tot de fatale dag had hij het lef niet, maar toen jij je eenmaal schaamteloos in dezelfde kamer plaatste als waar hij zich bevond... Het beste is dus om hem gewoon te vergeven, temeer omdat
De uitsmijter: vrouwen horen hun verkrachters te vergeven omdat die anders later door allah gestraft worden. Geen aangifte doen en verder ook niets aan familie, vrienden of bekenden vertellen.
De morele juistheid van vergiffenis wordt benadrukt door

De overig opties zijn gemakzuchtige uitwegen.
Het is wat mij betreft zoals jij zegt:

Doe vooral geen moeite met het uiteenrafelen. Jouw vooringenomenheid tegenover imam's is al duidelijk genoeg. Volgens jou zijn het allemaal insecten.

IbnRushd
31-05-08, 22:25
We leven in een land waar verkrachting strafbaar is (curieus geformuleerd; alsof die imam het helemaal niet zo vanzelfsprekend vindt dat verkrachting strafbaar is), dus ze zou hem kunnen aanklagen. Einde optie a).

Dan lees je bijzonder slecht. Hij geeft hartstikke duidelijk aan dat verkrachtiging een nog grotere zonde is. Hoe jij, vanuit een hardnekkige islamofobische kijk, dat leest is voor mij een blijvend raadsel.



Nu volgen de serieuze opties in opklimmende graad van aanbevelenswaardigheid.
Niet de familie vertellen, maar in eerste instantie de neef vergeven. Wij (imam, neef en jij het verkrachte meisje) weten per slot van rekening dat het uiteindelijk je eigen schuld was, want je hebt jezelf ongetwijfeld niet gehouden aan het volgende:

Waar zegt hij dat het meisje haar neef moet vergeven? Wederom lees ik dat niet, zelfs na miljoen keer zou het niet eens lukken. Je moet wel buitensporig de imams c.q. islam haten om zoiets te lezen. Frappant hoor.



Als je nl. een nette moslima bent die zich aan de regels houdt, dan word je helemaal niet verkracht. Waarschijnlijk zat je de hele tijd zonder slipje wijdbeens tegenover je neef.

Gemiddelde telegraaf reactie a la Wildersstemmer. Een niveau waar ik alleen om kan lachen.



Natuurlijk weet ik (imam) hoe het zover heeft kunnen komen, dat weten we allebei toch wel? Tot de fatale dag had hij het lef niet, maar toen jij je eenmaal schaamteloos in dezelfde kamer plaatste als waar hij zich bevond... Het beste is dus om hem gewoon te vergeven, temeer omdat
De uitsmijter: vrouwen horen hun verkrachters te vergeven omdat die anders later door allah gestraft worden. Geen aangifte doen en verder ook niets aan familie, vrienden of bekenden vertellen.
De morele juistheid van vergiffenis wordt benadrukt door

De overig opties zijn gemakzuchtige uitwegen.
Het is wat mij betreft zoals jij zegt:

Een cursus neutraal en begrijpend lezen? Optie b?

tr_imparator
01-06-08, 00:58
Is er inderdaad sprake van verkrachting of zegt ze dat dat zo is?

(In eerste instantie denk ik dat ze haar verhaal kwijt wil,..dus die imam moet haar dan iets geven wat het hier en nu wat draaglijker maakt)

Eigenlijk doet het woord verkrachting niet zoveel veranderen wat betreft de familiesituatie. Ook al was ze niet verkracht, maar gewoon naar bed geweest, ook dan was de kans groot dat ze verstoten zou worden. Ach ja wat wil je dan? Meesten houden het dan geheim en laten hun doosje repareren.

Het bijzondere van deze verkrachting is het bijkomende familieprobleem. Anders zou ze gewoon naar een jurist stappen met alle gevolgen van dien.

Ik zou niet weten wat het beste keus is. Ik ben bang dat die er niet is. Ik zou alleen kunnen zeggen wat ik zou doen in haar situatie...Bang, bang.


I was five and he was six
We rode on horses made of sticks
He wore black and I wore white
He would always win the fight

Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down.

Seasons came and changed the time
When I grew up, I called him mine
He would always laugh and say
"Remember when we used to play?"

Bang bang, I shot you down
Bang bang, you hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, I used to shoot you down.

Music played, and people sang
Just for me, the church bells rang.

Now he's gone, I don't know why
And till this day, sometimes I cry
He didn't even say goodbye
He didn't take the time to lie.

Bang bang, he shot me down
Bang bang, I hit the ground
Bang bang, that awful sound
Bang bang, my baby shot me down...

super ick
01-06-08, 09:42
Dan lees je bijzonder slecht. Hij geeft hartstikke duidelijk aan dat verkrachtiging een nog grotere zonde is. Hoe jij, vanuit een hardnekkige islamofobische kijk, dat leest is voor mij een blijvend raadsel.



Waar zegt hij dat het meisje haar neef moet vergeven? Wederom lees ik dat niet, zelfs na miljoen keer zou het niet eens lukken. Je moet wel buitensporig de imams c.q. islam haten om zoiets te lezen. Frappant hoor.



