PDA

Bekijk Volledige Versie : Klimaaatzeurpieten: "Ruim 200 miljoen migranten in 2050 door opwarming aarde"



Marsipulami
29-05-08, 19:45
Ruim 200 miljoen migranten in 2050 door klimaatverandering

Tegen 2050 zouden tweehonderd miljoen mensen geëmigreerd zijn omwille van de klimaatverandering. Dat waarschuwden experten van verschillende VN-agentschappen donderdag in Athene.

"Het Hoog Commissariaat voor de Vluchtelingen (UNHCR) heeft berekend dat zowat 24 miljoen mensen al geëmigreerd zijn omwille van het milieu", aldus de Griekse minister van Buitenlandse Zaken Dora Bakoyannis, die de internationale conferentie over de klimaatverandering in Athene opende.

De secretaris-generaal van de Meteorologische Wereldorganisatie, Michel Jarraud, bevestigde dat de kwalitatieve en kwantitatieve achteruitgang van drinkbaar water nieuwe spanningen zal teweegbrengen. De landbouw in de getroffen gebieden zal achteruitgaan en dat zal migratie aamoedigen.

De onderdirecteur van het Wereldvoedselprogramma (WFP), John Powell, omschreef dat momenteel twee miljoen mensen in onvruchtbare en droge gebieden wonen. Negentig procent van de landbouwers in de ontwikkelingslanden moet dagelijks brood op de plank brengen om zijn familie te onderhouden.

De directeur van het United Nations University Institute for Environment and Human Security (UNU-EHS), Janos Bogardi, zei dat er vijftig miljoen migranten in 2010 en tweehonderd miljoen migranten in 2050 zullen zijn. "De verwoestijning en het stijgende zeeniveau zullen migratie veroorzaken", voegde hij eraan toe. In Egypte treft de verwoestijning zestien miljoen mensen. In Vietnam zou het bruto binnenlands product (BBP) een verlies kennen van dertig procent door het verhoogde zeeniveau.

"Men moet nu handelen om de migratiestroom tegen te houden", aldus Bogardi. "De aanpak van migratie wordt altijd bekeken vanuit het standpunt van het Noorden, maar we moeten de mensen uit het Zuiden centraal stellen", besloot hij. (belga/jv)

Olive Yao
29-05-08, 19:55
Godgeloofszeurpieten : wij verwelkomen het einde der tijden

knuppeltje
30-05-08, 08:44
[SIZE="4"][B]Ruim 200 miljoen migranten in 2050 door klimaatverandering

Die heeft zeker ook een boek geschreven wat binnenkort uitkomt?

mark61
30-05-08, 10:45
Tegen 2050 zouden tweehonderd miljoen mensen geëmigreerd zijn omwille van de klimaatverandering. Dat waarschuwden experten van verschillende VN-agentschappen donderdag in Athene.

Tis allemaal geklets. Miljarden mensen zijn van het platteland naar de stad gemigreerd. De grootste oorzaak daarvan is de voortplanting, die door een paar godsdiensten nog steeds wordt aangemoedigd ook. Komt geen klimaat aan te pas.


Negentig procent van de landbouwers in de ontwikkelingslanden moet dagelijks brood op de plank brengen om zijn familie te onderhouden.

Wat is dit voor een lulopmerking? De overige 10% liggen onder een boom?


"De verwoestijning en het stijgende zeeniveau zullen migratie veroorzaken", voegde hij eraan toe.

Ik heb nieuws voor hem, de verwoestijning is allang aan de gang en wordt veroorzaakt door overbegrazing, een gevolg van overbevolking.


In Egypte treft de verwoestijning zestien miljoen mensen.

Het hele land wordt getroffen door overbevolking.

Tomas
30-05-08, 11:38
Ik heb nieuws voor hem, de verwoestijning is allang aan de gang en wordt veroorzaakt door overbegrazing, een gevolg van overbevolking.


Las laatst ergens dat uit ateliet opname is op te maken dat de sahel de laatste 5 jaar -of zoiets- alleen maar groener wordt.

