PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimextremisten hangen 5-jarig jongetje op



Marsipulami
03-06-08, 16:06
Moslimextremisten hangen 5-jarig jongetje op

In Irak hebben extremisten een 5-jarige jongen ontvoerd en opgehangen. Het lichaam van de jonge Mustafa werd dinsdag gevonden in de stad Baquba, ten noordoosten van Bagdad.

Dat heeft een Iraaks persbureau gemeld. Het kind was drie dagen eerder ontvoerd en zou zijn gedood door islamitische fanatici.

Al-Qaida
De wijk waarin het incident gebeurde, stond lange tijd bekend als een broeinest van soennieten die het terreurnetwerk al-Qaida ondersteunden.

In Irak zijn sinds de door de Amerikanen geleide invasie in 2003 al veel kinderen ontvoerd. Meestal gebeurt dat door criminelen die losgeld eisen. (dpa/mvl)

1973Tanger
03-06-08, 16:17
Moslimextremisten hangen 5-jarig jongetje op

In Irak hebben extremisten een 5-jarige jongen ontvoerd en opgehangen. Het lichaam van de jonge Mustafa werd dinsdag gevonden in de stad Baquba, ten noordoosten van Bagdad.

Dat heeft een Iraaks persbureau gemeld. Het kind was drie dagen eerder ontvoerd en zou zijn gedood door islamitische fanatici.

Al-Qaida
De wijk waarin het incident gebeurde, stond lange tijd bekend als een broeinest van soennieten die het terreurnetwerk al-Qaida ondersteunden.

In Irak zijn sinds de door de Amerikanen geleide invasie in 2003 al veel kinderen ontvoerd. Meestal gebeurt dat door criminelen die losgeld eisen. (dpa/mvl)


Het gaat goed in Irak sinds de VS daar de 'democratie' heeft geïntroduceert. Tijdens het tijdperk Hoesein was er geen enkele sprake van wetteloosheid en chaos. Zie nu met pracht en praal de democratie in Irak (gebracht door de VS), zegevieren.

Witte78
03-06-08, 16:48
Het gaat goed in Irak sinds de VS daar de 'democratie' heeft geïntroduceert. Tijdens het tijdperk Hoesein was er geen enkele sprake van wetteloosheid en chaos. Zie nu met pracht en praal de democratie in Irak (gebracht door de VS), zegevieren.

Ja, het is beter als het westen gewoon al die dictaturen in stand houdt. Veel beter. Of toch niet?

The_Grand_Wazoo
03-06-08, 16:56
Ja, het is beter als het westen gewoon al die dictaturen in stand houdt. Veel beter. Of toch niet?

In dit geval misschien wel. Minder ongelukkige mensen, minder gemarteld, minder doden. Staatkundige vormen blijven abstracties die beoordeeld moeten worden op het nut dat zij voor de inwoners van een gebied hebben. Een niet-functionerende democratie die de facto een oorlog van allen tegen allen betekent kan in dit licht minder waard zijn dan een dictatuur.

Het bestrijden van dictaturen is aan te moedigen wanneer er een goed plan op teafel ligt. De VS zijn al voor hun invasie gewezen op het ontbreken van een goed plan. Het ging uit van 'het lost zich zelf wel op'. Dit blijkt een misdadige lichtzinnigheid.

IbnRushd
03-06-08, 17:53
Blijft 'leuk' om steeds moslimextremist te lezen ipv Irakese extremist. Ik vraag me af hoe mensen uit Midden-Oosten zouden reageren als er elke keer een gruweldaad door een Amerikaan wordt begaan zien in de kopkranten dat het om een christenextremist gaat. Leuk hoor die demagogische a la propaganda kranten. Ik dacht altijd dat het bleef in Hollywood films waar Arabieren als meest verderfelijke personen worden geportretteerd. Zelfs in Star Wars, waar de aardse continenten niet eens bestaan, bouwen ze een soortgelijke Arabische wereld die bekend staat als een gevaarlijke staat waar voornamelijk de meest slechtste mensen in wonen.

ronald
03-06-08, 18:12
Blijft 'leuk' om steeds moslimextremist te lezen ipv Irakese extremist. Ik vraag me af hoe mensen uit Midden-Oosten zouden reageren als er elke keer een gruweldaad door een Amerikaan wordt begaan zien in de kopkranten dat het om een christenextremist gaat. Leuk hoor die demagogische a la propaganda kranten. Ik dacht altijd dat het bleef in Hollywood films waar Arabieren als meest verderfelijke personen worden geportretteerd. Zelfs in Star Wars, waar de aardse continenten niet eens bestaan, bouwen ze een soortgelijke Arabische wereld die bekend staat als een gevaarlijke staat waar voornamelijk de meest slechtste mensen erin wonen.

Nou.... ik moet zeggen dat went wel. Als je tig keer hebt gelezen "Joden nazi's" denk je op een gegeven moment....ja hoor.....bekijk het maar....

IbnRushd
03-06-08, 18:27
Nou.... ik moet zeggen dat went wel. Als je tig keer hebt gelezen "Joden nazi's" denk je op een gegeven moment....ja hoor.....bekijk het maar....

't Gaat mij meer om die vooroordelen. 't Wordt als het ware onbewust ingeprent. Zo worden kleine kinderen opgevoed met het idee dat Arabieren the bad guy zijn en dat 'blanken' the good guy zijn. Dat is gewoon puur racisme.

ronald
03-06-08, 18:38
't Gaat mij meer om die vooroordelen. 't Wordt als het ware onbewust ingeprent. Zo worden kleine kinderen opgevoed met het idee dat Arabieren the bad guy zijn en dat 'blanken' the good guy zijn. Dat is gewoon puur racisme.

Ja... in die richting dacht ik ook....

