PDA

Bekijk Volledige Versie : Turkije Europees kampioen?



1973Tanger
11-06-08, 22:38
Turkije vandaag in de stromende regen, door hard bikkelen gewonnen van Zwitserland. Hoe hoog moeten we de kansen van Turkije inschatten voor het bereiken van de tweede ronde en nadien?

H.P.Pas
11-06-08, 23:13
Turkije vandaag in de stromende regen, door hard bikkelen gewonnen van Zwitserland. Hoe hoog moeten we de kansen van Turkije inschatten voor het bereiken van de tweede ronde en nadien?

In het geval, dat ze het tegen de Tsjechen zouden redden, wat ik nog wil zien, spelen ze in de kwartfinale tegen Duitsland.
Daarmee is de kous dan definitief af.

1973Tanger
12-06-08, 00:10
In het geval, dat ze het tegen de Tsjechen zouden redden, wat ik nog wil zien, spelen ze in de kwartfinale tegen Duitsland.
Daarmee is de kous dan definitief af.


Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de islamitische halve maan + ster zich tegenover het Zwitserse kruis heeft doen gelden.

Bofko
12-06-08, 00:48
Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de islamitische halve maan + ster zich tegenover het Zwitserse kruis heeft doen gelden.

Als het een beetje loopt met de Turken staan ze over twee-en-een-halve week voor de poorten van Wenen. Net als in 1529. En moet Nederland maar 'ns zien te voorkomen dat ze de stad innemen.

Slinger
12-06-08, 05:03
Ik zag dat de Zwitserse spelers de Turken na de wedstrijd feliciteerden. Sportieve verliezers, die Zwitsers.

mark61
12-06-08, 07:32
Ik zag dat de Zwitserse spelers de Turken na de wedstrijd feliciteerden. Sportieve verliezers, die Zwitsers.

Dat waren ook Turken :zozo:

Net als Duitsland met zijn Poolse voorhoede-'probleem' heeft Zwitserland zelfs 3 ZwitserTurken staan voorin :strik:

Wortel
12-06-08, 08:00
Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de islamitische halve maan + ster zich tegenover het Zwitserse kruis heeft doen gelden.

Wordt je niet eens doodmoe van overal godsdienst maar bij te halen op een Ajax-Feijenoord manier?

H.P.Pas
12-06-08, 08:58
Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de islamitische halve maan + ster zich tegenover het Zwitserse kruis heeft doen gelden.

Halve maan en ster in het wapen van het voormalig Byzantium staan voor de heidense stadgsgodin Artemis. Hoog tijd, dat de Taliban hiertegen optreden.

The_Grand_Wazoo
12-06-08, 09:11
Turkije vandaag in de stromende regen, door hard bikkelen gewonnen van Zwitserland. Hoe hoog moeten we de kansen van Turkije inschatten voor het bereiken van de tweede ronde en nadien?

Laag. Ik hebTurkije nu 1.5 maal gezien en ben niet erg onder de indruk. Niet heel veel crativiteit; tweede ronde misschien, daar stranden ze genadeloos op Duitsland.

mark61
12-06-08, 09:50
Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de islamitische halve maan + ster zich tegenover het Zwitserse kruis heeft doen gelden.

Het waren idd. fantastische waterpoloërs, maar ik zie voor dit elftal geen roemrijk Euro 2008 weggelegd.

1973Tanger
12-06-08, 12:14
Halve maan en ster in het wapen van het voormalig Byzantium staan voor de heidense stadgsgodin Artemis. Hoog tijd, dat de Taliban hiertegen optreden.

Ja zo kan ie wel weer. Marokko draagt ook een pantagram op en rood ondergrond in haar vaandel. Hebben ze dan wat gemeen met satanisme?

Julien
12-06-08, 12:19
Portugal - Nederland - Duitsland - Frankrijk

Ik denk dat het uiteindelijk tussen deze 4 gaat..

1973Tanger
12-06-08, 12:30
Portugal - Nederland - Duitsland - Frankrijk

Ik denk dat het tussen 1 van deze 4 gaat..