Gemiddelde telegraaf reactie a la Wildersstemmer. Een niveau waar ik alleen om kan lachen.



Een cursus neutraal en begrijpend lezen? Optie b?

Ik kan mij niet voorstellen dat het meisje in kwestie wat heeft aan het advies van deze imaam. Zelfs ik, met mijn gebrekkige kennis van de islam, kon niets nieuws lezen in zijn antwoord. Laat staan een moslimmeisje.

Zwak om 'alle opties' uiteen te zetten die ongetwijfeld al bekend waren bij dit meisje.
Je kunt aangifte doen. Zozo, erg sterk zeg.
Je mag niet in 1 ruimte met een andere man verblijven. Daar heeft ze nu wat aan. Het was haar neef, ze vertrouwde hem waarschijnlijk?
Je kunt het opbiechten. Dat zal hoofdzakelijk leiden tot problemen voor haar.

Kortom wat moet ze nu? Wederom een slachtoffer van de achterlijke maagdelijkheidscultuur.

Olive Yao
01-06-08, 12:02
Wanneer gaan jullie volgende leren ??? :

religieus "autoriteit " bestaat bijna niet in Islam ,vooraaal van imaams niet : geen religieus hierearchie bovendien ,geen bemiddelars tussen God & de mensen ...no confessions ...

moslims gedrag ....moet getoetst worden aan de bronnen van Islam ,absoluut niet andersom :

Charlus as usual : seeing ghosts everywhere :

especially when it comes to moslims _Islam :

de rest is allemaal lieverdjes !!!!

Grijp terug op jezelf om te kunnen achterhalen waar deze fixatie_obsessie met betrekking tot Islam_moslims vandaan komt :

Nee, in je laatste zin ga je opeens over iets anders praten.

Wat vind jij nou van de text van de imam? Het is wel belangrijk, want hij is daarom ontslagen en krijgt een imago dat hijzelf misschien niet wil.



@ Charlus & IbnRushd :

Charlus, wat jij schrijft kun je in de text lezen, je uitsmijter noemde ik al. En laat deze elementen van belang zijn. Dan is de vraag, hoe gaan we ermee om.

Ik neem vooralsnog niet aan dat de imam moreel laakbaar gehandeld heeft.

IbnRushd
01-06-08, 12:21
Hier maakt de imam het meisje medeverantwoordelijk voor een straf in het hiernamaals (in de hel uiteraard) voor haar geilneef. Zo kan ze zich ertoe genoopt voelen om hem te vergeven in plaats van ter verantwoording te roepen, en dan ontloopt hij zijn straf op aarde.


De imam maakt in geen enkele beding haar medeverantwoordelijk voor een straf in het hiernamaals. En de tendens is niet te lezen, tenzij vanuit een islamofobisch perspectief, dat hij ervoor wilt zorgen dat het meisje haar neef vergeeft.

Je zou net zo goed kunnen lezen dat hij haar waarschuwt dat vergeving tot geen straf op het aspect van 'verkrachting' leidt. Gezien het feit dat Charlus en jij zulke nuance niet zien of niet willen maken, kan ik maar op Charlus/Olive-modus één conclusie maken, en dat is degoutante aversie tegen de islam.

Olive Yao
01-06-08, 12:41
De imam maakt in geen enkele beding haar medeverantwoordelijk voor een straf in het hiernamaals. En de tendens is niet te lezen, tenzij vanuit een islamofobisch perspectief, dat hij ervoor wilt zorgen dat het meisje haar neef vergeeft.

Je zou net zo goed kunnen lezen dat hij haar waarschuwt dat vergeving tot geen straf op het aspect van 'verkrachting' leidt.



Zolang jij hem niet vergeeft zal Allah swt hem in het hiernamaals hiervoor straffen.

Als iemands straf in het hiernamaals mede afhangt van vergeving van een ander, dan enz.

Jouw lezing is dus : pas op, als je hem vergeeft krijgt hij geen straf voor de verkrachting

tja, zo kun je het lezen ... maar dan


c) Je kunt hem vergeven en afspreken dat dit nooit meer gebeurt. Dit is natuurlijk het moeilijkste wat je kunt doen.

Waarom zou hij die optie noemen als hij haar daar zojuist voor gewaarschuwd heeft?


Hoe dan ook, het gaat volgens mij niet om die subtiliteiten.
Als er iets mis is met de text van de imam, dan niet zoveel dat men hem een groot verwijt moet maken.

mark61
01-06-08, 12:50
Religieuze neutraliteit.

Ze vraagt juist nadrukkelijk om ondersteuning op religieuze gronden. Anders was ze wel meteen naar een andere instantie gegaan.

En in feite krijgt ze het antwoord: God straft hem wel, maar in dit leven kan godsdienst geen bijdrage leveren. De islam heeft geen recept tegen verstoting. Dat is dus wel teleurstellend. Maja, wat kan je van een godsdienst vragen? Dat weet ik ook niet.

Maar aangezien de islam de pretentie heeft alle terreinen van het menselijk handelen te bestrijden zou het wel wat euh pro-actiever kunnen optreden.