1973Tanger
03-06-08, 18:57
Dat tendens van haat en nijd aangezien een bepaalde levensovertuiging is tamelijk disproportioneel. Uit gemakszucht wordt regelmatig het predikaat 'moslim' voor alle soorten van aanduidingen geplaatst. Zo wordt bij alles de nadruk gelegt op een levensovertuiging die men als bron van dat kwaad beschouwd. Een kwaad dat meestal door mensenhanden wordt veroorzaakt en geloof daar meestal onterecht bij betrokken wordt. Het is bovendien te achterlijk voor woorden om een geloof aansprakelijk te stellen, bij eventuele wandaden bij mensen. Tenzij dat geloof nadrukkelijk tot dood en verderf oproept. Maar zo'n geloof is vals en zal het nooit hebben overleefd.

mark61
03-06-08, 19:33
Blijft 'leuk' om steeds moslimextremist te lezen ipv Irakese extremist. bladiebla

De bron is een Iraaks persbureau. Dat zal wel weten waar het over praat.

Fibonaci
03-06-08, 19:43
Het gaat goed in Irak sinds de VS daar de 'democratie' heeft geïntroduceert. Tijdens het tijdperk Hoesein was er geen enkele sprake van wetteloosheid en chaos. Zie nu met pracht en praal de democratie in Irak (gebracht door de VS), zegevieren.En het frappante is dat als je er geen schrikbewind op zet ze zoveel 'hoogstaande' moraal hebben met hun allah en hun schijnheilig 5 keer bidden per dag, dat ze elkaar wel het schrikbewind aandoen,

arhaba betekent ook schrikkelijk in het arabisch.

Tomas
03-06-08, 19:49
In dit geval misschien wel. Minder ongelukkige mensen, minder gemarteld, minder doden. Staatkundige vormen blijven abstracties die beoordeeld moeten worden op het nut dat zij voor de inwoners van een gebied hebben. Een niet-functionerende democratie die de facto een oorlog van allen tegen allen betekent kan in dit licht minder waard zijn dan een dictatuur.

Het bestrijden van dictaturen is aan te moedigen wanneer er een goed plan op teafel ligt. De VS zijn al voor hun invasie gewezen op het ontbreken van een goed plan. Het ging uit van 'het lost zich zelf wel op'. Dit blijkt een misdadige lichtzinnigheid.

Ik denk zelfs dat je democratie alleen maar kan "brengen" in de vorm van een goed voorbeeld, positieve contacten, uitwisseling, het bieden van opleiding, scholing, handel, toerisme, etc. Zegmaar precies alles wat de grote voorvechters van democraties nou net niet doen.

1973Tanger
03-06-08, 19:51
En het frappante is dat als je er geen schrikbewind op zet ze zoveel 'hoogstaande' moraal hebben met hun allah en hun schijnheilig 5 keer bidden per dag, dat ze elkaar wel het schrikbewind aandoen,

arhaba betekent ook schrikkelijk in het arabisch.



Ja dat jij onder iedere steen een moslim ziet komen is mee inmiddels wel duidelijk.

1973Tanger
03-06-08, 20:04
In dit geval misschien wel. Minder ongelukkige mensen, minder gemarteld, minder doden. Staatkundige vormen blijven abstracties die beoordeeld moeten worden op het nut dat zij voor de inwoners van een gebied hebben. Een niet-functionerende democratie die de facto een oorlog van allen tegen allen betekent kan in dit licht minder waard zijn dan een dictatuur.

Het bestrijden van dictaturen is aan te moedigen wanneer er een goed plan op teafel ligt. De VS zijn al voor hun invasie gewezen op het ontbreken van een goed plan. Het ging uit van 'het lost zich zelf wel op'. Dit blijkt een misdadige lichtzinnigheid.

Misdadig in zoverre dat het al begon Irak banden met Alqaida aan te smeren. Toen dat niet lukte, dan maar liegen over massavernietigingswapens. Toen dat niet lukte, dan maar via het vetorecht de VN voorbij lopen om de John Wayn uit te hangen. Tegenwoordig moet de hele wereldbevolking lijden onder de kunstmatig hooggehouden olieprijzen door de VS zelf, die miljoenen vatten het bezette land daar uitsmokkelen om op deze wijze in de enorme oorlogskosten te voorzien.

Max Stirner
03-06-08, 20:17
Blijft 'leuk' om steeds moslimextremist te lezen ipv Irakese extremist. .


Deze extremisten steken zelf meestal niet onder stoelen of banken dat ze handelen uit naam van Allah. Dat zou er wel ns iets mee te maken kunnen hebben...

Tis bovendien maar zeer de vraag of de daders Iraki's zijn, er zijn veel buitenlandse 'vrijheids-strijders :) ' actief ....

Mark
04-06-08, 05:55
Het gaat goed in Irak sinds de VS daar de 'democratie' heeft geïntroduceert. Tijdens het tijdperk Hoesein was er geen enkele sprake van wetteloosheid en chaos. Zie nu met pracht en praal de democratie in Irak (gebracht door de VS), zegevieren.


Dit klopt wel.

Democratie is alleen geschikt voor de Europese cultuur (en alle staten die daaruit volgen zoals VS, australie etc).

De andere landen hebben meer behoefte aan een duidelijke structuur om te voorkomen dat ze vervallen in dit soort gedrag. Dus een dictator is dan de beste oplossing. En met die mannen is altijd wel een goeie deal te maken om ervoor te zorgen dat de toelevering van grondstoffen gegarandeerd is.

Het slimste nu is om gewoon een nieuwe Sadam te installeren in Irak maar dan wel een die beter luistert.

Slinger
04-06-08, 08:17
Het gaat goed in Irak sinds de VS daar de 'democratie' heeft geïntroduceert. Tijdens het tijdperk Hoesein was er geen enkele sprake van wetteloosheid en chaos. Zie nu met pracht en praal de democratie in Irak (gebracht door de VS), zegevieren.

Realiseer je je wel dat dit in essentie een racistische opmerking is? Je gaat er namelijk vanuit dat de mensen in Irak niet kunnen omgaan met een democratisch syteem.

The_Grand_Wazoo
04-06-08, 08:53
Realiseer je je wel dat dit in essentie een racistische opmerking is? Je gaat er namelijk vanuit dat de mensen in Irak niet kunnen omgaan met een democratisch syteem.