Vergis je niet in de manshaft:


www.youtube.com/watch?v=hDj2TXMNRPk

naam
12-06-08, 14:00
Vergis je niet in de manshaft:


www.youtube.com/watch?v=9EHgT54Vxjs&feature=related

Om te solliciteren voor het Duitse leger werd eerst een zangtest afgenomen.

Soort Idols maar dan anders.

1973Tanger
12-06-08, 14:37
Om te solliciteren voor het Duitse leger werd eerst een zangtest afgenomen.

Soort Idols maar dan anders.

Het moraal is anders wel hoog. "Geloven, strijden en overwinnen." Geen gek motto. Dat zouden meer zich moeten aantrekken.


Notabene: Wat je ziet is een voorstelling van een duitse pantzerbrigade. Die zingen hun strijdlied: "Es braust unser panzer im sturmwind darhin". Als je goed kijkt zie je Balak en Zweinsteiger meezingen.

naam
12-06-08, 16:40
Het moraal is anders wel hoog. "Geloven, strijden en overwinnen." Geen gek motto. Dat zouden meer zich moeten aantrekken.


Notabene: Wat je ziet is een voorstelling van een duitse pantzerbrigade. Die zingen hun strijdlied: "Es braust unser panzer im sturmwind darhin". Als je goed kijkt zie je Balak en Zweinsteiger meezingen.


Waarom zouden meer mensen zich geloven, strijden en overwinnen moeten aantrekken?

We zijn toch niet meer lid van de waffen SS.

1973Tanger
12-06-08, 16:43
Waarom zouden meer mensen zich geloven, strijden en overwinnen moeten aantrekken?

We zijn toch niet meer lid van de waffen SS.

Rinus Michels zei "voetbal is oorlog." Holland werd onder zijn leiding Europees kampioen, notabene op Duits grondgebied.

1973Tanger
15-06-08, 21:41
De halve maan + ster heeft de eerste ronde overwonnen. Kinderachtig van de scheidsrechter om de Turkse keeper het veld uit te sturen. Onbegrijpelijk!

1973Tanger
15-06-08, 22:02
De Turkse trainer na de eerste nederlaag van Turkije: "We zullen het hierbij niet laten, we zullen van ons laten horen." :fpetaf::fpetaf::fpetaf::fpetaf::fpetaf:

tr_imparator
15-06-08, 22:06
Was echt spannend...maar moest soms ook lachen...2 tulbanden @ commentator..ROFL.

:D

Julien
15-06-08, 22:24
De halve maan + ster heeft de eerste ronde overwonnen. Kinderachtig van de scheidsrechter om de Turkse keeper het veld uit te sturen. Onbegrijpelijk!

Kinderachtig? eh hij duwde een tsjechische speler omver, het was een terechte rode kaart.

Maar Turkije heeft terecht gewonnen hoor.. wat een vechtslust!

1973Tanger
15-06-08, 22:52
Kinderachtig? eh hij duwde een tsjechische speler omver, het was een terechte rode kaart.

Maar Turkije heeft terecht gewonnen hoor.. wat een vechtslust!

Waar duwde hij een tsjechische speler omver? Het is een keeper in zijn eigen territorium hoor. Meer dat de tsjechische speler hem hinderde. Dat zou mooi wezen, als de tegenstander eraan komt even opzij gaan staan?

naam
16-06-08, 10:31
Waar duwde hij een tsjechische speler omver? Het is een keeper in zijn eigen territorium hoor. Meer dat de tsjechische speler hem hinderde. Dat zou mooi wezen, als de tegenstander eraan komt even opzij gaan staan?

Hij gaf hem een duw, maar de bal was nergens in de buurt. In de herhaling kon je duidelijk zien dat het een wraakactie was.

mulan
16-06-08, 11:08
Hij gaf hem een duw, maar de bal was nergens in de buurt. In de herhaling kon je duidelijk zien dat het een wraakactie was.