Ook al hebben functionarissen in de islam geen formele positie waarin ze gelovigen dingen kunnen opleggen, ze geven vaak wel morele sturing. Zoals de al-Azhar die nu na lange discussies een duidelijk anti-vrouwenbesnijdenisstandpunt heeft ingenomen.

Die imam zou dus best met dat meisje kunnen meegaan en met de ouders gaan praten.

1973Tanger
01-06-08, 12:52
Als iemands straf in het hiernamaals mede afhangt van vergeving van een ander, dan enz.

Jouw lezing is dus : pas op, als je hem vergeeft krijgt hij geen straf voor de verkrachting

tja, zo kun je het lezen ... maar dan



Waarom zou hij die optie noemen als hij haar daar zojuist voor gewaarschuwd heeft?


Hoe dan ook, het gaat volgens mij niet om die subtiliteiten.
Als er iets mis is met de text van de imam, dan niet zoveel dat men hem een groot verwijt moet maken.

De imam wijst daarmee op de vergevingsgezindheid van de Almachtige. Mensen kunnen voor de grootste misdaden vergeving krijgen (ook onder mensen onderling). Maar zolang het slachtoffer de verdachte niet vergeeft voor zijn afschuwelijke daad, zal deze daad hem in het hiernamaalse volvoudig blijven achtervolgen en zal Hij dus geen rekening houden met verzachtende omstandigheden mogelijk gemaakt door het slachtoffer zelf.

1973Tanger
01-06-08, 12:56
Ze vraagt juist nadrukkelijk om ondersteuning op religieuze gronden. Anders was ze wel meteen naar een andere instantie gegaan.

En in feite krijgt ze het antwoord: God straft hem wel, maar in dit leven kan godsdienst geen bijdrage leveren. De islam heeft geen recept tegen verstoting. Dat is dus wel teleurstellend. Maja, wat kan je van een godsdienst vragen? Dat weet ik ook niet.

Maar aangezien de islam de pretentie heeft alle terreinen van het menselijk handelen te bestrijden zou het wel wat euh pro-actiever kunnen optreden.

Ook al hebben functionarissen in de islam geen formele positie waarin ze gelovigen dingen kunnen opleggen, ze geven vaak wel morele sturing. Zoals de al-Azhar die nu na lange discussies een duidelijk anti-vrouwenbesnijdenisstandpunt heeft ingenomen.

Die imam zou dus best met dat meisje kunnen meegaan en met de ouders gaan praten.

De imam is geen officier van Justitie. Officieren leggen iets voor, imams vertellen iets. Op dat verhaal van de imam is niks op aan te merken. Welke steun had ze willen verwachten, bloedwraak?

mark61
01-06-08, 12:57
Waarom zou hij die optie noemen als hij haar daar zojuist voor gewaarschuwd heeft?


Het feit dat hij de twee opties noemt, geeft aan dat ze van elkaar verschillen. Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat optie c) betekent dat ze op een persoonlijk niveau de confrontatie aangaat. Misschien is het een psychologisch advies, waar optie b) een religieus advies is.

Hoe langer je erover nadenkt, hoe gecompliceerder de tekst blijkt. Je moet de man spreken om te kunnen weten wat hij nou eigenlijk bedoelt.

Het lijkt me eigenlijk een voorbeeld van normen in verandering. Ik denk dat de imam zelf in verwarring is.

mark61
01-06-08, 12:58
Verder vraag ik me af wat elk willekeurig persoon voor een advies zou geven. Jullie bijvoorbeeld, die dit lezen.

Iedereen weet dat het voor een verkrachte vrouw sowieso een hel is om aangifte te doen en door het proces heen te gaan. Verkrachting zonder getuigen, vrijwel zeker vrijspraak.

1973Tanger
01-06-08, 13:30
Verder vraag ik me af wat elk willekeurig persoon voor een advies zou geven. Jullie bijvoorbeeld, die dit lezen.

Iedereen weet dat het voor een verkrachte vrouw sowieso een hel is om aangifte te doen en door het proces heen te gaan. Verkrachting zonder getuigen, vrijwel zeker vrijspraak.


Je moest eens weten, als er een willekeurige vrouw aangifte van verkrachting doet, hoe snel je wel van je bed wordt geligt. Heel veel mannen zitten onterecht vast omdat vrouwen valse aangiftes doen. Vergis je niet in sommige vrouwen hoor.

mark61
01-06-08, 13:32
Je moest eens weten, als er een willekeurige vrouw aangifte van verkrachting doet, hoe snel je wel van je bed wordt geligt. Heel veel mannen zitten onterecht vast omdat vrouwen valse aangiftes doen. Vergis je niet in sommige vrouwen hoor.

Dat komt ongetwijfeld voor, maar denk jij dat dat vaak gebeurt?

In ieder geval zal een man daar nooit op veroordeeld worden.

1973Tanger
01-06-08, 13:41
Dat komt ongetwijfeld voor, maar denk jij dat dat vaak gebeurt?

In ieder geval zal een man daar nooit op veroordeeld worden.

Als je vast zit, ben je meestal al veroordeeld.