Het is in de eerste plaats een constatering. Daarnaast: er kan een groot aantal factore worden bedacht die maken dat de democratie daar niet van de grond komt. Het is bovendien historisch uitermate naief te veronderstellen dat democratie binnen een periode van 5 jaar ontstaat. De enige uitzondering is wellicht Duitsland na WWII. Nog afgezien van de vraag of democratie wel het allerbeste systeem is dat er bestaat. Daarvoor bestaat het relatief kort op een relatief klein gebied van de wereld.

Witte78
04-06-08, 09:17
In dit geval misschien wel. Minder ongelukkige mensen, minder gemarteld, minder doden. Staatkundige vormen blijven abstracties die beoordeeld moeten worden op het nut dat zij voor de inwoners van een gebied hebben. Een niet-functionerende democratie die de facto een oorlog van allen tegen allen betekent kan in dit licht minder waard zijn dan een dictatuur.

Het bestrijden van dictaturen is aan te moedigen wanneer er een goed plan op teafel ligt. De VS zijn al voor hun invasie gewezen op het ontbreken van een goed plan. Het ging uit van 'het lost zich zelf wel op'. Dit blijkt een misdadige lichtzinnigheid.

Ben het er mee eens hoor. Het westen wordt hier echter regelmatig beschuldigd dictaturen in stand te houden, en de oorzaak te zijn van alle ellende dat die dictatuur met zich meebrengt.

illmatik
04-06-08, 09:19
De bron is een Iraaks persbureau. Dat zal wel weten waar het over praat.

De bron meldt dat er een 5-jarig jongetje is ontvoerd en afgemaakt. Niet dat het door moslim-extremisten is gedaan. De vertaler van het persbericht benoemt 'moslim-extremisten'. Hoogstwaarschijnlijk waren het gewoon een stel nationalisten, zoals altijd het geval is in gebieden die bezet worden door buitenlandse machten.

Neemt niet weg dat het gewoon gaar is. Ik snap niet echt hoe een 5-jarig knulletje een belang gaat spelen in deze misère.

The_Grand_Wazoo
04-06-08, 09:35
De bron meldt dat er een 5-jarig jongetje is ontvoerd en afgemaakt. Niet dat het door moslim-extremisten is gedaan. De vertaler van het persbericht benoemt 'moslim-extremisten'. Hoogstwaarschijnlijk waren het gewoon een stel nationalisten, zoals altijd het geval is in gebieden die bezet worden door buitenlandse machten.

Neemt niet weg dat het gewoon gaar is. Ik snap niet echt hoe een 5-jarig knulletje een belang gaat spelen in deze misère.

Doel van terreur en dus het oogmerk van terroristen is om onschuldigen bang te maken dan wel te slachtofferen om machthebbers onder druk te zetten, instabiliteit te veroorzaken (in troebel water is het goed vissen, zoals de heer Pas je zal beamen) en een aura van onverslaanbaarheid (altijd nieuwe zelfmoordenaars) op te wekken.
Dit jongetje van vijf is het ideale slachtoffer.

Rabi'ah.
04-06-08, 10:57
Dit klopt wel.

Democratie is alleen geschikt voor de Europese cultuur (en alle staten die daaruit volgen zoals VS, australie etc).

De andere landen hebben meer behoefte aan een duidelijke structuur om te voorkomen dat ze vervallen in dit soort gedrag. Dus een dictator is dan de beste oplossing. En met die mannen is altijd wel een goeie deal te maken om ervoor te zorgen dat de toelevering van grondstoffen gegarandeerd is.

Het slimste nu is om gewoon een nieuwe Sadam te installeren in Irak maar dan wel een die beter luistert.

Tuurlijk, want andere volkeren zijn natuurlijk te primitief en te gewelddadig voor democratie. Dit itt tot het o zo beschaafde en superieure Westen.

(Dat overigens ook een reeks gruwelijke oorlogen op zijn naam heeft staan, getuige de kruistochten, godsdienstoorlogen, koloniale oorlogen, 2 Wereldoorlogen en natuurlijk talloze agressieoorlogen tegen landen die niet de door het Westen gewenste politiek volgden, met de laatste jaren als klap op de vuurpijl Irak en Afghanistan)

En daarom is het maar het beste voor andere volkeren om onderdrukt en geterroriseerd te worden door een door het Westen gesteunde dictator. :duim:

Wat een zieke redenatie, waar haal je het vandaan. :jammer:

The_Grand_Wazoo
04-06-08, 11:14
Tuurlijk, want andere volkeren zijn natuurlijk te primitief en te gewelddadig voor democratie. Dit itt tot het o zo beschaafde en superieure Westen.

(Dat overigens ook een reeks gruwelijke oorlogen op zijn naam heeft staan, getuige de kruistochten, godsdienstoorlogen, koloniale oorlogen, 2 Wereldoorlogen en natuurlijk talloze agressieoorlogen tegen landen die niet de door het Westen gewenste politiek volgden, met de laatste jaren als klap op de vuurpijl Irak en Afghanistan)

En daarom is het maar het beste voor andere volkeren om onderdrukt en geterroriseerd te worden door een door het Westen gesteunde dictator. :duim:

Wat een zieke redenatie, waar haal je het vandaan. :jammer:


Ironie en sarcasme. Religieuze mensen hebben daar geen gevoel voor. In dit 'wetenschappelijke' tijdsgewricht is religiositeit een teken van gebrek aan het vermogen tot relativeren.

De algemene termen waarin dit gesteld werd, is te beschouwen als een geschenk aan Apollon.

Rabi'ah.
04-06-08, 11:18
[QUOTE=The_Grand_Wazoo;3646125]Ironie en sarcasme. Religieuze mensen hebben daar geen gevoel voor. QUOTE]

Spreek alsjeblieft voor jezelf en projecteer je vooroordelen niet op mij. Ik kom al jaren op deze site en ken Marks ironische reacties ook al langer dan vandaag.

mark61
04-06-08, 11:20
De bron meldt dat er een 5-jarig jongetje is ontvoerd en afgemaakt. Niet dat het door moslim-extremisten is gedaan. De vertaler van het persbericht benoemt 'moslim-extremisten'.