Ik denk wel dat de opstellers van dat raport onderhand vermoord zijn en alle kopieen vermietigd. Dus zoek het niet op.

mark61
30-05-08, 12:14
Las laatst ergens dat uit ateliet opname is op te maken dat de sahel de laatste 5 jaar -of zoiets- alleen maar groener wordt.

Ik denk wel dat de opstellers van dat raport onderhand vermoord zijn en alle kopieen vermietigd. Dus zoek het niet op.


:hihi: Het kan best zijn dat die, of een andere, klimaatverandering juist de woestijn verkleint. Maar de groei van de bevolking blijft. Het kan ook dat meer mensen naar de stad trekken, dat verkleint de druk op het ecosysteem. In Mali en Niger zijn schermutselingen geweest tussen de Toeareg en sedentaire locals, mss dat het daardoor leger werd daaro.

knuppeltje
30-05-08, 12:45
:hihi: Het kan best zijn dat die, of een andere, klimaatverandering juist de woestijn verkleint. Maar de groei van de bevolking blijft. Het kan ook dat meer mensen naar de stad trekken, dat verkleint de druk op het ecosysteem. In Mali en Niger zijn schermutselingen geweest tussen de Toeareg en sedentaire locals, mss dat het daardoor leger werd daaro.

Er worden daar steeds meer aanplantingen gedaan door boeren die daarin gesteund worden als ik me niet vergis. Zoiets als een gelaagde cultuur van hogere vruchtbomen zoals palmen, met daartussen lagere vruchtbomen en daartussen weer groenten etc etc.
Er was laatst nog een nieuwsuitzending over op tv al weet ik niet meer uit welk land, het schijnt te werken.

mark61
30-05-08, 13:36
Er worden daar steeds meer aanplantingen gedaan door boeren die daarin gesteund worden als ik me niet vergis. Zoiets als een gelaagde cultuur van hogere vruchtbomen zoals palmen, met daartussen lagere vruchtbomen en daartussen weer groenten etc etc.
Er was laatst nog een nieuwsuitzending over op tv al weet ik niet meer uit welk land, het schijnt te werken.

Op zich wel. Tot de volgende droogte, dan laten de boeren uit nood de geiten weer in het bos, en kappen er zelf hout om op te koken. Ik heb ook een hoop van die verhalen gelezen.

Echt, overbevolking is de hoofdoorzaak van alles in dit verband. Er valt best in de Sahel te leven als er zo weinig mensen zijn dat ze rustig vee kunnen laten grazen, brandhout kappen en velden bewerken, dwz. als ze de ruimte hebben die velden dan weer een paar jaar braak te laten liggen.

Eigenlijk is het zo simpel. Dat weten ze daar ook wel, maar het veranderen van de patriarchale mentaliteit is het allermoeilijkste. Geld in ontwikkelingsprojecten stoppen is vele malen makkelijker. Maar het blijft dweilen met de kraan open.

knuppeltje
30-05-08, 19:31
Echt, overbevolking is de hoofdoorzaak van alles in dit verband.

Das buiten kijf, maar dan nog werkt die gelaagde landbouwmethode in veel landen daar bewezen beter dan de monoculturen die wij hen vaak opdringen en die hun oorspronkelijke landbouw met die gelaagde methode vedringen. Dat bewijzen ze al eeuwenlang overal in de oasis.
Terugkeer naar die methode op grote schaal is dus echt belangrijk voor iedereen daar, veel minder massateelt van ons kattenvoer, en meer voedsel voor de plaatselijke bevolking.

Tomas
30-05-08, 19:37
Das buiten kijf, maar dan nog werkt die gelaagde landbouwmethode in veel landen daar bewezen beter dan de monoculturen die wij hen vaak opdringen en die hun oorspronkelijke landbouw met die gelaagde methode vedringen. Dat bewijzen ze al eeuwenlang overal in de oasis.
Terugkeer naar die methode op grote schaal is dus echt belangrijk voor iedereen daar, veel minder massateelt van ons kattenvoer, en meer voedsel voor de plaatselijke bevolking.