IbnRushd
01-06-08, 15:14
Het feit dat hij de twee opties noemt, geeft aan dat ze van elkaar verschillen. Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat optie c) betekent dat ze op een persoonlijk niveau de confrontatie aangaat. Misschien is het een psychologisch advies, waar optie b) een religieus advies is.

Hoe langer je erover nadenkt, hoe gecompliceerder de tekst blijkt. Je moet de man spreken om te kunnen weten wat hij nou eigenlijk bedoelt.

Het lijkt me eigenlijk een voorbeeld van normen in verandering. Ik denk dat de imam zelf in verwarring is.

Juist. Alhoewel optie c meer vanuit een cultureel invalshoek is gegeven dan religieus, heb ik zo'n vermoeden. Bij optie c is het meer 'als je geen gedonder in je familie wilt hebben en dat ze je verstoten dan lijkt optie c een mogelijkheid'. Tis natuurlijk niet zo dat de imam een voorkeur geeft.

Ik denk zelf dat de imam niet in verwarring is. Het is gewoon heel moeilijk om in een uitzending meteen een kant-en-klaar antwoord te geven op een niet alledaagse vraag, en zeker, zoals hij aangeeft, vanuit verschillende invalshoeken. Hij had meer de tijd moeten nemen.

mark61
01-06-08, 15:26
Ik denk zelf dat de imam niet in verwarring is. Het is gewoon heel moeilijk om in een uitzending meteen een kant-en-klaar antwoord te geven op een niet alledaagse vraag, en zeker, zoals hij aangeeft, vanuit verschillende invalshoeken. Hij had meer de tijd moeten nemen.

Het was op een website toch, dus hij kon er dagen over nadenken. Daarom denk ik dat hijzelf ook niet weet hoe hij religieuze concepten aan algemeen burgerschap ofzo moet verbinden.

Nu religieuze functionarissen niet meer blind de traditie volgen maar ook moeten gaan bedenken wat nou echt van de godsdienst is, en wat eigenlijk alleen maar van de cultuur (zie vrouwenbesnijdenis).

Op zich is het wel een alledaags probleem, helaas.

IbnRushd
01-06-08, 15:46
Het was op een website toch, dus hij kon er dagen over nadenken. Daarom denk ik dat hijzelf ook niet weet hoe hij religieuze concepten aan algemeen burgerschap ofzo moet verbinden.

Oke, ik dacht aan een uitzending.



Nu religieuze functionarissen niet meer blind de traditie volgen maar ook moeten gaan bedenken wat nou echt van de godsdienst is, en wat eigenlijk alleen maar van de cultuur (zie vrouwenbesnijdenis).

Op zich is het wel een alledaags probleem, helaas.

Dat zou kunnen, maar het lijkt erop dat het geen alledaagse vraag is.

Olive Yao
02-06-08, 16:49
De politiek correcte opvatting over hoe je moet reageren op verkrachting is misschien dat je direct, openlijk en frontaal de confrontatie moet aangaan. Aangifte doen, dader vervolgen en natuurlijk hem dumpen, dit alles onder begeleiding van professionele hulpverleners.

Frontaal de confrontatie aangaan voor zo'n meid in haar situatie - is dat realistisch?
Vraag me af of ik zo flink zou zijn in haar plaats.

Julien
02-06-08, 19:25
Terecht.
Als je zulke bekrompen gedachten hebt, hoor je niet met jongeren te werken.

The_Grand_Wazoo
03-06-08, 07:47
Terecht.
Als je zulke bekrompen gedachten hebt, hoor je niet met jongeren te werken.

En wie of wat is de maatstaf voor bekrompenheid? Een wat gratuite opmerking.

illmatik
03-06-08, 08:42
Tis dat de hysterische (en uitgerangeerde) Geert Dales er directeur is, maar anders zou geen haan kraaien naar de woorden van deze imam.

Slinger
03-06-08, 08:47
Je doet je zelf goed om niet in een gesloten ruimte te verblijven met een man waar een derde niet makkelijk binnen kan komen.

Hij hoort inderdaad in een andere samenleving en in een andere tijd thuis, deze iman.

Tomas
03-06-08, 11:26
Hij hoort inderdaad in een andere samenleving en in een andere tijd thuis, deze iman.

Deze imam heeft het via een omweg over een afgesloten ruimte. Dat is helemaal niet zo erg afwijkend van de norm in nl. De meeste fundies hier op maroc gaan volgens mij veel verder: die vinden dat een man en vrouw niet in dezelfde ruimte mogen zijn.

super ick
03-06-08, 11:46
Hij hoort inderdaad in een andere samenleving en in een andere tijd thuis, deze iman.

Samen in een andere ruimte waar een ander niet makkelijk bij kan:

Arts, tandarts, sollicitatiegesprek, voortgangsgesprek met docent, op rustige tijden in een bus of tram, etc, etc, etc.