Nee? Waar staat dat dan in dit artikel, of heb je het Irakese persbericht opgespoord?


Hoogstwaarschijnlijk waren het gewoon een stel nationalisten, zoals altijd het geval is in gebieden die bezet worden door buitenlandse machten.

Ik begrijp dat het vooral tussen soennieten, binnen- en buitenlands, en sji'ieten gaat. Als het klopt dat Baquba overwegend soennitisch is zouden de moordenaars sji'itisch kunnen zijn. Maar wie weet...


Neemt niet weg dat het gewoon gaar is. Ik snap niet echt hoe een 5-jarig knulletje een belang gaat spelen in deze misère.

Nee, al dat zinloze geweld begrijp ik ook niet. Ik begrijp niet waarom Irakezen elkaar afmaken. Dat wil zeggen, gewapend tuig dat over het algemeen ongewapende mensen die zich nergens mee bemoeien afmaakt, begrijp ik.

1973Tanger
04-06-08, 12:16
Realiseer je je wel dat dit in essentie een racistische opmerking is? Je gaat er namelijk vanuit dat de mensen in Irak niet kunnen omgaan met een democratisch syteem.

En of ze er niet mee kunnen omgaan, dat heeft de praktijk langzamerhand wel uitgewezen. Democratie is een concept dat bij mensen moet liggen en is niet per definitie het beste systeem voor een samenleving. Het is van de domme om samenlevingen je eigen systeem op te dringen. Een systeem dat geworteld is in je eigen culturele historie, daar heeft een andere cultuur niks van meegekregen. Verder onderschrijf ik de reactie van mark hierboven dubbel en dwars.


Noot: De reactie van MARK (zonder toevoeging) helemaal bovenaan wel te verstaan!!!

illmatik
04-06-08, 12:27
Nee? Waar staat dat dan in dit artikel, of heb je het Irakese persbericht opgespoord?

De aanname dat het om moslimextremisten gaat blijft staan. Nog altijd is het geen feit. Het wordt namelijk nergens bevestigd, behalve in de topictitel. Maar dies van Mars, of van de vertaler. Hoe dan ook, aanname.


Ik begrijp dat het vooral tussen soennieten, binnen- en buitenlands, en sji'ieten gaat. Als het klopt dat Baquba overwegend soennitisch is zouden de moordenaars sji'itisch kunnen zijn. Maar wie weet...

Als het klopt, ja. Vooralsnog aannames.

Punt is, objectieve berichtgeving (voor zover mogelijk) behoort te geschieden op grond van feiten, niet op grond van aannames. Tenzij het doelbewust zo wordt weergeven. Dan kun je van aannames niet meer spreken. Nog minder van objectieve berichtgeving in dat geval. Nu lijkt het meer op een berichtje van een bijstandsgesubsidieerde weblog van een professionele nietsnut.

mark61
04-06-08, 12:30
Noot: De reactie van MARK (zonder toevoeging) helemaal bovenaan wel te verstaan!!!


Tsjee, wat heb ik nou weer misdaan?

Tomas
04-06-08, 12:31
Dit klopt wel.

Democratie is alleen geschikt voor de Europese cultuur (en alle staten die daaruit volgen zoals VS, australie etc).

De andere landen hebben meer behoefte aan een duidelijke structuur om te voorkomen dat ze vervallen in dit soort gedrag. Dus een dictator is dan de beste oplossing. En met die mannen is altijd wel een goeie deal te maken om ervoor te zorgen dat de toelevering van grondstoffen gegarandeerd is.

Het slimste nu is om gewoon een nieuwe Sadam te installeren in Irak maar dan wel een die beter luistert.

Je bent je smilie vergeten. Zo zien mensen wat je echt denkt.

mark61
04-06-08, 12:37
De aanname dat het om moslimextremisten gaat blijft staan. Nog altijd is het geen feit.

Neuh, dat moet je aan dat Irakese persbureau vragen.

Maar je begrijpt best wat ik bedoel, er wordt hier een rant opgehangen over die westerlingen dit en dat, maar in het bericht lees je duidelijk dat de kwalificatie van dat persbureau is overgenomen.


Punt is, objectieve berichtgeving (voor zover mogelijk) behoort te geschieden op grond van feiten, niet op grond van aannames.

Dat is een fijn standpunt. Het lastige buiten het westen is altijd dat vrijwel nooit iets zeker is. Dan kan je wel ophouden met nieuwsgaren en verspreiden.


Nu lijkt het meer op een berichtje van een bijstandsgesubsidieerde weblog van een professionele nietsnut.

Want? Het is de Belgische vertaling van de Duitse vertaling van een Irakees bericht.

Witte78
04-06-08, 12:38
De aanname dat het om moslimextremisten gaat blijft staan. Nog altijd is het geen feit. Het wordt namelijk nergens bevestigd, behalve in de topictitel. Maar dies van Mars, of van de vertaler. Hoe dan ook, aanname.



Als het klopt, ja. Vooralsnog aannames.

Punt is, objectieve berichtgeving (voor zover mogelijk) behoort te geschieden op grond van feiten, niet op grond van aannames. Tenzij het doelbewust zo wordt weergeven. Dan kun je van aannames niet meer spreken. Nog minder van objectieve berichtgeving in dat geval. Nu lijkt het meer op een berichtje van een bijstandsgesubsidieerde weblog van een professionele nietsnut.

Ze geven toch gewoon door wat het Iraaks persbureau meldt? Of staat er in dat bericht niet dat het om moslimextremisten gaat? (heb het originele persbericht niet kunnen vinden)

1973Tanger
04-06-08, 12:39
Tsjee, wat heb ik nou weer misdaan?


I love Vegeta!

mark61
04-06-08, 12:56
I love Vegeta!

Gefeliciteerd! :confused:

illmatik
04-06-08, 13:28
Neuh, dat moet je aan dat Irakese persbureau vragen.