Yep. Zeer domme actie. Dan ga je door en is het de laatste minuut en dan doe je zoiets. Als gefrustreerde Tjech kan ik me dat nog voorstellen maar wat was in hemelsnaam het nut van die duw behalve dan laten zien dat je niet al te snugger bent en daarbij ook nog eens je eigen team benadeelt door ze op te zadelen met tweede keus keeper. En daarbij wat als de Tjechen gelijk hadden gemaakt op het laatste moment en er penalties moesten worden genomen. Dan zou een van die grapjassen dus in het doel moeten gaan staan omdat er niet meer gewisseld mocht worden. Dom dom dom.

1973Tanger
16-06-08, 13:21
Hij gaf hem een duw, maar de bal was nergens in de buurt. In de herhaling kon je duidelijk zien dat het een wraakactie was.

Neh, het was meer een ingreep van de scheidsrechter om de spanning erin te houden. Waarom was het overigens dan niet meteen een strafschop?

naam
16-06-08, 13:25
Neh, het was meer een ingreep van de scheidsrechter om de spanning erin te houden. Waarom was het overigens dan niet meteen een strafschop?

Hij kreeg niet de kaart voor het duel in het strafschopgebied, maar toen de bal al lang weg was en het spel was hervat gaf ie een duw, dus terecht rood.

1973Tanger
16-06-08, 13:27
Hij kreeg niet de kaart voor het duel in het strafschopgebied, maar toen de bal al lang weg was en het spel was hervat gaf ie een duw, dus terecht rood.


Ja, ja, rustig maar hoor. Kan ik nog bij de Fifa in beroep gaan?

naam
16-06-08, 13:38
Ja, ja, rustig maar hoor. Kan ik nog bij de Fifa in beroep gaan?

Nee, wel bij de UEFA. :italie:

1973Tanger
16-06-08, 13:39
Nee, wel bij de UEFA. :italie:



Allemaal corrupte zakkenvullers, die bonden.

naam
16-06-08, 13:41
Allemaal corrupte zakkenvullers, die bonden.


Ze zorgen wel voor mooie toernooien.

1973Tanger
16-06-08, 13:50
Ze zorgen wel voor mooie toernooien.


Mooi als Oranje blijft presteren.

naam
16-06-08, 14:07
Mooi als Oranje blijft presteren.

Dat zou mooi zijn ja. :rood:

1973Tanger
16-06-08, 14:24
Dat zou mooi zijn ja. :rood:

Dat is wel een hele belangrijke voorwaarde om een toernooi mooi te vinden.

The_Grand_Wazoo
16-06-08, 14:29
Dat is wel een hele belangrijke voorwaarde om een toernooi mooi te vinden.

Beetje sine qua non zelfs

1973Tanger
20-06-08, 22:40
Petje af voor Turkije. Mocht Nederland in de halve finale tegen de Turken uitkomen, hoop ik stiekum op deze dondersteen.

Eni
20-06-08, 22:46
Petje af? Dit toernooi hebben ze 2,5 minuut in totaal op voorsprong gestaan.
Kut voetbal, kut ploeg, nog erger dan Duitsers. Hoop dat de Duitsers ze met 6-0 van de mat vegen.

1973Tanger
20-06-08, 22:50
Petje af? Dit toernooi hebben ze 2,5 minuut in totaal op voorsprong gestaan.
Kut voetbal, kut ploeg, nog erger dan Duitsers. Hoop dat de Duitsers ze met 6-0 van de mat vegen.


Blijkbaar hoeft het niet altijd mooi te zijn, wel effectief. Duitsland is daar immers zelf een meester in, die houden namelijk ook niet van mooi zijn. Dus zijn ze aan elkaar kwa instelling gewaagd.

tr_imparator
20-06-08, 23:49
Petje af? Dit toernooi hebben ze 2,5 minuut in totaal op voorsprong gestaan.
Kut voetbal, kut ploeg, nog erger dan Duitsers. Hoop dat de Duitsers ze met 6-0 van de mat vegen.

Donder toch op man, kwelgeest.


:D TURKIYE!

mark61
20-06-08, 23:50
Donder toch op man, kwelgeest.


:D TURKIYE!

Tebrik ederiz!