Beter is het een vrouw helemaal in pakken als ze ongeveer 10 jaar is en alleen onder begeleiding de deur uit te laten gaan. Gewoon zoals het hoort dan kan je niets gebeuren. Of je moet begeleiding krijgen van desbetreffende neef........
Ik heb eens een onderzoek gelezen waarin stond dat de meeste slachtoffers hun verkrachter goed kennen. Zoals vaker zit het risico dichtbij i.p.v. in de zgn. boze buitenwereld.

Slinger
03-06-08, 12:27
Deze imam heeft het via een omweg over een afgesloten ruimte. Dat is helemaal niet zo erg afwijkend van de norm in nl.

Echt een bizarre reactie, dit. Volgens mij heeft bij jou de islamisering toegeslagen...

Tomas
03-06-08, 18:08
Samen in een andere ruimte waar een ander niet makkelijk bij kan:

Arts, tandarts, sollicitatiegesprek, voortgangsgesprek met docent, op rustige tijden in een bus of tram, etc, etc, etc.


Op die rustige tijden na in tram of bus braak je volstrekte onzin uit. De dag dat bij één van die andere voorbeelden de deur op slot wordt gedaan moet ik nog meemaken.

En Slinger: Tja, feitelijk ben jij een tamelijke afwijking van de norm. Daar is men hier, van fundi tot homo, vrij unaniem in. Even welk onderwerp. Nietg dat dat slecht of goed is ofzo. Slecht een eenvoudige constatering.

Slinger
03-06-08, 18:18
Op die rustige tijden na in tram of bus braak je volstrekte onzin uit. De dag dat bij één van die andere voorbeelden de deur op slot wordt gedaan moet ik nog meemaken.

En Slinger: Tja, feitelijk ben jij een tamelijke afwijking van de norm. Daar is men hier, van fundi tot homo, vrij unaniem in. Even welk onderwerp. Nietg dat dat slecht of goed is ofzo. Slecht een eenvoudige constatering.

Ben ik even ongelooflijk blij zeg. Als het volgens jou, en naar je zegt dus voor iedereen hier, de norm is in Nederland dat je niet met een vrouw mag verkeren achter een gesloten deur, ben ik zeer gelukkig dat ik me niet aan die norm comformeer.

Tomas
03-06-08, 18:26
Ben ik even ongelooflijk blij zeg. Als het volgens jou, en naar je zegt dus voor iedereen hier, de norm is in Nederland dat je niet met een vrouw mag verkeren achter een gesloten deur, ben ik zeer gelukkig dat ik me niet aan die norm comformeer.

Omdat je niet de slimste bent zal ik je nog een keer proberen te helpen:
1. Ik heb nergens mijn persoonlijke mening gegeven.
2. Dat de norm in nederland is dat vrouwen niet graag opgesloten worden met een man, waar ze geen relatie mee hebben of willen, wil niet zeggen dat het verboden is of verboden zal worden.
3. Dat iets niet tot de norm behoort wil niet zeggen dat het goed of slecht is. Het zegt alleen maar wat het gemiddelde is dat gedacht wordt.

Laat nou eens merken dat er geen betonnen plaat voor je kop zit, en dat je wel iets kunt begrijpen. For once. Please.

Slinger
03-06-08, 18:32
Omdat je niet de slimste bent zal ik je nog een keer proberen te helpen:
1. Ik heb nergens mijn persoonlijke mening gegeven.
2. Dat de norm in nederland is dat vrouwen niet graag opgesloten worden met een man, waar ze geen relatie mee hebben of willen, wil niet zeggen dat het verboden is of verboden zal worden.
3. Dat iets niet tot de norm behoort wil niet zeggen dat het goed of slecht is. Het zegt alleen maar wat het gemiddelde is dat gedacht wordt.



1. Je hebt het wel gezegd.
2. Wat een hoop woorden om je standpunt af te zwakken. Zwaktebod.
3. Achter normen zitten waarden en dat hangt samen met ethiek. Denk daar maar eens over na.
4. Ik begrijp heel goed dat je met je uitspraak verlegen zit. Vandaar je eerdere poging tot isoleren en nu tot verdommen. Allemaal doorzichtige truukjes.

:fpetaf:

Tomas
03-06-08, 18:36
1. Je hebt het wel gezegd.
2. Wat een hoop woorden om je standpunt af te zwakken. Zwaktebod.
3. Achter normen zitten waarden en dat hangt samen met ethiek. Denk daar maar eens over na.
4. Ik begrijp heel goed dat je met je uitspraak verlegen zit. Vandaar je eerdere poging tot isoleren en nu tot verdommen. Allemaal doorzichtige truukjes.

:fpetaf:

Probeer nou eens bij al deze debiele punten een citaat of logische redenatie te zetten. Kijken of dat helpt.

Slinger
03-06-08, 18:47
Probeer nou eens bij al deze debiele punten een citaat of logische redenatie te zetten. Kijken of dat helpt.

Het gaat te snel voor je hè?

Tomas
03-06-08, 18:50
Het gaat te snel voor je hè?

Yep. Je bent echt de enig die het nog kan volgen. Hopeloos, eenzaam geval.