Maar je begrijpt best wat ik bedoel, er wordt hier een rant opgehangen over die westerlingen dit en dat, maar in het bericht lees je duidelijk dat de kwalificatie van dat persbureau is overgenomen.

Dat blijkt vooralsnog nergens uit.



Dat is een fijn standpunt. Het lastige buiten het westen is altijd dat vrijwel nooit iets zeker is. Dan kan je wel ophouden met nieuwsgaren en verspreiden.

Met de tendentieuze berichtgeving die in het Westen gehanteerd wordt, is het hier niet anders.


Want? Het is de Belgische vertaling van de Duitse vertaling van een Irakees bericht.

Slotsom: Mars manipuleert de boel weer eens.

Witte78
04-06-08, 13:31
Dat blijkt vooralsnog nergens uit.




Met de tendentieuze berichtgeving die in het Westen gehanteerd wordt, is het hier niet anders.



Slotsom: Mars manipuleert de boel weer eens.

He? Er staat toch letterlijk in het bericht
"Dat heeft een Iraaks persbureau gemeld. Het kind was drie dagen eerder ontvoerd en zou zijn gedood door islamitische fanatici." Daar blijkt toch duidelijk uit dat dit volgens dat Iraaks persbureau zo is?

illmatik
04-06-08, 13:36
He? Er staat toch letterlijk in het bericht Daar blijkt toch duidelijk uit dat dit volgens dat Iraaks persbureau zo is?

Dat persbureau heeft gemeld dat het voorval heeft plaatsgevonden. Nergens blijkt daaruit dat het om moslimextremisten gaat. Dat wordt voor het gemak er maar even bij gezet omdat het voorval heeft plaatsgevonden in een of andere vage wijk, die blijkbaar bolstaat van 'het soennitisch extremisme dat gericht is op de uitschakeling van sji'itische elementen in de Irakese samenleving.' En ook dit is nergens bevestigd.

Kortom: Mars, die gekke Belg, zorgt voor tweespalt op dit forum door die topictitel uiterst tendentieus neer te zetten, in zijn christelijke zucht moslims zo negatief mogelijk neer te zetten, hoogstwaarschijnlijk omdat ie ook moslims de schuld geeft van het leeglopen van de kerken (zie andere topic).

mark61
04-06-08, 15:15
Dat blijkt vooralsnog nergens uit.

Jawel. Maar misschien is dat hoger Nederlands, ik weet niet.


Met de tendentieuze berichtgeving die in het Westen gehanteerd wordt, is het hier niet anders.

Welnee, das zwaar overdreven. Je kan hier vrij aardig vaststellen wat er gebeurt, als je even wat ballast van het nieuws haalt. Hoe weet jij anders dat het nieuws 'tendentieus' is?

Of redeneer je zoals destijds die Polen e.a. die dachten dat de VS een fantastisch land was aangezien ze in hun media de hele dag moesten lezen hoe verdorven het wel niet was? Dat kon niet waar zijn :hihi:

Altijd fantastisch hoe hier wordt beweerd dat 'duh westerse media' de hele dag alles liegen, maar de schrijver van dat inzicht heeft daar zelf nooit last van, die is perfect objectief geïnformeerd :rood:


Slotsom: Mars manipuleert de boel weer eens.

Rare conclusie. Niemand manipuleert niks, alleen vecht jij een persbericht van een Irakees persbureau aan, op onduidelijke gronden.

Overigens komt dit bericht via Het Laatste Nieuws via de Deutsche Presse Agentur uit Irak.

mark61
04-06-08, 15:19
Dat persbureau heeft gemeld dat het voorval heeft plaatsgevonden. Nergens blijkt daaruit dat het om moslimextremisten gaat. Dat wordt voor het gemak er maar even bij gezet omdat het voorval heeft plaatsgevonden in een of andere vage wijk, die blijkbaar bolstaat van 'het soennitisch extremisme dat gericht is op de uitschakeling van sji'itische elementen in de Irakese samenleving.' En ook dit is nergens bevestigd.

Kijk, dat laatste zuig jij nou weer uit je duim, want dat staat nergens in het bericht. Dus wie manipuleert hier nou?

Ik geloof niet dat je begrijpt dat het hele bericht een weergave van het persbericht is. Hoger Nederlands blijkbaar.


Kortom: Mars, die gekke Belg,

Mars doet, voor één keer, niks. Het is wel zo dat dit bericht in diverse Belgische kranten heeft gestaan, blijkbaar is het bewerkt door een Belgisch persbureau. Ik ken alleen Belga, geen mvl. Normaal gesproken zijn dat de initialen van de jongste bediende die het bericht van de DPA-abonneedienst vertaalt, sort of, maar nu zag ik het in alle versies.

1973Tanger
04-06-08, 15:26
Gefeliciteerd! :confused:

Dank je, maar als je zo egoïstisch bent om nooit ander leven te verwekken, zul je daar ook nooit achter komen?

Charlus
04-06-08, 15:45
<...>Dank je, maar als je zo egoïstisch bent om nooit ander leven te verwekken, zul je daar ook nooit achter komen?
Alsof mensen wegens andere dan egoïstische redenen kinderen nemen... Niks mis mee trouwens; het kind is dan zeer gewenst. Niet beter weten of niet anders kunnen zijn ook nog mogelijkheden, maar ook dan is geen sprake van een onzelfzuchtige daad.

illmatik
04-06-08, 15:59
Jawel.

Nee.


Hoe weet jij anders dat het nieuws 'tendentieus' is?

Dat concludeer ik uit die ballast die jij zelf ook benoemt.


Of redeneer je zoals destijds die Polen e.a. die dachten dat de VS een fantastisch land was aangezien ze in hun media de hele dag moesten lezen hoe verdorven het wel niet was? Dat kon niet waar zijn :hihi:

Aannames.


Overigens komt dit bericht via Het Laatste Nieuws via de Deutsche Presse Agentur uit Irak.

Tendentieus. Het is nou eenmaal zo. De rest van die slakken laat ik maar gaan, die kunnen nog net de scheepsladingen zout aan die jij er op hebt gegooid.

Mark
04-06-08, 16:17
I love Vegeta!