Hebben ze eigenlijk nog wel 11 spelers om op te stellen tegen Duitsland? :hihi:

tr_imparator
20-06-08, 23:52
Tebrik ederiz!

Hebben ze eigenlijk nog wel 11 spelers om op te stellen tegen Duitsland? :hihi:

Desnoods gaat Tuncay keepen! :D

mark61
20-06-08, 23:54
Desnoods gaat Tuncay keepen! :D

Rü$tü in de spits dan maar :tik:

Julien
21-06-08, 14:02
De Turken hebben nu toch Wenen veroverd, sportief gezien dan ;)

Een finale Turkije-Nederland zou wel mooi zijn.

1973Tanger
22-06-08, 16:22
De Turken hebben nu toch Wenen veroverd, sportief gezien dan ;)

Een finale Turkije-Nederland zou wel mooi zijn.


Veel Turkse supporters waren attent gebleven, naast de Turkse vlag ook de Nederlandse op hun auto te dragen. Nu kan die Nederlandse de kofferbak in, om plaats te maken voor een tweede turkse vlag.

Julien
22-06-08, 23:26
Veel Turkse supporters waren attent gebleven, naast de Turkse vlag ook de Nederlandse op hun auto te dragen. Nu kan die Nederlandse de kofferbak in, om plaats te maken voor een tweede turkse vlag.

Nou, toen ik na de wedstrijd uit ging, kwam ik allemaal turken tegen die tegen iedere nederlander die langsliep "Russia Russia" riepen. Erg kinderachtig. Ik persoonlijk ben dus niet meer voor Turkije. Laat het maar Duitsland - Spanje worden.. en de beker voor de Spanjaarden bandiet

1973Tanger
23-06-08, 12:09
Nou, toen ik na de wedstrijd uit ging, kwam ik allemaal turken tegen die tegen iedere nederlander die langsliep "Russia Russia" riepen. Erg kinderachtig. Ik persoonlijk ben dus niet meer voor Turkije. Laat het maar Duitsland - Spanje worden.. en de beker voor de Spanjaarden bandiet


En deze omslag bij jou heeft een handjevol Turkse supporters, van een gemeenschap van 80 miljoen bij jouw veroorzaakt? Wist niet dat je zo oppervlakkig was?

Julien
23-06-08, 18:47
En deze omslag bij jou heeft een handjevol Turkse supporters, van een gemeenschap van 80 miljoen bij jouw veroorzaakt? Wist niet dat je zo oppervlakkig was?

Het schijnt dat in het hele land Turken gingen juichen toen NL verloren had van Rusland. In mijn woonplaats heb ik het iig persoonlijk gezien. Ik bekijk geen turkse fora maar ik durf te wedden dat er daar ook heel wat afgejuichd wordt omdat NL verloren heeft..
Ik vind dit gewoon kinderachtig en gefrustreerd gedrag, zie ook het topic over de gefrustreerde DeWinter, en daarom gun ik het inderdaad de Turken niet meer.

Oppervlakkig? Zou best kunnen.. :D Maar wat zijn trouwens jouw redenen om voor Turkije te zijn? Vraag me af of die niet net zo oppervlakkig zijn..

tr_imparator
23-06-08, 20:50
Het schijnt dat in het hele land Turken gingen juichen toen NL verloren had van Rusland. In mijn woonplaats heb ik het iig persoonlijk gezien. Ik bekijk geen turkse fora maar ik durf te wedden dat er daar ook heel wat afgejuichd wordt omdat NL verloren heeft..
Ik vind dit gewoon kinderachtig en gefrustreerd gedrag, zie ook het topic over de gefrustreerde DeWinter, en daarom gun ik het inderdaad de Turken niet meer.

Oppervlakkig? Zou best kunnen.. :D Maar wat zijn trouwens jouw redenen om voor Turkije te zijn? Vraag me af of die niet net zo oppervlakkig zijn..

Er komen elk jaar best veel Russen naar Turkije. Is ook wat dichterbijder. Nederland is veelal onbekend. Men heeft meestal te maken met Duitse-Turken. Daar zal het wel een beetje aan liggen. Het heeft volgens mij niets te maken, zoals soms de suggestie wordt gewekt, dat wij Turken, oranjehaters zijn.