Charlus
03-06-08, 19:55
<...>Yep. Je bent echt de enig die het nog kan volgen. Hopeloos, eenzaam geval.
Daar heb ik ook regelmatig last van op dit forum.:cool: En vwb. je laatste opmerking: wie het laatst lacht, lacht alleen.
Ik blijf er bij dat die imam gewoon bedoelde dat het haar eigen schuld was omdat ze zich in dezelfde een afgesloten ruimte plaatste met een man, en dat ook nog zonder haar bewaarder. Dubbel fout. Mede daarom moest ze die neef vergeven; die valt immers nauwelijks iets te verwijten. Toegegeven, ik kan het niet hard maken. Er is mi. geen andere plausibele reden te bedenen waarom iemand een zojuist verkrachte vrouw vertelt dat vrouwen zich niet in afgesloten ruimten met mannen horen te bevinden zonder hun bewaarder.
Hier, in Nederland, in alle ernst opvoeren dat vrouwen zich eigenlijk alleen met bewaarder vrijelijk mogen bewegen, spreek al vele boekdelen over 's mans geestelijke gesteldheid.

Tomas
03-06-08, 20:04
Daar heb ik ook regelmatig last van op dit forum.:cool: En vwb. je laatste opmerking: wie het laatst lacht, lacht alleen.
Ik blijf er bij dat die imam gewoon bedoelde dat het haar eigen schuld was omdat ze zich in dezelfde een afgesloten ruimte plaatste met een man, en dat ook nog zonder haar bewaarder. Dubbel fout. Mede daarom moest ze die neef vergeven; die valt immers nauwelijks iets te verwijten. Toegegeven, ik kan het niet hard maken. Er is mi. geen andere plausibele reden te bedenen waarom iemand een zojuist verkrachte vrouw vertelt dat vrouwen zich niet in afgesloten ruimten met mannen horen te bevinden zonder hun bewaarder.
Hier, in Nederland, in alle ernst opvoeren dat vrouwen zich eigenlijk alleen met bewaarder vrijelijk mogen bewegen, spreek al vele boekdelen over 's mans geestelijke gesteldheid.

Van mij mag je dat geloven. Ik heb geen flauw idee wat ie op dat moment echt dacht of wat ie over 't algemeen vindt.

Feit is en blijft dat het in nederland erg ongebruikelijk is om je samen op te sluiten zonder enige bedoelingen.

Kijk naar het verkrampte rijtje van Superdick. Heb jij ooit meegemaakt dat in zo'n situatie achter je de deur op slot werd gedaan? Ik niet. Laat staan bij een vrouw. En ik geloof Superdick ook niet. Hij is hier echt in de war, in een poging om voor hemzelf te rechtvaardigen dat de imam fout is. Heel fout.

Over slinger hoef ik niks te zeggen neem ik aan.

Slinger
03-06-08, 21:46
Yep. Je bent echt de enig die het nog kan volgen. Hopeloos, eenzaam geval.

Ik moet eerlijk zeggen, dat het je goed afgaat, dat van de domme houden, als je er niet meer uitkomt, evenals de argumenten ad hominem.

Tabé hoor, en zorg ervoor dat je je de komende tijd niet met een vrouw achter een gesloten deur begeeft, want dat gaat wel ernstig in tegen onze Nederlandse normen en waarden. Als ik tenminste je eigen woorden mag geloven.

:duim:

Julien
04-06-08, 00:38
En wie of wat is de maatstaf voor bekrompenheid? Een wat gratuite opmerking.

Wie of wat is de maatstaf voor een gratuite opmerking? :moe:

Lees eens wat deze imam te zeggen heeft tegen verkrachte meisjes. Hoe bedoel je niet bekrompen?

Charlus
04-06-08, 09:13
<...>Feit is en blijft dat het in nederland erg ongebruikelijk is om je samen op te sluiten zonder enige bedoelingen.

Kijk naar het verkrampte rijtje van Superdick. Heb jij ooit meegemaakt dat in zo'n situatie achter je de deur op slot werd gedaan? Ik niet. Laat staan bij een vrouw. En ik geloof Superdick ook niet.
Superdick heeft het niet gehad over letterlijk de deur op slot doen (onder sinister gegrinnik?), maar gaf voorbeelden van afgesloten ruimtes: "Samen in een andere ruimte waar een ander niet makkelijk bij kan". Is iets tussen Super en jou.

Hij is hier echt in de war, in een poging om voor hemzelf te rechtvaardigen dat de imam fout is. Heel fout.
Mwah. Ik ben er nog niet over uit wie van jullie twee hier in de war is. Misschien ben ik in de war, kan ook nog. Volgens Mark61, en die heeft altijd gelijk, ben ik sowieso in de war

Over slinger hoef ik niks te zeggen neem ik aan.
Hoeft niet, mag wel:hihi:

Tomas
04-06-08, 09:22
Superdick heeft het niet gehad over letterlijk de deur op slot doen (onder sinister gegrinnik?), maar gaf voorbeelden van afgesloten ruimtes: "Samen in een andere ruimte waar een ander niet makkelijk bij kan". Is iets tussen Super en jou.