:duim:

1973Tanger
04-06-08, 17:29
:duim:


Wat doen we verder met Gohan, Goku en die verdomde Chi-Chi?

Karin.N
04-06-08, 18:20
't Gaat mij meer om die vooroordelen. 't Wordt als het ware onbewust ingeprent. Zo worden kleine kinderen opgevoed met het idee dat Arabieren the bad guy zijn en dat 'blanken' the good guy zijn. Dat is gewoon puur racisme.


Is het inderdaad. Laatst nog meegemaakt met een groep kinderen uit de klas van mijn zoon. We gingen naar de verkeerstuin in Utrecht Kanaleneiland. Op het m,oment dat er een tram stopt en daar een aantal (zo te zien) marokkaanse vrouwen instapt, hoor ik de opmerking "allemaal instappen, tram richting nazi-duitsland, maak ze allemaal maar af". Leeftijd van de betreffende jongens, 10 en 11 jaar. De jongens heb ik daar direct op aangesproken. De schooldirecteur ingelicht en ook vanuit de school is er goed actie ondernomen.

Maar de andere kant? Mijn zoon heeft een marokkaans vriendje. Helaas is het voor hem niet langer veilig om daar te spelen. EEn aantal marokkaanse jongens daar vinden het een leuk tijdsverdrijf om een nederlandse jongen van toendertijd 8 en 9 jaar eens lekker te pesten omdat hij een blanke nederlandse jongen is. Niemand daar heeft ingegrepen.

Racisme en discriminatie moet gestopt worden. Maar ben je van mening dat dat alleen van de blanke kant moet komen, of moet iedereen stoppen met racisme en discriminatie?

mark61
04-06-08, 18:41
Dank je, maar als je zo egoïstisch bent om nooit ander leven te verwekken, zul je daar ook nooit achter komen?

Wat is daar in godsnaam egoïstisch aan? Kinderen verwekken, das pas egoïstisch. Had je dat kind wat gevraagd soms? Hoe weet je bovendien dat ik dat nooit zal doen?

mark61
04-06-08, 18:44
Nee.

We zijn eruit, je kan niet begrijpend lezen.


Dat concludeer ik uit die ballast die jij zelf ook benoemt.

Dus ergens valt het toch weer mee met het nieuws.


Tendentieus.

De enige die hier tendentieus is ben jij. Jij veronderstelt zonder enig argument dat het bericht onjuist, danwel onjuist vertaald is.

Tomas
04-06-08, 18:50
Wat is daar in godsnaam egoïstisch aan? Kinderen verwekken, das pas egoïstisch. Had je dat kind wat gevraagd soms? Hoe weet je bovendien dat ik dat nooit zal doen?

Tja. Je moet blijkbaar wat anders verzinnen als je relie-kaart geen enkele waarde heeft.

mark61
04-06-08, 19:42
Tja. Je moet blijkbaar wat anders verzinnen als je relie-kaart geen enkele waarde heeft.

Ja, de bochten waarin mensen zich wringen.


Terwijl de aarde kapot gaat aan de bevolkingsexplosie. Het zal mijn tijd wel duren, maar voor de rest van de wereld is het tamelijk sneu.

Good Kahuna
04-06-08, 19:50
Ja, de bochten waarin mensen zich wringen.

Terwijl de aarde kapot gaat aan de bevolkingsexplosie. Het zal mijn tijd wel duren, maar voor de rest van de wereld is het tamelijk sneu.

Je zou idd kunnen beargumenteren dat het erop staan om je eigen genen door te geven de egoïstische daad is.

1973Tanger
04-06-08, 20:14
Wat is daar in godsnaam egoïstisch aan? Kinderen verwekken, das pas egoïstisch. Had je dat kind wat gevraagd soms? Hoe weet je bovendien dat ik dat nooit zal doen?

Hebben jouw ouders je iets gevraagd? Je kunt je altijd nog zelf van kant maken hoor. Bovendien is verwekken van leven alles behalve egoïstisch. It takes namelijk two.

IbnRushd
04-06-08, 21:49
De bron is een Iraaks persbureau. Dat zal wel weten waar het over praat.

't Gaat om de titel. Bij andere nieuwsites lees je geen moslimextremist, maar gewoon 'extremist(en)', zoals nu.nl en depers.nl. Snap je?

mark61
04-06-08, 21:57
't Gaat om de titel. Bij andere nieuwsites lees je geen moslimextremist, maar gewoon 'extremist(en)', zoals nu.nl en depers.nl. Snap je?

In plaats van dat je je energie besteedt aan het opduikelen van dat Iraakse persbureau. Het begint me nou echt te interesseren.

IbnRushd
04-06-08, 22:03
In plaats van dat je je energie besteedt aan het opduikelen van dat Iraakse persbureau. Het begint me nou echt te interesseren.

Daar hecht ik niet zo veel belang aan. De meeste bezoekers lezen doorgaans alleen de titel, en dat vind ik zorgwekkend als er steeds naar een moslim wordt verwezen. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zulke titels kunnen m.i. leiden tot islamofobie.

illmatik
04-06-08, 23:38
Daar hecht ik niet zo veel belang aan. De meeste bezoekers lezen doorgaans alleen de titel, en dat vind ik zorgwekkend als er steeds naar een moslim wordt verwezen. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zulke titels kunnen m.i. leiden tot islamofobie.

Hij weigert het in te zien. Gewoon, omdat ie het niet kan. Of misschien zelfs niet wilt. Ik weet eigenlijk niet wat erger is. Maar dat doet er niet eens meer toe. Zolang de missie van het zout leggen op de ene plek is voltooid en het bagatelliseren van het andere maar gedaan is. Tis altijd hetzelfde gezeik met die dronkenlappen.

1973Tanger
05-06-08, 00:02
Ok, extremisten hebben blijkens dit bericht een afschuwelijke daad verricht. Wat gaan de bezetters en nieuwe kolonialisten: de Amerikanen tegen al deze wetteloosheid nu doen?