Ik gunde Nederland van harte, maar ja het zit er niet in, ondanks het goede spel.

1973Tanger
24-06-08, 01:10
Het schijnt dat in het hele land Turken gingen juichen toen NL verloren had van Rusland. In mijn woonplaats heb ik het iig persoonlijk gezien. Ik bekijk geen turkse fora maar ik durf te wedden dat er daar ook heel wat afgejuichd wordt omdat NL verloren heeft..
Ik vind dit gewoon kinderachtig en gefrustreerd gedrag, zie ook het topic over de gefrustreerde DeWinter, en daarom gun ik het inderdaad de Turken niet meer.

Oppervlakkig? Zou best kunnen.. :D Maar wat zijn trouwens jouw redenen om voor Turkije te zijn? Vraag me af of die niet net zo oppervlakkig zijn..

De enige reden die ik kan bedenken, is dat ze moslim zijn en het ook duidelijk in hun spel laten blijken.

mark61
24-06-08, 07:59
De enige reden die ik kan bedenken, is dat ze moslim zijn en het ook duidelijk in hun spel laten blijken.

Ha, islamitisch voetbal. Als je denkt dat je alles al gehad hebt...

Vertel es?

Witte78
24-06-08, 08:53
De enige reden die ik kan bedenken, is dat ze moslim zijn en het ook duidelijk in hun spel laten blijken.

En je zit de hele tijd te roepen dat je moslims niet als 1 groep moet zien. Dat hun daden niks met de islam te maken hebben. En nu opeens weer wel? Make up your mind.

The_Grand_Wazoo
24-06-08, 10:02
De enige reden die ik kan bedenken, is dat ze moslim zijn en het ook duidelijk in hun spel laten blijken.

Doordat ze eigenlijk de hele tijd niets presteren, het allemaal niet om aan te zien is, behalve in de laatste minuut? Zoiets?

Ja, ja, ik begrijp waar je naar toe wilt.

Bart
24-06-08, 13:19
De enige reden die ik kan bedenken, is dat ze moslim zijn en het ook duidelijk in hun spel laten blijken.

We hebben het bij voetbal dus blijkbaar over de "religieuze eenheid"? Leg eens uit hoe je hier weer naartoe draait? En hoe zie je het geloof van de spelers in hun spel trouwens? Ben ik wel benieuwd naar.

1973Tanger
24-06-08, 14:58
Doordat ze eigenlijk de hele tijd niets presteren, het allemaal niet om aan te zien is, behalve in de laatste minuut? Zoiets?

Ja, ja, ik begrijp waar je naar toe wilt.


Mooi hoeft voetbal niet te zijn, wel effectief en resultaatgericht. De Duitsers en de Italianen zijn betere leermeesters dan de Hollanders. Bovendien heeft voetbal op een dergelijke niveau niks meer met het spel opzich te maken, meer met psychologische oorlogvoering.

H.P.Pas
24-06-08, 15:16
Mooi hoeft voetbal niet te zijn, wel effectief en resultaatgericht.

Valt over te twisten, maggoed.


Maar als jij denkt prestaties te kunnen afmeten aan wedstrijden, heb jij geen enkel verstand van voetbal.

Aan de hand van de resultaten is de resultaatgerichtheid niet te beoordelen ?
Boeiend.
Wel.

1973Tanger
24-06-08, 15:19
Valt over te twisten, maggoed.



Aan de hand van de resultaten is de resultaatgerichtheid niet te beoordelen ?
Boeiend.
Wel.

In de voetballerij zeggen cijfers en statistieken niks. Voor de wedstrijd tegen Rusland achtte iedereen op basis van cijfers en statistieken Rusland kansloos. Maar op het veld waar je het moet doen gelden andere normen en waarden. Die van hoogmoed en trots delft doorgaans het onderspit.

H.P.Pas
24-06-08, 15:56
Die van hoogmoed en trots delft doorgaans het onderspit.