Mijn zoon van 17 moest laatst grinnikken toen in een film een stel soldaten -meen ik- in paniek terugkeerden op hun schreden, omdat het één meter hoge tuinhekje op slot zat. Die konden er duidelijk niet makkelijk bij.

Verder laat ik het er maar bij. Vind dat gezeik maar vermoeiend.

Rabi'ah.
04-06-08, 09:47
Eerlijk gezegd zie ik wienig choquerends aan de reactie van die man.

Hij wijst op de realiteit en benadert het probleem idd vanuit verschillende invalshoeken.

Je zou in die opmerking dat hij haar afraadde met mannen alleen te zijn kunnen lezen dat hij haar de "schuld" geeft, maar aangezien er verder niets is wat daar op wijst, is dat m.i. kwaaddenkend.

Mijn advies was geweest om naar de politie te gaan, aangezien verkrachting zowel in de land als volgens de shari3a een zwaar misdrijf is. Maar daar schiet het meisje idd ook niets mee op als er toch geen bewijs is.

Ze zou het evt. aan haar familie kunnen vertellen. Maar dat kan 2 kanten opgaan: Of zij krijgt de schuld, of er komt wellicht een geval van eigenrichting/wraakoefening tegenover die neef.

Een hele nare en gecompliceerde situatie. Maar daar kan die imam ook niets aan doen en zijn reactie vind ik alleszins redelijk en helemaal geen reden om hem te ontslaan.

Te idioot en hysterisch voor woorden.

naam
04-06-08, 09:54
Eerlijk gezegd zie ik wienig choquerends aan de reactie van die man.

Hij wijst op de realiteit en benadert het probleem idd vanuit verschillende invalshoeken.

Je zou in die opmerking dat hij haar afraadde met mannen alleen te zijn kunnen lezen dat hij haar de "schuld" geeft, maar aangezien er verder niets is wat daar op wijst, is dat m.i. kwaaddenkend.

Mijn advies was geweest om naar de politie te gaan, aangezien verkrachting zowel in de land als volgens de shari3a een zwaar misdrijf is. Maar daar schiet het meisje idd ook niets mee op als er toch geen bewijs is.

Ze zou het evt. aan haar familie kunnen vertellen. Maar dat kan 2 kanten opgaan: Of zij krijgt de schuld, of er komt wellicht een geval van eigenrichting/wraakoefening tegenover die neef.

Een hele nare en gecompliceerde situatie. Maar daar kan die imam ook niets aan doen en zijn reactie vind ik alleszins redelijk en helemaal geen reden om hem te ontslaan.

Te idioot en hysterisch voor woorden.


Jij zorgt er ook voor om niet met een man alleen in een kamer te zijn?
Het zijn immers potentiele verkrachters waarvoor je moet oppassen?

Charlus
04-06-08, 10:12
<...>Jij zorgt er ook voor om niet met een man alleen in een kamer te zijn?
Het zijn immers potentiele verkrachters waarvoor je moet oppassen?
Een vrouw die zich ophoudt met een man alleen in een kamer, die vraagt er eenvoudigweg om. Eigen schuld dikke bult.

Rabi'ah.
04-06-08, 10:19
Een vrouw die zich ophoudt met een man alleen in een kamer, die vraagt er eenvoudigweg om. Eigen schuld dikke bult.

Dat vind ik een zeer sekistisch, achterlijk standpunt. Blaming the victim.

Slinger
04-06-08, 10:45
Dat vind ik een zeer sekistisch, achterlijk standpunt. Blaming the victim.

Juist.

Charlus
04-06-08, 10:55
Een vrouw die zich ophoudt met een man alleen in een kamer, die vraagt er eenvoudigweg om. Eigen schuld dikke bult.Dat vind ik een zeer sekistisch, achterlijk standpunt. Blaming the victim.
Stuur jij die imam even een vermanend mailtje dienaangaande?

1973Tanger
05-06-08, 00:46
Stuur jij die imam even een vermanend mailtje dienaangaande?

Zal ze zeker doen, als jij hem dan een mierenlokdoos stuurt?

Charlus
05-06-08, 10:17
<...>Zal ze zeker doen, als jij hem dan een mierenlokdoos stuurt?
Aangezien jij zelf over mieren begint, zal ik iets over het onderwerp zeggen. Irt. de koran nog wel. Komt-ie.

Then, when they reached the Valley of the Ants, an ant said, “Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly.” He smiled, laughing at its words, and said, “My Lord, keep me thankful for the blessing You have bestowed on me and on my parents, and keep me acting rightly, pleasing You, and admit me, by Your mercy, among Your servants who are righteous.” (Surat an-Naml: 18-19)
http://www.hyahya.org/articles/age_of_prophet.php

Een mier kan niet zelfstandig de waarschuwing "Ants! Enter your dwellings so that Sulayman and his troops do not crush you unwittingly." formuleren en begrijpen. Tbv. het zelfstandig formuleren en begrijpen van voornoemde waarschuwing is minimaal menselijke intelligentie noodzakelijk, dit gezien vorm en inhoud ervan. Mieren zijn bij lange na niet zo intelligent als mensen, dus de passage kan niet opgevat worden als verslaglegging van een historische gebeurtenis en is dientengevolge fantasie, vergissing of leugen.