Witte78
05-06-08, 01:19
Daar hecht ik niet zo veel belang aan. De meeste bezoekers lezen doorgaans alleen de titel, en dat vind ik zorgwekkend als er steeds naar een moslim wordt verwezen. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zulke titels kunnen m.i. leiden tot islamofobie.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook zorgwekkend dat mensen die zich beroepen op de islam tot zulke daden komen. Er gaat dan toch iets goed mis met het geloof. Maar gezien de situatie in Irak is het feit dat het moslims zijn waarschijnlijk niet relevant voor hun daden, en dus inderdaad niet relevant voor dit bericht.

mark61
05-06-08, 09:24
Hij weigert het in te zien. Gewoon, omdat ie het niet kan. Of misschien zelfs niet wilt. Ik weet eigenlijk niet wat erger is. Maar dat doet er niet eens meer toe. Zolang de missie van het zout leggen op de ene plek is voltooid en het bagatelliseren van het andere maar gedaan is. Tis altijd hetzelfde gezeik met die dronkenlappen.

Ik was de eerste hier om de absurditeit van 'moslim-'dit en 'moslim-'dat aan de kaak te stellen.

Maar het feit is dat juist in de islam aan godsdienst gerelateerd geweld uitbundig voorkomt. In de zin van gelovigen die zich beroepen op. Dat is, hoewel net niet uniek, wel erg opvallend. En wordt graag onder het tapijt geveegd door moslims.

Dan kan je met je domme tendentieuze hoofd wel gaan schelden; daarmee geef je alleen maar je geestelijke armoede weer.

mark61
05-06-08, 09:26
Daar hecht ik niet zo veel belang aan. De meeste bezoekers lezen doorgaans alleen de titel, en dat vind ik zorgwekkend als er steeds naar een moslim wordt verwezen. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar zulke titels kunnen m.i. leiden tot islamofobie.

Zolang die titels feitelijk correct zijn is het jammer, maar helaas.

Tegenwoordig schijnt het er niet meer om te gaan wat iemand echt is of doet, maar wat zijn 'imago' is.

Ik kan er niets aan doen dat er onder moslims een trend is grof geweld te plegen met een beroep op hun geloof.

Dat is een feit, en wel een opvallend feit. Verder alleen bekend van christenen te USA en joden te anywhere, maar dan in een veel vager verband.

Wat is dat met die 3 godsdiensten, vraag je je dan af.

illmatik
05-06-08, 10:25
Ik was de eerste hier om de absurditeit van 'moslim-'dit en 'moslim-'dat aan de kaak te stellen.

*proest*


schelden

Jankerd.

Julien
05-06-08, 12:45
Ok, extremisten hebben blijkens dit bericht een afschuwelijke daad verricht. Wat gaan de bezetters en nieuwe kolonialisten: de Amerikanen tegen al deze wetteloosheid nu doen?

Als het woord moslimextremist ongepast is, lijkt me het ook ongepast om over 'Amerikanen' te spreken die bezetten en kolonialiseren. Laten we het voortaan hebben over "bezetters"

1973Tanger
05-06-08, 13:00
Als het woord moslimextremist ongepast is, lijkt me het ook ongepast om over 'Amerikanen' te spreken die bezetten en kolonialiseren. Laten we het voortaan hebben over "bezetters"


Ah, gelijk heb je. Ik vergat nog naast de Amerikanen de Britten, Nederlanders en andere bezettingstuig. De Fransen dan terecht weer niet, die hebben hun kolonialistische portie al gehad.

John2
05-06-08, 17:44
Het gaat goed in Irak sinds de VS daar de 'democratie' heeft geïntroduceert. Tijdens het tijdperk Hoesein was er geen enkele sprake van wetteloosheid en chaos. Zie nu met pracht en praal de democratie in Irak (gebracht door de VS), zegevieren.

Kom zeg, leer de geschiedenis van irak eens, na 1960 was het daar een zooitje en moorde de ene partij de andere uit, de mensen die overleefden werden nadien uitgemoord door de overheid, want het waren dan a; verraders, b; overlopers, c; spionnen of d; de daders.
Van rechtspraak hebben ze daar nog nooit gehoord.

Aan de andere kant als iemand een moord pleegt kun je niet een andere groepering daarvan de schuld geven, wettelijk niet en moreel niet.

John2
05-06-08, 17:48
Blijft 'leuk' om steeds moslimextremist te lezen ipv Irakese extremist. Ik vraag me af hoe mensen uit Midden-Oosten zouden reageren als er elke keer een gruweldaad door een Amerikaan wordt begaan zien in de kopkranten dat het om een christenextremist gaat. Leuk hoor die demagogische a la propaganda kranten. Ik dacht altijd dat het bleef in Hollywood films waar Arabieren als meest verderfelijke personen worden geportretteerd. Zelfs in Star Wars, waar de aardse continenten niet eens bestaan, bouwen ze een soortgelijke Arabische wereld die bekend staat als een gevaarlijke staat waar voornamelijk de meest slechtste mensen in wonen.

Uhhh, er word in Irak steeds geschreven over Christelijke-Amerikanen:engel:
Althans in 1990 toen ik daar was wel......

John2
05-06-08, 17:56
Heb alle berichtjes ff gelezen en eigelijk vreemd dat het weer eens gaat over Christenen en Moslims.
Hoe krom zijn wij hier, dat wij niet denken aan dat ventje van 5, aan zijn moeder, aan zijn vader, aan zijn familie.
Zou hun pijn om het verlies van dit kind minder zijn dan het verlies van een Christenen of Moslim, omdat zij in het door God/Allah verlaten land wonen?

Laten wij de echte dader veroordelen en dat hij mag branden in de hel deze schoft en dan maakt het mij niet uit of het een Christenen of Moslim is, in mijn ogen is het gewoon een kindermoordenaar, niet meer en niet minder.:kotsen:

Julien
05-06-08, 18:31
Ah, gelijk heb je. Ik vergat nog naast de Amerikanen de Britten, Nederlanders en andere bezettingstuig. De Fransen dan terecht weer niet, die hebben hun kolonialistische portie al gehad.

Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk wat anders..

Als we het beestje niet meer bij zijn naam moemen, dus "moslim"extremisten, dan lijkt het me ook dat er niet meer gesproken moet worden over Amerikaanse, Britse of Nederlandse (volgens sommigen zelfs "kruisvaarders")misstanden; maar over 'buitenlandse' misstanden in het algemeen..

mark61
05-06-08, 18:58
*proest*

Je hebt het nooit gelezen. Tsja. Proest lekker door.


Jankerd.

Voor iemand met zulke huizenhoge pretenties als jij is het altijd weer opvallend hoe je je steevast binnen enkele minuten laat kennen als een machteloos schelder. Zielig.

illmatik
05-06-08, 20:05
Je hebt het nooit gelezen. Tsja. Proest lekker door.

Het is niet geloofwaardig, gezien je reputatie als 's forums grootste draaikont, vriendje-van-Wouter.


Voor iemand met zulke huizenhoge pretenties als jij is het altijd weer opvallend hoe je je steevast binnen enkele minuten laat kennen als een machteloos schelder. Zielig.

Ten eerste zou je wat meer ijzer breken als je stopt te pretenderen mij goed te kennen. Ten tweede dien je je interpretatie van het woord 'schelden' te herdefiniëren zodat je in het vervolg niet als een ongesteld nijlpaard hoeft te reageren.

Wie weet, echt ... wie weet, we might just get a normal talk.

1973Tanger
05-06-08, 20:15
Klopt, maar ik bedoelde eigenlijk wat anders..

Als we het beestje niet meer bij zijn naam moemen, dus "moslim"extremisten, dan lijkt het me ook dat er niet meer gesproken moet worden over Amerikaanse, Britse of Nederlandse (volgens sommigen zelfs "kruisvaarders")misstanden; maar over 'buitenlandse' misstanden in het algemeen..

Onterechte buitenlandse inmening is nu oorzaak en gevolg van de chaos en wanhoop die nu in Irak als nooit tevoren treft. In tegenstelling tot 'kruisvaarders', hadden nog een missie. Dit zijn ordinaire misdadige struikrovers, die alleen uit zijn op 's lands grondstoffen.

IbnRushd
05-06-08, 21:24
Zolang die titels feitelijk correct zijn is het jammer, maar helaas.

Het lijkt er op dat de titel niet juist is. Als bijna alle nieuwssites extremisten ipv moslimextremisten in hun titel gebruiken dan zegt het toch het eea.



Tegenwoordig schijnt het er niet meer om te gaan wat iemand echt is of doet, maar wat zijn 'imago' is.

Ik kan er niets aan doen dat er onder moslims een trend is grof geweld te plegen met een beroep op hun geloof.

Tja, ik noem 't geen trend, maar een gewoonte in oorloglanden. Om hun achterban te versterken wordt eenmaal het geloof of een algemeen geaccepteerde ideologie mis(ge)bruikt.

En verder is het ook niet nieuws onder de zon om propaganda tijdens de door hun gevoerde/begonnen oorlog te gebruiken.

1973Tanger
05-06-08, 22:21
Je kunt overal een beroep op doen, maar is het rechtmatig?

Fibonaci
06-06-08, 20:15
Je zou idd kunnen beargumenteren dat het erop staan om je eigen genen door te geven de egoïstische daad is.Je zou op zijn minst zo beleefd kunnen zijn de genen van iemand anders door te geven.

mark61
07-06-08, 02:19
Het lijkt er op dat de titel niet juist is. Als bijna alle nieuwssites extremisten ipv moslimextremisten in hun titel gebruiken dan zegt het toch het eea.

Ik heb daar geen idee over tot ik het met eigen ogen gezien heb. Het ligt wel voor de hand dat 'moslimcommentatoren' niet over 'islamitisch' terrorisme praten omdat dat in de context van een islamitische omgeving voor de hand ligt.


Tja, ik noem 't geen trend, maar een gewoonte in oorloglanden. Om hun achterban te versterken wordt eenmaal het geloof of een algemeen geaccepteerde ideologie mis(ge)bruikt.

Kenia en Tanzania zijn geen oorlogslanden.


En verder is het ook niet nieuws onder de zon om propaganda tijdens de door hun gevoerde/begonnen oorlog te gebruiken.

Propaganda is absoluut niet hetzelfde als je daden baseren op, legitimeren met religieuze redeneringen.

mark61
07-06-08, 02:23
Het is niet geloofwaardig, gezien je reputatie als 's forums grootste draaikont,

Huh? Waar haal je dat nou weer vandaan? Heb ik een reputatie? Weet ik niets van, nog nooit iets over gelezen. Draaikont? Wat bazel je toch allemaal. Altijd weer hetzelfde, geen argumenten, dan krijg je gescheld en loze verdachtmakingen.


vriendje-van-Wouter.

Wie is Wouter?


Ten eerste zou je wat meer ijzer breken als je stopt te pretenderen mij goed te kennen.

Ik pretendeer niks. Ik googel.


Ten tweede dien je je interpretatie van het woord 'schelden' te herdefiniëren zodat je in het vervolg niet als een ongesteld nijlpaard hoeft te reageren.

Ik weet dat jij graag je hoogstpersoonlijke betekenissen aan woorden toekent, maar dan valt er niet meer te communiceren.

Met jou valt niet normaal te praten want zodra je argumenten op zijn, doorgaans na 2 à 3 posts, begin je te schelden en/of te lasteren. Origineel is dat ook al niet, dat is eerder de trend hier.

Ron Haleber
10-06-08, 11:00
Ik las deze 2 pagina's:

Jammer dat dit forum aan een onnodig overlast van schelden ten onder gaat...:fplet:

Ik wil er op wijzen dat Mark61 tenminste steeds argumenten ter discussie brengt...:stomp:

Dan moet men hem eerst wel serieus nemen... Dan pas wordt het interessant...

Dom schelden maakt alles dood...:jammer:

John2
10-06-08, 12:34
Dom schelden maakt alles dood...:jammer:

Yep zelfs een 5 jarig jongetje