Afrikaanse ploegen lijden aan hoogmoed en trots.
Duitse en Braziliaanse nederigheid leiden tot succes.
Ik begin het te begijpen.
't is wel pluralistisch allemaal..

1973Tanger
24-06-08, 16:09
Afrikaanse ploegen lijden aan hoogmoed en trots.
Duitse en Braziliaanse nederigheid leiden tot succes.
Ik begin het te begijpen.
't is wel pluralistisch allemaal..

Fout er is maar een ploeg die aan hoogmoed en trots lijdt en dat is Oranje, dat daarmee altijd (ondanks haar kunnen) onsuccesvol blijft.

Witte78
24-06-08, 16:39
Fout er is maar een ploeg die aan hoogmoed en trots lijdt en dat is Oranje, dat daarmee altijd (ondanks haar kunnen) onsuccesvol blijft.

Europees kampioen is inderdaad geen groot succes. Verder overschat je het nederlands elftal, ze zijn wel goed, maar ook weer niet zo goed. Ze verloren dan ook omdat ze niet goed genoeg zijn.

1973Tanger
24-06-08, 16:40
Europees kampioen is inderdaad geen groot succes. Verder overschat je het nederlands elftal, ze zijn wel goed, maar ook weer niet zo goed.

Voetbal is meer dan alleen goed spelen. Alleen beseffen de Hollanders dat niet zo goed?

Witte78
24-06-08, 16:45
Voetbal is meer dan alleen goed spelen. Alleen beseffen de Hollanders dat niet zo goed?

Het is inderdaad ook mazzel hebben, maar dat heb je niet in de hand.

1973Tanger
24-06-08, 17:22
Heb deze topic geopend nog in het stadium waarin Turkije als kansloos werd bevonden en op het punt stond om eruit geknikkerd te worden. Het zou een enorme stunt wezen als Turkije het onmogelijk geachte zou verwezenlijken. De grootste reden voor mijn steun aan het Turkse elftal dat met een krappe selectie al zover is gekomen. Nog een gele kaart en ze zouden bij winst op duitsland de volgende wedstrijd met 10 man uitkomen.

naam
24-06-08, 19:54
Nog een gele kaart en ze zouden bij winst op duitsland de volgende wedstrijd met 10 man uitkomen.


Dat zou een giller zijn.

1973Tanger
24-06-08, 22:10
Dat zou een giller zijn.

Dat zou een prestatie van jewelste zijn. Turkije doet niks onder aan bijvoorbeeld Griekenland. Op een toernooi draait het meestal om toernooiervaring van de bondscoach. Met Hiddink als bondscoach bijvoorbeeld zal zelfs een land als Zimbawe op een WK een titel in de wacht kunnen slepen of in ieder geval hoog eindigen. Zeker hoge ogen gooien.

Witte78
25-06-08, 12:28
Fout er is maar een ploeg die aan hoogmoed en trots lijdt en dat is Oranje, dat daarmee altijd (ondanks haar kunnen) onsuccesvol blijft.

Over hoogmoed en trots gesproken:

Desondanks blijft Terim strijdbaar. "Blessures en schorsingen zijn geen excuus. Dit team heeft iets speciaals. We hebben geloof in onszelf."

1973Tanger
25-06-08, 12:31
Over hoogmoed en trots gesproken:

Desondanks blijft Terim strijdbaar. "Blessures en schorsingen zijn geen excuus. Dit team heeft iets speciaals. We hebben geloof in onszelf."

Je verwart hoogmoed en trots met geloof. Geloof is bij uitstek een toestand dat hoogmoed en trots uitsluit.

Witte78
25-06-08, 12:37
Je verwart hoogmoed en trots met geloof. Geloof is bij uitstek een toestand dat hoogmoed en trots uitsluit.

Ik vind jezelf speciaal vinden anders wel hoogmoedig.

1973Tanger
25-06-08, 12:49
Ik vind jezelf speciaal vinden anders wel hoogmoedig.

Hoogmoed en trots is Satan eigen en dat is zoals je weet onder moslims haram!