The_Grand_Wazoo
05-06-08, 11:09
Ik stel voor een prijs in het leven te roepen voor standvastigheid, onverzettelijkheid en ongeevenaarde drammerigheid: de Charlus-bokaal (wisselbokaal).
Alleen zij die met onaflatende ijver gelovigen wijst op de onzinnige aspecten, cq. tegenstrijdigheden van hun religie komen in aanmerking voor de bokaal.
De prijs wordt eenmaal per jaar uitgereikt. Winnaar mag zich een jaar lang tooien met de titel 'atheist van het jaar'.
Bijzonder van de bokaal is dat hij de bezitter beschermt tegen iedere goddelijke wraak (want weet uw God is een wraakzuchtige God).
Met de bokaal, gemaakt van zuiver ijzer, boven het hoofd kan men zonder enige angst voor wrakende bliksemschichten van boven, de profeet belachelijk maken, de drie-eenheid beschimpen, de Tora bekladden en de Klaagmuur uitlachen. Als bonus zal de organisatie 'Atheristen vooruit' zich bovendien inzetten voor een verkorting van het verblijf in het vagevuur met tenminste 1000 jaar.

Charlus
05-06-08, 11:49
Ik stel voor een prijs in het leven te roepen voor standvastigheid, onverzettelijkheid en ongeevenaarde drammirigheid: de Charlus-bokaal (wisselbokaal).<...>
Ho eens even... Ik sla niet te pas en te onpas iedereen met dat mierentekstje om de oren. 1973Tanger begon zelf over mieren. Masochistische neigingen waarschijnlijk, want zo langzamerhand zou hij moeten weten wat er volgt.

1973Tanger
05-06-08, 12:07
Ik stel voor een prijs in het leven te roepen voor standvastigheid, onverzettelijkheid en ongeevenaarde drammerigheid: de Charlus-bokaal (wisselbokaal).
Alleen zij die met onaflatende ijver gelovigen wijst op de onzinnige aspecten, cq. tegenstrijdigheden van hun religie komen in aanmerking voor de bokaal.
De prijs wordt eenmaal per jaar uitgereikt. Winnaar mag zich een jaar lang tooien met de titel 'atheist van het jaar'.
Bijzonder van de bokaal is dat hij de bezitter beschermt tegen iedere goddelijke wraak (want weet uw God is een wraakzuchtige God).
Met de bokaal, gemaakt van zuiver ijzer, boven het hoofd kan men zonder enige angst voor wrakende bliksemschichten van boven, de profeet belachelijk maken, de drie-eenheid beschimpen, de Tora bekladden en de Klaagmuur uitlachen. Als bonus zal de organisatie 'Atheristen vooruit' zich bovendien inzetten voor een verkorting van het verblijf in het vagevuur met tenminste 1000 jaar.

Die bokaal heeft Charlus glansrijk gewonnen en maak daarvan maar een permanente bokaal van, omdat Charlus toch onovertreffelijk is.

The_Grand_Wazoo
05-06-08, 13:29
Die bokaal heeft Charlus glansrijk gewonnen en maak daarvan maar een permanente bokaal van, omdat Charlus toch onovertreffelijk is.

Daar zou ik niet zo een twee drie van uitgaan ... en dan mag je nog van geluk spreken dat het hier een prijs voor atheisten betreft.

Er is namelijk ook de 'Heilige Wisselboon', een fel begeerde trofee onder gelovigen. In tegenstelling wat men zou verwachten is de trofee geen boon, maar een konijnenpootje. De prijs wordt uitgeloofd aan die persoon die met de minste haperingen in de stem en oogknipperingen de meest kolderieke leerstellingen, wonderen en andere religieuze folklore
a) weet terug te vinden in een van de vele heilige boeken
b) kan verdedigen, daarbij de indruk wekkend dat hij/zij het ook werkelijk gelooft
c) ongeloof in de onderhavige kwestie als morele doodzonde weet aan te wrijven
d) weet duidelijk te maken hoe het genoemde ongeloof oorzaak van al het wereldleed is

De eisen voor het winnen van de Heilige Wisselboon zijn aanzienlijk zwaarder, maar dat is nu eenmaal het lot dat iedere Godheid voor zijn geliefde schepsel de mens heeft uitgedacht: zure beproevingen in het ondermaanse opdat alleen de rechten van ziel en rug de paradijselijke hemel zullen betreden.

Het spreekt voor zich dat ook de Heilige Wisselboon worden uitgegeven door de organisatie Athisten Vooruit, omdat alleen atheisten in staat zijn uit te maken welke leerstellingen volstrekt kolderiek zijn.

De organisatie kijkt met hoogespannen verwachting naar deze website aangezien daar met regelmaat een aantal kansrijke kandidaten van zich doet spreken.

Charlus
05-06-08, 13:46
<...>omdat Charlus toch onovertreffelijk is.
onovertroffen

1973Tanger
05-06-08, 14:48
onovertroffen


Je bent het al in het verleden, maar zeker ook nu in het tegenwoordige.