Ik ben wel eens op een nederlandse boerderij geweest in noord botswana. Een land waar nauwelijks wat aan landbouw wordt gedaan, alleen maar veeteelt. En die boerderij produceerde niet alleen veel maar ook een met grote diversiteit.

Het ironische is juist dat die diversiteit alleen maar werd gewaardeerd door de blanken en hoog opgeleide zwarten. De lokale bevolking was alleen maar geinteresseerd in de -ook geproduceerde- mais.

knuppeltje
31-05-08, 10:11
Ik ben wel eens op een nederlandse boerderij geweest in noord botswana. Een land waar nauwelijks wat aan landbouw wordt gedaan, alleen maar veeteelt. En die boerderij produceerde niet alleen veel maar ook een met grote diversiteit.

Het ironische is juist dat die diversiteit alleen maar werd gewaardeerd door de blanken en hoog opgeleide zwarten. De lokale bevolking was alleen maar geinteresseerd in de -ook geproduceerde- mais.

Ik houd het voor goed mogelijk. Het zal ook veel van plaatselijke omstandigheden afhangen denk. Als er in de regio veel veeteelt is, dan is die mais misschien wel heel belangrijk als veevoer daar.
Wat ik zag in die docu, en ik weet echt niet meer in welk land daar opgenomen, was dat er weer met steun op veel grotere schaal gelaagde landbouw werd gepromoot en dus bedreven, en dat de vrouwen van die boeren zelf de produkten ervan in de stad verkochten.
Hierdoor kregen ze veel betere prijzen voor hun produkten dan ze kregen voor ons kattenvoer dat ze eerst voor multinationals verbouwden.
Volgens die docu was er duidelijk winst voor zowel die boeren als voor het ecosysteem daar.

Marsipulami
31-05-08, 10:27
Ruim 200 miljoen migranten in 2050 door klimaatverandering

Tegen 2050 zouden tweehonderd miljoen mensen geëmigreerd zijn omwille van de klimaatverandering. Dat waarschuwden experten van verschillende VN-agentschappen donderdag in Athene.

Men zou die klimaatzeurpieten -die migranten bestempelen als een vorm van milieuvervuiling- beter voor de rechtbank trekken wegens laster en eerroof, racisme, enz.

Tomas
31-05-08, 10:49
Ik houd het voor goed mogelijk. Het zal ook veel van plaatselijke omstandigheden afhangen denk. Als er in de regio veel veeteelt is, dan is die mais misschien wel heel belangrijk als veevoer daar.
Wat ik zag in die docu, en ik weet echt niet meer in welk land daar opgenomen, was dat er weer met steun op veel grotere schaal gelaagde landbouw werd gepromoot en dus bedreven, en dat de vrouwen van die boeren zelf de produkten ervan in de stad verkochten.
Hierdoor kregen ze veel betere prijzen voor hun produkten dan ze kregen voor ons kattenvoer dat ze eerst voor multinationals verbouwden.
Volgens die docu was er duidelijk winst voor zowel die boeren als voor het ecosysteem daar.

Mais is in afrika voor eigen consumptie. Althans in zuidelijk afrika. Milipap heet dat dan in het afrikaans. Het vee moet gewoon grazen en de open ruimte benutten. Die krijgen echt geen mais.

Kortom, veralgemeniseer een willekeurig propaganda fillempje niet al te veel.

knuppeltje
31-05-08, 10:59
Mais is in afrika voor eigen consumptie. Althans in zuidelijk afrika. Milipap heet dat dan in het afrikaans. Het vee moet gewoon grazen en de open ruimte benutten. Die krijgen echt geen mais.

Kortom, veralgemeniseer een willekeurig propaganda fillempje niet al te veel.

Het was bij de NOS meen ik. Maar daarin hadden ze het denk ik niet over mais, Die opmerking van mij was dus een wild gues.