888
25-06-08, 12:53
Turkije vandaag in de stromende regen, door hard bikkelen gewonnen van Zwitserland. Hoe hoog moeten we de kansen van Turkije inschatten voor het bereiken van de tweede ronde en nadien?

Stel eens voor dat Turkije of Rusland Europees Kampioen zal worden. Misschien is het dan handig om Turkije of Rusland Europees Aziatisch Kampioen te noemen.

Witte78
25-06-08, 12:54
Hoogmoed en trots is Satan eigen en dat is zoals je weet onder moslims haram!

Ok ze zijn dus de steun van Allah kwijt. Ze zullen dus verliezen. We zullen snel zien of je gelijk hebt ;)

1973Tanger
25-06-08, 13:06
Ok ze zijn dus de steun van Allah kwijt. Ze zullen dus verliezen. We zullen snel zien of je gelijk hebt ;)


Als ze winnen zal ik overduidelijk hierop terugkomen en zal ik zelfs bij Maroc.nl kortsluiting veroorzaken! :lole:

Witte78
25-06-08, 13:21
Als ze winnen zal ik overduidelijk hierop terugkomen en zal ik zelfs bij Maroc.nl kortsluiting veroorzaken! :lole:

Nah dan klopt je bewering dat hoogmoed en trots tot verlies leidt gewoon niet ;)

1973Tanger
25-06-08, 13:33
Nah dan klopt je bewering dat hoogmoed en trots tot verlies leidt gewoon niet ;)

Daar zijn boekenvol over geschreven. In '74 nog met het totaalvoetbal, toen Nederland in de finale tegenover Duitsland stond en de Duitsers die zich al gewonnen gaven, in de kleedkamers het hoogmoedige gebrul van de Hollanders hoorden, dat ze die vuile moffen wel eens richting Hitler zouden sturen. Dat hadden ze blijkbaar niet gepikt en hadden de Duitsers tijdens de wedstrijd Hitler laten reïncarneren in Beckenbauer, met alle gevolgen van dien.

naam
25-06-08, 13:55
Daar zijn boekenvol over geschreven. In '74 nog met het totaalvoetbal, toen Nederland in de finale tegenover Duitsland stond en de Duitsers die zich al gewonnen gaven, in de kleedkamers het hoogmoedige gebrul van de Hollanders hoorden, dat ze die vuile moffen wel eens richting Hitler zouden sturen. Dat hadden ze blijkbaar niet gepikt en hadden de Duitsers tijdens de wedstrijd Hitler laten reïncarneren in Beckenbauer, met alle gevolgen van dien.


Man, je was er niet bij toch. Al die via via verhalen hoe het was in 1974, worden allemaal ineens voor waar aangenomen. Beetje krtisch blijven, wat is je bron?

mark61
25-06-08, 14:33
Ik weet uit betrouwbare bron dat de meeste spelers van Turkije nauwelijks gelovig zijn; dr zit één heftige soenniet bij, die danig uit de toon valt bij de rest (aleviet tot lamaarwaaien).

1973Tanger
25-06-08, 15:39
Man, je was er niet bij toch. Al die via via verhalen hoe het was in 1974, worden allemaal ineens voor waar aangenomen. Beetje krtisch blijven, wat is je bron?

Johan Cruijf! Da's logisch.

Slinger
25-06-08, 15:55
Ik sprak net een groepje mannen die bij ons voor het huis aan het werk waren. Ik veronderstelde dat ze het vanavond wel spannend zouden vinden. Dat bleek ook zo te zijn maar anders dan ik verwacht had bleken ze vurig te hopen dat Turkije zou verliezen. In dat geval zouden ze helemaal uit hun dak gaan. Ik heb toen toch maar gevraagd waar ze vandaan kwamen. Het bleken Koerden te zijn...

1973Tanger
25-06-08, 19:21
De Turkse supporters zijn in goede humeur. Ik hoop dat ze dat ook blijven na eventueel een verlies? Hup Turkiyeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:lo le::lole::lole::lole::lole:

1973Tanger
25-06-08, 22:13
Jammerrrrrr! Het had zomaar kunnen gebeuren en helemaal terecht gebeuren, want die Duitsers verdienden het niet. Maar voetbal is soms gewoon oneerlijk.

Eni
25-06-08, 23:30
Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de Duitse adelaar zich tegenover de islamitische halve maan + ster heeft doen gelden.

1973Tanger
25-06-08, 23:31
Het was dan ook een spannende wedstrijd, waarbij de Duitse adelaar zich tegenover de islamitische halve maan + ster heeft doen gelden.

Liever een adelaar dan een kruis!

1973Tanger
25-06-08, 23:34
Voor Turkije dat zelfs met een B team Duitsland heeft bedwongen!



www.youtube.com/watch?v=dGGi42dwrcE&feature=related

Daluurman
26-06-08, 07:24
De Ottomanen zijn weer verslagen door een Europees leger, dit keer niet in Wenen maar in Basel.

1973Tanger
26-06-08, 11:48
De Ottomanen zijn weer verslagen door een Europees leger, dit keer niet in Wenen maar in Basel.


Een Europees leger is te mild, het IIIde Rijk zul je bedoelen.

Dinah_Tanger
26-06-08, 12:14
]De Ottomanen zijn weer verslagen door een Europees leger, dit keer niet in Wenen maar in Basel

Je bent vast nooit in Wenen geweest.

Beleg van Wenen is allang gebeurt, Wenen is al van de Turken!
Heel economie daar is in handen van de Turken.

Turkije heeft prima gespeeld.Hulde voor de Turken!

Daluurman
26-06-08, 16:03
Turkije heeft prima gespeeld.Hulde voor de Turken!

Het hele tournooi hebben ze in totaal 10 minuten voorgestaan. :hihi:

Verder zijn de optische verschillen met Nederland erg groot:
De Nederlanders hebben 3 wedstrijden gewonnen en slechts 1 verloren met een doelsaldo van 10-4
De Turken hebben 3 wedstrijden gewonnen en 2 verloren met een doelsaldo van 8-9

Dinah_Tanger
26-06-08, 23:31
[QUOTE]Het hele tournooi hebben ze in totaal 10 minuten voorgestaan. :hihi:Wat wil jij daar mee zeggen?Gelijk staan is ook niet slecht hoor.
Bovendien hadden de Turken veel meer kansen dan de Duitsers.
Het had ook makkelijk 6-3 voor Turkije kunnen zijn.
Maar ja, dat geluk hadden de Turken niet.


quote]erder zijn de optische verschillen met Nederland erg groot:
De Nederlanders hebben 3 wedstrijden gewonnen en slechts 1 verloren met een doelsaldo van 10-4
De Turken hebben 3 wedstrijden gewonnen en 2 verloren met een doelsaldo van 8-9

Nou gefeliciteerd joh.Toch is Turkije verder gekomen dan Nederland.:ego:

Conclusie?


Zowel Nederland als Turkije hebben mooie voetbal laten zien, maar hebben beiden helaas geen finale gehaald.

mark61
27-06-08, 07:25
http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_5264_2abb90fb6e2dfd2277aa5ece1f1bbc7f3 e032971.gif

Orandajin
27-06-08, 23:29
- De bal is rond
- Een wedstrijd duurt 90 minuten
- Aan het einde winnen de Duitsers

En de Duitsers deden het dit maal net een beetje Turkser...

888
01-07-08, 11:25
Daar zijn boekenvol over geschreven. In '74 nog met het totaalvoetbal, toen Nederland in de finale tegenover Duitsland stond en de Duitsers die zich al gewonnen gaven, in de kleedkamers het hoogmoedige gebrul van de Hollanders hoorden, dat ze die vuile moffen wel eens richting Hitler zouden sturen. Dat hadden ze blijkbaar niet gepikt en hadden de Duitsers tijdens de wedstrijd Hitler laten reïncarneren in Beckenbauer, met alle gevolgen van dien.

Spanje is dus Europees Kampioen geworden. Verdiende EK. Speelde in het begin tot het einde op hoog niveau.:gefeli: